strzałka do góry
26.04.2013 10:17:40
Sieradz

Dziecko wyszło z przedszkola. Bez niczyjej wiedzy

Pięciolatek samotnie spacerował po Sieradzu. Jak się okazało, samodzielnie wyszedł z przedszkola. Pracownicy nie zauważyli jego zniknięcia.

(fot. archiwum nasze.fm)

Do zdarzenia doszło wczoraj po południu. Jak informuje policja, patrol drogówki przejeżdżał przez jeden z parkingów na os. Centrum i zauważył zapłakanego chłopczyka. 5-latek powiedział policjantom, że zabłądził i szuka taty, dodał że sam wyszedł z przedszkola. Maluch przeszedł przez ruchliwą ul. Jana Pawła II.

Policjanci zabrali dziecko pod wskazany adres, gdzie czekał zaniepokojony ojciec. Powiedział funkcjonariuszom, że dziecka nie było już w placówce, gdy przyszedł po syna. Przedszkolance na której ciążył obowiązek opieki nad osobą narażoną na niebezpieczeństwo może grozić do 5 lat pozbawienia wolności. Dziecku na szczęście nic się nie stało. Jest całe i zdrowe.

km
Komentarzy: 102

Komentarze

ina 11.05.2013 13:25:54
No wlasnie o co chodzi? Co za prawo. Bosze
andy 08.05.2013 07:48:30
Nauczycielkę pozbawiacie pracy, a Wiola która z premedytacją zabiła swoje dziecko chodzi sobie po świecie i żyje dalej beztrosko i bezkarnie.
O co w tym wszystkim chodzi ?!
Hans Kloss 07.05.2013 08:06:36
Wyłącz caps lock. Czy w Niemczech wszyscy tacy krzykliwi?
ANA 06.05.2013 22:43:09
W NIEMCZECH PRZEDSZKOLE STOI W ŚRODKU OGRODU , DUŻO DRZEW ,KRZEWÓW, HUŚTAWKA Z OPONY NIE ZABEZPIECZONA ,,WIELE INNYCH URZĄDZEŃ A PRZEDE WSZYSTKIM PŁOT WYSOKOŚCI 80 cm. DOZNAŁAM SZOKU,,,ŻADNE DZIECKO NIE PRÓBUJE NAWET WYJŚĆ , BAWIĄ SIĘ WSZĘDZIE NAWET JE PANI NIE WIDZI ,TAM TO NORMALNE A TU OD RAZU RODZICE NAROBILI BY RABANU,ZAJMIJCIE SIĘ WYCHOWANIEM A NIE TYLKO POSYŁAJCIE NA ZAJĘCIA DODATKOWE ,NIKT ZA WAS TEGO NIE ZROBI, ZAWSZE MACIE TYLKO PRETENSJE DO KOGOŚ.
kaska 04.05.2013 16:37:18
jeżeli ukarana będzie nauczycielka to chyba dyrektorka też ?
widz 02.05.2013 15:56:25
http://ttv.pl/archiwum/85622,zaplakany-pieciolatek-blakal-sie-po-ulicach,0.html
Rodzic 30.04.2013 22:06:25
Są mniejsze grupy więc na pewno lepiej dla dzieci - a nie po 35 jak w innych -masakra (chyba nawet dzieci sie nie zna )
rodzic 3 30.04.2013 22:03:54
To co sie wydarzyło to fatalnie -na szczescie nic sie dziecku nie stało wiec panie uczą jak bezpiecznie przejsc przez jezdnię-))
W innych przedszkolach jest gorzej- dzieci 35 jak u mojej córci, też cyrki sie dzieją tylko nikt nie gada o tym .
też ojciec 30.04.2013 19:56:28
ja to mam tylko jedno pytanie dzieci wychodzą na plac zabaw tylko czym one mają się bawić gdzie są pieniądze bo na pewno ich nie widać na placu zabaw .żadnych zadaszeń przed słońcem żadnych ławeczek dla dzieci niczego nie ma
gdzie jakieś lokomotywy domki i inne czy ktoś to sprawdza?
ojciec 30.04.2013 19:51:16
wysokie płoty tato grodził i to jest proste rozwiązanie
ogrodzenie porządne wysokie a nie żeby przedszkolak przeskoczył jakiś bystry a tacy są wierzcie mi a dyrektorki na kursy dokształcające wysłać .a swoje auta parkować tam gdzie wszyscy a nie prywatny parking sobie robić w przedszkolu i włożyć pieniądze w place zabaw dzieci nie mają łopatek ja nie wiem gdzie są pieniądze gdzie nadzory są jakieś niech się przejdą po po ogrodach i zobaczą te nędzne hustawki rozwalające się co to za place zabaw aż wstyd Niech sobie dyrektorki wejdą jakie są zabawki w ogrodach i jakie urządzenia do zabaw a jak słońce to te dzieci są jak na patelni .Nic nie ma czas pomyśleć o zmianach personalnych.Może inne panie pomyślą i urządzą place zabaw z prawdziwego zdarzenia
rodzic mający dziecko w p4 30.04.2013 19:38:24
jeden komentarz to chyba napisała koleżanka pani dyrektor bo strasznie broniła chyba też siebie zarazem .dyrektorki w końcu pomyślcie o bezpieczeństwie bo dajemy wam nasze dzieci pod opiekę a wy chodzicie tylko z telefonami i wiecznie gości przyjmujecie w godzinach urzędowania czas za was się w końcu zabrać i popieram poprzedniczki że są one za długo na stołkach i po prostu się zasiedziały wszystkie jak jedna
dziadek spacerujący obok p1 30.04.2013 19:30:59
często jestem na spacerze z wnukiem obok przedszkola nr1 i zawsze się zastanawiałem dlaczego brama jest prawie zawsze otwarta/?czy w tym przedszkolu są tak dzieci wychowane że dyrektorka się nie boi że dziecko jakieś wyskoczy prosto na ulicę przecież to najbardziej ruchliwa ulica w Sieradzu a na dodatek przed urzędem i pan szydło nic z tym nie robi/dopiero jak się coś stanie ale niestety wtedy już za późno.od czego jest kuratorium gdzie do tej pory i jak dbali o bezpieczeństwo w ty przedszkolu brama wiecznie otwarta parkujący samochód stał a obok dzieci i ulica nauczycielkom to współczuć a dyrektorkom dać naganę i to porządną a w ogóle co to za plac zabaw ohyda ja nie poslę tam dziecka .a wy rodzice zapisujący tam dzieci wejdzcie sobie do ogrodu i zobaczcie co tam jest
mama 30.04.2013 18:55:52
Jest otwarta tylko rano i po południu a nie jak dzieci sa na dworze ( poniewaz łatwiej jest przywiezc dziecko i odebrać - byłam po córkę o 11.00 jak szłam do stomatologa i wszystko było pozamykane- nie mogłam wiechac , wejść bo furtka tez zamknięta na zasuwke u góry, no i oczywiście drzwi bez kary nie otworzy się -wiec nie rozumiem kto tak uparł sie ze bramy pootwierane( może trzeba okratować wszystko -to wtedy bedziemy narzekać ze nie można podjechać szybko zostawić itp .................
Marek 30.04.2013 18:44:48
Mysle że dla wszystkich ta sytuacja jest fatalna a szczególnie dla pani która opiekowała sie dziećmi więc nie oceniajmy!!!!!, chyba że sami jestesmy bez skazy !!!!! - w co watpię!! Oczywiscie to nie powinno sie wydarzyć ale mysle,że wszyscy wyciągną jakieś wnioski . Zawód w tych czasach fatalny - bardzo odpowiedzialny,wieczne ocenianie,gonitwa za nowościami ,a zatraca sie to co najwazniejsze- bezpieczeństwo, spokój. Ale to nie wina wychowawców, że tak ich naciskają.( zajęcia dodatkowe angielski, karate, spotr, itp... wiec kazdy może sie pogubić i stracic czujność - zastanówcie sie nad tym co piszecie i czy sami zajmujecie sie dziecmi jak nalezy ??????
tradycjonalistka 30.04.2013 18:27:54
Nie spotkałam się jeszcze z określeniem przedszkolanki w stosunku do dziewczynki chodzącej do przedszkola. Wg słowników języka polskiego przedszkolanka oznacza nauczycielkę i wychowawczynię w przedszkolu. Jest to oczywiście nazwa używana potocznie. W szkołach mówi się matematyczka na nauczycielkę matematyki, fizyczka na nauczycielkę fizyki itp. i nikt się o to nie obraza.
123 30.04.2013 14:04:33
Nie zamknęło drzwi bo to nie jego dom i nie jego drzwi. Zobacz jak jest w blokach wychodzi i stopkę bach i w miasto to nie jego on swoje drzwi zamknął.
123 30.04.2013 13:55:56
Ania a porozmawiaj z dziećmi osobno z każdym i zapytaj co robi pani w ciągu dnia??? Spróbuj tak kilka razy. Zdziwisz się co ci odpowiedzą. Moje chodzą już do szkoły ale wcześniej chodziły do tego przedszkola i coś na ten temat wiem. A z tego przedszkola to już dzieci skutecznie uciekały. Tylko pani dyrektor wycisza te sprawy a rodzice nie robili szumu bo wiadomo jakim dobrem jest dziś przedszkole. Myślę że jeśli nie poleci ze stanowiska to znaczy że ma duuże plecy.
@JAN 30.04.2013 13:23:24
Nauczyciel męzczyzna w przedszkolu praktycznie nie występuje. Może teraz kilka sztuk się znajdzie.
przedszkolanka 30.04.2013 12:35:39
A może "przedszkolanek"
Jan 30.04.2013 12:23:52
Skoro "przedszkolanka" to nauczycielka, opiekunka w przedszkolu, to idąc tym tokiem rozumowania "przedszkolak" to mężczyzna - nauczyciel w przedszkolu.
12 30.04.2013 12:09:00
ups! no to się błysnęło :)
buba 30.04.2013 10:59:38
Przedszkole nie jest chronione i tyle.Winę ponosi dyrekcja.
Jeżeli dziecko wyszło samo, to oznacza, że każdy może tam wejść, wybrać sobie dziecko i wyjść.
buba 30.04.2013 10:54:12
http://pl.wiktionary.org/wiki/przedszkolanka
do laurka 30.04.2013 10:11:43
...też,a co jeszcze coś miałaby z garderoby zdjąć?
moni27 30.04.2013 09:37:41
drogi Nauczycielu - jeżeli dla Pani jak twierdzisz nauczycielki jest bez róznicy czy ma pod opieką 20 czy 21 dzieciaszków to przepraszam ale powinna jednak nazywać się przedszkolanka. Zawód trudny wbrew pozorom, ale ciekawe co byś powiedział nauczycielu gdyby to Twoje dziecko wymknęło się z przedszkola ...
<>Błąd_critical! 30.04.2013 09:14:57
Zajrzyj gimbusie do słownika ................

