Kondziu
11.06.2017 03:37:48
A może by zorganizować zrzutkę na nową monstrancję?
koscielny
10.06.2017 23:24:27
kochany infulatku zobacz po wpisach ile tu parafianek wzdycha do ciebie a zdarza sie ze i parafianin
Warter
10.06.2017 12:33:50
Należy się tylko cieszyć, że ponad 600-letnia fara stanie się bazyliką. Jest ona bowiem dziejowym pomnikiem religii i kultury w prastarym Sieradzu. Ci, którzy na ten temat zjadliwie oraz jałowo mędrkują i dywagują, niech baczą na fakt, że islam u bram!
Kondziu
09.06.2017 18:10:04
W sumie jakby była nowa monstrancja to i by się od razu nowe tawernakulum przydało.
Janek
09.06.2017 01:06:33
Biskup diecezjalny nie ma mocy wynikającej z prawa kanonicznego aby przyznać honorowo danemu prezbiterowi tytuł infułata lub prałata. Biskup może mianować jedynie kanoników do kapituł. Poniżej ktoś cytuje dobra wypowiedz. Ojciec Święty faktycznie zniósł te tytuły ale w niektórych przypadkach one nadal obowiązują. Np w przypadku probostwa w bazylice mariackiej w Krakowie gdzie proboszcz ma prawo używać Mitry i pastorału nie będąc biskupem. Ale z tego co wiem z sieradzka kolegiata nie są związane żadne przywileje typu nadawania tytułu infułata. Moim zdaniem tutaj biskup Mering poleciał z fantazja. Zreszta zobaczymy czy nowo mianowany "infułat" będzie używał infuły i robił z siebie na sile biskupa
koscielny
08.06.2017 21:53:53
Marianku infulatku chyba sie teraz ustatkujesz
////????////
08.06.2017 16:55:53
W S-dz jest jeszcze cmentarz komunalny , więc jeśli drogo - to jest wybór. Swoja drogą gdyby tak trochę pomiarkować się z ilością śmieci to by może taniej było.
Kondziu
08.06.2017 15:23:00
tylko się umiecie na bogobojnym kapłanie wyżywać, a czy będzie nowa monstrancja to nikt nie raczy napisać
sieradzanin
08.06.2017 11:43:35
No to jak w końcu? ? Biskup robi co chce i nie słucha PAPIEŻA?
a ILE LAT MA kSIĄDZ mARIAN ?wIĘCEJ NIŻ 65?
Ad katolik ciag dalszy wypowiedzi ks Klocha "Godnosc infulata nie do konca zostaje jednak zlikwidowana ze wzgledow historycznych bedzie ona przyslugiwala z urzedu niektorym ksiezom,ktorzy pelnia funkcje proboszczow w bazylikach.Decyzja Franciszka dotyczy jedynie godnosci papieskich.Te ktore przyznaja biskupi diecezjalni nie zostaly zlikwidowane"
katolik
08.06.2017 07:25:00
Decyzja papieża Franciszka została rozesłana do nuncjatur apostolskich pod koniec grudnia 2014r.. W piątek 3 stycznia pismo dotarło także do Episkopatu Polski. – Rzeczywiście odebrałem takie pismo z nuncjatury – potwierdza w rozmowie z rp.pl ksiądz Józef Kloch, rzecznik episkopatu. – Wynika z niego, że papież szczególnie zasłużonym dla Kościoła księżom, którzy skończą 65 lat, będzie przyznawał jedynie tytuł Kapelana Jego Świątobliwości. Dotychczas papież mógł przyznać księżom (na wniosek biskupa diecezjalnego) tytuł prałata Jego Świątobliwości, kapelana Jego Świątobliwości oraz infułata (protonotariusza apostolskiego). Dotąd obowiązywał przepis, że infułatem może zostać kapłan mający co najmniej 55 lat i dwadzieścia lat stażu kapłańskiego. Teraz papież Franciszek zlikwidował tytuł prałata Jego Świątobliwości oraz infułata. – Księża, którzy wcześniej otrzymali te tytuły zachowują je – wyjaśnia ks. Kloch. - Wydaje mi się, że papież swoją decyzją proponuje nam Kościół prostszy, bez szczególnych tytułów.
no to super
kto ma racje
ks.Marian nie winny
i dobrze niech bedzie infulatem
niech kazdy pilnuje siebie a nie ksiedza.jak sie nie wie to krzywdzic slowem nie mozna.kazdy przed Bogiem odpowie za siebie
zorientowany...
