strzałka do góry
23.02.2015 15:35:54 (Aktualizacja: 23.02.2015 15:35:54)
Sieradz

Ulicą Warszawską trochę inaczej

Idą zmiany jeśli chodzi o organizację ruchu kołowego na ul. Warszawskiej w Sieradzu. Swobodnie będą tam mogli jeździć mieszkańcy, zaopatrzenie czy służby ratownicze i komunalne.

(fot. nasze.fm)

Zmiany zostały dziś zatwierdzone przez Powiatową Komisję Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego. Od najbliższego poniedziałku będą na nią mogli wjeżdżać ci kierowcy, którzy mają coś do załatwienia w tej części miasta oraz mieszkańcy miasta zameldowani przy ul. Warszawskiej.

Podstawowy cel wprowadzanych zmian to ograniczenie ruchu na ul. Warszawskiej i skierowanie go w ul. Targową oraz Polną. U zbiegu Krakowskiego Przedmieścia i Targowej pojawią się wkrótce nowe znaki drogowe, które będą informowały kierowców o reorganizacji ruchu.

- Ktoś, kto po prostu będzie chciał przejechać przez Rynek i ulicę Warszawską, by jedynie przejechać do Warckiej i dalej Sienkiewicza będzie musiał liczyć się z mandatem od policji - mówi Robert Piątek, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Sieradzu.

Istotna zmiana będzie dotyczyła północnej pierzei Rynku. Ten odcinek drogi będzie od najbliższego poniedziałku dwukierunkowy. To oznacza, że przykładowo kierowca, który zaparkuje na ul. Rycerskiej będzie mógł wyjechać z Rynku jadąc na wprost w ulicę Zamkową i potem np. w Sukienniczą.

Zmiany będą wprowadzone na próbę na okres miesiąca. Potem zapadną dalsze decyzje co do takiej organizacji ruchu w tej części miasta.

