strzałka do góry
11.03.2021 15:32:43
Sieradz

Kampania informacyjna wobec hejtu

Rada Rodziców I Liceum Ogólnokształcącego im. K. Jagiellończyka w Sieradzu ruszyła z kampanią informacyjną. Jak mówią jej członkowie to w obronie dobrego imienia i pozytywnego obrazu tej zasłużonej dla miasta i regionu placówki oświatowej.

(fot. nasze.fm)

Kampania Informacyjna Rady Rodziców to reakcja na obraz szkoły, który zdaniem wspomnianej rady jest bardzo przekłamany, niesprawiedliwy oraz wykreowany dużej części na plotkach i pomówieniach. Rodzice przygotowali ją w oparciu o konkretne zestawienia i statystyki dotyczące funkcjonowania placówek szkolnych podległych powiatowi sieradzkiemu. To na potrzeby rozmów w sprawie szkoły z władzami powiatu, ale i dla uczniów klas ósmych oraz ich rodziców, którzy będą niebawem decydowali o wyborze kolejnej szkoły.

- Nasz raport będzie między innymi dostępny na stronie internetowej szkoły. Chcemy, aby dzięki temu opracowaniu można było zobaczyć prawdziwy obraz naszego liceum, które ma bardzo dobre wyniki nauczania i od wielu lat jego absolwenci radzą sobie świetnie na studiach wyższych, zarówno w kraju, jak i na uczelniach zagranicznych - mówi Emil Jarząb, przewodniczący Rady Rodziców I LO w Sieradzu.

Wspomniana rada wskazuje w tymże raporcie m.in. tabelę porównującą nakłady inwestycyjne powiatu na poszczególne szkoły w ostatnich latach (2018 - 2020).

- Na "Jagiellończyk" poszło w tym okresie nieco ponad 37 tysięcy złotych, podczas gdy na inne placówki zdecydowanie więcej. Na remonty w jednej ze szkół powiat przeznaczył łącznie ponad milion złotych. Uważamy, że jest to niesprawiedliwe. Dla nas to niepokojący sygnał ze strony zarządu powiatu sieradzkiego. Stąd nasze rozmowy i próby wyjaśnienia dlaczego tak się dzieje - dodaje Monika Nowaczyk z rady.

O komentarz w tej sprawie prosimy zatem w sieradzkim starostwie. Według starosty Mariusza Bądziora żadnego hejtu, czy bojkotu szkoły przez organ prowadzący nie ma.

- Ta szkoła wciąż ma renomę, bo gdyby tak nie było to rodzice nie posłaliby tam swoich dzieci. Prawdą jest, że na szkoły ile by pieniędzy nie było to i tak zawsze będzie za mało. Liceum przy Żwirki i Wigury było zresztą nie tak dawno remontowane. Jest odnowiona elewacja i powymieniane okna. W środku jest estetycznie i czysto. Poza tym i tak nie można tam robić wszystkiego co by się chciało, bo obiekt jest częściowo zabytkowy i znajduje się pod opieką konserwatora. Niedawno byłem u pani dyrektor na wizji lokalnej. Okazuje się, że pojawiły się przecieki i do budynku zaczęła się dostawać wilgoć. Na pewno wejdzie tam specjalna ekipa remontowa. Damy na to pieniądze - zapewnia M. Bądzior.

Starosta sieradzki podkreśla, że pulę pieniędzy jaką powiat ma co roku na inwestycje oświatowe, zarząd stara się dzielić sprawiedliwie pomiędzy wszystkie podległe mu szkoły z uwzględnieniem bieżących potrzeb. W tym przypadku bardzo dobra praca grona pedagogicznego i świetne wyniki uczniów nie mogą być najważniejszym czynnikiem decydującym o podziale środków finansowych.