Pewnie jesteś z tych co mówią blomba i huźdawka

stopa 30.04.2013 08:59:18
Donatanie drogi, sęk w tym, że nie ma żadnego...
JK 29.04.2013 22:34:15
Panie uczące w przedszkolu to NAUCZYCIELKI, a przedszkolanka to mała dziewczynka, pewnie jak każda twoja rówieśniczka, która chodzi do przedszkola...

Teren wokół przedszkola jest ogrodzony, a brama jest zamknięta.

Ale jeśli dziecko samo sobie wychodzi po kryjomu z przedszkola i wychodzi przez furtkę (która nie jest zamknięta na 8 spustów bo ktoś musi przecież przez nią jakoś przechodzić), to nie jest powód aby zamknąć placówkę, która bardzo dobrze prosperuje!
JK 29.04.2013 22:30:10
piłka sama nie ucieknie z przedszkola... dziecko owszem, tak więc proszę sobie odpowiedzieć, czy łatwo jest zauważyć dziecko które ukradkiem wychodzi z sali, w której jest niemalże 30 maluchów...


Chcę w przyszłości zostać nauczycielem, ale jak widzę po tych komentarzach tak ŻAŁOSNĄ ''wdzięczność'' za tę pracę, to chyba podziękuję, pani w pierwszej kolejności...
nauczyciel 29.04.2013 22:19:21
Przedszkolanka jest to dziewczynka, która chodzi do przedszkola.

Osoba ucząca jest nazywana NAUCZYCIELKĄ, niczym nie odbiegającą od tej w szkole podstawowej czy liceum.

Osoba, która pisała ten artykuł chyba zasługuje na miano umysłu bardzo ścisłego, o ile nie ściśniętego...
uczen 29.04.2013 22:17:06
czytając te wszystkie komentarze zastanawiam się skąd w was ludzie tyle nienawiści...

czy to że zgnoicie kogoś poprawia wam humor? a może taka reakcja powoduje że czujecie się spełnieni w naprawianiu tego świata?

nic złego się nie stało, to nie jest wina ani nauczycielki ani placówki. osoby odbierające dzieci też były tam obecne i jakoś te kilkanaście osób miało gdzieś, że dziecko sobie wychodzi, a nauczycielka ma mieć oczy dookoła płotu i jeszcze trzecie w szatni i chodzić za każdym, nawet za takim które sobie ukradkiem wyjdzie...

ludzie, opanujcie się i zatroszczcie się o swoją pracę!!!
Juhas 29.04.2013 22:12:45
Skąd w was tyle nienawiści....

Piszę to do tych, którzy zostawiają tu komentarze gnębiące to przedszkole i winne niczemu nauczycielki...

Skąd w was tyle nienawiści, żeby tylko skrytykować, zgnębić i zmieszać z błotem... To nieważne że to po prostu kompletny przypadek, najważniejsze żeby samemu lepiej się poczuć i zaraz napisać że ''ja to bym tej babie coś zrobiła''

Trochę rozumu... Krytykować najłatwiej. Ale sprawiedliwość sama kiedyś przyjdzie...
Donatan 29.04.2013 22:04:02
To jest przypadek jeden na kilkadziesiąt lat, bardzo niefortunny zbieg okoliczności...

A pani chyba ma problem ze sobą i pała od pani jakaś wielka nienawiść do tego przedszkola... Co pani do tego jakie obuwie ma Pani Ilona? Może niech pani sobie przeczyści swoje... ?
Uczeń... 29.04.2013 21:59:31
Ten komentarz jest żałosny...

Proszę pójść do przedszkola i pracować sobie 6 lub 8 godzin danego dnia, w hałasie, mieć głowę na karku i oczy dookoła głowy i pewnego razu mieć zupełnie niefortunny przypadek, taki jaki miał miejsce i przyjąć falę krytyki od osób które dokładnie nie znają sytuacji. Nauczyciele się stołują... Cóż za żałosne stwierdzenie... Jak tak można powiedzieć! To jest skandal!
Nauczyciel ledwo kanapkę może zjeść na podwieczorek i obiad z doskoku, bo cały czas trzeba na dzieci spoglądać i patrzeć czy jest wszystko w porządku.

Ten wypadek był po prostu przypadkowy, a na szczególną uwagę zasługuje fakt, iż rodzice NIE MAJĄ ŻALU DO PRZEDSZKOLA ANI DO NAUCZYCIELEK.

