strzałka do góry
31.01.2023 13:43:03
Sieradz

Świeci pustkami dworzec w Sieradzu...

Brak kasy biletowej, zapowiadanego biletomatu, wreszcie baru szybkiej obsługi, czy kiosku z gazetami. Do tego wejście do budynku jedynie od strony peronów. To dzisiejszy obraz dworca kolejowego w Sieradzu. Czy i jak to zmienić? Ten temat pojawił się podczas ostatniej sesji Rady Miejskiej w Sieradzu.

(fot. nasze.fm)

Sieradzki dworzec kolejowy to od wielu lat jedna z najbardziej charakterystycznych budowli w mieście. Starsze pokolenia pamiętają lata, gdy obiekt tętnił życiem, a jeszcze w PRL miejscowy bar był jedynym miejscem w mieście, gdzie niemal przez całą dobę można było dostać bigos, pomidorową, czy kanapki firmowe z herbatą. Tylko pociągi osobowe relacji Sieradz - łódź Kaliska odjeżdżały niemal co godzinę. Zatrzymywały się tu także liczne pociągi ekspresowe, a nawet międzynarodowe.

- Chcielibyśmy zwrócić uwagę na to, że już od dłuższego czasu nieczynna jest tam kasa. Wcześniej nieczynne były również pozostałe przestrzenie. Teraz ten dworzec jest już zupełnie pusty i całkowicie niewykorzystany. Uważamy, że skoro spółka kolejowa nie potrafi zagospodarować tego obiektu z korzyścią dla mieszkańców miasta i okolic i nie potrafi znaleźć kogoś kto będzie tam pracował w kasie to obowiązkiem władz Sieradza, a przede wszystkim prezydenta jest skłanianie do tego, by podjęła odpowiednie wysiłki tak, aby ta kasa była jednak czynna. Wielu mieszkańców nie posługuje się bowiem na tyle biegle internetem, by zarezerwować miejscówkę w pociągu, czy kupić bilet na połączenie dalekobieżne - mówi Juliusz Góraj, przewodniczący klubu radnych Platformy Obywatelskiej w Radzie Miejskiej w Sieradzu.

Co na to prezydent Sieradza? Paweł Osiewała przyznaje, że temat dworca zna, ale ma własną ocenę całej sytuacji. Dziś już nikt nie kupuje tam kanapek i herbaty, czy prasy w oczekiwaniu na pociąg, bo nie ma takiej potrzeby.

- Czasy się zmieniają i dawna funkcja dworca przy ul. Kolejowej też zwyczajnie wygasa. Ja pamiętam chociażby pociąg z Lublina do Świnoujścia i bywało, że wielu pasażerów czekało w Sieradzu nawet po kilka godzin, bo takie były kolejowe realia. Dziś tej funkcji dworzec już nie ma, a nasi mieszkańcy traktują to miejsce bardziej jak metro. Dojeżdżają na dworzec własnym samochodem, przesiadają się od razu do pociągu, potem wracają z powrotem i odjeżdżają autem w drogę powrotną. Co do samej kasy to wiem, że była oferta na jej prowadzenie. Skoro jednak nikt się nie zgłosił no to najwyraźniej dochód z prowadzenia sprzedaży biletów nie byłby na tyle duży, aby to się komuś opłacało - ocenia P. Osiewała.

W ocenie włodarza Sieradza sytuację powinna zmienić planowana kolej dużych prędkości, która ma na swojej trasie zatrzymywać się m.in. w grodzie nad Wartą.

- Sieradz jako duże centrum przesiadkowe takiej dalekobieżnej kolei na pewno będzie miało szanse na ponowne ożywienie tego obszaru. A dziś wszystkich, którzy ubolewają nad tym, że dworzec stoi pusty zachęcam do kreatywności, bo te przestrzenie są z pewnością do zagospodarowania, z czego PKP na pewno się ucieszą - dodaje P. Osiewała.