bp
Komentarzy: 99

Komentarze

Uczeń 09.04.2021 22:20:00
Uwielbiam wchodzić w takie tematy. Jak zawsze pojawiają się liczne komentarze na temat korepetycji, które poprawiają wyniki na maturach. Rzeczywistość jest niestety inna. W mojej klasie najwyższe wyniki na maturach osiągnęły osoby, które nigdy nie uczęszczały na korepetycje. Z kolei osoby chodzące na nie nie przykładały się do nauki na zajęciach bo uważały, że nauczy ich tego korepetytor. Oczywiście się myliły.
Uczennica 08.04.2021 13:09:06
Pozdrawiam cała szkole! <3
zatroskany propagandą 25.03.2021 09:32:12
Czy ty myślisz, że jakby nie zależało nam na dobru jagielona, to poświęciłbym czas na dyskusje tutaj? Zapewniam cię, że nie. Ale dezinformacja, którą prezentujesz oraz ignorowanie twardych faktów prowadzi tę szkołę do upadku. Wy swoimi działaniami zamiast uzdrowić, jeszcze pogarszacie jej sytuację. Może trzeba spojrzeć prawdzie w oczy, a nie zamiatać pod dywan i sprzedawać propagandowa papkę?
Rodzic do „zatroskany o jagiellona” i do „koniec z propagandą Jagiellona” 21.03.2021 13:52:18
Zmartwię Cię, ale te wszystkie pozytywne komentarze o szkole piszą różne osoby, nie ja. To mój trzeci komentarz i zawsze podpisuje się Rodzic. Czy uważasz, że gdyby rzeczywiście szkoła źle uczyła nasze dzieci to byśmy bronili szkoły? Zapewniam Cię, że wtedy jako pierwsi domagalibyśmy się zmian. Miłego dnia :-)
zatroskany o jagiellona 18.03.2021 08:24:19
"Prawda i rzeczywistość". Czy ty myślisz, że Sieradzanie są tacy ciemni, że "ciemny lud kupi wszystko"? Czy może żyjesz w matrixie? Czy może ci płacą za oszukiwanie rodziców przyszłych uczniów?. Siedzisz tu i ciągle piszesz to samo kłamstwo jak mantrę: szkoła jest najlepsza bo ma dobre wyniki matur. Ale dlaczego nie piszesz, że ma najlepszą młodzież? Korepetycje? Podaj nazwisko ucznia, a my już sprawdzimy, czy nie ma korepetycji. I dlaczego bezkrytycznie tylko chwalisz Jagiellona? Masz w tym własny interes? Bo to to, że mijasz się z prawdą powie ci każdy rodzic z jagiellona. Dobrze, że poprawiłaś ortografię.
Rodzic do „koniec z propagandą Jagiellona” 17.03.2021 23:55:00
Nie wypisuje kłamstw i propagandy, taka jest prawda i rzeczywistość. Czy to się komuś podoba czy nie Jagiellończyk od wielu lat ma najlepsze wyniki matur i utrzymują się one na podobnym poziomie od lat. Co, nerwy puszczają? Nie dziwi mnie to, cały plan zdyskredytowania najlepszej szkoły w regionie chyba nie wypalił. Było blisko ale nie wyszło. Takie jeszcze pytanie: Kto oprócz rodziców odszukuje artykuł po tygodniu od publikacji na 5 czy 6 zakładce aby zamieścić komentarz? I to negatywny komentarz. Chyba nie jest to przypadkowa osoba.
Rodzic 17.03.2021 18:51:25
Dopóki nie będzie tu dyrektora z prawdziwego zdarzenia, nic się nie zmieni. Ta szkoła potrzebuje ratunku! Zniweczono prace tylu pokoleń. Szkoda, że ostatni konkurs nie wyłonił właściwej osoby, kontynuacja rządów poprzedniego dyrektora nie wróży nic dobrego. Ten artykuł obnaża słabość obecnego menadżera
Karolina 16.03.2021 13:28:28
Pamiętam do dziś jak w 2005 zdecydowałam się iść do Żeroma. Masa hejtu od nauczycielek w gimnazjum, bo jak to, najlepsza uczennica w klasie, jedna z najlepszych w szkole, a idzie do gorszego liceum? Wychowawczyni dzwoniła nawet do rodziców, żeby mi wyperswadowali ten pomysł, jeśli im zależy na mojej przyszłości. Postawiłam na swoim, nie żałuję. Kilka koleżanek skuszonych renomą Jagiellona przez trzy lata żerowało na moich notatkach plus dodatkowo korepetycje. Ja bazowałam tylko na wiedzy przekazywanej przez nauczycieli. Matura poszła mi lepiej, chociaż nie uważam jej za wyznacznik wiedzy, bo to jednak w większości wstrzeliwanie się w klucz. Ale skończyłam dobre studia, radzę sobie nieźle w życiu i myślę, że Żerom dał mi dobry start w dorosłość.
koniec z propagandą Jagiellona 15.03.2021 22:19:14
Tak - mało dzieci chodzi na korki w mechaniku i na dołku. Inne priorytety i inna zamożność rodziców. Ale tam to nauczyciele pracują na wynik dzieci, a nie korepetytorzy. A i w żeromie nauczyciele coś uczą. Nie pomoże żadne zaklinanie i propaganda - obecnie w jagiellonie niewielu nauczycieli umie uczyć, jeszcze mniej nauczyć. Kobieto, co wypisujesz peany na nauczycieli I LO - podaruj sobie kłamstwa. Sieradz wie więcej i żadna propaganda tego nie zmieni. Jeszcze 3 lata temu jagiellon dostawał najlepsze dzieci z powiatu - wynik też był najlepszy, ale nie ma w tym nic dziwnego. Teraz dzieci są podzielona na I LO i II LO , dlatego wyniki spadają. Już ci ktoś napisał - mniej propagandy, więcej pracy
Rodzic 15.03.2021 20:14:05
Moje dziecko też jest uczniem Jagiellończyka i nie chodzi na korepetycje, nauczyciele całą wiedzę przekazują podczas lekcji. Jeśli dziecko słucha i uważa na lekcji to żadne korepetycje nie są potrzebne. Zasada ta dotyczy według mnie wszystkich szkół. Czy jest w Sieradzu chodź jedna szkoła, gdzie żaden uczeń nie chodzi na koperepytecje? Wątpię. Ale najlepiej winę za złe stopnie jest zrzucić na nauczyciela.
Dumny Kołtun z urodzenia :-) 15.03.2021 12:01:10
być kiedyś uczniem Jagiellona to było coś! sam tego doświadczyłem...i mogę z dumą mówić że jestem absolwentem tej szkoły (choć orłem raczej nie byłem ;-) Tak samo jak być w Mechaniku w klasie "samochodowej" . te szkoły faktycznie same się broniły swoim poziomem nauczania i kadrą pedagogów.. żałosne jest to że nawet do szkół wkradł się temat polityki jakieś knucia , jakieś chore aferki . a kula raczej nigdy nie spadnie :-DD
MAMA 14.03.2021 23:28:38
PODZIAŁ FUNDUSZY JEST NAPRAWDĘ ZADZIWIAJĄCY. STAROSTA NA ZABYTKOWY BUDYNEK TO POWINIEN JESZCZE DODATKOWE FUNDUSZE DAĆ,
??? 13.03.2021 22:36:19
A moje dziecko chodzi do Jagiellończyka i nie ma korków, a koleżanki córki chodzą do Żeromskiego i korki mają z co najmniej z 4 przedmiotów...
Opamiętajcie się 13.03.2021 20:42:18
Ludzie skończcie z tym oczernianiem innych bo komuś wielką krzywdę robicie. Skończcie pisać te chore komentarze. Żaden wpis nie jest anonimowy. Ktoś kto jest niesłusznie oskarżany sam może was oskarżyć o pomówienia. Każdy wpis można sprawdzić.
