strzałka do góry
22.10.2019 12:52:14 (Aktualizacja: 23.10.2019 11:02:42)
Sieradz

Co z tym rondem?

W Sieradzu to jedna z najbardziej wyczekiwanych przez kierowców inwestycji. Sprawdzamy zatem już po raz kolejny co z budową ronda w miejsce skrzyżowania ulic Jana Pawła II, 1 maja i 3 Maja.

(fot. nasze.fm)

Wspomniane skrzyżowanie o przebudowę prosi się od lat, bo to szczególnie niebezpieczne jeżeli chodzi o ruch drogowy miejsce w mieście. Właściwie nie ma roku, by nie dochodziło tam do wypadków, w tym śmiertelnych.

Sytuacji nie poprawiają częste w tym miejscu korki oraz fakt, iż w pobliżu znajduje się oddział ratunkowy szpitala wojewódzkiego, skąd częstokroć wyjeżdżają jako pojazdy uprzywilejowane karetki. Jeżeli chcą przejechać właśnie przez to skrzyżowanie przy korkach to często robi się tam niebezpiecznie. Zdaniem specjalistów ruchu drogowego najlepszym rozwiązaniem byłaby więc przebudowa skrzyżowania tak, by sytuację poprawił sprawdzony już w wielu takich miejscach ruch okrężny.

Ten temat był poruszany jeszcze za czasów, gdy główna na tym skrzyżowaniu ulica, czyli JP II stanowiła fragment drogi krajowej nr 14 i podlegała pod Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Zielone światło dla przebudowy skrzyżowania właściwie było, ale gdy pojawiła się droga ekspresowa S-8 to JP II straciła status drogi krajowej i została szlakiem wojewódzkim podlegając pod marszałka województwa. Temat przebudowy krzyżówki wrócił więc od nowa.

Województwo tłumaczyło, że problem rozumie, ale na nieplanowaną dotąd inwestycję potrzebne są... pieniądze. Naciskający na służby marszałka sieradzki magistrat ostatecznie sam podjął pierwsze kroki i zlecił przygotowanie dokumentacji technicznej, za którą zresztą zapłacił. Gotowy dokument przekazano do Zarządu Dróg Wojewódzkich w Łodzi.

- Przygotowania do budowy tego ronda trwają. Jest już dokumentacja techniczna i posiadamy tak zwany ZRiD, czyli zezwolenie na realizację inwestycji drogowej. Inwestycja jest przewidziana na rok przyszły i będzie to inwestycja jednoroczna. Planujemy na początku przyszłego roku uruchomienie przetargu tak, aby można było szybko przystąpić do realizacji robót - wyjaśnia Marcin Nowicki z ZDW w Łodzi.

I dodaje, że wartość tego zadania jest szacowana na 4 mln zł. Obecnie trwają rozmowy z miastem Sieradz o współfinansowaniu z drogowcami całej inwestycji. W planach jest podpisanie stosownego porozumienia.

Jeżeli chodzi o zakres robót to obejmą one rozbudowę na skrzyżowanie typu rondo, budowę nowych chodników i fragmentu ścieżki rowerowej; do tego pojawić ma się tam nowa kanalizacja wodociągowa i deszczowa plus nowe oświetlenie drogowe.

Do sprawy budowy ronda odniósł się po raz kolejny Paweł Osiewała, prezydent Sieradza.

- Negocjacje w sprawie finansowego udziału miasta Sieradz są już dawno zakończone. Nasi radni miejscy mają świadomość tego jak jest to ważna i potrzebna inwestycja, dlatego wyłożyli na stół dwa miliony złotych. Spodziewaliśmy się szybszej realizacji tego zadania, ale różne procedury organizacyjne i technologiczne nie pozwalały na rozstrzygnięcie przetargu - mówi P. Osiewała.