bp
Komentarzy: 81

Komentarze

kierowca 03.03.2015 21:04:03
ja nie widzę żadnego burdelu tyko trochę mniej aut dostawczych ale chyba o to właśnie chodzilo a zmiany ok
moje442 03.03.2015 20:40:01
bardzo dobry pomysł - super w końcu ludzie zaczną jeździć pułaskiego nie starym miastem...już widać poprawę ;)
a malkontenci zawsze się znajdą taki mamy klimat ;)
KIEROWCA 02.03.2015 11:46:45
TAKIEGO BURDELU JAKI SIĘ ZROBIŁ Z DZISIEJSZYM DNIEM NA SIERADZKIM RYNKU PO REORGANIZACJI RUCHU TO JESZCZE NIE WIDZIAŁEM . CO ZA KRETYN WYDAŁ NA TO ZGODĘ ?!!?!!
TO ,ŻE JAKIŚ PIOTROWICZ CZY INNY ZADYMĘ ROBI TO JEDNO ALE TEN KRETYN CO WYMYŚLIŁ I ZAAKCEPTOWAŁ RUCH OBOWIĄZUJĄCY OD DZIŚ W RYNKU POWINIEN ZOSTAĆ ZWOLNIONY Z PRACY W TRYBIE NATYCHMIASTOWYM !!!!
hebfkja 01.03.2015 16:57:23
GŁUPOTA!!!
Obserwator 01.03.2015 10:28:28
Do decydentów m. Sieradza oraz Powiatu sieradzkiego
Wnoszę o zlikwidowanie możliwości parkowania samochodów na ul. Warszawskiej dłużej niż na okres załatwienia sprawy której wjazd dotyczył.
Powinno to także dotyczyć mieszkańców ul. Warszawskiej.Deptak z możliwością jednostkowych wjazdów to nie parking Niech parkują na placu przy UM.
Piotrowicz wrogiem mieszkańców Rynku i starego miasta. Ustawić znaki zakaz wjazdu na Rynek dotyczące tylko Piotrowicza. Jak można ustawić bzdurne znaki organizacji ruchu na Rynku i ul. Warszawskiej , to można i dodać taki inny bzdurny znak.
Mieszkaniec rynku 28.02.2015 23:20:42
Przepraszam za pomyłkę Piotrowicz a nie Piotrowski nazwiska dla mnie nic nie znaczą liczą się bzdurne decyzje i głupie pomysły.
Mieszkaniec rynku 28.02.2015 20:26:05
Panie Piotrowski i włodarze naszego miasta może wytłumaczycie mi i mojemu dziecku oraz mieszkańcom runku dlaczego żeby dojechać do szkoły czy pracy to od poniedziałku będziemy musieli wyjeżdżać około godziny wcześniej.A czy ktokolwiek zastanowił się skoro ruch odbywać ma się ulicom Polną,Żwirki Wigury do Sienkiewicza to co z korkami jakie będą się tworzyć na skrzyżowaniu Piłsudskiego Żwirki i Wigury oraz Kościuszki już zakorkowaną w godzinach porannych.
Obserwator 28.02.2015 17:28:15
Znaki już ustawiono. Od poniedziałku ruszy ten bajzel. Piotrowicz postawił bramę z furtką wewnętrzną z blachy stalowej niski trapez w ramie stalowej ( czy to ze strachu) o wysokości powyżej 2,00 m. Panie Piotrowicz dokonał Pan samowoli budowlanej na tego typu ogrodzenie ustawione w tym miejscu trzeba mieć zgodę wydaną przez Starostwo Powiatowe po uprzednim uzgodnieniu sprawy z UM Sieradz i prawdopodobnie WKZ.Taka samowola kosztuje ładne parę złoty o przymusowej rozbiórce już nie wspomnę. Ciekawe co teraz zrobią Nasze Władze. Zobaczymy, czy tak się Pana boją, czy staną na straży prawa.
Mieszkaniec Rynku 28.02.2015 14:14:41
Niech prezydent z policją weźmie się za hałas i bałagan jaki jest od piątku do niedzieli na Rynku i Rycerskiej .Pijana młodzież tucze butelki drze pyski grają głośno muzykę w samochodach a pasaż koło szkoły nr 2 nie oświetlony .
Boss 27.02.2015 19:19:17
To chyba Warszawska jest Ważniejsza od Rynku skoro tam można a w Rynku nie
KABARET PO SIERADZKU
Obserwator 27.02.2015 09:06:25
Proszę o wyjaśnienie na jakiej podstawie prawnej Powiat wprowadza zmiany organizacji ruchu na drogach gminnych (zmiana kier. ruchu na odcinku ul. Rynek). Jak mi wiadomo do takich zmian jest upoważniony tylko gestor drogi czyli UM Sieradz. Może jednak taka zgoda była wydana ?. I jeszcze jedno czy ktoś zbadał wpływ zwiększonego ruchu samochodów na budynek muzeum sieradzkiego, pytał ktoś WKZ o opinię lub zgodę.
Ciekawe co dla naszych decydentów jest ważniejsze wygoda Pana Piotrowicza, czy opinia pozostałych mieszkańców Sieradza, ich bezpieczeństwo oraz porządek prawny.
Urzędnik z UP 26.02.2015 10:09:12
Do PINB Sieradz
Wnoszę o natychmiastowe cofnięcie pozwolenia na użytkowanie ul.Zamkowej na odcinku od Rynku do ul Sukienniczej.
Powód cofnięcia pozwolenia na użytkowanie - niezgodne z PN szerokości chodników dla ruchu pieszego, brak możliwości prawidłowej separacji ruchu pieszego i samochodowego.
Obserwator 26.02.2015 09:42:49
Czy trzeba nieszczęścia by ukrócić prywatę w Sieradzu. Może jakiś mały donosik do organów ścigania lub nadzoru budowlanego na działanie decydentów którzy wydaja takie bzdurne zarządzenia.
Kochana Policja jak mogliście uzgodnić taki bubel. Czy ktoś pomierzył natężenie ruchu na jedynym planowanym wylocie z Rynku. Co z szerokością chodników dla pieszych na odcinku przyległym do budynku Muzeum. Znowu trzeba tragedii aby się ktoś obudził bo wina będzie przecież zawsze po stronie kierowców i pieszych.
Dociekliwy 26.02.2015 08:26:43
Interesuje mnie kwestia inwestycji poniesionych na ul.Warszawskiej, po licznych interwencjach jej mieszkańców.
Chodzi konkretnie o próg zwalniający, poprawiany 5-6 razy oraz słupki przy chodnikach. Może Redakcja ustali jakie to koszty?
I kolejne pytanie- rozumiem ,że jeśli teraz ul.Warszawska będzie praktycznie zamknięta dla ruchu , to pieniądze zostały wydane niepotrzebnie. Mogły zostać spożytkowane na inne potrzeby.
Czy w związku z tym mieszkańcy ul. Warszawskiej zapłacą za te inwestycje?
Czy to my-wszyscy mieszkańcy Sieradza mamy płacić za "prywatę"?
Obserwator 25.02.2015 19:53:59
Co was tak przytkało nikt nic nie napisał od godziny 12:15:07 dnia 2015-02-25. Czy zapisy są niewygodne dla Powiatu i Pana Piotrowicza.
Boicie się?.
do Przyjacielu 25.02.2015 12:15:07
Ja nie napisałem ,że w Wieluniu czy Turku jest kostka. Wiem ,że tam jest asfalt bo jestem tam raz w tygodniu .