jagiełło 13.03.2021 19:45:52
Jaka piękna katastrofa...
do ex-dyrektora 13.03.2021 14:29:48
Skończ już waść tę samochwalbę. Wstydu sobie oszczędź.
panta rhei 13.03.2021 13:15:42
co absolwent to inne wspomnienia- pamiętam,że wspomniana p.Lidia kompletnie nie przygotowała nas do matury,z góry olała całą klasę i wielce była zdziwiona,że mimo to wszyscy / dzięki korepetycjom właśnie/ zdali matmę a co poniektórzy dostali się na politechnikę
Do hejtera, który kłamie , że Grzegorz uciekł przed odpowiedzialnością. 13.03.2021 12:19:27
Kłamiesz- pomawiasz widząc w tym swój cel. To skromny i porządny pedagog. Jedynie można mu zarzucić ,że niepotrzebnie użył tyle swojego honoru , który jak widać nie wszyscy potrafili docenić. Nie postawił siebie wyżej niż dobro szkoły. I dlatego w imię odpowiedzialności za dobro szkoły wybrał skromność.
absolwent po jagiellonie 13.03.2021 11:21:12
Odnoszę wrażenie, że wszyscy dobra Jagiellończyka. Ale to wymaga pracy. Droga RR - zamiast krzyków, manipulacji i robienia zadymy może warto porozmawiać szczerze ze starostwem i po cichu lobbować na korzyść szkoły. Pani Dyrektor - może warto poprawić pracę nauczycieli i usunąć wytykane szkole błędy, a nie od razu walczyć ze starostwem. Opinia o szkole nie zmieni się do momentu poprawienia się wyników i poprawienia relacji z uczniami. Zacznijmy od siebie, a reszta sama przyjdzie. Praca, praca i jeszcze raz praca...
świadomy 13.03.2021 11:06:48
rada przedstawiła konkretne wyliczenia, jasno widać kto ile dostał. jagiellon jest specjalnie poniżany i nie ma co dyskutować . starosta nie panuje nad swoją zastępczynią i tyle. artykuł o budżecie a dyskusja jak zwykle o korkach :) odpowiedzcie sobie rodzice (też nim jestem) na 2 pyt: 1. z której publicznej szkoły dzieci nie chodzą na korepetycje ? 2. kto decyduje o posłaniu dziecka na takie zajęcia ? rodzice, myślcie o swoich decyzjach a nie oczerniajcie innych (dotyczy wszystkich szkół).
Mariola 13.03.2021 08:43:05
Teraz się okaże , że to panie z sekretariatu przygotowywały do matur, dobrze jest koronawirus i nie mogą chodzić po sklepach
Matka 12.03.2021 22:02:36
Mój syn skończył Jagiellończyk bez korków z bardzo dobrymi wynikami i dostał się na b.dobrą uczelnię, ale to jego zasługa, bo jest zdolny i włożył w to dużo pracy. Najlepszą nauczycielką była pani Sochacka. Żeby spoczął na laurach trzymała go do z wystawieniem oceny z matematyki do ostatniej chwili. Dziękuję pani Lidio, myślę, że poznała się pani na nim bardziej niż ja sama.
Mieszkaniec 12.03.2021 21:09:26
Świetny artykuł co mówi wszystko co dzieje się w Jagielonie.
Absolwent 12.03.2021 20:31:41
W ubiegłym roku ukończyłam naukę w Jagiellonie i nie mam żadnych zastrzeżeń do nauczycieli. Choć matura była w trudnym czasie. TAK JAK JUŻ KTOŚ napisał Panie z obsługi i Panowie wozni dali z siebie wszystko. Bardzo miło będę wspominac ich :) pozdrawiam całą obsługę LO oraz Panie z sekretariatu bo to oni zadbali o przygotowanie do matury :)
Do "A co słychać w Żeromie bo taka cisza" 12.03.2021 19:45:48
Nauczycieli na Classroomie. Niestety nie Teams, ale dają radę na 6!
Rodzic Absolwentów 12.03.2021 19:07:42
Moje dzieci chodziły do Jagiellończyka i żadnych korepetycji nie miały - uczyły się i były zdolne - na nauczycieli nie narzekały , a niektórych wspominają bardzo ciepło - najlepiej to Wszystkich zmieszać z błotem - taka już natura przeciętniaków - nie wszyscy muszą kończyć tę szkołę i iść na studia- po co się tak męczyć i być strasznie poszkodowanym...
Do Grzegorz 12.03.2021 18:46:01
Piszesz, głupoty i wprowadzasz ludzi w błąd. Nie wiem po co. Poprzedni dyr. Notabene także Grzegorz został znokautowany przez vce starościnę i taka jest prawda. Oczywiście zostało to zrobione w białych rękawiczkach i odszedł sam ponieważ byl do tego zmuszony!! Syf i patologia jaka panuje do tej pory w starowstwie w tym temacie woła o pomstę do nieba. Ale ludek glupi zagłosuje w wyborach jak zagłosuje i dobrze, niech robią co chcą w starostwie jak lud tępy i wybiera takie miernoty. Brawo.
Rodzic xx 12.03.2021 18:18:56
Do Sisi Masz rację obsługa daje z siebie wszystko zwlaszcza w czasach pandemi. I zeszłorocznych matur. To oni zadbali o bezpieczeństwo naszych dzieci. Ale już o nich nikt nie wspomni Obsługo LO wielki szacun dla was.
Absolwent 12.03.2021 18:10:46
Jestem absolwenten Jagiellona i nie mam żadnych zastrzeżeń do nauczycieli z którymi miałem zajęcia. Pomimo matury która odbyła się w czasie tego Covida to mogę powiedzieć że wyłącznie Panie z obsługi i Panowie wozni panowali nad cała szkoła bo nauczyciele (niektórzy) to jak w obłokach bujali nie wiedzieli co i jak a Panie z obsługi stojąc z nimi odwalali za nich ich pracę. POZDRAWIAM Panie z sekretariatu i cała obsługę :) która miło wspominam. Oraz wytrwałości dla Pani Jowity
adam 12.03.2021 17:34:35
rodzic- RR > Tobie by się przydały porządne korepetycje to może głupot byś nie pisał, że ze składek rodzicielskich można wyremontować szkole. Napisz ile pieniędzy dałeś na ten komitet rodzicielski w I Lo ?
wojtek 12.03.2021 17:22:48
Wszystkie typy szkół po 2000 roku zaczęły schodzić na przysłowiowe psy, ale jeszcze dalej posuwały się w tym wszystkim tzw. mamuśki które niepowodzenia w wynikach w nauce szukali w szkole, a nie w wychowaniu. Modne są różne ...eksje aby się tylko nie uczyć( nawet nie potrafię ich wymienić), jakieś szkoły integracyjne (wiadomym jest że dziecko niepełnosprawne nigdy nie dorówna normalnym dzieciakom-a poziom zawsze schodzi do do najsłabszego ogniwa), jakieś nauki dziwnymi metodami, sale sensoryczne i inne głupoty, byle się tylko porządnie nie uczyć i usprawiedliwiać uczniów, że nie robią właściwych postępów w nauce. A ta akcja"rodziców" to kompletnie ośmiesza porządną kiedyś szkołę, z której było się dumnym do jej uczęszczania. Jako dawnemu absolwentowi tej szkoły zwyczajnie mi jest wstyd. Ja na żadne korepetycje nie chodziłem bo się sam uczyłem, skończyłem porządne studia, miałem fajna pracę, a teraz odpoczywam. Młodzieży uczcie się sami. nikt wam nie pomoże w późniejszym zyciu bez porządnej wiedzy, nie mylić z posiadanymi dyplomami które może i kiedyś otrzymacie. Byle by nie były to dyplomy ze szkół "wyższych" typu wyższa szkoła gotowania na gazie.
