strzałka do góry
28.01.2015 09:53:43
Sieradz

Pływalnia dla wszystkich

Dlaczego w dni robocze z basenu mogą korzystać tylko zorganizowane grupy z zakładów pracy? Czy zegar na pływalni się spieszy? Z takimi pytaniami zwracają się do nas amatorzy pływania z Sieradza.

(fot. nasze.fm)

Pływalnia Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu to największy tego typu obiekt w mieście, nic dziwnego, że chętnych do skorzystania z jego usług nie brakuje. Ostatnio do naszej redakcji dotarło kilka uwag, zarówno od korzystających z pływalni, jak i tych, którzy chcieliby z niej skorzystać, ale nie mogą.
W godzinach zajęć lekcyjnych z pływalni korzysta oczywiście młodzież szkolna, a po 16:00? W dni robocze godziny popołudniowe wykupione są przez zakłady pracy, a biletowanych wejść indywidualnych nie ma. Amatorom pływania, którzy nie mają akurat możliwości zorganizowania się w ramach jednej firmy pozostają wejścia weekendowe. Dlaczego tak się dzieje? - Decydują o tym względy ekonomiczne - mówi Kazimiera Gotkowicz, dyrektor Szkoły Podstawowej nr 10. - Grupy zorganizowane płacą za cały basen, niezależnie od tego, ile osób przychodzi. Natomiast w okresach, kiedy basen jest dostępny przez cały dzień dla klientów indywidualnych (okres wakacji), nigdy nie odnotowujemy pełnego obłożenia. To oczywiście generuje problem z wpływami, a koszt utrzymania pływalni nie jest przecież mały. Dlatego muszę dbać oto, by zdobyć jak najwięcej środków na bieżące utrzymanie basenu -  dodaje Kazimiera Gotkowicz. Jak się dowiedzieliśmy w grę nie wchodzi także możliwość sprzedaży biletów w sytuacji, kiedy w ramach grupy zorganizowanej przychodzi dużo mniej osób, niż by mogło. -  Zgodnie z umową, grupa wykupuje cały basen. niezależnie od tego, ile osób będzie z niego korzystać i tego się musimy trzymać - dodaje dyrektor sieradzkiej "dziesiątki".
Z całkiem innym problemem zwrócił się do nas niedawno amator pływania, który czuje się - jak pisze - ograbiony z pięciu minut spędzonych w wodzie. Wszystko za sprawą basenowego zegara, który miał się spieszyć o rzeczone 5 minut. W związku z tym czas kąpieli nie wyniósł 45, a tylko 40 minut. O ten incydent również pytaliśmy Kazimierę Gotkowicz. - Zegar to tylko urządzenie i może się zdarzyć, że nie zawsze jest punktualne, należy zatem dokładnie sprawdzać czas wejścia do wody i czas wyjścia, w przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy je zgłosić bezpośrednio ratownikom -  mówi dyrektor szkoły i dodaje -  staramy się pilnować, by wyglądało to tak, jak być powinno. Jeśli klient płaci za 45 minut w wodzie, to tyle faktycznie powinien w niej być. Wierzymy, że tak właśnie będzie, a amatorów pływania zapraszamy na pływalnię w czasie zbliżających się ferii. Basen dla wszystkich chętnych będzie czynny w dni robocze od 9:00 do 16:00.