Tak więc proszę się uciszyć i nie szukać sensacji w zbędnym miejscu. Może panią ktoś powinien zmonitorować, czy nie zaniedbuje pani swoich obowiązków, pisząc tutaj takie farmazony...
emil 29.04.2013 19:23:54
tak, tylko że tu nie rozdmuchali tego tak. Niemy film, wszyscy udają ze nie ma sprawy. Tak jak i w innych przypadkach...a mówią że media są żądne sensacji
jaa 29.04.2013 19:22:42
Nie sa nagłaśniane bo ludzie nie mówia o tym głośno.
rodzic 29.04.2013 19:13:26
a co to za afera w jedynce bo mam tam dziecko ktoś może wie? ogólnie jestem zadowolona ale dyrektorki lepiej nie mówić szkoły mają a kultury za grosz . Ciekawe kiedy konkurs na dyrektora może ktoś wie?
Rodzic 29.04.2013 18:56:35
W przedszkolach są zamki automatyczne - można je otworzyć kartą , ale nic to nie da jak rodzice będą wypuszczać cudze dzieci bez opieki, a furtkę to chyba rodzice powinni zamykać , no chyba ,ze mają długą kitę!
rodzic z p1 29.04.2013 16:34:25
same afery w przedszkolach ostatnio odbierałem dziecko z przedszkola a tam drzwi pilnują ..... okazuje się że jakaś afera a tak na marginesie dlaczego pan Szydło nie dał do szkoły wcześniej swojej córki przecież przykład powinien iść z góry czyżby nie popierał pójścia 6 latków do szkoły? a co z innymi rodzicami co pracują w urzędzie a mieli możliwość zapisania dziecka do szkoły a jednak nikt tego nie zrobił i zostały dzieci w przedszkolach
rodzic2 29.04.2013 16:23:10
no właśnie dopiero teraz będą zamykać i pilnować aż to śmieszne i żenującee dopiero jak coś się stanie to dopiero zaczynają działać a do tej pory pootwierane jak szeroko i co nie będzie żadnych konsekwencji że dopiero teraz się za to wzięły? a do tej pory co?
rodzic 29.04.2013 16:19:04
jestem matką dwójki dzieci i tak mi ciarki przeszły gdyby to moje dzieci spotkało to nie wiem co bym zrobiła .dyrektorki łatwo się oczyszczą z zarzutów i zgonią wszystko na nauczycielki ale czy tylko one są winne ?
Jak dyrektor zadbał o bezpieczeństwo dlaczego dziecko wyszło z przedszkola?cały czas mowa jest o bezpieczeństwie ale to tylko puste słowa nic nie robią władze i dyrektorki nauczycielka popełniła wielki błąd że nie potrafiła wskazać gdzie jest dziecko ale inni na górze też nie są bez winy.pociągnąć do odpowiedzialności wszystkich bo wszyscy zawinili.
lili 29.04.2013 16:08:47
teraz we wszystkich przedszkolach pilnuja czy furtka zamknieta.....dopiero teraz
liri 29.04.2013 10:35:13
Szkoda, że inne gorsze sprawy nie są tak nagłaśniane przez media
ania 29.04.2013 10:23:33
Dwójka moich dzieci chodzi do tego przedszkola i jestem bardzo zadowolona. Uważam, że za to co się stało nie ponosi odpowiedzialności sama nauczycielka ale w równej mierze rodzice. Jakiś rodzic bez wyobraźni otwiera drzwi i podpiera, bo jest gorąco w szatni??? Nikt nie zwraca uwagi na to że dziecko wychodzi samo?? Znieczulica!! Rodzice obudźcie się!!!
laurka 28.04.2013 21:24:32
Do wszystkich, którzy tak bronią nauczycielki przedszkola: Nie ma wytłumaczenia. Każdy z nas popełnia w pracy błędy, ale ten błąd mógł skończyć się tragedią, więc nie tłumaczcie nam ile dzieci w grupie, jaki harmider i inne takie. Jeśli z koncentracją jest źle, czas się przekwalifikować. I tyle. To ogromnie odpowiedzialna praca, bo odpowiada się za bezpieczeństwo sporej grupy dzieci, żywiołowej grupy. Ale przecież każda z pań ma wcześniej na studiach praktykę i wie czym to pachnie. Żaden z was nie napisałby komentarza usprawiedliwiającego nauczycielkę, gdy to wasze dziecko wyszło poza furtkę. Taka jest prawda. A tak z innej beczki. Czy Pani Ilonka wciąż paraduje na spotkaniach z rodzicami bez obuwia?
ojciec 28.04.2013 18:35:11
brama jest zamknieta jak dzieci wychodza na dwór-mam tam córke mieszkam blisko to tez widze - zrobic wygode rodzicowi to pózniej obsmaruje - kurcze cieżko dogodzić -
ary 28.04.2013 18:15:07
Owszem że nie odpowiada za brak zabezpieczeń ale za brak należytej opieki chyba tak......
były nauczyciel przedszkola 28.04.2013 15:49:02
Z tego co mi wiadomo droga Pani, nauczyciele płacą za posiłki (te jałowe dla dzieci, za te same porcje i za te same pieniądze) - wiec niewiele skorzysta. Poza tym jest to wychowawcze. Jeśli chodzi o sprawę dziecka, to nie uciekło z placu zabaw tylko w trakcie przemieszczania się wybranej grupy dzieci na zajęcia dodatkowe (tj. angielski,taniec,śpiew itp.). Na zajęcia dodatkowe zapisują rodzice indywidualnie, a odbywać się one mogą wyłącznie po godz. 13. Skoro jest kilka grup, nie kiedy kończą się w czasie schodzenia się rodziców po dzieci. I właśnie w tym czasie dziecko rzekomo widziało tatę i wybiegło z przedszkola, kiedy inni rodzice wchodzili do przedszkola. Pracowałam kiedyś w przedszkolu i wiem, że jest to