Grzegorz 12.03.2021 16:16:31
Do Marii. Straszysz mnie? Czy tylko chcesz uzyskać informacje, kto wtedy udzielał korepetycji? Nie ze mną te numery Brunner
Maria 12.03.2021 15:31:02
Do Grzegorza. To by musiała duż część kadry z LO uciec ( nikt nie daje z nich korepetycji ), a kto pod kim dołki kopie .............
Ja 12.03.2021 15:29:53
Prawda jest taka że bez korepetycji obie szkoły wypadłby by blado . Dobrze ze warunki bytowe w szkole są dobre /Żeromski /ale nam rodzicom zależy na dobrze wykwalifikowanych nauczycielach.Temat poruszany od lat wiedza powinna być wyniesiona z lekcji a nie korepetycji.Zdarzają się wybitne jednostki wśród uczniów .Może dyrektorzy sami zainteresowaliby się ile uczniów i z jakich przedmiotów bierze korepetycje.To rodzice i uczniowie powinni decydować kto ma uczyć a kogo się pozbyć .Dobrych nauczycieli można zwerbować do pracy bo tacy są .A co do władz to jak państwo wybraliście tak macie.
Korepetytor 12.03.2021 15:18:01
W sprawie korepetycji proszę zgłaszać uwagi do ministerstwa edukacji. Niech zmienią program nauczania bo z dawnego programu studiów zrobiono podstawę w średniej szkole. Jak można zrozumieć tak trudny materiał na lekcji ? Tylko najzdolniejsi mają szansę. A takich w klasie jest kilkoro. I potwierdza się, że na 30 osób 25 bierze korepetycje.
matka absolwenta jeszcze raz 12.03.2021 14:59:06
Zgadzam się z rodzicami , którzy dokładają starań i pieniędzy by wyrównać poziom dziecka lub poszerzyć wiedzę. Tylko , że kiedyś ja płaciłam z założenia za taką usługę, a potem się dowiedziałam, że moja latorośl sobie dobrze radziła z .... tym przedmiotem i na korkach?? sprawdzał klasówki uczniów z młodszych klas, ale również zadania swoich kolegów z klasy, którzy uczestniczyli w korkach w innych dniach lub godzinach:)
Grzegorz 12.03.2021 14:45:27
Poprzedni dyrektor nie "odszedł", tylko uciekł przed odpowiedzialnością. Słynny wywiad w mediach, że "uczniowie Jagiellończyka nie biorą korepetycji", a w tym czasie w innym gabinecie...
Maria 12.03.2021 14:29:08
A gdzie byli rodzice i „Nauczyciele”jak poprzedni dyrektor odszedł w ciągu roku szkolnego, nie dochodzili co , lub kto był tego przyczyną,
@ 12.03.2021 14:14:52
Do ! Dokładnie.... Miało być bez hejtu, a szanowna RR z I LO zhejtowała inne szkoły. Zaprezentowany raport jest bardzo nierzetelny. Wystarczy wejść w źródło raportu, czyli raport o stanie powiatu sieradzkiego i przeczytać ze zrozumieniem, że większość tych inwestycji była finansowana ze środków zewnętrznych, czyli ci biedni dyrektorzy innych szkół i "gorsza" kadra musiała trochę (lekko mówiąc) popracować, żeby napisać porządny wniosek na inwestycje czy remonty. Zastanawiające jest też to, że raport jest tylko od 2018 roku.... Czyż wtedy obecna pani Dyrektor nie zaczęła rządów... Z tego co się orientuje to nie tak dawno Jagiellończyk był malowany, nowe schody, drzwi zewnętrzne, okna na części zabytkowej (czyli kilka razy droższe od normalnych).... No tak ale to za poprzedniego Dyrektora... Jeżeli chodzi o pozostałe Szkoły to szkoła w Złoczewie, Błaszkach czy Warcie porządnego remontu dawno nie widziała i życzę jak najszybszego, bo Wam też się należy. Mechanik - hmmm - ocieplenie i malowanie szkoły z zewnątrz - chyba około 2004 roku i teraz coś się tam dzieje. Nawiasem mówiąc ładne kolory. Poza tym szereg projektów ze środków zewnętrznych (można łatwo to sprawdzić). Ekonomik sukcesywne remonty z budżetu (czyt. z subwencji) i projektów od momentu nastania obecnej pani Dyrektor (czyli chyba już 15 lat). Żeromski chyba podobnie jak Ekonomik. Więc droga RR I LO, jeżeli robicie jakiś raport to róbcie to rzetelnie i może lepiej pomóżcie Dyrekcji pisać projekty z RPO lub do Ministerstwa Sportu czy do Marszałka, bo stąd te inne szkoły pozyskują środki, a nie biadolicie jak to jest źle i idziecie do mediów - to wszystko niestety pokazuje, że coś w tej szkole jest nie tak.
Do matka absolwenta 12.03.2021 13:57:17
Korepetycje mają uczniowie każdej ze szkół. Moja córka też chodzi bo po wiejskiej szkole podstawowej są braki w wiedzy z niektorych przedmiotów. Ważne żeby wyrównywac szansę i dążyć do osiągnięcia wymarzonego celu. Dziwne, że przed lekcja córki i po lekcji spotyka się z uczniami z Żeromskiego. Nikt z tego nie robi problemów. To normalne w dzisiejszych czasach. Niektórzy nauczyciele udzielają korków tylko uczniom najzdolniejszym bo również tacy poszeżają wiedzę aby dostać się na najlepsze uczelnie.
do 4s6t 12.03.2021 13:55:43
w systemie prawackim wychowanie wzoruje się na innym klasyku,który preferował np. dla kobiet taką "trójpolówkę"- kinder,kuche,kirche
Zdawalność? 12.03.2021 13:54:53
Dlaczego chwalący zdawalność matur w Jagiellonie nie zrobią statystyki ilości korepetycji i ich kosztów? Średnio 25 uczniów w klasie 30 osobowej stale lub okazjonalnie korzysta z korepetycji i to z paru przedmiotów. Angielski, matematyka i fizyka-bilogia-chemia to standard maturalny. Szkoła jest silna pracą korepetytorów i wyłożonymi funduszami rodziców, bo to oni zapewniają pociechom zdanie matury.
Mysia 12.03.2021 13:24:29
Jagiellończyk zszedł na psy. Teraz wiele innych placówek ma różne ciekawe kierunki więc stanowi konkurencję. Poza tym to już nie ci sami nauczyciele i dyrekcja co kiedyś pan Stachura albo jeszcze wcześniej
rodzic-RR 12.03.2021 13:19:03
Do e53 można sprawdzić w sprawozdaniach Rady Rodziców z ostatnich lat, jakie wydatki poniesione zostały na cele, których finansowanie powinno należeć do Starostwa. Przykład: wymiana rozlatujących się PRL-owskich mebli.
ociec absolwentki 12.03.2021 12:20:45
