strzałka do góry
10.11.2012 19:14:45 (Aktualizacja: 10.11.2012 19:14:45)
Sieradz

Potrącenie pieszego

Pieszy przechodzący przez przejście na sieradzkim rondzie wszedł prosto pod koła ciężarówki. Z obrażeniami ciała trafił do szpitala.

(fot. nasze)

Do zdarzenia doszło w piątek po godz. 16. Jak relacjonują świadkowie, pieszy przechodził przez przejście od strony Galerii Rondo. Prawdopodobnie nie zauważył jadącej ciężarówki i wszedł na jezdnię, prosto pod koła pojazdu. Nie wiadomo w jakim stanie jest mężczyzna, do szpitala przetransportowało go pogotowie. Ze wstępnych informacji wynika, że ma poważne obrażenia nogi. W momencie przyjazdu karetki był przytomny. Świadkowie przyznają, że pieszy prawdopodobnie był nietrzeźwy. Dokładnym przebiegiem zdarzeń zajmuje się sieradzka policja. Sprawdzi również stan trzeźwości kierowcy ciężarówki.

Na rondzie tworzyły się spore korki. Utrudnienia w ruchu trwały kilkadziesiąt minut.

mksz/md
Komentarzy: 41

Komentarze

pixi 23.11.2012 10:47:47
Tu nie chodzi o to kto "wygra' bo poszkodowany to zawsze poszkodowany. Ból, czasem trwały uszczerbek na zdr. śmierć... A sumienie albo się ma albo nie.
Gościu co od "mocherowych" wyzywa. -prewencja- to żecz chwalebna. Psychopatii nie da się leczyć, ale dla zdrowych taka dyskusja jest pożyteczna.
pixi 23.11.2012 10:42:36
Nie bez powodu umniejszasz się. "kobietka"- miniaturka.
Dziś czytam o kobiecie potrąconej na pasach,,, dzieci nie ucierpiały. "Śmieszne co piszesz"- piszesz- śmiejesz się? Z nów ktoś komuś zaszkodził. Dobrze, że odepchnęła tego 4-latka i wózek. "ha, ha!"- zabawne? Ludzie to nie kręgle do zbijania na szosie.
prawnik 14.11.2012 21:47:24
Nie ważne co sobie myślicie i czego sie naczytaliście- ważne jest to czego możecie dowieść w sądzie. Wygrałem sporo spraw dla kierowców którzy stali na straconej pozycji i uwierzcie, że sytuacje bywaja naprawdę różne. W niektórych dużych miastach rumuni celowo sami wpadają na auta symulując potrącenie i chcą się szybko dogadać, nasi też już to opanowają. Pijany pieszy to tak jak pijany kierowca- wina zawsze bedzie jego, no chyba że auto za nim wjedzie na chodnik. Wedle tego co piszecie to jeden stojący i zastanawiający się pieszy mógłby zablokować pół miasta- bo może przejdzie a może nie...........
wieprz 13.11.2012 12:05:09
same klety i mocherowe berety sie tutaj wypowiadaja... bysta sie próżnioki do roboty wzieli.
S-dz 12.11.2012 08:54:48
Nie usprawiedliwiam tego faceta, ale przejście przez rondo, szczególnie od strony zjazdu z ul.Jana Pawła II, nie raz graniczy z cudem.Kierowcy gnają jak szaleni jeśli widzą, że mają puste rondo.Nie raz widziałam jak auto przejechało prawie po palcach chociaż człowiek był już na środku jezdni i pierwszy kierowca ustąpił pierwszeństwa...
Jaś 12.11.2012 08:43:59
Z ciebie prawnik jak z koziej dołpy trąba. Z kodeksów nic nie załapałeś, ciekawe czy w ogóle jakiś miałeś kiedykolwiek w ręce? Wiadomości w zakresie ruchu drogowego czerpiesz pewnie od szwagra i od znajomego mechanika prowadzącego warsztat w stodole teścia?
K. 12.11.2012 08:02:50
Podpisuje się pod Twoim komentarzem.
Większość ludzi tutaj chyba rozum straciła i tylko piszą: piesie źli, kierowcy źli itd. Bardzo mało umiaru i racjonalnego myślenia, tak jakby to wina zawsze leżała po tej samej stronie.
WEB.er 12.11.2012 01:24:29
Wytłumacz maszyniście, że "wtargnął" swoim pociągiem na strefę ruchu samochodowego. Pojazdy szynowe, rowerzyści i piesi mają na swoich przejazdach (przejściach) zawsze pierwszeństwo.
WEB.er 12.11.2012 01:19:53
jest przepis, który mówi, że pieszy zbliżający się do przejścia dla pieszych ma pierwszeństwo. Inaczej mówiąc: za przejechanie obok pieszego stojącego przy przejściu już jest mandat. U nas ustawodawca dopiero przymierza się do wprowadzenia takiego przepisu.
kobietka 11.11.2012 20:22:57
