strzałka do góry
20.10.2010 15:14:30 (Aktualizacja: 20.10.2010 15:14:30)
region

Kilka spraw pod lupą zduńskowolskich radnych [audio]

Środa była kolejnym dniem obrad radnych miejskich ze Zduńskiej Woli. Sesja rozpoczęła się o 10 w filii Miejskiego Domu Kultury na osiedlu Karsznice. Radni zadawali dużo pytań.

(fot. arch.)

Dzisiejsze obrady miały sprawozdawczy charakter. Radni wysłuchali informacji o przebiegu wykonania budżetu za pierwsze półrocze tego roku oraz syntetycznej analizy ekonomiczno - finansowej działalności wszystkich spółek miejskich za ubiegły i ten rok. Te dwa punkty wywołały dyskusję, bo już na poprzedniej sesji miały one być przedmiotem obrad, jednak postanowiono w tych sprawach zwołać odrębne posiedzenie. Posłuchaj relacji Wiktora Sochackiego:

%relacja01%

Kolejną istotną sprawą, która nie obeszła się bez echa dyskusji to przyjęcie aktualizacji "Programu Ochrony Środowiska dla Miasta Zduńska Wola", którego integralną częścią jest "Plan Gospodarki Odpadami". Zmiany jakie zaproponowały władze miasta w tej sprawie zaniepokoiły Leszka Felsztyńskiego, prezesa firmy "Eko System", która to zajmuje się prowadzeniem Miejskiego Składowiska Odpadów w Mostkach.

%relacja02%

Zdaniem Felsztyńskiego aktualizacja tego planu, który zakończył się w 2008 r. zupełnie nie oddaje charakteru wcześniejszej umowy, co może spowodować zachwianie gospodarki odpadami w mieście.

Komentarze

obiektywny 27.10.2010 19:43:58
i szkoda że Pan Abramowicz nie jest nadal prezesem w MPWiK bo to rzetelny doświadczony fachowiec jakich brak w naszym mieście Brawa dla Pana Abramowicza!!!!
olo 23.10.2010 12:49:54
Sprawdziłem te powyższe teorie i okazuje się, że AW Ciech Petrol był spółką której 100% udziałów posiadał Ciech SA w Warszawie. W połowie roku 2006 Spółka Cheman SA odkupiła wszystkie udziały od warszawskiego CIECH SA. Nie coś takiego jak przejecie udziałów za darmo. Nigdy AW Ciech Petrol nie był w upadłości. Dokładnie trzy lata potem jak pan Abramowicz odszedł z AW Ciech Petrol, Cheman dokonał zakupu spółki AW Ciech Petrol. Można to spraedzić bo są na to dokumenty jawne tylko trzeba chcieć napisać prawdę a nie jak " wyborca" - ekonomista zmyślać!
Co do stawki amortyzacji to zastosowanie na nowoczesne instalacje wod-kan stawki 2,5% zamiast 4 % jest ze wszech miar słuszne. $% stosowano jeszcze za Gierka. Obniżenie stawki amortyzacji ma wpływ na cenę wody i ścieków i dlatego pan Abramowicz nie podwyższał cen bo dbał o spółkę i o mieszkańców. Zyski osiągał z poprawnego zarządzania a przede wszystkim, z wykonywania systemem własnym wielu inwestycji. Gdyby obniżenie amortyzacji było błędem to pani Budziarek mogła to zmienić jednak dalej stosuje obniżoną amortyzację.
Co do tego, że pan Abramowicz miałby doprowadzić do upadłości cokolwiek to chyba chodziło o prywatne biuro projektowe pani Budziarkowej, które funkcjonowało w godzinach pracy tej pani. Albo chodziło o prywatną firmę wod-kan Szkudlarków, której głowa rodziny wygarniała roboty z MPWiK i wykonywała na własny rachunek. A może o firmę Wieczorka lub Kaczmarka lub Wawrzyniaka, którzy za Budziarkowej wiedzą że żyją.

