strzałka do góry
23.04.2020 11:57:12
region

Rolnicy w regionie obawiają się suszy

Wiele wskazuje na to, że to będzie kolejny trudny rok dla producentów żywności. Niski stan wód gruntowych nie będzie bez wpływu na kondycję rolnictwa, a co za tym idzie jakość i ceny żywności.

(fot. zdjęcie ilustracyjne)

To, że poważny problem z suszą może się w tym roku powtórzyć widać chociażby w typowo rolniczym powiecie sieradzkim.

- Wystarczy porozmawiać z naszymi rolnikami, ci są naprawdę zaniepokojeni aktualną sytuacją. Zresztą nie tak dawno, gdy mieliśmy problem w gminie z ptasią grypą oznakowywaliśmy strefy zagrożone. Wbijając paliki widzieliśmy, że gleba jest sucha na 15-20 cm w głąb. To może niepokoić jeżeli chodzi o los tegorocznych upraw. W długotereminowych prognozach pogody opadów deszczu tymczasem nie widać - mówi Piotr Świderski, burmistrz Błaszek.

W podobnym tonie wypowiada się wójt typowo rolniczej gminy Wróblew.

- U nas na polach systemy nawadniające było zwykle widać dopiero w maju. Tymczasem pierwsze z nich już pracują. Brak wody sprawia, że plony są zwykle mniejsze, a jakość produktów słabsza. Rośnie za to wtedy cena za produkty dla konsumentów. Oby tak się nie stało, ale wszystko wskazuje na to, że niestety taki będzie ten rok - ocenia Tomasz Woźniak.

To, że problem z zasobami wody jest duży i to w skali całego kraju pokazuje chociażby nowy typ ostrzeżenia hydrologicznego, który wprowadza od maja br. Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej - Państwowy Instytut Badawczy. To ostrzeżenie przed suszą hydrologiczną. Komunikaty z tym związane będą wydawane w okresie od 1 maja do 31 października. Ma to ścisły związek z pogłębiającym się zagrożeniem suszą w naszym kraju.

