strzałka do góry
13.06.2013 16:23:02 (Aktualizacja: 13.06.2013 16:23:02)
region

Wojtyszki: czarne chmury nad schroniskiem

Zamieszanie wokół schroniska w Wojtyszkach. Powiatowy Inspektorat Weterynaryjny wydał negatywną opinię dotyczącą warunków przetrzymywania zwierząt.

(fot. Siedem dni)

- Odwołaliśmy się już od tej decyzji - mówi rzecznik prasowy Wojtyszek Marek Kowal:

- Powiatowy Lekarz Weterynarii uznał, że nie ma u nas pomieszczenia na przetrzymywanie karmy, nie ma wybiegów i właściwie to wszystko. Czekaliśmy na reakcję na to odwołanie, a niestety nie mogliśmy się na nie doczekać.

Z rzecznikiem Markiem Kowalem rozmawiała Marta Kiermasz:
%relacja01%
Po odwołaniu ma się odbyć kolejna kontrola weterynaryjna, która stwierdzi, czy Longin Siemiński, właściciel schroniska może nadal przyjmować zwierzęta.

- Zabroniłem przyjmowania nowych zwierząt do czasu usunięcia tychże usterek. Zgodnie z Kodeksem Postępowania Administracyjnego odwołanie wstrzymuje wykonanie decyzji, czyli decyzja nie jest prawomocna, a zatem w tym momencie do czas jej uprawomocnienia jest status sprzed tej decyzji - wyjaśnia lekarz Leszek Przewłocki.

Odwołanie oznacza zatem, że mimo decyzji o wstrzymaniu dostarczania zwierząt, nadal mogą one być tam przywożone. Przewłocki przyznał również, że liczne kontrole schroniska nie wykazały na tyle dużych nieprawidłowości, które doprowadziłyby do zamknięcia obiektu.

Posłuchaj całej rozmowy z Leszkiem Przewłockim:

%relacja02%

Do Wojtyszek trafiają zwierzęta z blisko 100 gmin, w tym również z tych w powiecie sieradzkim. Tymczasem w internecie rozgorzała dyskusja na temat schroniska, a wiele stowarzyszeń domaga się jego zamknięcia. Sam Longin Siemiński nie chciał się dziś z nami spotkać.

"Nie odzyskaliśmy wszystkich psów"

Wojtyszki to obóz koncentracyjny dla zwierząt - tak twierdzą stowarzyszenia działające na rzecz zwierząt. Do tego schroniska trafiają bezdomne zwierzęta również z powiatu sieradzkiego. Ze współpracy z właścicielem obiektu Longinem Siemińskim wycofał się już Aleksandrów Łódzki, a jak przekonuje jego burmistrz - to co mówi Siemiński to zwyczajny absurd. Sama gmina miała nie odzyskać blisko połowy przewiezionych do Wojtyszek zwierząt:

- My mieliśmy mieć 122 psy, natomiast pan Siemiński przekazał nam 63. Pojawia się pytanie, gdzie jest ta druga partia psów. Niektóre psy - jest to potwierdzone pewnymi pismami - figurują w ewidencji od 6-7 lat w dwóch różnych gminach - tłumaczy burmistrz Jacek Lipiński.

Jeśli jeden pies figurował w dwóch gminach, to oznacza, że obie płaciły za jedno zwierzę. Umowa pomiędzy Aleksandrowem Łódzkim, a Wojtyszkami wygasła w 2010 roku, a zabrane psy trafiły do innej placówki. Na współpracę z Longinem Siemińskim nie narzeka za to sieradzki magistrat. Wiceprezydent Cezary Szydło:

- Ja mam wrażenie, że pan, który prowadzi to schronisko jest pasjonatem. Nie ukrywam, że jest nagonka na schronisko w Wojtyszkach. Do nas codziennie przychodzi jakiś e-mail, ostatnio był ze Szwecji z zapytaniem o Wojtyszki. Ja mam tylko jedno pytanie do tych wszystkich walczących ponoć o zwierzęta - czy ktoś z państwa był w Wojtyszkach?