eM
Komentarzy: 31

Komentarze

Cer 31.01.2015 10:25:44
Policzmy ile zarbia na nas basen:
Mam karnet, który upoważnia mnie do wejścia na basen raz w tygodniu i pływanie przez 45min, koszt 8zł.
Dzięki opieszałości ratowników oraz ich niezawodnego narzędzia do odliczania czasu przebywam we wodzie tylko 35 min.
Wpuszczany jestem do szatni o równej godzinie, zamiast 5-10 min wcześniej, czyli przebranie i prysznic zajmują mi 5minut, na nieckę basenu wchodzę 5min po pełnej godzinie, ale zegar basenowy spieszy się o 5 minut, dlatego pokazuj już 10 minut po. Pływanie kończy się 45min po, czyli czas netto pływania 35min.
A teraz najlepsze:
45min pływania kosztuje mnie 8zł, basen udostępniany jest mi na 35 min czyli powinienem zapłacić 6,22zł, zarobek na czysto 1,78 zł. Na basenie jest wykupionych 50 karnetów, czyli 50x1,78= 89,00 zł. Wejść basenowych jest ok 40 w roku, czyli 40x89,00= 3 560,00 zł. Firm korzystających w tygodniu jest ok 20, czyli 20x 3560= 71 200,00 zł. Do tego dochodzą jeszcze klienci indywidualni w weekendy, niech to będzie 100 osób w dwa dni na wszystkich możliwych godzinach, czyli 100x1,78= 178,00 zł, weekendów jest ponad 50 czyli 50* 178,00=8900,00 zł.
Podsumowanie Basen zarabia na firmach i klientach indywidualnych
8900,00 + 71 200,00= 80 100,00 zł.
Może jakiś pozew zbiorowy ? :-)))))
i co teraz 30.01.2015 05:14:38
Paranoja!. Jeden basen od tylu lat. A tu proszę zegar w cieniu, rewitalizacja rynku z kostką na 1 planie i pękającymi kamienicami, kostka położona na ul. 1 maja gdzie nikt praktycznie nie chodzi, wzgórze zamkowe ( miejsce spacerów, wycieczek rowerowych itd itp...) gdzie na 50 m jest kilkanaście latarni świecących jak jupitery na orliku ( ja osobiście takie oświetlenie na pasach dla pieszych bym montował, bardziej by sie przydało. No gwóźdź programu tor między szpitalem a policją dla ludzi mających juz prawo jazdy. Za pieniądze które zostały wyrzucone w błoto i nigdy sie nie zwrócą powstał by chyba Aqua Park i to taki jakiego nie ma w powiedzmy okolicy - taka inwestycja by sie zwróciła. A basen byłby dla szkoly i i innych osób. Ale po co - stawiajmy biedronki, czerwone torebki, bo ta inwestycja będzie dla naszego miasta najlepsza!!! . Dziękuję
GWS 29.01.2015 15:08:21
Warto jeszcze zwrócić uwagę na częste awarie jacuzzi i sauny. Co to sauny to jest dodatkowa opłata, ale w przypadku jacuzzi już nie. Jest w cenie biletu wstępu. Trochę jest to oszustwo. Awarie, które trwają nawet i po kilka miesięcy. Czy serwis takiego sprzętu jest aż tak długi.
wodnik szuwarek 29.01.2015 14:07:53
Zatem kolego @GWS powinna być możliwość zarezerwowania jedynie 1-2 torów, a reszta dla ludu, ale nie to jest najważniejsze, najważniejsze jest aby można było przychodzić kiedy się chce i wychodzić kiedy się chce (oczywiście wyznaczonych godzinach kiedy dzieciaki ze szkoły nie mają zajęć). Nie jest to pomysł wyssany z palca. Na większości pływalni "osiedlowych" przy szkołach tak jest (głównie w dużych miastach - gdzie jest 1 basen na 20 000 ludzi) i się to sprawdza. I nie prawdą jest że w Sieradzu mało ludzi więc trudno jest utrzymać pływalnie (1 basen na 50 tys ludzi z Sieradza i okolic?). Pływalnia jest po prostu źle zarządzana. Podsumowując:

- rezerwacja tylko części torów
- możliwość przyjścia i wyjścia o każdej porze w godzinach pracy pływalni - czas mierzony za pomocą magnetycznego "zegareczka" ;)
- karnety (czyli program lojalnościowy) np. umowy z Sieradzkimi lub okolicznymi firmami

i sukces jest murowany
GWS 29.01.2015 12:20:25
@wodnik szuwarek tylko widzisz kolego firmy deklarują ilość osób na pełny basen. Czyli płacą za około 50 osób i nie ważne czy będą wszyscy. Są i takie firmy, które wykupione mają tylko połowę basenu, ale i druga połowa jest wykupiona przez inną firmę.