Ponadto pan Abramowicz nigdy nie zajmował się polityką. Zawsze słynął z tego, że jest wybitnym fachowcem i porządnym człowiekiem.
Jeśli chodzi o ceny wody to rządów Budziarkowej wrosły już dwa razy i teraz jest wniosek po raz trzeci.

mieszkaniec 22.10.2010 07:19:04
i innych z tej ekipy jest zamknięty dla miasta. Dajmy już temu spokój.
mieszkaniec 21.10.2010 20:05:37
jaki ten Abramowicz jest cacy,tak gonił,gonił az go wreście pogonili,tak jak jego piękną żonę
prawda 21.10.2010 18:40:23
że od 2 lat nie ma w MPWIKu pana Abramowicza a jest Budziarkowa i może zamiast rozliczać byłych prezesów (można by się tak cofnąć do Aleksandrowicza czy Lejmana) może zająć się tak obecną prezes Budziarkową znaną jako Smródka i zacząć ją rozliczać. Najlepiej jest odwoływać się do byłych zarządzających- zabieg znany i mający na celu skierowanie rozmowy na inne tory i oddalenie od meritum sprawy- jak wynika z relacji omawiano OBECNE działania w MPWiK i zadawano pytania Budziarkowej a nie poprzenim prezesom i może na tym by w końcu skupić uwagę i rozliczyć obecnie zarządzających (czytaj nic nie robiących oprócz podwyżek cen wody ścieków ciepła czynszów itd) Tak więc wszyscy wchodzący w dupę Budziarkowej z nią samą na czele nie oczerniajcie poprzedników kryjąc się pod dziwnymi pseudonimami tylko lepiej weźcie się w końcu do roboty- chociaż na te kilka tygodni jakie wam zostały!!!
Andrzej Walczak właściciel AW Ci 21.10.2010 17:05:16
AW Ciech Petrol został sprzedany i nie miał w momencie sprzedaży żadnych długów poza kredytem którego w imieniou Kredyt Banku udzielił obecny prezes MPK Jędzrzejewski. On może to potwierdzić. Pozdrawiam wszystkich bez względu na poglądy
ehh 21.10.2010 15:22:58
dokładnie, a kolejne piec minut w pierdlu
mysle ze 21.10.2010 15:20:33
olo autor niestety ma racje mozna wiele nakombinowac aby na papierze ładnie wszystko wygladalo, a niestety pan o ktorym rozmawiamy slynie z umiejetnosci kombinacji i robienia ludzi w balona.
Olo 21.10.2010 15:19:05
Pan Abramowicz to bardzo porządny człowiek i wybitny fachowiec. Nie kombinował z Wieczorkiem i Kaczmarkiem. Gonił obiboków: Budziarkową Puławską, Szkudlarka, Przytułe, Danielewskiego, Głuszczakową i pozostałych do roboty. Jako rozmawiam z pracownikami to bardzo żałują że nie ma Abramowicza. Czekaja jak wróci. Mieszkańcy też żałują że nie ma Abramowicza bo nie podnosił by cen tak jak teraz Budziarkowa co rok.
Szkoda wyborco, że pracuje w spółce na która plujesz i bądź dalej anonimowy wśród swoich kolegów nierobów. Tym pisaniem nic nie zmienisz!
cos nie gra 21.10.2010 15:15:59
Abramowicz nie mial pojecia co robi, dzieki wlasnie kierownikom takim jak p. Budziarek i Pulawska wiedzial cokolwiek o kanalizacjach i zakladzie w ktorym pracowal. Wczesniej mial doczynienia tylko z autobusami (no i dzieki temu do tej pory przedsiebiorstwo sie nie moze podniesc- wielcy specjalisci zenka). krotko mowiac wielki specjalista od zbijania bakow.
ehh 21.10.2010 15:10:17
wtajemniczony, masz jednak duze braki w wiedzy i nie przypisuj zaslug innych ludzi swojemu idolowi ktory bedzie mial najprawdopodobniej zakaz obejmowania publicznych stanowisk
... 21.10.2010 15:08:01
mowiac o pracownikach ktorzy żaluja ze go nie ma to masz na mysli rodzine ktora pozatrudnial wlasnie w wodociagach. Wiesz jak to sie nazywa?! - nepotyzm i jest to tak samo karalne jak i oddawanie czesci pensji swojemu zwierzchnikowi. Przynajmniej zarzad teraz cos zaczal robic aby wyprostowac nieudolnosc poprzednika.
wyborca 21.10.2010 13:40:47
zmiany na lepsze. Zdecydowana większość ludzi ma inne zdanie na temat pana A. Po tym jakim on był fachowcem świadczą długi i likwidacja AW Ciech Petrol oraz brak działań rozwojowych w MPWiK.
Polityką zajmował się pan A.......
Tacy ludzie mają swoje 5 minut i jak się okazuje 5 minut za dużo. Miasto wreszcie zaczyna oddychać po takich ludziach.
wyborca 21.10.2010 12:57:00
Nie lubię używać nazwisk ale skoro napisałeś to ja też.