bp
Komentarzy: 111

Komentarze

R123 06.02.2023 01:42:11
Budowa Scanfilu nie koliduje z KDP planowaną przez CPK.
Podatnik 04.02.2023 20:26:59
W mieście Sieradz radni podnieśli podatek od nieruchomości dla mieszkańców o 100%. W ubiegłym roku było 38 gr./ m.2 a w 2023 roku jest 61 gr./ m2. W sąsiednich gminach podatek to 30 gr./m2. TO JEST WIELKIE DRAŃSTWO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Podróżnik 03.02.2023 00:02:23
Uważam że pracownik kasy PKP powinien mieć wynagrodzenie z budżetu miasta nawet jeśli byłoby to nieopłacalne,ponieważ jest to potrzeba ogółu społeczeństwa Radni też co miesiąc pobierają spore diety i za co ???? A ile pieniędzy podatników przeznacza się na niewiadomo jakie cele???
E 02.02.2023 22:48:48
Najgorszy prezydent w dziejach miasta.
mag 02.02.2023 17:15:39
sieradziki dworzec symbol cudu PiSowskiego na koleji
Ja 02.02.2023 17:15:21
A co ma Osiewała do dworca czy wy powariowaliście
123 02.02.2023 13:17:05
Do Do Sierra ten Lanser jak go nazwałeś to wywalczył S8 dla Sieradza. A gdyby nie S8 to miałbyś TIRy przez miasto. Ale ty i tak nie zrozumiesz o czym piszę.
Robert 02.02.2023 11:14:31
Kreatywności to my Sieradzanie wymagamy od pan Osiewaly któremu płacimy ponad 20 tys zł miesięcznie
Jan 02.02.2023 10:59:01
A może by dworzec kupiła jakaś pisowska fundacja? Najpierw jakaś kilkumilionowa dotacyjka od ministra oświaty z pieniędzy na szkoły, a potem hulaj dusza?
Nie fair obnibusy. Trochę wyrozumiałości 02.02.2023 01:04:41
Panu Górajowi proponuje 1 rok popracować na własnej działalności najlepiej taki kiosk tez kanapki i prasę. Może wtedy by zrozumiał co to jest biznes i opłacalność inwestycji. Czy koszty tj ogrzanie i zatrudnienie ludzi (8h to mało bo kursy są pewnie tez w innych godzinach ) jest opłacalne bez oceny potrzeb? Oczekiwanie pełnej odpowiedzi od drugiej osoby odrazu po zadaniu odpowiedzi w takim temacie jest nie fair. Kto z nas zna się na wszystkim i jest mi w stanie odpowiedzieć na każde pytanie bez przygotowania? Biletomat i wc na monety i terminal wystarczy. Kanapki można kupić przed podróżą w Kauflandzie daleko nie jest a kupić można wszystko fastfood tez jest. Ps: pytanie dla obnibisów od komentarzy i radnego Juliusza: czy na PKS w Sieradzu gdy macie potrzebę do Wc to zapłacicie kartą gdy niemacie gotówki? Zazanczam nie ma czasu bo potrzeba jest Pilna!
Podróżniczka 02.02.2023 00:00:06
Biedny Sieradz już nawet kasy nie ma na dworcu..Żenada!!! .Władzo co ty robisz z tego Sieradza ludzie młodzi uciekają a emeryci zostają bo tutaj to tylko lekarzy aptek i fryzjerów pod dostatkiem a już nigdzie nie pojedziesz bo dworze padł.
Guliusz Lulaj 01.02.2023 20:41:51
Julek, kiedy Ty pociągiem jechałeś ostatni raz? Bo tak od dłuższego czytam Twoje wypociny i odnoszę wrażenie że szukasz gówno burzy żeby naszczekac na obecną władze i każdą inną,która jest z innego obozu.
Sieradzanka 01.02.2023 20:28:51
Nie wspomnę już o braku dopasowania autobusów MPK do pociągów. To jest dopiero hit, że autobusy odjeżdżają parę minut przed przyjazdem pociągu.
Sieradzanka 01.02.2023 20:26:35
Ale pd grudnia nie naprawić drzwi wejściowych? Serio? I Panie Osiewała zimą czekając godzinę lub dwie na opóźniony pociąg chętnie człowiek by się napił kawy lub herbaty czy coś zjadł albo kupił gazetę. Niech Pan nie wypowiada się za wszystkich. Żenua.
Podatki coraz wyższe 01.02.2023 20:15:42
Paweł wyjdź na miasto . Czas się otrząsnąć .Zobacz co się dzieje. Miasto zaczyna ginąć . Jest coraz gorzej.
do PKP 01.02.2023 19:52:12
zejdź na ziemię Może popytaj ludzi jakie mają zarobki zamiast czytać gazety
Ksiengowy 01.02.2023 19:51:54
Proponuję aby PO przejęło zarządzanie dworcem i ożywiło jego działalność. Czekam na cud i efekty, Góraj na kasjera !!!
do Anna 01.02.2023 19:47:25
Osiwala już dawno powinien odejść. Ludzie głośno nie mówią ale Sieradzanie maja go serdecznie dosyć. Nadaje się do rządzenia jak Kurski do telewizji i teraz do banku. Dodam jeszcze że ta kasę która pobiera Osiewała powinien oddać na biedne dzieci których w Sieradzu pełno
Do siera 01.02.2023 19:20:41
Był kiedyś taki od betonozy Lanser go zwali.Jeszcze mniej zrobił dla tego miasta Trochę dla kobiet .Łamią buty na rynku .Bajerem zwłaszcza na łamach mediów miał niesamowitą nic więcej
Anna 01.02.2023 19:19:35
