Wczoraj, 16:06:20 (Aktualizacja: Wczoraj, 16:06:20)
region

Rondo świeżo wyremontowane, znaki poziome wymalowane w cały świat

W sprawie sieradzkiego ronda odebraliśmy mnóstwo sygnałów od zdezorientowanych kierowców. Dopiero co zakończył się jego remont, a już użytkownicy mają problem z dostosowaniem się do nowego oznakowania.

(fot. nasze)

Przebudowane rondo nie do końca spodobało się kierowcom. Wiele uwag mają do poszczególnych zjazdów - a najwięcej kontrowersji wzbudza wyjazd od strony Turku w kierunku Wrocławia oraz Łodzi:

Obieramy teraz kurs z Turku w kierunku Łodzi. Zgodnie ze znakiem nakazu, musimy zjechać na lewy pas. Zbliżamy się do skrzyżowania o ruchu okrężnym... jesteśmy na lewym pasie i teraz musimy dokonać zmiany pasa ruchu na wysokości drogi, gdzie "kręcimy" na Wrocław. To jest nieporozumienie, bo z drogi na Kalisz pojazdy już znajdują się na naszym pasie. To jest bardzo niebezpieczne.

Mankamenty ronda pokazywał nam Jan Szymczak - prezes Stowarzyszenia Instruktorów i Ośrodków Szkolenia Kierowców w Sieradzu. A co na to Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, która jest odpowiedzialna za oznakowanie ronda?

To jest rzecz dosyć subiektywna, moim zdaniem to oznakowanie jest na tyle jednoznaczne, a zatem bezpieczne. Znaki namalowane na jezdni określają kierunek jazdy. Ile kierowców, tyle interpretacji. - mówił Jarosław Tomczyk z GDDKiA w Sieradzu.

Apelujemy do kierowców o niejeżdżenie na pamięć, o zwracanie uwagi na znaki pionowe ustawione przed samym rondem, a przede wszystkim o ostrożność.