Do friend , proszę czytaj ze zrozumieniem.
Do Przyjaciel , nie wiem czy ludzie wpłacający większą kwotę pieniędzy będą z nią paradować przez kilkaset metrów. Najlepiej niech te klika banków się zamknie i Rynek będzie świecił jeszcze większą ilością pustych lokali a co za tym idzie pustkami. Bo Rynek to nie 4 miesiące lata i ogródki. Tylko cały rok
She 25.02.2015 10:27:29
A ten mandat to na jakiej podstawie? Jak będą sprawdzać to czy ja do sklepu wpadłam i nie ma miejsca parkingowego czy specjalnie sobie jadę bo lubię?? Niedługo wymyslicie jak w Krakowie i chyba we Wrocławiu...do centrum żaden diesel nie wjedzie bo ochrona środowiska...a jak to sprawdzą? Rozumiem zmianę organizacji ruchu ale juę całkiem nie rozumiem jak udowodnią nam winę...
xyz 24.02.2015 22:59:28
niech lepiej zmienią nawierzchnię, a nie organizację ruchu....
Przyjacielu 24.02.2015 19:46:27
Akurat z tym Wieluniem to się nie popisałeś, tam na Rynku nie ma kostki, tylko ładny asfalt, dlatego tam nie ma zakazu. Zamknięcie całego starego miasta to bardzo dobry pomysł, przejście kilkunastu metrów do banku wyjdzie tylko na zdrowie, a wypoczywając na Rynku będzie przyjemnie posiedzieć w ciszy bez turkotu aut i smrodu ich spalin. Bardzo dobry pomysł. Zamknąć cały Rynek.
friend 24.02.2015 18:40:48
drogi przyjacielu przecież nikt nie zamyka rynku wręcz odwrotnie...wystarczy z uwagą przeczytać tekst ponadto rynki o których wspomniano okalają asfaltowe uliczki a nie zrobione z kostki surowo łupanej...jak widać czytanie ze zrozumieniem stwarza problemy...
przyjaciel 24.02.2015 17:48:30
KOSTKA JEST POŁOŻONA NIE TYLKO NA ULICY WARSZAWSKIEJ ALE NA CAŁYM STARYM MIEŚCIE .
WIĘC NAJLEPIEJ ZAMKNIJMY RUCH NA CAŁYM STARYM MIEŚCIE I NIECH TO BĘDZIE JEDNO WIELKIE MUZEUM CICHE I SPOKOJNE. a WSZYSTKIE INTERESY DZIAŁAJĄCE W RYNKU I JEGO OKOLICACH NIE BANKRUTUJĄ !!!!
JEŻDŻĘ DUŻO PO POLSCE I W KAŻDYM MIEŚCIE POKROJU SIERADZA MOŻNA SWOBODNIE WJECHAĆ I WYJECHAĆ. KWITNIE TAM HANDEL ORAZ USŁUGI np. ŻEBY DALEKO NIE SZUKAĆ TUREK , WIELUŃ ...
WIĘC MOJE PYTANIE CZY RYNEK MA SIĘ ROZWIJAĆ CZY ZWIJAĆ ?
~aaa 24.02.2015 14:13:53
A jeżeli będę miał sprawę do załatwienia (np.w banku X) i nie znajdę miejsca żeby zaparkować tylko dopiero na ulicy Warckiej,albo dalej np.Żwirki i Wigury to też dostane mandat,a może najlepiej odrazu do więzienia.Już wiem przylecę do Rynku helikopterem nic nie piszą,że nie wolno.
ssyugen 24.02.2015 14:07:42
a gdzie jest ta warszawska?
Anna 24.02.2015 13:54:56
W wakacje będę tam spacerować z jeszcze nienarodzonym dzieckiem i przyjemnie będzie jeśli ten rejon będzie wolny od spalin...
ZŁOTY RÓG 24.02.2015 13:40:38
Nikt nie będzie jeździł Żabią, bo po co? Jeśli ktoś do tej pory jeździł przez Rynek tylko po to, aby wyjechać z miasta, to skręci w Polna i miastem dojedzie do krajowej "14". Co w tym skomplikowanego? Taki manewr wykona każdy "Najgłupszy kierowca świata" da radę to wykonać. Mieszkańcy Żabiej podnoszą larum, jakby to był dla nich koniec świata, jeszcze nikt tamtędy nie jeździ, ale oni już wiedzą, że będzie źle. Najlepiej nich postawią zakaz na całym starym mieście i będzie po sprawie. Po za tym Sieradz to taka metropolia, że trzeba koniecznie autem jechać do Rynku, bo to tak daleko...
ko 24.02.2015 12:35:00
przecież napisane jest że celem zmian jest skierowanie aut w ulicę Polną właśnie po to by nie jechały w stare miasto...ludzie
nick 24.02.2015 12:16:23
Do ach:
Każdy wie o jaką drogę chodzi.
Dawna droga krajowa nr 14.
Ale jeśli masz problem ze zrozumienie to tłumaczę:
Droga prowadząca z ronda na Łódź.
Łatwiej zrozumieć?
Zamiast się czepić, proponuję przejechać się ul. Żabią. Dziura na dziurze, nie remontowana od lat. Przyjemnej podróży życzę zatem.
ach 24.02.2015 11:52:36
"14" w Sieradzu nie ma, chyba w ogóle nie ma juz tej drogi...
Po 24.02.2015 11:05:11