Władze samorządowe miasta podkreślają, że czekają na nowy obiekt drogowy z niecierpliwością.

bp
Komentarzy: 59

Komentarze

Gdzie Rondo 10.03.2020 12:58:13
Jest 2020 i co z tym rondem ostatecznie?
ja 02.11.2019 12:38:10
E tam, przesadzacie z tą Armii/Bohaterów, nieraz tam jadę przed 8 to kierowcy ładnie wpuszczają i da się przejechać. Wątpię by tam postawienie świateł miało cokolwiek pomóc, zwłaszcza, że kawałek dalej są światła
xyz 24.10.2019 23:36:54
Po 30 latach żagle postaw!!! Poczekaj , poczekaj. Wiart za kilka lat może zmienić kierunek.
Brawo aha 24.10.2019 22:56:51
Inżynierowie i mocni w przekonawaniu jakie to wynalazki w cywilizowanej Europie, w Sieradzu w postaci rond są niebezpieczne. Depczą oni gdzieś tam na chłopskiej granicy w polu i krzyczą "Sieradzcy kierowcy są debilami" i NFZ nie będzie wydawał kasy żeby ich leczyć. Natomiast kierowcy w Anglii, w Uni, w Łodzi i Zd. Woli to fachowcy. Potrafią poruszać się po drogach. (Wiocha po stronie Sieradzkich kierowców czy obrońców starych bezpiecznych komunistycznych skrzyżowań.) Bo jedyne w Sieradzu rondo i pozostałe skrzyżowania zbudowali komuniści. (Nie liczę budowniczych S8) Dobre i złe zmiany potrafią wydawać pieniądze na drogi do nikąd, na kocie łby na starym mieście. W Zduni jak napisałeś zaraz będzie 1:27. Panią Zdanowską nie prześcigniemy budując ronda na wszystkich możliwych skrzyżowaniach do 2100 roku. Brawo!!! Obiecaliśmy 2 lata temu, rok temu, teraz za rok a przyszłości i tak dalej !!!
do rozgoryczonego 24.10.2019 21:16:31
mam taka propozyzycje po co budowac rondo i wydawac kase,postawic tam mao z choragiewkami i bedzie kierowal ruchem.CHOCIAZ DO TEGO SIE PRZYDA
Hehe 24.10.2019 16:57:42
Za milion wylal by tam tyle betonu ze tiry moglyby poslizgiem w kolo jezdzic.
aha 24.10.2019 16:53:43
Sieradz wyczekuje na rondo a w Zduńskiej W. pyknęli sobie dzisiaj kolejne... niedługo w ilości rond Sieradz będzie przegrywał ze Zduńską w stosunku 1:27, czyli tak jak babcia Szydłowa przegrała, pardon, "wygrała" w Brukseli.
Prorok 24.10.2019 09:02:05
Koszty leczenia, rehabilitacji i wypłaty zasilkòw ofiarom wypadkòw są bardzo wysokie. Ci co dziś krzyczą o oszczednosciach za jakiś czas będą krzyczeć że oszczędza się na ich bezpieczeństwie.
@ Do K.P. 24.10.2019 08:11:25
Nie chodzi o to ze przez pomyłkę przejechał na wprost a celowo. Niektóre małe ronda maja tylko namalowane kółko po środku żeby większe samochody się wymieściły to niektórzy wala nimi na wprost bez zwalniania. Musi być wymuszenia jazdy po łuku bo wtedy każdy zwolni do tych 30. W łodzi są takie niby ronda że z niektórych kierunków da się przez nie przejechać bez wielkiej korekcji toru jazdy 50-60/h. ty wjeżdżasz na rondo i zwalniasz bo np będziesz skręcać w lewo i je objeżdżasz a jakiś miejscowy cwaniaczek przelatuje ci przed nosem bo zdąży i zamiast ustąpić pierwszeństwa to dodaje gazu. Zamiast bezpieczeństwa to osiwieć można. Druga sprawa jak na nie wjeżdżasz po zatrzymaniu się to trzeba przepuszczać nie tylko tych znajdujących się na tym "rondzie" ale również tych co jeszcze nie wjechali ale jadą na wprost. Bo zanim z miejsca całym samochodem wjadę na rondo to on zdąży wjechać i mi wyłupie z lewej strony. Przepisy swoje a bez zdrowego rozsądku to cie tam rozjadą.