Komentarze

anita
02.07.2011 08:22:54
hej ma ktoś aktualne zdjęcie z loty ptaka na nowe rondo???z góry dziękuję
Instruktor
18.12.2009 14:40:21
Moim zdaniem sam pomysł oznakowania poziomego ronda jest dobry. Niestety oznaczenia przed wjazdami na rondo pozostały stare. Niewiem dlaczego zlikwidowano drogowskazy nad jezdnią, które były wcześniej. Były one dużo lepiej widoczne i należało by do nich wrócic (również od ul. Kościuszki) Można by było na tych drogowskazach wskazać kierunek jazdy nad konkretnym pasem ruchu i wtedy dla wszystkich było by to duzo bardziej czytelne. Traz sytuacje mamy taką, że drogowskazy nie odzwierciedlają w sposób należyty oznakowania ronda. Poza tym np, od strony Łodzi stoi on stanowczo za daleko. Od strony Wrocławia stoi w takim miejscu, że zasłania znak pionowy wyznaczający pasy ruchu. Można by było umieścić również dodatkowe drogowskazy na samym rondzie w taki sposób aby ktos wyjeżdżający w kierunku Łodzi wiedział, że pas ruchu powinien zmienić zaraz po minięciu wyjazdu na Wrocław. Myślę, że przemyślane umieszczenie nowych drogowskazów rozwiązało by wiele problemów z przejazdem przez rondo równierz dla tych kierowców, którzy są z poza Sieradza. Bo nauczyć sie jeździć po nim na pamięć to żadna sztuka.
instruktor
18.12.2009 14:11:10
tylko że na drogowskazie od strony Turku Wrocław jest w prawo...... wiec ustawiając się na lewym pasie łamiemy przepisy.
raz
16.12.2009 18:42:42
"w prawo to pierwszy możliwy zjazd z ronda" no ubawiłem się do łez, a na podstawie czego taka interpretacja to chyba Domowy Kodeks Drogowy. Masz pojęcie ...
konrad
16.12.2009 12:24:18
prawda jest taka że "w prawo" na takim niesymetrycznym rondzie jak nasze oznacza "pierwszy możliwy zjazd z ronda" stosujac sie do tej zasady nie ma żadnych problemów z poruszaniem się po rondzie. teraz w koncu ktos je porzadnie oznakowal (wewnetrzny pas sluzy do ruchu okreznego a wewnetrzny jako wyjazdowy z ronda" i o czym to dyskutowac. na nowe oznakowanie naszego ronda narzekaja przede wszystki ci kierowcy ktorzy usiluja na pamiec jezdzic albo co prawko za piekne oczy dostali.
-Sieradzanka
16.12.2009 08:58:56
Jak zlikwidujesz chodnik i wyburzysz kawałek kamienicy, to faktycznie miejsca jest "do bólu". Tylko co powiesz tym, którzy w przeciwieństwie do ciebie poruszają się na nogach a nie samochodem?
Wszyscy są znawcami tematu, tylko czemu wypowiadają się jednostronnie?
Oznakowanie nie jest idealne, ale i tak uporządkowało sytuację. Tylko trzeba umieć czytać znaki i znać przepisy. A to chyba największa bolączka tych agresywnie nastawionych.
Dla takich jak wy należałoby zrobić rondo jednopasmowe, bo większość i tak jeździ tylko po zewnętrznym pasie(pewnie się boją, że nie zjadą z wewnętrznego i będą jeździć w kółko). A jeszcze lepiej w ogóle zlikwidować rondo, bo to za trudne skrzyżowanie dla większości...
zły
16.12.2009 08:41:47
od "drogowiec_k" dowiedzieliśmy się że powstała chyba nowa definicja W PRAWO tzn. nie to jest w prawo co jest po naszej prawej ręce tylko to co jest najbliżej tej ręki Sam nie wierze co piszę drogowcy chyba celowo to robią to może jakieś badanie naszej wytrzymałości
dogowiec_k
16.12.2009 06:06:13
nie bardzo wiem o czym pisze prawdziwy?????? co ma kabaret do wykształcenia i jakie to ma przełożenie na opinię o sposobie oznakowania ronda???
drogowiec_k
16.12.2009 06:06:03