No właśnie zamiast kluczyć pojada polna...czy nie o to chodzi???
grja 24.02.2015 10:55:27
Nieprawda, że rynek umiera. Coraz więcej ludzi tam zaczyna mieszkać, a będzie jeszcze więcej. Co najmniej 3 nowe kamienice, z czego w jednej ludzie już mieszkają, a kolejne 2 "się budują". W dawnym kinie Piast powstaje fajna restauracja. Może trochę trzeba ruszyć rynek i iść na ogródek, do teatru a nie na wycieczki rodzinne do galerii.
nick 24.02.2015 10:46:30
Niby proste?
Zamkowa jest otwarta dla ruchu na całej długości.
Pojazdy chcące wjechać na "14" raczej nie będą skręcać w Sukienniczą, a takie pojazdy stanowiły 50% ruchu na Warszawskiej.
Po 24.02.2015 10:40:19
Przecież chodzi żeby auta jechały zamkowa tylko odcinkiem do sukienniczej a tam jest wszędzie asfalt... Niby proste chyba ze ktoś nakręca temat
nick 24.02.2015 10:21:50
A co z mieszkańcami ul. Zamkowej?
Tam również jest nierówno położona kostka. Hałas to tam codzienność.
skoro zamkną ul.Warszawską to mieszkańcy ul.Zamkowej również zaproszą Polsat, TVN.
Zamkowa powinna być deptakiem prowadzącym do Wzgórza Zamkowego.
Dlaczego nasze władze mają na uwadze tylko Warszawską? Mieszkają tam "lepsi" ludzi aniżeli na Zamkowej., Warckiej.
Poroniony pomysł z nierówną kostką, to teraz trzeba najlepiej zupełnie zamknąć ruch w obrębie Starego Miasta.
Trochę ruchu nie zaszkodzi.
:( 24.02.2015 10:01:33
Wystarczyła jedna głupia decyzja co do wyboru kostki i problemy się piętrzą.
Miliony złotych wpakowane w coś co denerwuje pieszych, rowerzystów, kierowców.
Większe miasta wymieniają obecnie tego typu kostki na bardziej równe, mniej uciążliwe.
Coraz gorsza dostępność rynku dobije tam handel i usługi. a Ciężko się utrzymać jedynie z obrotów generowanych w weekendy.
ah 24.02.2015 09:20:17
A nie można by ruchu na Warszawskiej przeprowadzić pod ziemią? Pamiętacie słynny projekt podziemnego Rynku, bodajże za żonduf BMN?
obserwator 24.02.2015 08:58:35
w końcu ktoś pomyślał o zmniejszeniu natężenia ruchu na starym mieście- brawo Panie Piątek bardzo rozsądna decyzja. Zgadzam się za dużo tam samochodów a i tak wszystko drga jadąc i nie da się spokojnie posiedzieć latem. Jeszcze mniej ruchu i będzie tylko lepiej na całym starym mieście.
koles 24.02.2015 08:42:31
a czemu nie są puszczane wszystkie komenty...?
hihi 24.02.2015 08:41:55
zbadać głowę Edwarda
m 24.02.2015 08:29:10
do Edwarda pozdro od Michała - dom stoi ale może twojej głowie przyda się jakiś przegląd ;)
do niecnego 24.02.2015 08:27:48
właśnie te Twoje wypowiedzi świadczą o tym, jakie jest podejście Polaków do zasad i prawa. Nie szanujemy prawa, chyba, że bronimy swojego interesu, wtedy wymagamy, żeby każdy się stosował do jego przepisów. Jak nam coś nie pasuje to -be-, nie będę się stosować i co mi zrobicie. To typowe dla kołtunów i nie tylko. Ten cytat z Mickiewicza jest doskonałym obrazem was samych, poczytajcie sobie. Nic się nie zmieniliśmy jako społeczeństwo
Ja osobiście 24.02.2015 08:14:41
ominę baardzo szerokim łukiem sportowy sklep i ubezpieczenia
jest dobrze 24.02.2015 07:49:16
jest dobrze po co zmieniać? Jeden Piotrowicz i tyle namieszał!
jan 24.02.2015 07:41:33
moze te mapkę zrobić bardziej czytelną
Rzeczoznawca Edward 24.02.2015 00:27:14
Zbadać dom Piotrowicza czy czasem nie jest do rozbiórki bo sam tam zgłaszał ,że ściany pękają i pewnie belki drewniane przegniły już dawno,a fundament kruszeje.
niecny_zloczynca 23.02.2015 23:38:36
poza tym i tak nikt mi nie zabroni tam jeździć, nawet wszystkim znane pijaczki z warszawskiej. Będę jeździł, bo mogę i już :)
niecny_zloczynca 23.02.2015 23:34:17
ooo się odezwał światły człowiek, co na każdą okazję ma inny nick i boi się pisać takich rzeczy pod jednym żeby go mama nie rozpoznała.
Warszawska 23.02.2015 23:29:46
Teraz będą protestować, że im próg zwalniający przeszkadza..
Adam Mickiewicz 23.02.2015 23:18:44
To o Was moi drodzy rodacy:

„Na co dzień siedzę cicho,
milczę jak grób zaklęty,
lecz wstępuje we mnie licho,
gdy wpadam w internetu odmęty,
wylewam złość z twarzą incognito
i klawiaturą leczę kompleksy swoje
Ciągle daję się innym w kość
Niech każdy mówi „ja się ciebie boję”!
Nie mam odwagi przyznać się kim jestem
jestem kozak tylko wirtualny
lecz w realu przegrywam z kretesem
prztłacza mnie świat realny.
Bo tak naprawdę jestem żałosny
Brak jest mi życia osobistego
Wiec sposób na życie mam prosty:
Przypierniczać się do każdego!”

A teraz coś wam powiem od siebie: Drogę zamykają- to cudnie
kawę można w spokoju pić w południe
rynek mamy przepiękny
i kij wam w d**ę internetowe męty …!
joł 23.02.2015 23:01:23
super pomysł z ograniczeniem ruchu popieram. Na ogródkach się będzie fajnie siedziało :)
ooo 23.02.2015 22:40:04
nocny_zloczynca mocny w necie - pi.... w świecie
i co "warszawiacy" 23.02.2015 22:38:45
bo już takie błędne znaki mamy na ulicy dominikańskiej wjazd od teatru - znak zakaz ruchu nie dotyczy mieszkańców ....
i co "warszawiacy" 23.02.2015 22:21:41
Brak podstawy prawnej dla takiego wyjątku w zakresie zakazu ruchu, ze względu na treść § 2 ust. 4 rozporządzenia w sprawie znaków i sygnałów drogowych musi prowadzić do przyjęcia, że zatwierdzona organizacja ruchu jest sprzeczna z obowiązującymi przepisami, co więcej pozostaje w sprzeczności z Konstytucją RP, bo wprowadza ograniczenia w korzystaniu z dobra publicznego jakim jest droga z naruszeniem konstytucyjnych zasad.
II SA/Rz 635/11 - Wyrok WSA w Rzeszowie
mp 23.02.2015 22:17:48
do michał z warszawskiej - słaba prowokacja...
do wszystkich 23.02.2015 22:14:12
Stosownie do § 2 ust. 4 rozporządzenia o kierujących napis lub symbol pod znakiem stanowi jego integralną część, a wzory znaków oraz tabliczek możliwych do umieszczenia pod nimi określa załącznik do tego aktu. Tam zaś nie przewidziano tabliczki „nie dotyczy mieszkańców".
W przepisach prawa nie zapisano możliwości umieszczenia takiego wyłączenia przy jakimkolwiek znaku zakazu.
W § 15 – 34 rozporządzenia wskazano możliwe do umieszczenia tabliczki dla znaków zakazu, a pośród nich nie ma i być nie może tabliczki przyjętej w zaskarżonym zatwierdzeniu.
Co więcej, niezgodna z Konstytucją RP, bo wprowadza ograniczenia w korzystaniu z dobra publicznego, jakim jest droga, z naruszeniem konstytucyjnych zasad.

