jeszcze ci mało dopłat chłopku?
heniek
13.06.2013 13:33:38
tylko ograniczony bezdennie mule kołtunowo webrowy zobacz, jak te państwa które wymieniłeś dbają o swoje rolnictwo, i od kiedy.
bez nicku
08.06.2013 14:58:59
....po tej żywności leczyć do polskiej służby zdrowia !!!Też wolny rynek?Hipokryta !!!
ziemniaki z Izraela, pomidorka z Hiszpanii, mąkę z Czech, ogórka z Holandii, jabłuszko z Węgier i zapłacę mniej niż za krajowe.
Jest wolny rynek i wcale nie muszę wspierać wiecznie narzekających rolników. Mnie nikt nie daje dopłat do firmy, płacę ZUSy a ludziom na wsi wiecznie mało.
Wiem że praca na roli to ciężka harówa ale jak komuś nie pasuje to niech koszyki wiklinowe robi.
wieprz
07.06.2013 12:19:04
Czemu wy sie tak wiesmagów tak uczepiliscie? Dzięki nim to macie co do gara włożyc. Gdyby nie oni to byscie trawe żarli .
Przecież połowa mieszkańców sieradza pokolenie do tyłu to mieszkała na wsi.
Ciężko na wsi pracowało sie lata temu, teraz jest mechanizacja.... Tyle, że żeby wyjść na swoje trzeba obrobić kilka razy więcej ziemi niż kiedyś i bydła/trzody/drobiu trzeba mieć 5x więcej a na to potrzeba czasu i czasami doba jest za krótka. Nogi w tyłek wchodzą, spać się chce a robić trzeba. Jak ktoś jest zawziety i wytrwały to może sie dziś na wsi dorobić. Druga sprawa ile można tak pociągnąć. Gdyby było tak łatwo to ludzi nie odchodzili by z rolnictwa
Nawet wieprzów by niebyło
kapitan
06.06.2013 21:11:42
walic rolników!!!
W 2010 nie budowali S8 a zalanie gospodarstw przyległych do Żeglinki jest faktem proszę spojrzeć do historii ,a jeśli rolnicy mogą coś wyrwać od wykonawców to powinni dochodzić swoich praw .rolników zawsze oszukują .
wieprz
06.06.2013 20:17:45
gdyby nie wiesmagi to bysmy żrec co nie mieli...
janka
06.06.2013 20:00:24
Wstyd!!! Jak Wy mieszczuchy pochodzenia wiejskiego możecie takie opinie wystawiać o ludziach ze wsi? Krzywda się dzieje, uprawy niszczeją, ludzie tracą dobytki swojego życia a wy tylko zazdrościcie! Jak żal ściska te wasze cztery litery to wracać z powrotem na wieś i za uprawy się brać, zobaczymy jacy mądrzy będziecie wtedy! Słoma wam z butów wystaje i próbujecie panoszyć się jak w odwiedziny do rodziny przyjeżdżacie! Znam nie jednego takiego mądrale!
bij...
sprawia ci przyjemność obrażanie ludzi, ty mieszczuchu nie dorastasz do pięt wieśniarom
wieprz
06.06.2013 12:29:58
nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. My miastowe ludzie będziemy mieli Aquapark.
wieśniaro chyba ty nie umiesz pisać..
a czy ja napisałam ze ludzie w mieście nie pracują. czytać nie umiesz
popieram
06.06.2013 10:56:07
przecież tu chodzi o zalane uprawy a co niektórzy o głupotach piszą nie piszcie że w mieście wszyscy taką biedę mają tak samo jest na wsi kto ma ten ma ale większość tyra żeby się czegoś dorobić czyż wy sami lub wasi rodzice nie uciekliście ze wsi do Sieradza żeby mieć lepiej i biedy nie klepać?Właśnie najwięcej krzyczą ci co pochodzą ze wsi żeby czasem ktoś nie pomyślał że ze wsi są jego korzenie.Wstyd i to duży trochę powagi w tym temacie ludziom krzywda się dzieje- solidarność polska
Ale każdy wykonawca ma prawo zwrócić projektantowi uwagę, jeśli widzi błędy w projekcie wykonawczym. Nadzór też powinien się tym interesować i interweniować w razie potrzeby. Tyle teorii.
