strzałka do góry
27.06.2018 14:41:37
Sieradz

1500 głosów za In Vitro

Grupa In Vitro dla Sieradza w ciągu czterech tygodni zebrała prawie 1500 podpisów. To głosy popierających pomysł dofinansowania zabiegów przez magistrat.

(fot. nasze.fm)

O inicjatywie, dzięki której w Sieradzu ma być dostępny program dofinansowań do zabiegów in vitro, pisaliśmy TUTAJ. Po czterech tygodniach zebranych zostało prawie 1500 podpisów. Jutro wraz z gotowym projektem uchwały zostaną złożone na sesji Rady Miejskiej w Sieradzu.

Co dalej z uchwałą o in vitro w Sieradzu? O tym zdecydują teraz radni.
Początek jutrzejszej sesji w Urzędzie Miasta o godz. 14:00.

Zapytaliśmy mieszkańców co sądzą na ten temat, posłuchajcie:

Komentarze

. 29.06.2018 20:16:47
Program in vitro był finansowany do momentu kiedy zakończył go PiS pod wpływem kościoła. Bezpłodność jest w kraju ogromna co widać w klinikach. Posłowie którzy za tym głosowali też mają w rodzinach z tym problem, tylko ich stać na te zabiegi. A żeby nikt ich na tym złapał jeżdżą za granicę np. do Czech. Ja brałem z żoną kredyt już wydaliśmy prawie 40 tys bo najbardziej czego pragniemy to dziecko. Pozdrawiam wszystkich z tą chorobą XXI wieku
Trw 29.06.2018 19:01:38
To się zgłoscie do rządu A nie do Urzędu miasta coś nie tak
hm 29.06.2018 17:08:01
a jak taka patologia bez pracy mająca 4 dzieci za 20 lat ich dzieci będą miały po czwórce dzieci czyli będzie do utrzymania już 16 nierobów ? chyba nie łudzicie się że dzieci "wyrosną" na porządnych obywateli
Anna 29.06.2018 16:24:34
To weź sobie tą kasę ktoś podstawiony i pisze morały A kto się troszczy moim zdrowiem jak do specjalistów trzeba czekać po 1 rok ciekawe mądre Po
Do Marii 29.06.2018 09:34:07
No właśnie dlaczego rząd przyznał jednym a pomocy w chorobie bo niepłodność to choroba, która da się w większości przypadków leczyć (nie mylić z bezpłodnościa) nie przyznał, owszem chce leczyć takie pary ale sposobami z przed 40 lat, odmawiając ubezpieczonym bezpłatnego lub choćby dofinansowanego skorzystania z najnowocześniejszej metody czyli in vitro? W zamian zaproponował naprotechnologie czyli nic bo to nie jest metoda uznana za medyczna na świecie. Może w takim razie wam też nie dać kasy tylko np zdolne dzieci, które chcą się uczyć zapłacić im za lekcje muzyki, angielskiego albo sportowe a nie czy się stoi czy się leży to się 500+ należy. Jakoś niepełnosprawnym nie dali 500 + jak to twierdząc oni źle je wykorzystają a wam dali z naszych podatków. No jak to jest?
Asik 29.06.2018 08:26:33
Bravo Pani Maria.
Anna 28.06.2018 22:59:08
Głupoty piszecie jak radzić sobie bez 500plus jak rząd przyznał to dlaczego nie korzystać z pomocy to jest bardzo dobry pomysł i chwałę Rząd ja nie korzystam bo mam dzieci dorosłe Ale dobra pomoc dla rodziny
Maria 28.06.2018 22:53:14
Radziłam Ale teraz jest mi lźej utrzymać dziecko chyba zdaje Pani czy Pan ile kosztuje strasznie was razi to to przyznał rząd PiS i dlatego bez
Do Marii 28.06.2018 21:13:54
Ma pani 4 dzieci brawo ale dlaczego ja mam pani płacić 500+ razy 3 czyli 1500 zł. Wolę je wykorzystać np dając na in vitro tym którzy o dzieci się starają ale ze względu na choroby w sposób naturalny mieć nie mogą niż na pani dzieci, moje pieniądze mój wybór ale rząd takich jak pani wspiera i narzuca mi na co maja iść moje podatki więc gdzie jest wolny wybór? Chcę czy nie muszę Pani dzieci utrzymywać.
Do Maria 28.06.2018 21:06:30
