strzałka do góry
12.02.2020 15:56:17
Sieradz

Sieradz ma mieć nową strategię

Władze samorządowe Sieradza chcą opracować strategię rozwoju miasta do roku 2030. Uchwałę w tej sprawie mają podjąć radni miejscy na najbliższej sesji zaplanowanej na 18.02.br.

(fot. nasze.fm)

Chodzi o to, że w tym roku kończy się okres funkcjonowania obecnej strategii rozwoju miasta. Istnieje zatem konieczność przygotowania kolejnego takiego dokumentu obejmującego okres do 2030 roku.

Strategia ma być opracowana zgodnie z zasadami planowania zrównoważonego rozwoju i być spójna z obowiązującymi dokumentami programowymi na szczeblu krajowym oraz regionalnym.

Zmiany społeczno - gospodarcze i przestrzenne zachodzące w samym mieście, jak i w jego otoczeniu mają bardzo istotny wpływ na stworzenie nowej polityki miejskiej.

Analiza silnych stron Sieradza oraz pojawiających się szans i nowych możliwości mają dać kolejny impuls do rozwoju miasta oraz jego mieszkańców.

Zapisy zawarte w nowej strategii mają być konsultowane społecznie. Nad dokumentem mają się też pochylić eksperci.

bp
Komentarzy: 60

Komentarze

R123 18.02.2020 17:34:59
Mogłoby być województwo ŁĘCZYCKO-SIERADZKIE (lub łęczyckie) ze stolicą w Łodzi. ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Na ziemiach dawnej prowincji łęczyckiej z początku XII w., księstwa łęczyckiego (1138-1263 r), księstw łęczyckiego i sieradzkiego (1263 do I poł. XIV w.), czy też województw łęczyckiego i sieradzkiego (od połowy XIV w. do XVIII), najważniejszymi ośrodkami były najpierw Łęczyca (X-XI w), póżniej Sieradz (XII-XVI w.), Piotrków Tryb. (XVII - I poł. XIX w.) i Łódź (II poł. XIX w. - dzisiaj). ---------------------------------------------------------------------------------------------------- (A.) W woj. łęczycko-sieradzkim poza obecnym obszarem i miejscowościami powinny znaleźć się z powrotem również: (A1.) TUREK, DOBRA, KŁODAWA i DĄBIE (do rozbiorów w dawnym woj. łęczyckim i sieradzkim, obecnie w woj. wielkopolskim); (A2.) KONIECPOL, Stanisławice, Olbrachcice, Cielętniki, Dąbek, Krasice, Garnek, Rzeki Wlk., Kłobukowice, Kuchary, Witkowice, Chorzelnice, Widzów, Lgota Wielka (do rozbiorów w płd. części dawnego powiatu radomszczańskiego woj. sieradzkiego, obecnie w północnej części powiatu częstochowskiego woj. śląskiego); (A3.) KASZTELANIE ZAPILICKIE (po wsch. stronie rzeki Pilicy): dawne kasztelanie żarnowska, małogoska i skrzyńska (ziemie zapilickie zostały utracone przez księstwo łęczyckie ok. 1240 r. za czasów Konrada Mazowieckiego i zostały przyłączone do księstwa sandomierskiego; część z terenów tych kasztelanii (powiat opoczyński i Przedbórz) znalazły się z powrotem w woj. łódzkim w 1999; ale WŁOSZCZOWA, Kurzelów, MAŁOGOSZCZ, CHĘCINY, RADOSZYCE, KOŃSKIE, STĄPORKÓW, PRZYSUCHA, Skrzynno, Przytyk, Jedlińsk dalej znajdują się poza wschodnią granicą województwa łódzkiego). ---------- (B.) ZIEMIA WIELUŃSKA (= rudzka) (WIELUŃ, KŁOMNICE, Mykanów, DZIAŁOSZYN, Toporów, PRASZKA, Rudniki, OSTRZESZÓW, KĘPNO, GRABÓW NAD PROSNĄ, MIKSTAT, WIERUSZÓW, Bolesławiec, Łubnice, Lututów, Czarnożyły, Osjaków, Konopnica, ) wydzieliła się z księstwa kaliskiego podczas rozbicia dzielnicowego; została przyłączona do woj. sieradzkiego w 1420 r. i w całości znajdowała się w jego do rozbiorów. Obecnie ziemia wieluńska jest podzielona między woj. łódzkie, śląskie, opolskie i wielkopolskie. Tereny, które znalazły się w woj. opolskim i śląskim powinny być przesunięte do powiatu wieluńskiego. ------ Ziemia wieluńska w całości powinna należeć albo do wielkopolskiego, albo łęczycko-sieradzkiego, lub być podzielona między te dwa województwa. ---------- (C.) Na obszarze prowincji łęczyckiej i księstwa łęczyckiego w XI w.-1263 nie znajdowały się Skierniewice, Rawa Mazowiecka, Biała Rawska, które są częścią Mazowsza. Przynależność Łowicza jest dyskusyjna: niewykluczone, że za czasów pierwszych Piastów był częścią prowincji łęczyckiej, a podczas rozbicia dzielnicowego dostał się pod wpływy książąt mazowieckich.