W praktyce wszyscy wszystko mają gdzieś... A winnych i tak się nie ustali.
a ludzie w miastach to nie pracują...tylko chłopki pracują...
Masakra!!!!! Ile w was jadu i nienawiści do rolników. Tak trudno zrozumieć, że skoro rolnik poniósł koszty aby zasiać czy zasadzić chce zebrać plon. Czy wy myślicie że to samo urosło. Znawcy dopłat się znaleźli tylko nie wiecie jakie były ceny środków i nawozów kiedyś a jakie są dziś. Z dopłat korzysta ten który da pole w dzierżawę drugiemu a dopłaty bierze sam i w mieście pracuje ale to już chyba nie rolnik bo żyje z innej pracy. Ludzie na wsi ciężko pracują i nigdy niewiedzą po ile co będą mogli sprzedać. Rolnik jest uzależniony od pogody cały rok a miastowy płacze jak w weekend majowy leje. Po co uciekacie z miasta w weekend do wieśniaków- buraków. No po co do smrodu uciekacie...
Trąbkę to Ty masz na pysku. a sam beczysz jak koza, żeby mamusia dała Ci żreć.
bywalec
06.06.2013 09:39:53
w życiu nie byłeś na Ukrainie, żeby pisac takie bzdury, to trzeba mieć o tym pojęcie
prezes
06.06.2013 09:34:52
a chciałbyś dostawać takie dotacje w przeliczeniu np.na h jak oni otrzymują?
zerknij chociażby w neta jaka jest średnia pensja na Ukrainie!?
a propo eksportu - tak, masz rację. ale żeby być obiektywnym powiedzmy iż wystepuje jeszcze takie coś jak import - my także sprowadzamy od nich "kilka" ton produktów...
Rolnik
06.06.2013 08:51:15
Widzisz jaki ty głupi jesteś, tak się składa że na ukrainę i do rosji to my eksportujemy i to setki ton. To raz a dwa nawet tam rolnictwo jest dotowane także nie dziwię się że przemysł w tym kraju tak funkcjonuje jak funkcjonuje jeżeli mamy takich nie douczonych prezesów jak ty...
prezes
06.06.2013 08:06:49
brudas !! ty kupiłeś dom czy dostałeś po rodzicach/dziadkach?
a o jedzenie się nie martw ! sprowadzimy z Ukrainy lub Rosji...oni nie mają dopłat, a im się opłaca produkować...a jakość nie odbiega od naszej...żeby nie powiedzieć, że nawet przewyższa !!!!
Jak masz pare hektarów 2-3 klasy i uprawiasz warzywa bądź masz sady to może coś zawojujesz. Przy niższych klasach bez 15 ha nie zawracaj sobie głowy.
piękna
06.06.2013 00:11:18
moja kochana więc kup ziemię i do przodu dorównoaj nowobogackim :-) nic nie stoi na przeszkodzie zobacz ile to pracy ile wolnego i nie jęcz, z twojej strony to zwykła zazdrość lub brak logicznego myślenia. Pozdrawiam.
Gdyby nie ludzie ze wsi to miastowi by z głodu umierali i srali by kilka razy dziennie jedząc produkty z chemii! Rolnicy ciężko pracują, żeby darmozjady z miast mieli co żreć. Często miastowi wyśmiewają się z wieśniaków, że to buraki i prostaki. A sami łażą jak żule i patrzą kogoś okraść lub piją na klatkach schodowych i przed własnym mieszkaniem robią śmierdzącą melinę. Żaden z miasta nie wytrzyma takiego wysiłku pracy co chłop na roli.
wieprz
05.06.2013 23:36:27
wiesmagi -wiesmagami ,ale gdyby nie oni bysmy żrec co nie mieli. Robia od rana do wieczora więc maja. A w miescie to nieroby .
Michał
05.06.2013 23:21:29
Buraki ze wsi i tyle, cóż tu dużo komentować ! rolnicy jak z koziej dupy trąbka
wieprz
05.06.2013 22:40:20
stacze klatkowi i pseudodresiarze z miasta powinni robic waly i was ratowac przed powodzia.
miastowy
05.06.2013 21:51:55
chłop żywemu nie przepuści,chłop żywemu nie przepuści Jak żyję nie słyszałem żeby kiedykolwiek chłop był zadowolony.
dokładnie.
a ja znam takich co w garnek nie mają co włożyc a do roboty nie pójdzie bo opieka da
Jest ok.