Nikogo nie kluje 500 +, ale skoro Pani uważa, że każdy ma swoje życie to proszę sobie poradzić bez 500+. To, że ma Pani 4 dzieci to nie znaczy, że należy się Pani zasiłki i inne świadczenia. Proszę sobór radzić bez tego
Do do do nick 28.06.2018 18:45:14
500+ walczy z patologia? Jak to in vitro produkuje nowe dzieci? Czy ty się sam słyszysz? To co piszesz? Właśnie patologia stara się rodzic kolejne dzieci bo każde 500+ zwiększa ich szansę na łatwe życie bez brudzenia rąk pracą. Do tego dodaj kasę z mopsu, cwani rodzice z trójka i więcej dzieci mogą z mopsu i 500+ które do dochodu się nie wlicza osiągnąć lekko 3000zl a dzieci często z tego nic nie mają, jak chodziły brudne i głodne bez opieki po mieście tak chodzą a rodzice mogą pić bo mają za co. A wbrew temu jaka masz minimalna albo tylko kościelną wiedzę o in vitro, łatwo sprawdzić czy dziecko jest matki i ojca czy nie a w genach nie ma możliwości żadnej manipulacji w in vitro. Człowieku pisząc tak dajesz świadectwo braku wiedzy w tej kwestii. Mnie nikt nie pyta czy chcę pomagać patologii i nie większość zagłosowala za 500+ tylko PiS tak chciał bo to pozwoliło kupić im głosy, tak jak 300+
Maria 28.06.2018 17:48:42
Ciekawe z czym teraz wyskoczycie cały czas tylko piszecie patologia .A patologia teź dzieci was w oczy kuję to to 500mam 4 dzieci i nie źyczę sobie ciągle pisać patologia ja pracuję mąż pracuje nie jesteśmy żadną patologią A najpierw aborcja teraz in vitro organizatorzy do pracy każdy ma swoje źycie
Polak 28.06.2018 17:16:17
Zdecydowanie nie in vitro.
Do Jakub 28.06.2018 15:58:44
Rzeczywiście wiedzy to nie masz żadnej na temat in vitro, zamiast filmu polecam rzetelna wiedzę na ten temat, bo to co piszesz to zwykle bzdety, które mają utwierdzic "ciemny lud" w negatywnej zaznaczam fałszywej! informacji na temat in vitro
do Do nick 28.06.2018 15:53:09
500+ poparła większość, tutaj masz tylko 1500 głosów, 500+ pomaga dzieciom ktore już się urodziły, więc walczy z patologią, a nie produkuje nowe dzieci i to nie wiadomo czyje nikt oprócz lekarza nie wie czyje to są geny. Jak ktoś chce popierać invitro to mu tego nie zabronie, ale powinien dać na to swoje pieniądze, a nie brać ode mnie. Państwo najpierw powinno pokryć koszty każdego zabiegu, który ratuje ludzkie życie, dopiero później wydawać pieniądze na mniej ważne sprawy. Jakie długie są kolejki na badnia decydujące o życiu i śmierci i na to nie ma pieniędzy, a na dopłacanie do invitro są?
Jakub 28.06.2018 11:53:02
Większość z tych osób nie ma wiedzy na temat procedury in vitro. To niebezpieczni ignoranci, bo przecież nie jest to wiedza tajemna. Za hasłami "pomocy parom, które nie mogą mieć dziecka" kryje się niestety brutalna rzeczywistość tego zabiegu, nawiązująca do metod spartan czy nazistów. Polecam, jeśli komuś nie chce się czytać, film Grzegorza Brauna "Eugenika - w imię postępu". Wiem, że sam reżyser i forma może być odstraszająca, ale warto skupić się na treści.
Do logik 28.06.2018 11:21:31
Daj niemowlakom, dzieciom w przedszkolu i w szkole długopis żeby się podpisały, skoro mówisz że Sieradz liczy ponad 40 tys ludzi a 1,5 tys podpisów to dla ciebie niewiele... aleś poleciał. Jakoś nie przeszkadza Ci że za pisem głosowało okolo16% ogółu dorosłych ludzi w kraju czyli około 30% biorących udział w wyborach a do wyborów idzie około 50% uprawnionych czyli ledwo co drugi. Nie przeszkadza Ci że narzucają innym swój światopogląd mimo że to tylko 16% ogółu dorosłych a jak dodasz jeszcze dzieci to Ci się ta pisowska masa do okolo10-12% rozrzedzi rozrzedzi. I co to dużo?