bardzo trudna praca, nie spijanie kawy jak inni komentują.I życzyłabym sobie aby Ci którzy tak źle mówią o tej pracy przyszli chociaż na tydzień do takiej placówki. I po tygodniu zobaczyli czy mają głowę i uszy na swoim miejscu. Co można zmienić w organizacji przedszkola? Moim zdaniem w każdej grupie powinna być pomoc na 25 dzieci.Obecnie pomoc jest tylko w 3 latkach albo grupach integracyjnych. Sami odpowiedzcie sobie czy 4 i 5 latek jest na tyle bystry, że wystarczy jedna wychowawczyni na 25-28 dzieci. Czasami oczy wszędzie nie wystarczą , to jest tylko dziecko (wiedza sobie,praktyka sobie). Zapewniam was,że w przedszkolach bardzo dużo mówi się dzieciom o bezpieczeństwie.Nie krytykujcie tak skoro nie znacie dokładnie faktów.
mama 28.04.2013 15:43:55
Za brak zabezpieczen nie ponosi winy nauczyciel !!!!! owszem musi pilnowac ale drzwi, bramy itp to nie jego działka on zajmuje sie wychowaniem,dydaktyką a błędy popełniaja wszyscy nawet najlepsi. Mysle ze komenujący powinni zastanowić sie nad soba i popatrzec jak traktuja swoje dzieci jak mało czasu im poswięcają- często ta nauczycielka wkłada wiecej serca niz nie jeden rodzic.Moja kolezanka jest nauczycielem - nie zamieniłabym sie z nia na taką prace(wrzask, oczy dookoła głowy i ciągła niewdzięczność i narzekanie - wstyd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mama 28.04.2013 14:56:43
faktycznie mówicie przedszkolanka jak na dziecko to jest nauczyciel pracujacy w przedszkolu
tata 28.04.2013 14:51:37
Moj syn chdził do 5 i byłem bardzo zadowolony- Najwazniesjsze, ze dziecko jest całe i zdrowe - . Za bezpieczenstwo nie odpowiada tylko wychowawca , zawodzi cały system- rodzice róniez bo nie zwracaja uwagi na inne dzieci, choćby przeszedł im dzieciak miedzy nogami to by sie nie zainteresowali- dlaczego jest sam .
W innym przedszkolu dziecko zostawiły opiekunki spiące w łózeczku, poszły i zapomniały o nim i jakoś nikt tego nie pisał nie oceniał a to dopiero był wyczyn -zamknąć dzieciaka.
matka 28.04.2013 12:39:45
Sytuacja nie powinna mieć miejsca - nauczyciel ma pilnować dzieci i już - to jest jego praca! Druga rzecz to jak dziecko wyszło z budynku skoro drzwi są zamykane za zamki i tylko kartą można je otworzyć? Pewnie któreś z rodziców odbierających dzieci nie domknął drzwi - i to też nie powinno się zdarzyć !
babcia 28.04.2013 11:39:56
No właśnie tak sobie siedzę na przystanku i wiecznie w pn1 ogromna brama a owszem ale ciągle otwarta a dzieci w ogrodzie i nawet nauczycielka która ma oczy z przodu i z tyłu to nie jest w stanie wszystkiego zauważyć a dziecko przeleci prosto na ulicę i co wtedy ? nauczycielka winna czy dyrektorka ? a może urząd który to widzi i nic szanownej dyrekcji nie powie bo jedną grę prowadzą a auto rzeczywiście jest a owszem bardzo ładne a przecież znak wisi na bramie wielki i owszem ale pseudo dyrektorki są nie do ruszenia prawda? a pan szydło z tego co mi wiadomo ma tam dziecko ale koleżankę swoją nie pociągnie do odpowiedzialności co tam bezpieczeństwo może jak by się coś stało jego dziecko to wtedy może by zgarnął dyerktorkę i pociągnął do odpowiedzialności
rodzic 28.04.2013 11:27:23
czas zwolnić zasiedziałe dyrektorki i zastępczynie. One Czują się nietykalne.Wszystko im wolno i nikt ich nie rusza Gdzie bezpieczeństwo dzieci ?Jak to one właśnie szanowne dyrektorki łamią przepisy a nauczycielce to współczuję .dyrektorki do zwolnienia chodzą tylko po koleżankach swoich pseudo dyrektorkach i plotkują o nauczycielach i gości wiecznie przyjmują wstyd a kultury żadnej wobec rodziców i nauczycielek Bramy pootwierane bo przecież swoje auta muszą parkować wstyd wielki aż szkoda gadać
mowca 28.04.2013 10:57:42
Czytam te wszystkie komentarze z jednymi się zgadzam z drugimi nie. Przedszkole to jest firma jak każda inna. Każdy prawdopodobnie w takiej placówce ma wyznaczone swoje obowiązki. Nie widzę tutaj winy dyrektora, ponieważ zlecając obowiązki ufa swojemu pracownikowi, ze wypełni je należycie tak mi się wydaję. Uważam że sam dyrektor powinien teraz podjąć odpowiednie kroki i wymierzyć karę swojemu pracownikowi. Jak w każdej innej firmie. Bo to pracownik zaniedbał ciążące nad nim obowiązki nie dyrektor tylko nauczyciel ... to ona miała za zadanie pilnować tego małego i tego nie zrobiła.
eliza 28.04.2013 10:08:36
matko, p r z e d s z k o l a n k a to mała dziewczynka chodzaca do przedszkola, chłopczyk to przedszkolak, jak wy ludzie mówicie, nie wiadomo o co chodzi.....
edzia 28.04.2013 09:36:53
Ludzie nie macie pojęcia jak pracuje się w przedszkolu. dla was to tylko odsiedzenie godzin! a to że nie może być jednej opiekunki na 30 dzieci.... pewnie ze nie ale tak jest, urząd ciągle robi cięcia i zabiera pomoce. często jedna pomoc jest na dwie grupy. nawet nie ma czasu wyjść do toalety! Masakra! W tym przypadku zawiniło kilka osób! również rodzic!