bp
Komentarzy: 68

Komentarze

P.S 30.04.2020 14:22:18
Chciała bym zacytować wielkiego znakomitego wodza Bronka Komorowskiego "Woda ma to do siebie, że się zbiera i stanowi zagrożenie, a potem spływa do Bałtyku... „ dziękuje Pozdrawiam Yvonne
Zębatka 123 30.04.2020 12:20:25
Ja mysle, ze to wszystko przez te anteny 5G. A tak po za tym zastanówcie się czy ziemia aby napewno jest okrągła. Oby nie było tak ze cała woda nam się skończy na końcu płaskiej ziemi. Pozdrawiam Maciek z
Plan..ski.. 25.04.2020 20:22:53
Ups. Nie ładnie. Wody Polsce sprawdzą ich nawadnianie. Już drony latają. Nawet nocą..
Do razem z Pis 25.04.2020 20:13:51
To przez nich mamy takiego sołtysa. Jaki wstyd.Ciągle u nich przesiaduje. Brrr
Razem z PiS 25.04.2020 19:32:06
Zawiodłam się na rodzinie z końca Bliźniewa.To oni psują dobre sąsiedzkie nasze relacje. Myślą że jak są bogaci to im wszystko wolno.
Opiekun marysi 24.04.2020 22:43:32
Marysia pomyliła leki i bredzi
Konieczny 24.04.2020 22:16:38
Weźcie się za Bliźniew. Andrzej leje na pot~gę. Bez pozwoleń.
Tak,tak.... 24.04.2020 18:12:17
Nalezy tych wszystkich bogatych bo moze sie przewiercili na antypody(Australii).Slychac,ze sie wegiel australijski pojawil a to zielonym nie podoba!!?Niech sie lepiej zajma tym,zeby ktos mam chmury przegania albo kradnie i dlatego u nas nie pada.
do marysi 24.04.2020 15:01:30
do marysi marysia co z coronovirusem jaki mas cudowny plan na covid -19
Marysia 24.04.2020 13:27:26
No tak urząd gminy tylko do brania pieniędzy jest. Jak trzeba opłatę pobrać to wiedzą gdzie rączki wyciągnąć. Urzędnicy mają to w nosie po prostu. Chcę przypomnieć, że do zadań własnych gminy należą zprawy gospodarki wodnej. Marnowanie zasobów wodnych i brak zainteresowania realnymi problemami w gminie. Z fotela urzedu łatwo się piszę, ze
Studnie głębinowe 24.04.2020 13:06:21
Powinni posprawdzać, bo jak znam szczwanych chłopów to nie jeden pewnie ma głębszy odwiert. Powyżej 100 m głębokości wymagane jest pozwolenie od Urzędu Górniczego.
Komornik 24.04.2020 12:17:59
Oddać pieniądze za las!!
Ryszard, Ty draniu 24.04.2020 10:10:43
Łoddej mi dyszczownie bo mi zatracisz
Rodowity 24.04.2020 09:43:52
A szlaban w Sieradzu zapuszczony zarośnięty wstyd a mógłby zbierać wodę zasilić zbiorniki w parku AM tak mała tamka pod mostem by swoje zrobiła wystarczy kilka porządnych dech
Tubylec 24.04.2020 09:15:35
Pozostaje jeszcze kwestia sprawdzania głębokości studni prywatnych, W przypadku głębokości ponad ok 100 m to chyba zagrażają już studniom głębinowym na stacjach SUW i wtedy to już całkowita lipa bo w końcu braknie wody w kranach albo ciśnienie spadnie do 0,5bara.. Gminy tym się pewnie zajmować będą albo te WODY POLSKIE.
Boryna 24.04.2020 08:58:47
Zimii nie łoddom, wody tyż nie
Hugo 24.04.2020 08:54:39
Każdy operat wodno prawny zawiera wodomierz dobrany już do średnicy przyłącza i nie paplajcie już bajek. Kwestia nadzoru teraz nad Legalizacja prawidłowym montażem itd. Myślę że Wody Polskie tego nie odpuszcza bo piniądz z tego jest a już ładnym białym autem po Sieradzu śmigają,.
mm 24.04.2020 08:03:18
zła gospodarka wodno melioracyjna w naszym kraju , po prostu problem od lat leży odłogiem. W Anglii tyle jest opadów , a jakie mają na polach ( wzdłuż i w szerz ) wybudowane rowy a nawet kanały melioracyjne ?
K.P. 24.04.2020 07:45:44
Co Wam dadzą duże zbiorniki retencyjne? One są po to żeby regulować poziom wód w rzekach a nie przeciwdziałać suszy. Przeciwdziałają suszy małe zbiorniki, bagna, torfowiska. Ale żeby istniały torfowiska i bagna to rolnicy musieliby oddać naturze najbardziej mokre tereny. W przeszłości zostały one osuszone i zmeliorowane. Czasami wystarczy wyciąć olchy, wykopać mały rów i słońce i wiatr robią swoje. Po kilku latach można kosić trawę, a woda zamiast być zatrzymana to szybciej spływa i wyparowuje. Prawdziwe zatrzymanie wody musi być już u źródła a nie dopiero na większych rzekach
Do Marysia 24.04.2020 07:42:08
Wstydzimy to się za tych którzy mieszkają przy tych olszynach. Myślą że jak są bogaci to im wszystko wolno. Takie bogate prostaki.
Zenon 24.04.2020 07:33:17
komentarz Marysi - słusznie piszesz i masz rację, niestety w większości gmin temat Spółek Wodnych jest tylko na papierze, co do działań w obszarze o którym mówisz to jest to smutna prawda, ale podobnie ze zbiornikami retencyjnymi - gdybyśmy mieli ich więcej w bliskiej okolicy Błaszek czy Wróblewa to cała sytuacja wokół też wskutek chociażby parowania wody byłaby inna, zresztą podobnie jest z lesistością, u nas drzew musi przybywać
