Karmazyn
21.12.2015 22:42:32
Hejterstwo to plaga naszych czasów. Lata rządów PO zrobiły z ludzi ujadające zombi. Kto był zagranicą ten wie że normalność wygląda inaczej, ludzie cieszą się życiem i nie marnują go na ślęczenie przy komputerze i bezsensowne szczekanie. Pomyślcie , że wasze wpisy to tylko bity danych , które ktoś kiedyś po prostu od tak wykasuje, pstryk i zniknie. Właśnie tak też znika wasze życie które spędzacie na hejcie.
piotr m. Przetarg obowiązuje od 14 tysięcy euro, a od 40 tysięcy euro procedura jest bardziej rozbudowana.
Do 1 tysiąca euro placówka robiąc zamówienie ma wolną rękę, między 1k-14k musi wystąpić do minimum 3 firm (2 w pewnych wypadkach) po oferty.
"Poducz się trochę"
piotr m
15.12.2015 12:55:43
Przetarg obowiązuje od 30 tys.euro.Poduczcie się trochę.
i do tego jeszcze ubezpieczenia i co jeszcze...????
moherek
05.12.2015 19:53:23
Glosowalem na Osiewale okazuje sie ze to taka sama szuja jak Walczak mam nadzieje ze skonczy jeszcze gorzej jak tamten nieudacznik.
sieradzak
05.12.2015 16:21:38
jak widać w http://www.umsieradz.finn.pl/bipkod/029/002/001 na pozycji 479 odbył się przetarg a na poz.480 nie - czyli nasza władza robi z nas wała
ciekawski
04.12.2015 10:31:03
Wynika z tego, że to nie był przetarg tylko zwykła umowa. Nie wiadomo więc czy były jakiekolwiek inne oferty. Dla wszystkich którym cena usprawiedliwia prezydenta przytoczę żart: "Klient prosi architekta o dobry i tani projekt. Po co Panu dwa projekty - odpowiada architekt"
Skoro wybrany projekt będzie kilkukrotnie tańszy to dajcie spokój.
do ciekawskiego
03.12.2015 17:22:07
http://www.umsieradz.finn.pl/bipkod/029/002/001 pozycja nr 480
Lipa Panie Prezydencie
ciekawski
01.12.2015 11:22:17
Czy ktoś może podać link do tego przetargu w biuletynie zamówień publicznych?
no i znów rodzinka na swoim,a komu miał dać zarobić jak nie bliskim ,no no a ile etatów już obsadził swoją rodziną ,,,,,,,,,,,obłuda aż bije od tej naszej pożal się władzy ,wstyd i jeszcze raz wstyd
zorientowany (gość)
28.11.2015 13:26:08
do roberta - zgadzam się, o ile wybór wykonawcy odbył się z zachowanie wszelkich obowiązujących w tym zakresie procedur , a z wypowiedzi prezydenta akurat to nie wynika.
Robert
28.11.2015 09:10:20
Panie Radny a co w tym złego że to partner córki Prezydenta jeśli zrobil to według wszystkich norm i będzie ładnie to przyklasnąć a pan i pana partia to niech się pogodzi ze jesteście w opozycji i dajcie innym pracować
ja też chcę 22 tys
tragedia wszyscy tacy sami
Czytając komentarze zrozumiałam że nie warto być radną ani nawet posłem lub senatorem , gdyż wówczas moja najbliższa rodzina nie mogła by pracować w żadnej instytucji państwowej ani samorządowej gdyż był by to nepotyzm . Nasz kraj jest piękny tylko należało by wymienić 50% obywateli.
kolumbik
27.11.2015 16:01:57
Ale jaja ... Ale jaja ...
rdzenny mieszkaniec Sieradza
27.11.2015 12:56:53
Znam człowieka od 25 lat. Zawsze uważał się za kogoś lepszego. Przy każdej okazji traktuje ludzi z góry. Na siłę udowadnia jaki to jest mądry, błyskotliwy, wykształcony i oczywiści nieziemsko przystojny. Zawsze udowadniał, że jego racja jest najracniejsza. Kto go zna wie o czym piszę. Może na nowo poznanych osobach robi to wrażenie ale nie na tych którzy go znają od lat i wiedzą co sobą reprezentuje. Nie ma szans na zmianę u takich ludzi ale są szanse żeby zamienić takich ludzi zastępując ich normalnymi, uczciwymi mieszkańcami.