07.06.2017 20:55:12
ten proboszcz dziękuje zwyczajnie i nadzwyczajnie... tam gdzie czuje interes dziękuje nadzwyczajnie... a księdzu za przygotowanie dzieci do komunii podziękował zwyczajnie. Wielu zauważa tą różnicę.... To bulwersuje... Dlaczego od tylu lat nie można uporządkować tematu dostępności ławek dla rodziców pierwszokomunijnych??? Bo popierający elektorat ks. Bronikowskiego by się na niego oburzył... Jemu na pewnych rzeczach nie zależy...
Ale to jest Twoja osobista sprawa A w innych parafiach to kto odprawia mszę św proboszcz widać że nie jesteś zoriętowany
piter
07.06.2017 20:12:08
ktoś napisał że na cmentarzu kostka...,a gdzie reszta pieniędzy za placowe i haracz za postawienie pomnika?!!!Pan Jezus na osiołku jezdził,a nasz wielebny Marianek?Po co im takie fury?
jego kwiecista
07.06.2017 18:50:43
moa do mnie nie trafia. jego czyny do mnie nie przemawiają... dla mnie liczą się skromność i prostota... a nie spijanie śmietanki - patrz pierwsze komunie w parafii. inny ksiądz wykonuje ciężką pracę a przy ołtarzu podczas mszy pierszokomunijnej tylko widać I-go... Nie tak to powinno wyglądać... Dlatego chodzę do Klasztoru...
Kondziu
07.06.2017 17:13:28
Marzę o blasku nowej monstrancji. I wara od infułata.
Maria
07.06.2017 16:05:58
TRZEBA BYŁO SIĘ UCZYĆ A TERAZ ZAZDROŚĆ
Tomek
07.06.2017 14:47:01
Wg. Wikipedii tytuł honorowy Protonariusza Apostolskiego -INFUŁATA nadać może na wniosek biskupa - ordynariusza Papież.
Atrakcje turystyczne to są w Krakowie, Wrocławiu, Warszawie, Poznaniu, Gdańsku, Toruniu czy Lublinie. Takich zacnych jak sieradzki kościół jest kilka w okolicy.
W Szadku, Warcie, Stronsku czy w Łasku, to nie powód by turyści zwalili się do Sieradza. Może po to by zwiedzić rynek, wzgórze zamkowe, skansen, muzeum i przy okazji fare, ale na dolary to bym nie liczył, więcej niż w Sieradzu zostało do zobaczenia w małej Łęczycy. Raczej licz na "splendor" bo będzie to czwarta bazylika w diecezji po Włocławku, Licheniu i Zduńskiej Woli.
Krzysztof Michal
07.06.2017 10:44:50
Szkoda, ze te wpisy nie sa w duchu spoleczenstwa sieradzkiego. Jest taka zasada - "pilnuj siebie - bedziesz w niebie. Ks Bronikowski bardzo duzo zrobil dla kolegiaty i mysle, ze ten tytul jemu sie nalezal. Jestem dumny, ze moje rodzinne miasto posiada taka piekna swiatynie.
mieszkaniec sieradza
07.06.2017 10:07:14
OBŁUDNI,PODLI,WREDNI - to jest język katolików - tak trzymać
Maria
07.06.2017 09:38:17
Popieram AK TAK MASZ RACJĘ OBŁUDNI PODLI LUDZIE KS ZROBIŁ BARDZO DUŻO DLA KOLEGIATY I CMETARZA NIE MA BŁOTA PIĘKNY CHODNIK CZY KTOŚ TO DOCENIA TYLKO SAMA NIENAWIŚĆ ZNALAZŁA SIĘ GRUPA LUDZI CO TYLKO KRYTYKA WSZYSTKO NA NIE PLOTUCHY
O ile dobrze wiem to tytuł Infułata jest jest dożywotni a to oznacza że nasz Ks Marian nie może już być biskupem. Jaka szkoda
słoneczko dziś raniusieńko wstało i.....