R123 16.02.2020 19:35:32
Wszystkim zainteresowanym polecam mapę Corona Regni Poloniae przedstawiającą podział administracyjny z II poł. XVI w.: http://atlasfontium.pl/index.php?article=corona
R123 16.02.2020 19:31:40
Proponowane wybrane zmiany w podziale administracyjnym Polski: -------------------- (1)(2) Likwidacja województw opolskiego i lubuskiego. -------------------- (3) Woj. Łódzkie: zmiana nazwy na woj. ŁĘCZYCKO-SIERADZKIE (albo łęczyckie). Województwo odzyskuje Turek, Dobrą, Kłodawę, Dąbie + południowe tereny dawnego powiatu radomszczańskiego + kasztelanie zapilickie (bez Chęcin, które są blisko Kielc); Sierniewice, Rawa Mazowiecka i Biała Rawska przechodzą do woj. mazowieckiego. -------------------- (4) Woj. mazowieckie: przyłączenie Skierniewic, Rawy Maz., Białej Rawskiej, ziemi łomżyńskiej; odłączenie Radomia i Siedlec. -------------------- (5) Woj. podlaskie: przyłączenie Siedlec, odłączenie ziemi łomżyńskiej. -------------------- (5) Woj. świętokrzyskie: zmiana nazwy na woj. SANDOMIERSKIE;ewentualne przyłączenie ziemi radomskiej; przyłączenie Tarnobrzega, Mielca, Nowej Dęby, Stalowej Woli i Ulanowa; przesunięcie kasztelanii zapilickich do woj. łęczycko-sieradzkiego (Chęciny zostają w woj. sandomierskim). -------------------- (6) Woj. małopolskie: wskazana jest zmiana nazwy na woj. KRAKOWSKIE, ponieważ woj. sandomierskie, lubelskie i rzeszowskie też są częścią Małopolski. Przyłączenie Częstochowy (bez północnej cześci pow. częstochowskiego i kłobuckiego), Kłobucka, Zawiercia, Żywca. -------------------- (7) Woj. śląskie: przyłączenie woj. opolskiego (bez Praszki i Rudnik); odłączenie Częstochowy, Kłobucka, Zawiercia, Żywca. -------------------- (8) Woj. dolnośląskie: przyłączenie Zielonej Góry. -------------------- (9) Woj. wielkopolskie: przyłączenie Gorzowa Wlk., części terenów woj. kujawsko-pomorskiego i zachodniopomorskiego (które należały podczas I RP do woj. poznańskiego lub kaliskiego); odłączenie Turka, Dobrej, Kłodawy i Dąbia. -------------------- (10) Woj. kujawsko-pomorskie: część przygranicznych terenów będących częścią Wielkopolski powinna być przesunięta do woj. wielkopolskiego. --------------------
michał 16.02.2020 14:47:28
Kiedy będzie zlikwidowany płot przy Polo le lat już jest i nic a przydało by się powierzyć parking tam tyle terenu i oświetlenie by się przydało bo jest tam ciemno jak
. 15.02.2020 23:29:20
R123 woj Łęczyco Sieradzkie a to dobre...
R123 15.02.2020 18:36:34
Do magister: Sieradz nie jest gorszy, tylko chwilowo rolę Łęczycy i Sieradza przejęła Łódź. W sumie wolałbym, żeby było województwo łęczycko-sieradzkie, a nie jakieś łódzkie. --- Historycznie biorąc pod uwagę ziemie dawnej prowincji łęczyckiej z początku XII w. i księstwa łęczyckiego (do 1263 r), najważniejszymi ośrodkami były najpierw Łęczyca (X-XI w), póżniej Sieradz (od XII w.), Piotrków Tryb. i teraz Łódź.
Sieradzak 15.02.2020 08:49:43
Sieradz Główny wystarczy!, Meka iWarta to stacje chyba tylko z nazwy i przyzwyczajenia.. Dziwię się że zatrzymują się tam jakiekolwiek pociągi. Wczesny Gierek bez remontów, a gdyby nie wyburzyłli stacji na Sieradz Meka to tam byłby jeden wielki śmierdzący szalet..
magister 14.02.2020 22:35:16
do R123 ,a w czym jest Sieradz gorszy od tych miast skoro istniał już za piastów i był jednym z ważniejszych piastowskich miast
