strzałka do góry
11.04.2018 07:04:21
region

Porozmawiajmy o Programie Rodzina 500 plus

Dziś w Naszym Radiu chcemy z Wami porozmawiać na temat tego rządowego wsparcia dla rodzin. Jesteśmy ciekawi jak oceniacie ten program? Czy Waszym zdaniem powinny zostać wprowadzone jakieś zmiany? Na Wasze głosy i komentarze czekamy w Radiodyskusji po godz. 14:00.

(fot. pixabay)

Program Rodzina 500 plus to nieopodatkowane 500 zł miesięcznie na każde drugie i kolejne dziecko, bez dodatkowych warunków. Rodziny o niskich dochodach otrzymają wsparcie także na pierwsze lub jedyne dziecko - czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

Resort dementuje też doniesienia dotyczące ewentualnych zmian w tym programie:

- W moim resorcie nie trwają żadne prace, które zmieniałyby zasady wypłaty świadczenia wychowawczego "500 plus". Obecny okres wypłacania tego świadczenia kończy się 30 września 2018 r., pieniądze na ten cel zabezpieczone są w budżecie. Jednoznacznie chcę podkreślić, że do końca trwającego okresu świadczeniowego zmian nie będzie, a w moim resorcie nie trwają obecnie żadne prace nad zmianami w programie "Rodzina 500 plus"
- Elżbieta Rafalska, Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.

O tym jak ten program był realizowany w naszym regionie informowaliśmy dwa tygodnie temu, TUTAJ znajdziecie to podsumowanie.

Do rozmowy na temat Programu Rodzina 500 plus zapraszamy w Naszym Radiu między 14:05 - 14:55. Temat poruszymy w Radiodyskusji (nr tel. 827 - 11 - 11, kontakt@nasze.fm).