07.06.2017 08:36:52
W bazylice - ks inf.bazyliszek. Nawet trochę podobny hi hi hi.
do Do M
07.06.2017 07:58:13
Najpierw podważasz wartość atrakcji turystycznej jaką bez watpienienia jest sieradzka kolegiata, a następnie samą decyzję (naturalną w przypadku tego kościoła) o zrobienie z niej bazyliki. Nie masz innych problemów?
Wy wszyscy obludni ,wredni podli ludzie odważni za klawiaturą podpiszcie się z imienia i nazwiska i pokażcie w tedy co wam takiego zrobił Ks.Infulat
kasa kasa kasa
07.06.2017 07:14:38
no to teraz infułat "obity" będzie strzygł swoje owieczki
maryś123
07.06.2017 07:01:38
a czemu nie od razu kardynałem, a co? co tam wytyczne Papieża........ moim zdaniem maryjan zasługuje by dostać nie tytuł tyko, tą lachą co nosi biskup
"księża będą zawsze wykorzystywać ciemnotę i przesądy ludu. Będą posługiwać się religią jak maską, pod którą kryje się obłuda i zbrodniczość ich poczynań". - TADEUSZ KOŚCIUSZKO
To nagroda za ten numer z gosposia?:)
Www piszesz prawdę jak trwoga to do Boga .Zastanówcie się co wy piszecie wkółko to samo dajcie spokój niech kazdy spojrzy na siebie i swoje grzechy A kś Marian to nie kolega wiadomo kto to pisze
czytelnik!
06.06.2017 22:19:55
hahahaahha powaznie to? Ja pierdziele taka afera a nim a zostąl infułatem..kabaret po prostu..afera schowana do szuflady...:/ tak się zasłania aferę w tej elicie księży
Po prostu żenada, bez komentarza - niebo grzmi.
hahaha
06.06.2017 21:30:35
Jaja jak berety, Mariana biskup mianuje infulatem,
Obserwator
06.06.2017 21:23:22
W obecnych czasach jest niewielu księży, którzy wierzą w to, że diabeł istnieje. Nie wierzą też w piekło. Trwają na swoich urzędach i głównie zabiegają o mamonę i zaszczyty! A czy wy chcecie, czy nie, tamten świat istnieje! Za BYLE JAKIE ŻYCIE przyjdzie drogo zapłacić!
Wy którzy tak plujecie na kościół i na księży żal was bo jesteście sługami szatana plujecie na kościół ale jak ksiądz nie chce pochować uroczyście to jaki lament przecież był wierzący i znowu ksiądz nie dobry trzeba się określić albo wierzę w Boga albo służę szatanowi
Pomysl w którym wieku skoro chrzest miał tam św Maksymilian.Podpowiem Ci aktualny czyli 3 kościół wybudowano pod koniec XIX wieku choć ołtarz główny jest XVII wieczny przeniesiony z katedry we Włocławku. Znam starsze kościoły niż fara w Sieradzu i jakoś nikt nie wpadł na pomysł by zrobić z nich bazyliki. A nawiasem mówiąc to bazylika w choćby Licheniu też nie jest wiekowa a mimo to jest bazylika nie kościołem. Wiek nie jest tu decydujący. Co do fary, jest oczywiście zabytkiem ale bez przesady nic w niej takiego szczególnego nie ma żeby pątnicy walili drzwiami i oknami.
12345
06.06.2017 21:07:36
ktoś mądry kiedyś powiedział "piekło będzie wybrukowane czaszkami kapłanów", bo prawdziwy kapłan z powołania to naprawdę rzadki przypadek
Do do M
06.06.2017 20:49:38
A w którym wieku wybudowano tę bazylikę w Zd.Woli? Może to nie jest zabytek? Kolegiata ma coś ponad 600 lat.
