strzałka do góry
15.11.2020 13:46:19 (Aktualizacja: 16.11.2020 12:44:54)
region

Kontrowersyjny ksiądz proboszczem w Korczewie? Wierni protestują

Wiele emocji wzbudza decyzja o tym, że ksiądz Piotr Siołkowski ma objąć parafię pw. św. Katarzyny Aleksandryjskiej w Korczewie. Podczas wczorajszej mszy świętej wierni manifestacyjnie opuścili kościół. Jak sprawę komentuje Diecezja Włocławska?

(fot. nasze.fm)

Wczorajsze kazanie w Korczewie wygłosił ks. Dariusz Kaliński, proboszcz parafii pw. Wniebowzięcia Najświętszej Maryi Panny w Zduńskiej Woli. Po kilkunastu minutach część wiernych przerwała mszę i głośno wyraziła dezaprobatę w związku z nowym proboszczem, który ma zastąpić zmarłego niedawno ks. Janusza Gozdalika. Protestujący domagali się, by włodarzem parafii został ks. Paweł Szudzik, który ma odejść z kościoła w Korczewie. Po chwili wielu wiernych opuściło budynek kościoła:

- To nie jest poprawczak, to nie jest czyściec dla księdza z wyrokiem. My się na to nie zgadzamy. Jeżeli biskup myślał, że u nas w naszej parafii to przejdzie bez echa, to niestety się pomylił, bo nasza parafia to Kościół, to wspólnota - mówi jedna z protestujących osób.

Wierni, którzy zamanifestowali swoje niezadowolenie zapowiedzieli, że póki proboszczem będzie ks. Siołkowski, nie będą przychodzić na msze w Korczewie. Chcą też wybrać się ze skargą do biskupa. 

Ksiądz Piotr Siołkowski to były proboszcz parafii w Czernikowie koło Torunia. Pod koniec października groził bronią palną policjantom oraz osobom manifestującym nieopodal jego parafii podczas strajku kobiet. Został zatrzymany przez funkcjonariuszy. Teraz prowadzone jest postępowanie karne w tej sprawie. Księdzu grozi do 2 lat więzienia. Piotr Siołkowski miał pozwolenie na posiadanie broni.

Jak powiedział nam ks. Artur Niemira, Kanclerz Kurii Diecezjalnej we Włocławku - ks. Piotr Siołkowski nie został jeszcze mianowany proboszczem parafii w Korczewie, a jedynie jej administratorem.

- Oznacza to, że podejmuje on nowe obowiązki w tej konkretnej wspólnocie parafialnej, ale równocześnie ta funkcja ma charakter pewnej tymczasowości, dlatego, że dopóki nie zostaną wyjaśnione do końca wszystkie okoliczności związane z sytuacjami jakie miały niedawno miejsce, ta funkcja jest tylko podaniem nowych obowiązków, natomiast nie jest to z całą pewnością powierzeniem funkcji proboszcza. Być może w przyszłości ks. Siołkowski mógłby zostać proboszczem w sposób formalny, a być może będzie miało to tylko charakter czasowy. Prawda jest też taka, że wobec księdza, na chwilę obecną, nie zostały postawione żadne zarzuty prokuratorskie. Jest osobą, która ma prawo mieć nową szansę podjęcia pracy duszpasterskiej. Biskup nie podjąłby też decyzji, w których zawiesiłby go w czynnościach kapłańskich, ponieważ nie było ku temu żadnych podstaw. Formalnie jako ksiądz może pracować, chyba, że okaże się inaczej w wyniku prowadzonych spraw związanych z jego osobą - zaznacza ks. Artur Niemira.

Całej wypowiedzi Kanclerza Kurii Diecezjalnej we Włocławku możecie posłuchać poniżej:


jr/ws
Komentarzy: 172

Komentarze

Do ktoś 25.11.2020 12:41:48
Z tego co wiem to ksiądz Proboszcz Piotr jest kanonikiem a poprzedniej parafii był proboszczem i dziekanem a wy jesteście ludźmi małej wiary bo każdy zasługuje na druga szansę nawet pan JEZUS odpuścił swoim winowajcom a wy jesteście lepsi od Pana Boga
Do ktoś 24.11.2020 09:15:19
Co nie którzy powinni wiedzieć że takie zachowania ludzi doprowadzają do tragedii psychika ludzka potrafi być słaba i granice wytrzymałości też, a potem prowadzi to nawet do samobójstwa
ktos 23.11.2020 14:15:35
w sprawie ks Pawła była wina była kara (możecie sprawdzić) W sprawie ks Piotra S była wina brak kary....ze strony biskupa ks Paweł nie był sam sobie PANEM na parafii,tylko wikarym a to chyba jakaś różnica?
Oburzony 23.11.2020 09:54:43
I co czy Ci najwięksi krzykacze są z siebie zadowoleni.Parafia została bez pasterza ciekawe jak reszta parafian, myślę że niepodziela teraz waszego zachowania szkoda mi tych prawdziwych katolików.
Parafianin z Czernikowa 22.11.2020 20:25:23
Drodzy parafianie nie protestujcie przeciwko ks Siolkowskiem to jest ks bardzo pracowity mily dla ludzi pieknie odremontowal kosciol plebanie i cmentarz i sie z nim zaprzyjaznijcie na tym nie stracicie troche sie pogubil ale dajcie mu szanse nie syracicie
Z ostatniej chwili... 21.11.2020 16:19:31
".... Za mszę się nie płaci. Msza jest pamiątką ofiary Chrystusa. Odkupienie jest darmowe. Jeśli chcesz złożyć datek, złóż. Ale za mszę się nie płaci. Ważne, żebyście to zrozumieli” - mówił papież Franciszek.
Polak 21.11.2020 11:25:22
Tak jak pisałem, zachował się jednak honorowo-zrezygnował. Dzięki mu za to.
Polak 21.11.2020 11:24:42
Tak jak pisałem, zachował się jednak honorowo-zrezygnował. Dzięki mu za to.
Parafianin 21.11.2020 07:40:56
Do tych,którzy strajkowali i byli przeciwko!Gratuluję postawy Katololika i Chrześcijanina jak można zniszczyć człowieka, bierzmy wszyscy przykład i rozliczajmy każdego w Radzie,Szkole.....itd.co zrobilli....Brawo ja się z Wami nie utożsamiam!
Oburzony 20.11.2020 08:30:20
Pani celebrytki w siwej kurteczce z maseczka pod nosem krzycz że nie dadzą na tacę to i remont będzie nie dokonczony a występem w mediach pokazała że ograniczenia z powodu wirusa jej nie obowiązuje a jak słyszę poprzedni proboszcz parafii z zmarł na covit więc pokora i jeszcze raz pokora
marian 19.11.2020 22:57:53
Jak zawsze w takich sytuacjach najwięcej do powiedzenia mają Ci którzy nie chodzą do kościoła albo traktują kościół jak supermarket to po pierwsze. Dalej jaka wiara jest wśród niektórych parafian, którzy przerywają lub zakłócają Mszę Św. i traktują to jako powód do dumy ? Pytanie retoryczne. Można mieć odmienne poglądy, można i trzeba dyskutować ale Msza Św., to przestrzeń modlitwy o czym wielu zapomniało lub nie chciało pamiętać.
do "Poirytowany" 19.11.2020 13:23:01
Wybaczanie to piękny gest lecz w tym przypadku to nie chodzi o wybaczanie lecz zamiatanie pod dywan, nawet jeśli ten ksiądz ma zostać administratorem parafii a nie proboszczem. Człowieka w sutannie czeka sąd, kto to widziałby startować do ludzi z bronią? Czy to podobną by takiego księdza obdarzyć zaufaniem?
Czernikowo parafia 19.11.2020 12:05:17
Zobaczcie nasz 711 letni Kościół a potem się wypowiadajcie i przestańcie wreszcie siać ziarno nienawisci .Przebudzcie się ludzie dokąd wy zmierzacie
Polacy 19.11.2020 11:58:46
Czy Ty człowieku chociaż wiesz co znaczy miłosierdzie módl się żeby nigdy w życiu cię nic złego nie spotkalo i w tedy też nikt Ci ręki nie poda , nie sadz abyś nie był sadzony
Polak 19.11.2020 11:42:27
Jeśli facet miałby trochę honoru, to podziękował by i odszedł. Ale jego EGO jest ważniejsze i koryto też istotne. Takim ręki się nie podaje. Ci co bronią i tolerują jego zachowanie- ludzie to nie jest średniowiecze.., czy Wam też należy współczuć.
Parafianin 19.11.2020 10:19:35
Drodzy Parafianie wiem,że są przeciwnicy tej całej propagagandy nie dajmy się i stańmy w obronie księdza!Tak być nie może!
Poirytowany 19.11.2020 07:29:14
A w tej parafii mieszkają same dziewice bez zmazy i baranki bez grzechu ludzie człowieka można zabić złym słowem tak nie postępują katolicy pan Jezus Chrystus uczył nas wybaczyć więc nie lejcie wody na młyn przeciwnikom kosciola. Pozdrawiam i proszę o troche więcej pokory bo nasza wiara schodzi na złe drogę
Ludzi 18.11.2020 17:12:46
trzeba krótko trzymać co się dziwicie. Czy to w kościele czy samorządzie to mores do władzy być musi! poskakają trochę i się uspokoją luz..
Oburzony 18.11.2020 16:16:06
Gdzie jest sanepid co nie którym trzeba wylepić mandat a jakim prawem wpuszczono telewizję a zachowanie wiernego i prefekta to jawny skandal
Zatroskany 18.11.2020 16:07:22
Jak wasza wiara jest taka sama jak wasze zachowanie to Boże broń nas od takich katolików
zastanawiające 18.11.2020 13:59:18
Czyli teraz, jak ma zły humor, to mogę wyjść przed dom, grozić obcym ludziom wokół, a jak przyjedzie aparat przymusu, to im też grozić?
basta 18.11.2020 11:24:28
tak wygląda polski kosciół os wnetrza -zamiatanie pod dywan ,przenoszenie z parafi do parafi z myślą ze "ciemny lud" to kupi.-to se ne wrati
Parafianka 17.11.2020 23:26:22
Ludzie opamietajcie się wasze oskarżenia są zarejestrowane obłuda katolików niby wierzą modlą się a krzyki podczas mszy świętej, trochę skruchy, w sercach nienawiść brak wybaczenia to sobą prezentujecie na całąPolske. Jak bydło wypuszczone na pole, szatan was opętał......... Litości dla innych bo wy również nie otrzymacie wybaczenia
Do "Mieszkaniec Korczewa" 17.11.2020 18:56:28
Skoro daliście ks. Pawłowi szansę wykazania się i pokazania jakim jest duszpasterzem, to g woli sprawiedliwości należy dać i nowemu administratorowi, ks. Piotrowi szansę na pokazanie jakim jest naprawdę. Dlaczego bazujecie na jednym incydencie, skoro nawet nie znacie przyczyn takiego postępowania? Dajecie sobą manipulować i pozwalacie na podburzanie. Co za hipokryzja, jednemu dajecie szansę a drugiemu nie. Według jakich kryteriów dzielicie na tego, któremu warto dać szansę a tego, któremu nie warto. Skoro jednak ks. Paweł mający swoje za uszami, dostał szansę to dajcie szansę i temu nowemu. Każdy z Was chciałby dostać szansę na poprawę gdy zbłądzi więc gdzie Wasze miłosierdzie?
Mag mag 17.11.2020 16:02:03
Zastanawiam się czy niektórzy parafianie to rzeczywiście wierzący czy niektórych już ponosi fanatyzm, zwłaszcza ci, których nie było widać 20 lat w kościele, a teraz się nagle pojawili i pouczają innych. Wiarę noszę w sercu, a nie na pokaz.