co wy z tymi korepetycjami?- moja córka i jej koleżanki kończyły kilka lat temu Jagiellończyka i żadna nie potrzebowała przez 3 lata jakichkolwiek korepetycji; każda skończyła lub kończy niezłe studia /medycyna,finanse,politechnika,itd./
e53 12.03.2021 11:54:32
do rodzic-RR - czy ty wiesz jakie głupoty piszesz, to to samo że można wyremontować np. kościół z tzw. tacy. No taki poziom reprezentują rodzice uczniów ( o ile to rzeczywiście tzw. rodzic. Wstyd.
matka absolwenta 12.03.2021 11:47:55
Kibicuje władzom Starostwa , którzy dążą do tego, aby ukrócić utarty od dawna styl postępowania niektórych nauczycieli w kwestii wymuszania korków. A szanowna rada rodziców ,niech pozbiera dane np. z ostatniej dekady od rodziców i już niezależnych absolwentów w kwestii pobierania i udzielania korków przez nauczycieli tej szkoły na rzecz uczniów tej szkoły. Opinia publiczna chętnie poczyta słupki wskaźnikowe. Pani wice - Starosto - odpowiedzialna za oświatę , może nie jestem fanką - po linii politycznej, ale szczerze kibicuję poczynaniom , aby placówka faktycznie i prawdziwie prezentowała pozycje w rankingach. Pozdrawiam i życzę uporu i wytrwałości w planach naprawy wizerunku szkoły
4s6t 12.03.2021 11:32:59
Takie akcje rodziców nic dobrego nie przynoszą, wstyd mi za nich, chodziłem dawno do Jagiellończyka i nasi rodzice dążyli do tego aby poziom nauczania był wysoki, a nie jakieś głupot robili. Ale cóż teraz nauczyciel reprezentują niski poziom, większość jak mówi klasyk to poziom wyższej szkoły gotowania na gazie. Nie jest to ich wina, ale systemu który naprodukował "magistrów" na wagę. Rodzice wychowują dzieci w systemie lewackim i jest tego efekt końcowy w postaci czynionych zdurowaceń.
! 12.03.2021 10:03:14
A miało nie być hejtu.
Krzysiek 12.03.2021 10:02:52
Do tej szkoły przychodzą dobrzy uczniowie, niestety utarło się, że uczą się tylko na korepetycjach. Nikt tego zmienić nie umie.
A w Żeromie 12.03.2021 09:58:08
Sami swoi i git gitara.
Uczennica 12.03.2021 09:52:07
Największy problem mamy z językiem angielskim, gdyż nadza anglistka - Pani Anna S, nie przykłada się do zajęć i cały czas ma wiele wytłumaczeń, dlaczego nie było lekcji. Widzę, że już kilka osób napisało parę słów o tej "nauczycielce". Z tego co widać sporo grupa ma dosyć zachowania tej Pani.
matka absolwenta 12.03.2021 09:24:03
A ja chciałabym jeszcze dodać , że nauczyciele tej szkoły( niektórzy) celowo kreowali tak sytuacje poziomu oceniania i oczywiście zastraszania szantażowania emocjonalnego , aby wymusić korki dla uczniowi szczególnie tych, których rodzice mieli cieplutki portfelik , Na wywiadówce rodzicowi zrobić wodę z mózgu jakie to dziecko tępe. Natomiast w swoim domu udzielać mu korki i trzepać kasę. I nie mówcie mi , że miałam niekumate dziecko ?. Bo w czasie wyżu demograficzne do tej szkoły dostawali się tylko najlepsi. Dalej po skończeniu dostał się na dobrą uczelnie , z sukcesem ja ukończył , ma dobra pracę ...... Ale niestety niektórym trzeba było zapłacić. Oni tez pracowali ?? na wysoka renomę tej szkoły
Koniec z hejtem 12.03.2021 09:18:49
Popieram tę inicjatywę. Niech każdy zajmie się sobą, swoją pracą, szkolą, przedsiębiorstwem itp. I stara się wykonywać co do niego należy jak najlepiej a nie oczerniać innych i tylko szukać jakby tu komuś przyłożyć. A swoją drogą to starostwo inwestuje tylko w Mechanika - ciekawe dlaczego. Pracownie, sale, boisko. A w Jagiellończyku sala gimnastyczne nie remontowana chyba od 50 lat o boisku przy Szkole nie wspomnę.
rodzic-RR 12.03.2021 08:59:39
To, że szkoła wygląda "schludnie" zawdzięcza środkom przekazywanym przez uczniów na fundusz Rady Rodziców. To z tego funduszu dokonywane były (i pewnie są) bieżące remonty, zakup wyposażenia, mebli, sprzętu elektronicznego itd. Brakuje środków na sieradzkie szkoły bo utrzymywane są licea w okolicznych miasteczkach, gdzie liczba personelu przewyższa liczbę uczniów. Ale to sprawa "tabu", za którą rodzice uczniów płacą z własnych kieszeni.
Kasa 12.03.2021 08:44:19
Są różne programy unijne i inne szkoły piszą programy itp. co nie jest proste i wymaga chęci,czasu i zaangażowania nauczycieli i uczniów także.Proszę nie pisać ,że inna szkoła dostaje od miasta kasę a inna nie, dostają wszystkie, a te co dostaną z programów unijnych poprostu lepiej są wyposażone, bo ekonomicznie podeszli do sprawy z głową na karku .
Rodzic 12.03.2021 07:59:37
Jagiellończyk ( sieradzki) - to brzmi dumnie. Moje dzieci skończyły Jagiellończyka jako prymusi ( bez korków). Jedno jest doktorem habilitowanym,drugie skończyło równocześnie ( dziennie) dwie prestiżowe uczelnie (państwowe) uniwersyteckie. To jest między innymi zasługa dyrekcji i nauczycieli Jagiellończyka. Krytyka Jagiellończyka to jest takie małomiasteczkowe. Krytykują ludzie, którym nic się nie chciało, nie chciało się pracować. Najgorsze jest to,że obecnie polityka wchodzi również do szkół.To źle wróży oświacie.
A co słychać w Żeromie bo taka cisza 12.03.2021 07:37:22
???
Byku 12.03.2021 07:36:51
Większość pań nauczycielek to panikarą. Mówią dzieciom jutro mam szczepienie i nie będę miała siły prowadzić lekcje. Przedstawiciele rady rodziców będą bronić jeśli widzą w tym swój interes. Nie czarujmy się jeśli w radzie rodziców są ci sami ludzie to muszą to być prywatne interesy..
korepetytor 12.03.2021 07:36:42
Nic nie zmieniać w jagiellończyku. Dzięki dawanym korepetycjom żyje wielu ludzi w Sieradzu. Jak zmienią nauczycieli, kasa się skończy. Jak tu żyć, panie starosto? Jak żyć?
Do Pi 12.03.2021 07:36:29
Skoro wszystko zero przenieś dziecko do innej szkoły. Przecież to nie podstawówka żeby za rączkę dziecko prowadzić. To już jest szkoła średnia i wymaga samodzielności. Od wspierania i motywacji to jesteś Ty Rodzicu a nie obcy ludzie mają głaskać Twoje dziecko po głowie. W Warszawie w Łodzi i wszędzie znajdziesz marudzacych nauczycieli to co może do USA niech dzieciak leci się kształcić.
Cyrk 12.03.2021 07:27:23
