strzałka do góry
22.04.2013 14:12:12 (Aktualizacja: 22.04.2013 14:12:12)
Sieradz

Obrady zerwane

Zamieszanie podczas czwartkowych obrad Walnego Zgromadzenia Członków Sieradzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej. Obrady zostały zerwane po tym jak do porządku obrad nie wprowadzono 13 zgłoszonych wniosków.

(fot. archiwum nasze.fm)

Choć zostały one zgłoszone w terminie, to nie przeszły oceny formalnej:

- Oceniając wnioski, a także wczytując się w opinie prawne do nich złożone stwierdzamy jako zarząd, że nie było możliwe ich uwzględnienie i wprowadzenie do porządku obrad z uwagi na błędy formalne. Ten wniosek nie oznacza, że Walne Zgromadzenie w całości jest zerwane. Oznacza, że taką wolę wyraziła ta pierwsza część - tłumaczy prezes SSM Stefania Gąsiorowska.

Za przerwaniem obrad było 108 osób, przeciwnych było 24 członków.

- Przesłanki wymagane przez statut zostały spełnione, czyli uchwały te zostały na piśmie sformułowane i poparte przez 10 członków. Tłumaczenia zarządu, że one nie spełniały żadnych formalnych wymogów są oderwane od rzeczywistości, poza tym zarząd nie ma prawa ingerować w to, jakie projekty uchwał zostały złożone. Może je tylko przygotować pod względem formalnym - mówi Izabela Glapińska, członkini Walnego Zgromadzenia.

Teraz spółdzielcy domagają się wyznaczenia nowego terminu, w którym odbędą się obrady. Poprzednie mają zostać unieważnione. Na to nie zgadza się zarząd spółdzielni. Dlatego przygotowany został już wniosek, który trafi do sądu. Z Izabelą Glapińską, członkiem SSM rozmawiała Marta Kiermasz:
%relacja01%

mksz
Komentarzy: 41

Komentarze

Lokator 09.05.2013 15:08:53
W gablotach w blokach pojawiły się plakaty z informacjami o wynikach głosowania na "walnych" zebraniach. Czy ja dobrze rozumiem, że nic się nie zmieni i stary zarząd SSM dalej będzie nas oszukiwał?
tata 26.04.2013 11:11:13
czyli ma więcej wiedzy od ciebie.
mamrot 25.04.2013 10:58:46
zeby być prezesem w spóldzielni trzeba miec rozum ,wiedze i doswiadczenie a nie kiełbie w ełbie i idee walczyc walczy walczyć
wesoly Romek 25.04.2013 10:03:59
jaka nienawiść? zadał konkretne pytanie ile zadłużenia jest prawdziwa a ile nieterminowa?
wesoły Romek 25.04.2013 09:59:57
ale żeś błysnął intelektem. Poza obrażaniem innych nic Ci nie pozostało !!!!!
trim 25.04.2013 09:51:12
a moze mieszkańcy Szadkowskich bloków pomysleli by o wydzieleniu się ze spóldzielni i stworzysli wspolnote -to by zobaczyli jak wtedy bedzie słodko i miło bo wtedy cały Sieradz nie bedzie ich finansowo wspierał w potrzebie
maj 25.04.2013 09:11:41
pani Galapińsika ma tyle wiedzy prawniczej o społdzielczosci jak karp o Wigili
tak sobie gadam 24.04.2013 17:11:42
tommy weź leki bo Cię ta nienawiść zniszczy.
Nawet prosty tekst o faktach wywołuje u Ciebie spazmy.