05.06.2013 21:29:03
Brudasie, oczywiście jak sobie posiejemy na balkonie, to nici z dopłaty. Tobie naprawdę się wydaje, ze miastowi kupują wiejskie jaja po 9 zł za 10 szt???? Nie, idą do marketu i kupują w promocji po 4 zł,bo nie stać ich na wasze wymagania. Szczypiorek? 1,5 za pęczuś cieniutki, piersi z kurczaka ok, ale byle w marketowej promocji po 9,99. To wszystko nie jest takie jak ze wsi od chłopa, ale nie stać nas na wasze produkty. Pozazdrościć jedynie, że macie swojskie.
brudas
05.06.2013 21:12:12
Jak się patrzy na to co piszecie ... to zaczynam żałować że wogóle żyję ... będąc rolnikiem... od razu przy urodzeniu powinni mnie zabić? tak ? Tylko ciekawy jestem skąd Szanowni Wypachnienie, Wielcemożni, Inteligentni, Ekstrawaganccy, Jakże Biedni i Napracowani ludzie spod Klatek Schodowych będą wezmą żywność ? Może sobie na balkonie posadzą ? Ooo dobry pomysł i do tego dopłaty dostaniecie... Mówię Wam interes życia A jak będzie Wam Mało to zawsze możecie wykupić wówczas opustoszałą ziemie po Nierobach Śmierdzielach czy jak Wy to inaczej nazywacie Rolnikach ! Zachęcam do działania MIESZCZAŃSTWO ----> Zubożała artystokracjo
mieszczuch
05.06.2013 21:02:20
lofdck
walnij się w głowe a potem się utop
też rolnik
05.06.2013 20:52:58
czy ja się pytam kto płaci ubezp zdrowotne za pseudo bezrobotnych,pytam się ile oni wykazują swojego dochodu żeby korzystać z różnych zasiłków[zapomogi,darmowe obiady dla dzieci,rodzinne,stypendia itd] a pracują za granicą?Nie pisz głupot co te wypociny twoje mają do tego że woda zalewa im pola?
DZISIEJSZY ROLNIK NOWO BOGACKI WYZEJ SRA JAK DUPE MA NAPRAWDE ZNAM ROLNIKUW CO MAJA SIE DOBRZE FORSA PŁYNIE DZWIAMI I OKNAMI NIE POSIADAJA WSZYSTKIE NOWINKI LUKSUSY NIE JEDENEMU BIEDNY NIEMA CO DO GARKA WŁOZYC A NOWO BOGACKI SIE NOSI
Ograbiony
05.06.2013 20:42:16
"Sami się zgadzali na budowę drogi S8 i oddawali ziemie. Więc są sami sobie winni. ................" - człowieku co Ty piszesz faktycznie chyba jesteś urzędnikiem bo rolnik by nigdy nie napisał takich bzdur !!!!!!!!!!!
hahaha
05.06.2013 20:15:51
cytat..............
Sami się zgadzali na budowe drogi S8 i oddawali ziemie. Więc są sami sobie winni. ................
Majka
05.06.2013 19:50:23
Przepraszam. Oczywiście miało być: "płaczemy"
Majka
05.06.2013 19:36:11
I vice versa! Skoro na wsi wam tak źle, to czemu tam jeszcze gnijecie? Zapraszamy do miasta, tu jest eldorado przecież. Popiszczycie cieniutko, jak wam przyjdzie bulić na ZUS, a po wszystko trzeba będzie pędzić do sklepu za ciężkie pieniądze. Ale zapraszamy! Różnica miedzi wami a nami jest taka, że to nie my wiecznie plączemy.
lofdck
05.06.2013 19:27:40
Chlopy rowy pozakopywali to teraz sie topia.