Do K. P. 24.10.2019 01:07:01
Czegoś nie rozumiem. Rondo jest wtedy profesjonalne i bezpieczne gdy kierujący z jakiś tam przyczyn przy znikomym ruchu przejechał je na wprost jak podpowiada nawigacja. Zadanie to spełnia rondo na obwodnicy Walichnowy. Jeśli ktoś pojedzie na nim z pełną prędkością pewnikiem nie wyjdzie z tego żywy. Przy dużym ruchu nikt nie pojedzie na nim prosto. Jednak idąc tym tokiem rozumowania powinno polikwidować wszystkie skrzyżowania kierowane światłami. Ilu kierujących przejeżdza je na wprost przy czerwonym. Jakie one są niebezpieczne.
Do ala 24.10.2019 00:31:32
Bamborowa 8 ma rację. Sądzę, że niejeden Sieradzak widział jak wyglądało skrzyżowanie Maratońskiej z Sanitariuszek. Na małym ciasnym skrzyżowaniu po środku postawiono kilka pachołków i oznakowano jak rondo. Przejeżdzając przez to rondo łapałem momentem z braku asfaltu pobocze. Po ok. roku gdy zdało to egzamin powiększono je do obecnych rozmiarów i dalej dobrze funkcjonuje. Podobnie było z drugim rondem przy Popiełuszki. Nie od razu Kraków zbudowano p alu.
Kalina 23.10.2019 22:04:40
Jeżeli zapadnie decyzja , że będzie kierowanie ruchem na Boh.Wrzesnia/ A.Krajowej to może to robić nawet komendat z gwizdkiem. Faktycznie , Sieradz jest tak małym miastem , że czasami dojazd dłużej trwa niż przejście danego odcinka , szczególnie zimą , gdy trzeba skrobac szyby. Nie wydaje mi się możliwe , aby zróżnicowac godziny rozpoczęcia zajęć w szkołach. Już teraz jest problem z złożeniem planów lekcyjnych. Chyba wszystkim odpowiedziałam ?
pambuk 23.10.2019 21:44:09
Widać co drugiemu niezadowolonemu sie wydaje, ze namalowanie kółka na środku skrzyzowania to wykonanie ronda. Dobrze, ze nikt z Was nie odpowiada za bezpieczenstwo ruchu w miescie.
Pawlo 23.10.2019 21:20:05
Z ostatniej chwili. Z bardzo dobrze poinformowanego źródła pragnę Wszystkich Państwa uspokoić i zapewnić że rondo będzie na pewno tak jak nowe kino w Sieradzu
Zlosnik 23.10.2019 19:53:34
Na srodku wytyczyc okrag srednicy 3m po obwodzie umiescis jaskrawe plastikowe slupki. W kolo jezdnia,czyli taki pierscien asfaltu szeroki na 6m i drogi dolotowe na styku z rondem lekko dolac by zlagodzic katy. Rowy poglebic.Linie wyrazne wytyczyc Nie potrzeba wysepek z kostki, ogrodkow w srodku ani granitow ostrych. Oswietlic, oznakowac i monitoring. A kto gapa to i tak przefrunie gora nawet rondo za 8mln. Czekam na nocne loty w Smardzewie.
rozgoryczony 23.10.2019 19:48:39
po co sa potrzebni radni za ktorych placimy a ich poziom wyksztalcenia wskazujwe ze prochu nie wymysla.o prawda glos zabieraja na kazdy temat tylko nic z tego nie wynika.Bardzo dbaja natomiast o swoje apqanaze nie wiem czy to prawda co wczesniej podawaliscie ale podobno hydraulik Owczarek chyba siedemdziesieciolateknadal jest na etacie w komunalce .Przeciez wiadomo ze stanowi tylko obciazenie dla zalogi.Prawdopodobnie z pracvy jest oddelegowany czesciowo do solidarnosci a kasa leci
Fan do Dumnego Kołtuna 23.10.2019 15:28:23
Masz rację wystarczy wsiąść na rower i się przejechać, bieda z nędza. Jeżdżę trochę po Polsce i widzę jak miasta do 50 tyś wykonały skok do przodu. My zaczynamy wyglądać blado. Przykre.