mw
Komentarzy: 59

Komentarze

Pauluta 12.04.2018 15:57:29
Jestem za tym, żeby do otrzymania 500+ konieczne było zaświadczenie o zatrudnieniu przynajmniej jednego rodzica. O pracę dzisiaj nie trudno, dużych firm co raz więcej w naszym regionie. Rola państwa powinna się kończyć na wspieraniu tworzenia miejsc pracy a nie wspieraniu bezrobotnych i ich dzieci. Nie chcesz nie pracuj, widocznie masz dosyć pieniędzy że nie opłaca ci się robić za minimalną krajową.
Jan 12.04.2018 15:35:33
PO NOWOCZESNA i PSL zlikwidują 500+jak dojdą do władzy.
do Ewa 12.04.2018 09:30:00
A cóż to takiego to "Trzepiacie"? Hm?
Moje zdanie 12.04.2018 08:39:30
Jeżeli jest ustalony limit dochodowy 800 zł na członka rodziny, aby otrzymać 500 plus na pierwsze dziecko, to dlaczego nie ma takiego limitu ustalonego na następne dzieci? Czy pierwsze dziecko jest gorsze od drugiego? Jego wychowanie tez kosztuje, a ludzie często maja jedno dziecko, bo na następne zwyczajnie ich nie stać!
etam 12.04.2018 08:33:34
Będzie zwrot 500+ jak koalicja po-psl powróci do władzy?
Ewa 12.04.2018 08:14:33
Trzepiacie się ciągle tych co nie pracują dlaczego wszystkich trzeba jednakowo traktować i to co Rząd zrobi jest wszystko ŹLE I ŹLE DAJCIE NIECH RZĄDZĄ A NIE TYLKO KRYTYKA ORZĄSNIJCIE SIĘ Z TEGO PO
franek 12.04.2018 07:54:54
Ludziom nigdy sie nie dogodzi,jak nie było zasiłku 500 to wszyscy patrzyli na zachód ile tam maja jeździli do angli i niemiec rodzić bo w polsce z zasiłku 70zł sie śmiali. Teraz gdy docenili wreszcie rodziny to znowu źle. Jak buny dyny ludzie puknijcie sie w te cymbały i dosyć tego jadu
07 11.04.2018 21:54:22
Jeśli by każdy godnie zarabiał a starczylo by mu od pierwszego do ostatniego nie musiał by brać żadnych 500 plus wystarczy godna wypłata
łapka 11.04.2018 21:01:22
Zachwaścić pole=polskę można szybko ale wyplenić później ten perz będzie cięzko.
rachunek ekonomiczny 11.04.2018 20:58:13
Ci co pracują i biorą 500 plus wychodzą na zero bo sponsorują tych którzy w ogóle nie pracują i biorą kasę i tym się opłaca.
BARBARA 11.04.2018 20:53:15
TO ZE MAM TROHE NIEDOROZWINIENTE DZIECI TO NIE ZNACZY ZE NIE MOGE BRAC PIENIENDZY ALBO PRUBOWAC DALEJ RODZIC ? A TO ZE PINIONDZE DAJOM TO KAZDY BY WZIOŁ A DO PRACY W MOJEJ RODZINIE TO NIKT NIE CHODZIL WIENC MONSZ TEZ NIE MUSI
do Aśka 11.04.2018 20:33:33
Rozumiem że próbujesz błyszczeć ale chyba z marnym skutkiem. Założenia - jeżeli coś piszesz to objaśnij, wytłumcz. Jakie zalożenia ??? chyba żeby kupić sobie wyborców to rozumiem no to mamy wyjaśnione no chyba nie sądzisz że założęnia były takie : 2 ludzi pracuje ojciec i matka na dzieciach za najniższą krajową dostają pięćset plus i mają tyle samo gotówki co nygusy z Mopsu albo niewiele więcej (w sesnie tylko Mops) ??? nie wiem jaka jest Twoja logika w tej wypowiedzi ale raczej nie wnikam bo nie ma jej tam za grosz.
Ja 11.04.2018 20:27:54
Nie uważam, że rodziny wielodzietne to patologie, skoro kogoś stać na 3,4 czy 5 dzieci i więcej to proszę bardzo. Nie można jednak wyciągać ręki do państwa po pomoc. Myślę, że decyzję o posiadaniu potomstwa podejmuje się świadomie ( to znaczy mam nadzieję ). Wychowanie dziecka to nie tylko ubranie i nakarmienie, to przede wszystkim poświęcony czas, na naukę, zabawę itp. Słynne zdanie, że jak jest jedno dziecko to i drugie i trzecie się wychowa świadczy niestety o braku jakichkolwiek planów w rodzinach, przyznajcie kochani, że najczęściej to ,,PLANOWANE,, WPADKI. P.S proszę rozmawiajcie z dziećmi, a nie krzyczcie do nich, mam wrażenie, że teraz rodzice krzyczą do dzieci
oj tam 11.04.2018 20:20:45
widać na placach kto pracuje, te same szare twarze z wóżkami i potomstwem plątającym się koło nóg do 21-22 wieczorem na osiedlach, jak się do pracy nie wstaje to można a dzieciaczków w koło wbród. Z drugiej strony może nie wszyscy pójdą w ślady rodziców i będzie tania siła robocza.
do X 11.04.2018 20:17:38
nie spinaj tyłka, nikt nie krytykuje pracujących tylko nygusów, chyba że piszesz dla picu skoro tak się trzęsiesz przecież wszyscy wiedzą że bierzesz i tak powinno być, czytaj ze zrozumieniem o co ludziom chodzi przesylabuje FORMA WYPŁATY. a jeżeli tego nie zrozumiałeś to współczuje.