Sygnatura akt: II SA/Rz 635/11
niecny_zloczynca 23.02.2015 22:12:05
MICHAŁ Z WARSZAWSKIEJ i tak będę jeździł i możesz mi skoczyć.
znafca 23.02.2015 22:06:48
Należy pamiętać że na drogach publicznych "Nie dopuszcza się stosowania sformułowań ogólnikowych, np. „Nie dotyczy ruchu lokalnego". Na drogach często można spotkać odstępstwa wyrażone tabliczkami "nie dotyczy dojazdu do posesji" lub "nie dotyczy mieszkańców". Wjazd za taki znak nie jest podstawą do interwencji przez odpowiednie służby jak Straż Miejska czy Policja. Zgodnie z słownikiem języka polskiego "posesja- wydzielony teren (...), stanowiący czyjąś własność", "mieszkaniec- osoba stale zamieszkująca jakiś teren, stale przebywająca w jakimś miejscu". Powyższe przykłady pokazują iż tak naprawdę przy użyciu tych dwóch zwrotów znak taki nie jest wiążący dla nikogo, a ponadto jest on sprzeczny z prawem, na co wielokrotnie wskazują orzeczenia NSA.
MICHAŁ Z WARSZAWSKIEJ 23.02.2015 22:03:23
wkoncu mi sie udało i co teraz powiecie
dezerter 23.02.2015 20:53:45
W praktyce to będzie wyglądało tak. Na warszawskiej i tak nie ma nigdy gdzie zaparkować, więc zawsze będzie furtka, że chciałem panie milicjancie do sklepu, ale nie miałem gdzie stanąć, albo bałem się że za wąskie to wolne miejsce i co teraz mi zrobisz?
pa zernytyp 23.02.2015 20:24:53
i o to mi chodziło
teodor 23.02.2015 18:40:40
bardzo dobry pomysł starówka to starówka nie droga tranzytowa...co za przyjemność siedzieć przy kawce i wysłuchiwać tego huku od motorów i samochodów. Jestem za jak najbardziej ograniczyć ruch na starym mieście bo mamy ją piękną
dzięki jacek 23.02.2015 18:35:35
dzięki....
Maciej 23.02.2015 18:32:08
Czy osoba, która wymyśliła ten świetny plan brała pod uwagę, że przejazd przez plac wojewódzki jest już mocno utrudniony w godzinach szczytu, a to rozwiązania spowoduje jeszcze większy ruch przez tą część miasta? Totalna bzdura. Zamiast poprawiać przejezdność przez centrum cały czas się ją pogarsza. Może ktoś z decydentów w końcu wziął by się za przebudowanie skrzyżowania Kościuszki/Żwirki i Wigury. Od strony Placu Wojewódzkiego przydało by się poszerzenie jezdni i zrobienie jednego pasa do skrętu w lewo, a drugiego do jazdy na wprost i skrętu w prawo, a co za tym idzie przeprogramowanie sygnalizacji. Niewielką ingerencją można by znacząco zmniejszyć korki w tej części miasta.
xyz 23.02.2015 18:18:05
Mieszkańcy Warszawskiwej tak bardzo nie chcieli ruchu na tej ulicy, to mam nadzieje, że spadną dochody w ich sklepach
zorientowany 23.02.2015 18:12:36
niech starówka zacznie przypominać prawdziwą a nie wszędzie auta mało tego samochody krążą jak nie zaparkują to jest kuriozum. Czy ludzie nie mogą zostawić auta i przejść się 200 metrów ?
więcej rowerów mniej aut !
fan 23.02.2015 17:59:55
Zlikwidować parkingi na Warszawskie, skoro już tam auta nie bedą jeździć nie są już potrzebne.
deska 23.02.2015 17:24:27
na starym rynku wprowadzic konie i furmanki a samochodom zakaz wiazdu tylko konie mogły by sie poruszac
sdz 23.02.2015 17:20:37
znając mentalność kierowców i szacunek do prawa takie rozwiązanie nic nie da...i tak nikt nie jeździ 20 km/h to kto będzie stosował się do kontrowersyjnego " coś do załatwienia " każdy tak odpowie lub powie że jechał do sklepu który zlikwidowali. To będzie pusty nierespektowany zakaz zrobiony tylko po to by pokazać że niby chcemy pomóc lub rozwiązać problem. A kto ma niby egzekwować to jak kto jedzie ? policja która w niczym nigdy nie pomogła ? śmiech zgadza się Bareja to pikuś...