Dumny Kołtun z urodzenia :-) 23.10.2019 14:23:15
...a tak już poważniej to widać gołym okiem że kasy w budżetach samorządowych coraz mniej...w Sieradzu się sielanka skończyła :-/ . Co się obecnie buduje, remontuje, rewitalizuje? Chyba już nic.
Dumny Kołtun z urodzenia :-) 23.10.2019 14:16:30
ja osobiście jako "wybytny specyalysta" od inwestycji, chciałbym poprosić o wsparcie pana od kapusty pekińskiej . postawić trzeba na środku kilka aut ze szrotu. On to ostreczuje i będzie takie naturalne rondo. A dwa miliony można będzie przeznaczyć na zorganizowanie międzynarodowej wystawy kotów pod patronatem mecenasa z Żoliborza.
Magda 23.10.2019 14:10:51
Czy po wybudowaniu tego ronda staruszki będą mogły czuć się bezpiecznie?
May 23.10.2019 14:03:49
No najpierw muszą podnieść jakiś podatek bo pewno pieniążki już się wyczerpały!
! 23.10.2019 13:36:58
Sami tworzycie korki i marudzicie, że musicie w nich stać.
Bamborowa 8 23.10.2019 13:10:27
@ ala, @K.P. Przecież mnie nie chodzi o rozmiar ronda tylko o zasadę jego budowy...A jeśli chodzi o przejeżdżanie przez środek to chyba nie od dzisiaj wiadomo, że są artyści co przejeżdżają przez środek ronda Solidarności Rolników i nic im nie przeszkadza solidna zabudowa czy lampy oświetleniowe na wysepce, prawda? Niedzielny kierowca pozostanie niedzielnym i nic tego nie zmieni.
Do Kaliny i innych 23.10.2019 12:15:21
A może tak małolaty spacerkiem do szkoły lub rowerkiem a nie samochodem 500 metrów. Kondycja i zdrowie napewno się poprawi
Wiejska 23.10.2019 12:03:45
A.co tu ma byc na rogu JP/1maja?? Slyszalem ze hotel na godziny...
??? 23.10.2019 11:26:21
"Spodziewaliśmy się szybszej realizacji tego zadania, ale różne procedury organizacyjne i technologiczne nie pozwalały na rozstrzygnięcie przetargu - mówi P. Osiewała." Na jakie rozstrzygnięcie, skoro zdw przetargu nawet nie ogłosiło?
LEON 23.10.2019 11:18:54
niech te kosztorysanty zjadą z eski na Konstantynów z Retkini na Pabianice nie szlo wyjechać nastawiali słupków betonowych w kółko i rondo za 5000 góra aż miło...a te by chciały pół siradza rozkopać jak te medyki pod Smardzewem...:D
ala 23.10.2019 10:05:13
Bamborowa 8, proponuję miarkę w dłoń i wycieczkę na Maratońską. A potem z tą samą miarką na Jana Pawła w Sieradzu. A potem oświeć tych co to chcą robić przekręty, jak zmieścić Rondo Sanitariuszek w Sieradzu :)
do @inżynier 23.10.2019 10:02:21
Mówisz, że koszt przewyższa wartość rynkową? A widziałeś jakieś otwarcie ofert z przetargów? Jak nie, to proponuję zacząć od analizy kosztów wykonawcy w odniesieniu do kosztów planowanych przez zamawiającego....
@inżynier 23.10.2019 08:15:30
Tak pan prawisz? Nie od dziś wiadomo , że koszt publicznych inwestycji kilkakrotnie przekracza cenę rynkową. Łatwo się wydaje nie swoją kasę. A pitolenie o zakładaniu własnych firm itd itp , to dopiero jest ignorancja. Miłego dnia.
Prowizorek się zachciewa 23.10.2019 07:59:16
Rondo z biała kropą już przy małym ruchu jest bardzo niebezpieczne https://www.google.pl/maps/@51.7496985,19.394864,127a,35y,325.45h,45t/data=!3m1!1e3 A obok porządne Rondo dziś już ukończone https://www.google.pl/maps/@51.7528307,19.3882489,262a,35y,325.45h,44.94t/data=!3m1!1e3
