Co na dużym ekranie?
Nagrodzony Srebrnym Lwem na Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych "Ikar. Legenda Mietka Kosza", przegląd "Kadry wyzwolone - kino i cenzura w okresie PRL" czy Seans dla seniorów i film "I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże!" to filmy i wydarzenia na które zapraszają Kino Ratusz i Sieradzkie Centrum Kultury.
Najwybitniejsze polskie "półkowniki", spotkania z twórcami, prelekcje - to wszystko czeka na widzów, którzy w dniach 21-27 października pojawią się na przeglądzie "Kadry wyzwolone - kino i cenzura w okresie PRL". Pokazy mają charakter otwarty i są bezpłatne.
Przegląd "Kadry wyzwolone - kino i cenzura w okresie PRL" przybliży filmy niepokorne, które za swoją wymowę i ukazany obraz ówczesnego świata przez wiele lat nie były rozpowszechniane. Wśród wybranych tytułów znajdą się wśród nich najbardziej znane "półkowniki", takie jak "Przypadek" (1981) Krzysztofa Kieślowskiego, "Dreszcze" (1981) Wojciecha Marczewskiego czy "Ósmy dzień tygodnia" (1958) Aleksandra Forda. Ale nie tylko.
Podczas przeglądu odbędą się też spotkania z twórcami filmów oraz prelekcje, przybliżające historyczne i polityczne konteksty, wygłoszone przez uznanych polskich filmoznawców. Pokaz "Dreszczy" (1981) w kinie "Charlie" uświetni swoją osobą reżyser filmu, Wojciech Marczewski. W Warszawie zaś - przed seansem "Długiej nocy" (1967) Janusza Nasfetera - odbędzie się rozmowa z Józefem Duriaszem (odtwórcą głównej roli). W "Iluzjonie" spotkamy się również z Januszem Zaorskim przy okazji projekcji jego monumentalnego dzieła "Matka Królów" (1982). Z kolei w kinie "Ratusz" w Zduńskiej Woli pojawi się ponownie Janusz Zaorski, który opowie o okolicznościach powstawania jego filmu "Dziecinne pytania" (1981)
Na niedzielę, 21 października zaplanowano Seans dla seniorów i film "I znowu zgrzeszyliśmy, dobry Boże!"
Błogosławieni cierpliwi, którzy czekali na powrót niecodziennej rodziny znad Sekwany. Christian Clavier i spółka znów rozbawią nas do łez w kontynuacji hitu „Za jakie grzechy, dobry Boże?". Twórcy jednej z najbardziej kasowych francuskich komedii ostatnich lat nie wzięli sobie do serca mocnego postanowienia poprawy. Dla widowni to bardzo dobra nowina. Tym razem nie ma mowy o małżeństwach i rozwodach. Gorzej – pary młode z poprzedniej części będą chciały opuścić Francję. Jak daleko posuną się teściowie, by zatrzymać ich w kraju? Religia, tożsamość i narodowe stereotypy znów trafią na ołtarz krytyki, a państwo Verneuil i inni zostaną wyspowiadani na ekranie z małych i dużych grzechów. Więcej kłopotów, więcej kontrowersji, więcej... zabawy!