Nie masz racji, że AW Ciech Petrol został kupiony przez Cheman za duże pieniądze. Cheman przejął AW Ciech Petrol bo był większościowym udziałowcem tej spółki. Nie wiem dlaczego nie odniosłeś się o upadłości AW Ciech Petrol i stratach jakie miała ta spółka jak ten pan był tam dyrektorem czy kierownikiem.
Masz racje, że sprawozdania finansowe były badane przez biegłych, a zmiana stawki amortyzacji może nastąpić zgodnie z ustawą o amrtyzacji w świetle prawa i biegły tego nie zakwestionuje. Mądry Prezes robi to w wyjątkowych sytuacjach. Nie zgadzają się też twoje rachunki jeśli chodzi o 50 ulic i 25 wodociągów. Nie wspomnę o tym, że były podwyżki cen wody i ścieków.
Najgorsze jest to, że Zenon R i jego świta zrobiła tyle złych ruchów w spółkach i tego nie widzi. Najgorzej pod tym względem prezentuje się MPWiK i MSC bo tam rządzili państwo A.
Do mieszkańców dotarło już co się działo w spółkach za czasów Zenona R a pani A........ która wustąpiła na sesji Rady Miasta wygłaszając swoje zasługi dla MSC prawie że została wygwizdana.
warto aby zakończyć ten etap Zenona R i jego rządów, los tak pokierował sprawą, że miasto nie ma już kiepskich fachowców ale normalnych ludzi uczciwych u władzy. Tak niech pozostanie.
olo 21.10.2010 12:28:23
Pan Abramowicz to bardzo porządny człowiek i wybitny fachowiec. Nie kombinował z Wieczorkiem i Kaczmarkiem. Gonił obiboków: Budziarkową Puławską, Szkudlarka, Przytułe, Danielewskiego, Głuszczakową i pozostałych do roboty. Jako rozmawiam z pracownikami to bardzo żałują że nie ma Abramowicza. Czekaja jak wróci. Mieszkańcy też żałują że nie ma Abramowicza bo nie podnosił by cen tak jak teraz Budiarkowa co rok
olo 21.10.2010 12:23:04
AW Ciech Petrol zostało kupione przez Cheman SA w Warszawie za duże pieniądze to po pierwsze.
Wszystkie sprawozdania finansowe i bilanse przez prawie 6 lat pracy Abramowicza były badane przez biegłych specjalistów i otrzymały pozytywna opinie, że zostały sporządzone rzetelnie i zgodnie z prawdą. Za Abramowicza wykonano kanalizacje w ponad 50 ulicach a w 25 ulicach wodociąg. Wymieniono wszystkie azbestowe rurociągi. Za Abramowicza wykonano modernizację ujęcia wody i wybudowano napowietrzalnie. Za Abramowicz wykonywano ponad 300 przyłączy rocznie a za Budziarkowej robi to Szkudlarek i kumple Kubiaka Niziałka, Wieczorek i Wawrzyniak. Za Abramowicza nie było podwyżek cen wody i ścieków. Nie było obiboków i takich ekonomistów pożal się boże jak autor powyższej publikacji. Jak on jest ekonomistą to ja biskupem! Jeżeli chce ów autor obrabiać Abramowicza to niech sie ujawni z nazwiska tak jak ujawnia nazwisko Abramowicz
taka sobie myśl 21.10.2010 11:53:02
jak czyta się takie bzdury, że Abramowicz wypracował zysk 888 tysięcy a Budziarkowa 360 to nie mogę tego czytać.
Kategoria zysku w ekonomii ma wiele znaczeń np. zysk, netto, brutto, na sprzedaży, operacyjny itd. Po drugie kategoria zysku nie może byc i nie jest jedynym miernikiem oceny pracy zarządu czy spółki. Jak wielokrotnie było już powiedziane przez Budziarek pan Abramowicz obniżył amrtyzacje z 4 do 2,5%. Nie będę ci tłumaczył co to jest amortyzacja i jakie ma ona skutki dla spółki, powiem ci tylko, że było to swoiste ''harakiri'' dokonane na spółce jak i na odbiorcach wody i ścieków. Gdyby nie ten zabieg czysto księgowy to Abramowicz miałby stratę myślę, że około 500 tysięcy złotych. A tak miał zysk 888 tys. no i nagrodę pieniężną. Według mojej wiedzy ( a zapewniam cię, że jestem specjalistą od zarządzania i ekonomii jak i spraw technicznych), to co zrobił Abramowicz to kompletne nieporozumienie. Wiesz, że pan Abramowicz pracwoał poprzednio w AW Ciech Petrol i wiesz co się stało z tą firmą - była upadłość. Gdyby Abramowicz rządził dłużej w MPWiK to nastąpiłaby całkowita dewastacja majątku a ceny wody i ścieków rozsłyby odwrotnie proporcjonalnie do spadku amortyzacji. Za rok może dwa płacilibyśmy 2,3 a może 4 krotnie więcej za wodę i ścieki.
W zarządzaniu manipulowanie sprawami księgowymi kończy się bardzo źle. uważam, że dobrze się stało, że prezesem MPWiK jest inna osoba. Pan Abramowicz jak większość ludzi mówił zamiast cokolwiek robić w spółce to codziennie kilka godzin spędzał w Urzędzie Miasta u pana Zenona R i chyba nie rozmawiali tylko o MPWiK.