Tytan 14.02.2020 16:32:56
Ale bzdury gadacie to głowa boli. Same mloty
R123 14.02.2020 14:10:40
Do pasażer, podrózny: Chyba nam nie potrzeba takich udziwnień, jak Sieradz Główny. Sieradz to nie Wrocław, Poznań, czy Kraków :)
podróżny 14.02.2020 12:47:08
do pasażera : Sieradz Główny lub Centralny jak najszybciej skoro jest Sieradz Warta i Sieradz Męka
liderka sieradzkiej listy PIS 14.02.2020 12:43:01
pozdrawiam wyborców Pani LICHOCKIEJ za piękny ewangeliczny gest w sejmie
do Rejtanów 14.02.2020 10:03:18
Dajcie spokój z tym lejem depresyjnym, przecież w październiku 2019, głosując na PiS, przypomnę tylko 54,45% w powiecie i blisko 64% w Złoczewie, zagłosowaliście właśnie za lejem depresyjnym, za gigantyczną dziurą w ziemi, za wysiedleniem 33 wsi. O co teraz jest to rozdzieranie szat?
Wito 13.02.2020 21:18:46
Do DROGOWY - Obwodnica i wewnętrzne ciągi okrężne ulic w Sieradzu (niektóre wymagają uzupełnienia): (1) Ciąg dróg (już istniejący): ul. Targowa, ul. Broniewskiego, al. Grunwaldzka. ////// (2) Ciąg dróg (wymaga uzupełnienia): (od ul. Krakowskie Przedmieście) ul. 1. Maja, ul. 3. Maja, nowa droga (pomiędzy 3. Maja i Zachodnią), ul. Zachodnią i przedłużenie ul. Zachodniej do ul. Wojska Polskiego. ////// (3) Obwodnica zewnętrzna obejmująca drogę S8, łącznik S8, fragment drogi na Kalisz i drogi powiatowej Smardzew-Kościerzyna-Baszków jest zupełnie wystarczająca. Obwodnica zewnętrzna wymaga uzupełnienia o zjazd z drogi S8 na drogę 480 w Monicach i ewentualną poprawę drogi przez Kościerzynę.
Mieszkaniec 13.02.2020 20:38:29
Miasto nie powinno budowac obwodnicy przez dzierlin bo mieszkancy Sieradza na tym nie skorzystaja. To nie sa tereny miejskie. Taka droga mogla by byc zbudowana przez wladze centralne jedynie czyli gddkia jako droga krajowa do drogi 83. Wydali bysmy ze 40 mln zl żeby ciezarowki przez Wojska Polskiego nie jechaly jak dla mnie bez sensu. Za to droga od szpitala do Wojska Polskiego odciazyla by Armi Krajowej i caly ruch osobowy z poludnia miasta zamiast przez centtum i rondo poszedl by ta nowa droga. Oczywiscie ograniczenie 3,5t tylko dla ruchu lokalnego. Mysle ze to nie dojdzie do skutku bo lokalni inwestorzy sie o to postaraja zeby duzy deweloper spoza miasta nie wszedl na lokalny rynek. Ceny mieszkan przestaly by rosnac a moglyby nawet zaczac spadac
Ekolog2 13.02.2020 20:16:50
Do Ekolog: Tak jak wcześniej pisałem po otwarciu kopalni pod Złoczewem będzie katastrofa hydrologiczna (z powodu olbrzymiego leja depresyjnego), co oznacza obniżenie się poziomu wód gruntowych, wysychające jeziora i zbiorniki wód podziemnych. Wiele studni (również tych głębinowych) wyschnie. --- Węgiel pod Złoczewem zalega na głębokości 300 m, głębiej niż pod Bełchatowem (tam był na głębokości 200 m), co oznacza że oddziaływanie kopalni pod Złoczewem będzie znacznie większe niż pod Bełchatowem. Nie wiem na jaką głębokość sięgają studnie w Sieradzu (Ty wspominasz o 120 m); w Łodzi jest to od kilkudziesięciu metrów do 300-900 m: https://uml.lodz.pl/aktualnosci/artykul/nowa-studnia-glebinowa-w-lodzi-id31557/2019/11/20/ - jeżeli w Sieradzu jest to 120 m, to rzeczywiście to oddziaływanie będzie.
Ekolog 13.02.2020 18:36:54
Do ekolog2 - odkrywka / kopalnia węgla brunatnego jest na głębokości ok 400 m. Ujęcia wody - studnie głębinowe są na głębokości ok.120 m. Depresja odkrywki jest na szerokości kilkudziesięciu km. Sięga spokojnie do Sieradza. Kopalnia węgla brunatnego ....to katastrofa ekologiczna dla Sieradza Wystarczy pojechać w okolice Konina i zobaczyć co się dzieje z jeziorami. Najbliżej jest do Wilczyna.