A wy Walczaka i Budynia krzyżowaliście jak etat dla żonki zrobili. Macie kwiatki a to dopiero początek jest poparcie bo PIs rządzi krajem to teraz się zacznie, Brawo Panie Góraj tak trzymać pilnuj Pan bo rozpieprza do reszty Sieradz.
Eustachy
27.11.2015 12:34:20
wcale bym się nie zdziwił jakby innych ofert o których mówi nie było. z własnego doświadczenia wiem że niezły z niego picer.
anatol
27.11.2015 12:04:32
Mimo całej mojej sympatii dla prezydenta ta sprawa nie powinna mieć miejsca.
Tu nie chodzi o pieniądze, a wątpliwe, lekko mówiąc, postępowanie etyczne. Przepraszam za ad personam, ale z tego, co mi opowiadał najbliższy wujek, to pan prezydent w klasie był strasznym nieudacznikiem. Widocznie teraz dochodzi do tego bezczelność.
@Robert
Cieszymy się razem z Tobą, jednak tą sprawę należy wyjaśnić.
Milej się żyje gdy wszystko jest transparentne a władza uczciwa.
Staram się nie wydawać wyroków przed czasem, zauważyłem że po przeczytaniu dwóch różnych opisów tej samej sytuacji miewałem zupełnie odmienne odczucia. Wniosek jest jeden dawałem się manipulować, prawda jest jedna, czasami leży po środku ale nie zawsze.
Teraz staram się do wszystkiego podchodzić spokojnie, poznać opinie z kilku źródeł i dopiero wyrabiać sobie opinie.
Po co szargać sobie nerwy i rzucać fałszywe oskarżenia. Taką mamy mentalność ale staram się z niej leczyć.
... nie ma co gdybać i gadań - sprawę należy zgłosić panie radny do CBA , wyjaśnią temat i po sprawie - teraz jest wszędzie Prawo i Sprawiedliwość; społeczeństwo będzie usatysfakcjonowane;
Obserwator
27.11.2015 11:16:26
Panie Prezydencie, niech Pan weźmie sobie do serca, że bardzo Pan stracił w oczach ludzi- komentarze. Po poprzednich rządach ludzie oczekiwali nieskazitelności. Ta sprawa ujawniła po pierwsze nepotyzm, po drugie hipokryzje, bo jak tu ma się bieganie do Kościoła nawet na ks.Witko i wychowanie córki? Nie umie pan przekazać 10 przykazań, czy Pan nie widzi problemu w tym, że to partner? A ilu tych parterów może jeszcze być? Cóż karawana idzie dalej, psy szczekają..., ale gdzie dojdzie? P.S. Stara prawda mówi, jak czegoś nie wiesz, zapytaj mądrzejszych od siebie.
@Anonim
Mam taką nadzieję, jeśli nie uczciwość to chociaż zdrowy rozsądek powinien podsuwać takie rozwiązania. Jednego Burego w kraju mamy to wystarczy.
Dużo gorzej ma się obronić władza w Złoczewie. Zatrudnienie córki radnego to nie jest dobre posunięcie. W takim wypadku wystarczy dać informację jakie pytania padną podczas przesłuchań i kandydat zamiast wiedzy wykaże się wykuciem na pamięć odpowiedzi. Nie można wykluczać że kandydatka była najlepsza, ale nawet jeśli to jak to teraz udowodnić? Nie da się, więc lepiej wyciągnąć wnioski na przyszłość.