Do Marysia 24.04.2020 07:08:09
A od kiedy to gmina odpowiedzialna jest za meliorację? Spółka wodna jako dobrowolne zrzeszenie właścicieli gruntów zmeliorowanych odpowiada za meliorację na terenie danej gminy, A za rzeki Wody Polskie. Trochę przepisów poczytać A nie bawić się w meteorologa. Podziękowania dla gminy że wspiera działalność Spółki wodnej. Mam grunty w gminie Warta i Sieradz A tam rolnik jest pozostawiony sam sobie bo brak spółki oraz pomocy ze strony gminy w czyszczeniu rowów oraz usuwaniu awari melioracji.
Nie każdy rolnik 24.04.2020 06:53:34
To cwaniak i złodziej jak to niektórzy myślą. Ja za wodę płacę do Wód Polskich i się rozliczam co kwartał. Więc wypraszam sobie wrzucać mnie do jednego worka z innymi. Za projekt studni, odwiert zapłaciłem i za pobór na swoim polu też płacę.
Do Do 123 24.04.2020 06:52:20
Gość ma trochę racji. Patrząc na to globalnie, możemy założyć, że nie mamy wiatraków i produkujemy prąd z węgla. Oprócz CO2 emitujemy do atmosfery mnóstwo pary wodnej. Poza tym w elektrociepłowni z kominów chłodniczych - tych na które ekolodzy wchodzą w maskach smogowych emitujemy samą parę wodną. Para wodna spada na ziemię w postaci deszczu. I teraz w takich Niemczech, gdzie wszędzie jest naustawiane wiatraków i gdzie wyłącza się elektrownie węglowe i atomowe, ile mniej pary wodnej zostanie wyemitowane do atmosfery? A pewnie spadło by to u nas w postaci deszczu.
Rolnik 24.04.2020 06:06:13
Ta przeklęta kopalnia w Złoczewie nie powinna powstać to dopiero osuszy teren i wywinduje ceny zywnosci i doprowadzi do upadku tysiecy gospodarstw rolnych i ogromnego spadku wod gruntowych
wodnik szuwarek 24.04.2020 03:19:38
Ze studni to pół biedy. Spora część rolników pompuje wodę z rzek i strumieni a te wysychają na potęgę. Nawet jak już tylko strużka płynie to jeszcze potrafią tamę zrobić i w nocy podlewać. To jest dopiero draństwo. Za takie coś powinna być kara co najmniej 100 tys.
Marysia 23.04.2020 23:49:58
W gminie Wróblew woda spływa strumykami. Żadnych zapor na strugach. Ta melioracja którą kiedyś wybudowali nasi dziadkowie z myślą o zatrzymaniu wody gdy jest sucho a jej odprowadzeniu gdy jest mokro jest zaniedbana. Gdzie są sprawne zapory na Swędrni w miejscowości Bliźniew i Dziebędów się pytam? Po co spółka wodna w tej gminie jak nawet gospodarować zasobami wody nie potrafi?? Czemu nie spiętrza się wody na Swędrni by woda wypełniła rowy melioracyjne? Czemu rowy są pozarastane olszynami na pare metrów wysokimi? Czemu nie karze się bambrów zasupujacuch tę infrastrukturę zgniłymi ziemniakami? Rowy melioracyjne w wiekszości brudne i suche. Jak pole w ich pobliżu ma czerpać z nich wilgoć? Przecież woda z takich rowów nawet w okresie suszy paruję i nawilża powietrze a to też zawsze pomaga rośliną w ich pobliżu nie wspominając już o podsiąkaniu gruntów. Panie Wzgarda i reszta gminy wstyd!
Salomon 23.04.2020 21:45:09
NIkt tego głośno nie powie, ale wiekszośc ziem klasy V-VI (tzw piaski) na terenie całego woj łódzkiego powinna być zalesiona - taka prawda - kto wie może za pare lat tak bedzie, tym bardziej ze w łódzkim najmniejsza lesistośc.. a lanie wody w piach - cóz - niby nie racjonalne ale ziemniory smaczne, nie mniej natury nie oszukasz na takich ziemiach sadzic sie winno lasy i tyle
Wodnik 23.04.2020 21:32:12
Dlaczego rolnicy mimo obowiązku nie mają wodomierzy i brak jest opłat do budżetu Państwa. Też nie chcę płacić podatków. Co na to Wody Polskie
Nie w basen 23.04.2020 21:23:48
Wodociągi gminne mają swoje możliwości. Braknie wody. Prośba. Będzie trudno...
Pogodynka 23.04.2020 21:20:08
Będzie potężna susza. Będą braki wody w kranie. Wirus przy tym go pikuuś.
stach 23.04.2020 21:18:20
Żeby tylko wiatraki... a płaska Ziemia to pryszcz?
Darek 23.04.2020 21:14:17
Ja mam wodę z wodociągu i leję na trawę ile się da, bo musi być ładna i zielona. Mam sporo kasy to mnie stać. A nieroby niech psioczą. Górą Podłężyce.
Do 123 23.04.2020 21:13:06
Wiatraki są w całej Europie ale to Polska ma ich najmniej przez politykę naszego rządu. Dania cała energię produkuje z wiatraków a nasz rząd woli węgiel. Ty naprawdę nie widziałeś farm wiatrowych.