nina 28.04.2013 09:29:34
moja kuzynka pracuje w przedszkolu dodam ze w innym i wcale nie zarabia grubej kasy a pominę już niewiedze ludzi bo masę roboty musi zabierać do domu. każdemu łatwo oceniać to dlaczego wasze dzieci ciągle nabijają guzy, siniaki czy łamią ręce? a gdy w przedszkolu przy 30 maluchów dziecko wyjdzie z siniakiem to już na skargę do Pani Dyrektor. Najpierw zacznijcie oceniać siebie. poczytajcie tez na innej stronie tam jest wyjaśnione jak to się stało. nie bronie tej Pani bo też bym nie chciała żeby moje dziecko wyszło z przedszkola ale tam nie zawiniła tylko jedna Pani. nie raz widziałam jak rodzice sami zostawiają otwarte drzwi i nie zwracają uwagi na bezpieczeństwo innych dzieci.
matka 28.04.2013 08:06:15
TA sytacja Pani Ilonie przydarzyła się już nie pierwszy raz. byłam świadkiem jak dziecko zeszło na dół a rodziców nie było. I z płaczem wróciłao na górę właśnie od niej z grupy. Teraz inne poszło, bo miało inny charakter. Pani jest absolutnie do zwolnienia!! Jest to pech ale trzeba pokazać ze rutyna nie może gubić człowieka w takich sytuacjach. Kto by odpowiadał gdyby dziecko zostało potrącone!! Masakra! Dzieci powinny iśc się wysikać przed wyjściem na dwór a nie tak jak mówi dyrektorka biegają po dworze i wracaja do przedszkola na siku po 20 min i do tego potrzebna była stopka. Co za różnica czy naciśnie pani pomoc klamkę czy wciśnie kartę to nie trwa długo.Skupiacie się na dworze to go planujcie wcześniej. Warto dzieci częściej zabrać na wycieczkę może tematyczną a nie tylko wybieg na plac, dzieci tez ucza sie kontrolować swoich nawyków. !! Parking mały ciągle załadowany przez auta nauczycielek.Nie ma jak odebrać dziecka. Brama otwarta w ciągu dnia rzadko zamykana. Nie ma tam bezpieczeństwa. Taka prawda Pani nie powinna siedzieć na półpiętrze tylko na dole i podawać dzieci z ręki do ręki. Wkurza to, że Panie ciągle się stołują. Śniadanie, obiad kolacja z dziećmi. przecież można zjeść rano kanapkę i obiad w domu. A bez kawy wytrzymać 4 godziny? Atmosfera w przedszkolach jest za bardzo domowa...To jest praca i trzeba się skupić na dzieciach a nie na obiadkach, kawkach. Wina jest organów prowadzących. NIE MA DYSCYPLINY wobec pracowników. Czas to zmienić.
ola 28.04.2013 07:34:26
nie wiem co o tym sądzić... dziecko to nie piłka jak można nie zauważyć zniknięcia.
witek 27.04.2013 22:28:02
no właśnie panie szydło teraz może się pan pośmieć ale czy jest z czego przecież jest swietnie i nie ma problemów
:/ 27.04.2013 22:04:51
bo jeszcze o pedofilię oskarżą
Marcin 27.04.2013 21:27:38
PANIE SZYDŁO CO PAN NA TO
Rodzic 27.04.2013 21:22:52
Nina ale one biorą za to grubą kasę a i jeszcze trzeba mieć znajomości żeby się tam dostać więc ich nie broń. JAK SIĘ NIE SPRAWDZAJĄ NA ZASIŁEK JEST WIELE MŁODYCH KOMPETENTNYCH A MOŻE TY TAM PRACUJESZ???
aras 27.04.2013 20:21:32
po co są te karty do drzwi przedszkola???? jak są wiecznie otwarte!!!zmienic kierownictwo przedszkola sam mam tam dziecko ,teraz strach czy je zastanę jak po nie przyjdę
niejasiu 27.04.2013 19:44:45
zwolnić dyrektorkę, wszystkie przedszkolanki, dzieci powinny pilnować kamery a centrum monitoringu powinno być w UM - jedno na całe miasto! Toż dopiero byłyby oszczędności! Prezydent mógłby swobodnie zarabiać jakieś 50-60 tys. na miesiąc.
byk 27.04.2013 18:45:41
za wszystko odpowiadać powinna dyrektorka bo to ona odpowiada za przedszkole. Dziury w siatkach niskie płoty gdzie są organy prowadzące
wiesia 27.04.2013 18:39:48
brawo urząd miasta kolejne wydane pieniądze na karty magnetyczne za które rodzice musieli zapłacić dyrektorki na wszystko się godzą a zrobić porządne bramy furtki wysokie klamki i wszystko .Bramy pootwierane bo dyrektorki samochody swoje parkują .czas zmienić zasiedziałe dyrektorki które tylko plotkują i kawy spijają i na gg siedzą
rodzic 27.04.2013 18:33:37
w przedszkolu nr1 wiecznie brama otwarta bo parkuje dyrektorka
jasiu 27.04.2013 18:31:59
dziecko wyszło z sali ok ale jak mogło wyjść z przedszkola ?dyrektorka tego przedszkola do zwolnienia a nauczycielce nagana
jacek 27.04.2013 17:19:41
Dajcie juz spokoj bo dla walczaka bedzie to powod do zamkniecia kolejnego przedszkola
dziadek 27.04.2013 16:34:09
Chodzę po wnuka do tego przedszkola i wiem, że drzwi wyjściowe mają zamek elektromagnetyczny na kartę- to jak pięciolatek mógł wyjść sam ?Ktoś z przychodzących po dzieci musiał wypuścić malucha.Fakt przedszkolanka zaniedbała obowiązki ale i ta osoba która otworzyła drzwi dziecku bez opieki powinna być pociągnięta do odpowiedzialności