tommy 24.04.2013 15:12:50
Szkoda że wielu tak myśli a nic z tym nie robi. Czyżby to syndrom niewolnika, który pogodził się ze swoja sytuacja?!!!!! Dlaczego ludzie nie chodzą na Walne pomimo że są nagłaśniane akcje przeciwko zarzadowi, że są gotowe uchwały, konsultacje prawne itp. Pojedyńczo jesteśmy na straconej pozycji. Bez wsparcia członków SSM nasza praca pójdzie na marne. Doceńcie do jasnej ciasnej że ktoś angażuje swój czas i wiedzę w walce z tym bagnem na Piłsudskiego !!!!!
Kapitan 24.04.2013 13:38:20
Dopóki nie wywali się tej wiecznej jak Lenin Gąsiorowskiej,dopóty w spółdzielni nie będzie dobrze.W spółdzielniach w całej Polsce jest żle przez takie "kliki hamulcowych" wytworzonych za komuny grup interesów dla samych swoich z sitwy i rodzin.Czasy się zmieniają,ustroje padają, spółdzielcy na chleb nie mają,bo bezrobocie a "Oni" wieczni,zywi i niezatapialni.
tommy 24.04.2013 12:49:51
i co z tego że były powywieszane. wtej chwili manipulujecie że zadłużenie wynosi 60 tyś na dany budynek ale nie jest określenie ile z tego zadłuzenia jest nieterminowa. Założe się że więcej niz 50% to jest własnie zadłużenie że któś nie zapłacił w terminie
józef 24.04.2013 09:14:05
nie po 20 tyś a po 60 tysiaków podobno na głowę, majonez załatwił.
zdunska 23.04.2013 22:32:16
w zduńskiej wypracowali 1,5 mln zysku i prezesi otrzymali z tego nagrody po 20 tys zł.
Każdy z nich zarabia po 12, 13 tys zł brutto (3,5 razy srednia krajowa)i jeszcze im mało.
ręce opadają.......
a prymitywny naród daje sie wodzić za nos

<>Błąd_critical! 23.04.2013 14:16:30
W tym temacie masz rację. Głosowałem na NIE.

Taka inwestycja utrudni podział majątku spóldzielni na mniejsze spóldzielnie (co jest raczej bez sensu) lub wydzielanie wspólnot.
tommy 23.04.2013 13:25:30
W tej chwili trwają przygotowania do budowy bloku z lokalami pod wynajem.
Moje zasadnicze pytanie, czy zrobiono kalkulację rentowności takiej inwestycji. Przecież sieradzanie wynajmują mieszkania po kosztach a gdzie zysk?.
Wg moich przewidywań o zyskach z wynajmu nikt nie myśli tylko ile uda się okręcić na tej budowie.

Ludzie obudźcie się !!!!