Xxx 17.11.2020 15:27:11
A i co to za ksiądz który jest myśliwym i zabija dla przyjemnosci zwierzęta bezbronne!!! Wstyd!!! Kto wie może będzie mial zle samopoczucie i w kosciele na mszy Będzie szczelal!!!!
Xxx 17.11.2020 15:23:20
Co to za ksiądz który mierzy bronią do kobiet i policjantów? Tlumaczy się złym samopoczuciem ! Do Warty go zabrać i wszystkich praw pozbawić. Chory człowiek!
do zbyszka 17.11.2020 13:57:44
P. Zbyszku jak piszesz kościół to jako głęboko? wierzący rozumiem , że masz na myśli całą wspólnotę wiary katolickiej??? A jeśli mówisz tylko o zjawisku w kościele ( miejscu modlitwy ) w Korczewie - pewnie twojej parafii??? to co z ciebie za katolik ??? i jaką masz wiedzę o kościele?
Zły 17.11.2020 12:28:21
Ten niby ksiądz nie ma godności i honoru
Do cytat 17.11.2020 12:05:45
Teraz będzie Róbta co chceta. To cytat z Jurka Owsiaka. Barani pęd w przepaść. Tak to się skończy..
zenon 17.11.2020 11:55:20
zero na tacę to mafię powstrzyma
zbyszek 17.11.2020 11:54:30
Przeciez to jest jawna nagonka na kosciol katolicki.Kamery i wiadomosc rozeszly sie na cala Polske., wszyscy trabia co stalo sie na wiosce kolo Zdunskiej Woli.Wiadomosc o przeniesieniu ksiedza do innej parafii znajduje sie prawie we wszystkich mediach. Czy to jest normalne??? Ludzie pomyslcie troche - komu na tym zalezy i trabi na cala Polske??? To lewactwo znow w akcji.
cytat z księdza 17.11.2020 11:31:52
Odchodzi do lamusa tradycyjna wersja Kościoła. W najbliższym czasie będzie tworzony nowy wzór polskiego katolicyzmu.
Mieszkaniec Korczewa 17.11.2020 10:53:42
Niech teraz przedstawiciele kurii przyjadą do Korczewa, porozmawiają z parafianami i wyjdą naprzeciw ich oczekiwań. To błędna decyzja na tzw. "górze" wywołała wydarzenia z niedzieli, teraz powinna być chęć naprawy tego wszystkiego. Tylko trzeba chcieć. A sytuacja w Korczewie na pewno będzie się pogłębiać z dnia na dzień bo w ludziach widać determinację, i to nie tylko wśród ludzi z Korczewa ale wszystkich sąsiadujących miejscowości.
Mieszkaniec Korczewa 17.11.2020 10:46:34
W kontekście jednego z komentarzy poniżej nie mogę się powstrzymać żeby nie napisać, że przez 7 lat pracy księdza Pawła nie mogę powiedzieć o nim złego słowa. Zresztą zachowanie parafian świadczy o tym jaki mają do niego stosunek i że bardzo chcą żeby został. Dał się poznać jako dobry wikary, osoba bardzo zaangażowana w sprawy parafii, energiczna, starająca się i w ostatnich trudnych tygodniach też wykazał się bardzo dobrze.
ja 17.11.2020 09:50:30
brawo
qwa 17.11.2020 09:48:28
nie pasuje po co tam przyszli , niech jadą do Częstochowy, dwa razy w roku w Kościele i oburzenie
Szanowni wierni..... 17.11.2020 09:35:56
Wystarczy "wielebnych" odciąć od kasy. Nie dawać na tacę. Nie zamawiać mszy św. Nie płacić za inne posługi kościelne. Nie będzie kaski to wtedy może przejrzą i zrozumieją, że bez Was nie istnieją. Może wtedy zrozumieją, że powołanie do kapłaństwa to znaczy BYĆ WSZYSTKIM DLA WSZYSTKICH. A do biskupa nie ma po co jechać. Szkoda paliwa i czasu. Bo wiecie jest takie powiedzenie, że " kruk krukowi kruka nie wykruka". Pilnujcie swojego kościoła, żeby Wam go "kruki" nie rozdziobały.
2 koperty 17.11.2020 09:01:22
czy w korczewie też bedzie nowy cennik na kolende ? jak w czerniakowie ?
Pacjęt 17.11.2020 08:46:33
Ludzie niezrównoważeni psychicznie nie powinni zajmować funkcji publicznych ale niestety w tym kraju to norma.
Wierzący 17.11.2020 08:03:53
Proszę Państwa, mnie jako katolika, człowieka wierzącego przeraża postępowanie hierarchów kościelnych. Biskupi nie biorą pod uwagę błędów popełnionych przez instytucje kościelne. Biskupie włocławski,czas na pójście na emeryturę. Takie postępowanie powoduje odejście wiernych od KOŚCIOŁA. Trzeba być człowiekiem wielkiej wiary.....aby jeszcze być katolikiem. Czas na zmiany!!!
Benek 17.11.2020 07:58:24
Kto to jest parafianin? Wg. słownika języka polskiego to człowiek prosty, ograniczony. Czytając niektóre wpisy krytykujące protestujących w pełni się to potwierdza. Dlatego przy takiej mentalności wiernych kościół do tej pory robił co chciał bo wierni mu na to pozwalali. Ksiądz to nie jest Bóg i nie trzeba go całować po rękach i słuchać jak wyrocznia. Kościół się rozpanoszył w naszym życiu i cały czas chciał więcej i więcej ale przez swoją chciwość sam doprowadza się do upadku.
rydy ralph 17.11.2020 00:48:21
dziwnym trafem te twarze już gdzieś krzyczały kilka tygodni temu a niektórzy raczej w koście bywają od wielkiego dzwonu ;-) skąd nagle taki zew obrony parafii u niektórych ? dlaczego ksiądz o zainteresowaniach myślistwa miałby być gorszy od księdza biznesmena z pod Konina ? coś mi tu pachnie polityką i to nie wszystkiemu winnemu PIS a raczej PSL i Lewactwo ;-)
rydy ralph 17.11.2020 00:44:10
dziwne że przypadkiem znalazły się dwie kamery na mszy ,że akurat w tą niedziele przyszli Ci co raczej rzadko uczestniczą we mszy , jakoś dziwnie z doświadczeniem krzyczeli jakby to byli ci sami co krzyczeli coś na ulicach , a won mi PSL-owcy i Lewaki pod sklep na piwo a nie do kościoła drzeć się
Obserwator 16.11.2020 23:44:36
Do tych wszystkich co tak piszą dobrze o przyszłym proboszczu, czy w swojej parafii puścili byście swoje dzieci do kościoła , kiedy człowiek, nie proboszcz, nie ksiądz! grozi innym osobom bronią palną,już nie wspomnę że również Policji, myślę że piszą o tym wszystkim osoby bardzo blisko związane z środowiskiem namaszczonego proboszcza. Wytrwałości i sprawiedliwości dla parafian z Korczewa.
Parafianka 16.11.2020 23:42:24
Budujmy kościół Bozy trwajmy na modlitwie Czy można nazwać wiernymi ludzi krzyczących podczas mszy świętej. Dziękujmy za tych, którzy modlili się do końca na Eucharystii Przybył do parafi skruszony kapłan świadomy swych przewinień czy my jesteśmy bez win pozwólmy mu czynić wolę Boża bo jedynie wszechmocny Bóg i nasz Zbawca rozliczy nasz wszystkich na sądzie osatecznym
ktoś 16.11.2020 22:52:46
ciekawy artykuł na temat działań księdza w innej parafii https://www.facebook.com/NowyAteizm/posts/375186475901814/
parafianin g 16.11.2020 22:51:26
Ludzie czy wy nie widzicie na oczy ze komuś zależy ażeby poróżnic i skłócić parafian . Dokąd zmierzacie Przemysćie swoje postępowanie wierzę że potrafimy z pomocą Boźą przejść ten trudny okres dla Kościoła Świętego i nas chrzescijan
Jesu 16.11.2020 22:32:56