ta 27.04.2013 09:09:54
nie sądzę, żeby dziecko sobie wyszło samo. Ktoś mu kazał, czyli był pod opieką. W salach dzieci jest full a opiekun jeden. Niemożliwe żeby 5 latek wpadł na pomysł i sobie poszedł. No i nikt tego nie widział, inni rodzice, ludzie? Szok!! Przecież ja bym od razu się tym zainteresowała... Najważniejsze jest dziecko -nic mu się nie stało. Dałabym już temu spokój.
A poza tym ile razy sam rodzic nie dopilnuje swojego JEDNEGO dziecka.

Maciek 27.04.2013 08:54:50
Ale jednak mimo wszystko przedszkole spełniło swoją rolę edukacyjno - wychowawczą, bo skoro dziecko samo bezpiecznie przeszło przez ulicę, to widać, że w przedszkolu czegoś się jednak nauczyło...
aga 27.04.2013 01:39:59
To prawda, często się dziwiłam, nawet zapytałam, dlaczego ta brama jest wciąż otwarta? Usłyszałam, ze nie ma obaw, bo dzieci są pod kontrolą. A ja tak nie uważałam, plac zabaw jest dookoła budynku, brama wywalona na najbardziej ruchliwa ulicę, jakim cudem skontrolują, czy moje dziecko nie wyskoczy na jezdnię w ciągu 5 sekund? Na szczęście mam to przedszkole już za sobą.
ja 27.04.2013 00:46:24
Ty jesteś głupia czy tylko udajesz? Świętym obowiązkiem każdej przedszkolanki jest upilnować wszystkie dzieci w grupie. I nie ma innego tłumaczenia!
fazi 26.04.2013 23:04:36
no co by nie powiedzieć to policjant ok., a swoją drogą zaryczany dzieciak , sam na ulicy i nikt z przechodniów nie zwrócił na niego uwagi. Policja na 5, społeczeństwo 2. :)
mama 26.04.2013 22:45:43
racja ...
Mamuśka 26.04.2013 22:39:11
A jeszcze tak na marginesie...
Bardzo mnie ciekawi gdzie byli Ci wszyscy ludzie,którzy chodzą ulicami Sieradza,że nie widzieli że dziecko małe po ulicy samo chodzi? I jeszcze przez ulicę przechodzi? Przecież to kpina jakaś! Tłumy ludzi,i taka znieczulica...
Mamuśka 26.04.2013 22:37:05
Z tego co mi wiadomo,jeśli jest grupa 30 dzieci,to nie może ona pozostawać pod opieką 1 opiekunki-tak nakazują przepisy. Więc przestań pisać głupoty. Poza tym osoba,która decyduje się na taką pracę,powinna być świadoma tego,że ma mieć oczy dookoła głowy. Niejednokrotnie widziałam na własne oczy jak dzieci biegały po placu zabaw,a Panie "opiekunki" siedziały tyłkami do nich,i pogawędki strzelały sobie. No ok,niech będzie,niech pogadają. Ale w tym samym czasie niech pilnują dzieci,bo ZA TO IM PŁACIMY!! Ja bym tej babie chyba krzywdę zrobiła,jak by to moje dziecko spotkało...
Dziecko 26.04.2013 19:14:57
To skandal, w tym przedszkolu ciągle jest otwarta brama, dzieci biegają po dworze a obok ruchliwa ulica. Powinno się to przedszkole zamknąć. Dzięki , że temu chłopcu nic się nie stało, jak przechodził przez jezdnię. A panie przedszkolanki - WSTYD. Pani opiekująca się do zwolnienia.
nina 26.04.2013 16:25:51
słuchajcie matki często nie potrafią upilnować jednego dziecka! niech Pan prezydent zamiast sobie dokładać pomocników da do przedszkoli. Tam jedna pani musi upilnować 30 dzieci i jeszcze rodzice maja ciągle o coś pretensje! Zobaczcie ile razy wy nie byliście w stanie dopilnować własnych dzieci a nikt nie ma ich 30.... jesteśmy tylko ludźmi...
postępowy 26.04.2013 16:00:20
Policjantowi pewnie wolno , ale innym nie polecam - pedofila z nieszczęśnika zrobią.
dsadd 26.04.2013 15:43:17
chlopiec wychodzil z policjantem za ręke z "Lidla" brawo dla policjanta
cz 26.04.2013 14:38:19
a ty łapiesz jak Boruc z Ukrainą.
magdamagdamagda 26.04.2013 14:32:15
jak szłam z pracy o godz. 15.35 z przedszkola przy PKS wyjeżdżała policja
ESI 26.04.2013 14:05:30
http://www.sieradz.policja.gov.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=1255&Itemid=80