Robert
27.11.2015 11:00:08
W Sieradzu szuka się tylko sensacji. Ludzie nie potrafią się cieszyć jak dzieje się coś pozytywnego. Nowy inwestor zostaje niezauważony... Tego nikt nie komentuje.
Anonim
27.11.2015 10:51:26
Do K.P. Musiały być inne oferty. Nie wierzę, że ktoś narażałby się na taką sytuację i rozgłos, gdyby nie miał pewności, że to jest najkorzystniejszej dla miasta.
Marysia
27.11.2015 10:50:50
Elegancko tak trzymać. Trzeba odświeżyć plac Marszałka
Nie jestem mieszkańcem Sieradza, i nie chcę nikogo oskarżać.
Zasadnicze pytanie czy było jakieś zapytanie wystawione z UM, czy złożone były inne oferty?
Nie mam nic przeciwko preferowaniu lokalnych firm, mało tego nawet popieram takie działania lecz nie może się to ograniczać do podsuwania zleceń rodzinie i bliskim!
Jeśli faktycznie było wysłane zapytanie do innych oferentów i oferta potencjalnego zięcia była najlepsza to nie można się do tego przyczepić.
Skandal! Prezydentura prywatnego interesu!!
qwerty
27.11.2015 10:00:49
Jak to jest, że od wczoraj nikt nie zauważa tego, że pojawił sie w Sieradzu inwestor?
jurek
27.11.2015 09:58:41
Fajne są te głosy rozgoryczenia postawą niedawnego ajdola co niektórych. Podejrzewam, że tak wypowiadają się ludzie dorośli, chociaż na tego typu forach z reguły króluje gimbaza, ale jesli tak piszą dorośli, to ja się dziwie ich totalnej naiwności. Przecież w Polsce do władzy idzie sie wyłącznie po to, aby zrobić sobie dobrze i dobrze ustawić swoją rodzinę. No co w tym dziwnego? Taka jest Polska i takich ludzi przede wszystkim wybierają Polacy.
Do xz
27.11.2015 09:46:48
Człowieku , tu nie chodzi o to że ta osoba ma doswiadczenie czy tez nie, chodzi o to że Osiewala nie widzi w tym nic nagannego, ze zaproponował partnerowi swojej córce zarobienie pewnych pieniędzy z publicznej kasy. W Sieradzu są architekci którzy za te pieniądze bez wiekszych problemów by to wykonali. Niejednokrotnie słyszałam z jego ust, że nalezy zlecać zadania naszym rodzimym firmom, żeby miały mozliwośc rozwoju w naszym mieście a tym samym dawali prace naszym mieszkańcom.....ale jak widac to były tylko słowa
Nie ma co się szczypać, zbierzmy podpisy i przegońmy patologie z urzędu!
Jeżeli mieszkają ze sobą bez ślubu to konkubent.
Urzędnik
27.11.2015 09:05:49
...... " Poprosiłem go dlatego, że jest architektem z ogromnym doświadczeniem, który realizuje w Poznaniu ogromne projekty budowlane. Poprosiłem go, żeby przyjrzał się temu szczególnemu miejscu jakim jest plac marszałka Piłsudskiego". (http://www.naszeradio.fm) To sie nadaje do prokuratury. Jasno z tego stwierdzenia wynika, ze nie było ani przetargu, ani zapytania ofertowego. Ponadto w planie budżetu miasta na ten rok nie mam zapisanego tego zadani i tych wydatków. To po porostu prywata pana Osiewały. Co nasz prokuratura na takie działanie prezydenta? i oficjalne przyznanie się do złamania prawa, Kiedyś ta prokuratura po wypowiedzi wójta gm. Sieradz wszczęła postępowanie sprawdzające czy nie doszło do przekroczenia uprawnień.
I znowu mamy PSL- POSTAW NA SWOICH LUDZ
gosć 71
27.11.2015 08:32:19
Po Panu Prezydencie się takich złych działań nie spodziewałem.