Budziarkowo 21.10.2010 10:35:31
niech Pani wreszcie przestanie pisać sama i nie każe pisać swoim pracownikom hymnów pochwalnych na swoją cześć bo my wszyscy wiemy z Pani na czele że nic Pani nie zrobiła przez te 2 lata, nie ma Pani pojęcia o zarządzaniu o finansach czy pozyskiwaniu środków unijnych i pani najbliźsi współpracownicy też- wię niech pani wreszcie przestanie pisać o sobie te wszystkie bzdury i okłamywąć mieszkańców- jedyne co pani potrafi to pić kawę i latać po sklepach- szkoda tylko że my wszyscy musimy w cenach wody i ścieków (przez panią podwyższonych) za te fanaberie i nieróbstwo płacić...
czytający 21.10.2010 10:33:52
A dlaczego nie czepiacie się Spółdzielni Lokator. Przecież każda podwyżka cen wody czy ciepła wykorzystywana jest przez Lokator do tego aby na tym zarobić, podnieść czynsze i zrzucić winę na MPWiK lub MSC. Drodzy spółdzielcy zobaczcie jaka jest argumentacja wzrostu cen czynszu, wody czy ciepła przez Lokator. Zarząd Lokatora nigdy nie chce się przyznać do tego, że jak MSC podnosi ciepło o 3% a lokator ma podwyższone ceny o 4% i tak samo jest z wodą. Przy okazji podwyższa się cenę za 1 m kw powierzchnii lokalu, a miasto Zduńska Wola nie podnosi podatków od nieruchomości.
Mieszkańcy Lokatora za wzrost cen obciążają MSC, MPWiK lub miasto, a tak naprawdę powinni mieć pretensję o wzrost cen do Lokatora i to on powinien się wytłumzczyć przezd spółdzielcami dlaczego cena ciepła podniesiona przez MSC jest 3% a zarząd podwyższa o 4% i tak samo jest z wodą.
Ja mieszkam we wspólnocie mieszkaniowej. Płacimy niższe czynsze w przeliczeniu na 1 m kw powierzchnii średnio o 10% niż spółzielcy i mieszkańcy Lokatora. U nas zarząd liczy 2 osoby z tego tylko 1 jest na etacie. Nie mamy administracji, nasi członkowie wspólnoty mają umowy zlecenia na sprawy elektryczne, wodociągowe czy sprzątanie. Dlatego mniej płacimy.
Spółdzielnia ma przerosty zatrudnienia nie mówiąc o wynagrodzeniach zarządu. Kto ma za to wszystko zapłacić. Oczywiście, że spółzielcy. Dlatego nie dziwcie się, że ceny w blokach rosną więcej niż podwyższa to MSC czy MPWiK.
do "normalny" 21.10.2010 10:29:31
to wytłumacz w jaki sposób Abramowicz doprowadziłby do ruiny MPWiK? Kanalizując miasto a może budując kolejne sieci wodociągowe co robił w odróżnieniu od Srudziarkowej-Smrodkowej...Z tego co wiem to prezes Abramowicz wypracował z 2008 rok 888 tysięcy zysku przy jednoczesnej realizacji wielu inwestycji, a dla porównania Budziarkowo za 2009 rok swoich rzadów wypracowała zysk nieco ponad 380 tysięcy (to jest PÓŁ MILIONA MNIEJ niż poprzednik) w zasadzie nie dokonując żadnych inwestycji oprócz wymuszonych w związku z remontami dróg, a do tego złożyła wniosek pełen błędów i uchybień formalnych i merytorycznych co doprowadziło do utraty wszelkich szans na 30 milionów dotacji z NFOŚiGW. Dlatego pytam KTO tak naprawdę doprowadza do ruiny MPWiKu? Bo moim zdaniem niefachowa, niewykształcona prezesowa Budziarkowa...
A co do geotermii- to o czym my teraz mówimy skoro Piotrowski po pierwsze swoimi działaniami doprowadził do utraty koncesji przyznanej spółce na próbny odwiert przez Ministra Środowiska właśnie za kadencji prezes Abramowicz (która tak na marginesie zastała spółkę z pół milionową stratą a zostawiła z prawie 500 tysiącami zysku- no więc wypracowanie prawie 1 miliona złotych na rzecz spółki to moim zdaniem osiągnięcie a nie porażka- i na tym osiągnięciu teraz jedzie Piotrowski nieuk i świta) i wracając do geotermii po drugie złożył jako kolejny prezes po Budziarkowej wniosek tak żeby pieniędzy na odwiert nie wziąść (proszę pamiętać że NFOŚiGW chciał te pieniądze nam przekazać) no bo po co skoro można siedzieć i nic nie robić i spijać śmietankę po poprzedniku. Poza tym MIESZKAŃCÓW nie stać na nową spółkę pt Geotermia!!!!
Więc zanim zaczniesz opluwać poprzedników zastanów się bo to co piszesz jest kłamstwem i ściemą na potrzeby kampanii wyborczej- wystarczy że w robocie bedziesz obecnie rzadzącym w dupę wchodzić- nie musisz przy tym okłamywać mieszkańców Zduńskie Woli weż się lepiej za pracę bo chyba za oś pieniądze bieżesz a nie grzejesz tylko stołek