i wszystko jasne 11.04.2018 20:15:09
Wierzycie że PiS martwi się o ubóstwo w rodzinach haha zwietrzyli niezły elektorat w postaci patologi z Mopsu. Proste.
pomyślcie trochę 11.04.2018 20:13:50
Czy broniący 500+ zrozumieją w końcu... czy dotrze do ich kilku szarych komórek iż ludzie nie krytykują 500+ tylko formę wypłaty. Wielu ma we włansym otoczeniu taką Barbarę, Sylwię itp i widzą co się dzieje. Te pseudo rodzinki nie pracują od lat, konkubenci o 20 lat starsi, te dzieci z tych związków takie jakieś... osłabione tak politycznie powiem, tatusiowie żyjący na koszt własnego potomstwa. Potem taki Pan X użala się że jest z patologicznej rodziny A NIE JEST Pracuje, coś robi. Powinni zabrać beszczelnym nygusom i dać jemu 700zł. To się chwali.
x 11.04.2018 18:49:21
Nie chcę być krytokowany i atakowany za to że mamy trójkę wspaniałych dzieciaków za które zawsze bardzo dziękuję panu Bogu
x 11.04.2018 18:46:36
Wreszcie możemy kupić dzieciom nowe ubrania nie z lumpeksu
x 11.04.2018 18:45:18
Wstydzę się przyznać przed kimś że dostaje te pieniądze
x 11.04.2018 18:42:21
Dzięki 500➕ zrozumiałem że jestem biedakiem chociaż razem z żoną pracujemy nie mamy żadnych nałogów a to są zasiłki dla najbiedniejszych wolałbym tysiąc razy dostać godziwe pieniądze za swoją pracę niż pobierać socjal to przykre
x 11.04.2018 18:42:10
Dzięki 500➕ zrozumiałem że jestem biedakiem chociaż razem z żoną pracujemy nie mamy żadnych nałogów a to są zasiłki dla najbiedniejszych wolałbym tysiąc razy dostać godziwe pieniądze za swoją pracę niż pobierać socjal to przykre
u 11.04.2018 18:26:53
Nie lepiej inwestować w jakość a nie ilość ?
BARBARA 11.04.2018 17:53:19
CZEGO SIE CZEPIACIE PSZEKAZUJE SPOLECZENSTFU NAILEPSZY MATERIAŁ GENETYCZNY W MOICH OSESKACH TO POTSTAWA NARODU POLSKIEGO BUG CHONOR OJCZYZNA! A TAK W OGULE TO PIENTSET TO ZA MALO NA GODNE ZYCIE
Ewa 11.04.2018 17:42:12
Jaką pomoc dało PO
... 11.04.2018 17:34:42
Nie może tak być że ojciec i matka siedzi w domu biorą na czwórkę dzieci 2000 plus rodzinne, jedzenie z Mopsu, w szkole nie płacą żadnych składek, ubrania na zimę a druga rodzina z dwoma marnymi najniższymi krajowymi ma takie same pieniądze ! to się w głowie nie mieści. Za ten krzywdzący program nie głosuję na PiS. Walczcie z patologią bo za parę lat będziecie żałować.
nie 11.04.2018 17:25:26
tak patrząc na place zabaw gdzie jest przyrost z przykrością stwerdzam że tylko u najsłabszych, najgłupszych i ze słabymi genami rodzinek
Alutka 11.04.2018 17:16:32
W Waszych komentarzach wyraźna zazdrość. Nie dawać bo ja nie dostaję, dawać na każde dziecko wtedy ja dostanę i będzie dobrze. A tak na marginesie to każdy kto korzysta z 500+, to Waszym zdaniem patologia. Tak każdy patologia tylko nie ja, ja możnowładca i ktoś lepszy. Takie jest wasze myślenie i dowartościowywanie się.
Alutka 11.04.2018 17:16:14
W Waszych komentarzach wyraźna zazdrość. Nie dawać bo ja nie dostaję, dawać na każde dziecko wtedy ja dostanę i będzie dobrze. A tak na marginesie to każdy kto korzysta z 500+, to Waszym zdaniem patologia. Tak każdy patologia tylko nie ja, ja możnowładca i ktoś lepszy. Takie jest wasze myślenie i dowartościowywanie się.
Maria 11.04.2018 17:14:26
Czy to 500 to jest tak dużo macie pojęcie ile kosztuje wychowanie dziecka A niedaj Boże jakąś chorobą nawet zwykle przeziębienie jakie leki drogie piszą Ci co napewno juź zapomnieli jak mieli dzieci albo Ci co nie mają Google tylko patologia i patologia ludzie zastanówcie się co piszecie A nauka dzieci walnijcie się trochę
tak jest 11.04.2018 17:12:27
Proponuje PiSowi zapanować nad populacją 500+ i Mops. Niedługo stracimy nad tym kontrolę. Zabiedzone mamuśki "produkują" NOWE warstwy społeczne, roszczeniowa kasta rośnie w zastraszającym tempie. Niedługo wyjdą na ulicę po podwyżkę 500+ przecież jest inflacja patrzyć jak zaraz będzie krzyk BOMISIE należy. Druga sprawa OWOCE tych rodzin 500+ są często obciążone słabym materiałem genetycznym, chyba nie o takie spoczeństwo nam chodzi.
krawędź 11.04.2018 17:03:32
PiS niedługo nie zapanuje nad populacją 500+ Mops. Tak marginalizujecie że to tylko ułamek, że to margines społeczeństwa. Niedługo przy tej prędkości zachodzenia i rodzenia osesków z marginesu zrobi się duża grupa społeczna do utrzymania.