Śmieszne to co piszesz!
an 11.11.2012 18:24:57
W Niemczech kiedy kierowca widzi przy krawedzi chodnika- gdziekolwiek! Pieszego zatrzymuje auto i pozwala przejść. Nie ryzykuje jego życiem i swoją kasą, odsiatką.
JEŚLI MYŚLISZ, ŻE TO PIESZY MA NA SIEBIE UWAŻAĆ BO TY PĘDZISZ KRÓLU AUTEM TO JESTEŚ POTENCJALNYM ZABUJCĄ jesteś odpowiedzialny za wszystko co się dzieje na drodze kiedy jesteś za kółkiem WBIJ SOBIE DO GŁOWY, ŻE "zebra" TO STREFA PIESZEGO NIE KIEROWCY zanim kogoś zabijesz lub zrobiszkaleką!
n 11.11.2012 18:19:30
sprawiedliwość wygrała u Ciebie. To zawsze wina kierowcy. Ma zwolnić i przepuścić. "Krulowie" szos są psychopatyczni...
do "prawnika" 11.11.2012 18:15:07
Kierowca zbliżający się do przejścia dla pieszych zobowiązany jest zachować SZCZEGÓLNĄ ostrożność. Pasy na jezdni to strefa pieszego! On ma pierwszeństwo. W podręczniku do prawa jazdy rocznik 2012 stoi "jeśli pieszy stoi przy przejściu dla pieszych należy zakładać, że z całą pewnością wkroczy na jezdnię". PIESZY TO NIE KRĘGIEL! Ma wyznaczoną część jezdni w tym pasy dla siebie i ma pierwszeństwo.
prawnik 11.11.2012 01:51:22
Tak czytam i czytam i co niektórzy chyba czegoś tu nie rozumieją... Jezdnia służy dla ruchu samochodów a chodnik dla ruchu pieszych. Jeśli pieszy decyduje sie wejść na jezdnię to powinien się upewnić czy może na nią wejść. Tak samo jakby auto miało wjechać na chodnik lub przejechać po nim np. wjeżdżajac do jakiejś posesji czy też przecinając drogę dla rowerów. To co było na rondzie to ewidentne wtargnięcie na obszar przenaczony dla ruchu samochodów, także wina kierowcy jest tutaj żadna bo prawa fizyki nie pozwalają zatrzymac w miejscu nawet auta o wadze 1000 kg a co tu pisać o takim co waży praiw 40 000 kg.
Justi 10.11.2012 22:09:32
Krótko, zwięźle i na temat!!;)
rowerzysta 10.11.2012 19:55:07
nie ma w Sieradzu odpowiednich warunków do jazdy rowerem. tak sobie czasami myślę, że rowerzysta to wróg nr 1 w Sieradzu, tak, że nawet byłby spisany za przejechanie tą "ścieżką" na Placu Wojewódzkim. no ale oczywiście też w drugą stronę pojadę - fakt - są rowerzyści strasznie nieuważni, ja na szczeście zaliczam się do tych, co mają oczy dookoła głowy i jak widzę auto, to się nie wpieprzam pod koła, ale jeśli jest dalej i ja jadę też szybko i jestem w 100% pewien, że odległość pomiędzy mną a autem będzie bezpieczna to przejeżdżam.
mieszkaniec 10.11.2012 14:18:17
inna sprawa, że ciężarówek w ostatnim czasie po mieście jeździ dużo więcej niż kiedyś, a "wanienek" szczególnie dużo.
Może by tak władze miasta pochyliły się nad tą kwestią ???
Andrzej 10.11.2012 13:24:31
Armii Krajowej -jest oświetlana tylko ulica -chodnik tonie w ciemnościach-chodnik jest nierówny,można się na nim zabić .Najmądrzejsi sieradzanie powiedzą że światło dochodzi na stronę chodnika po stronie Gimnazjum GS,ale większość ludzi mieszka po stronie nieparzystej.Pozdrowienia dla planistów.
kolon 10.11.2012 13:00:37
Wystarczy spojrzeć na zdjęcie powyżej - jaka jest widoczność. Całe sieradzkie oświetlenie poszło w Rynek. Reszta niech świeci oczami.
Janusz 10.11.2012 11:05:33
Widzę, że nic nie zrozumiałeś. Wygląda na to, że gdy w szkole uczyli czytać ze zrozumieniem, ty zapewne zaglądałeś nauczycielce pod spódnicę. Powtórzę więc jeszcze raz - jeśli kierowca dużej ciężarówki nie potrafi zatrzymać pojazdu przed przejściem dla pieszych w takim miejscu, jak rondo w centrum miasta, gdzie z góry nie tylko wiadomo ale widać z wielu metrów, że są dziesiątki czy nawet setki pieszych, to powinien jeździć hulajnogą a nie kilkunastotonowym samochodem.
fazi 10.11.2012 10:44:51
Wiesz jest takie powiedzenie - lepiej milczeć i wyglądać na głupca niż się "odezwać" i rozwiać wszelkie wątpliwości:)
K. 10.11.2012 10:18:45
Czytając niektórych osób komentarze przestaje się dziwić dlaczego mówią na nas kołtuny.

Według Was istnieją dwie grupy: kierowcy oraz piesi. Z czego kierowcy nigdy nie są pieszymi a piesi nigdy nie są kierowcami. Każdy kierowca to pirat, zabójca, idiota; natomiast każdy pieszy wchodzi bezpośrednio pod koła pojazdu bez rozejrzenia się bo inaczej czeka godzinę. Na prawdę jesteście mistrzami dedukcji.

Tak się składa, że pieszy również powinien się rozejrzeć, nawet jeśli nie ma takiego obowiązku (nie chce mi się teraz szukać paragrafów, więc nie wiem czy to jest prawdą) to z samego zdrowego rozsądku - warto ryzykować życie?

Poza tym nikt się nie zatrzyma na "zero metrach" - chyba, że na ścianie. Trzeba też mieć świadomość tego, że kierowca może fizycznie nie wyhamować.

Oczywiście zdarza się też tak, że kierowca nie ma po prostu ochoty się zatrzymać, takie zachowania należy oczywiście potępiać. Wydaje mi się jednak, że warto takiego buraka przepuścić, niż trafić do szpitala.

W tym konkretnym przypadku trzymam kciuki jednak za kierowcę. Fajnie by było, gdyby wypowiedział się tutaj jakiś świadek, jak to rzeczywiście wyglądało.
te-Janusz 10.11.2012 10:15:42
Janusz, jesli kierowca wjezdzajac na rondo widzi, że nic na nim nie ma to wjezdzajac nawet te 40km/h nie jest w stanie zatrzymać sie "natychmiast" jesli na przejscie wtargnie mu pieszy. popieram wszystkich ktorzy psioczą na pieszych - włażą czesto na przejscie nie patrzac czy cos jedzie bo "maja zawsze pierszenstwo".
antyfazi 10.11.2012 10:10:36
idź kolego do kościoła zmów pacierz, żyjesz chyba jeszcze w innej epoce.
Janusz 10.11.2012 10:02:24
Jeśli kierowca dużej ciężarówki nie potrafi zatrzymać pojazdu przed przejściem dla pieszych w takim miejscu, jak rondo w centrum miasta, gdzie z góry wiadomo, że są dziesiątki czy setki pieszych, to powinien jeździć hulajnogą a nie "kilku-kilkunastotonowym samochodem"
Zen 10.11.2012 09:59:46
popatrz w prawo, jeszcze raz w lewo - ruszaj żwawo". Polecam tę podpowiedź rodem z "Tytusa, Romka i Atomka" tym, którzy narzekają na złych kierowców.
Cross 10.11.2012 09:11:17
Mistrzu dedukcji...a zatrzymasz w miejscu kilku-kilkunastotonowy samochód bo jakiś cymbał wejdzie na pasy bo "ma prawo" i nie musi się rozglądać albo nst cymbał wyj...ie Ci fikołajka na rowerze bo kałuża na poboczu? Przez takich miszczów kupiłem rejestrator trasy bo to już plaga jakaś się zrobiła a takim miszczom jednośladów i kozaczenia na pasach życzę bolesnego leczenia i długiej rehabilitacji, może się czegoś nauczą.
maryś123 10.11.2012 08:04:10
no niestety coś wiem w tym temacie sam byłem potrącony na oznaczonym przejściu dla pieszych, policja trzyma stronę kierowcy, w pierwszej fazie policja uznała moją winę / kierowca miał w rodzinie policjanta / jednak przed sądem udowodniłem swoją niewinność trwało to długo ale kierowca został uznany winny. Jednak co do zachowania pieszych i kierowców to jednak kierowcy w ogóle nie nie zwracają uwagi na pieszych szczególnie ci z dużych ciężarówek i chcąc być kulturalnym to trzeba by stać przy przejściu godzinami bo od kierowców kultury nie uświadczysz choć zdarzają się wyjątki ale bardzo rzadkie. KIEROWCY PIESZY TEŻ CZŁOWIEK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WEB.er 10.11.2012 03:51:54
kłopoty ze wzrokiem po zmroku to powinien się leczyć a nie wsiadać do samochodu za kierownicę.
Jak komuś szkoda czasu czy paliwa, by się zatrzymać to niech się postawi na miejscu poszkodowanego albo niech sobie wyobrazi, że to ktoś z jego rodziny tam leży.
WEB.er 10.11.2012 03:47:16
jak Kodeks Drogowy nie obowiązuje od iluś tam lat. Teraz mamy Prawo o Ruchu Drogowym. PoRD. Ale trzeba się trochę poedukować.
WEB.er 10.11.2012 03:39:52
... napisać, że to pieszego wina. "Nie widział ciężarówki, że bo był pijany." Ludzie w swoich samochodach to wy rozjeżdżacie pieszych a nie odwrotnie. Bo "paliwa szkoda to trza intruza na pasach rozjechać". "Kierowcy" - sami się porozjeżdżajcie zanim wsiądziecie do swoich pojazdów, przecież też jesteście pieszymi.
W celu poprawy bezpieczeństwa po raz kolejny proponuję przed każdym pieszym gońca z pochodnią bo imbecyle za kółkiem nie widzą innych uczestników ruchu w miejscach, gdzie tamci mają do tego pierwszeństwo.
Dla wszystkich miszczóf kierofania może godzina lekcji "jak trudno przejść przez pasy". Niech godzinę chodzą w koło po rondzie patrzą jak nie należy się zachowywać będąc kierowcą. Kolejne dwie godziny "jak to jest być rowerzystą", gdy Cię samochód wyprzedza na żyletki.
fazi 09.11.2012 23:25:52
Piesi to jedno.Mnie najbardziej wkur.... rowerzyści.te święte krowy wjeżdżają na przejście na pieszych bo debilom wydaje się, że im wolno, a powinni przed przejściem zejść z roweru i go przeprowadzić. rozmaślić jednego głąba na masce to może inni by się nauczyli, chociaż wydaje mi się, że są niereformowalni. Widać to nawet po dzieciakach - jak przejeżdżają rowerami po pasach.
adaś 09.11.2012 23:09:46
Żenujące jest to że w naszym prymitywnym mieście są miejsca gdzie pasy są namalowane w odległości od siebie 1 km. Nie dziwne chyba że niektórzy przechodzą tam gdzie ich nie ma, prawda??
ars 09.11.2012 22:16:28
a kierowcy to co swiete krowy trzeba patrzec na przejscia dla pieszych a nie pedzic jak oszalaly
fazii13 09.11.2012 21:18:01
Popieram Cię kolego.Przepis powinien dotyczyć też pieszych.Ile zdarzeń jest takich ,że pieszy nierozglądając się wchodzi bezpośrednio na pasy BO MA PRAWO a 10 czy 12 aut w tym ciężkich zaladowanych ,.musi zachmować i znowu ruszać,co przez to korki się tworzą a o zużyciu paliwa i zanieczyszczeniach nie mówię,powinno coś się z tym zrobić
EZD 09.11.2012 20:53:34
nic dziwnego bo w sieradzu to piesi wychodzą na pasach większości
bez prawidłowego rozejrzenia się .... a tu jeszcze alkohol do tego....
dumi 09.11.2012 19:48:04
Piesi myślą, że wchodząc na przejście mają pierwszeństwo i włążą prosto pod koła nie zastanowiąc się czy samochód zdąży się zatrzymać. Media im namieszały w głowach po nowelizacji kodeksu.Faktycznie to wygląda trochę inaczej z pierwszeństwem pieszego na pasach.
s-dzanka 09.11.2012 19:27:07
..że pieszych nie widać. półmrok,zmierzch, to taka pora.... a i są kierowcy,co nawet przed przejściem wyprzedzają.... to jest smutne po prostu.
pieszy 09.11.2012 19:15:30
jakby kierowcy zatrzymywali się pieszym, to piesi nie musieliby na siłę prosić się o przejście przez ulicę. No ale gdzie tam, nikt nie ma czasu, pieszy niech stoi i to najlepiej w deszczu, kogo on obchodzi.
FCB82 09.11.2012 17:26:31
Bo prawda jest taka, że piesi w ogóle się nie rozglądają jak wchodzą na przejście, wchodzą kierowcą pod koła i jeszcze mają pretensje
sympatyczna 09.11.2012 17:14:23
Nietrzeźwi mają więcej szczęścia niż rozumu - wykaraska się :)