olo 21.10.2010 10:25:19
Za Abramowicza przez 5 lat nie było podwyżek cen. Mówi wam to coś?
załoga 21.10.2010 10:18:15
6. Na stronie 8 informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego zarządu za rok 2009 dz. IV pkt 4 w tabeli w poz. 1 podano, że Rada nadzorcza w 22009 roku otrzymała wynagrodzenie wyższe o ponad 5,5 tysiąca niż w roku 2008. Pan Niedźwiecki powiedział już w 2008 roku powiedział, że ma wynagrodzenia RN maja być mniejsze. Jak to się ma do deklaracji Niedźwieckiego. Czy to jest tak, że oskarżony Ratajczyk podwyższał wynagrodzenia po to żeby Niedźwiecki zmniejszał?
7. Dlaczego nakłady inwestycyjne w roku 2009 są niższe od zaplanowanych o 1 milion złotych (strona 9 sprawozdania zarządu).. W taryfach na ceny wody i ścieków tego nie uwzględniono. Po raz kolejny widać, że taryfy były naciągnięte. Kiedy i kto odda mieszkańcom niesłusznie pobrane opłaty za wiodę i ścieki?
8. Na stornie 11 sprawozdania zarządu dowiadujemy się, że 28,5 % wszystkich należności nie ściągnięto od dłużników. Dlaczego? Z jakiego powodu? Czy MPWiK to spółka dobroczynna? A może to kolesiom pozwala się nie płacić? A może pan Niedźwiecki nie kazał ściągać długów? Proszę to wyjaśnić!
załoga 21.10.2010 10:15:09
Pytania do Budziarkowej - "skarbnicy wiedzy"
1. Co Pani robi aby obniżyć ceny wody i ścieków?
2. Dlaczego plan inwestycyjny złożony do Taryf w X 2009 został zmniejszony zaraz potem a następnym miesiącu. Jest na mniejszą kwotę co oznacza, że ceny w taryfach zostały zawyżone czyli sfałszowane?
3. Dlaczego nie uzyskano wielomilionowej dotacji ( była szansa na min. 60%) do Biogazowni i kanalizacji na 64 mln złotych.
4. Wydatki z funduszu socjalnego wynosiły w 2009 roku prawie 200.000 złotych . Kwota ta pochodzi z opłat za wodę i ścieki od całego miasta a przeznaczona jest dla zaledwie 93 pracowników tj. ponad 2000 zł na pracownika. Czy to jest uczciwe wobec mieszkańców , którzy w większości żyją za 500 zł na miesiąc?
5. Na stronie 6 informacji dodatkowej do sprawozdania finansowego zarządu za rok 2009, dz. II pkt 6, p. pkt. a w tabeli wykazano pozycje 1. odszkodowania 39223,5 złotych i pozycję 2. koszty wniosku o dotację. Komu i za co wypłacono odszkodowanie oraz dlaczego zapłacono za wniosek, który nie spełnił kryteriów na wielomilionową ( 63 mln ) dotację? Dlaczego dopuszczono się tych niegospodarności? Dlaczego pan Niedźwiecki nie dochodzi od zarządu MPWiK zwrotu tych kosztów. Przecież to ma wpływ na cenę wody i ścieków! To fałszuje taryfy!
wtajemniczony 21.10.2010 10:01:43
Z informacji jakie posiadam w okresie kiedy prezesem był Andrzej Abramowicz został wykonany projekt na biogazownię, projekt sieci wodociągowej na część Nowego Miasta, projekt brakującej sieci kanalizacyjnej całego miasta. Jedynie projekt modernizacji części ściekowej oczyszczalni ścieków został wykonany podczas gdy prezesem była pani Budziarek. Przygotowanie tak dużego zakresu projektu gospodarki wodno-ściekowej umożliwiło staranie się o środki unijne z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Jednak brak dopilnowania ze strony pani Budziarek uniemożliwiło zakwalifikowanie projektu do pozyskania środków unijnych. Zgodnie z informacją podaną publicznie powodem negatywnej oceny wniosku była zbyt mała ilość punktów oraz brak decyzji celu publicznego, a ponadto zbyt małe miasto w stosunku do innych wniosków co jest kłamstwem. Informuję, że np. miasto Konstantynów Łódzki posiada niewiele ponad 17 000 mieszkańców i złożyło wniosek o koszcie całkowitym 27,5 mln zł z czego otrzymało 13,4 mln zł z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko, 6,4 mln zł pożyczki na 0,5%. Swoim zakresem obejmowało kanalizację sanitarną, kanalizację deszczową oraz rozdział kanalizacji ogólnospławnej poprzez budowę deszczówki.
Nasze fm 21.10.2010 09:44:24
Milionowa dotacja przeszła MPWiK-owi koło nosa
2010-02-22 13:44:59 (Aktualizacja: 2010-02-22 13:44:59)