Wypowiedzi osiewaly poprostu porażają. Jest to kpina z ludzi .Ja nie wierzę że tak można lekceważyć wyborców i mieszkańców. Jaka ocenę sytuacji ma osiewala?niech przedstawienia ta ocenę do diaska. Szybka kolej ,lotnisko koło Radomia tak ma rację.niech jeszcze raz zaprosi na nasz koszt Horale. Przecież to pokręcone gadanie pisu .proszę mi wierzyć najgorzej jest z IC.czy wiecie i osieeala wie że jeśli nie kupię miejscówki to konduktor decyduje czy pojadę w cenie biletu czy bilet plus 200 zeta kary?osuewala wie że tak jest?to dlaczego nie ma biketomatu.takowy jest w Pabianicach tylko tam są porządnie gospodarze.osiewala zniszczył miasto definitywnie ekstremalnie wstyd i hańba. Czy utrzyma jeszcze wladze jak myślicie?wstyd i hańba
Jak 01.02.2023 17:49:49
Czytam te wasze durne wpisy to czuje się jak w z oo. Wy wszyscy czerpiecie swoją wiedzę z tv więc poziom szamba nie dziwi. Taki właśnie jest w każdej tv. Ciągłe oceny, krytyka i pieprzenie w kółko tych samych durnot. Współczuję.
adam 01.02.2023 17:17:36
poco byl remontowany dworzec wyrzucanie kasy zeby stal pusty zburzyc i postawic wiate
siera 01.02.2023 16:50:49
Osiewała jest najgorszym prezydentem w historii Sieradza. Za jego kadencji miasto się zwija
Widz 01.02.2023 14:35:59
Można wprowadzić automatyczną maszynę do kupowania biletow, automat do sprzedazy kawy i przekąsek, to troche by tchnęło życie w ten dworzec.
adamie co kłamie 01.02.2023 14:14:14
naprawdę masz takie klapy na oczach i umyśle,że te miernoty przekupne,które teraz udają rządy,nazywasz władzą?? a to Balcerowicz odpowiada za wszechobecne marnotrawstwo,nieudolność,głupotę,niespotykany populizm,nepotyzm i skłócenie narodu na długie lata??
Do Adam 01.02.2023 13:49:57
Adam tęsknisz za PZPR i komuna. Do kogo masz pretensje.Kto zniszczył te wszystkie zakłady pracy i mienie społeczne.Wszystko było za zgodą SOLIDARNOSCI I ZA APROBATA KOR .Kto wywoził maszyny z Siry za czyja zgodą jakich związków zawodowych. Kto sprzedał stocznie Ukraińca Adam obycie intelektualne nie boli.
Dumny Kołtun z urodzenia :-) 01.02.2023 13:48:27
do Bywalca...można jeszcze JW zlikwidować to wtedy już rzeczywiście trzeba będzie gasić światła ;-) mam nadzieję że to jednak nie nastąpi ..chociaż kto wie. Jednostki wojskowe też likwidowano.
PKP 01.02.2023 13:36:46
Wszystkich kreatywnych komentatorów PKP zaprasza do współpracy na terenie dworca ale mogą również realizować projekty reaktywacji SKB, Siry, Chemiteksu czy innych reliktów przeszłości i zalecane jest brać przykład z Medana, Scanfil, Tubądzin Asceplios czy z setek innych przedsiębiorców w Sieradzu. A dane GUS są jednoznaczne lektura DŁ wskazana: https://dzienniklodzki.pl/zarobki-w-wojewodztwie-lodzkim-dane-gus-o-srednich-wynagrodzeniach-w-wojewodztwie-lodzkim-14122022/gh/c10-17113427/9 Powiat sieradzki zarobki średnie 5.105,75 czołówka wojewódzka. Powiat zduńskowolski średnie zarobki 4.818,67 za 2022
Adam 01.02.2023 13:18:58
Podziękujcie PO i największym uzdrowicielowi polskiej gospodarki Leszkowi B.Dobre przykłady i re miernoty nie mające pomysłu na nic oprócz sprzedaży naszego majątku chcą powrotu do władzy. ZGROZA .
Typowy 01.02.2023 12:42:23
Typowy wyborca PiS siedzi w letniej kuchni lub w podpiwniczeniu .Na piętro nie wchodzi bo tam to tylko od święta.Telewizor na ful TVP info .Z tego medium czerpie całą wiedzę o świecie i kraju.To medium partyjne tam jest wszystko super .Na co mu kolej dworce. On tylko do bramy na ławę i do listonosza lub pod sklepik jak jest.No i oczywiście do kościoła .Tam też usłyszy szerokie spektrum wiedzy ogólnej. Rodzina wielopokoleniowa.Dziadki ryntka syn w wojsku w policji lub klawisz . Córka gdzieś w jakimś urzędzie bo się znajomości w gminie ruszylo Co więcej koleją jechał 3razy w życiu. Co tu więcej chcieć.W TV rządowym super pięknie patryjotyczne narodowo Obietnicę dotacje dopłaty socjal jest jak jest na co się meczyc
Włącz myślenie wyborco 01.02.2023 12:28:10
Gaz tanieje rachunki rosną. Ropa na świecie tanieje w Polsce cena rośnie. Czarnek daje dotacje na wszelkie pisowskie i kościelne działalności poza rzadowe kierowane przez ww działaczy tych instytucji. To samo w sporcie .Kasa dla swoich . Trochę socjalu dla typowego wyborcy PiS on sam sobie ten socjal opłaci. Polska ginie.Europa i świat odjeżdża.Ten dworze to jest obraz władzy PiS.
Max 01.02.2023 12:18:14
A Osiewała siedzi na fotelu patrzy ile mu jeszcze wpadnie do końca kadencji i udaje że coś robi. Sieradz zrujnuje to się wyprowadzi a co
ziomek 01.02.2023 12:04:16
wg pana Osiewały najlepiej pług i zaorać..... za co pan bierze wypłatę jako prezydent tego miasta ???
Bywalec 01.02.2023 11:03:10
SIRA, chemitex, dworzec PKP, kardiologia inwazyjna, siertex, budowlanka - co by tu jeszcze śpie...yć. Jaka piękna katastrofa.
Talent 01.02.2023 10:44:24
Kolej Dużych Prędkości w Sieradzu? –Panie prezydencie wie pan doskonale, że to będzie taki sam problem z nowym dworcem jak ze tym starym. Cały ten pomysł z KDP w Polsce to jedna wielka głupota i powinno się tylko zrestrukturyzować kolej przez wprowadzenie realnej prywatnej konkurencji na istniejących liniach. –Tak jak w Czechach.