Z tego co zdążyłam zauważyć w ciągu kilku lat (bo tam mieszkam) Żeglina co roku wylewa, albo jest za duży stan wody w rzecze a jak nie to jak śnieg topnieje. Sami się zgadzali na budowe drogi S8 i oddawali ziemie. Więc są sami sobie winni.
do rolnika buraka
05.06.2013 19:20:18
kup sobie malucha mało pali to jeszcze mniej będziesz narzekać
think
05.06.2013 18:45:30
Myślę, że część z wypowiadających się tu osób, w tym rzecznik GDDKiA nie do końca zna specyfike tej rzeki i tego terenu. Faktycznie, przy takich opadach woda zawsze tam była. ALE. Przesunięcie koryta Żegliny, niby niepozornej a jak widać po deszczach bardzo rwącej, spowodowało że przy pierwszej lepszej ulewie woda stoi. Po prostu przepusty są ZA MAŁE - nawet taki rolnik to wie. Rolnik, który zyje tam od lat i nie raz jego pole było zalane. Gdyby ktoś z urzędników zobaczył że po byle burzy woda tak wolno spływa nie gadał by głupot że winne są masakryczne opady deszczu. I w tym przypadku akurat wykonawcy jest to na reke - woda stoi jest na co zrzucić opóźnienie w budowie. I jako osoba przejeżdżająca tamtędy od lat od początku tego roku nie widziałem ani jednego dnia bez zalegającego tam śniegu czy później stojącej wody już nawet nie na polach ale i na terenie budowy. I niech mi ktoś powie, że to jest normalne i prawidłowo zaprojektowane.
od zawsze rzeczka wylewała a oni na budowe s8 polska
wieprz
05.06.2013 18:26:14
gdyby nie wiesmagi to wy miastowe byscie żreć co nie mieli.
michał
05.06.2013 18:20:35
Kolego, gdyby nie Ci jak to nazwałeś "wrzód na zdrowym ciele społeczeństwa i gnidy" to ja Ci odpowiem, miastowy wielce człowieczku. Gdyby nie te '' wrzody'' to wpieprzałbyś tynk ze ścian i mamie spod paznokci wpieprzał. Tak gadasz a się na rolnikach pewnie dorobił, jak Ci coś nie odpowiada to nie ingeruj w takie tematy i tyle, chyba nigdy Cię nie zalało. To Ci życze takiego syfu choć byś nawet na 4 piętrze mieszkał. Doczekasz chwili jak chleb po 6 zł będzie a za mleko i jajko jak za litr paliwa będziesz płacił.
Jasiek
05.06.2013 18:01:03
A oczywiście, że to wina Tuska. Peło nawet jak nie jest winne, to... jest winne, przede wszystkim za totalne nieróbstwo. Zobaczcie jak pięknie wyłożyli się w Warszawie na śmieciach! Wyłożyli się na swojej własnej ustawie! Na ustawie, przez którą jej "ałtoży" wymarzyli sobie, że przejdą do historii jako ci co posprzątali Polskę. A koniec będzie taki, że to Polska sprzątnie peło.
sieradzanka
05.06.2013 17:46:05
Jak ziemie wykupywali od nich na budowę za dużą kasę to nie protestowali tylko teraz
mirlo
05.06.2013 17:42:46
"Tylko tutaj mam dylemat co wybrać no bo jak teraz jeżdżę Mercedesem to znowu Merca nie pasuje kupić ja chce Lexusa a żona upiera się na BMW i co tu robić." - to już bzdury pewnie ale...
- do tego miejsca pisałeś prawdę, bo naprawdę jak ktoś lekko się tylko wysili i ma parę hektarów to na wsi teraz nie jest źle w porównaniu z mieszczuchami
prawdziwy rolnik
05.06.2013 17:33:55
Co ty za głupoty wypisujesz ,przyjdź pocharój od świtu do nocy jak wół to do tego pustego łba trochę oleju dojdzie.Z miasta tacy kombinują z KRUSem , kupi ha ziemi i przejdzie na krus i zadowolony .Jak by tobie chałupe zalało przez sąsiada ciekawe jaka by była reakcja.Pomyśl trochę w tym pustym łbie zanim coś napiszesz.
nie rolnik
05.06.2013 17:30:09
kto tutaj mówi o roszczeniach. ciekawy jestem jakby Ci zalewalo twoj dorobek zycia czy byś cicho siedzial?.... poza tym skoro na wsi jest tak fajnie to dlaczego wiekszosc spieprza ze wsi do miasta i nie mysli o powrocie?