Wniosek Miejskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Zduńskiej Woli złożony do Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie przeszedł oceny formalnej. Szanse na pozyskanie kilkunastomilionowej dotacji na inwestycję przepadły.
Wniosek składał się z trzech części, jedna dotyczyła modernizacji części osadowej - kwota tego przedsięwzięcia opiewała na 26 mln złotych. Również rozbudowa sieci ściekowej oczyszczalni ścieków na kwotę około 10 mln złotych oraz na 8,5 km kanalizacji sanitarnej na terenie miasta Zduńska Wola na kwotę 13 mln złotych. - mówi Bożena Budziarek prezes MPWiK.

Wniosek nie spełnił wszystkich kryteriów, ponieważ konkurs adresowany był do dużych aglomeracji:

Uzyskaliśmy za mały efekt ekologiczny i to nam dało zbyt małą ilość punktów. Było bardzo wiele składanych wniosków, ale były to duże wnioski. Gdybyśmy spełnili wszystkie formalności, to znaleźlibyśmy się w tej dolnej granicy - czyli uzyskalibyśmy ledwo te 36,6 punktu.

W planach jest zaciągnięcie pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu, jednak nie w takiej wysokości, aby starczyło na wszystkie zaplanowane zadania.

W pierwszej kolejności ma być wykonana część osadowa, dzięki czemu skończą się problemy z odorem wydobywającym się z oczyszczalni w Tymienicach.
oli 21.10.2010 09:42:23
zdumiony, mieszkaniec , normalny ten sam sposób wypowiedzi, te same argumenty. Nie możesz pisać pod jednym nickiem, tylko przedstawiasz się jako 3 różne osoby. Propaganda senatorska czy jak?????
olo 21.10.2010 09:40:27
Pan Abramowicz to bardzo porządny człowiek i wybitny fachowiec. Nie kombinował z Wieczorkiem i Kaczmarkiem. Gonił obiboków: Budziarkową Puławską, Szkudlarka, Przytułe, Danielewskiego, Głuszczakową i pozostałych do roboty. Jako rozmawiam z pracownikami to bardzo żałują że nie ma Abramowivcza. Czekaja jak wróci. Mieszkańcy też żałują że nie ma Abramowicza bo nie podnosił by cen tak jak teraz Budiarkowa co rok.
mieszkaniec 21.10.2010 06:54:37
muszę cię uświadomić bo nie czytasz prasy ani chyba nie oglądasz telewizji. Muszę ci powiedzieć, że ceny w blokach - czynsze to podnosi Spółdzielnia Lokator czyli Gibert i Krzyżański. Ceny ciepła podniosło MSC o 4,3%, wody o 2,3 %. Zobacz natomiast o ile ceny wody, ciepła, czynszu, innych opłat podniosła ci spółdzielnia? przekonasz się kto cię robi w bambuko.
Miej pretensje do darmozjadów ze Spółdzielni Lokator bo to oni nieudolnie rządzą.
Ani Prezydent ani Prezesi Spółek nie mają rzadnego wpływu na to o ile Zarząd Spółdzielni podnosi czynsze. Taki macie Zarząd w Spółdzielni więc jesteś ''Biednym z getta blokowego''. Mogę tylko ci współczuć ale sam taki zarząd sobie spółdzielcy wybieracie. Lepiej czym prędzej go odwołajcie bo wszyscy spółdzielcy będą biedni i pójdą na bruk.
Nie ma nic gorszego jak Prezes zasiedzi się na stanowisku to nic nie robi tylko podnosi ceny. Zobacz jak prezes i Krzyżański sobie żyją, jakie mają domy. Jka myślisz za czyje pieniądze? za twoje i innych spółdzielców bo to oni ze spółdzielni biorą swoje wynagrodzenia i nagrody.
Ja tylko dobrze ci radzę, a zrobicie jak uważacie.
ehh 20.10.2010 22:55:20
z tego co wiem to ta dotacja i tak nie miala prawa byc przyznana zdunskiej woli bo adresowany ten konkurs byl to o wiele wiekszych aglomeracji. wiec ten komentarz to chyba swego rodzaju proba deinformacji mieszkancow.