Do logika 28.06.2018 11:07:06
Podpisy zbierano tylko wśród pełnoletnich osób, więc wychodzi, że inicjatywę podpisał co dwudziesty mieszkaniec Sieradza.
Do polak 28.06.2018 10:25:38
JPII nie był nigdy autorytetem w dziedzinie medycyny, więc mam gdzieś czy byłby dumny czy nie. Niech jego zdaniem przejmują się wyznawcy jego kultu
do obserwator 28.06.2018 10:19:05
A może nie każdy chce wywchowywać dzieciaki obce, czasem nie wiadomo jakich rodziców? może chcą mieć swoje dzieci? co to jest obowiązek zajmowania się cudzymi dziećmi? chcesz to se adoptuj albo zgłoś się za rodzine zastepczą nikt nie broni, ale też nie zmuszajmy ludzi do adopcji jak są możliwości posiadania włanego potomstwa. W gruncie rzeczy to nie chodzi o jakieś dziecko, to chodzi o "moje dziecko".
logik 28.06.2018 10:14:15
Co znaczy te 1500 podpisów, wobec ponad 40 000 mieszkańców Sieradza?
Do obserwator 28.06.2018 10:05:08
Poczęcie dziecka w krzakach, na dyskotece, po pijaku albo z gwałtu jakie to godne... Chciejstwo i egoizm to pokazują politycy, którzy kupując za 500+ głosy, maja słowa narodu za nic a chciejstwo szybkiego dorobienia się we krwi ustawiając wszystkich bliskich i znajomych po urzędach, spółkach skarbu państwa itd za grube miliony. Wszystkie religie świata i chrześcijaństwo poza katolikami czyli prawosławni, ewangelicy itd ale też żydzi i muzułmanie, buddysci dopuszczają in vitro dla małżeństw. Czyli oni też są niegodni?
Do Obserwatora 28.06.2018 09:59:36
Troszkę nie jesteś w temacie jeżeli chodzi o adopcję, od 2 lat czekamy na dziecko, staramy się o adopcję. W tej chwili nasz " upośledzony rząd" tak załatwił te biedne dzieci i nas rodziców starających się o adopcję, że nie mamy szans......Dzieci zabierane matkom alkoholiczkom oddawane są ich babkom. Dzieci zostają w tej samej patologii, tyle tylko, że te babki dostają na nie całkiem duże pieniądze. Matki wracają do domów dziecka po to tylko żeby dostać kasę na dzieci. Proszę sprawdź ile się czeka i jakie procedury należy przejść żeby adoptować dziecko. To są sprawdzania, prześwietlania, szkolenia. Za adoptowane dziecko nie dostaje się pieniędzy. Natomiast finansowane są rodziny zastępcze chociaż te dzieci pieniędzy nigdy nie zobaczą. Przykre to bardzo........ to wymyślił PIS!!!!!!
Do obserwator 28.06.2018 09:44:26
Chyba nie wiesz ale inseminacja jako metoda poczęcia nie jest zabroniona przez Kościół... według ciebie niegodna. A ile ty adoptowales dzieci z sierocinca? Skoro narzucasz innym, którzy mają z tym problemy by adoptowali a nie starali się w in vitro? Nawet nie wiesz jak ciężko adoptować dziecko. Jeśli urodzi się w rodzinie patologiczneh, bardzo biednej z problemami nikt nie pyta jakie masz warunki mieszkaniowe, ile zarabiasz, nikt nie wysyła cię do lekarza czy da Ci orzeczenie że jesteś zdrowy i może, adoptować nikt nie wysyła cię do psychologa o opinię czy nadajesz się na rodzica. Tak tak przejście tych procedur, odpowiednie warunki mieszkaniowe odpowiednie zarobki i stan zdrowia to podstawa by adoptować dziecko, to droga przez mękę niezawsze zakończona sukcesem. Ciekawe że patologii nikt nie bada czy nadają się na rodziców.
Do nick 28.06.2018 09:31:18
Mnie nikt o zgodę nie pytał czy chcę fundowac 500+ wielodzietnym rodzinom i umówmy się często są to rodziny i tak żyjące z opieki socjalnej a oczekiwanie, że te dzieci kiedyś pójdą do pracy i zarobią na nasze emerytury, kupy się nie trzyma, wzorce biorą od rodziców, oczywiście jest grupa normalnych rodziców , którym 500+ bardzo pomogło, żyjących w trudnych warunkach, uczciwie ale jak to w życiu wszystko jest przemieszane.