Nie chcą chodzić do Karczewa to nie
parafianin g 16.11.2020 22:31:02
Ile jeszcze czarnych owiec znajdzie znajdzie w naszym parafialnej rodzinie które będą chciały ządzic parafią i Kurią
idzie nowe 16.11.2020 22:31:01
Polski Kościół znalazł się dziś na rozdrożu. Nie może już dłużej udawać, że mniejsze i większe grzechy wytykają mu wyłącznie jego wrogowie.
Do Ewa 16.11.2020 22:25:35
Ewa, ale Ty niemądra jesteś...., żeby nie powiedzieć .....
parafianin g 16.11.2020 22:16:23
Ludzie na wsi Korczew nie macie nic do roboty tylko tylko szukac rozgłosu w mediach ogarnięcie się zanim będzie zapuźno .Zycie takie krótkie jest a kiedyś sądzę że staniemy przed obliczem Pana Najwyższego i co będziesz miał do powiedzenia Czy ci media i rozgłos pomoże
k 16.11.2020 22:13:55
Dajcie jemu szanse.
parafianin 16.11.2020 22:08:38
jaki ksiądz taki i biskup już najwyższy czas na Meringa
Oj nieładnie 16.11.2020 21:56:48
Zamiast na kolanach dziękować za proboszcza i dary przynieść to wyszli ?
Bum 16.11.2020 21:41:27
Parafianie Korczewa uważajcie bo następna demonstracja może okazać się wystrzałowa
Jk 16.11.2020 21:39:35
Akurat większość z tych ludzi co wyszło z kościoła. Chodzi do kościoła, udziela się w kościele i zawsze byli pomocni dla parafii. I mam nadzieję że dalej tak będzie i będziemy tworzyć jedną wspólnotę .
Takie to trudne do zrozumienia, czy do zaakceptowania? 16.11.2020 21:36:43
Ksiądz to nie książe, minister to nie ministrant, a premier to nie prałat.
Kościół 16.11.2020 20:46:38
To ludzie, to my. I to co robimy dla bliźniego. Ten cyrk obnaża tylko ludzkie słabości. Żałosne to jest. Ogarnijcie się.
Ewa 16.11.2020 20:44:46
Protestujący nie zachowują się jak w Domu Bożym tylko jak w gospodzie. I przy okazji na swoją ustawkę zaprosili lokalne media. Bliżej im do zachowania feministek, które sprofanowały mszę swiętą w Poznaniu niż do wiernych. Może postulaty mają podobne.
Widz 16.11.2020 20:37:50
Kto kłamie kuria czy prokuratura. Skoro rzecznik prokuratury mówi o przyznaniu się do winy I złożeniu wyjaśnień a kuria mówi o braku zarzutów prokuratorskich? Do winy przyznaje się podejrzany, czyli ten któremu ogloszono zarzuty karne!
warciak 16.11.2020 20:00:28
ateiści chcą rządzić w kościele w korczewie, hhhhaaaa
Brawo 16.11.2020 19:55:37
Wielkie brawa dla mieszkańców. Dzięki Wam może skończy się ukrywanie w małych miejscowosciach bezkarnych księży. Brawo! Koniec bezprawia mafii kościelnej!
J23 16.11.2020 19:01:30
Ksiądz myśliwy? To jakaś farsa, jak można nauczać miłości i szacunku do wszelkiego stworzenia i odbierać im życie dla przyjemności.
Wierny 16.11.2020 18:44:34
Ludzie, po co Wam spowiedź.? Sami sie rozgrzeszcie, wyznajcie przed Bogiem swoje grzechy. Ksiądz to normalny grzesznik jak my wszyscy a nie jakiś namaszczony przez Pana. Kiedy to do Was dotrze ? Spowiedź do ucha ksiedza to jakis zabobon.
Dla przypomnienia 16.11.2020 18:41:58
Widzę ... dużą ,,nadaktywność" komentatorów w typie różnych ,,Ja" nawet w temacie ... obrony zwierząt :-) Czyżby zapomniał-eli, że ,,największym obrońcą zwierząt"... przynajmniej w niektórych mediach ...,,zawsze prawda, całą dobę..." był ... ,,ciepły" Prezydent Komorowski - Zapalony myśliwy Gajowy Marucha :-)! A parafianom w Korczewie życzę trochę spokoju i refleksji... bez Emocji i ... zewnętrznych ,,doradców"!
Parafianin 16.11.2020 18:37:28
Ja też nie popieram tego protestu a jestem z Wojsławic!tak Chrześcijanie się nie zachowują i nie pliją na mszy świętej brawo dla tych co zostali i byli na mszy do końca.
Wierny 16.11.2020 18:26:52
Ludzie, po co Wam spowiedź.? Sami sie rozgrzeszcie, wyznajcie przed Bogiem swoje grzechy. Ksiądz to normalny grzesznik jak my wszyscy a nie jakiś namaszczony przez Pana. Kiedy to do Was dotrze ? Spowiedź do ucha ksiedza to jakis zabobon.
Parafianka 16.11.2020 18:06:28
Żal mam do księdza biskupa o podjętej przez niego decyzji, jak taka osoba ma reprezentować nasz kościół i nas parafian . Przecież to wstyd się komuś chwalić że mamy takiego proboszcza a gdzie tu pomyśleć żeby iść do niego do spowiedzi jak on ma gorsze grzechy niż my wszyscy parafianie
parafianin 16.11.2020 17:55:03
Co to za parafianie ktorzy postepuja obludnie osadzajac innych .Tworzac pijarowskie widowisko .Prawdziwi wierni pozostali na mszy .Ci ktorzy wyszli nie przyszli na modlitwe tylko obrazac PANA BOGA, .... Co kieruje WAMI ideologia mamony i ukladow politycznych.
Mirecki 16.11.2020 17:31:25
Kościół takimi rzeczami doprowadzi do samozaorania
Wolka wojslawska 16.11.2020 17:01:38
Myślę że nie jest to głos całej parafii ale tylko części. I protestują najwięcej ci którzy do kościoła chodzą sporadyczne a teraz jest na topie krytykowanie wszystkiego co jest katolickie
Ciekawe czy to opublikują 16.11.2020 16:55:36
Na Polsacie dobrze widać jak się przygotowali spontanicznie były dwie duże kamery lokalnej telewizji plus jedna ogólnopolska spontaniczna kamera jednej z polskiej tv. Ale wszyscy przechodzili.,, spontanicznie w spontaniczną niedzielę w spontanicznym korczewie" ale najlepsze że do gadania mają najwięcej ci co do kościoła chodzą na pogrzeby i śluby tylko.
Ja 16.11.2020 16:54:58
Ksiądz jest myśliwym, i pasjonatem uśmiercania zwierząt, nie rozumiem...
Polak 16.11.2020 16:42:39
Kiedy jakiś biskup mówił prawdę. Kłamali, kłamią i będą kłamać. Jak zawsze, nabroił w jednej parafii- to do drugiej. Bez zmian.
e2e 16.11.2020 16:10:37
W parafii Korczew szatan grasuje.
Ulalala 16.11.2020 15:56:49
BRAWO. Korczew
Wierny.... Cdn 16.11.2020 15:11:59
Droga redakcjio odsluchalem wypowiedź kurii. Bardzo proszę o zadanie trzech pytań i mam nadzieję że ks A. Na nie odpowie. Po pierwsze dlaczego ks. Dziekan z Bazyliki przedstawił ks P. jako proboszcza i nie było słowa o administrorze parafii, gdzie uciekł tylnim wejściem przed wiernymi. drugie z kad się wzięli ludzie którzy wpadli do kościoła grożąc parafianom gdy cię wyrażali sprzeciw trzecie skoro kuria chciała mieć administratora w korczew ie dlaczego nie zrobią nim ks Pawła to on chyba wie najlepiej co jest dobre dla parafii bo trochę lat tu spędził i tak samo mógł by spełniać ta funkcjie
Mieszkaniec 16.11.2020 14:37:47
Jeśli ktokolwiek nieważne czy ksiądz, ogrodnik czy bezrobotny wyszedł z bronią do ludzi i jak sam tłumaczy wynikało to ze zdenerwowania to po pierwsze powinien mieć natychmiast cofnięte pozwolenie na broń, a po drugie po ludzku przeprosić wszystkich. Kwestia odpowiedzialności przed sądem to już inna sprawa. Ja sobie nie życzę aby proboszczem w mojej parafii był ksiądz, którego zachowanie może wskazywać na niezrównoważenie. Zastanawialiście się co będzie jak któregoś dnia zdenerwuje się wymierzy do kogoś z broni, a broń nawet przypadkowo wystrzeli?