Dziś na teren schroniska próbowali wejść dziennikarze Naszego Radia, nie zostali jednak wpuszczeni. Sieradzki magistrat co roku podpisuje umowę z Wojtyszkami. Obecnie płaci 7 zł dziennie za każdego dostarczonego tam psa. W sumie na terenie Wojtyszek znajduje się ponad 3 tys. psów.

mksz
Komentarzy: 49

Komentarze

jacek 22.11.2014 17:09:45
skad oni maja kase na hodowle psów , które importują z USA? Importowane psy rasy MN to ogromna kasa
sylwia 16.12.2013 14:28:35
on zle traktuja zwierzeta i ludzi to jest moja opinia
jolo 26.08.2013 21:48:58
Chciałem adoptować psa..umówiłem się z b.miłymi paniami na dzień i godzinę- 120 km jazdy samochodem w jeną stronę, urlop w pracy i z powrotem - na bramce stoi jakiś drab, każe zjeżdżać..a w gazetach proszą się o adopcję..LUDZIE TO ŚCIEMA - podałem ich na policję i zgłosiłem gminie, miłem wybranego po czipie psa, pewnie nie żyje...to kźnia
magda 04.08.2013 22:34:19
plus obowiązkowa kastracja i sterylizacjia WSZYSTKICH PSOW!(taniej i mądrzej!)
mądry reperuje dziure i woda sie nie leje, głupi wyciera szmatą wode lejąca sie z wciaz otwartej dziury!
magda 04.08.2013 22:27:44
kastarcja i sterylizacja zwierzat to jest podstawa!! a nie głupota ludzka i beznadziejnosc!
magda 04.08.2013 22:25:00
gdybys nie wiedzial to bezdomnie najczesciej korzwestaja z naszych przychodni i stacji pogotowia
Anna 01.08.2013 16:27:38
Nastąpiło nadużycie Hycel Siemińskie zarabia na oszustwie. Ten biznes, który prowadzi w oparciu o gminne pieniąze, to nie jest hotel ani schronisko. To narmalna wykańczalnia psów, mamy bogatą dokumentację tych faktów. Wykańczlnia, która służy drenowaniu kieszeni podatnika. Zwierzęta są pretekstem, Giną w męczarniach, bo hycel Simiński wmówił urzędnikom, że bezdomny pies nie potrzebuje budy, miski posłania...Jest to skandal korupcyjny i moralny na skalę europejską!
WIEDENKA 31.07.2013 17:27:26
Dopoki tylko beda prywatne organizacje zajmujace sie tymi sprawami bez pomocy panstwa jak w cywilizowanym swiecie i wkrotce jak beda unijne przepisy dotyczyly wszystkich panstw unijnych dopoty beda takie problemy. Po prostu natychmiast panstwo musi ingerowac i zmieniac nieodpowiedniego czlowieka na odpowiedniego a takich mamy naprawde duzo rzetelnych i oddanych sprawom zwierzat. Jednak zainteresowane musza byc takze wladze regionalne i powaznie powinny podejsc do tematu gdyz nikomu sie na pewno nie oplaca bestialstwo i trzeba to ukrocac. Sa osoby nieodpowiednie, psychicznie chwiejne i moze mialy dobry zamiar ale nie wytrzymaly psychicznie nie otrzymujac znikad pomocy. Tak bylo kiedys, tak jest teraz i takie schroniska beda jesli nie beda kontrolowane. Ale jak wymagac kontroli schronisk jak opieka spoleczna nieudolnie kontroluje swoich podopiecznych? Ech na pewno mozna wyjsc z tych marazmow....
Anita 28.07.2013 09:47:08
Bardzo Państwa proszę aby tego tematu nie bagatelizować. Chodzi o żywe istoty, które czują tak jak my.
Anita 28.07.2013 09:45:57
W Wojtyszkach pracujesz?
Anita 28.07.2013 09:45:22
w Wojtyszkach pracujesz?
ja 28.07.2013 00:14:07
Teraz dba się , żeby hycel najwięcej kasy dostał
Sani 27.07.2013 23:12:01
http://www.obrona-zwierzat.pl/wojtyszki.html
bea_26 19.07.2013 21:30:09
skoro uważasz że o psy dba się lepiej niż o ludzi to chyba nie czytałeś artykułów o Wojtyszkach i nie widziałeś zdjęć !!!!zrób to a dopiero pisz
ina 20.06.2013 22:19:52
tvn juz ma co chciał - sensację
przecież im tylko o to chodziło :P
wojtyszki 20.06.2013 18:49:02
Tak właśnie powinno być jak twierdzi Alexa. Niby proste, a nie udaje się do tego doprowadzić. Obowiązkowe czipowanie psów przez włascicieli i bezpańskich psów przez gminy ułatwiałoby wskazanie płatnika za przebywanie psa w schronisku. Proponowaliśmy też gminom akcje sterylizacji i kastracji psów po kosztach . Byłby to jednorazowy wydatek, ale PO KILU LATACH RADYKALNIE ZMNIEJSZAJĄCY LICZBĘ BEZPAŃSKICH PSÓW.. Nie było chętnych.
zorientowany 16.06.2013 19:40:19
panie Szydło....... alboś pan głupi albo skrumpowany......... wygadując takie brednie..........się okaże za jakiś czas............jaka jest prawda
prok 16.06.2013 18:05:45
dawniej był chycel i był pozoądek z psami i nikt grosza ni płacił ateraz o psy dba sie lepiej jak o ludzi bezdomnych nimi sie nikt latem nie interesuje
kynolog 14.06.2013 13:34:47
Dlaczego jest pełno pseuohodowców, ustawa o ochronie zwierzat wprowadzone przez Sejm zamiast pomóc zwierzętom pomaga pseudohodowcom ktore wydają na kolanie wypisany rodowod niezgodny z prawdą a nowy nabywca skoro kupuje psa rasowego to chce by był to pies rasowy a nie mieszaniec kilku raz jako owczarek wielkopolski... Proponuję zdelegalizowac wszelkie organizacji i kluby pseudoras ktore z kynoogią nie maja nic wspólnego i uznac za jedynie legalną organizację czyli Związek Kynologiczny w Polsce. Najbliszy oddział od Sieradza jest w Kaliszu i w Łodzi. A wszelkie inne typu Polski Klub Psa Rasowego czy Stowarzyszenie Włascicieli Psów i Kotów Rasowych uznac za nielegalną. Bo tylko ZKWP ma prawo wydawania rodowodow uznawanych przez swiatową organizację FCI
z siedzibą w Brukseli. Pseudo obroncy zwierzat protestowali przeciko
kopiowaniu ogonow i uszy psom ktore rasy od ponad 200 lat to było