projekt oznakowania poziomego jakie zostało wykonane na naszym rondzie jak najbardziej ma /i to pozytywną opinię/ policji. Opinia WORD-u jest nam zawsze bliska i mam nadzieję że jest pozytywna.
drogowiec_k
16.12.2009 06:05:52
jadąc z Turku na Wrocław ustawić sie należy na lewym pasie wlotu, na którym namalowane sa strzałki prosto /tzn. na Wrocław/ i w lewo /tzn. na Kościuszki i na Łodz/. prawy pas jest tylo dla skręcajacych w prawo /tzn. na Kalisz/
Tomek
15.12.2009 23:06:58
na starym rondzie jeździło się jak chciało, to teraz jest ból jak trzeba jeździć zgodnie z przepisami, przynajmniej będzie porządek a nie jak stado krów
lala
15.12.2009 23:06:51
Już by lepiej zrobili gdyby w Sieradzu w ogóle nie malowali linii na rondzie, tak jak w Zduńskiej Woli. Tamto jest podobno na wzór francuski, czy paryski - też niezbyt wygodne, ale przynajmniej intuicyjne.
zły
15.12.2009 18:47:21
fakt że wszystkie pozytywne komentarze, to poplecznicy organizatorów tego co jest na rondzie i dodam że żaden nie ma prawa jazdy lub je mając nie powinien się do tego przyznawać, no chyba że ktoś z nich wyjaśni jak to jest że wjeżdżając od Turku i kierując się na Wrocław który na tablicy ze schematem ronda jest w prawo dokładnie pod kątem 90 stopni to jadąc pasem z kierunkiem w prawo obowiązkowo musi zjechać na Kalisz bo dalej jest linia ciągła
dd_sdz
15.12.2009 15:54:11
pojedź od wojska polskieg w kierunku jana pawła zobaczymy gdzie wyjedziesz
ui
15.12.2009 14:08:16
i czeka
xx
15.12.2009 14:08:09
Nie prawda ja tez dojeżdżam codziennie przez rondo w Sieradzu ...a podobne jest w Łodzi koło Ikei, ale jest trochę większe.
codziennie dojeżdżający.
15.12.2009 13:06:11
Te wszystkie pozytywne komentarze wpisuje chyba tylko sam Tomczyk i ludzie z GDDK, czyli twórcy tego dziwoląga! Jeżeli ktoś pisze że w innych miastach są takie same ronda i tam nie ma problemu to niech posłucha opinii kierowców zawodowych na CBradiu! Oni jeżdżą po innych miastach i nie potrafią \"rozgryźc\" tego co tu zostało namazane!! To jest koszmar a zapłacą za niego jak zwykle kierowcy, czyli my stojący w koszmarnych korkach, zapłacą Ci co tu będą mieli stłuczki i zdziwią się że to z ich winy.
MY
15.12.2009 12:54:57
Idealne rondo jest przy ikei w łodzi- zmusza ono kierowce do wjazdu pasem wewnetrznym! nagle wszyscy sie znaja - widac jak sie znaja skoro sadza iz rondo w sieradzu jest dobrze zrobione! nie tylko o znaki chodzi- chodzi również o wjazdy na to rondo! PARANOJA! widac ze "ZA" wypowiadaja sie panowie zarządzający :-) POZDRAWIAMYY !!
prawdziwy
15.12.2009 12:42:01
to nasze rondo to jest paranoja ale tak to jest jak ktoś sobie kupił wykształcenie i nie ma o niczym pojęcia to się nadaje do kabaretu
Damian
15.12.2009 12:40:16
Nie wiem czemu czepiają sie tego ronda... pojeźdźcie po innych miastach to zrozumiecie, że rondo jest dobrze oznakowane... kwestia przywyczajenia do beznadziejnego starego ronda... przepisowa jazda i wszystko będzie ok :] Pozdrawiam
Piotr
15.12.2009 12:18:04
Zgadzam się z przedmówcą. Wyjazd z ronda powinien być dwupasmowy. Zwłaszcza, że miejsca na to jest tam do bólu!!!!!
Piotr
15.12.2009 11:56:06