Oberwatorka 11.04.2018 16:09:59
Program Pisu rozdac pieniadze za lenistwo.Takie będą rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie...Strach pomyslec co to bedzie z przyszloscia narodu.Pomagac owszem w sytuacjach krytycznych i rozbudzac poczucie ze bez pracy nie ma kolaczy.
Oberwatorka 11.04.2018 15:57:29
Program Pisu rozdac pieniadze za lenistwo.Takie będą rzeczpospolite jakie jej młodzieży chowanie...Strach pomyslec co to bedzie z przyszloscia narodu.Pomagac owszem w sytuacjach krytycznych i rozbudzac poczucie ze bez pracy nie ma kolaczy.
Nb 11.04.2018 15:55:19
500zl na każde dziecko, przynajmniej jedną osoba pracuje, górny limit zarobków. Tak to widzę. Obecnie to nieporozumienie.
Sieradzak 11.04.2018 15:54:24
Na każde dziecko powinno być 500 ale jeden z rodziców powinien pracować. A dla pijacych talony.
ojciec 11.04.2018 14:59:04
Po pierwsze - dlaczego nie ma górnej granicy dochodowej i dostają wszyscy jak leci czyli nie jest to wsparcie rodzin biedniejszych tylko wsparcie również bogatych i to jest absurd że ktoś przekroczy 10 zł i nie dostanie a ten co ma np. 10 tys. na miesiąc dostanie. Po drugie - czy pierwsze dziecko jest gorsze od drugiego że mu sie nie należy Po trzecie - dlaczego tylko do 18 roku życia. Wielu rodziców nie stać na utrzymanie dziecka na studiach. Powinno być do czasu ukończenia nauki w normalnym dziennym trybie nauczania. Ci co mają dzieci w tym wieku wiedzą jaki to wydatek.
Gosc 11.04.2018 14:56:20
Nie można sadzić wszystkich jednakowo. Owszem są patologiczne rodziny i piją za te pieniądze. Ale nie każda rodzina powyżej dwójki dzieci to patologia . Jak ma być rozliczane 500+ na dzieci. Niektórzy kupują za to jedzenie i wyjeżdżają z dziecimi to co maja oddzielne lodówki mieć i oddzielnie jechać na wakacje bo to dla dzieci . To program który ma pomóż żyć rodzina z dziecimi . A oprogramowania mówią zle te osoby co nie maja .
Żenada 11.04.2018 14:54:17
Polakom nie trzeba dawać wystarczy im nie zabierać. Najgorszy program jaki mogli tylko i wymyślić !! Nie wspiera młodych ambitnych rodziców tylko finansuje lenistwo i brak ambicji!! Skandalem jest to że nie postawili najważniejszego z warunków czyli obowiązek zatrudnienie jednego z rodziców !!! Ludzi trzeba mobilizować i zachęcać do działania a nie wkładać do pyska rybę żeby napchani wiedzieli na kogo głosować.
Annna 11.04.2018 14:44:26
Ja żeby wychować i wykształcić dzieci musiałam brać pożyczki, które mi się do dziś odbijaja czwartą, nikogo nie obchodziło skąd mam wziąsc, musiałam zasuwac na dwa etaty nawet na rodzinne miałam za duży dochód, ale ze dzieci widziały ojca i matkę od święta nikogo nie obchodziło, bo byłam zaradna, niech ta patologia co zrobiła sobie z programu sposób na życie weźmie się do roboty, bo jak widzę te pozal się boże mamusie z papierosami to boże....
Kasia 11.04.2018 14:35:47
Jeżeli ktoś siedzi w domu i nic nie robi to tyle samo powinien dostać od państwa czyli !NIC! Nie czuję się dobrze z tym , że muszę wstawać po piątej do roboty a sąsiedzi z za płotu na 500 plusie sobie leżą na hamaku bo dzieci narobili i teraz niech się wszyscy zrzucają na ich utrzymanie.
za 11.04.2018 14:23:00
program jest ok. Praktycznie zlikwidował skrajne ubóstwo wśród rodzin. Po za tym wiele dzieci obecnie może wyjechać gdzieś na wakacje. Sprowadzanie wielodzietności do patologi jest żenująca.
:-) 11.04.2018 13:39:05
dzieci na zdjęciu są cudne :-)
do "do asik" 11.04.2018 13:10:26
Myślisz, że patologie obchodzi, skąd są te pieniądze? Że są z kieszeni innych ludzi? Patologie sam kradną pieniądze, więc takie myślenie jest naiwne.
eh 11.04.2018 13:07:13
Do asik: założenie tego programu jest takie, aby na tacy dać pieniążki, za nic. Dzieci obserwujące takie realia, że rodzice wszystko otrzymują nie wysilając się, niestety będą w taki sam roszczeniowy sposób postępować.
do "do asik" 11.04.2018 13:02:58
przeczytaj te założenia.
... 11.04.2018 12:46:21
Oczywiście, że powinno być kryterium dochodowe. Dlaczego wszyscy, również ci biedni mają płacić ze swoich podatków bogatym ludziom? To jest skrajnie niesprawiedliwe i nieodpowiedzialne.
do asik 11.04.2018 12:42:39