robione i teraz taka ochrona przed tym zabiegiem spowodowało ze produkuje sie nagminnie rasy ktore tak naprawde są mieszancami wielu ras. Wnoszę o odnowienie zawodu rakarza i bedzie spokój, nikt na psach nie bedzie robił biznesu, A kto zgubi to bedze szukał bo bedzie wiedzial ze pies pojdzie do uspienia jak go nie odbierze w krotkim czasie, a po wsiach niebedzie bezpanskich psow i kotow. Tak bedzie najlepiej.
ja 14.06.2013 11:30:04
zgadzam się z twoją wypowiedzią tylko dopowiem że na wsiach biegają także psy przywożone z miasta i zostawiane przez nieodpowiedzialnych właścicieli i tych psów jest najwięcej
alexa 14.06.2013 09:36:24
Zamiast udawadniać swoje racje może zastanowić się nad tym, co zrobić aby psy nie tarfiały do schroniska ,żeby nie gminy wydawały pieniądze na utrzymanie psa a właściciel,ktory takiego psa porzuci. Czyli - najważniejsza sprawa to czipowanie zwierząt i stworzenie centralnej bazy danych. Czipowanie powinno obowiązywać również na wsiach, gdzie jeszcze włócza się psy i "produkują" kolejne. Sama byłam zaatakowana przez 3 psy, które zgodnie z zaleceniem obrońców zwierząt biegały luzem, atakując przechodzących w pobliżu gospodarstwa. Dopóki nie będzie można zidentyfikować właściciela psa, dopóty będziemy płacić za ludzką głupotę a gminy zamiast na dziurawe chodniki, przedszkola czy inne będą wydawać pieniądze na utrzymanie psów...Więc może by tak podjąć akcję w sprawie czipowania- to się opłaca, a nie wchodzić w rozgrywki między schroniskami???
Ally 14.06.2013 09:20:00
Czy pan Szydło był tam skoro wypowiada się pozytywnie o tym obozie koncentracyjnym? Chyba nie... Longin to może jest pasjonatem ale zwierząt
egzotycznych a nie psiaków trzymanych w brudnych przepełnionych i śmierdzących boksach... Psy są non stop bite niektóre wręcz katowane:/
Wiem co pisze bylem tam od rana do wieczora i widziałem co tam się dzieje, chyba nigdy nie zapomnę jak poproszono mnie przy wynoszeniu zwłok psiaków do ciężarówki z padlina... Nie zapomnę jak były wyciągane ze zwykłych starych lodówek zamrażarek czy wanien. Piszcie sobie co chcecie ale ja nie zmienie swojego zdania; wojtyszki to miejsce kazni dla psow i kotow... Pozdrawiam
<>Błąd_critical! 14.06.2013 09:10:55
Ździebko uogólniasz. To są zachowania konkretnych osób i to te konkretne osoby należy potepić. Zresztą na potępienie szczególne zasługują wg mnie oczywiście osoby lansujące posiadanie psa.
ja 14.06.2013 08:44:00
takie schroniska to też biznes i tu jest chyba walka o kasę-zabrać jednemu a dać drugiemu-wcale nie chodzi tu o dobro zwierząt za każdym pieskiem idzie miesięczna opłata z urzędów
Jaco 14.06.2013 08:08:04
Jeśli kogoś dozna szoku po przeczytaniu części poniższych komentarzy, wyjaśniam: tak wygląda, tak zachowuje się i tak rozumuje prowincjonalna Polska.
michalangeloantonioni 14.06.2013 07:21:12
albo na alkohol dla mnie...
wieprz 14.06.2013 06:20:37
powinni uspic te wszystkie psy, a pieniadze przeznaczyc ,np na open hair.
aleksandra 14.06.2013 06:08:18