Popieram 28.06.2018 08:58:27
Oczywiście, że popieram, wolę żeby normalni ludzie mieli dzieci, a nie patologia.
do przeciwników 28.06.2018 08:57:43
Dlaczego nie pytacie skąd patologia dostaje pieniądze? To są Wasze podatki!!!! ( oczywiście jeśli je płacicie ) Na dotowanie leni, nierobów i patologii dajecie pozwolenie, a dla ludzi, którzy świadomie.....powtarzam świadomie chcą wychować dziecko to już nie!!!!!!!
Obserwator 28.06.2018 08:41:02
A ile dzieci czeka na adopcję??? Tych dzieci nikt nie chce? Nie mówcie, że ci co chcą in-vitro tak bardzo kochają dzieci. Jakby kochali zaopiekowaliby się tymi co już są. I mieliby za to wielkie poważanie . P.S. Metoda In- vitro powstała z inseminacji zwierząt. Jakie to niegodne...... Chciejstwo dziecka do takiego stopnia to największy EGOIZM świata...
Nie dla obłudy!! 28.06.2018 07:56:35
Pomysł ściągnięty 1 do 1 z Łodzi, przez działaczy KOD, PEŁO i RAZEM. STANOWCZE NIE DLA TYCH UGRUPOWAŃ!!!!
Do Nie 28.06.2018 07:23:31
Tobie się in vitro pomyliło z tajnymi eksperymentami medycznymi typu klonowanie czy próba wychodowania rasy nadludzi. Niestety w in vitro dla tych co pojęcie maja (a nie łykaja to co im tv państwowa i kościół mówi) nie ma w tym nic tajnego ani nienormalnego. Za te 10-15 tys a tyle kosztuje in vitro w zależności od sposobu wykonania i ilości leków stymulujacych które musi kobieta przyjąć nie da się zrobić selekcji genetycznej. To bajka dla wyznawców Pisu. Genetyka to miliony a nie kilkanaście tys zł. I nie można ani wybrać płci ani zdecydować o tym czy dziecko będzie zdrowe, odsetek dzieci chorych z in vitro jest taki sam jak poczetych droga naturalna ale żeby to wiedzieć, trzeba rzetelnej wiedzy a nie mowy pogardy z ambony i tv. To jedynie wspomaga rozrod u tych par co nie mogą począć w sposób naturalny dziecka.
Polak 28.06.2018 06:26:25
Jan Paweł lI jest z was dumny
zdunskowolanka 27.06.2018 22:12:15
Brawo Sieradz - miasto idzie z duchem czasu !!! teraz czekamy na Zduńską Wolę
nick 27.06.2018 20:51:37
każdy kto podpisał wpłaca 1000zł na konto z którego będą fundowane zabiegi invitro
Do Zduńska Wola 27.06.2018 20:45:57
Też bym chciał by Zduni dofinansowywala in vitro ale i nas rządzi PiS, ma absolutna większość w radzie miasta więc nie narażą się prezesowi i kościołowi. Chyba, że Kunert kandydat Pisu na prezydenta żeby zjednac sobie środowiska liberalne powie jak Patryk Jaki kandydat Pisu na prezydenta Warszawy, że on jest przeciw a nawet za in vitro byle tylko wygrać.
Trójka drombo 27.06.2018 20:33:52
Też przeszkadza. A co ma jedno do drugiego?
do trojka drombo 27.06.2018 20:25:18
a nie przeszkadza ci jaki przewodniczacy rady miasta nas reprezentuje i co on sobaprzedstawia
siedemdziesieciolatek 27.06.2018 20:20:30
przy tej radzie miasta nie ma na to szans.Niestety przyszle wybory widze podobnie,znow wejda Alki,mirki i im podobni.Mlodzi musicie sie zorganizowac i nie dopuscic tych solidarnych do pieniedzy i stanowisk, inaczej nic z tego nie bedzie.
Ciekawy 27.06.2018 19:49:53
Skad pieniądze? Komu zostaną zabrane?
In vitro to szansa na życie! 27.06.2018 19:32:24
Wiedza ludu na temat wspomagania zajścia w ciążę jest zbyt mała. Mała wiedza oddala od in vitro, rzetelna wiedza zbliża.
Zduńska Wola 27.06.2018 19:27:06
A o Zdunskiej Woli nikt nie pomyśli nawet :-( Jestem absolutnie za! Może dzięki temu w moim mieście taki pomysł się pojawi? Bardzo bym chciała.