... 20.10.2010 22:54:01
MPWiK nareszcie zaczal cos robic w kierunku modernizacji oczyszczalni w tymienicach. W przeciwienstwie do pana A. ktory za swoje przekrety na pensji siedzi teraz na ławie oskarzonych wraz z innymi bylymi prezesami, przez dlugie lata nie byl w stanie nawet kroku zrobi w dobrym kierunku.
normalny 20.10.2010 21:22:36
Panowie nie macie co pisac i piszecie bzdury. Dzisiaj na sesji była rzeczowa i merytoryczna dyskusja. Radni zadawali pytania, a zarządy spółek i Prezydent odpowiadali. Pani Prezes Budziarek odpowiedziała szczegółowo na wszystkie pytania . Pan Abramowicz doprowadziłby spółkę do ruiny. Jak wszyscy skwitowali to milczeniem, dobrze, że nie ma go już w spółce. Geoterimia nadal jest w sferze planów, tylko w innej koncepcji. Jak powiedział Prezes poprzednia pani Prezes chciała mieszkańcą miasta zafundować podwyżki cen ciepłej wody i ciepła przynajmniej o 300-500%. Jak może pani Abramowicz planować logicznie geotermie jak kobitka nie miała o tym zielonego pojęcia. Skąd wziąźć 30 mln zł aby zrobić odwierty? Ani Zenon R ani Abramowicz nie wiedzieli co mają z tym zrobić. Była to tylko propaganda. Prezes Piotrowski ma słuszną wizję geotermii - próbny odiwiert, nowa spółka. Jak wyjdzie geotermia to wtedy jest pole manewru. MSC nie powinno eksperymentować z geotermią bo grozi to bankructwem nie tylko MSC ale i miasta. Takich mieliśmy poprzednich prezesów. Liczyła się polityka i aby jeszcze trochę porządzić.
Dobrze, że już ich nie ma bo spółki i miasto by zbankrutowało, mieszkańcy nie mieli by wody, ciepła. A jakby chcieli mieć to podwyżki nie byłyby 5% ale 500%.
zdumiony 20.10.2010 20:59:43
Inwestycja geotermalna, owszem zaniechana, oczyszczalnia modernizowana - dopiero co czytałem o tym w gazecie, blok socjalny budowany - póki co terminy zachowane, ceny czego wzrosły trzykrotnie - nie wiem. Pieniądze unijne uzyskane, 12 baniek to najwięcej z dotychczasowych, poza tym na drogi, na szkolnictwo chyba kilkaset tysięcy złotych. Ceny wody i ścieków wzrosły chyba o kilka procent, czyli też nie trzykrotnie i to chyba jedyne ceny, które wzrosły. Bilety zdrożały? Pierwsze słyszę, napisz panie biedny które to bilety. Czynsze nie wzrosły. To się nazywa nabuzowanie ludzi. A później wszyscy się dziwią, że dochodzi do takich wypadków, jak w Łodzi. Zastanówcie się co niektórzy, zanim zaczniecie pisać.
Mieszkaniec getta blokowego 20.10.2010 18:15:54
Co to prawdy nie piszecie, prawda w oczy kole? Dlaczego zniknęły najczęściej czytane tytuły min"Milionowe dotacje przeszły MPWiK koło nosa".Gołym okiem widać, że MPWiK wykupił reklamy, albo dał pieniądze pod stołem i co cenzura działa.Wstyd!
Bankructwo 20.10.2010 16:14:43
Będzie odrębne posiedzenie, bo w spółkach żle się dzieje od powołania tych pseudofachowców co mieli zarabiać mniej w zarządach, radach nadzorczych a mają więcej.Mieli realizować inwestycję geotermalną, zmodernizować oczyszczalnię, wybudowac blok socjalny, a podnieśli wszystkie ceny prawie 3 krotnie. Mieli uzyskać pieniądze unijne, a pobrali pożyczki wysoko oprocentowane i mieszkańcy muszą w cenach wody, ścieków, czynszów, biletów to wszystko spłacac,Nareszcie rozliczenie ,