K.P. 23.10.2019 07:50:05
Skrzyżowanie na maratońskiej jest sporo większe od tego przy szpitalu w Sieradzu. Jak rondo będzie ciasne to mocno będzie spowalniać ruch. 2 sprawa jet taka że niektóre te ronda budowane w ten sposób są bardzo niebezpieczne. Gdy brak odpowiedniej wysepki po środku niektórzy potrafią na pełnej prędkości je przejechać i takich rond w Łodzi jest bardzo dużo. A po 3 przy Maratońskiej będzie przebiegać lewa obwodnica Łodzi i nic w tym dziwnego że nie chcą dwa razy przebudowywać tych samych skrzyżowań. w okolicy budowali ronda i robili to już profesjonalnie np. na ulicy Konstantynowskiej.
zainteresowany 23.10.2019 07:46:44
Panie Zorro , jak pan wiesz to powiedz/napisz . Bo ja nie wiem , Więc nie bazgrol - że wszyscy wiedza , tylko podziel się tą wiedzą - ewentualnie???
Do Kaliny 23.10.2019 07:29:58
Wystarczy zróżnicować godziny rozpoczęcia zajęć w szkołach,np gmina 8:15 rozpoczęcie,10 7:45,a 9 o 8:00,wprowadzić zakaz wjazdu dla "L"między 7:30 a 8:15 i Armii Krajowej funkcjonuje!Ale trzeba pomyśleć.Kiedy cięcie drzew ,żeby odsłonić latarnie-teraz wygląda jakby założyć czystą koszlę na brudną szyję,lampy pięknie świecą ale niestety po koronach drzew!
Inzynier 23.10.2019 06:00:08
Kazdy ma prawo nie wiedzieć jakie są koszty inwestycji drogowej i z czego wynika ich wysokość. Ale publiczne chwalenie się niewiedzą i bicie piany to oznaka ignoranctwa. Zalozcie swoje firmy i zrobcie tam rondo - nie za śmieszne, wzięte z kosmosu kwoty typu 10 tysięcy, ale nawet za pół miliona. Zobaczymy jak bardzo bedziecie na minus. Dodam, że projekt juz jest, więc podana w artykule cena i tak jest mniejsza o jego koszt.
Zorro 23.10.2019 04:17:15
Po co przetarg? Wszyscy wiedzą kto ma wygrać.
Takie tam 22.10.2019 21:13:03
Skoro można zrealizować rondo w prosty i dużo tańszy sposób , to gdzie są odpowiednie komórki kontrolne ? Czy może trzeba napisać do Jarosława, by po gospodarsku zajął się sprawą?
Witek 22.10.2019 20:56:48
Jak będą robić to rondo tak długo jak na Smardzewie to ludzie sie tam pozabijają
sieradzak 22.10.2019 20:38:42
ale pitola co roku mówią, że w przyszłym roku a z tego co słyszałem przetarg przewidziany jest przez ZDW na 2021 rok
Kwoty 22.10.2019 20:37:48
Z tych 4 milionów to ile idzie dla przekrętasów? Śmiem twierdzić, że ponad połowa.
Ted 22.10.2019 19:58:09
Na Maratońskiej są dwa takie tanie ronda. Zdanowska przy małych funduszach potrafi zrobić. Romek słusznie powiedział, a Bamborowa 8 dał link. Żeby w naturze zobaczyć jak zbudować tanie rondo wystarczy przejechać Maratońską. To tylko 40 min drogi S8. Prezydent nie pojedzie bo nie ma prawka, a gdyby nawet ktoś go zawiózł to nie zobaczy bo ma wadę wzroku. Oczywiście w Anglii pełno tanich rond nie tylko w Londynie ale kto by tam z nich brał przykład. Tam 4 znaki (ruch okręzny) przy wjeździe i biała namalowana kropa na środku (ile może kosztować? ). Bogaty Sieradz stać i pewno zrobi za 4 mil z własnych środków po swojemu.
do Romek 22.10.2019 19:28:31
Żadne rondo nie może kosztować 10tyś. bo pensje projektanta, inż drogownictwa i urzędników wynosiły by dużo mniej niż za takie co społeczeństwo zapłaci 4 melony.