Jeśli ma być to z korzyścią dla miasta i budżetu to nie widzę problemu. Przecież taki projekt jest wart dużo, dużo więcej. Gościu podobno robi duże projekty i ma doświadczenie, więc dajmy mu się wykazać i wtedy ocenimy.
architekt
27.11.2015 08:29:14
za projekt wymiany płytek betonowych na kostkę brukową 22tys to trochę dużo
sieradzak
27.11.2015 08:27:19
Nasz prezydent za publiczne pieniądze realizuje nowy program w Sieradzu - RODZINA NA SWOIM (i sąsiedzi)
nie prezydent
27.11.2015 07:44:17
Panie Prezydencie moja córka ma również partnera który jest sieradzaninem z krwi i kości (bardzo dobrze wykształcony) - lecz ja nie jestem prezydentem i nie mogę dać prezentu w kwocie 22tys dlatego ten biedak zap....rza na zmywaku w Anglii. Może mógłby Pan pomóc.
Niech Pan Prezydent pokaże ogłoszenie o konkursie lub przetargu na ten projekt.
Jestem pewny że nic takiego się nie odbyło a zlecenie było prezentem dla przyszłego zięcia.
urzędas
27.11.2015 07:41:09
Panie Prezydencie , jeśli faktycznie była to najkorzystniejsza oferta ( 22.000) to czemu Pan wybór ten nie poprzedził małym ofertowym przetargiem . Było by po sprawie .
W urzędach już tak jest są przepisy trzeba je respektować !!!
Obserwator
27.11.2015 07:22:21
To nie o to chodzi czy coś jest taniej czy drożej . Z publicznych pieniędzy w normalnym kraju się po prostu takich zleceń nie daje z wolnej ręki osobom powiązanymi rodzinnie. To zawsze budzi emocje i podejrzenia. Osiewala pokazał po prostu jakim jest płytkim człowiekiem z wątpliwymi standardami moralnymi
sławek
27.11.2015 07:19:42
Po pierwsze miasto nie zaoszczędzi, bo niejeden by to taniej zrobił, po drugie takie działania są nieetyczne. Gdyby ten przyszły zięć chciał na prawdę coś zrobić dla Sieradza, nie brałby za to pieniędzy.
zakone
27.11.2015 01:24:38
Jak ma być to zrobione niemal 7 razy TANIEJ to nie widzę problemu i powodu do dyskusji. Nie obchodzi mnie kto to zrobi, a skoro miasto zaoszczędzi moje (nasze) pieniądze to tylko można się cieszyć
obiektywny
26.11.2015 23:34:12
To przypomnijcie sobie ile było robionych PROJEKTÓW (tylko projektów, bez dalszej realizacji !) za poprzednika.... Też przez obce firmy!
mieszkaniec
26.11.2015 23:10:56
Czytam te komentarze i płakać się chce ile zawiści i złej energii płynie od was [tak tak , specjalnie z małej litery] wszystkich... Zamiast się cieszyć ,że powstanie coś nowego , miasto będzie piękniejsze ,to nie, tylko interesuje jednego polaczka z drugim kto ile komu zapłacił - i tak zawsze będzie źle... Widać ból dupy - taka mentalność większości polaków ,na szczęście nie wszystkich - są jeszcze normalni Polacy... A wy siedźcie dalej przed TV ,komputerem i hejtujcie sobie na nasze.fm jaki to prezydent jest zły i jak wam się źle żyje ,szkoda tylko że żaden z was nie ma odwagi pójść do urzędu i powiedzieć to władzom w twarz... Pozdrawiam z uśmiechem na twarzy :)
Zadowolony
26.11.2015 22:09:12
Karawana jedzie a pieski szczekają. Zamiast się cieszyć, że Plac Piłsudskiego wyładnieje, to tylko jad. Ale czy można się czegoś normalnego spodziewać po ośmiu latach rządów PO.
W normalnym kraju prezydent miasta po czymś takim musiałby zrezygnować z funkcji, ale w Polsce? A tym bardziej po tym, co od tygodnia wyprawia się w Warszawie? W życiu!