Większość pisze o kosztach jakie ponosi państwo za opiekę na bezdomnymi psami, ale przecież to nie wina tych psów że stały się bezdomne, tylko niestety nas ludzi, którzy rozmnażają je nadmiernie choć stać niektórych na sterylizacje. Słyszy się od ludzi co tam pies, kot czy ptak liczę się ja człowiek i moje potrzeby.więc jak mi się zachce pieska czy kotka do zabawy dla mojego dziecka to kupię takiego jaki jest teraz w modzie. A później są skutki jak mi się piesek znudzi to go zostawia się w lesie lub na stacji benzynowej i tp.
Niestety taki jest właśnie stosunek nas Polaków- katolików do zwierząt, a przecież zwierzę jako istota żyjąca zdolna do odczuwania cierpienia nie jest rzeczą i człowiek jest mu winien poszanowanie ochronę i opiekę.
obserwator 13.06.2013 22:45:18
nie wiadomo, co bardziej razi: ortografia czy ten stek bzdur
wariackie czasy 13.06.2013 22:41:24
Drogie dziecko. Niby dlaczego ja mam za to płacić - czy to moje psy? I niby dlaczego utrzymywanie bezdomnych psów ma należeć do obowiązków państwa? Właśnie o tym piszę - cała heca ze schroniskami to rzecz względnie nowa. Prawdopodobnie jesteś gimbuską i nawet sobie nie próbujesz wyobrazić jak było dawniej - zanim tzw animalsi wylansowali modę na psy ( tworząc rynek dla gotowej karmy dla zwierząt) . 25 lat temu pies jadł resztki i mało kogo było stać na psiaka - teraz co drugi podopieczny MOPSu paraduje z psem i jeszcze pieniądze za to dostaje.
obronca 13.06.2013 22:32:26
Pytanie ale co z tego bedzie miała TVN ze taki program zrobiłą, czy zamierza przejąc schronisko i sama TVN zbijac kasę no bo za darmo to tego nie robia, tak jak ksiadz za pieniadze sie modli to i TVN robi to by miec z tego kase pod pretekstem obrony zwierzat. Obroncy z apieniadze, dobre sobie.
zdunin 13.06.2013 22:13:46
Te organizacje rzekomo zajmujące się opieką nad zwierzetami niechaj same wezma do domu psa ze schroniska a niewyciągają pieniądze od naiwnych. Wiem ze rzadne z nich nie ma psa w domu bo pies smierdzi, bo trzeba sie nim opiekowac, lepiej udawac wielkiego miłosnika zwierzat i wytykac komus kto robi to z pasjii. Nierozumiem, uwarzam ze wszystkie staże dla zwierząt i inne pseudoopiekunów z urzędu powinno się rozwiązac i organizacje te uznac za nielegalne bo robia wiecej szkody jak pozytku.
ZAŁAMANY 13.06.2013 22:06:24
dawniej był zawód rakarz-hycel i ludzie czesto sami mu zaprowadzali niechciane psy które były likwidowane i było dobrze, a potem komus odbiło i utworzył schroniska gdzie psy sie męczą a pseudo miłosnicy zwierzat zbieraja po wystawach pieniądze na utrzymanie tych nieszczęsników. Lepiej byłoby dla nich na humanitarną likwidację, na zachodzie nie ma takiego bałaganu, jak w Polsce, gdzie pies ktory przez miesiąc nieznalazł własciciela jest sterylizowany, kastrowany, a po roku usypiany bo juz jak nieznalalazł domu to nie ma sie co z nim męczyc bo juz psychikę ma wypaczoną. A w Polsce jak ktos wyrzuci psa to w schronisku przebywa do konca zycia jak nie ma na niego chetnego. Wiec niewiem co za debile tworza takie programy. Jak Villas czy malarska WALL za własne pieniądze opiekowały sie zgrają przybłedów to im nie ma kto pomóc, tez krytyczne artykuły i reportarze o nich robiono, a jak ten redaktorzyna chce sie zając tym schroniskiem czemu tego nie zrobił??????????
Natali 13.06.2013 21:15:47