bobo18 27.06.2018 19:06:40
Bardzo chętnie podpisałbym ten wniosek, ale gdzie to można zrobić????
Do Nie 27.06.2018 18:40:49
Zmartwień Cie nie ma tu genetycznego kombinowania. Pobiera się kobiecie komórki jajowe po stymulacji i wybiera się 6 najlepiej rokujacych( i tu Cie zaskocze komórka jajowa to nie jest jeszcze poczete życie, każda kobieta traci tak co miesiąc conajmniej jedna komórkę jajowa przez wiele lat ) i zapladnia się każdą plemnikiem a czy dojdzie do zapłodnienia to już natura decyduje zazwyczaj udaje się to w 50% więc średnio 3 ale często bywa że tylko 1 zapladnia się i zaczyna rozwijać do stadium blastocysty czyli do 5 dnia i wtedy podaję się kobiecie zarodek zazwyczaj pojedynczo czasami dwa na raz i czeka się 10 dni do testu w nerwach czy dojdzie do zagniezdzenia i rozwoju zarodka w ciele kobiety a to udaje się średnio w30-40% przypadków ale jeśli wykona się próbę 3 razy szansę na zajście w ciążę i urodzenie dziecka są dość duże u kobiet, które mają naturalne przeszkody by zajść w sposób naturalny np przez zarośnięte jajowody, wodniaki i inne choroby. W cywilizowanym świecie ta technika jest na porządku dziennym,tylko. Kościół Katolicki mówi, że to niegodne poczęcie inne kościoły małżeństwom nie zabraniają bo przecież to tylko przeszkoda do ominięcie i dająca w rezultacie ludziom wielka radość z posiadania swojej pociechy.
vic 27.06.2018 18:04:17
Proponuje darmowe przejazdy MPK zamiast in vitro. Kto za?
Czytelniczka 27.06.2018 18:00:28
Tez popieram
PLP 27.06.2018 17:43:02
nawet jezeli ktos z tych mlodych ludzi kandyduje, to maja do tego prawo i ja na nich zaglosuje. przynajmniej chce im sie ruszyc tylek sprzed komputera i sie zaangazowac w cos, a nie hejtowac w internecie. tacy ludzie powinni wlasnie probowac swoich sil w samorzadzie, sa aktywni i im sie chce. a nie tacy nasi radni, tylko rece podnosic, a nikt nie wie jak ich glos brzmi, bo siedza przez cztery lata i nawet geby nie otworza
. 27.06.2018 17:29:01
No i prezydencik jest w kropce.
Trójka drombo 27.06.2018 17:22:47
Takie czasy niestety. Na pierwszy plan pchają sie najczęściej Ci, którzy nic sobą nie reprezentują.. Czy tak jest też tym razem?! Opowiedzcie sobie sami... P.s. jestem za in vitro, ale rozmowa z Panią S. gdy podpisywalam... Ale czego sie spodziewać..
Czy przypadkiem 27.06.2018 17:11:38
Ta sama klika nie zbiera podpisów za skróceniem czasu pracy? Zbiera.... Nie ma to jak być na bezrobociu i namawiać do skrócenia czasu pracy.... Hahaha. A co do in vitro. Niech wam sie to uda... ale tylko to!
Powtarzam: 27.06.2018 17:08:43
Inicjatywa 3xtak! Ludzie, którzy chcą się na tym wylansowac (aktywiści z In Vitro dla Sieradza) 3xNIE!
Jestem za a nawet przeciw 27.06.2018 16:25:39
Te pieniądze jak rozumiem będą pochodziły z kasy miasta? Skąd? O jakich pieniądzach mówimy i dla jakiej ilości osób? Jak długo muszą mieszkać w Sieradzu? A co po zabiegu? Mogą się wyprowadzić? Za mało danych do złożenia podpisu. Jeśli wszyscy mieszkańcy się na to składamy to musimy znać warunki. Chciałbym je poznać. I jestem za invitro, ale przeciw populistycznmy przedwyborczym wystąpieniom.
Sieradzanka 27.06.2018 16:03:29
I bardzo dobrze wiele par nie może mieć dzieci to dla nich rozwiązanie
Nie 27.06.2018 15:51:00
Coś co w dużym stopniu opiera się o selekcję genetyczną (skąd my to znamy) miałoby być dofinansowywane z publicznych pieniędzy?
xyz 27.06.2018 15:13:45
Czy to ma być tylko dla mieszkańców Sieradza czy dla innych miast też?