Jak się to czyta to ręce opadają! Typowe zachowania dla zaścianka. Starostwo robi co chce i z nikim się nie liczy . Ile to jeszcze potrwa przepraszam ?? Vce starościna powinna być odsunięta na amen!!
Rodzic 2 12.03.2021 07:25:56
Od rana znów hejt. Co za czasy. Kiedy docenicie to co macie? Czy zawsze będzie tylko krytyka? Zdalne nigdy nie zastąpi normalnego nauczania. Co do braku motywacji ze strony nauczycieli to czasem jest mi ich żal. Większość uczniów korzysta z gotowych odpowiedzi jeszcze za to płacąc a potem oczerniaja nauczyciela że ich nie uczy. 25 lat temu Jagielon, ZSZnr 2, ZSZnr1 były lepsze niż dziś ale to nie jest wina samych nauczycieli. Uczniowie są inni bardziej roszczeniowi i mniej w nich inicjatywy chęci do nauki. Tylko nieliczni z perspektywą na przyszłość uczciwie pracują. Wszystkie wiadomości są w necie, wystarczy pytanie wpisać i już odpowiedź wyskakuje. Po co się wysilać. Jeszcze 500 każdy dostaje, ciuchów nakupi i pełnia szczęścia. Ludzie czasy się zmieniły i nie wrócą.
as 12.03.2021 07:16:06
może Państwo rodzice jeszcze uchylą rąbka statystyk z zakresu ilości korepetycji jakie rodzic musi opłacić dziecku żeby nauczyć tego co powinna robić ta szkoła; a szkoła sprowadza tylko soją rolę do sprawdzenia tego co na korepetycjach nauczyło się dziecko. Zasada taka: dziecko jest uczniem tej szkoły ale ciężar nauki na prywatnych zajęciach.
PI 11.03.2021 23:40:28
Lekcje zdalne dokładnie pokazały jacy pedagodzy uczą w tej szkole. Zero wiary w ucznia, zero motywacji, zero pomocy, wieczne narzekanie i mówienie o niezdanej maturze. Zajęliby się lepiej nauczaniem niż mówieniem kto zda a kto nie. Lekcja mija na wytykaniu dzieciakom jacy to są nieporadni.
Obserwator 11.03.2021 23:00:32
Jeżeli dofinansowanie z projektów unijnych podciąga się pod środki z budżetu powiatu, to gratuluję poczucia humoru. Proponuję dobrze napisać projekt "inwestycyjny", najlepiej o jak najwyższej wartości i nie wciskać, że "szkoła dostała". Wygląda na to, że im bardziej zaradna szkoła, to tym więcej "dostaje z budżetu". Tymczasem to NIE JEST DOFINANSOWANIE Z POWIATU! To skutek żmudnej pracy ludzi w szkole - dla szkoły.
Aaa 11.03.2021 22:42:29
Brawo Rodzice!!!!
sieradzanin 11.03.2021 22:19:41
Bałagan i zamęt w oświacie sieje przede wszystkim naczelnik wydziału w starostwie, czyli zbrojne ramie wicestarosty w rozprowadzaniu swoich ludzi na stanowiska. To on narzuca dyrektorom zatrudnianie swoich popleczników, Podobno to zasłużony działacz PSL w Błaszkach, teraz gra z PIS, a jak trzeba będzie, to z każdym. Byle wyjść na swoje.
japa juup 11.03.2021 22:09:21
Pani wicestarościna wie w jakim kierunku ma się rozwijać oświata bo za nią odpowiada. I nie ma tu żadnych układów, kumoterstwa, kliki i rozdawania stanowisko. To jest dobra pani i od dawna emerytka co wynika z treści oświadczeń majątkowych. Hołk.
Guru 11.03.2021 22:03:05
Zemsta Kazi będzie słodka. A Pytanie do starosty. Gdzie jest Fahowiec Kanicki. Kazia zamknij wszystko bydzie spokój.
Sieradz 11.03.2021 21:54:45
Proszę sprawdzić budżety poszczególnych szkół w danych latach i dopiero pisać bzdury. ILO miało budżet na rok 2020 o 300 tys. większy niż Żeromski o czym rodzice z I LO zostali poinformowani. Do sprawdzenia w Starostwie.
Misztal 11.03.2021 20:42:08
Wszystko tyczy się Pani ANNY S (ANGLISTKI), która nie wiadomo co robi w tej szkole i za co bierze pieniadze. Jak te dzieci napiszą maturę z angielskiego??? Moje córki są tą Panią zbulwersowane.
ZA 11.03.2021 20:26:28
Zapraszam do rankingu na spokojnie - tylko się cieszyć, że dwa dobre licea w mieście (srebrna szkoła wg. rankingu), chociaż warto mierzyć wyżej: jak np. Łowicz, Rawa Mazowiecka, Bełchatów. https://2021.licea.perspektywy.pl/rankings/ranking-lodzki Miejsca w rankingu na przestrzeni ostatnich lat: LO im. Jagiellończyka: 2021 - 233, 2020 - 131, 2019 - 229, 2018 - 187; LO im. Żeromskiego: 2021 - 432, 2020 - 542, 2019 - 560; 2018 - 500+; W rankingu uwzględnia się: sukcesy w olimpiadach waga 25%; matura z przedmiotów obowiązkowych - 30%; matura z przedmiotów dodatkowych 45%.
Robus 11.03.2021 20:23:02
Moze hejt nie wzial sie z powietrza. W lewackich czasach mowienie faktow moze okazac sie hejtem. Czas skonczyc z kastami w szkole.
Matura 11.03.2021 20:05:21
Ta szkoła ma dwa pozytywy: 1.Pani Dyrektor, która faktycznie stoi murem za uczniem 2. Uczniowie. Szkoda, że przez tą wspaniałą kadrę pedagogiczną my(uczniowie) musimy korzystać z korepetycji, dzięki którym szkoła zyskuje te wysokie wyniki :) Wspaniała kadra, spośród której występują tacy, przez których do szkoły chodzi się niechętnie (poniżanie mniej zdolnych, uczniowie muszą wszystko wiedzieć, żeby mieć spokój ;)) Dobrze, że są zdalne.. Ale lepiej się zasłaniać starostwem?
Mieszkaniec 11.03.2021 19:32:30
Co do nauczycieli .U mnie w klatle schodowej mieszkają dwie nauczycielki.Z zachowania wnioskuję ze są inne .Prosta rozmowa prosty temat wzrasta u tych pań do jakichś niesamowitych wzniesień intelektualnych. Przerost ambicji nad całokształtu osobowym tych kobiet .jest niesamowity. Przerost formy nad treścią.
Roberto N 11.03.2021 19:27:51
Bardzo dobra szkoła, chociaż jedna koleżanka anglistka Anna S. pozostawia wiele do życzenia. Moja córka ma ją po dziurki w nosie
MN 11.03.2021 19:04:07
Nie rozumiem jak można nazywać taki podział środków pieniężnych sprawiedliwym. Szkoła najlepsza w regionie, o czym świadczą wyniki matur od lat, dodatkowo w zabytkowym budynku otrzymuje środki 10 razy niższe niż Żeromski i 30 razy nizsze niz Mechanik? To jest sprawiedliwe?
Sieradz musi być Grodzki 11.03.2021 19:03:47
Sieradz musi być Miastem Grodzkim !!!
Kołtun 11.03.2021 19:02:12
Odpowiem ci - bo jeszcze niedawno Jagiellona kończyła moja córka, a teraz kończy syn przyjaciół, który potwierdza zdanie mojej córki. Żal ci? Zrób spis kasy dla Jagiellona nie z 2 lat, ale z 5 ostatnich lat. I ostatnia uwaga - SPOJRZENIA, a nie spojŻenia. Nie wstyd ci? Bo dla Jagiellona to wstyd, że bronią go ludzie nie znający ORTOGRAFII.
Brawo rodzice! 11.03.2021 18:24:46