Do do M
06.06.2017 20:46:28
A w którym wieku wybudowano tę bazylikę w Zd.Woli? Może to nie jest zabytek? Kolegiata ma coś ponad 600 lat.
przypadek...
06.06.2017 20:14:20
niebiosa już grzmią...
Chodzimy z dziecmi do kościoła modlić się a nie dla księdza Mariana.
Nie powinno dziwic ze koscioly pustoszeja,jesli ksiadz chce glosic Slowo BOZE TO MUSI SWIECIC PRZYKLADEM, A NIE UDAWAC ZE NIC SIE NIE STALO,A DOTYCZY TO KSIEDZA BRONIKOWSKIEGO
Do M zobaczysz turystów jak świnka może zobaczyć niebo( z powodu nadania farze tytułu bazyliki dodajmy mniejszej)
W Zduni taki tytuł bazyliki mniejszej już od 2009 roku przysługuje kościołowi na ul. Kościelnej. Ochrzczony w nim był zdunskowolanin św Maksymilian Kolbe a turystów a raczej płatników jak na lekarstwo mimo, że obok jest jego muzeum w domu w którym się urodził. Więc na kasę z turystyki z powodu bazyliki był raczej u was nieliczyl.
Kondziu
06.06.2017 18:20:41
Czy ktoś wie coś o nowej monstrancji, słyszałem, że ma być? I wara od Mariana.
Basia
06.06.2017 17:37:25
Wstyd, wstyd, wstyd i obluda...Panie Marian a Panu (bo slowo ksiądz w tym przypadku nie może mi przejść przez gardlo) nie jest zwyczajnie głupio przyjmować taki tytuł po tym co Pan zrobił?
A msze odprawiane przez Pana Mariana to jakas parodia w tej sytuacji...jak może Pan brać ciało Chrystusa do ręki i pouczać innych ludzi? Paranoja....
Aaaaa
06.06.2017 17:30:12
Marian infułatem....ten sam Marian co legendy o nim po Sieradzu krążą...
ministrant
06.06.2017 17:26:37
Jedną z pierwszych decyzji, podjętych przez papieża Franciszka w 2014 roku, było postanowienie, że nie będzie już w Kościele nadawania tytułów prałatów i infułatów.
diakon
06.06.2017 17:24:12
W Kościele pojawiła się i zakorzeniła jeszcze jedna grupa określeń, które nie oznaczają ani żadnej posługi wynikających z przyjętych święceń ani żadnej spełnianej funkcji. Przyjął się też dziwaczny zwyczaj uważania ich za „godności” kościelne. Do tych tak zwanych „godności”, które zniósł papież Franciszek, zalicza się tytuł prałata i infułata. Prałaci mają przywilej noszenia sutanny przyozdobionej fioletem, a infułaci –stroju przysługującego biskupom. Zwykle infułaci bierzmują, ale taką władzę i możliwość posiadają wszyscy kapłani, chociaż mogą udzielać sakramentu bierzmowania tylko w wyjątkowych i określonych przez prawo wypadkach.
Ludzie spójrzcie co się dzieje w krajach, gdzie chrześcijaństwo zostało odsunięte na drugi bok, muzułmanie chętnie weszli i wzięli je dla siebie... Obudźcie się i przestańcie kontynuować chore polskie tradycje "cokolwiek się dzieje to źle bo ja nic na tym nie zyskałem/am", za tytułem bazyliki przyjdą turyści a za turystami $...Myślenie nie boli, a te plotki o INFUŁACIE Bronikowskim to jedna wielka głupota, ten człowiek zrobił wiele dobrego dla całego regionu sieradzkiego.
Nie do wiary
06.06.2017 16:28:25
Boże, widzisz i nie grzmisz ...
ślepi go
06.06.2017 16:19:17
wybrali...