Notariusz
26.11.2015 21:07:26
Musi to budzić niepokój,po co ten fałsz pana Osiewały,że dopiero zapytanie radnego sprawiło,że powiedział prawdę.Pomijam to,że nigdy nie powinien takiej pracy powierzyć przyszłemu zięciowi.Atmosfera zła wobec wice prezydenta Matysiaka,ktory złamał prawo i miał zarzut podrabiania podpisów,Powierzenie stanowiska prezesa spółki komunalnej bez konkursu W.Gwieżdzie przew.rady miasta w Zduńskiej ,który nie ma kwalifikacji jest też znamienne i świadczy o kumoterstwie i nepotyżmie..To wszystko to zamach na demokracje i b. żle świadczy o rządach prezydenta.
Buractwo
26.11.2015 21:03:29
W Sieradzu powstanie nowy zakład pracy, ponad 100 miejsc pracy, ale to nie wzbudza zainteresowania sieradzkiego buractwa, ważna jest sensacja i robienie zamętu ... Żenada
Paula
26.11.2015 20:06:20
Nie lubię jak czasami sprawdzaja sie moje prognozy. Wiedziałam że ten Prezydent z tą ekipą to nie jest dobry kierunek dla naszego miasta, ale nie sądziłam że bedzie aż tak źle. Nawet jak ta oferta była najtańsza ( choć nie do końca temu wierzę ) to i tak zlecenie takiego opracowania, niezbyt skomplikowanego, tej osobie jest co najmniej naganne moralnie !!!!!!!!!!!!!.
Dwie różne sprawy
26.11.2015 19:38:11
Wejdz na rejestr umow BIP urzedu miasta i zobaczysz, ze pieniadze nie trafily do firmy, tylko wlasnie do osoby fizycznej...
Dwie różne sprawy
26.11.2015 19:32:02
Pieniądze trafiły pewnie do firmy a nie do osoby fizycznej...ale to już nie jest tak chwytliwe i medialne...
qwerty
26.11.2015 19:26:20
jak jest emocjonalnie z Sieradzem związany, to niech za darmo to zrobi, albo w Sieradzu niech pracuje :-)
zorientowany (gość)
26.11.2015 19:00:48
Ja również, cytując pana prezydenta jestem "sieradzaninem z krwi i kości" i dlatego mam prawo wiedzieć , czy osoby którym powierzono m.innymi dysponowanie środkami publicznymi w naszym mieście w sposób prawidłowy nimi zarządzają. Aby nie zarzucano prezydentowi stronniczości przy wyborze oferty, powinien natychmiast ujawnić nazwy pozostałych oferentów oraz wysokość kwot za które oferowali wykonanie zadania.
Ben Hur
26.11.2015 18:50:41
Mówicie że to przegięcie, no to poczekajcie jeszcze trochę. Jeden z najbliższych poronionych pomysłów (doradców POP-a) dotyczył będzie urzędu a dokładnie dalszej jego reorganizacji. Będzie się działo. Powiedzcie mi państwo jak człowiek który jest totalną miernotą mógł tak omamić wyborców, zero decyzyjności, zakłamanie, kłamanie pracowników, brak profesjonalizmu - totalna porażka dla Sieradza i jego mieszkańców. Jedno co można powiedzieć o POP-ie to to że ma sumienie, czyste sumienie bo nieużywane.
Krzysztof Krawczyk
26.11.2015 18:41:19
Stołka prezydenta miasta nie obejmuje ziomek członków gangu braci B., dla tego żal dupę ściska, Ręka zawsze rękę myje. Myślę, że gdyby u władzy było towarzystwo, które utrzymywało się przy niej przez 2 kadencje (w sumie nadal się utrzymuje), nie byłoby mowy o tzw. przetargach, tym bardziej, że PiSdy z Platwormersami w sojuszu z ludem wiejskim niegdyś trzymające, tworzyło beton przez który przebija się członek gangu G. W sumie, jeżeli o obecną władzę chodzi, to jeszcze bardziej skostniali zrobili sobie lifting, dzięki czemu dzierżą władzę. Władza to pieniądz i niech mi nikt nie mówi, że przetargi robione za czasów prezydentury Pana W. obyły się bez tzw. wałów, czyli robieniu uczciwych przetargów.
stach
26.11.2015 18:14:17
Wyobraźcie sobie teraz sytuację, gdy taki numer odwala ktoś z PO?