Do Sieradzanin 2022 01.02.2023 10:42:54
Twoja opowieść o "Seniorach" jeżdżących pociągami Intercity jest... rozczulająca. Zastanawiam się czy przypadkiem nie przeszedłeś jakiegoś kursu u Mateusza Morawieckiego?
kolejarz 01.02.2023 10:39:40
Państwo musi w końcu wrócić na tory. Po drogach krajowych, autostradach czy ekspresówkach nie da się jeździć, tak wszystko nabite ciężarowymi, a ceny biletów PKP ostatnio rosną, nie mówiąc o cenach przewozu towarów koleją. Jak korzystać z transportu szynowego, jak zwyczajnie, licząc za i przeciw, to się po prostu nie opłaca? A nie opłaca się bo państwo nie działa w tym kierunku, żeby się opłacało. Wydanie miliardów na nowe linie podczas gdy stare ledwo stoją to powód do dalszych podwyżek. Cała sieć skrojona pod CPK będzie świeciła pustkami, a zdezelowane pociągi będą jeździć puste po starych niewyremontowanych liniach - to wizja obecnego rządu!
Furman 01.02.2023 10:22:23
Typowy wyborca PiS koleją nie jeździ to na co mu to.
WNS 01.02.2023 10:13:58
Mamy dworzec "Haroł". Po pisowsku.
Iza 01.02.2023 10:06:09
Osiewala drwi swoją wypowiedzią z ludzi
marzena 01.02.2023 09:34:03
Chcesz kupić bilet PKP przez internet to musisz wyspowiadać się przedtem ze swoich danych osobowych. Po co im te dane? Chyba do pisowskiej inwigilacji. Z tego powodu biletów PKP przez internet nie kupuję.
Sąsiad 01.02.2023 09:33:51
Kasa biletowa powinna być w każdym mieście powiatowym. Koniec i kropka. Nie musi być czynna 24h, ale np od 6:00 do 21:00 a w pozostałych godzinach biletomat. Starsi ludzie muszą mieć możliwość kupna biletu na pociąg.
Bobik 01.02.2023 09:23:12
Zawsze można otworzyć stragan z majtami na dworcu, znam jednego kolesia z doświadczeniem w tej branży....
Marian 01.02.2023 08:42:38
A obiecywany biletomat?
Pasażerka 01.02.2023 08:27:47
Kolejna pozycja na liście on. "do likwidacji" to PKS. Firma ta traci wizerunkowo, bo postrzegam ją jako wożącą po Sieradzu przede wszystkim powietrze i tym samym spala ogromne ilości paliwa. Przy okazji zanieczyszcza powietrze spalinami. Za to wszystko płaci gmina. W autobusach nieliczni pasażerowie. Komunikacja gminna jest zorganizowana, ale regularne kursy międzymiastowe dawno poznikały (m.in. do Łodzi, kierunek Kudowa czy sprzed laty Świeradów Zdrój). Chyba jedyne dalekobieżne kursy to w dwa letnie miesiące kursy do Kołobrzegu, a cała reszta to coraz bardziej okrojone kursy do pobliskich miejscowości choć i do wielu nie ma możliwości dojechać.
Sieradzanin 2022 01.02.2023 07:31:14
Proszę pomyśleć o Seniorach, którzy ( nie wszyscy) nie potrafią kupić biletu na pociąg Intercity. Przyjeżdżają na dworzec , idą do pociągu ......i okazuje się ,że nie ma wolnych miejsc!!! I co wracają np TAXI do domu. I to jest szacunek dla ludzi starszych? Tak postępuje państwo, które mieni się państwem socjalnym? Wstyd , po stokroć wstyd. To mówię też do pana, panie prezydencie Miasta Sieradza.
Jarosław 01.02.2023 07:13:14
KOLEJ DUŻYCH PRĘDKOŚCI-he he dobre ,kolejna słomiana inwestycja "dobrej zmiany".
Sdz 01.02.2023 06:53:16
"Dojeżdżają na dworzec własnym samochodem, przesiadają się od razu do pociągu, potem wracają z powrotem i odjeżdżają autem w drogę powrotną." Tak, tak, a te auta musza stawiac na parkingu pod kauflandem (gdzie za wycieraczkami laduja kartki od obslugi sklepu z rzadaniem usuniecia auta), moga zostawic jeszcze na mikroskopijnym parkingu przy dworcu, no i jeszcze nie zapomnijmy o blotnistej w tej porze roku ulicy kolejowej....tam tez mozna zostawic "wlasny samochod", przesiasc sie od razu do pociagu (w ubloconych do kostek butach-chyba, ze ma sie slynne gumofilce na zmiane), a potem wrocic pociagiem i odjechac autem w droge powrotną. No jakie to proste....pokazuje to tylko poziom odklejenia od rzeczywistosci niektorych osob wypowiadajacych sie i cytowanych w tym artykule. Ale z perspektywy wlasnego cieplego gabinetu, odbierajac pensyjkę na poziomie pewnoe kilku minimalnych krajowych wyplacana z pieniedzy podatnikow fajnie sie mowi. Jakze wszystko wtedy wydaje sie proste....
Do ninia 01.02.2023 05:58:43
Ze Zduńskiej Woli przez Łask jest 9 przewozów do Łodzi i do Pabianic ludzie tu robią za inne pieniądze bo to jest Łódź okolice stawki są o wiele większe mają wybór poprzez neonety Intercity Boscha adamety mają wybór i inna kasa a u ciebie w Sieradzu No cóż najniższa krajowa I to jest ten rozwój
Ciuchcia 01.02.2023 05:37:13
Wstyd. Żeby nic z tym nie zrobić. Ani kasy, automatu z kawą, baru żeby zjeść coś na szybko. Peron II się rozpada. Dlaczego w Zdunskej jest wszystko wyremontowane a kilka km dalej już nie. Czy to zależy skad pochodzi wojewoda? Może wypuscic cały budynek na KFC. Przynajmniej będzie duży ruch na dworcu.