lol 16.11.2020 14:24:42
ludzie, lewactwo atakuje Kościół i naszych świętych.Odpowiednika ks.Kordeckiego, obrońcę Częstochowy wyganiacie. Diabeł was opętał.
Gardo 16.11.2020 14:02:53
Dla mnie ksiądz, który jest myśliwym, ma kilka sztuk broni, nie jest kapłanem z powołania, ale jest mordercą niewinnych zwierząt.
swojak 16.11.2020 13:47:16
głupota feministek nie zna granic. co takiego wielkiego ksiądz zrobił? że wyszedł z nienabitą strzelbą jak feministki bluzgają na kościół. ?
Ania 16.11.2020 13:29:42
Jakim administratorem????, wczoraj na mszy Dziekan ze Zduńskiej witał go normalnie jako proboszcza parafii
Fan 16.11.2020 12:53:49
Żeby być dobrym człowiekiem nie trzeba chodzić do kościoła. Jeżeli chce się ktoś modlić może to zrobić w domu.
jadą chłopcy 16.11.2020 12:51:32
już Kaczyński wysyła do Korczewa swą straż ochrony kosciołów z ONR-u zduńskowolskiego
ziomal 16.11.2020 12:48:36
BRAWO PARAFIANIE KORCZEWA nie poddawajcie się
mieszkaniec 16.11.2020 12:19:36
Ksiądz ma pozwolenie na broń , z tego co czytałem bronią księdza jest różaniec i krucyfiks ale musiał nieźle narozrabiać w poprzedniej parafii, że sobie broń załatwił.
Wiesław 16.11.2020 11:18:43
Jednego jestem pewien, że ks Janusz patrzy z góry i jest smutny z tej sytuacji. Dajcie temu księdzu szanse nie oceniajcie i nie obgadujcie ludzi zawczasu bo to okropne i podłe. Żal było patrzeć na nowego proboszcza jak zaczęli "parafianie" robić cyrk w kościele lepiej spokojnie po mszy na osobności porozmawiać z księdzem. Gorzej zachowaliście się niż dzieci w szkole. Pozdrawiam prawdziwie wierzących parafian.
Do Goia 16.11.2020 10:45:37
Owa Goia pisze tak: " jeżeli chodzi o wikarego,to odnoszę wrażenie że chyba nie wszystko o nim wiecie". Masz racje. Wszystkiego o Nim nie wiemy. A ty wiesz o Nim wszystko próżna kobieto? Tylko Pan Bóg wie wszystko o człowieku. My wiemy, że ksiądz Paweł troszczy się o nas, o parafian, jest dobrym katechetą, pięknie ukladała się praca ze śp Księdzem Proboszczem, dla każdego ma życzliwe słowo, jest gorliwym kapłanem, pomaga nam w naszej wierze. To nam wystarczy. Nie chcemy Twoich Goio pomrocznych wieści.
Krysia 16.11.2020 10:06:21
A gdzie jest najważniejszy parafianin.starosta Rychlik.Moze zabierze głos w tej sprawie? Czy jak w szpitalu kiedy były problemy chował głowę w piasek i wyznaczał kobiety na atak ?
Wyjście awaryjne 16.11.2020 10:03:02
Czy " Chłopów" Rejmonta nikt nie czytał, nie oglądał ? Jest też i o księdzu, o przepiórkach, zajączkach. EDUKUJCIE się parafianie od gór do morza !
do Mirka 16.11.2020 09:16:52
ale słoma z butów wyłazi ... chłop żywemu nie przepuści
Owczy pęd 16.11.2020 09:07:36
Telewizyjny bełkot i głupota. Ludzie opamiętajcie się bo telewizornia robi wam z mózgu sieczkę.
COVID 16.11.2020 08:46:18
ludzi full... a kościoły nie zamknięte.... ale żeby tego było mało w mieście księża obowiązkowo każą przychodzić dzieciom podbijać karteczki do komunii na poranną mszę a wiadomo dziecko + rodzice x 8 klas robi taki tłok że nie ma mowy o żadnych zasadach!!!
Ala 16.11.2020 08:39:48
Jacy parafianie taki i ksiundz
kibic 16.11.2020 08:29:34
lewactwo atakuje, ludzie brońcie się ........
Darek Katolik 16.11.2020 08:18:24
Mam nadzieję że Kaczyński nie pozwoli wichrzycielom atakować TAM WIĘCEJ kościoła i winnych karze skazać na wiele lat więzienia!
Obserwator 16.11.2020 07:53:00
Nikt się nie cieszy tylko tak Chrześcijanie się nie zachowują wyzywają krzyczą i obwniają....Czas pokarze zobaczymy
Parafianin 16.11.2020 07:50:23
Wstyd Mi za tych co protestowali przeciwko a uważają się za gorliwych katolików co Komunię Świętą przyjmują.Uważam,że trzeba dać szansę temu księdzu a jak się nie sprawdzi to wtedy zacząć działać a nie teraz jakieś pokazówki robić i Mszę Świętą zakłócać.Nie spodziewałam się po Tych osobach co tam byli,że dali się wkręcić.Czas pokarze!
Aro Mieszkaniec 16.11.2020 07:46:13
My cię nie chcemy mafiozo
Parafianie 16.11.2020 07:43:02
https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1534529,1,ksiadz---despota-strerroryzowal-mieszkancow.read Poczytajcie i dopiero coś powiedzcie.
buk 16.11.2020 07:24:46
Nie lepiej to w niedzielę pójść do piwnicy , lasu ,stodoły, czy chlewa aby się pomodlić. BÓG JEST WSZĘDZIE NAWET W CHLEWIE,
Z DZWISZ ony??? 16.11.2020 01:56:37
Oj A DZIWISZ się ludu że was biskup.olal i przesłał kukulcze jajo do Korczewa????
gajowy marucha 15.11.2020 23:41:28
Nie chciałbym być niedyskretny, ale noszenie maseczki pod nosem jest tym samym, czym noszenie majtek na wysokości kolan.Amen.
gajowy marucha 15.11.2020 23:37:49
Pięknie ! Powoli, acz konsekwentnie "czerwone berety" sami się spychają w niebyt, wrzucając takich "orłów z flintą". Owieczkom powoli wraca rozum.Tylko tak dalej...
mieszkaniec 15.11.2020 23:17:31
Dla tych wszystkich, którzy cieszą się z decyzji Wieśka, teraz zobaczycie różnicę między prawdziwym księdzem, jakim był ks. Gozdalik a pazernym, chamskim katabasem. Biskup zapomniał, że kościół to nie kuria i kler, a wierni. Tacy księża winni być kapelanami ze stałym miejscem zamieszkania w zakładzie karnym. Poczytajcie trochę co ten "kapłan" wyczyniał w poprzednim swoim miejscu pobytu. Już wiecie drodzy parafianie gdzie Wasze zdanie ma bp.
Edi 15.11.2020 23:14:09
Wywalić go z kościoła natychmiast
Czar 15.11.2020 23:06:46
Ks. Paweł też ma swoje za uszami ale nie wyskoczył do nikogo z bronią ani nie groził nikomu . I z proboszcza znieśli go do ks. prefekta dopiero teraz ma zostać proboszczem w innej parafii...
Jadwiga 15.11.2020 22:56:46
Każdego człowieka który by wyszedł z bronią do ludzi i policji został by skazany i siedział by za swoje przewinienie bez żadnego tłumaczenia. Oprócz tego badania psychiatryczne wszystko to ciągło by się miesiącami . A ksiądz który wszedł z bronią do tłumów ludzi oraz policji w ciągu nie całego miesiąc zostaje przypisany do innej parafii jak widać księża mają swoje prawa ...
Zdw 15.11.2020 22:45:39
Poczytajcie troche o ks.Pawle.... "święty" to on tez nie byl.... kilka lat temu zakazano mu poslugi kaplanskiej, ale sprawa ucichla i co? Ciekawe czy wogole przywrocono mu to prawo....
Tulipan 15.11.2020 22:41:59