Drogowy 13.02.2020 18:03:09
Obwodnica powinna być od ronda w Smardzewie przez Koscierzyn/Dzierlin do drogi na Wartę i później do drogi na Poddębice. To by był prawdziwy ring i zero ciężkiego transportu w mieście
sieradzak 13.02.2020 17:28:36
Jaka strategia.nie potrafią wyremontować dróg zniszczonych,ul,Zachodnia ,Zakładników do remontu!!!!
Wito 13.02.2020 15:55:20
Do sdz - za Walczaka było zrobione całkiem dużo (starówka, S8, obwodnica). Osiewała funduje nam z kolei geotermię. Mamy coraz więcej miejsc pracy.
R123 13.02.2020 15:45:40
Do XYZ: Cały odcinek Ostrów Wlk - Zduńska Wola linii kolejowej 14 będzie remontowany po skończeniu odcinka Zduńska Wola - Łódź Kaliska LK14, a więc pewnie począwszy od 2021 r. Jak sądzę wówczas będą kończyć remont dworca w Sieradzu (włącznie z peronem wyspowym), ale mam nadzieję, że zajmną się również wiaduktem kolejowym nad ul. Uniejowską. Władze miasta powinny się upewnić, że to zostanie zrobione.
R123 13.02.2020 15:39:42
Do KIKS: Przyjeżdżają do pracy do Scanfilu, Ceramiki Tubądzin, Medany.
Obciach dla władz miasta 13.02.2020 13:52:16
do xyz to jest najgorszy peron na trasie Kalisz- Łódz Kaliska
KIKS 13.02.2020 13:50:09
do R123 DO JAKIEJ PRACY CHYBA DO SZKÓŁ ŚREDNICH -TRZEBA UMIEC PATRZEĆ I OBSERWOWAĆ
sprzeciw wyborców 13.02.2020 13:43:48
W styczniu posłanka PiS Joanna Lichocka zrezygnowała z zasiadania w stałej podkomisji do spraw współpracy z zagranicą i NATO. Jak powiedziała, zrobiła to na znak sprzeciwu
XYZ 13.02.2020 13:11:12
Jeśli coraz więcej ludzi korzysta z pociągów to czy władze Sieradza nie powinny mieć wpływu na zmodernizowanie peronów na dworcu PKP. Do pociągów dalekobieżnych nadal trzeba się wdrapywać niczym w latach siedemdziesiątych. Samo postawienie ławek nie unowocześniło wizerunku dworca.
sdz 13.02.2020 13:05:31
a co zbudowano w minionej dekadzie ??? bo jakos nie widzę ? te pare bloków ? drogi dla rowerów które są i tak ie praktyczne .
Ekolog2 13.02.2020 12:18:56
Do Ekolog: Zgadzam się, że kopalni pod Złoczewem nie powinno się otwierać. Studnie głębinowe w Sieradzu raczej nie będą suche, ale i tak będzie katastrofa hydrologiczna.
R123 13.02.2020 12:08:45
Do 123: Obwodnica to jest nazwane trochę na wyrost, pewnie dlatego, że nazwy "obwodnica północno-zachodnia" użył prezydent Walczak. Tak naprawdę to powinna być kolejna droga, która łączy różne części miasta. I żeby ludzie z tych bloków mogli wyjechać z osiedla bez korków. (Prawdziwą obwodnicą jest łącznik między S8 i POW oraz droga przez Kościerzynę do Warty i dalej) --- --- Wiele osób pracuje na Wojska Polskiego, więc potrzeba dodatkowej drogi, żeby tam mogli dojechać. Tak na marginesie apel do władz miasta: nie lokujcie więcej miejsc pracy w okolicach Wojska Polskiego, bo póżniej jest problem z dojechaniem do pracy. Lepsze miejsca są w pobliżu obwodnicy południowo-zachodniej.
R123 13.02.2020 11:55:31
Do "jtaki rozwój jacy radni": coraz więcej ludzi dojeżdża do Sieradza do pracy.
xxx 13.02.2020 11:34:50
Drogi, ronda, chodniki, ścieżki rowerowe, przejścia dla pieszych, kino, kwiarnie, porządek przy Jana Pawła budy za rondem , rozwój firm , inwestycje, sport i rekreacja, miejsca relaksu dla rodzin itp. TERMY
Ludź 13.02.2020 11:29:43
Walczmy też o S12 z Sieradza do Kalisza i dalej do S11.
stach 13.02.2020 10:30:48
Czyli, co? Kosomdorm?
123 13.02.2020 10:22:58
Mieszkaniec, wytłumacz tą obwodnicę bo nie rozumiem . Czy ona ma być przez 3 maja? Tam gdzie mają być budowane osiedla domków jednorodzinnych i bloki.
Ekolog 13.02.2020 10:09:52
https://wyborcza.pl/7,155287,25690359,wegiel-za-wszelka-cene.html#a=100097&c=145&s=BoxBizLink Czy Pan Prezydent wpisze w strategię rozwoju miasta budowę nowych źródeł zaopatrzenia w wodę dla Miasta Sieradza? Budowa kopalni węgla brunatnego w Złoczewie spowoduje " spustynnienie" Sieradza i okolic ( patrz link powyżej). Pesymistycznie, ujęcia głębinowe mogą być "suche". Panie Prezydencie, dlaczego w naszym Mieście nikt nie mówi o zagrożeniach wynikających z budowy kopalni? Gdzie jest Pan Prezes MPWIK?
Kalina do R123 13.02.2020 09:57:32
Dziękuję.
tymczasem 13.02.2020 09:27:48
Park oświetlony , a na Piłsudskiego ciemności od kilku dni.
urzędas 13.02.2020 09:18:13
strategia - dokument winien być opublikowany na stronie BIP . Jeśli nie jest wasi przedstawiciele w radzie miasta powinni to sprawić by była. A w ogóle każdy może uzyskać ten dokument na wniosek o udostępnienie informacji publicznej - polecam zainteresowanym ta drogę służbową.
Do mieszkaniec 13.02.2020 09:01:31
Obwodnicę robi się poza miastem a nie przez osiedla. Naszą obwodnica jest łącznik i do niej trzeba zrobić obwodnicę od Wojska Polskiego. Tanie mieszkania równa się tandeta najlepiej niech buduje deweloper. A poza tym zgadzam się z Tobą w 100 % zielony Sieradz.
Redyk 13.02.2020 08:59:18
Bardzo dobrze że jest ten autobus na 11 listopada. Po drugie te sieradzkie niedorajdy samochodowe co tak na to narzekają nauczą się lepiej jeździć i przestana może kompromitować w Łodzi i Kaliszu
R123 13.02.2020 08:59:10
Do Konar: Jak porównasz Sieradz z innymi miastami województwa łódzkiego, to spadek ludności w Sieradzu jest o wiele mniejszy niż w innych miastach.
do Kaliny 13.02.2020 08:56:13
Wszędzie...
Kalina 13.02.2020 08:51:21
Może sieradzcy radni, wzorem warszawskich, podejmą uchwałę zakazującą grodzenia nowych osiedli ? Bloki odgradzane są płotami, ale ze wszystkich urządzeń na terenie SSM -nowi mieszkańcy-korzystają bez ograniczeń.
pasażer 13.02.2020 08:48:24
czyli dworzec pkp w SIeradzu powinien mieć nazwę Sieradz Główny
jtaki rozwój jacy radni 13.02.2020 08:46:14
strategia coraz więcej osób dojeżdza do pracy do łodzi a młodzi już nie wracają ze studiów- bo po co skoro nie ma miejsc pracy
R123 13.02.2020 08:46:06
Do Mieszkaniec: obwodnica miejska od szpitala do Zachodniej i Wojska Polskiego => Dokładnie tak. Co więcej taka obwodnica (wraz z bezkolizyjnym przejazdem przez tory kolejowe na LK14) dawałaby też dobry dostęp do stacji Sieradz Północny, która powinna być zlokalizowana między POW i Wojska Polskiego. Sieradz może też aplikować do programu budowy skrzyżowań bezkolizyjnych PLK o budowę przejazdu na ul. Zachodniej (finansowanie jest z budżetu państwa, samorząd, czyli powiat i miasto, muszą sfinansować drobną część).
R123 13.02.2020 08:35:44
Do Kalina: Tutaj można sprawdzić najnowszy projekt przebiegu kolei dużych prędkości (KDP) (plan rządu i CPK z końca stycznia 2020): https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl/k09 --- https://cpk.pl/pl/inwestycja/ssl --- --- --- --- Projekt zawiera kilka wariantów. Rozgałęzienie linii KDP Y (LK85, LK86+LK87) jest planowane w Sieradzu w okolicach ronda na POW i obwodnicy zachodniej. Dotychczasowa stacja w Sieradzu będzie dobrze zintegrowana z linią KDP (tak więc bez problemu dojadą do niej też pociągiem i ze Zduńskiej Woli; również łatwiejszy dojazd samochodem z obu miast). Z planu nie wynika, gdzie będzie stacja techniczna Sieradz Północny (ale musi być jeszcze przed rozgałęzieniem; miejmy nadzieję, że będzie po zachodniej części Sieradza, jak najbliżej POW; stacja techniczna może w przyszłości służyć jako stacja pasażerska, więc dlatego ważna jest jej lokalizacja). --- W projekcie z czasów PO (2013 r.), stacja KDP wspólna dla Sieradza i Zduńskiej Woli miała być na północ od przystanku SIERADZ MĘKA (a więc dojazd tylko samochodem; komu by się tam chciało jechać?) i rozgałęzienie miało być między Kaliszem i Ostrowem Wlk.
leśny ludek 13.02.2020 07:40:13
pomysł wpuszczenia autobusu na 11 Listopada to faktycznie nowy lider na mojej liście sieradzkich absurdów
średniomiejski 12.02.2020 21:37:07
Aha, kończy się stara strategia to trzeba zrobić nową - umarłem. Strategię robi się aby osiągnąć jakieś cele: czy ktoś z szanownej władzy sprawdził co zrealizowano z poprzedniej strategi? redaktorzy nasze.fm zadajcie takie pytanie na posesji. Obawiam się, że niewielu radnych w ogóle nie zna treści tych dokumentów.
11.11 12.02.2020 21:37:04
Mam pytanie , jaka strategia rozwoju była do roku 2020 i co udało sie z tej strategii osiągnąć, bo w artykule nic na ten temat nie ma.
Mieszkaniec 12.02.2020 21:19:49
Obwodnica miejska od szpitala do Zachodniej i Wojska Polskiego, uruchomic tereny deweloperskie na tym terenie, sciagnac ludzi do miasta przez tanie mieszkania bo pracy bedzie do oporu jak nie u nas to pod lodzia. Zakonczyc inwestycje w geotermie i stworzyc tanie, przyjazne, ekologiczne, czyste miasto z tanimi mieszkaniami. To gwarancja rozwoju. O mieszkancow trzeba konkurowac a dzieki s8 Sieradz ma szanse w tej rywalizacji z duzymi miastami
Kalina 12.02.2020 20:22:46
Gdzie można sprawdzić planowany przebieg szybkiej kolei ?
Kalina 12.02.2020 19:55:56
Gdzie można sprawdzić planowany przebieg szybkiej kolei ?
Do Ludź 12.02.2020 19:54:51
Jeśli w Sieradzu ma być "przystanek" szybkiej kolei, to ta kolej już nie będzie szybka.
R123 12.02.2020 19:53:41
Do Ludź: Dokładnie tak. Wg planu z 2013 przystanek Sieradz Północny powinien być współny dla Sieradza, Zduńskiej Woli, Warty i Szadku i był planowany gdzieś pośrodku w lesie na północ od przystanku Sieradz Męka. Tyle że to nikomu nie służy (no może tym z Woźnik lub Męckiej Woli). Z Sieradza i Zduńskiej Woli daleko. Lokalizacja tego przystanku była zupełnie bez sensu. --- Ale wygląda na to, że rząd PiS i CPK poszli po rozum do głowy i pociągi z linii KDP (kolei dużych prędkości) LK85 będą mogły zajeżdzać na stacje na LK14 w Sieradzu oraz w Zduńskiej Woli. Zastanawia mnie tylko położenie stacji Sieradz Północny. Optymalnie, żeby była w miarę blisko ulicy POW w Sieradzu, tak aby mieszkańcy Sieradza i Zduńskiej Woli mogli łatwo dojechać (ze Zduńskiej: S8 i obwodnicą Sieradza). I o to oba samorządy miejskie powinny walczyć: o łatwy dojazd do wspólnej stacji na KDP.
Konar 12.02.2020 19:18:19
Rozwoju? Chyba "zwoju" ludzie uciekają stąd do dużych miast, za chwilę pozostaną sami emeryci.
Ot co 12.02.2020 19:16:37
Strategia w sieradzkim wydaniu ...Po ul. 11 Listopada puścili duży autobus, który jeździ do ok. 14 godziny dla wybrańców z ciężkim tyłkiem, bo do Grunwaldzkiej czy Bohaterów Września daleko nie jest... Potrafią"myśleć" strategicznie. Nie ma parkingów, jest ciasno to jeszcze autobusu brakowało. Chodniki, by lepiej zrobili, CHODNIKI, parkingi i drogę dziurawą koło piekarni !!!! .. A rozświetlony jak wesołe miasteczko park ?! Za dużo pieniędzy jest w kasie?! Czy jakiś ważniak tam bardzo późnym wieczorem łazi?! STRATEGIA... kolejna...?! Więcej nierównej kostki i betonu, bo na starym rynku za mało ...
Rakoczy 12.02.2020 17:29:27
Powiat Grodziski inaczej to miasto nie ma przyszłości. Widać co się dzieje w powiecie. Ciągną nas na dno.
Do ludź 12.02.2020 17:29:09
Masz rację, wiem w którym miejscu. Dokładnie jest to dokładnie środek lasu "Mokre Zborowskie"
Ludź 12.02.2020 16:27:14
Sieradz niech pilnuje by przystanek szybkiej kolei był w Sieradzu a nie w lasach miedzy Sieradzem a ZW

Więcej informacji

Zduńska Wola

Oszuści internetowi nie próżnują. W ciągu kilku dni, do zduńskowolskiej komendy zgłosiło się 10 osób, które dały się oszukać cyberprzestępcom. Zduńskowolanie podawali obcym osobom kody blik, instalowali aplikacje umożliwiające zdalnie sterowanie ich telefonem lub komputerem, chcieli szybko się wzbogacić i wpłacali pieniądze na fałszywe platformy inwestycyjne. Policja apeluje o ostrożność w sieci i rozsądek w kontaktach z osobami z drugiej strony monitora.

0

Zduńska Wola

Na ostatniej w mijającej kadencji sesji spotkała się dziś, 25 kwietnia, Rada Miasta Zduńska Wola. Obrady były okazją do podsumowania kadencji 2018-2024 i podziękowania radnym za ponad pięć lat pracy w miejskim samorządzie.

0

region

Europejski Dzień Praw Pacjenta to dobra okazja, by przypomnieć o prawach pacjenta i o tym, że będąc świadomym i aktywnym pacjentem, możemy mieć wpływ na system opieki zdrowotnej. Pacjenci, którzy mają trudności z realizacją świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych mogą złożyć skargę do NFZ.

1

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

16:56

Strong Enough
Cher

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

16:55

Tiritomba
Violetta Villas

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

26.04.2024

Giełda płyt winylowych
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu

27.04.2024

I Konferencja Edukacyjna "W stronę małego dziecka"
Warckie Centrum Kultury
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!