policyjny nasłuch to u konkurencji ;)
sier 26.04.2013 14:00:07
Ciekawe kto powiadomił o tym media. Tak z ciekawości tylko pytam, a może redakcja ma podsłuch policyjnego kanału, ale chyba to jest niedozwolone jak mniemam.
mama 26.04.2013 13:37:36
Do Tyle- nie szukać sensacji...każdy popełnia błędy?
przedszkolanki mają mieć oczy w koło głowy...uważać a nie kawę spijać....
ciekawe jakby to Twojego dziecka dotyczyło
sieradzanka 26.04.2013 13:15:08
to dziecko na pewno wcześniej grało w grę planszową Pana Walczaka
dziad 26.04.2013 12:37:58
i po co ten szum przecież niedługo 5 latki pójdą do szkoły
tata -- 26.04.2013 11:38:29
no to mamy sukces kart dla bezpieczenstwa zależało na tym żeby gdzieś utopić kase brawo urzad miasta kolejny trafiony pomysł uczonych głów z magistratu dobrze że maluch cały brawo dla policji za okazanie zainteresowania maluchem
tata 26.04.2013 11:08:38
straszny bystrzak z ciebie .
mama 26.04.2013 10:55:49
Wygląda to tak karty zainstalowane w przedszkolach zegarowe maja się nijak do bezpieczeństwa naszych dzieci,chodzi tylko o kasę.Dziecko mogło zwiać nawet z placu zabaw ciepło jest dzieci wychodzą na dwór,ale usprawiedliwienia nie ma tu żadnego.Nieszczęście było blisko.Podejrzewam ,że to koło PKS ?Panie przedszkolanki wstyd
Matruczek 26.04.2013 10:54:14
Jak ja nie lubię czytać tu artykułów... Tak są pisane, że nic się nie wie. Ktoś spowoduje wypadek - "młoda kobieta", piszą o dziecku - nie piszą jakie przedszkole, piszą o lekarzu, nie podają nawet jego imienia... A może to ktoś np. z rodziny, i co wtedy?? Myślicie w ogóle? Portal informacyjny jak wskazuje nazwa jest od informacji. A wy nie podajecie nic, prócz lakonicznych wzmianek. Nawet często nie wiemy co dzieje się w Sieradzu, kto odwiedza, bo nie raczycie poinformować że ktoś przyjedzie, tylko dopiero że ktoś był. ŻAŁOSNE!
:-) 26.04.2013 10:46:45
pomyślcie ile jest przedszkoli w pobliżu Jana Pawła i zgadniecie :-)
cz 26.04.2013 10:43:21
Czyli mamy koronny argument za posyłaniem dzieci do szkoły zamiast do przedszkola - dziecko ze szkoły by nie wyszło.
xxx 26.04.2013 10:39:48
Z przedszkola naprzeciwko PKS
Piotrek 26.04.2013 10:31:59
ja tez chce wiedzieć,