Do wszystkich obrońców księdza: niech wam ktoś tak bronią pogrozi, albo waszym bliskim, ciekawe co będziecie wtedy gadać. O przebaczeniu? Jak ktoś wyskoczy z giwerą np. na twoje dziecko, albo żonę? Pełne portki byście mieli.
Czemu 15.11.2020 22:32:36
Lewactwo wprowadza swoje rządy
Do Marianna 15.11.2020 22:22:43
Po co wyciągać artykuły sprzed siedmiu czy prawie ośmiu lat? Dla sensacji , podgrzewania atmosfery? Przez tyle lat człowiek mógł się zmienić. Heh jak łatwo jest ludźmi manipulować. Najwięcej krzyczą ci, co z Kościołem niewiele mają wspólnego. A czy to nie Prezes nawoływał do obrony Kościołów?
Władek Winarek 15.11.2020 21:53:20
Akcja reżyserowana. Celowe sianie zamętu. Przypadkiem kamery i reporterzy. Zorganizowano pokazowkę.Zrobil ten kto zyskał.
Pani Barbara z Tomaszowa Mazowieckiego 15.11.2020 21:37:06
Ekscelencjo. Eminencjo. Dostojny infułacie. Z pokorą i modlitwą przyjmujemy nowego proboszcza w Korczewskiej parafii.
Jakto 15.11.2020 21:34:48
Oby to nie był początek końca ery kleru i kościoły opustoszeją
Ja 15.11.2020 21:33:06
Jak tak księża i biskupi będą postępować to sami sobie będą odprawiać msze...
Uf 15.11.2020 21:30:09
Lewakom się udało w ten sposób w Polsce będzie jak w Holandii czy w Anglii jeden ksiądz na całe miasto typu Łódź. Miller stary komuch w UE a Jan Paweł II obżucany błotem , a ks. Popiełuszkę pamiętacie a to że towazysze chcieli zabić Jana Pawła II pamiętacie.. zastanówcie się ludzie
Mieszkaniec 15.11.2020 21:08:08
Patrząc na zachowanie dzisiejszych uczestników mszy to właśnie przed takimi ludźmi ksiądz Piotr powinien bronić kościół :// zenada. Oceniają człowieka jak jeszcze go nie znają, ciekawe co zrobią jak go poznają lepiej i okaże się spoko księdzem ,:)
Hgf 15.11.2020 21:01:43
My też nie chcemy szudzika u nas
Babcia 15.11.2020 20:58:21
Tragedia dla naszej wspólnoty, mafię nam tu podrzucają... Do normalnej wspólnoty, spokojnej okolicy,... Brońmy się bo nas zastrzeli albo dzieci skrzywi
Kk 15.11.2020 20:53:17
Normalnie chce mi się się śmiać hahaha
......... 15.11.2020 20:49:49
Ludzie czy wy jeszcze nie zrozumieliście, że nie Kościół jest dla Was tylko wy dla Kościoła. Czy nie widzicie tego, że księża patrzą na was z wyższością i nie liczą się z Wami.
swojak 15.11.2020 20:46:13
normalny katolik pójdzie do kościoła, w końcu ci co wyszli powinni protestować przeciwko wulgaryzmowi feministek, i atakom na kościół.
Do obserwator 15.11.2020 20:43:27
Masz rację, zgadzam się. A takie wpisy jak "Sieradz" to bezrozumne powtarzanie bełkotu telewizyjnego. Zamiast rozumu trociny.
Norbi 15.11.2020 20:22:56
Nie sądzicie nie będziecie sądzeni
zero 15.11.2020 20:16:02
Ciekawy artykuł z 2013r Ksiądz - despota strerroryzował mieszkańców | Pasterz - Polityka.pl https://www.polityka.pl/tygodnikpolityka/spoleczenstwo/1534529,1,ksiadz---despota-strerroryzowal-mieszkancow.read
Mirek 15.11.2020 20:08:46
Co za matoła przysłali zniszczy nas... A my się nie damy.... Nasz kościół jest zabytkowy z piękna tradycja nie będzie tu nas taki pajac poluczal... Jak ktoś nie wierzy niech pod Toruniem zapyta, zajedzie wasze dzieci karteczkami do komuni albo będzie marudził z chowaniem zmarłych... Wynocha z korczewa, naszej pięknej wspólnoty
Gdzie obostrzenia ? 15.11.2020 19:59:49
Gdzie limity wiernych ? Ile tam osób się mieści ?
Gogo 15.11.2020 19:54:44
Poco im te maski jak nosy na wierzchu? Wieś tańczy i śpiewa.
Ja 15.11.2020 19:52:51
Do obserwatora...nie masz pojęcia to nie wypisuj głupot i nie mieszaj do tego polityki. Parafię Korczew tworzą bardzo zgrani parafianie, którzy przychodzą do świątyni tłumem. Podtrzymywane są tradycje i święta kościelne, zawsze o to dbali śp proboszcz parafii i obecny jeszcze ks. Paweł. Świątynia wypiękniala dzięki ofiarności wiernych i ogromnym zaangażowaniu powołanych księży...smutne co się teraz dzieje, ludzie potrzebują dobrego pasterza...
Parafianka 2 15.11.2020 19:50:19
Traktujecie go jak najgorsza osobę nawet go jeszcze nie znając. Ksiądz to też człowiek pamiętajcie o tym. Może ma swoje za uszami ale tyle ile zrobimy na swojej poprzedniej parafia nie zrobił żaden poprzedni proboszcz.
Jan 15.11.2020 19:45:03
Za pieniądze ksiądz się modli za pieniądze lud się podli
he he 15.11.2020 19:40:18
przygotowali sie dobrze, zobaczcie na polsat news dwie duże kamery lokalnych telewizji itp. Chyba że przyszli ,,spontanicznie" ze ,,spontanicznymi " kamerzystami
Ksiądz już w Zdunskiej Woli pracował... 15.11.2020 19:40:12
Ludzie a co Wy za głupoty piszecie ze zesłany ... ze w obce strony ... on tylko wrócił jak do siebie. Czy nikt go nie pamięta z parafii na Południu? Fakt to chyba ze 20 lat temu ale teren zna lepiej niż ten cały wasz wikary :))
obserwator 15.11.2020 19:33:26
Smutne... jak łatwo zmanipulować ludźmi :-( A najwięcej krzyczą i Wymagają Ci, którzy normalnie Kościół omijają z daleka, a już na pewno Go nie wspierają! Jeśli ,,krzyczycie", żeby Kościół ,,nie mieszał się do polityki" ... to Dlaczego mieszacie się do SUWERENNEJ decyzji Biskupa Diecezji! I ,,sądzicie" jeszcze nie skazanego... a Sami mówicie o ... miłosierdziu i dawaniu drugiej szansy... CZYLI de facto ... Wspieracie Tych od ... Błyskawicy :-(! TAK chcecie ... budować Wspólnotę Parafii!? HIPOKRYCI :-(
Sieradz 15.11.2020 19:33:12
Brawa dla tych ludzi. Ja do kościoła nie pójdę do póki będą tam przestępcy i pedofile!
Marianna 15.11.2020 19:06:08
Obecne zarzuty dla proboszcza to nie wszystko.Polecam artykuł: Polityka.pl Ksiądz - despota sterroryzował mieszkańców.
Zduniok 15.11.2020 18:52:42
"Brawo" wieśniacy z parafii Korczew. Staliście się sławni na całą Polskę. A pierwsze przykazanie kościelne to: 1. W niedziele i święta nakazane uczestniczyć we Mszy świętej i.... Jak już zdecydowaliście się iść na Mszę do kościoła (mimo dyspensy Biskupa), to trzeba było dotrwać do końca Mszy Św. a potem sobie protestować. Fajnie by było gdyby to parafianie wybierali sobie proboszcza, ale tak nie jest
Run 15.11.2020 18:50:18
Ludzie kochają afery
sier 15.11.2020 18:40:18
Szacun, Korczewianie ! Nie dajcie się!
do on 15.11.2020 17:54:00
Msza odbyła się w całości , nikt jej nie przerwał .
Wierny... 15.11.2020 17:52:31