rolnik
05.06.2013 17:22:40
A ja tam nie narzekam na bycie rolnikiem. No bo tak, drzewo posadzone i syn jest. Chałupa wybudowana, na dachu panel słoneczny to ciągle ciepła woda za darmo. Unia mi kostke na całym podwórku założyła to po błocie nie chodzę. Płot z piaskowca postawiony i brama na pilota jest, to jak wjeżdżam na posiadłość to nawet nie muszę wysiadać tylko cyk pilotem i brama otwarta. Wniosek na dotacje przeszedł to niedługo dwa nowe ciągniki przyprowadzą (chociaż te stare nie były jeszcze złe ale jak dają to trzeba brać). Roboty za dużo nie ma bo daje się ogłoszenie na sieradzaka to ta sieradzka biedota aż się prosi żeby tylko przyjść i dostać parę groszy. Normalnie aż mój nowy I phone się czerwony robi tylu ich dzwoni. Sentymentu nie ma jak któryś się za słabo schyla to arrivederci na jego miejsce 10 innych czeka. Teraz by tylko samochód pasowało zmienić bo już ze dwa lata nie zmieniałem, ale to będzie okazja bo się puści ścieme że straty po powodzi i ceny trzeba podnieść i mi miasto za sponsoruje. Tylko tutaj mam dylemat co wybrać no bo jak teraz jeżdżę Mercedesem to znowu Merca nie pasuje kupić ja chce Lexusa a żona upiera się na BMW i co tu robić...? (Ostatecznie zawsze można powiedzieć, że jest się przywiązanym do marki żeby obciachu nie było i znowu kupić Merca) Tak czy siak życie rolnika nie jest takie złe ale jaki ten samochód kupić to nie wiem, a może Audi?
dziku83
05.06.2013 17:13:32
a ja myślę że to wina tuska..
bolek
05.06.2013 17:04:19
To ich najlepiej potopić?Hipokrytka !
Bardzo nieładnie tak wypisywać na rolników zaznaczam prawdziwych rolników.Znam pracę w mieście ina wsi więc wiem że jak ktoś chce to w mieście i na wsi można się natyrać a takie bzdety to piszą osoby które do pseudo rolnika na grilla i piwko przyjeżdżają.W mieście też kiedyś była inna cięższa praca więc się nie licytujmy i każdy niech pilnuje swego.
mądrala ręce pod boki-a co oberka mają tańczyć?Uczciwa miastowa lala ,słoma z butów wystaje i zapomniała jak po jajka do babci jeździła.A tak poza tym te nie zasłużone dopłaty to właśnie biorą ci miastowi którym rolnik ziemie obrabia.Proszę nie mierzyć wszystkich jedną miarą bo wszędzie znajdą się cwaniaczki a można kogoś nie słusznie obrazić i to bardzo.Popieram protest!!!
poldi
05.06.2013 16:16:47
Nie powtarzaj głupot urzędników!!!
wieprz
05.06.2013 16:13:20
wszystko jest tam dobrze zaprojektowane... nie ma co wrazen szukac. kup se jeden z drugim gumioki albo siedz w domu i czekaj lepszej pogody.
gOODI
05.06.2013 16:08:12
Postaram się napisać spokojnie, może dotrze do ciebie - JAKBY NIE CI ROLNICY NIE MIAŁBYŚ CO JEŚĆ. Komputerem się nie najesz, a teraz czekam na potok wulgaryzmów, bo jak czytam twoje wypociny to niczego innego spodziewać się nie mogę
sieradzanka
05.06.2013 16:06:49
A ja zgadzam się z koleżanką...
Rolnicy mają zawsze podejście roszczeniowe. BO IM SIĘ NALEŻY!
Nie płacą składek zdrowotnych, ale do "doktora" w kolejce pierwsi, bo zawsze spieszą się na PKS.
To już nie ta wieś jak za czasów moich dziadków, teraz rolnik nie napracuje się tak jak jeszcze 30 lat temu nasi dziadkowie.
do aleksandry
05.06.2013 16:03:00
Oj miastowa
Dzięki rolnikom masz mleko,chleb,mięso.