do sieradzanin 23.04.2020 20:55:02
już w tamtym roku kupowałem dobry miód pod Łodzią od pszczelarza.. po 70 za słoik. i to było 700ml bodajże. W porcie był miód .ale.
123 23.04.2020 20:54:10
W całej Polsce masz na*rane wiatraków jakby ktoś je rozsiał. Myślisz że jest to bez znaczenia? Taki wiatrak jak ma kilkadziesiąt metrów albo i więcej nie oddziałuje na pół metra wokół niego tylko więcej. Cała gmina Wróblew to jeden wielki wiatrak ale niby mówię o jednym wiatraku kolo Sieradza? W nocy z daleka na czerwono się świeci cała okolica Wróblewa i nie tylko.
O to to.... 23.04.2020 19:56:30
To cale nawadnianie z.deszczowni polega na maksymalnym nawozeniu sztucznymi nawozami a nastepnie laniu czyli maksymalnym wyplukiwaniu tej chemii do gleby tak,ze rosliny niewiele zdaza jak rzystac!!!
Ha, ha, ha 23.04.2020 19:49:23
Nie ma wody na pustyni śpiewała Beata i Bajm a nie Kora
Do 123 23.04.2020 19:47:15
Susza w całym kraju ale winien wiatrak koło Sieradza. Jak by wiatrak stanął na Twoim polu to byś głupot nie pisał tylko pieniądze wziął i cicho siedział. Inteligencją rozłożyłeś system.
xxy 23.04.2020 19:39:54
Za wodę możemy płacić miastowi i tak będą musieli nam za wszystko zabulić przy kupnie produktów przez nas wyprodukowanych...
xxy 23.04.2020 19:34:46
Stanisław Piekarczyk ma wyobrażnie kto zakłada wodomierze przy deszczowniach.Może jest z Pisu i w nocy wymyślił taką ustawę.
Stasiek 23.04.2020 19:10:05
myśle,że pewnie kwestie wodomierzy czy poboru wód głębinowych rząd ureguluje,,,pieniedzy juz brakuje a bedzie gorzej wiec beda szukac kasy, natomiast z drugiej strony warto pamietac ze na roli malo kto chce juz pracowac wiec dobrze ze sa jeszcze pasjonaci w tym temacie i sadza to i owo i mamy co jesc dzieki nim,,, ale co bedzie za pare lat trudno powiedziec, nie wyglada to wszystko dobrze
ziomek 23.04.2020 18:30:54
jakby rolnicy mieli zapłacić za wodę, którą podlewają pola to widzielibyście jedną deszczownię na 100 ha pola, a nie jak teraz na co drugim polu. Jak jest za darmo, pomijając tylko wykopanie studni i prąd do pompy to ciągną ile się da. Ścigają się, któremu szybciej i większe wyrośnie i weźmie za to większe pieniądze i tyle w tej kwestii. Jakby mieli liczniki to szybciutko by się opamiętali.
Stasiu, dziecko drogie... 23.04.2020 18:14:42
to ty nie wiesz, że są studnie? Prywatne studnie, wybudowane za własne pieniądze rolników?
bastian_wer 23.04.2020 18:02:33
temat Złoczewa, tj kopalni w obecnej sytuacji dla mnie od dawna jest przegrany, raz w kontekście skutków dla klimatu, rolniczego charakteru powiatu sieradzkiego, kosztów realizacji i braku logicznego uzasadnienia gdy energia odnawialna typu fotowoltaika, kolektory czy biomasa , nie mowiąc o elektrowniach wiatrowych - racjonalnie zastępuje pomysł węgla brunatnego jako nadrzędnego paliwa energetycznego w tym czasach.
Co wojtowie moga... 23.04.2020 17:58:03
.....bo fundusz w budzetach starczy w tym temacie na zakup co najwyzej dla mslej wsi zakupic wiadrerek tylko co mimi nosic.Slusznie Kora spiewa "nie ma wody na pustyni".To temat szerszy i dla naukowcow i planistow!Jeziorsko budowano,zeby w Wielkopolsce uregulowac stosunki wodne,no i co.Natura to natura.Trzeba sie modlic o desxcz!!!
Kierownik Roman 23.04.2020 17:56:42
Niestety nikt z rządzących o tym nie myślał i nie myśli...to i brak efektów widoczny, programy/projekty budowy zbiorników retencyjnych z prawdziwego zdarzenia (a nie takich pseudo typu Smardzew) były od lat, podobno w samych okolicach Sieradza miały być dwa... jak zawsze rozbiło się o brak pieniędzy i braku myślenia na przyszłość. Oczywiście jak przy takich inwestycjach władza nie chce się narażać, zwłaszcza ta lokalna bo nie obejdzie się bez radykalnych decyzji, typu przesiedlenia i wywłaszczenia gruntów pod teren zalewowy. Ale na ten moment jestesmy w tak krytycznej sytuacji, zwłaszcza Błaszki ( choć całe woj łódzkie niemniej ) że nie ma odwrotu :(
sieradzanin 23.04.2020 17:18:31
to miód już będzie po 100 zł za słoik. skoro susza..
do WG 23.04.2020 15:43:57
hahahaha, obniżyć opłaty i podatki to lepsze niż jakaś jałmużna od ubezpieczyciela
olo 23.04.2020 15:42:40
gospodarstwa powinny zostać zwolnione z opłat za prąd i wode, inaczej nie będzie co jeść
Pitu pitu 23.04.2020 15:09:46
O co chodzi? żal? Mam to i owo BO MNIE STAĆ !!! BIEDAKI I NIEROBY