Już i tak się dużo zmieniło. Teraz to są w końcu tory dla pływających wydzielone. Wcześniej pływanie to był slalom między bawiącymi się dziećmi.
wodnik szuwarek 29.01.2015 10:23:31
dawno nie byłem i nie wiem jak to teraz wygląda, ale z artykułu i Waszych komentarzy wynika że nic sie nie zmieniło, dalej wpuszczani są pływacy tylko o pełnych godzinach? Pamiętam obrazek z lat młodzieńczych, jak ludzie się kłębili pod prysznicem jak bydło na ubój czekając aż Pan ratownik otworzy drzwi i nas wpuści.
Wystarczy wpuszczać ludzi kiedy chcą i rozliczać ich za czas spędzony na pływalni, a gwarantuję, że przychód i frekwencja poszybowałyby w górę. A co do firm to przecież nie muszą zajmować całego basenu. W zależności od zadeklarowanej liczby osób można im wydzielić 1-3 tory.
bAsEn 29.01.2015 10:18:02
..jak przeczytałem te wypowiedzi to !! to ... ludzie wybudujcie sobie basen i kierujcie nim sami to zobaczycie jak to jest , punkt widzenia od siedzenia , to jest basen dla potrzeb szkolnych a nie akvapark. Ja korzystam i nie marudze .Niekturzy przychodzą na basen siedzą w wodzie . Baen to nie galerje handlowe gdzie mozna wchodzić i wychodzić kiedy się zachce . Jak widze to niektórzy nie powinni być wpuszczani na basen , poprostu nic im nie pasuje nawet regulamin korzystania. Większość korztstających z baasenu jest zadowolona i cieszą się z tego że jest. Trzeba wybudować drugi basen a kierowanie nim powierzyć tym wszystkim co wiedzą jak to robić.
roke alva 29.01.2015 09:53:41
Ciekawe czy cokolwiek się zmieni po artykule i dyskusji nim wywołanej.
Pan B. 29.01.2015 08:23:29
1. W pełni popieram pomysł poprzedników dotyczący karnetów - z osobami indywidualnymi również można podpisywać umowy tak jak to robią np. Kluby fitnes - umowa na rok i niedoszła pani prezydent bedzie miała pewność, ze czy chodzę czy nie w kasie się wszystko zgadza.
2. Basen na Mickiewicza...? No proszę Was! Nie basen tylko brodzik! Co niektórzy w domach mają większe wanny...
3. Zapomniałbym - do wesołego Romka - Jaki rozmiar...? bo mam kilka starych par których już nie noszę... :D
maciej 29.01.2015 08:14:23
i ta Pani chciała byc Prezydentem Sieradza a nie potrarfi zrządzać basenem który powinien służyć wszystkim mieszkańcom- tak też własnie zarządza i szkołą
xyz 29.01.2015 07:50:54
idealne rozwiązanie? drugi basen!! i nie przy szkole tylko np na OSIRze tak żeby wszyscy mogli korzystać. tadam!
Micz Bjukanon 28.01.2015 21:32:38
Ja polecam wam basen w Pabianicach zawsze otwarty a teraz s8 to moment jestem i do tego 4m glebokosci super sprawa!! A w sieradzu żenada tylko na weekendy mozna liczyc i jak przychodzi weekend to jest tyle ludzi ze nie ma gdzie sie rozpedzic bo wszedzie ludzie łaaaaaaaaaaaaa shit jak ujj
28.01.2015 21:28:13
Do Wesołego Romka.
Spróbuj w chińskim lub sportowym sklepie :)
absolwent 28.01.2015 21:22:20
Proszę pamiętać o absolwentach szkoły i ich dzieciach . Na budowę basenu były tzw. cegiełki ,które były jakby obowiązkowe jak wpłata na radę rodziców. Ktoś za coś go zbudował
xyz 28.01.2015 20:56:21
a ja sugeruje- wybudować w Sieradzu drugi basen , i poproszę o nagrodę od władz za ten pomysł , to mój patent , jeszcze nikt na to nie wpadł
wesoły romek 28.01.2015 20:31:35
gdzie w sieradzu kupie klapki basenowe?
pływaczka 28.01.2015 19:41:06
Od kilku lat uczęszczam na basen, w bieżącym roku niestety chodzę na godzinę 21, natomiast już o godzinie 21,40 panowie ratownicy informują o zakończeniu pływania.
Rozumiem że jest to późna pora i każdy chce wcześniej zakończyć pracę, ale ja przecież za to płacę.
jaa 28.01.2015 19:38:26
to prawda z tym zegarem i info dla Pani dyrektor: ponieważ jestem co sobota na basenie to urządzenie zwane zegarem spieszy się za każdym razem niestety ....
J. 28.01.2015 19:08:20
"To największy tego typu obiekt w mieście"? To jedyny obiekt.
? 28.01.2015 19:05:53