nie zapisze tam dziecka
matka 26.04.2013 10:29:48
Hej ty TYLKI TYLE ciekawe co byś powiedział jak by twoje dziecko tak sobie wyszło z przedszkola ??? ,
tyle 26.04.2013 10:20:50
a co cie to interesuje?

szukasz taniej sensacji???

każdy popełnia błędy
J-23 26.04.2013 10:15:40
Czy ktoś wie z jakiego przedszkola wyszło to dziecko?

Więcej informacji

Zduńska Wola

Mieszkańcy, władze samorządowe, posłowie i kombatanci oddali dziś, 25 lutego, hołd kolejarzom - żołnierzom Armii Krajowej Kazimierzowi KałużewskiemuJuliuszowi Sylli. W 81. rocznicę ich stracenia przez niemieckich okupantów zorganizowano obchody przy pomniku im poświęconym na placu Zwycięstwa w Karsznice. Bohaterów wkrótce upamiętni także Senat RP.

0

Sieradz i Zduńska Wola

Bambi. Opowieść leśna, 100 dni do matury, Emilia Pérez czy Innego końca nie będzie. To propozycje filmowe kina Ratusz w Zduńskiej Woli i Kina Teatr w Sieradzu.

0

Sieradz

Kandydat na prezydenta RP Rafał Trzaskowski odwiedzi Sieradz. Otwarte spotkanie zaplanowano na czwartek, 27 lutego.

34

Nasze Radio 104,7 FM

02:39

Mimo Wszystko 2017
Hey

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

02:40

Dziecię Tkaczy
Kabaret Starszych Panów/Wiesław Michnikowski

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

26.02.2025

Warsztaty "Architektura Sieradza - minikakieta 3D" (11-14 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie z MBP w Sieradzu
Miejska Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Polna 36 A (Park Broniewskiego)
Ferie Zimowe z PCKSR - Wycieczka do Ancymondo
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli

27.02.2025

Spektakl dla dzieci "(Nie)brzydkie kaczątko
Teatr Miejski w Sieradzu
Koncert Zespołu Niechęć
Łaski Dom Kultury
Warsztaty tworzenia własnych puzzli (4-8 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia sportowe
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Warsztaty "Mały archeolog"
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli

28.02.2025

Ferie Zimowe z PCKSR - zajęcia teatralne i spotkanie z Strażą Pożarną
Powiatowe Centrum Kultury, Sportu i Rekreacji w Zduńskiej Woli
Wycieczka do Hopa Lupa w Łodzi
Dom Kultury "Lokator" w Zduńskiej Woli
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Igo
Wiatr
2+3Dawid Podsiadło
Pięknie płyniesz
3+6Lola Young
Messy