dzień bez samochodu powinien być na trwałe wpisany do tej ŁKOWSKIEJ tradycji chociażby jedna sobota w miesiącu tak by rodzina mogła np. dojechać do Łodzi i zwiedzić miasto
laweta
22.09.2017 07:48:05
czy będzie tez mowa o parkingach wokół sieradzkiego dworca
marszałkowicz
22.09.2017 07:46:28
dzień bez samochody a pan marszałek jedzie do Sieradza wypasionym samochodem
Cezary
21.09.2017 11:24:17
Na przystanku kolejowym w Zduńskiej mają zbudować przejście podziemne, oni oczywiście zaraz zaprotestowali, bo się boją, że kolejarze będą tam hodować pieczarki,
wstydźcie się
21.09.2017 09:40:40
Żenujące to są kolejne zaczepki weberków. Znów zaczynacie głupie komentarze. Jeden wielki kompleks.
Żenujące są te przechwałki między miastami. Licytujecie się jak dzieci w piaskownicy.
Pamiętajcie że inteligentni ludzie bez kompleksów nie potrzebują się podbudowywać samochodem, miejscem zamieszkania itd.
PKP pociąg do Rzeszowa
20.09.2017 21:39:26
poprosimy o pociągi Zdwola do Rzeszowa do Krakowa do warszWarszawy i do łodzi..prosimy
.najwazniejszy jest Rzeszów
Te, zdun, jaki ferax? 1000 miejsc pracy dla szwaczek...
Wstydź się...
Nr. 2 - jedyną dobrą rzeczą w Zduńskiej Woli są autobusy do Sieradza.
do zduna
20.09.2017 15:27:21
Zapytam po raz kolejny, nie łudząc się, że otrzymam odpowiedź od takiego, jak ty.
Skoro w Zduńskiej jest tak dobrze, to dlaczego jest tak źle i dlaczego to ludzie ze Zduńskiej dojeżdżają do Sieradza?
Przemyśl w Zduni był i jest w odróżnieniu od Sieradza. Sam Ferax zatrudnia 1500 osób, Borg 1300 i wciąż przyjmuje, Wola 550,Budvar ponad 400,a Agros Nova, Icopal itd. Aktualnie Borg buduje kolejna hale ale bez pompy, nie tak jak w Sieradzu gdzie wybudują w SSE fabryczke na 60 osób i juz famfary na cały świat jaki to Sieradz uprzemyslowiony.
zgadzam się z pasażerem... Jakby były pociągi w sensownych godzinach z Błaszek do Sieradza i z powrotem to i ludzie by się znaleźli. Trudno szukać pasażerów jak pociągi jeżdżą w godzinach zupełnie nie odpowiadających na przykład mojej pracy a sama jedyna do Sieradza nie dojeżdżam.
prawda naga
20.09.2017 12:55:16
Dokładnie, po co dyskutować z przedstawicielami zduńskowolskiej ruiny. Przecież oni nigdy wprost nie przyznają, że obecnie Sieradz ma ogromną przewagę względem Zduńskiej w każdym aspekcie. Najśmieszniejsze jest to, że w rozmowach w cztery oczy weberki mówią nam: "jaki ten Sieradz ładny się zrobił i do pracy tutaj coraz częściej przyjeżdżamy". Hipokryzja do kwadratu. Wszyscy widzą, jak wygląda ich upadłe miasteczko bez historii. Dziura na dziurze, smród, nawet po ludziach widać gorszy sort.
Wstydźcie się, nikt wam już nie wierzy w te głupie teksty o Sieradzu, wieczne kompleksy.
A w ogóle to po co dyskutujecie z tymi ze Zd-Woli? Oni raźnym krokiem wraz ze swoja radą idą ku XX wiekowi, na dodatek rąbią do basenu, a gdy prezydent chciał im zbudować kryty basen dostali wręcz szału.