Do czego dzisiaj dochodzi. Pierwsze Na mszy pogrzebowej sp ks. Janusza dziekan z bazyliki tak ładnie mówił o zmarłym proboszcz że to wielki człowiek ronił łzy mówił o parafii jaka piękna jacy są dobrzy parafianie opowiadał ile to proboszcz nasz niezyjacy miał jeszcze planów tak szczerze dziękował prefektowi... I co dzisiaj zrobił uciekł przed parafianami tylnymi drzwiami po tym jak wprowadził nowego proboszcza. Drugie czy księża bez winy przychodzą prowadzić mszę z obstawa którzy przyjechali autem z numerem rej. CT.... Chyba to Kujawska rejestracja kto wie może biskup ochronę przysłał nowemu proboszczowi. Trzecie najlepsze zawsze myślałem że Kościół i parafia to ludzie czyli wspólnota jedność bo czym by była parafia bez ludzi - niczym. Najwidoczniej naszemu biskupowi nie zależy na ludziach co widać nie tylko w naszej diecezji jak i parafianach którzy też przyczynili się też po części do prac jakie zostały wykonane. Resztę daje do myślenia.....
zxc 15.11.2020 17:52:15
A to w kościołach nie ma jakiegoś ograniczenia osób? Chyba ich tam za dużo było... Czy może w kościołach nie ma wirusa?
Aldon 15.11.2020 17:45:18
Niech spada do Torunia, nie będzie w korczewie pieniędzy zbierał... Wstyd, brońmy kościoła przed dziwnymi klerami...
Ratownik 15.11.2020 17:42:23
Według mnie to katolicy na zdjęciach grzeszą narażając siebie i innych na zarażenie COVID - em. Stanowczo za dużo ludzi. Brakło jedynie Sanepidu drodzy parafianie.
Do on 15.11.2020 17:15:20
Inteligencie nikt nie przerywal tylko ludzie wyszli. Użyj mózgu chyba że go zapomniałeś i został w kolejce po 500+
Parafianka 15.11.2020 17:05:56
Moje zdanie w tej kwestii jest takie. Skoro od nas wiernych oczekuje się miłosierdzia i pogatdy i posłuszeństwa., to od księdza powinno się tego oczekiwać dwa razy bardziej dlatego ze to jest sługa Boży i to przede wszystkim ON powinien dawać przykład dobry przykład a nawet ośmielę się powiedzieć ŚWIĘTY PRZYKŁAD. DRruga kwestia jest taka że ksiądz nie powinien wychodzić do ludzi z bronią palną. On powinie wyjść do ludzi ale z Bronią Bożą RÓŻAŃCEM. I modlić się gorliwi e za protestujących anie wymierzyć do nich z broni. Oczywiście że człowiek zasługuje na, druga szanse ale NAJPIERW tym bardziej KAPŁAN powinień przyznać się do winy zarazić skruchę naprawić i ODPOKUTOWAC za popełniony grzech i dopiero wtedy oczekiwać miłosierdzia Bożego i drugiej szansy od ludzi.Ja, uważam że BISKUP NIE POWINIEN NOMINOWAĆ NA PROBOSZCZA A KSIĄDZ NIE POWINIEN PRZYJMOWAĆ PROBOSTWA .
tubylec 15.11.2020 16:49:02
Dziwne. Miast cieszyć się, że ksiądz z bronią w dłoni bronił parafialnego kościoła przed wściekłymi babami domagającymi się prawa aborcji na żądanie, to nie chcą tak odważnego i ofiarnego plebana i chcą się go pozbyć. Wolą pewnie jakiegoś mamlasa, który będzie się słuchał plebsu.
swój 15.11.2020 16:48:30
Protest wobec księdza -no i owszem możliwy ale katolik to w pierwszym rzędzie przychodzi do Pana Boga i opuszczenie mszy św.jest równoważne z grzechem nienawiści i nieuczestniczenia we mszy św, mimo że jest dyspensa Do takich spraw powinna być Rada Parafialna której pewnie w kościele nie ma Biskupi też błądzą bo są ludzmi grzesznymi !
czytelnik! 15.11.2020 16:47:25
hehe no i widzicie to samo tak jest właśnie jak w dnej parafii okaże sie,ze ksiadz został pedofilem to elita biskupia przenosili na inna parafie bo tam ksiedza nie znaja. tu z tym jest widzicie to samo.. wyszedł ze strzelba do kobiet.. wyrzucyili go z parafii to dali go to innej..ech masakra !! Elita Biskupia tego wam sie juz nie da ukryc.. tych wszystkich afer jesli chodzi o księza! Internet jest silny!
Pytający 15.11.2020 16:46:42
Jestem bardzo ciekawy co na tego typu zachowania Parafian powiedziałby śp ks. proboszcz ?? Czy myślicie, że biłby Wam brawo ?? Zastanówcie się nad sobą ludzie ...
zjawa 15.11.2020 16:35:38
Kolaboracja PIS i KLER tym drugim odbije się czkawką ,tylko trzeba poczekać,haha
Rozgonic i zamknąć 15.11.2020 16:34:55
Będzie trzeba wszystkich protestujących zamknąć. Mam nadzieję że Ziobro się tym zajmie. Niedługo będzie to prawo że podejrzanemu się będzie konfiskować majątek to się akurat wasze domy odda na kościół! Brawo PiS nie patyczkować się z lewactwem na wsiach.
on 15.11.2020 16:22:50
Jak chcecie protestować to proszę bardzo ale Mszy Świętej nie należy przerywać !!!
baba za...konna 15.11.2020 15:54:38
jak to???przeciez kosciól to pis....13 emerytura 500+ wyprawka do szkoły bon na wakacje....to jest fajne super bo dali???? a ksieza są zli????ile jeszcze wassie sprzeda za złote talary??/kosciół to oliwny gaj a w nim konie węze słonie no i jedna klacz
Parafuanin 15.11.2020 15:45:20
Kto jest bez winy niech pierwszy rzuci kamieniem. Obecnemu księdzu też daliśmy szansę.Temu też trzeba dać szansę.
Alojzy 15.11.2020 15:37:31
A gdzie przebaczanie? Takie istotne w tej religii przecież.
Goia 15.11.2020 15:21:25
Korczew - SZACUN ! Ale jeżeli chodzi o wikarego,to odnoszę wrażenie że chyba nie wszystko o nim wiecie.
Qwerty 15.11.2020 15:11:37
Pandemia, kościół nabity ludźmi. Wszyscy powinni dostać mandaty.
Ministrant 15.11.2020 15:06:49
Może np. zostać ochroniarzem biskupa.
Qaz 15.11.2020 15:03:53
Po co chodzą ludzie do kościoła? Kto mi to wytłumaczy?
Zd2 15.11.2020 15:01:35
Drodzy parafianie, chcecie jechać do biskupa. Jeżeli dacie znacznie więcej w kopercie niż nowy proboszcz, to biskup przemyśli temat. Jeżeli nie to wezwie na Was policję. I tyle w temacie... kasa, kasa, kasa...
456 15.11.2020 15:01:16
Ludzie, jeszcze nawet go nie skazano za nic. A poza tym, ktokolwiek by proboszczem nie został, warto, aby popracował z wiernymi nad piękną cnotą pokory. Bo coś tu chyba nie tak: ten nam nie pasuje, to go nie chcemy; ten nam pasuje to chcemy .... Ciekawe czy tak sami z siebie? Media jakby co byly na miejscu
Krzysiek 15.11.2020 14:56:17
Siedzieć nie poszedł za grożenie bronią? To są jaja. Każdy katabas ma immunitet. Módlcie się do nich.
adsds 15.11.2020 14:47:21
brawo wierni !! i mowie to jako ateista. odbudowa kosciola katolickiego w Polsce rowniez zalezy od Was na ile bedzecie im pozwalac.... kosciol musi sie oczyscic !!
Zbyszek 15.11.2020 14:43:24
Niech wraca skad przeszedł, nie będzie nam się tu z bronią panoszył po okolicy. Kościół jest ludzi, a nie księży z fatalna reputacja...
brawo 15.11.2020 14:31:01
Brawo! Dla kosciola to tradycja przerzucac ksiezy z zarzutami do innych parafii. Brawo mieszkancy, nie dajcie sie, nie poddawajcie
Tadeusz 15.11.2020 14:30:33
Brawo Korczew! Widać że nie panuje u Was średniowiecze jak w innych parafiach w okolicy!
G 15.11.2020 14:06:22
Porządek musi być.
Fan 15.11.2020 13:59:39
Galerie pozamykane, dzieci do szkoły nie chodzą ale kościół pełny. Kościół ciągnie Polskę do tyłu. Księża wykorzystują dzieci.