Na takie miano z pewnością zasługuje ks. Kanonik z Klasztoru i ks Rafał z Fary ale nie on... Cały czas mam przed oczami jak szarytki na wyborach szły pieszo a PROBOSZCZA na Rycerską przywieziono furą.... Gdzie u niego skromność i prostota??? Kwiecista mowa i układy, to nie to co Chrystusowi się podoba a ludzi zniechęca do chodzenia do tego Kościoła... Dlatego wybrałem Klasztor. Tam jest klimat. Taki klimat tworzy obecny ks. Rafał w Farze ale nadbiskup pewnie Go stąd wyrzuci bo On nie pasuje do jego imażu.... Bazylika im. zakompleksionego marjana nie jest mi potrzebna... Skromność pnie ksiądz... skromność, nie splendor....
Kondziu
06.06.2017 15:49:50
Czy w związku z tym awansem kościół w Sdz otrzyma nową monstrancję?
Przecież dzisiaj kościół to instytucja biznesowo-polityczno-medialna. Z wiarą ma niewiele wspólnego ale to wina ludku bożego, który niestety jeszcze widzi w swoim proboszczu bez mała piewcę wszelakich cnót i co on powie to święte.:). Zaś jak jest naprawdę to każdy w miarę inteligentny człek wie. Do tego wszelkiej maści politycy, który chcą wejść w 4 litery hierarchom kościoła z jednym na czele.Niestety dzisiaj jest jeden bożek i nazywa się mamona. dlatego też nie będzie nowych szpitali czy innych instytucji potrzebnych ludziom tylko nowe kościoły, plebanie i firmy podległe kościołowi , które mają przynosić dochody. Zauważcie ile dostali nowej ziemi od państwa za złotówkę. Jak się sądzą z miastami o zwrot ziemi często żądając milionów złotych, a przecież tą ziemię też kiedyś dostali, nie zrobili na nią uczciwą pracą.Do tego zwolnienia podatkowe, emerytury państwowe itp. Prawdziwego księdza z powołania to można ze świecą szukać ale cale szczęście jeszcze się trafiają.
wierny
06.06.2017 14:35:24
Wszędzie tylko splendor i splendor. My nie chcemy splendoru tylko PRAWDZIWYCH księży z powołania i skromnych kościołów do modlitwy a nie do splendoru. Bazylik w Polsce od zarąbania, żaden to już wyróżnik, a tylko koszty utrzymania wyższe, niedługo fara będzie rzadziej niż bazylika. A czy ktoś pytał się wiernych czy chcą tego?
Szkoda tylko, że na stronie internetowej parafii pw. WŚ w Sieradzu nie było żadnej informacji o wczorajszej uroczystościach.
też nie rozumiem
06.06.2017 14:26:50
W Sieradzu był i pozostanie jeden infulat ks. Apolinary Lesniewski
do katolik
06.06.2017 14:10:24
Ale ze w kosciele szpital. :)? Koscioly juz sa. Byla taka potrzeba to budowano. Proces ten trwa setkami lat. Zmieniaja sie czasy, potrzeby style. Twoja propozycja troszke spozniona:)) no tak prawie 1000 lat :))
sieradzanin
06.06.2017 14:00:40
Biskup włocławski nie słucha chyba papieża Franciszka? Ten przecież te tytuły zniósł w 2014 r.!!!!! PRAŁATA I INFUŁATA
katolik myślący
06.06.2017 13:48:14
w tym naszym miasteczku sieradzewie jest juz 5 kosciołów a tylko 1 szpital. czy nie lepiej za tę kasy było wybudować drugi szpital ł ? kolejki do szpitala zmnieszyły by się , a te koscioły użytkowane są praktycznie tylko w niedziele cały tydzien puste stoją .
To jest informacja do wszystkich księży. Za skok w bok gwarantowana nagroda, czyli awans. Do dzieła,- .......
nic nie rozumiem
06.06.2017 13:18:20
A papież Franciszek w 2014 r. zniósł infułatów. Czyżby biskupi mieli Franciszka w głębokim niepoważaniu?