Założenia może były wspaniałe ale wyszło jak zawsze...program powinien być dla rodziców którzy płacą.płacili podatki...bo jak ktoś nigdy pracą się nie zhańbił to czemu wyciąga rękę po nasze pieniądze...bo uwaga to nie są pieniądze Pisu jakby jeszcze ktoś nie miał tej jasności.
asik 11.04.2018 12:28:46
Jeśli ktoś krytykuje ten program to w ogóle nie rozumie założeń tego programu. I to powinno być wyjściem do dyskusji. Pozostałe przytaczane tu argumenty są małostkowe i nacechowane czysto ludzką zazdrością.
... 11.04.2018 12:23:09
Nadyma się bo nie macie. A i tak każdy to 500plus spłaca płacąc za wszystko bo nic nie tanieje tylko idzie w górę
RODZIC 11.04.2018 11:14:57
Tu to większość pisze którzy nie maja ani dzieci ani pieniędzy i zazdrość ich zżera ...
Tylko 11.04.2018 10:43:53
Dla mnie chory program, ryba a nie wędka, program promujący szarą strefę i kombinatorstwo i piętnujący jedynaków (raz że to nie wina dzieci, dwa często to dramaty a nie wygodnictwo).
ta kasa im sie po prostu należała 11.04.2018 10:41:57
Po kolejnych wyborach będzie jeszcze lepiej, bo pokazał nam orban jak wygrywać mamy.
Czarek 11.04.2018 10:16:02
niech sobie żyją - wszędzie na świecie jest margines żyjący ze świadczeń socjalnych . Można się pocieszyć że te 500 zł czy nawet więcej nie jest mega sumą która zmienia ich życie w luksus . Osobiście uważam że program powinien obejmować każde dziecko od momentu urodzenia do 18 roku życia .
Kurczak 11.04.2018 09:56:29
Sprzedaliście się za 500 + i przy najbliższych wyborach też to zrobicie. To przykre już na zawsze...
Ja 11.04.2018 09:53:39
Rząd nie posiada swoich pieniędzy, przekupił leniwe społeczeństwo i w zamian za głosy w wyborach zaoferował pieniądze ( nie swoje ). Zobaczcie Państwo, ciepło się zrobiło i beneficjenci 500+ wyszli na spacerki, bez stresu, bez wstawania skoro świt żeby zarobić najniższą, po co jak dostana kasę za darmo, na którą My wszyscy pracujący się składamy. W rzeczywistości te osoby, które na prawdę potrzebują pomocy nie otrzymują jej. Zasiłki w większości ( nie wszyscy ) dostają osoby cwane, gwiazdy Mopsu I Sądu, biorą kredyty i oczywiście ich nie spłacają, wiodą spokojne bezstresowe życie i śmieją nam się w twarz. Ciekawe, co zrobicie jak zabraknie tej chorej partii.
Sieradzanka 11.04.2018 08:25:45
Jest bardzo nie sprawiedliwy dużo osób to mówi. Niestety ale jak komuś 2 zł przekroczy to jest za bogaty przy dwójce dzieci. Ale ci co nigdy nie pracowali mają wszytko za darmo dlaczego ? Albo wprowadza na każde dziecko albo niech patologia zostanie odcięta dopóki pracy nie dostanie ! Osoby które nie pracują powinny być brane szczególnie pod uwagę a nie dostaną na 3-4 dzieci 500 plus zasiłki paczki żywnościowe bony na węgiel czy jeszcze coś i paczki na święta dla dzieci i co? Żyją lepiej jak dwójka osób pracujących ! Bez stresu rannego wstawania taki to po żyje tylko po wódkę iść do sklepu albo piwo i co nikt nie widzi problemu ?
słuchaczka, czytelniczka 11.04.2018 08:09:06
Tak , jestem za i to bardzo za reformą 500+ uważam że program powinien być bardziej rozbudowany i uszczegółowiony. I nie każdemu powinno się należeć te 500+ . Powinny być ustalone kryteria dochodowe. Nie powinni otrzymywać go osoby bardzo dobrze materialnie usytuowane. Ponadto powinny te pieniądze być rozliczane racjonalnie. Nie powinno być dublowania świadczeń. A jeśli rodzina korzysta z pomocy społecznej to np. dopłaty do kolonii powinny być rozliczone w ramach 500+. W rodzinach patologicznych pomoc ta powinna być koordynowana szczegółowo przez służby socjalne Mopsów Gopsów itp. Wiele zakupów szkolnych , ubrań zimowych , obiadów w szkołach... winno być płacone z tych środków za pośrednictwem odpowiednich służb. Dużo by wymieniać , ale ewidentnie moim zdaniem to prawo jest koślawe!. A tak na marginesie. To rodzicom szczególnie kobietom , które wychowała w latach 80-90 dzieci i nie korzystały z przywilejów socjalnych , urlopów wychowawczych pełnopłatnych ...., a te dzieci dziś czynnie w Polsce pracują na nasze emerytury winien się należeć dodatek do emerytury min. 300+.
11.04.2018 07:48:41
Witam, to będzie kij w mrowisko, zaś Barabara będzie miała dużo do powiedzenia.