Będziecie inwestorami pomimo że w tych czasach wiele ludzi ciężko wiąże koniec z końcem. Sieradz nie jest miejscem na takie inwestycje. To nie aglomeracja studencka jak Łódź czy Wrocław.
wesoly Romek 23.04.2013 13:19:17
Jak dzwoniłem po różnych instytucjach to Oni nie chcą zbytnio nawet rozmawiać o sprawach Spółdzielczych bo tak dużo tego jest, dlatego teraz jest tworzona jakaś nowa ustawa.
Poza tym wystarczy poszukać w necie stron o SM. Oto jedna z nich, a w niej fajny artykuł:
http://temidacontrasm.info/spoldzielnie-do-remontu/
wesoly Romek 23.04.2013 13:15:14
Wszystko się zgadza. Należy Walczyć z tym bezprawiem bo w przeciwnym razie zrobią z Nami co zechcą. Ale jak patrzę na frekwencję na Walnym to przychodzą mi na myśl słowa Ziemkiewicza że:" Człowiek który wie że dzieje mu się krzywda i nic z tym nie robi stał się już niewolnikiem".
sieradzanka 23.04.2013 11:18:40
Nie tylko w Sieradzu spółdzielnia mieszkaniowa jest państwem w państwie..
http://www.tvn24.pl/kamienica-wybrancow-w-olsztynie-czyli-jak-buduje-spoldzielnia-pojezierze,320436,s.html
haha 23.04.2013 10:54:58
To nieźle sąsiedzi musza kraść wodę
Zainteresowany 23.04.2013 10:40:47
Kolejna część obrad Walnego Zgromadzenia została przerwana. Wczoreaj w Szadku członkowie spółdzielni przerwali swoją część Walnego Zgromadzenia, wyrażając tym samym swoje niezadowolenie z działań podjętych przez Zarząd SSM.
~~TYLDA 23.04.2013 09:47:24
popieram
na każdym posiedzeniu obrad powinno się stawiać postulat o zmiany członków zarządu SSM
za każdym razem w postulacie pisać przyczynę: działanie na niekorzyść spółdzielców SSM
~~TYLDA 23.04.2013 09:40:31
walczyć i jeszcze raz walczyć z hałastrą i warcholstwem SSM!!!
kolejny raz mnie dobili i jednocześnie okradli tym, że mam płacić za nie zużytą przeze mnie wodę w ilości którą cała moja rodzina zużywa przez około 8 miesięcy przecież to jest SKANDAL! - uchyby to SSM ma ale w myśleniu.
płacimy więcej za tzw czynsz niż mieszkańcy Piotrkowa czy Tomaszowa
a co z tematem hydroforni?
tak sobie gadam 23.04.2013 09:18:44
Akurat informacje o dłużnikach były na klatkach, ale Inspektor Ochrony Danych Osobowych zażądał usunięcia tych informacji w całej Polsce. A moim zdaniem był to super sposób na "opornych" z dwoma samochodami i długiem w SSM.
Zainteresowany 23.04.2013 09:10:38
Członkowie Zarządu SSM uważają, że będą pełnić te funkcje dożywotnio. Pan Majewski od wielu lat jest na emeryturze, pani Gąsiorowska w bieżącym roku przeszła lub przejdzie na emeryturę. W naszej spółdzielni są najwyższe czynsze w województwie łódzkim i jedne z najwyższych w Polsce. W 2011 roku spółdzielnia osiągnęła 2.008.000 zł oszczędności z czynszów, a 2012 roku 2.160.000 zł - źródło biutetyn spółdzielni. Jedocześnie nasza spółdzielnia ma ponad 30 milionów złotych ulokowane w papierach wartościowych (akcjach i obligacjach) i na rachunkach bankowych. W ubiegłym roku spółdzielnia mieszkaniowa zaciągnęła kredyt w kwocie 5 milionów złotych i spłaca odsetki z naszych czynszów. Zarząd spółdzielni nie dopuszcza myśli, aby obniżyć czynsze, czego przykładem było Walne Zgromadzenie SSM z 2012 roku. Człokowie spółdzielni złożyli wniosek formalny o obniżenie czynszów z powodu oszczędności. Zarząd zrobił to tylko w części. W bieżącym roku kolejne oszczędności za 2012 rok zostały rozdysponowane na cele, które nić nie mają wspólnego z obniżeniem czynszów. Przeprowadzane przez spółdzielnię mieszkaniową remonty, to kolejny wątpliwy temat, którego nie uda mi się opisać, czy omówić na forach. Jednym słowem, Obecny Zarząd SSM wystarczająco mocno skrzywdził członków spółdzielni, aby mógł dalej zostać w obecnym składzie. Członkowie spółdzielni tworzą spółdzielnię. Władze spółdzielni zostały powołane do dbania o dobro jej członków. Nasze władze już dawno o tym zapomniały.
myślę 23.04.2013 08:58:49
Zzawsze mnie zastanawiała dlaczego spółdzielnią płaci tak wysokie stawki za co i ciepłą wodę pomimo, że jest największym wmieście odbiorcą?małe wspólnoty płacą mniej. Nikt nie zaprzecza,jest źe zrobiono wiele na osiedlach lecz z pewnością całą ta czapka administracyjna jest niesłychanie kosztowna w utrzymaniu i co więcej kierownictwo spółdzielni nie bardzo stara się oszczędzać
myślę 23.04.2013 08:49:38