A z jakiego to powodu obrońcy zwierząt mieliby finansować działanie schroniska? Czy to są ich psy? Czy z tego powodu, że martwią się o zwierzęta, mają z własnych pieniędzy finansować to co należy do obowiązków państwa? W takim razie ja nie zgadzam się na finansowanie z moich podatków np. publicznej służby zdrowia lub budowy dróg w jakimś odległym ode mnie mieście..
Alicja 13.06.2013 21:06:49
No jasne, idealne wręcz. A psa najlepiej trzymać na łańcuchu a do jedzenia dawać mu resztki z obiadu bo na więcej nie zasługuje.
Daleko nam do cywilizowanego kraju.
Miarą człowieczeństwa jest stosunek do zwierząt
sieradzanin 13.06.2013 21:04:14
210 zagalopowałem się ;)
sieradzanin 13.06.2013 20:32:16
Mój znajomy stracił wszystkie palce u lewej ręki wyniku nieszczęśliwego wypadku na gospodarstwie i dostaje 149 zl renty - utrzymanie psa to 7 zł dziennie x 30 dni = 270 zł -- komentarz zbędny
TVN 13.06.2013 20:16:21
Wyjątkowym chamstwem wykazał się redaktor TVN - psy były mniej napastliwe! Chyba ten dziennikarz potrzebuje osobnego kojca!
xddx 13.06.2013 19:05:37
Zapraszamy na dzigorzew w sieradzu tu też jakie warunki nasrane i co jeszcze dajta spokój ;/
mika 13.06.2013 18:17:10
czy ktoś zastanowił się nad tym,co stanie się z tymi zwierzakami........
czy gminy poradzą sobie z ulokowaniem takiej ilości zwierząt........
Wojtyszki są dowodem ludzkiej bezmyślności i braku odpowiedzialności,
Kasia 13.06.2013 17:59:22
A ja mam pytanie czy pan Szydło tam był? I czy pan Szydło ma psa? Jeśli tak to w jakich warunkach go trrzyma? Może trzeba to sprawdzić skoro Wojtyszki uważa za ideał.
wariackie czasy 13.06.2013 16:12:08
Czy ktoś pamięta od kiedy nastała taka wariacja z psami?
Czy nie prościej by było by takie schroniska finansowali tzw obrońcy zwierząt z własnych pieniędzy? Prawie 8mln rocznie idzie na pieski w jednym tylko tzw schronisku. Jest o co się bić.
TVN 13.06.2013 15:57:30
emisja dziś
http://uwaga.tvn.pl/64725,wideo,422038,ponura_prawda_o_najwiekszym_schronisku_w_polsce,ponura_prawda_o_najwiekszym_schronisku_w_polsce,reportaz.html
noobel 13.06.2013 15:19:11
Witam, bylem tam moge powiedziec tyle co widzialem wiec, w boksach jest za duzo psów nei mieszczą sie w tych wiatach rano jak przyszedlem pytac sie o prace widzialem 4psy tzn zwloki psów a poza tym pieski byly czyste i najedzone A pracy nie podjąłem ze względu na warunki tam panujace 12godzina za 1200zl a pracownicy mowili ze za kazde pogryzienie odejmują pracownikowi jakas kase A i jeszcze pan z ktorym bylem mowil ze ci co mieszkaja na miejscu pracuja po 16godzin mowie co slyszalem !!
N 13.06.2013 14:51:35
I czas najwyższy
M 13.06.2013 14:22:21
Szkoda, że nie napiszesz o cudach, tych, którzy najbardziej krzyczą na to schronisko. O tych "miłośnikach" zwierząt.
prawdy 13.06.2013 14:12:56
Porządnie prowadzone schronisko- polecam , a krzykaczy pseudo obrońców zwierząt zachęcam do pracy na rzecz zwierząt , a nie robienia zamieszania - chyba ,że chodzi o wykończenia konkurencji? !!!
webr 13.06.2013 13:39:10
oglądajcie program "UWAGA"(tvn) dziś o 19.50.Zobbaczycie jakie cuda dzieją się w Wojtyszkach .
śmichy 13.06.2013 13:29:40
tamta fundacja która udzielała wywiadu pewnie chce przejąć interes ?