Więcej informacji

Rada Seniorów wybrana

Dzisiaj, 10:46:48
Sieradz

Znamy wyniki wyborów pięciorga przedstawicieli osób do Rady Seniorów Miasta Sieradza.

0

Zduńska Wola

Dziadkowie to wielki skarb dla wnuków, oni czynią ich dzieciństwo bardziej pełnym, udanym i szczęśliwym. Babcia i dziadek mają zawsze dla nich czas, umieją pocieszyć, są cierpliwi, zawsze rozumieją ich dziecięce rozterki, ale przede wszystkim bezgranicznie je kochają. Dlatego, w podzięce za ich wielkie serce, 31 stycznia 2025 roku w Gminnym Ośrodku Kultury i Sportu w Zapolicach zorganizowano Dzień Babci i Dziadka.

0

Śmierć na drodze

Dzisiaj, 08:01:37
region

Do śmiertelnego w skutkach wypadku drogowego doszło wczoraj wieczorem w miejscowości Strzałki w gminie Burzenin, to powiat sieradzki.

1

Nasze Radio 104,7 FM

10:50

Ballada O Niej
Daria Zawiałow

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

10:48

Podaj Rękę w taki Czas
Partita/Andrzej Frajndt

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

05.02.2025

Wernisaż fotografii
Kawiarnia Literacka Ratusz Zduńska Wola

07.02.2025

Wernisaż fotografii
Centrum Integracji Ratusz Zduńska Wola

08.02.2025

Miasto Muzyka Projekt
Centrum Integracji Ratusz Zduńska Wola
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
10ROSE & Bruno Mars
APT.
2+1Sylwia Grzeszczak
Latawce
3+9Damiano David
Born With A Broken Heart