Sieradzanin 01.02.2023 03:28:55
Panie Góraj jest Pan takim naszym sieradzkim Kowlaskim czy Niesiołowskim. Może i prywatnie jest Pan w porządku człowiekiem, ale jako polityk niewybieralny. Mam nadzieje, że PO wystawi ex Prezydenta Walczaka na kandydata.
Klauzula czegoś tam 01.02.2023 01:05:34
Sex szop i był by interes.Tylko co z typowym wyborcą PiS. Oczy by wydrapały take mamy demokrację i wolność sumienia
Miki 01.02.2023 01:04:27
Rozwiązanie jest proste. Niech linie autobusowe zarówno PKS i MPK mają krańce na dworcu. Obecnie która linia zatrzymuje się przy dworcu? - Żadna. Ludzie wolą już pojechać własnym autem, zostawić je przy Kauflandzie i dalej pociągiem na przykład do Łodzi. Jeśli przyjadą wcześniej, to akurat idą do sklepu bądź siedzą w aucie. Jeśli jeździłyby autobusy to ktoś zawsze nimi by przyjechał i zawsze nawet jakaś poczekalnia na dworcu byłaby potrzebna. Co do kas biletowych, to tydzień przed świętami nie było już miejscówek na pociągi Intercity. Kasy biletowe są po to, żeby kupić bilet bezpośrednio przed odjazdem. Inaczej jechać trzeba do kasy dwukrotnie. Więc jaki jest sens otwierać kasy jeśli w weekendy generalnie te miejscówki są wyprzedane? A w tygodniu z pociągów dalekobieżnych chyba mało kto korzysta.
Sieradzak 01.02.2023 01:02:27
Ludzie to m. in wasza wina bo zamiast wziąć dupe i iść pod UM to każdy wylewa tutaj swoje postulaty o tym których za chwilę każdy zapomni a sam ten madrala co wywijal autem pod galeria razem z klasą z UM ma to w ... Politycy maja to do siebie że są uodpornieni na krytykę i dupuki lud się nie zbuntuje oni się nie cofnął tak było i jest od dziesiątek lat tylko ludzie nadal tego nie rozumieją że oni są dla nas a nie my dla nich
nikt 01.02.2023 00:53:25
hahaha ile pociągów dużych prędkości będzie zatrzymywać się na stacji Sieradz? Panie Prezydencie. Zjazd na boczy tor to ewidentna strata czasu dla tych szybkich pociągów :)))
Jarek 31.01.2023 23:13:18
Ostatnio jechałem przez Karsznice. Dużo się tam dzieje. Czyżby wreszcie powstawał port multimedialny, czy raczej inne centrum logistyczne?
Adaś 31.01.2023 22:12:19
Pan prezydent z małej litery jak zwykle mówi rzeczy dziwne, mało logiczne i po prostu śmieszne. Po jakie licho dworzec został tak pięknie wyremontowany? Żeby stał i niszczał? Żeby śmiali się z nas w innych miastach? Typowy urzędnik, oderwany od rzeczywistości który najwyraźniej nie ma bladego pojęcia jak widzą to mieszkańcy i że jest to dla nich dość smutne. Czy w takim wypadku to UM nie powinien dopłacać do kasy? Która dodam - powinna być czynna cały dzień? Dworzec bez możliwości kupienia gazety, zjedzenia burgera, skorzystania z toalety? Żarty sobie robicie? Rzadko jeżdże pociągiem a z ręką na sercu przyznam że zdążyłem odczuć brak każdej z tej opcji. Może nasi włodarze powinny zmniejszyć sobie o połowe pensje by mieć za co sfinansować funkcjonowanie takich obiektów?
Do "realista2" 31.01.2023 22:00:30
Zgadzam się, wina prezydenta polega przede wszystkim na braku skutecznych działań. To doprowadza do zamierania dworca, likwidacji oddziału kardiologii inwazyjnej i ta lista jest znacznie dłuższa. Przecież te dziedziny życia dotyczą mieszkańców miasta i nie tylko ich. Dlaczego władze miasta siedzą cicho i nie łączą sił z okolicznymi samorządami i powiatem by bronić interesów mieszkańców? No cóż, widać wolą siedzieć w kącie i stosować zasadę "nie wychylać się z szeregu"
Do Ninia 31.01.2023 21:50:19
Przyjedź do Zduńskiej Woli dzielnicy Karsznice Zobacz efekty budowy tego portu Zobacz ile ziem jest wykupionych bilew Marzenin kozuby Wygiełzów i tutaj budować będą już wkrótce wielkie firmy bardzo znane i w kozubach wielka cementownia owszem i pracę znajdziecie też i wy bo tu będzie ogrom ludzi brakowało do pracy i myślę dobre zarobki bo firmy są bardzo bardzo znane Tak więc zastanów się co piszesz zwykłe slogany
do "Pkp" 31.01.2023 21:48:14
Rzeczywiście masz rację! (cyt.)"wystarczy pomyśleć" więc może to być zadanie dla ciebie i COŚ WYMYŚL.
J 31.01.2023 21:48:04
Wywalili pieniądze na remont bo im się po prostu należały, a teraz niech wywieszą kartkę budynek nieczynny- metro pod Kauflandem.
A 31.01.2023 21:43:03
Jeśli dworzec jest metrem to gdzie tunel się pytam???
Przedsiębiorca 31.01.2023 21:40:50
Weź i wynajmuj jeden z drugim...ZUS,ogrzewanie, czynsz, pracownik na zmianę z tobą żebyś tam nie spał całe życie. Do tego umilacze życia czyli US, inspekcja pracy, sanepid i inni. To już masz z 10000 kosztów stałych miesięcznych + inwestycja w wyposażenie na start. Kto się zna trochę na prowadzeniu małego biznesu wie o co chodzi