Zaniepokojony specjalnie objechałem dziś nasze rondo by sprawdzić te opisane niżej "mazy". Jednoznacznie stwierdzam, że rondo wg mnie nareszcie oznakowane jest wzorowo. Dla mnie wszystko jest jasne, czytelne i klarowne, wystarczy tylko stosować się do znaków a nie jeździć na pałę i liczyć, że może i tym razem się uda. Nie ma wątpliwości, będzie dużo bezpieczniej. Zresztą każdy marny kierowca największe zagrożenie stwarza zwłaszcza dla samego siebie. Ktoś napisał, że zjeździł całą Polskę i takiego ronda nigdzie nie widział... Ciekawe... Nie chciałbym się z nim spotkać nawet na "osiedlówce" A tym wszystkim, którym trudność sprawia stosowanie się do znaków polecam ponowny kurs na prawo jazdy. Mankamentem ronda za to jest w tej chwili jednopasmowy wjazd z ul. Kościuszki. Wróży to korki do Rynku w godzinach szczytu:(
lila
15.12.2009 11:51:14
Bardzo dużo jeżdżę i stwierdzam, że jak będziecie jeździć przepisowo to będzie wszystko ok, jak na razie po obserwacji wnioskuje, że większość jeździ na pamięć mało kto zwraca uwagę na znaki
mieszczuch (ponownie)
15.12.2009 11:29:13
Czy przy okazji remontu skrzyżowania Jana Pawła/Grunwaldzka nie można było zrobić prawoskrętu w stronę Wrocławia? Nowe słupy powstawiane i teraz kaszanka. Usprawniłoby to ruch na tym skrzyżowaniu.
A tak w ogóle prezydent obiecywał tu rondo kompaktowe.
mieszczuch
15.12.2009 11:19:12
Połowa mieszkańców Sieradza to ludność napływowa ze wsi. Więc się proszę nie dziwić, że niektórzy kierowcy nie dają sobie rady na rondzie.
A po czym poznać mieszkańca wsi? Gdy skręca w prawo, musi najpierw "zadać" w lewo - jak furmanką. Kierunkowskaz natomiast włącza gdy już zaczyna skręcać. Proszę o więcej tolerancji dla kierowców w gumiakach i z batem w ręku.
sieradzak
15.12.2009 11:18:56
Widać że prowokator. Rondo oznakowane dopiero drugi dzień. Jak jeździsz z kier. Łodzii skręca na Turek to gratuluję umiejętności a z powrotem koło cmentarza aby unikać ronda. Podejrzewam geniuszu że też kurs prawa jazdy robiłeś w Sieradzu bo u siebie za trudno.
qwerty
15.12.2009 09:40:30
Jeżdżę do pracy w Sieradzu, codziennie przejeżdżam przez rondo i uważam że jest bardzo dokładnie i precyzyjnie oznakowane. Zresztą oznakowanie ronda zaczyna się jeszcze przed wjazdem na rondo i wtedy już należy zdecydować gdzie się chce jechać. Sieradzanie zresztą każdy mają swoje teorie na pokonywanie ronda i zawsze te teorie nie są zgodne z przepisami. Teraz kiedy nastąpiła zmiana organizacji na rondzie ich małe móżdżki nie potrafią myśleć jak jechać prawidłowo. Żenada, powinniście odbyć jeszcze raz kurs na prawo jazdy zresztą L z Sieradza także nie wiedzą jak się poruszać bo na pasie skrętu w prawo jadą na wprost. Tłumoki
ESI****
15.12.2009 09:40:18
....moim zdaniem jak to na koniec roku kasę trzeba wydać to pewno i farby za dużo zostało to malowali ...i malowali...i tak bez końca!!! A co wyszło??? Śmiechu warte!!
jasiek
15.12.2009 09:40:05
Wyjazd z Kosciuszki powinien byc z dwoch pasow, po ulozeniu kraweznikow widac zaplanowany wyjazd z centrum handlowego przy rondzie [do wyburzenia kamiennica] oczywicie z tym miejscu bedzie nakaz wyjazdu w prawo- tak jak wyjazd z biedronki, ciekawy jestem jaki bedzie wjazd do CH rondo.
kierowca
15.12.2009 09:39:55
Rebeliancie - będziesz jeździł wg zasad ruchu drogowego. Jeśli oczywiście znasz i umiesz z nich korzystać. Za kierownicą trzeba myśleć - to podstawa. Niestety nieraz widać że niektórych myślenie bardzo boli...
~gość
15.12.2009 08:52:22
oznakowanie pionowe jest
też jeżdżąca
15.12.2009 08:52:19