bob 23.02.2015 17:11:53
co za bzdura!!!!
kto bedzie ocenial czy wjazd jest zasadnyczy nie???
pan policjant???
to zawsze beda mandaty!!!
nie moze byc uznaniowosci, musza byc czytelne regoly!!!
co za osiol to wymyslil???
wojciech 23.02.2015 17:05:22
bardzo dobry pomysł. Ogólnie starym miastem jeździ bardzo dużo aut właściwie traktując je jako drogę przelotową a co to ma wspólnego ze starówką. W innych miastach nie ma takiego ruchu kołowego i każde rozwiązanie zmniejszające to natężenie jest bardzo dobrym pomysłem. Niech starówka kojarzy się z zabytkami a nie korkami z aut...
Siereadzanin 23.02.2015 16:56:03
W takim razie zasadne jest również przekształcenie ul. Kościuszki od ul. Żwirki i Wigury do ul. Ogrodowej na dwukierunkową. Bo jeżeli myślimy o mieszkańcach ul Warszawskiej to pomyślmy również o tych, którzy chcą tylko wjechać w ul Kościuszki. Jeżeli będzie ona dwukierunkowa to odciąży również rynek. Można ten odcinek oznakować dokładnie tak samo jak ul Warszawską, np "docelowe wjazdy gospodarcze, dojazd do ul. Ogrodowej i ul. Kolegiackiej". Chyba, że sprawdzi się stara prawda o równych i równiejszych. I myślę, że argument p Piątka podnoszony już kiedyś o problemach kierowców zawracających na skrzyżowaniu ul. Ogrodowej i ul. Kościuszki traci sens ponieważ dokładnie taki sam problem może powstać na wylocie z rynku przy ul. Warszawskiej.
Paprotka 23.02.2015 16:53:21
Ktoś wie na jakiej podstawie ma to być egzekwowane? W jaki sposób mam udowodnić że mam coś do załatwienia w rynku? Biedą wydawane jakieś zaświadczenia od sklepikarzy? Czy jeśli wjadę do rynku i zobaczę z samochodu że sklep który mnie interesował jest już nie czynny to mogę jechać dalej bez mandatu, czy muszę zaparkować i kupić coś w innym sklepie w rynku? Bareja się kłania :-)
były 23.02.2015 16:50:51
trzeba zatrudnić jeszcze pieciu na etatach jak " kanapke " i innych wtedy będzie o.k.
kasa na to jest o co chodzi komu
ja 23.02.2015 16:50:28
No to wymyślili...
paranoja! 23.02.2015 16:45:39
Zamiast POWIAT dopilnować firmę by dobrze ułożyła kostkę to od roku kombinują jaki znak postawić ! Nikt się nie skarży na kostkę na Kolegiackiej, Kościuszki , a tu ciągle! Albo źle kostka położona , albo starosta kupuje sprzęt sportowy w niewłaściwym sklepie !
Kruchy 23.02.2015 16:43:55
Powinni jeszcze wprowadzić parkomaty.
qw 23.02.2015 16:35:55
przecież jest ok do całego rynku można dojechać nikt nie zamyka rynku...wręcz odwrotnie
23.02.2015 16:29:41
Rynek umiera na dobre.
abc 23.02.2015 16:14:59
większego burdelu nie dało się zrobić...
John 23.02.2015 16:09:25
Haha :) a to dobre.
Zaraz znów będzie narzekanie, że biznes w Rynku się nie kręci, bo nie można dojechać.Wątpię, żeby straż miejska była łaskawa dla tych, którzy przyjadą na dłużej do banku i wyjdą z niego bez żadnego kwitku, czy dla osób, chcących napić się kawy czy zjeść obiad...
m#m 23.02.2015 15:49:41
Totalny galimatias ...
13 23.02.2015 15:44:07
i bardzo dobrze natężenie na starym mieście jest straszne. Ruch powinien odbywać się asfaltowymi drogami nie brukiem...