dworce 31.01.2023 21:33:03
Dworce w małych miastach to przeżytki ... ludzie kupują bilety przez Internet... chyba że dworzec jako zabytek .... szkoda kasy na takie piękności. Dobra wiata wystarczy.
Ewa 40 31.01.2023 21:26:26
W Zduńskiej woli też jest remont dworca .Ciekawe czy chociaż będzie gdzie bilet kupić
Zapolice 31.01.2023 21:06:32
za PełO byłby tam wychodek tylko w obdrapanej ruinie.
Do ninia 31.01.2023 21:01:24
Kmiotku przyjedź Zobacz w dzielnicy Karsznice port jak zaczyna już kwitnąć okoliczne wsie wszystko już wykupione przez Lidle Castoramy inne firmy O czym ty kmiocie mówisz kto będzie dzielnicą niedługo widać że nie jesteś Weber
Julek 31.01.2023 20:28:19
Nieczynna jest też toaleta,a ja Juliusz chciałem zrobić wielkie g
ubaw 31.01.2023 20:25:54
"potem wracają z powrotem i odjeżdżają autem w drogę powrotną" - no po prostu mistrz mowy polskiej
Ninja666 31.01.2023 20:04:33
W Zdunskiej Woli " rządzi " prez. POkora i takiego bagna w mieście nigdy nie było nic się nie opłaca na nic nie ma pieniędzy, wszystko należy sprzedać....cała Platforma obywatelska. Sieradz się rozwija a Zduńska Wola cofa w rozwoju i nie długo zostanie dzielnicą Sieradza.
Sieradzanka 31.01.2023 19:28:17
Dworzec wygląda w porządku ale perony ..katastrofa ..jadąc z Łodzi w kierunku Sieradza to najgorsze perony , kółka od walizki się urywają ...wstyd ...
Do 123 31.01.2023 19:17:48
Ale jest Aldi!
W 31.01.2023 18:55:36
No z takim podejściem to po co było dworzec remontować? Chyba żeby podróżni z pociągu widzieli, że w tym mieście jest! Nikt nie kupuje kanapek i herbaty bo nie ma gdzie.Niech pan się przestanie ośmieszać.
Lucjusz 31.01.2023 18:33:29
Co ten osiewala wygaduje. Widać że z pociągów nie korzysta.
Hehe 31.01.2023 18:20:10
Skoro traktujemy dworzec jak metro, to wypadałoby zadbać o stan peronu 2 - chyba że nikt nie chce dostrzec, jak on "reprezentacyjnie" wygląda.
Rodowity 31.01.2023 18:12:02
Za co ta obecna władza się weźmie to niszczy .Sieradz to obraz powolnego upadku. Mimo wszystko sztywny elektorat ma sklejone oczy wszelkim socjalem Dostał rybę a nie wędkę to na co się wysilać
Sotyma 31.01.2023 18:01:20
Nikt nie pije kawy? Nik nie jeździ pociągami? Czy ktoś kto wypowiada te słowa słyszy sam siebie. To dlaczego pociągi są przepełnione? W pośpieszny jak wsiądziesz a nie będzie miejsca siedzącego to do Zduńskiej Woli dojedziesz ale zapłacisz katę ponad 150 zł
Pikuś 31.01.2023 17:58:05
Po co kolej dużych prędkości? Na kasjerkę nie stać, kolej budować?
Dworzec Kolejowy im. Grzegorza Scheribera 31.01.2023 17:50:42
Będą kanapki z masłem, sałatą, szynką, żółtym serem, jajkiem, pomidorem, zielonym ogórkiem, szczypiorkiem, draską majonezu, osypane solą i pieprzem. Będą gazety: Gość Niedzielny, Cuda i Łaski Boże, Nasza Arka, Niedziela, Tygodnik Katolicki, Dziennik Narodowy, Dziennik Patriotyczny. Będzie pan zawiadowca stacji - Pan Zygmunt. Na cały etat. 4800 zł netto. Będzie pani kasjerka w okienku - Pani Halinka. Na cały etat. 4000 zł netto. Będzie pani porządkowa w toalecie - Pani Zdzisia. Na cały etat. 3300 zł netto. Będzie pan dozorca - Pan Paweł. Na pół etatu. 1250 zł netto. Sieradz stanie z kolan. Z poważaniem PKP S.A.P.I.S.W1
Do Daniel 31.01.2023 17:44:00
U konduktora.
WdR 31.01.2023 17:43:29
Wypuście to Poczcie. Będzie można tam kupić wszystko. Być może uda się nadać, odebrać, przesyłkę.
Proszę sobie z nas tak nie żartować! 31.01.2023 17:42:04
Pan prezydent pozwolił sobie na niezbyt stosowny żart, a mówiąc wprost na drwinę z mieszkańców miasta i regionu mówiąc o tym, że "sytuację powinna zmienić planowana kolej dużych prędkości". Ja już pomijam jego fantazję albo wręcz fantasmagorię w temacie KDP i na sprawę patrzę bardziej prozaicznie, a proza życia mówi nam wprost - już dziś chcąc pojechać gdzieś pociągiem klasy Intercity z powodu drożyzny w zasadzie trzeba brać kredyt, szybka kolej jako środek transportu jeszcze wyższej klasy będzie też znacznie droższa od najdroższych obecnie i w ogóle kogoś z mieszkańców miasta żyjących z SIERADZKIEJ PENSJI będzie stać na taki przejazd?
Bb 31.01.2023 17:36:18
A czego się wieś Sieradz spodziewał? Heh
realista2 31.01.2023 17:35:57
Pretensje pod adresem Prezydenta Sieradza o stan dworca, perony, kasy itd kierowane są pod niewłaściwym adresem. Dworzec i cała infrastruktura należy do PKP i tam należy kierować swpje gorzkie żale. Szkoda, że o tym nie wie radny Góraj.
Do Mirka 31.01.2023 17:35:54
cytuje "najgorszy,słaby,bufon,leje wodę......." ale partyjni koledzy 20.3oo miesięcznie przegłosowali. Do wyborów kilka miesięcy ! Nadzieja umiera ostatnia.
Jeki 31.01.2023 17:26:48