Zapraszam do Łodzi na Rondo Lotników. Tam jakoś nikt nie narzeka. A tam jest podobne rozmalowanie, tylko aż trzy pasy!! Biedny "ja jeżdżę" pewnie zupełnie by się pogubił...
KÓŁKO :-)
15.12.2009 08:52:11
z Kalisza do Łodzi - wjeżdzamy na wewnetrzny pas tylko po to aby po 3 metrach zmienic na zewnetrzny..(jeśli zdarzymy) - mamy 2 metry na zmiane pasa , przerywanych liń za mało.... takze jeżeli ktoś nie zdarzy.. to w kółko, .. w kółko... w kółko.. i tak do wieczora :-)
ostrożna
15.12.2009 08:52:03
Latem te "mazy" będą poprawione, co by się ich nie dało rozjeździć.
Wszyscy się jak zawsze na wszystkim znają - to proponuję sobie przypomnieć podstawowe zasady ruchu na skrzyżowaniu. Bo rondo to nic innego.
kierowca.
15.12.2009 08:51:59
DOKŁADNIE ! wjeżdzamy na wewnetrzny pas tylko po to aby po 3 metrach zmienic na wewntrzny.. i to jeszcze mamy 2 metry na zmiane pasa , ponieważ zapomnieli namalować przerywanych liń.. takze jeżeli ktoś nie zdarzy.. to w kółko, .. w kółko... w kółko.. i tak do wieczora :-)
~gość
15.12.2009 08:51:56
Może trzeba patrzeć na znaki?? A kierowca tranzytowy powinien wiedzieć, gdzie chce jechać. Za to mu płacą chyba...
kubuś
15.12.2009 08:51:53
Dlaczego przed budową nie zaczerpnięto np opini Ośrodka ruchu drogowego w Sieradzu , Policji Czy wyrocznią musi być Generalna Dyrekcja dróg. W wielu opiniach rondo sprawdza się gdy natężenie jest niewielkie . Patrząc na zjazdy to równie dobrze by funkcjonowało gdyby posiadało jeden pas ruchu bez zamieszania z oznakowaniem. Jest ono duże i pomieściło by wiele samochodów przy płynnym zjezdżaniu z ronda. Przypuszczam że kolejność była taka że najpierw budowa a później organizacja ruchu. A powinno być odwrotnie. Ale Sieradz ma szczęście do reformatorów. Kiedyś na osiedlach nie budowano chodników i teraz słupy oświetleniowe stoją na środku wygospodarowanego chodniczka. Myślę że pora zmienić ten beton projektowo wizjonierski
drogowiec_k
15.12.2009 08:09:39
jadąc od Kalisza na Łodź, przy wjechaniu na rondo lewym pasem należy zmienić pas przed Kościuszki. nalepiej zająć prawy pas na wlocie
drogowiec_k
15.12.2009 08:09:30
drogi leonie masz racje co do konieczności przyjrzenia się tematowi. uzupełnieniem oznakowania poziomego jest oznakowanie pionowe, które opisze jednoznacznie który pas na wlocie należy zająć aby pojechać w wybranym kierunku. dziś tego nie ma ale będzie.
xx
15.12.2009 07:46:07
Jeśli ktoś nie wie jak jeździć po rondzie ...to ciekawe jak zdał prawko..., wstyd się przyznawać że nie wiecie jak jeździć...
Wszystko jest tak oznakowane jak "krowie na granicy", a Wy narzekacie. :(
??Błąd_critical!
15.12.2009 07:45:54
Widac jakim jesteś kierowcą skoro jakieś paski Tobie przeszkadzają ha ha. Chyba Ty będziesz się tłuc.
rebeliant
15.12.2009 07:10:59
I jeszcze jedno - ciekaw jestem co będzie, gdy tą całą plątaninę linii przykryje śnieżna breja?!
rebeliant
15.12.2009 00:34:22
Myślałem, że nie da się sp... organizacji ruchu na tym rondzie, ale chyba nie doceniłem drogowców. Powinni zetrzeć te linie dopóki farba jest jeszcze świeża! Teraz dopiero "specjaliści" od wyłudzania odszkodowań będą mieli pole do popisu. Ktoś kto jest za to odpowiedzialny powinien za to beknąć, gdyż komentarze większości kierowców są jednoznaczne. Lepsze jest wrogiem dobrego - miało być lepiej a wyszło, jak zwykle! Mam nadzieję, że pokażą tą fuszerkę w telewizji o zasięgu ogólnokrajowym :/