Więcej informacji

region

Dwóch piłkarzy z naszego regionu – Rafał Augustyniak (Legia Warszawa) i Mariusz Stępiński (Omonia Nikozja) grali przeciwko sobie w meczu 4. kolejki fazy ligowej Ligi Konferencji. Lepsi okazali się Wojskowi, którzy zwyciężyli 3:0.

0

Sieradz i Zduńska Wola

Sławomir Mentzen, kandydat Konfederacji w wyborach na urząd Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej w 2025 roku spotkał się dziś, 28 listopada, z mieszkańcami naszego regionu. Zduńska Wola i Sieradz znalazły się na jego trasie wyborczej "Mentzen 2025".

3

region

Gmina i Miasto Szadek to kolejny samorząd w naszym regionie, który podnosi stawki lokalnych podatków. Te od nieruchomości od przyszłego roku pójdą do góry o około 5 procent. Uchwały w sprawie nowych stawek podatków zostały zatwierdzone przez gminnych radnych na ostatniej sesji.

1

Nasze Radio 104,7 FM

23:35

Tylko Mnie Kochaj
Goya

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

23:36

Wiedzą jedynie zakochani
Wiatraki/Katarzyna Sobczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

28.11.2024

Andrzejki
Spółdzielczy Dom Kultury w Sieradzu

29.11.2024

Kabaret Paranienormalni
Teatr Miejski w Sieradzu

30.11.2024

10. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Gwardia Wrocław
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
8. kolejka II ligi siatkówki kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - Amagraf Libero Aleksandrów Łó
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Spektakl "Klimakterium 2 czyli Menopauzy Szał"
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1sanah
Miłość jest ślepa
2+9Jonatan, Bletka, Gibbs
Róż
3-2Zalia
diament