Brawo rodzice! Walczcie z Sieradzkimi układami!
Do Kołtun1 11.03.2021 18:21:50
Ciekawy jestem skąd Kołtun ma takie informacje "Ignorowanie wytycznych starostwa to już chyba przekroczyło wszelkie granice" - witamy Starostwo :)
DO KOŁTUN 11.03.2021 18:19:47
Kto Tobie placi za te brednie. Nie wiesz, pism nie czytałeś od Starostwa, a podobno ktoś powiedział a ten ktos może wie od innego ktosia, który w ogóle edukację skończył w innym mieście. Lepiej zajmij się innymi tematami w życiu.
nic a nic 11.03.2021 18:18:55
a sali gimnastycznej z prawdziwego zdarzenia jak nie było tak mniema i co ma do powiedzenia starostwo sieradzkie z vice strosciną z zawodu nauczycielką
Do kołtun 11.03.2021 18:08:50
Ciekawa jestem na jakiej podstawie Kołtun ma nformacje o jedynych dwóch dobrych nauczycielach w Jagiellończyku. Co za brednie. Typowy Hejter. Takich powinno się wysyłać na terapię pozytywnego spojżenia na świat.
Rodzic 2 11.03.2021 18:01:19
To fakt większość uczniów rekrutuje do Żeromskiego bo podobno jest lepszy a faktycznie Jagielonczyk narazie dużo wyżej z wynikami się prezentuje. Uczniowie mogą być niezadowoleni jeśli uczą ich nie zbyt dobrze wykładający nauczyciele. Tacy niestety zdażają się w każdej szkole bez wyjątków. Trudno jest wyżucić słabego nauczyciela. Atmosferę szkoły tworzą uczniowie i nauczyciele ale każdy rocznik jest inny . Zobaczymy jak wypadną matury obecnych drugich klas tzw podwójnego rocznika bo do Żeromskiego faktycznie poszli uczniowie z większa iloscią punktów. Obserwować a nie krytykować.
UCZEN 11.03.2021 17:57:59
Gdzie dwóch się bije Mechanik korzysta.Brawo ZSP nr 1najlepszy
Aldik 11.03.2021 17:44:54
Taka polityka wladz jak sobie upatrza cel to beda robic pod gore mamy przyklady likwidacji placowek proby zabrania lokalu organizacji pp poslugujac sie rekoma dyrektorki jednej ze szkol przed 2018 takich cyrkow nie bylo poki bedzie ta koalicja u wladzy plus naczelnik wydz edukacji ten co teraz to jeszcze musimy sie meczyc 2 lata a ile jeszcze szkod narobia
Mieszkaniec 11.03.2021 17:30:16
A może przerobić ten budynek na mieszkania. A młodzież przenieść do katolika kler troszeczkę zarobi a i powiat pozbędzie się problemu.Bijecie się dalej a na pewno szkoła na tym zyska
Jan 11.03.2021 17:26:30
Nikt Ci tyle nie da ci Ci obieca polityk PiS. Szkolnictwo pod rządami jedynie słusznej partji to dno .Jeszcze trochę i będzie dno dno .Typowy wyborca PIS lepszy sort prawdziwy katolik posiadacz anteny siatkowej i tak tego nie zrozumie on rozumie tylko przekaz TV info socjotechnika PIS jest niesamowita kierowana do ściśle wybranej grupy społecznej
Kołtun 11.03.2021 17:04:07
Szkoła poziomem pikuje ... mocno pikuje w dół. To wina Starostwa? Poprzedni dyrektor jak i obecna dyrektorka zamiast wziąć kadrę do galopu, zajmują się walką ze starostwem. Ignorowanie wytycznych starostwa to już chyba przekroczyło wszelkie granice. Poziom kadry? Uczniowie twierdzą, że jest tam tylko dwójka nauczycieli, bo reszta nie jest warta tego miana. Samodochodzenie do wiedzy jako jedyna słuszna w Jagiellonie strategia. Ale łatwiej to zrzucić na starostwo, UFO, cyklistów, hejterów i gender. Szkoda gadać.
Sieradzanin 11.03.2021 16:41:58
Ta szkoła systematycznie się zwija, a tego typu aktywność Rady Rodziców tylko temu sprzyja. Już od kilu lat do Żeroma jest dwa razy więcej chętnych, a Jagiellon ledwie domyka rekrutację. To są fakty do sprawdzenia, a wnioski niech sobie każdy sam wyciągnie. Dlaczego pani Nowaczyk i pan Jarząb "nie pieją", że Jagiellon pod rządami nowej pani dyrektor spadł o 100 miejsc w dół w rankingu, a Żerom podskoczył o 100 do góry? To też uderzanie w dobre imię szkoły? I co, temu też winne starostwo? Dobry produkt sam się broni.
Bombi 11.03.2021 16:14:49
Pani Kazia i Mariusz co wy robicie. Zajmują się tym co nie potrzeba. Ta szkoła pracuje na swoje imię od zawsze. Jak wy kiedyś będziecie przechodzić obok tej szkoły jak już utracicie ciepłe posady. Murem za Jagielonem.
Rodzic 11.03.2021 16:13:55
LO Jagiellończyk ma bardzo dobrych pedagogów co można zweryfikować po zdalnym nauczaniu. Wcześniej my jako rodzice mogliśmy wiedzę kształtować jedynie na podstawie opinii dzieci czy wymysłów wiecznych krytykantów . LO Żeromski również ma bardzo dobrych pedagogów. Cały problem w tym żeby wszystkim dogodzić i spełnić potrzeby wszystkich. Wiadomo nie jest to możliwe. Cieszmy się z takich szkół które mamy. Zawsze może być lepiej i zapewne każdej Pani Dyrektor na tym zależy. Najgorzej jak POLITYKA wpiernicza się do edukacji to tak jakby wpierniczalła się do wychowania naszych dzieci. Nie pozwólmy rozwalić tego co nam jeszcze pozostało.
Absolwent 11.03.2021 16:06:29
A kiedyś ta szkoła miała tak dobrą renomę, że nie trzeba było jej dodatkowo bronić w mediach. Broniła się sama - poziomem młodzieży, wynikami. Rodzice nie musieli bronić szkoły, w której są już dorośli uczniowie.... Kula już spadła.
Sisi. 11.03.2021 15:59:53
Tam sprzątaczki i woźnice dawaj z siebie wszystko. To dzięki nim jest czysto i schludnie. Panie z sekretariatu tylko dwie również. A Pani dyrektor Kazia że starostwa robi cały czas pod Górkę. To jak Ci pracownicy mają normalnie pracować.
Potrzeba urządzenia boiska /wielofunkyjnego/w miejscu dawnego boiska do piłki koszykpwej 11.03.2021 15:58:19
Potrzeba urządzić boisko /wielofunkcyjne / w miejscu gdzie dawniej było boisko do piłki koszykowej. W porównaniu z "Mechanikiem" poważne zaniedbanie!
Bobi. 11.03.2021 15:52:55
Pan Starosta leje wodę. Konflikt polega na tym iż chcą tam wstawić człowieka z Dojnej zmiany PiS. Jestem rodzicem i patrzyłem jak wykończyli poprzedniego dyrektora. Teraz mają dobrego ale chcą wstawić swoją osobę. Myśle że obecna Rada Szkoły do tego nie dopuści. To co mów pan starosta to takie kłamliwe. Pani G. Zarządza i skłóca. Uczniowie są bardzo zdolni. Nauczyciele dają z siebie wszystko. A starostwo tego nie docenia. Pozdrawiam serdecznie.
byly uczen 11.03.2021 15:46:17
Ja tyko czekam kiedy w końcu kula spadnie :)