Ile osób powinno przebywać w basenie, żeby było "pełne obłożenie"? Czy przy "pełnym obłożeniu" możliwe jest pływanie nie zagrażające życiu i zdrowiu innych użytkowników basenu? Czy w ogóle możliwe jest pływanie przy "pełnym obłożeniu"?
xxx... 28.01.2015 19:05:15
Zgadzam sie z Panem RR. Wystarczy określić do której godziny maja przychodzić ludzie co wykupiły karnety przez Firmy. 15 min przed wejściem nie ma kompletu to wówczas można sprzedać osobom indywidualnym.
xyz 28.01.2015 16:25:25
Sugeruje wyznaczyć godziny w tygodniu dla klientów indywidualnych oraz wprowadzić karnety, a problem byłby rozwiązany. Wypowiedź pani dyrektor świadczy o niskich kompetencjach na zajmowanym stanowisku i całę szczęście, że nie została prezydentem miasta
RR 28.01.2015 15:08:47
A można w umowach dla firm nie wpisywać stwierdzenia "nas wyłączność"? Przychodzi mniej ludzi i wpuszczamy innych. Wszyscy zadowoleni. Proste? proste
pływak 28.01.2015 14:16:15
Czy tak trudno wyznaczyć kilka godzin w tygodniu dla indywidualnych osób lub wprowadzić karnety ? Więcej osób mogłoby skorzystać z basenu. A tak basen staje się przyjemnością dla wybrańców. Żenujący proceder zarządzających basenem. Żenująca odpowiedź Pani Dyrektor. Nikomu nie chce się znaleźć rozwiązania. Chętnie wykupiłbym karnet na rok lub pół roku na jedną godzinę w tygodniu. Ale rozwiązanie jest typowo "sieradzkie". Chyba zatrudnię się w Partnertechu, Wodociągach albo Policji.... żenada. Żyjemy w demokratycznym kraju - wolnoć Tomku w swoim domku. Wszyscy płacimy podatki w tym mieście.
olo 28.01.2015 14:05:04
"ragnal", a gdzie te dzieci mają się uczyć pływać? W Warcie czy w sadzawkach? Z tymi grupkami jest tak jak z L-kami na ulicach miasta. Żeby kiedyś umieć jeździć samochodem, trzeba się tego nauczyć w normalnym ruchu drogowym, tak samo jest z nauką pływania, aby kiedyś dobrze pływać trzeba niestety zacząć naukę na basenie pod okiem odpowiedniego instruktora.
W weekendy jest chyba łącznie 10 wejść dziennie, podejrzewam że "grupki nauki pływania" można napotkać w 4 wejściach, góra w 5, pozostałe wejścia są na pewno bez ich udziału, ale pamiętać trzeba o jednym - za każdym razem, zarówno z udziałem tych grupek czy bez nich, na basen może wejść ściśle określona maksymalna liczba osób.
abc 28.01.2015 13:53:29
Choć jedna godzina dziennie powinna być dostępna dla klientów indywidualnych. W Sieradzu jako mieście poważnie traktującym swoich mieszkańców taka opcją to niezbędne minimum. No chyba, że liczą się tylko "względy finansowe". Pani Gotkowicz jako niedawny kandydat na prezydenta powinna rozumieć potrzeby mieszkańców.
foka 28.01.2015 13:45:32
a może by czas pomyśleć o karnetach dla osób indywidualnych, wtedy nie będzie trzeba czekać na dar niebios czy wpuszczą. wykupuję karnet na dany dzień i godzinę, ja mam pewność, że nie na darmo drę kapcie na basen a szkoła ma pewność jak to ładnie nazwano "obłożenia"
onn 28.01.2015 13:32:22
jest jeszcze jeden basen w Sieradzu na Mickiewicza
ragnal 28.01.2015 13:18:32
Będąc częstym weekendowym bywalcem sieradzkiej pływalni, denerwuje mnie fakt gdy "nadziewam się" na grupki nauki pływania lub inne tego typu kursy, które zajmują co najmniej dwie długości basenu, przy dużym obłożeniu klientów indywidualnych co powoduje duży natłok ludzi w wolnej przestrzeni basenu. Czy nie można by takich zajęć prowadzić w tygodniu? Bo nie wierze, że grupy zorganizowane w tygodniu przychodzą w liczniejszych grupach niż weekendowi amatorzy.
P.S. Wszystkim uczącym się pływać życzę wytrwałości.
ZYz 28.01.2015 13:14:35
Dziwią się że w wakacje niema pełnego obłożenia, kto normalny pójdzie na basen jak niedaleko jest rzeka czy zalew i to za darmo.
Za to w ferie wszyscy nadal pracujemy, mam wziąć urlop żeby iść na basen? paranoja...
30 tka 28.01.2015 12:46:36
Jeden ratownik znudzony przegląda komórkę, drugi pierdoły opowiada spotkanemu koledze, który przyszedł popływać na pływalnię.
A pani która sprzedaje bilety i odwiesza kurtki, pracuje jakby ją kto miał zaraz na krzyżu powiesić.