Panie Goraj obudź się pan.sny to niech Pan partnerce opowiada. czyżby czekał
Stach 31.01.2023 17:22:33
Opowiastka o kiosku z gazetami rozczuliła mnie a bajka o szybkich kolejach wjeżdżających na ten dworzec rzuciła na kolana. Rozumiem, że ci w Sejmie czy w rządzie są oderwani od rzeczywistości i nadają na innych falach ale żeby też tu w jakimś Pierdziszewie Dolnym byli aż tak biegli pływacy? "Bar szybkiej obsługi", LUDZIE - jest trzecia dekada XXI w.! Chociaż i tak się cieszę, że ktoś nie wyjechał z "barem mlecznym".
bilety 31.01.2023 17:21:42
przez internet, wszystko niedługo będzie zdalnie. Ciekawe jak się komuś zachce 2kę czy też będzie można zrobić to zdalnie!??
Mirek 31.01.2023 17:06:50
Mamy najgorszego prezydenta miasta jaki kiedykolwiek był. Lanie wody, pokazywanie się w mediach i to tyle co potrafi za gruba kasę na którą nie zasługuje
Daniel 31.01.2023 16:57:05
A szkoda, bo tak fajnie wygląda po remoncie. Ostatnio poszedłem po bilet i też przywitała mnie karteczka, że kasa nieczynna. Ciekaw jestem jak ma kupić bilet osobą starsza która nie ma w domu internetu, masakra !!!!!!
jack 31.01.2023 16:48:26
hej kazimiero. Onuce na nogach ? To na wschód biegiem...
Rozbawiony 31.01.2023 16:22:52
Proponuję otworzyć tam biuro poselskie członka PO i po problemie
pasażer 31.01.2023 16:06:01
Panie Osiewała. Nie wiedziałam, że w Sieradzu jest metro.
pasażer 31.01.2023 16:04:40
Panie Osiewała. Nie wiedziałam, że w Sieradzu jest metro.
Gryf 31.01.2023 16:01:44
Nieudaczne solidaruchy zlikwidowały unitarne województwo sieradzkie i zniszczyły firmę wyższej użyteczności - Polskie Koleje Państwowe!
fazi 31.01.2023 15:49:04
Widać osiewała już "odpływa" jak reszta pisu. Przesiąkł nimi do szczętu. Co ta polityka robi z ludzi?? ehh.
Pkp 31.01.2023 15:38:51
Nikt się nie zastanawiał nad biznesem w tym miejscu, wystarczy pomyśleć.
Zgrywus 31.01.2023 15:30:47
W Zdunskiej będzie tak samo.W Łasku przynajmniej stoi zabity dechami i nikt tam się nie wlamie:)
PATRON 31.01.2023 15:30:01
siEradzki dworzec PKP im Grzegorza Schraibera marszałka województwa i pełnomocika PIS na Sieradz
pasażerka 31.01.2023 15:29:21
Może radny Góraj weźmie dworzec w ajencję i otworzy kasę biletową? On taki zatroskany o pasażerów!
abc 31.01.2023 15:20:41
Baju, baju, będziesz w raju prezydencie Osiewała. Koleje dużej prędkości będą tak samo popularne jak obecna kolej. CPK i szprychy kolei wymyślono aby pod przykrywką inwestycji pisiory mogli nakraśC ile się da. Codziennie dziennikarze pokazują patologie tych niby prawych ludzi. A to Czarnek, a to Dworczak o Obajtku nie wspomnę.
XYZ 31.01.2023 15:10:23
Swego czasu kupowałem regularnie bilety w kasie, ale kasjerka była tak antypatyczny i niechętna wobec pasażerów, że przerzuciłem się na zakupy przez internet tylko by nie mieć z nią do czynienia. Nic dziwnego, że sprzedaż biletów w kasie okazała się nieopłacalna, bo kasjerka miała problem z komunikowaniem z pasażerami. Budynek dworca jest pusty, kasa nie działa, peron 2 to tragedia, wiele kółek od walizek zostało na nim urwanych i jakoś nic nie wskazuje by władze miasta cokolwiek zdziałały dobrego w tym kierunku. Na 2 peronie w ciągu bodaj 40 lat ustawiono jedynie wiaty, ławki i kilka koszy na odpadki. Cała reszta to PRL
123 31.01.2023 15:08:17
Dworzec zamknięty kardiologia inwazyjna zamknieta. Cały Sieradz.
Sieradz is my life 31.01.2023 15:05:52
Smutny obraz rządów PiSu oraz Osiewaly. PKS będzie następny
aaa 31.01.2023 15:03:11
Sieradz schodzi na psy.Taka prawda.Nie wiem czy jest jeszcze cos z czego Sieradzanie moga byc dumni i cos po co do tego miasta sie specjalnie przyjezdza.No i te wszechobecnie smieci.Brak dobrego gospodarza.Niestety.
On 31.01.2023 14:44:14
Góraj znowu poklasku oczekuje?? Wybory się zbliżają to się zaczyna. Jakoś nie pamietam by owy człowiek coś dobrego dla miasta zrobil
Marianna 31.01.2023 14:40:08
Kiosk z gazetami? Ciekawe kto taki tam otworzy! Sprzeda 2 gazety dziennie i zapalniczkę jednorazową. Bar też dla garstki osób...w tym budynku niestety w nic nie opłaca się inwestować. Żaden mały biznes się nie utrzyma
Pisowcy 31.01.2023 14:38:54
wszystko zniszczą, to nieudacznicy
kazmiera 31.01.2023 14:10:37
z dworca powinno sie zrobic mieszkania dla obywateli ukrainy a miasto sieradz powinno za darmo dać dla ukrainców niech by na dworcu mieszkali za darmo bo inaczej putin ich tam po zabija zlitujcie sie nad ukraincami
leśny ludek 31.01.2023 13:55:27
skoro Pan Prezydent powiedział, że "wracają z powrotem" to wracają i nikomu nic do tego.
Xxx 31.01.2023 13:54:55
Ja się pytam gdzie te 90 pociągów dziennie o których mówili Osiewała i Horała??? Co, peron odjechał?