Śmieszy mnie również komentarz Jarosława Tomczyka z GDDKiA w Sieradzu - Ile kierowców, tyle interpretacji... to już chyba mówi samo za siebie. Moim skromnym zdaniem organizacja ruchu na rondzie powinna być intuicyjna i jednoznaczna dla wszystkich kierowców i nie powinno być możliwości, aby średnio obtrzaskany kierowca zastanawiał się i interpretował co kolwiek po swojemu :/

P.S. Czytając komentarze pozostałych kierowców odniosłem wrażenie, że będzie trzeba zamieścić jakąś mapkę albo zdjęcie z lotu ptaka z instrukcją dla tej nierozgarniętej większości kierowców do której ja chyba również się zaliczam :/
Zen-ek
15.12.2009 00:00:59
"Cieszmy" się, że nie postawiono muru pomiędzy pasami jezdni od ronda do "starego" szpitala, jak było w pierwotnym projekcie przebudowy. Zrobiono "tylko" wysepkę. W razie przejazdu np. karetki pogotowia jest gdzie zjechać. O "L"-kach nie wypowiadam się. Paranoja.
leonek
15.12.2009 00:00:33
Egipt to mało powiedziane Kraje arabskie się kłaniają.
ja jeżdżę
15.12.2009 00:00:25
... dla inteligentnych inaczej chyba. Oznakowanie na ruchliwych skrzyżowaniach nie powinno powodować komplikacji i zmuszać kierowców do kombinowania. Powinno być jasne i proste, a nie porąbane jak sieradzkie.
sieradzanka
15.12.2009 00:00:16
Bardzo cieszylam sie z nowego ronda-do wczoraj.Nie bede jezdzila po tym rondzie bo sie poprostu boje. sieradzankam
Gosia
15.12.2009 00:00:08
Wzorowane na łódzkim rondzie Lotników Lwowskich.
Dzięki nowemu oznakowaniu wjazd na rondo będzie płynny, brak korków, a przemieszczanie się po rondzie i zjazdy bezpieczniejsze niż poprzednio.
Gratuluję.
leon
14.12.2009 22:40:42
pan Tomczyk zamiast wygłaszać swoje opinie oparte na teorii powinien przyjrzeć się problemowi z bliska /dosłownie/ To co się dzieje na rondzie przypomina mi moje wakacje w Egipcie - totalny chaos
Tom
14.12.2009 22:40:37
na bezpieczną jazdę po rondzie i na rozładowanie ruchu. Wreszcie mamy rondo z prawdziwego zdarzenia. Rondo dla inteligentych.
Blokujący
14.12.2009 22:03:29
1).Jadąc od Turku na znakach pionowych widzimy Wrocław umiejscowiony po prawej stronie tegoż skrzyżowania, wybieramy więc prawy pas i cooo??!! musimy wyjechać na Kalisz - SZOK
GRATULACJE!! NOWE ZASADY!! MIEJSCOWOŚĆ PO PRAWEJ A MY NA LEWY PAS, ANGLIA - masakra
2).Jadąc od Kalisza na znakach pionowych widzimy Łódź po lewej stronie ronda, wybieramy pas lewy i cooo??!! natychmiast musimy go opuścić zmieniając na prawy bo inaczej nie wyjedziemy na Łódź - NASZ TOK MYŚLENIA W LEWO Z LEWEGO PASA POSZEDŁ W DIABŁY !!
a trzeba pamiętać rondo to skrzyżowanie na którym tak podstawowe zasady MUSZĄ OBOWIĄZYWAĆ!!!!
TOTALNA MASAKRA - DEZINFORMACJA - GRATULACJE DLA POMYSŁODAWCY - ZNOWU NAS OPISZĄ
sieradzanka
14.12.2009 22:02:47
To oznakowanie to psu na budę. Tylko u nas takie rzeczy się dzieją. Teraz dopiero będą tam się tłuc...i wcale mnie to nie dziwi!! Po co komuś jakieś paski?? Jak dla mnie to bez sensu.
Zen
14.12.2009 21:15:16
Zwężono Sienkiewicza niemal do skrzyżowania przy szpitalu. Jeden pas zjazdu z ronda - z pewnością jest bezpieczny ale wielce niepraktyczny. Wystarczy jeden pojazd nauki jazdy (jak wiemy ich prędkość to max 25 km/h na drugim biegu) i mamy zator. Takie rozwiązanie będzie miało sens jak zlikwidujemy tranzyt przez miasto, czyli powstanie obwodnica. Jednym slowem cały ten remont był przedwczesny.
placek
14.12.2009 21:14:58
Jestem tego samego zdania-bledne oznakowanie, juz same wjazdy i ich oznaczenie wprowadzaja zamieszanie, bo juz wtedy auta musza zmieniac pasy (pierwsze zagrozenie dla uczestnikow ruchu drogowego) i dalej przy zjazdach znowu bledne sugerowanie i oznaczanie strzalkami (tutaj drugie zagrozenie) .Wedlug mnie bedzie jeszcze wiecej sluczek niz kiedys a dwa będzie trudniej ustalic winnego , ale tak to jest jak sie projektuje na papierze.
szofer
14.12.2009 21:14:46
zorganizujcie szkolenie dla wszystkich kierowców ,albo opublikujcie jakieś mapy jak się poruszać po tym rondzie
ostrożnie
14.12.2009 21:14:38
Głupota przerosła wszelkie możliwe do ewentualnego zaakceptowania warianty. Wymalowanie ronda wskazuje jednoznacznie o co chodziło projektantowi. Jest to sen pijanego wariata, a jedyne co te "mazy" mogą rozwiązać to tylko jednoznaczne stwierdzenie w przypadku kolizji (a będą, będą) kto jest winny. Remont miał polepszyć komunikację przez Sieradz, a popieprzył. Zwężono zjazdy co powoduje korki większe niż przed drogim remontem. Gdyby była obwodnica Sieradza (czytaj S-8), to ewentualnie dla ruchu lokalnego może jakoś by szło wytrzymać. Może to właśnie tak od d... strony jest zaplanowane. Chory kraj. Mam nadzieję, że malowane w nocy i w dość niskiej temperaturze "mazy" szybko się dadzą rozjeździć. PARANOJA !!!
skołowany
14.12.2009 21:14:09
na łódź się nie da zjechać jadąc od kalisza lewym pasem na rondzie bo jest ciągła. chyba kogoś nieźle pop...doliło z tym malowaniem! miejmy nadzieję, że GDDKiA będzie wypłacać odszkodowania.
Sieradzanin
14.12.2009 21:13:57
Skąd pomysł na takie oznakowanie ? Gdzie w Polsce jest już takie rondo !!? Co ma zrobić kierowca który pierwszy raz tranzytem jedzie przez Sieradz i jeszcze dokładnie nie wie czy skręci w drugą czy trzecią ulice na rondzie ? Skoro miejscowi robią błędy to co powiedzą kierowcy przyjezdni ??
kierowca
14.12.2009 21:13:44
Jak ktoś jeździł na pamięć to teraz jakiekolwiek znaki i poziome oznakowania robią problem. Ja jechałem wczoraj i nie miałem najmniejszych problemów
banan_afryka
14.12.2009 17:34:19
Jeżdzę po polsce kilkanaście lat ale takiego chorego oznakowania nie ma w całej Polsce może trzeba to oznakowanie zgłosić do księg rekordów Guinnessa jako największą pomyłkę na świecie kto maluje wjazd na rondo dwu pasmowe a póżnej przechodzi w jeden pas gdzie te auta mają się zmieścić .... normalnie żenada oklaski dla pomysłodawcy teraz jak ktoś będzie chciał stłuczki to tylko na rondo Sieradzkie