Więcej informacji

Rafał Trzaskowski w Sieradzu

Dzisiaj, 19:27:57
Sieradz

Kandydat na prezydenta RP i zarazem będący dziś prezydentem Warszawy Rafał Trzaskowski gościł dziś w Sieradzu. Na spotkanie wyborcze przybyło kilkaset osób. Zorganizowano je w hali sportowej II Liceum Ogólnokształcącego im. St. Żeromskiego.

0

Zduńska Wola

Martyna Kowasz otrzymała powołanie do reprezentacji Polski do lat 15. Młoda piłkarka trenuje w Akademii Pogoni Zduńska Wola.

1

Sieradz

W Sieradzu odbyła się dziś kolejna w tej kadencji sesja rady miejskiej. Posiedzenie poprzedziła konferencja prasowa zorganizowana przez radnych będących w opozycji do prezydenta miasta, a stanowiących większość w składzie rady. Jeden z ważniejszych tematów to pytania o taryfy opłat za ciepło, które mają obowiązywać od 1.03.br.

1

Nasze Radio 104,7 FM

19:54

Still Into You
CYRIL/maryjo

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

19:55

Sex Appeal
Barbara Rylska

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

27.02.2025

Spektakl dla dzieci "(Nie)brzydkie kaczątko"
Teatr Miejski w Sieradzu
Koncert Zespołu Niechęć
Łaski Dom Kultury
Warsztaty tworzenia własnych puzzli (4-8 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia sportowe
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Warsztaty "Mały archeolog"
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli

28.02.2025

Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia teatralne i spotkanie z Strażą Pożarną
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Wycieczka do Hopa Lupa w Łodzi
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli

01.03.2025

Dzień Żołnierzy Wyklętych
Sieradz
Promocja książki
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli, pl. Wolności 26
Otwarcie wystawy fotografii "What was before?"
Galeria Teatr w Sieradzkim Centrum Kultury
Przysięga żołnierzy WOT
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli, ul. Dolna 41
Obchody Narodowego Dnia Pamięci Żołnierzy Wyklętych
Zduńska Wola, ul. Złotnickiego
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Igo
Wiatr
2+3Dawid Podsiadło
Pięknie płyniesz
3+6Lola Young
Messy