Więcej informacji

Zduńska Wola

Miasto Zduńska Wola przystąpi do przygotowania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla terenu przy ulicy Murarskiej, na którym mieszczą się obiekty Elektrociepłowni. Uchwała w tej sprawie została dziś, 6 marca, przyjęta przez radę miasta podczas kolejnej sesji.

0

region

Słoneczna aura sprawia, że na drogach z dnia na dzień przybywa motocyklistów. To doskonały czas, aby przypomnieć o elementarnych zasadach bezpieczeństwa. - Szanujmy się na drodze! - apeluje policja do wszystkich uczestników ruchu drogowego.

3

region

Będą liczyć auta na drogach i sprawdzać ruch, aby w przyszłości unikać "korków" i poprawić płynność jazdy. Rozpoczął się Generalny Pomiar Ruchu (GPR), czyli obowiązkowe, ustawowe badanie przeprowadzane co pięć lat. W województwie łódzkim już pojawili się monterzy systemu. Pomiary będą prowadzone do 7 grudnia br.

3

Nasze Radio 104,7 FM

22:28

Two Pairs Of Hands
Mark Knopfler

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

06.03.2025

Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

07.03.2025

Zaprojektuj Swoją Pracę - warsztaty
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Dzień Kobiet - Koncert ŁUKASZ ZAGROBELNY z zespołem
Warckie Centrum Kultury
Koncert - Andrea De Luca
Teatr Miejski w Sieradzu
Piątkowy Wieczór Muzyczny
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Zduńskiej Woli, al Kościuszki 3
Wykład nt. Żołnierzy Wyklętych
Filia AHE w Sieradzu, ul. Mickiewicza 6

08.03.2025

Miejski Dzień Kobiet
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Koncert Janusza Radka
Gminny Ośrodek Kultury we Wróblewie
Panel dyskusyjny - Zrozumienie i wsparcie we współczesnym świecie
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
Dzień Kobiet z Gorseciarą
Sieradz - Centrum Edukacji Historycznej
Spektakl "Kobieta, która ugotowała męża"
Teatr Miejski w Sieradzu
Spektakl "Kobieta, która ugotowała męża"
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
2+1Lola Young
Messy
3+5David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young