Kołtuneria nadal górą co widać po niektórych wypowiedziach.ludzie nie czują się w właścicielami i czekają aż w ich sprawach inni zdecydują. To smutna rzeczywistość. Kiedy ktoś usiłuje walczyć ztym natychmiast pojawia się pewność ,że to podejrzane i COŚ się pod tym kryje. Przeważająca większość nowych właścicieli została obdarowana tą własnością na siłę i nie bardzo wie jak nią rozporzązdać. Przez całe lata prowadzono ich niczym na sznurku więc pozostają wmtylnym przekonaniu, że nie mają prawa decydować o sobie ani o swojej własności. Czyż nie jest łatwiej krzyczeć i krytykować?Cży zawsze trzeba podejrzewać podstęp w działaniach innych. W tym myślę o pani,swojej która działa w imieniu większej grupy ludzi.
ktoś 23.04.2013 08:46:34
Prawo do wypowiadania się ma każdy. Mi chodziło tylko o fakt pisania "Członek SSM, członek WZ ..." Do treści merytorycznej Pani G się nie odnoszę
wydzielać?Błąd_critical! 23.04.2013 08:29:42
Wydzielanie należy zrobić z głową czyli dobrze przygotować infrastrukturę - osiedla były projektowane jako całość - drogi ,parkingi, media , trzeba to ładnie powydzielać , poprzyglądać się co się da na już , z czym trzeba poczekać. Co wziąć na siebie , co zostawić SSM , co miastu.
myślę 23.04.2013 08:25:04
Sądzisz, że prawo do wypowiadania się w sprawach spółdzielni mają członkowie ? A czy Twoim zdaniem właściciel ma coś do powiedzenia?Zzanim coś napiszemy sprawdź to
<>Błąd_critical! 23.04.2013 08:24:00
PEC i MPWIK to spólki miekskie i nic z nimi nie ugrasz.
Ze śmieciami ugrano juz dawno ale od lipca śmieci bierze włapy miasto i podwyżka znaczna nsa czeka.
W SSM najbardziej mnie boli obojetnośc wobec szarzącej się patologii tłumaczona "kulturą osobistą mieszkańców" oraz zadłużenie lokatorów - tajne oczywiście bo ochrona danych osobowych. Zarząd SSM ma serce po lewej stronie ..............
myślę 23.04.2013 08:20:08
Rozbić nie, ale mogą wydzielić się wspólnoty i wyjdzie podobnie.
spiskowa teoria dziejów 23.04.2013 08:19:47
A co po rozbiciu?
Nawet projektu uchwał przygotować poprawnie nie potraficie.
Treści tych spornych uchwał porzadnie podać / ogłosić nie potraficie.
Wiarygodność zerowa.
Albo prowokacja
Albo tzw opozycja sterowana.
Glapińska 23.04.2013 07:53:06
odezwał się sieradzki kołtun, który najlepiej wie, co myslą inni, proszę mi wierzyc, nie zamierzam zasiadac w fotelu prezesa, nie interesują mnie żadne stołki, chyba najlepiej wiem o co mi chodzi. Masz racje, ze mysle o sobie, bo tak jest, nie chcę płacić za hydrofornie, chcę obniżenia mojego czynszu i jasnych zasad rozliczania kosztów w SSM. Tak tego chce dla siebie, jestem straszną egoistką.
Glapińska 23.04.2013 07:48:40
Nie jestem członkiem SSM - to pomyłka pani redaktor, ale mylisz sie myśląc, że nie mam mieszkania w zasobach SSM. Gdybym nie miała to po co miałabym walczyć o spółdzielnie? Pozdrawiam
ktoś 23.04.2013 07:22:36
Panią dziennikarz prosimy o sprawdzanie faktów - czy Pani Glapińska jest członkiem WZ, czy jest członkiem Spółdzielni? Z tego co mi wiadomo to nawet nie ma mieszkania w zasobach, a wypowiada się za członków ...
zosia 23.04.2013 07:19:25
jest nas za mało aby rozbić ssm
nie członek 22.04.2013 21:17:05
A kto to jest pani Glapińska??? Już drugi rok próbuje ugrać coś na swoje konto, może trzeba sobie zadać pytanie co nią kieruje, bo napewno nie działalność społeczna i pomoc ludziom potrzebującym i wiem co mówię!!!
Na szczęście mam własny domek 22.04.2013 20:36:30
Mieszkam we własnym domku i nigdy nie mogłem zrozumieć jak tysiące ludzi mieszkający w SSM pozwala tak małej grupie ludzi wodzić się za nos.
Władze SSM robią wszystko co się im podoba a ludzie nic z tym nie robią.
Ludzie mieszkający we wspólnotach mieszkaniowych mimo że są małymi odbiorcami ciepła, wody potrafią płacić dużo niższy czynsz przy wyższej jakości usług - czy ktoś potrafi to wytłumaczyć. SSM jest największym odbiorcom ciepła więc dlaczego nie potrafi wynegocjować najniższych cen, to samo jest z konserwacją, wywozem śmieci itd. Gdyby ludzie ze spółdzielni dbali o interesy mieszkańców tak jak dbają o własne to na 100% ludziom żyło by się lżej. Czy w końcu ludzie zrobią coś z tym czy nadal będą płacić i siedzieć cichutko jak myszki pod miotłą.
olo 22.04.2013 20:31:12
a kiedy porządek w Lokatorze? podobno gigantyczne nagrody wzięli znowu.
Członek 22.04.2013 15:25:53
SSM to jest moloch i siedlisko spadochronów z SLD, którzy bronia się przed ingerencją i obawą utraty intratnych stanowisk w SSM. Bo najlepiej jest siedzieć i co miesiąc mieć stałą i dobrą pensję.
zosia 22.04.2013 14:07:55
dlaczego ssm tak bardzo broni sie przed swoimi członkami