piniondze za las 23.04.2020 15:07:26
jo ci murwa kać dom wodomierze... mało wybecalowołym za odwiert i klamoty?
jakie wodomierze? 23.04.2020 15:05:56
Woda wraca w glębę, nie mam zamiaru niczego zakładać. A jak każą to sie zrobi kolano, magnes neodymowy
ZACHWYCONY 23.04.2020 15:03:59
Ale rząd zajmuje się wyborami. Co tam susza. A i jeszcze będzie Kolej Dużych Prędkości i kopalnia w Złoczewie.
popieram St. Piekarczyk 23.04.2020 14:56:32
Tylko mam jedno pytanie , gdzie są służby Przedsiębiorstwa Wody Polskie. Wyposażone bardzo bogato w pracowników administracji. Czy wyszli pracownicy choć jeden raz w teren i sprawdzili legalność tych deszczowni ???
123 23.04.2020 14:44:10
Szkoda tylko że rolnicy leją hektolitry wody z wód gruntowych które jak się skończą to juz się nie uzupełnią. Jak wyciągnięcie całą wodę to niedługo jej zabraknie bo tam woda się nie uzupełnia w przeciwieństwie do podskórnych. A swoją drogą- te wasze eko wiatraki (które pryskają olejem na ziemię pod spodem a co za tym idzie i rośliny, które potem jemy) może wcale takie eko nie są skoro Niemcy z nich rezygnują a my je tak kupujemy i stawiamy? Pragnę zauważyć, że z każdym kolejnym wiatrakiem który w ostatnim czasie był stawiany w okolicy coraz mniej pada. Może to nie bezpośrednia przyczyna ale może jednak?
olga 23.04.2020 14:21:17
no to jeszcze brakuje tej zafajdanej kopalni pod Złoczewem i będzie u nas z wodą oraz klimatem jak w jakimś Afganistanie
WG. 23.04.2020 13:20:46
Ubezpieczać się.
Fan 23.04.2020 13:14:02
Też znam rolników, którzy się cieszą, że susza bo drożej warzywa sprzedadzą, a pole podleją deszczownicą.
Andrew55 23.04.2020 13:03:51
U nas (zwłaszcza gm. Błaszki, gdzie jest ubogi zasób wód) na prędce powinni wdrażać program budowy dużego zbiornika retencyjnego, jak i takich mniejszych przydomowych (gromadzenia wód spadowych, odzyskiwania wody zużytej i itp) i działać z tym na szeroką skalę, bo niestety mamy aktualnie początek tragedii w tym temacie, wg mnie to znaczenie większy aktualnie problem niż cały Covid -19 (...)
Stanisław Piekarczyk 23.04.2020 12:55:15
Czy wszyscy rolnicy mają założone wodomierze przy swoich deszczowniach ? Bo z mojej wiedzy jaką posiadam to wiem że nie mają, to na jakich zasadach rozliczają się z poboru wody ?
mietek 23.04.2020 12:48:04
W gmnie Błaszki niedługo armagedon będzie. Chciało się władzy to się ma.
for pitu pitu 23.04.2020 12:44:39
zobaczymy jak Ci zaczną niedługo naliczać opłaty za korzystanie ze źródła studni głębinowej cwaniaczku, już niedługo...
rysiu 23.04.2020 12:38:28
biznes dostaje tarcze żeby nie upadł, rząd musi dać tarcze przeciw suszy i zwolnienie z opłat za wode i prąd albo gospodarstwa upadną i nie będzie co jeść
Do pitu pitu 23.04.2020 12:30:01
Obyś ty bogaczu jeszcze nie płakał razem z biedakami, kapusty i pyrów nie sprzedaż, hotele, restauracje zamknięte, wyjazdów wakacyjnych też nie będzie. Myślisz, że weźmiesz za kilogram ziemniaków tak jak za pomarańcze.
Arkadiusz 23.04.2020 12:20:30
Stąd drodzy samorządowcy APEL do Was - należy lobbować, jak i działać na rzecz pozyskiwania funduszy dla budowy zbiorników retencyjnych na terenie Waszych gmin, jak i całego powiatu sieradzkiego. Działania należy podjąć na cito (!) Ewidentnie brakuje takiego rozwiązania przede wszystkim na terenie gminy Błaszki, jak i gm. Wróblew (zbiornik Smardzew niestety jest za mały...) Oczywiście powiat sieradzki również powinien myśleć o takim rozwiązaniu działając wspólnie z władzami wojewódzkimi. Niepokojące jest to, że z doniesień medialnych wynika, że na lata 2021-2027 nie przeznaczano w programie retencji dla województwa łódzkiego żadnych środków finansowych (!) Bez wdrożenia intensywnej polityki w zakresie retencji wód nasze województwo nie da sobie rady, tym bardzie wobec intensywnej działalności rolniczej na naszym terenie...
Pitu pitu 23.04.2020 12:20:28
Nie wiem jak burmistrz Blaszek, ale nasz z Wróblewa pochodzi z Dąbrówki i dobrze wie że jak jest susza to my się cieszymy. Mniej się narobimy przy pyrach i kapuście a kasę szarpniemy konkret. Mamy studnie głębinowe i deszczownie, więc płakać będą tylko biedaki
Qax 23.04.2020 12:09:10
Na pola są wylewane hektolitry wody przez rolników. Nasz rząd nic nie robi z suszą. Dlaczego nie buduje zbiorników zaporowych do zatrzymywania wody.