Do TakieTam 22.10.2019 19:16:25
Zgadza się w Londynie namalują kółko i już jest rondo. I jeżdżić wszyscy umią .
Do Kalina 22.10.2019 18:55:59
Proponuję komendanta z gwizdkiem.
Takie tam 22.10.2019 18:21:51
Proponuję , aby osoby władne i odpowiedzialne za tą inwestycję wysłać na rekonesans do Londynu (tego miasta w Anglii). Tam przy natężeniu ruch setki razy większym niż w powiatowym Sieradzu też są ronda . Nawet na bocznych drogach , i nie kosztowały milion funtów . No ale co tam jakaś Anglia . Kto bogatemu zabroni? Ew. można zerknąć w Google street view.
Sieradzanin 22.10.2019 17:41:11
Wybory są dopiero za 4 lata!!!
Walo 22.10.2019 16:14:18
Na drogę w pola bylo choć nic tam narazie nie ma a na poprawę bezpieczeństwa ( rondo) nie ma kasy. BRAWO WY.
Romuś 22.10.2019 14:48:28
"Romek 2019-10-22 13:47:583 2Przy odrobinie pomyślunku takie rondo jest do zrobienia w ciągu 2 dni a koszt nie przekroczy pewnie 10 tys, a nie 4 mln." Otwieraj firmę i stawaj do przetargu, na pewno wygrasz i zrobisz ekstra rondo
KPINY 22.10.2019 14:15:50
4mln za takie rondo, chyba tam w zarządach muszą pić wodę z Czajki, albo mają głębokie kieszenie ....
Bamborowa 8 22.10.2019 14:01:08
Takie rondo na szybko jak w Łodzi na Maratońskiej można zrobić przez jedną noc. Link https://www.google.pl/maps/@51.725849,19.3514941,3a,60y,312.71h,76.16t/data=!3m6!1e1!3m4!1sEkM3_eKkBuQHFUPSFYOmLw!2e0!7i16384!8i8192 Ale u nas trzeba przetargu i wydania kasy dla kolesi.
NB 22.10.2019 13:59:56
A zmiana warty niech rozpocznie kierowanie ruchem na AK/BW przed 15 do 17
a na niepotrzebne rzeczy to kasa jest 22.10.2019 13:50:33
Lata mijają a ronda jak nie było, tak nie ma i ciągle są obietnice... Do roboty urzędasy!
Romek 22.10.2019 13:47:58
Przy odrobinie pomyślunku takie rondo jest do zrobienia w ciągu 2 dni a koszt nie przekroczy pewnie 10 tys, a nie 4 mln.
Aqa 22.10.2019 13:47:44
Rondo ma kosztować 4 mln ? Dlaczego aż tyle, pół kilometra Sikorskiego kosztowało 2 mln, to to rondo będzie miało kilometr długości ?
Kierownik pielgrzymki 22.10.2019 13:46:16
Masz racje Kalino! Wyjechac stamtad przed 8:00 to jest masakra !!! Ale ktos z rzadzacych widzi ten problem?! Kiedys jeden radny obiecywal sygnalizacje swietlna...
oczko 22.10.2019 13:35:07
Któryś z komendantów powinien stracić stanowisko, jak istnieje straż w Sieradzu takiej sytuacji nie było nigdy!!!!. Tak dba się o bezpieczeństwo mieszkańców miasta i powiatu.
Classico 22.10.2019 13:24:23
Ronda nie ma, nie bylo i nie bedzie
sprawiedliwy 22.10.2019 13:08:07
a WIECIE ŻE W sIERADZU NA OBECNĄ CHWILE STACJONUJE JEDEN SAMOCHÓD POŻARNICZY DO GASZENIA POŻARÓW ŚCIĄGNIĘSTY Z pAŃSTWOWEJ sRAŻY pOŻARNEJ ZE zDUŃSKIEJ wOLI (STACJONUJE W sIERADZU)PONIEWAŻ AŻ 3 SAMOCHODY GAŚNICZE SŁUŻĄCE DO GASZENIA POŻARÓW SIĘ ZEPSUŁY. lUDZIE MUSICIE UWAŻAC Z OGNIEM I WYPADKAMI PONIEWAŻ NA OBECNĄ CHWILE BARDZO SŁABE ZABEPIECZENIE MIASTA
Kalina 22.10.2019 13:01:48
Na skrzyżowaniu Armii Krajowej i Boh.Września nie ma szans na rondo,ale może w godz. 7:20- 8:10 pojawi się tam policjant i pokieruje ruchem ? Mogliby poćwiczyć ,bo chyba już zapomnieli jak to się robi.