321 "do 123 do mieszczuch"
20.09.2017 11:50:06
"Sieradz to miasto przyszłości nowoczesne galerie, nowe firmy, ogrzewanie z gorących źródeł, kanalizacja, nowe osiedla. Miasto się remontuje jak Rynek, Wzgórze, Parki, Stadion, Dworce itd.", jeśli tak jest jak piszesz, to dlaczego najwięcej sieradzkiej młodzieży można spotkać w holenderskich szklarniach i londyńskich zmywakach?
pasażer
20.09.2017 11:43:37
pragnę wyjasnić ze skoro na Widzew z FaBRYCZNEJ jedzie tyle samo ludzi co z Sieradza do Błąszek to po co jedzie skłąd na Widzew. To jest ta sama odowiedz ze k Błąszek jedzie mało ludzi Kandydat na posła sekretasz i nadburmistrz olbiecywał na dworzec połaczenia autobusowe e na kazdy pociąg i co z tego zostało
do Mieszczucha
20.09.2017 11:07:22
Masz rację, a zarazem jej nie masz. Skupiasz się na tym co było i jest, a nie rozumiesz procesów urbanizacyjnych. Skokiem cywilizacyjnym (nadmuchaną bańką) był w Sieradzu okres województwa. Pozostały po nim blokowiska i za duże budynki biurowe. Przemysł w dawnym rozumieniu przeniósł się daleko na wschód, a w Europie do której usilnie dążymy funkcjonuje przemysł wysokich technologii i usługi. W tych ostatnich należy upatrywać szans Sieradza. Żadna Ceramika, ani inny zakład nie zapewni rozwoju, ale może promować miasto w drodze skojarzeń. Rozwój zapewnią wyłącznie usługi i widać że w ostatnich 15 latach rządzący tym miastem idą celowo lub przez przypadek w tym kierunku. Usługi to pozostałości po dawnym systemie (duży szpital, urzędy rejonowe, instytucje ponadlokalne) oraz stworzone w nowym systemie - głównie handlowe. Takie miasta jak Sieradz - doskonale skomunikowane z centrum aglomeracji ( po zbudowaniu tunelu średnicowego w Łodzi i centralnego portu lotniczego pomiędzy łodzią i Warszawą), z dużymi wolnymi terenami do zabudowy ( z wodociągami i kanalizacją) , z terenami rekreacyjnymi i dodatkowo ładnie położone - będą zapleczem wielkich aglomeracji. Taką aglomeracją (duopolis) stanie się Łódź-Warszawa z osią A2 i centralnym portem lotniczym , a takie miasta jak Sieradz będą zapleczem mieszkaniowym dla pracowników tej aglomeracji. I trzeba robić wszystko aby chcieli tutaj się budować i osiedlać. Podobne szanse ma Zduńska Wola i Łask. I tylko zarówno mieszkańcy jak i rządzący i ich doradcy muszą to zrozumieć. Czasy Izolacji, Siry i winiarni już się nie wrócą. Usługi, handel i rekreacja w miastach, a wydajne rolnictwo i drobne przetwórstwo rolne i spożywcze (np. Browar Staropolski w Zduńskiej Woli) są przyszłości terenów przy aglomeracjach. A kto nie wierzy niech przyjrzy się obszarom aglomeracyjnym na zachodzie Europy. No i cały czas pozostaje niewiadoma w postaci kopalni w Złoczewie. Myślę, że zarówno z Sieradzem, jak i Zduńską Wolą nie będzie źle :-) .
123 do mieszczuch
20.09.2017 10:48:47
Sieradz to miasto przyszłości nowoczesne galerie, nowe firmy, ogrzewanie z gorących źródeł, kanalizacja, nowe osiedla. Miasto się remontuje jak Rynek, Wzgórze, Parki, Stadion, Dworce itd. a u was co jest w mieście ? Wystarczy zatrzymać się na pkp żeby zobaczyć kondycje waszego miasta.
kk - do esie
20.09.2017 09:47:23
Dzięki za wyjaśnienie. Ma to sens, zamiast dwóch zespołów kursował by jeden wydłużony - to by załatwiło sprawę, bo miejsca w godzinach szczytu brakuje dla ok. 20 osób.
do mieszczuch
20.09.2017 08:58:04
a jaki to przemysł jest w Zd. Woli??? Jak Sieradz skurczy się do 30 tys. to po zd. wola pozostanie wspomnienie...
marcel
20.09.2017 08:14:27
kiedy kolej wyremontuje 2 peron na sieradzkim dworcu bo tym obecnym można nogi połamać
podróżny
20.09.2017 07:51:56
zwieksza się liczba pasażerów na trasie Sieradz -Łódż a PKP ogranicz ilość miejsc parkingowych przy dworcu w Sieradzu
Łaskun
20.09.2017 07:27:22
Racja Mieszczuch.
Hehe galeria Sieradzka 8200m2 powierzchni handlowej.W Warszawie uchodziłaby za galeryjke co najwyżej i nawet nie znalazłaby się na 20 miejscu.