Więcej informacji

Sieradz

Do groźnego pożaru doszło dziś, 12 marca, po popołudniu w dzielnicy Monice w Sieradzu. Ogień wybuchł w jednym z pokoi na piętrze domu jednorodzinnego przy ulicy Stromej.

2

Odrobione zaległości

Wczoraj, 16:55:53
Sieradz

Piłkarze Warty Sieradz rozegrali zaległy mecz z rezerwami Legii Warszawa. Na swoim stadionie przegrali 0:2.

6

region

Przesunięcia budżetowe, najważniejsze inwestycje drogowe i chodnikowe, szerokopasmowy internet w gminie, czy rekrutacja do budowanego jeszcze żłobka z przedszkolem. W samorządowym programie Posesja na antenie Naszego Radia gościł dziś burmistrz Złoczewa (pow. sieradzki).

5

Nasze Radio 104,7 FM

02:11

Back In My World
Alain Clark

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

02:12

Wątek z filmu "Cest la vie"
Krzysztof Krawczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

14.03.2025

Powidoki kameralnie
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

15.03.2025

20. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Chrobry Głogów
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
X Nocny Maraton Pływacki Otyliada 2025
Pływalnia Zduńska Woda
X Nocny Maraton Pływacki Otyliada 2025
Pływalnia Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
18stka Ladies Dance
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
3.urodziny Stowarzyszenia Teraz Ja
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

16.03.2025

Zbiórka krwi u strażaków
OSP Chlewo (gm. Goszczanów)
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young
2-1sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
3+7Alan Walker, MEEK
Dancing In Love