Więcej informacji

Zduńska Wola

Mieszkańcy, władze samorządowe, posłowie i kombatanci oddali dziś, 25 lutego, hołd kolejarzom - żołnierzom Armii Krajowej Kazimierzowi KałużewskiemuJuliuszowi Sylli. W 81. rocznicę ich stracenia przez niemieckich okupantów zorganizowano obchody przy pomniku im poświęconym na placu Zwycięstwa w Karsznice. Bohaterów wkrótce upamiętni także Senat RP.

0

Sieradz i Zduńska Wola

Bambi. Opowieść leśna, 100 dni do matury, Emilia Pérez czy Innego końca nie będzie. To propozycje filmowe kina Ratusz w Zduńskiej Woli i Kina Teatr w Sieradzu.

0

Sieradz

Kandydat na prezydenta RP Rafał Trzaskowski odwiedzi Sieradz. Otwarte spotkanie zaplanowano na czwartek, 27 lutego.

34

Nasze Radio 104,7 FM

02:39

Mimo Wszystko 2017
Hey

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

02:40

Dziecię Tkaczy
Kabaret Starszych Panów/Wiesław Michnikowski

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

26.02.2025

Warsztaty "Architektura Sieradza - minikakieta 3D" (11-14 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie z MBP w Sieradzu
Miejska Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Polna 36 A (Park Broniewskiego)
Ferie Zimowe z PCKSR - Wycieczka do Ancymondo
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli

27.02.2025

Spektakl dla dzieci "(Nie)brzydkie kaczątko
Teatr Miejski w Sieradzu
Koncert Zespołu Niechęć
Łaski Dom Kultury
Warsztaty tworzenia własnych puzzli (4-8 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia sportowe
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Warsztaty "Mały archeolog"
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli

28.02.2025

Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia teatralne i spotkanie z Strażą Pożarną
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Wycieczka do Hopa Lupa w Łodzi
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Igo
Wiatr
2+3Dawid Podsiadło
Pięknie płyniesz
3+6Lola Young
Messy