Więcej informacji

region

W Tumidaju odbędzie się I Leśny Bieg Gminy Brzeźnio. Wydarzenie zaplanowano na 12 kwietnia. Zgłoszenia przyjmowane są drogą elektroniczną.

0

Zduńska Wola

To publikacja ukazująca 145-letnią historię Ochotniczej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli. Druhowie wraz z autorem książki zapraszają na promocję tego wydawnictwa, która w najbliższą sobotę, 1 marca, odbędzie się w Miejskim Domu Kultury "Ratusz" w Zduńskiej Woli.

1

Sieradz

W Sieradzu w najbliższych latach realizacji ma się doczekać kilkanaście nowych inwestycji określanych jako strategiczne dla dalszego rozwoju miasta. Zadziać ma się m.in. w pobliżu ronda prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego.

23

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

09:37

Dancing In Love
Alan Walker/MEEK

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

09:35

Nie pytaj
Edward Hulewicz

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.02.2025

Warsztaty "Architektura Sieradza metodą kolażu" (7-10 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Obchody 81. rocznicy stracenia karsznickich kolejarzy
Osiedle Karsznice w Zduńskiej Woli, pl. Zwyciestwa

26.02.2025

Warsztaty "Architektura Sieradza - minikakieta 3D" (11-14 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Ferie z MBP w Sieradzu
Miejska Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Polna 36 A (Park Broniewskiego)

27.02.2025

Spektakl dla dzieci "(Nie)brzydkie kaczątko
Teatr Miejski w Sieradzu
Koncert Zespołu Niechęć
Łaski Dom Kultury
Warsztaty tworzenia własnych puzzli (4-8 lat)
Pracownie w nowej części Sieradzkiego Centrum Kultury
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Igo
Wiatr
2+3Dawid Podsiadło
Pięknie płyniesz
3+6Lola Young
Messy