Więcej informacji

region

Dwóch piłkarzy z naszego regionu – Rafał Augustyniak (Legia Warszawa) i Mariusz Stępiński (Omonia Nikozja) grali przeciwko sobie w meczu 4. kolejki fazy ligowej Ligi Konferencji. Lepsi okazali się Wojskowi, którzy zwyciężyli 3:0.

0

Sieradz i Zduńska Wola

Sławomir Mentzen, kandydat Konfederacji w wyborach na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2025 roku spotkał się dziś, 28 listopada, z mieszkańcami naszego regionu. Zduńska Wola i Sieradz znalazły się na jego trasie wyborczej "Mentzen 2025".

3

region

Gmina i Miasto Szadek to kolejny samorząd w naszym regionie, który podnosi stawki lokalnych podatków. Te od nieruchomości od przyszłego roku pójdą do góry o około 5 procent. Uchwały w sprawie nowych stawek podatków zostały zatwierdzone przez gminnych radnych na ostatniej sesji.

1

Nasze Radio 104,7 FM

01:43

Bla Bla Bla
Perfect

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

01:45

Piosenka o lotniku
Władysław Michałowski

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

29.11.2024

Kabaret Paranienormalni
Teatr Miejski w Sieradzu

30.11.2024

10. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Gwardia Wrocław
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
8. kolejka II ligi siatkówki kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - Amagraf Libero Aleksandrów Łó
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Spektakl "Klimakterium 2 czyli Menopauzy Szał"
Teatr Miejski w Sieradzu

01.12.2024

Turniej z cyklu Grand Prix Sieradza w halowej piłce nożnej
Hala 15. Sieradzkiej Brygady Łączności
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1sanah
Miłość jest ślepa
2+9Jonatan, Bletka, Gibbs
Róż
3-2Zalia
diament