Więcej informacji

Zduńska Wola

Hołd walczącym i poległym powstańcom oddali dziś, 22 stycznia, mieszkańcy naszego regionu. W Zduńskiej Woli oraz Sieradzu odbyły się uroczystości upamiętniające 162. rocznicę wybuchu Powstania Styczniowego.

0

region

Wójt gminy Sędziejowice Dariusz Cieślak był gościem w Radiowej Posesji. W programie m.in rozmawialiśmy o inwestycjach prowadzonych na terenie gminy, bazie terenów inwestycyjnych przy łączniku z drogą S8 czy o tegorocznym budżecie, który zakłada realizację wielu zadań. Nie zabrakło też pytań przysłanych od naszych słuchaczy.

1

Zduńska Wola

Po 9 latach wraca Zduńskowolska Liga Amatorska Koszykówki. Rozgrywki mają się rozpocząć pod koniec lutego. Trwają zapisy.

2

Nasze Radio 104,7 FM

05:54

Widzę Twoją Twarz (Listen To Your Heart)
Kasia Kowalska

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

05:55

Jestem gotów
Roman Frankl

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

24.01.2025

Koncert Teresy Werner
Teatr Miejski w Sieradzu

25.01.2025

2. Sieradzki Bieg "Policz Się Z Cukrzycą"
Park im. Adama Mickiewicza w Sieradzu

26.01.2025

VIII Zduńskowolski Bieg WOŚP - Policz się z cukrzycą
Zbiornik Kępina w Zduńskiej Woli
Amatorski Turniej Piłki Nożnej WOŚP
Orlik Szkoły Podstawowej nr 10 w Zduńskiej Woli
Finał Grand Prix Sieradza w Halowej Piłce Nożnej
Hala 15. Sieradzkiej Brygady Łączności
Rubinowy Rok Towarzystwa Śpiewaczego: "Cantate Deo"
Parafia p.w. NSJ w Sieradzu
Operetka "Wiedeńska krew" Johanna Straussa
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1ROSE & Bruno Mars
APT.
2+6Myles Smith
Nice To Meet You
3-2Sylwia Grzeszczak
Latawce