Dulska
26.11.2015 17:03:18
Zero moralności - krzyżem w kościele, a życiu nepotyzm! Żenada
no cóż mohery i reszta wyborców p.Osiewały i pisu - plują wam w twarz, a wy mówicie, że deszcz pada. hehe
zorientowany (gość)
26.11.2015 16:48:55
Na jednym z portali internetowych zamieszczono zdjęcie zadowolonego pana prezydenta z chwili podpisania umowy z przedstawicielami Ceramiki Tubądzin. Może za tym przykładem należałoby zamieścić również zdjęcie dokumentujące podpisanie umowy z jak to się mówi prywatnie "partnerem życiowym córki prezydenta" na wykonanie dokumentacji remontu placu przed pomnikiem Piłsudskiego. Jako mieszkaniec, z którego podatków sfinansowano to zadanie ,myślę że mam prawo bliżej zapoznać się dotychczasowymi osiągnięciami zawodowymi tegoż wykonawcy.
Zniesmaczona
26.11.2015 16:36:10
"Pragnę powiedzieć, że partner mojej córki jest sieradzaninem z krwi i kości, jest bardzo związany emocjonalnie z Sieradzem."(http://www.naszeradio.fm) Halo, P-dencie a podatki ten Pan płaci w Sieradzu czy w P-niu?? To znaczy, że sieradzka krew i kości wystarczą aby "publiczne pieniądze" jak określają wygrani, można tak wydawać jak się chce? Czy nie ma "emocjonalnych" Sieradzan w Sieradzu, którzy mogliby tym się zająć? Porażająca jest pańska odpowiedź. A była nadzieja na zmianę a jest tak "SAMI SWOI I DLA SWOICH"
Skandal
26.11.2015 16:26:14
Limit kumoterstwa, nieudolności i hipokryzji Osiewaly się skończył! Referendum czas zacząć!
Radni z Solidarnych dla Sieradza tak pluli na Walczaka, że praca po znajomości dla jego żony, a tutaj z czym mamy do czynienia ? Liczę, że wypowiedzą się osoby z Solidarnych dla Sieradza
Skandal
26.11.2015 16:21:12
Limit kumoterstwa, nieudolności i hipokryzji Osiewaly się skończył! Referendum czas zacząć!
maryś 123
26.11.2015 16:08:47
"Ars" Owczarek dwojga imion każe pan Prezydent wykonuje, zupełnie jak w Warszawie...
Ja p... nasz prezydent ma chyba pustostan w glowie...
maryś 123
26.11.2015 15:46:32
przecież przykład idzie z góry od Jarosława i jemu podobnych, brawo dla Owczarka dwojga imion, daje przykład jak należy dbać o dobro Sieradza i jego mieszkańców, jak szybko zapomniał o tym co mówił w kampanii wyborczej.
Szydera
26.11.2015 15:43:49
a ładna chociaż ta jego córka ? :)
dociekliwy
26.11.2015 15:37:04
Panie prezydencie czas jasno odpowiedzieć ! Jeśli by ta informacja się potwierdziła to jedynym wyjściem z sytuacji byłaby rezygnacja z urzędu!
sieradzanin
26.11.2015 15:32:40
Tak budujemy Sieradz. Sekretarz nie z naszego miasta, dokumentacja robiona w Poznaniu jeszcze przez przyszłego zięcia hehe niech żyje lokalny patriotyzm...
csacsa
26.11.2015 15:30:26
poważnie? jeśli tak to sprawa dla prokuratury