Więcej informacji

Zduńska Wola

Wspólna baza terenów inwestycyjnych w powiecie zduńskowolskim i łaskim - to pomysł na stworzenie zestawienia działek, jakie ich właściciele gotowi są sprzedać lub wynająć przedsiębiorcom. Nieruchomości można zgłaszać do końca 2024 roku.

0

Zduńska Wola ma kolejny mural

Wczoraj, 13:09:40
Zduńska Wola

Nowy mural w Zduńskiej Woli zdobi podwórze bloku przy ulicy Juliusza 4-8. Powstał on dzięki współpracy Towarzystwa Budownictwa Społecznego "Złotnicki" z Państwowym Liceum Sztuk Plastycznym im. Katarzyny Kobro w Zduńskiej Woli.

4

Jaki zawód wybrać?

Wczoraj, 12:28:51
region

Jutro w Zespole Szkół Centrum Kształcenia w Sędziejowicach odbędzie się innowatorium edukacyjne z doradztwa zawodowego pt. "Mierz się, przeżyj, wnioskuj, rozwijaj się".

0

Nasze Radio 104,7 FM

01:18

Bujanie W Obłokach
Perfect

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

01:19

Dyskotekowy Bal
Anna Jantar

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

27.11.2024

Świąteczne warsztaty
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu, Rynek 18

28.11.2024

Andrzejki
Spółdzielczy Dom Kultury w Sieradzu

30.11.2024

10. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Gwardia Wrocław
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
8. kolejka II ligi siatkówki kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - Amagraf Libero Aleksandrów Łó
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1sanah
Miłość jest ślepa
2+3Oskar Cyms
Nie musisz się bać
3-2Zalia
diament