Więcej informacji

Zduńska Wola

Hołd walczącym i poległym powstańcom oddali dziś, 22 stycznia, mieszkańcy naszego regionu. W Zduńskiej Woli oraz Sieradzu odbyły się uroczystości upamiętniające 162. rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego.

0

region

Wójt gminy Sędziejowice Dariusz Cieślak był gościem w Radiowej Posesji. W programie m.in rozmawialiśmy o inwestycjach prowadzonych na terenie gminy, bazie terenów inwestycyjnych przy łączniku z drogą S8 czy o tegorocznym budżecie, który zakłada realizację wielu zadań. Nie zabrakło też pytań przysłanych od naszych słuchaczy.

1

Zduńska Wola

Po 9 latach wraca Zduńskowolska Liga Amatorska Koszykówki. Rozgrywki mają się rozpocząć pod koniec lutego. Trwają zapisy.

2

Nasze Radio 104,7 FM

02:28

Start Stop
Vika

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

02:29

Jeszcze w zielone gramy
Magda Umer

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

24.01.2025

Koncert Teresy Werner
Teatr Miejski w Sieradzu

25.01.2025

2. Sieradzki Bieg "Policz Się Z Cukrzycą"
Park im. Adama Mickiewicza w Sieradzu

26.01.2025

VIII Zduńskowolski Bieg WOŚP - Policz się z cukrzycą
Zbiornik Kępina w Zduńskiej Woli
Amatorski Turniej Piłki Nożnej WOŚP
Orlik Szkoły Podstawowej nr 10 w Zduńskiej Woli
Finał Grand Prix Sieradza w Halowej Piłce Nożnej
Hala 15. Sieradzkiej Brygady Łączności
Rubinowy Rok Towarzystwa Śpiewaczego: "Cantate Deo"
Parafia p.w. NSJ w Sieradzu
Operetka "Wiedeńska krew" Johanna Straussa
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1ROSE & Bruno Mars
APT.
2+6Myles Smith
Nice To Meet You
3-2Sylwia Grzeszczak
Latawce