Więcej informacji

Krok w kierunku utrzymania

Wczoraj, 19:31:54
Zduńska Wola

Ważna wygrana zawodniczek Akademii Siatkówki Zduńska Wola. We własnej hali wygrały z Baryczem Janków Przygodzki 3:0 i awansowały w tabeli II ligi z 10. na 9. miejsce.

2

Sieradz

Kolejne niepowodzenie Tubądzina Volley MOSiR Sieradz. Podopieczni Patryka Spychały przegrali na wyjeździe z Sobieskim Żagań 0:3. To ich ósma porażka z rzędu.

3

Sieradzka La Décima

Wczoraj, 16:15:50
region

Warta Sieradz został halowym mistrzem ziemi sieradzkiej w piłce nożnej. W finale wygrała z gospodarzami Orkanem Buczek 2:0. Dla sieradzan to dziesiąty tytuł w historii. Podium uzupełniła Pogoń Zduńska Wola.

6

Nasze Radio 104,7 FM

07:14

The Lazy Song
Bruno Mars

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

07:16

The Christmas Waltz
Nancy Wilson

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

19.01.2025

Kolędowanie z NieBo-Tak
Zduńska Wola, Kościół pw. św. Pawła, ul. Zielona 51
Koncert kolęd
Kościół pw. Św. Mikołaja Biskupa w Warcie
Koncert Noworoczny "Jejmość Operetka"
Miejski Dom Kultury "Ratusz" w Zduńskiej Woli, plac Wolności 26
Rejestracja dawców szpiku
Parafia pw. św. Maksymiliana Marii Kolbe w Zduńskiej Woli, ul. Staffa 5
Rejestracja dawców szpiku
Parafia św. Pawła Apostoła w Zduńskiej Woli, ul. Zielona 49A
Koncert świąteczny
Dom Kultury w Brąszewicach, ul. Starowiejska 1

21.01.2025

Koncert "Wnukowie dla Babć i Dziadków"
Filia Miejskiego Domu Kultury z Zduńskiej Woli os. Karsznice

22.01.2025

Recital Tomasza Koniecznego i Lecha Napierały
Filharmonia Łódzka
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
10Sylwia Grzeszczak
Latawce
2+4ROSE & Bruno Mars
APT.
3+7Coldplay feat. Burna Boy, Little Simz, Elyanna & Tini
WE PRAY