Zobaczymy jak wyżyjesz na produktach z chemii.POWODZENIA
prezes
05.06.2013 16:02:25
kocham Cię za tę wypowiedź!
Współczujący.
05.06.2013 15:53:57
....masz te szare pod pod kopułą.Zdrowia życzę !!!
sieradzanka
05.06.2013 15:52:41
Moim zdaniem winnym w całej tej sprawie jest projektant tego odcinka s8. Pewnie nawet nie ruszył tyłka zza biurka, żeby zobaczyć jak wygląda Żeglina. A obwinianie wykonawcy jest nie w porządku. Oni robią to co jest w projekcie, nie mogą wprowadzać samowoli. Każdy z rolników powinien o tym wiedzieć, bo nie raz coś budował i wie jak wyglądają procedury.
Rolnik
05.06.2013 15:39:51
może i się nie opłaci ale jak trzeba to się robi, w jednym roku się zyska a w drugim straci... a Ty tak się nie wymądrzaj! Sam byś nie wytrzymał kilku dni przy takiej pracy...
aleksandra
05.06.2013 15:39:10
To jest grupa która najmniej płaci podatków, ubezpieczeń i składek ale najwięcej ma żądań, bo ich zdaniem to tylko ONI PRACUJĄ, właśnie widać na zdjęciach ręce w kieszeniach lub pod boki. Dawniej ludzie na wsi ciężko pracowali fizycznie, teraz już prawie nic nie hodują bo niby nic się nie opłaca, Większość ma samozatrudnienie w rożnych firmach , bo płacą składki KRUS., a nie jak mieszkaniec miasta ZUS. Niestety nie wszyscy mogą posiadać hektary.
Rafal
05.06.2013 15:04:14
Może obiektywny nie jestem, bo rolników nie znoszę, uważam ich za wrzód na zdrowym ciele społeczeństwa i gnidy, z którymi nie warto nawet stać w jednym miejscu. Moim zdaniem znowu im nie pasuje bo chcą kasy ugryźć.... jak to rolnik... otworzysz mu drzwi - NIE PASUJE, nie otworzysz też NIE PASUJE. Siać żyto - NIE OPŁACI SIĘ, nie siać żyta też NIE OPŁACI SIĘ.... oszukiwać, kłamać, drzeć ryj zawsze SIĘ OPŁACI
Podtopienie a zalanie to chyba różnica!!!
to nie ci rolnicy protestują (o których mówicie), których pola zawsze są zalane przy roztopach... tylko szczególnie ci ludzie, którym woda podchodzi pod domy, wdziera się do garażów i zalewa podwórka i ogródki... Nie wiesz, nie widziałeś- nie wypowiadaj się...
<>Błąd_critical!
05.06.2013 14:35:35
Może i były , ale dobry gospodarz to by przy okazji wielkiej inwestycji ( która i tak zmienia stosunki wodne) - rozwiązał by ten problem.
rolnik
05.06.2013 14:20:42
od 100 lat te tereny były podtapiane przy roztopach i obfitych opadach deszczu ale teraz zaradni rolnicy wyczuli kaskę a może się uda coś wyłudzić
fsfsf
05.06.2013 14:20:29
I jeszcze opóźniają a tam zawsze woda stała.
kierowca
05.06.2013 14:11:49
Nie wiem jak było z polami na Wiechutkach ale jadąc w stronę Burzenina, za cpn w Monicach, zarówno po prawej jak i po lewej stronie praktycznie zawsze stała woda. Każde opady deszczu powodowały występowanie sporej ilości wody na tych terenach. Ten rok mamy wyjątkowo mokry więc oczywiste jest, że woda utrzymuje się cały czas. Nie wiem o co chodzi właścicielom tych gruntów. Akurat budują S-8 więc jest na kogo zrzucić odpowiedzialność. Przecież na zdjęciach (konkurencyjny portal) widać wyraźnie, że wykonawca również boryka się z problemem wysokiej wody.
Może skoro to taki teren zalewowy to lepiej wybudować jakiś zbiornik lub sztuczne jezioro??? Może to załatwi problem zalewania pól?
Albo pora przerzucić się na plantację ryżu?
sprawiedliwy
05.06.2013 12:43:09
Zawsze w tych terenach były zalewane łąki i pola - przed budową S-8 też!