Więcej informacji

Zduńska Wola

W niedzielę odbędzie się wyścig kolarski Gatta Prestige Race. Trasa przebiegać będzie przez Zduńską Wolą, Marzynek, Ptaszkowice, Pstrokonie, Zapolice, Strońsko i Beleń. Uwaga kierowcy! W związku z organizacją imprezy wystąpią utrudnienia w ruchu drogowym.

3

Zduńska Wola

"Lepsze jutro" to projekt, jaki ma pomóc stanąć na nogi zduńskowolanom zagrożonym ubóstwem i wykluczeniem społecznym. Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej pozyskał na to zadanie prawie 1,3 mln zł z unijnej dotacji.

0

Sieradz

Ogólnokształcące Liceum Katolickie w Sieradzu zaprasza w poniedziałek 29 kwietnia na dzień otwarty. Z ofertą szkoły, mającej siedzibę przy ul. Krakowskie Przedmieście 123a w tym mieście, można będzie się zapoznać między godz. 9:00 a 13:00.

11

Nasze Radio 104,7 FM

05:31

Szukam Cię Wszędzie
Poparzeni Kawą Trzy

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

05:29

Mężczyzna urlopowy
Jacek Federowicz/Partita

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.04.2024

Otwarcie wystawy "Znani nieznani. Polacy światu"
Zespół Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego w Sędziejowicach
Spotkanie z Sebastianem Serafickim
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

28.04.2024

Gatta Prestige Race
Zduńska Wola, ul. Dolna przy Powiatowym Międzyszkolnym Ośrodku Sportowym
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!
2+3The Kolors
UN RAGAZZO UNA RAGAZZA
3+9sanah
hip hip hura!