Więcej informacji

Sieradz
SPORT

XXXVII Igrzyska Sieradzkich Przedszkolaków

Dzisiaj, 06:10:43

W hali Zespołu Szkół Katolickich w Sieradzu w minioną sobotę, 13 grudnia, odbyły się XXXVII Igrzyska Sportowo-Rekreacyjne Sieradzkich Przedszkolaków. W imprezie wzięło udział 11 sieradzkich przedszkoli.

1
region

XVIII Sieradzki Jarmark Adwentowy

Wczoraj, 20:38:04

Sieradzki Jarmark w tym roku trwał cały weekend. W sobotę można było kupić lokalne produkty a także posłuchac koncertu Sieradz Śpiewa Razem. Z kolei w niedzielę była oficjalna część artystyczna na rynku.

3
region

III Warcki Jarmark Bożonarodzeniowy

Wczoraj, 20:20:18

Za nami wydarzenie pełne świątecznych atrakcji, lokalnych smaków oraz artystycznych występów. Na Placu Klasztornym w Warcie po raz 3 zorganizowano Jarmark Bożonarodzeniowy. Były występy, lokalne przysmaki, choinki a także spotkanie ze Świętym Mikołajem

1
Nasze Radio 104,7 FM
Co teraz?
On Air
10:51
Never Can Say Goodbye
The Communards
Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie!
Co teraz?
On Air
10:53
Jak na imię miał ten dzień
Krzysztof Krawczyk
00:00 00:00
12.12.2025 9. Świąteczny Bieg Charytatywny dla Helenki
12.12.2025 Budżet Sieradza 2026. Sesja rady miejskiej
11.12.2025 Zaproszenie na Jasełka do SP10 w Sieradzu
10.12.2025 Wizyta dzieci z oddziałów przedszkolnych ze Szkoły Podstawowej im. W. Łokietka w Rossoszycy
11.12.2025 Odpady... jest ich coraz więcej, a ich zagospodarowanie coraz droższe - audycja nr 11

Co, gdzie, kiedy

16.12.2025
"Piosenki o miłości" - z książką do kina
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
17.12.2025
Wystawa malarstwa Anny Juszczak
Kawiarnia Literacka Ratusza
Aleksy Nowak - wspomnienie artysty
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
20.12.2025
Świąteczne warsztaty dla dzieci
Pałac w Małkowie
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1
sombr
12 to 12
2
Kacperczyk, Daria Zawiałow
GDZIE TRAFIA MIŁOŚĆ, GDY UMIERA
3
Taylor Swift
The Fate Of Ophelia
Nasze Radio 104,7 FM
🎵 Ładowanie...