Mieszczuch
20.09.2017 07:16:35
Pracy dobrej w Sieradzu brakuje, pensje niskie jak na ścianie wschodniej. A z roku na rok mieszkańców ubywa. I nie pomoże zaklinanie rzeczywistości. Sieradz się zwija.
Bloki i domy budują powiecie i co z tego? Skoro ludzi ubywa, mimo specjalnej strefy ekonomicznej Sieradz nie stał się miastem przemysłowym, choćby tak jak sasiednia Zduńska Wola i nie stanie bo kojarzony jest z usługami i handlem i to nie na wysokim poziomie ledwo średnim a te wynoszą się do sieci. Banki i prywatne instytucje ograniczają zatrudnienie, transport też nie potrzebuje umiejscawiac się konkretnie w jednym miejscu bo jest mobilny. Ludzi tych gorzej wykształconych albo bez pleców, którzy nie dostaną się do licznych urzędów czeka w Sieradzu bieda lub ucieczka z miasta. Odważni wyjezdzaja za granicę lub do dużych miast inni szukaja pracy w okolicy na dojazd. Życie 60kn id Łodzi ma tylko ta zaletę, że opłacało się zbudować galerie bo sieciowki przy takiej liczbie ludności i odległości decydują się na to a i tak nie wiadomo czy z czasem nie pouciekaja.
Więcej nie będzie, więzienie, wielki szpital i, wojsko i liczne urzędy byle wojewódzkie dalszego rozwoju juz nie zapewnia. Za 30 kilka lat (2050)Sieradz będzie maksymalnie 30tys miastem tak pokazują wskaźniki demograficzne. Macie oto swój rozwój.
Sieradzanin
19.09.2017 22:21:43
Mieszczuch na oczy ci chyba padło skoro opowiadasz takie brednie.
Mieszczuch
19.09.2017 20:45:31
Po co jeździć do Sieradza, tam juz tylko galerie zostały, zakładów pracy jak na lekarstwo, połowa Sieradzan jeździ do pracy w Łodzi w tym część do Zduni, reszta emigruje do większych miast. Zostaną tylko wojskowi i zakład karny, plus szpital z bardzo zła reputacja.
Do pasazer
19.09.2017 20:31:21
Po co by miała ŁKA kursować do Błaszek? Wystarczająca jest liczba pociągów PR do Łodzi, zresztą widać, że tłumy nie wsiadają tam.
do mm
19.09.2017 19:56:14
w zduńskiej woli to juz tylko czarna dziura, omijac te kolonie jak najdalej :-D
Do mm
Kiedyś jak się autem jechało z Sieradza do Łodzi to po drodze same rowy były.
pasażer
19.09.2017 18:15:23
a kiedy wydłużą do Błaszek ŁKA - nie mowie tutaj wszystkie składy ale kilka w ciągu dnia jak mogą z Sieradza jechać na Widzew, czy do Łowicza to czemu nie do Błaszek zwłaszcza w szczycie i pózną nocą, tzn. wystarczy 5-6 w ciągu dnia
ta trasa powinna zaczynać się w łodzi a kończyć się w zduńskiej woli ... tam dalej nic już nie ma ... szkoda prądu :)
@kk To o czym piszesz to trakcja wielokrotna (dwa zespoły trakcyjne sprzęgnięte ze sobą). W artykule jest mowa o wydłużeniu zespołu trakcyjnego składającego się obecnie z dwóch członów, o dodatkowy człon środkowy.
Zaraz zaraz, dobrze czytam? Rozbudowa o trzeci człon? W gdzie drugi?? Chyba, że mowa o ostatnich pociągach, które rano wyruszają do Sieradza...
Dla mieszkańców Sieradza, Zduńskiej Woli i innych stacji pośrednich najważniejsze są większe zestawy powrotne w godzinach od 15 do 18. A niestety trafiają się tu pojedyncze, wówczas przepełnione, z kilkoma rowerami przy wyjściach, torbami na miejscach podróżnych i ogólnym wnerwieniem. I nie dziwię się niektórym, że taką podróż muszą odreagowywać "Mocnym Pełnym" ;)
Sieradzanin
19.09.2017 14:00:12
To za darmo można się będzie do łodzi przejechać. Fajny pomysł szkoda że nie w sobotę albo niedzielę ale i tak pewnie sporo ludzi będzie
Poinf
19.09.2017 12:50:05
Bardzo dobra inicjatywa z tym Europejskim Dniem bez Samochodu oraz bezpłatnym przejazdem pociągami Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej.