strzałka do góry
16.11.2010 18:09:48 (Aktualizacja: 16.11.2010 18:09:48)
region

Trysnęła woda na sieradzkim Rynku

Stało się! Na sieradzkiej starówce trysnęły strumienie wody. To za sprawą budowlańców, którzy sprawdzali, czy instalacja działa zgodnie z planem. Zobacz galerię!

(fot. nasze.fm)

Wszyscy, którzy przechodzili po południu w rejonie sieradzkiej starówki, mogli usłyszeć specyficzny szum wody, która z prawdziwą dumą wytryskiwała z ziemi. Zapaliły się też latarnie. Miny pracowników wykonujących rewitalizację mówiły same za siebie - "wszystko działa".

Nie wszystko jest jednak zamontowane. Wielu sieradzan w dalszym ciągu czeka na tę główną, średniowieczną pompę. Prace w jej rejonie postępują z dnia na dzień i wygląda na to, że w najbliższym czasie stanie symbol sieradzkiej starówki.

Całkowity koniec prac budowlanych zaplanowano na koniec grudnia. Oddanie Rynku miało nastąpić pod koniec tego miesiąca, ale o przedłużenie terminu wnioskował główny wykonawca robót. Rynek to przede wszystkim ludzie, co sądzą o zmianach właśnie ci, którzy bywają tu codziennie? Ich opinie znajdziesz TUTAJ. A jak Wam podoba się sieradzki Rynek po zmroku? Jest ładnie, czy może beznadziejnie? Czekamy na Wasze komentarze!



Komentarze

sieradzanka 22.11.2010 23:39:21
oprócz tej bryły bez wyrazu nie podoba mi sie inna rzecz... latarnie maja takie ostre zimne światło.. bardziej przypomina to oświetlenie stadionu niż oddaje klimat romantycznej starówki. No i bez rolet w oknach kamienic sie nie obędzie bo w środku nocy w mieszkaniu jasno jak diabli..
Sieradzak 21.11.2010 15:16:16
Szalu nie ma a wszystko psuja smieszne fontanienki i ich wiesniackie podswietlanie we wszystkie kolory teczy kiepsko to wyglada jakby nie mozna bylo zrobic w jednym kolorze. Jak dla mnie to Padaka.
kamil 18.11.2010 22:57:47
Rynek jak na sieradzkie realia jest bardzo ładny , wreszcie to ma swój wizerunek a nie jak poprzednio szara brudna stara dziura. A dla tych którym to się nie podoba - ludzie dla Was cokolwiek by się nie zrobiło i tak będzie źle , ludzi z takim nastawieniem powinno się izolować ... ! Jeszcze raz BRAWO PANIE WALCZAK :)))))
zawiedziona 18.11.2010 17:52:57
A mi się nie podoba i już. Byłam dzisiaj na Rynku w ciągu dnia - "szału nie ma". Fontanny - przepraszam, że co? 2 x po 3 wodoplujki? Ja wiem, że Sieradz nie Łódź, ale nikt, kto widział chociażby fontanny przy Manufakturze nie zachwyci się sieradzkimi. Świetnie, że wyremontowana jest płyta, że są super latarnie - to ma klimat. Warunek - stanąć tyłem do oszklonego prostokąta, który straszy jak Arsenał na Starym Rynku w Poznaniu.
Albert 18.11.2010 16:04:26
W przyszłej kadencji remont elewacji kamienic oraz przyległych dróg i będzie świetnie.
kika 18.11.2010 09:31:37
Parafrazując Szymborską - Nie ma prowincji innej niż myślenie.
A więc samo zjawisko jest raczej sposobem myślenia niż jego przedmiotem; istnieje nie na mapie, ale w świadomości. "Prowincja" to tyle co "świadomość prowincji", czyli przeświadczenie o "prowincjonalności" - nawet nie samych miejsc, ale zdarzeń, zjawisk i form zachowań. Z jednej strony wyznacza ją megalomania metropolii, z drugiej kompleks niższości mniejszego ośrodka.
Przysłowie "trudno być prorokiem we własnym domu" zyskuje tu ilustrację wręcz karykaturalną.
Jeśli istnieją kompleksy, trzeba zapytać o terapię. Są sposoby przezwyciężenia prowincjonalności, są drogi wyjścia. Niestety, chyba najpowszechniejszą z nich jest ta najgorsza. Można ją nazwać chorobliwą ambicją albo snobistycznym awansem dokonanym na skróty. Lokalność przysłania się wstydliwie sztuczną fasadą pochodzącą z importu.
Myślenie festiwalowe pozwala na chwilę zapomnieć o codzienności, ale po wykwintnej uczcie, nie mającej najmniejszego związku z dniem powszednim, nie pozostawia żadnego śladu.
kaka 18.11.2010 08:35:35
Muszę przyznać ,że byłam nastawiona sceptycznie,ale jak widzę co jest teraz muszę zmienić zdanie i pochwalić.Łączenia starego z nowym nie pojmują tylko grzyby i tacy,którzy nigdy w szkole na zajęcia plastyczne nie chodzili.No i sa jeszcze tacy,którzy zawsze będą negować wszystko
sieradzan 18.11.2010 08:04:56
za co dziękować
Marek 18.11.2010 06:28:22
Marek -podpisuje się własnym imieniem! Do Ciebie nic nie trafia bo jesteś zgorzkniałym , zrzędliwym facetem!!! Powinieneś zastosować jakąś kurację bo się wykończysz!!!
jasiek054 18.11.2010 01:48:24
wspaniały klimat miał nasz rynek. pełen dziur , wieczne ciemny parking dla samochodów. Nawet pracownicy, którzy przyjechali tu pracować mówili , ze robili wiele prac na starych miastach i rynkach, ale takiej nędzy jak w Sieradzu to dawno nie widzieli. A poza tym gdzie te strasznie zabytkowe kamienice na rynku co? wiekszość to stare rudery bez żadnej wartości historycznej jako takiej. Bez przesadyzmu. Ale najlepiej brzęczeć i nic nie robić .
kika 18.11.2010 00:38:49
pawilon - nie
Mnie to się tylko te kółka podobają, no są fantastyczne.
Adam 18.11.2010 00:01:39
według mnie za dzisiejszy stan naszego rynku ktoś powinien zawisnąć na najbliższym drzewie. idea dziury po środku i klockowatego szklanego szaletu do mnie nie trafia, brakuje jeszcze tylko pomnika przedstawiającego murzyna jeżdżącego na dalmatyńczyku
blagam. 17.11.2010 23:44:13
Nic nie robia jest zle. Robia jest zle. To moze prosze przestac narzekac a zaczac sie cieszyc,ze w sieradzu cos sie wreszcie dzieje.
zniesmaczony 17.11.2010 20:52:16
wczesniejszy rynek chociaz mial klimat, a ten? XXI wiek, a w okol stare kamiennice? zastanowmy sie troszke..
mieszkaniec 17.11.2010 19:26:16
Super, wreszcie Rynek będzie zachęcał do spacerów. Bardzo się cieszę. Ten pawilon na wodzie wygląda fantastycznie.
Leszek Czarny 17.11.2010 18:32:59
Nic nowego, zrobiliśmy to co każde miasto, pomysł na rynek to fontanna, ogólna dziura, zamiast placu, z którym naturalnie utożsamiane są rynki oraz szklany prostokąt idealnie pasuje do naszych kamienic. Prace przeciągają się z dnia na dzień, utrata 30% zysków, przez właścicieli działalności gospodarczych na terenie rynku już wystarczy. Co więcej przypominam państwu, że to rynek, który powstał w średniowieczu, a w trakcie remontu na terenie budowy nie odbyły się żadne poważniejsze prace archeologiczne! Moim zdaniem wszystko zostało załatwione po macoszemu i mało profesjonalnie, ku uciesze większości, która pompę uznaje za wystarczający hołd dla przeszłości Już niedługo w miejscu, w którym królowie stąpali my będziemy mogli załatwić potrzeby intymne, potęga naszej cywilizacji jest imponująca. :/ To tylko moje zdanie, natomiast cieszę się, że większość nie musi sobie zawracać głowy takimi pierdołami. Wystarczy, że jest fajnie, nowocześnie i europejsko!

P.S.
To pompa już nie jest zabytkiem XIX wiecznym? Przenieśliście jakoś ten wzór do średniowiecza maszyną poruszającą się w czasie?!
kika 17.11.2010 18:09:03
do Parus
No dzięki za radę. Sama zobacz jak to jest zrobione. Trochę pułapek na tym placu jest. Wiesz, może rzeczywiście mam skrzywienie zawodowe i wynajduję szczegóły i niedoróbki.
Teraz to jeszcze wszystko można poprawić, bo jak się zostawi "na razie" to pewnie już tak zostanie
sieradzanka 17.11.2010 18:00:11
Już jest pięknie a widzę,że będzie jeszcze piękniej !Gratulacje Panie Prezydencie !
Parus 17.11.2010 17:48:53
A ja sama bardzo chętnie, pewnego letniego wieczoru, wypiłabym tam wino. Teraz po rewitalizacji klimat obowiązuje, wino nie byłoby tanie, tylko gdzieś takie powiedzmy za 10 zł.
jasiek054 17.11.2010 17:48:18
Sieradzanie muszą do wszystkiego dojrzeć. Tutaj akurat wszystko cokolwiek nowego ktoś próbuje zrobić kończy się pytaniem- a po co? nie mają na co pieniędzy wydawać? ... ale będą chodzić z dziećmi na spacery i tam siedzieć , już widziałem kilka osób siedzących na tych betonowych nie wykończonych jeszcze ławkach na Rycerskiej. Także spoko, powoli, jak się przyzwyczają to akurat będzie wiosna i zobaczysz :P a kibelek wtedy też się okaże użytecznym :D
Parus 17.11.2010 17:19:04
O, kolejna. Czy w innych miastach młodzież jest inna? Czy tylko ta sieradzka to tępogłowi troglodyci?
Parus 17.11.2010 17:16:23
Czy jakieś inne fontanny w innych miastach zamieniały się w szamba? Czy tylko w Sieradzu mieszkają nieokrzesani neandertalczycy?
Parus 17.11.2010 17:14:47
Kika, nie będziemy się potykać, bo ludzie z wadą wzroku noszą soczewki albo okulary, Tobie też polecam.
z północy 17.11.2010 17:12:28
Łał!! :O Sieradzki rynek widziałam, hmmm, chyba ze 2 lata temu, jeszcze w starej wersji i był taki... zwykły i trochę szary. Ale to co zobaczyłam na zdjęciach jest super! Jak postawią tam tę słynną sieradzką pompę to będzie jeszcze lepiej- nowoczesność połączona z klasycznym symbolem miasta... Już nie mogę się doczekać kiedy odwiedzę Sieradz :D
paula 17.11.2010 15:43:14
Święte słowa :) I choć ja sama miałam inną wizję naszego Rynku, to uważam, że najważniejsze jest to, że w ogóle został odnowiony. I co więcej wygląda naprawdę dobrze. A małomiasteczkowość jest tak głęboko zakorzeniona w mieszkańcach Sieradza, że bez względu na to, co nie zostałoby zrobione, to i tak by narzekali.. Co poradzić.. Na ludzką głupotę nie ma rady.. No i we wszystkim i tak widzą tylko polityczne potyczki.. Jak zniknie cały remontowy ekwipunek, to będzie pięknie ;)
Sieradzanin 17.11.2010 14:32:04
Czy tak efektowniej to nie wiem bo ozdoba Sieradzkich a zarazem Rynkowych Meneli z winkiem na rynku będzie psuła efektowność wykonanych Prac :) Pozdrawiam
kika 17.11.2010 13:36:28
Jeszcze tylko będziemy się w tych rynsztoczkach przy chodniku potykać, bo coś to mało profesjonalnie zrobione.
Polo 17.11.2010 13:16:17
Mi się podoba. Mam nadzieję że jak znikną już zupełnie robotnicy i ukończone zostaną wszystkie prace to nasz rynek będzie wyglądał jeszcze efektowniej.
roman 17.11.2010 13:07:26
Jak pięknie Walczak sie umyje przy takiej fontannie
ryfi 17.11.2010 12:09:23
Mam pytanie do autorów projektu.
Czy przewidziano publiczną toaletę?Jeśli nie to woda z fontanny,wkrótce
może się zamienić w szambo.
W tym mieście wszelkie toalety,na ogół są niedostępne.Strzeże się ich
jak niepodległości.
ebusia 17.11.2010 11:32:18
A ja tylko czekam, jak będziecie zapijać kawusię w tej kawiarni na wodzie i spoglądać przez jej oszklone ściany na piękny Rynek. I jak będziecie dumni, gdy ktoś gdzieś w Polsce (lub jakiś Wasz gość w Sieradzu) powie, że u nas jest naprawdę ładnie. I jak nie raz przyda się ten "kibel" Wam lub Waszym dzieciom.
Oczywiście wtedy nie odszczekacie tego szaletu i całej reszty, ale wystarczy, że sobie pomyślicie jakimi byliście zacofanymi malkontentami... ;]
janek 17.11.2010 10:48:01
Andrzeju! Jeśli na liczniku w samochodzie ostatnią liczba jest np. liczba 180, to naprawdę nie oznacza to nakazu jazdy z taka szybkością. Niemalże wszędzie w cywilizowanym świecie wszyscy to już dawno zrozumieli, a u nas idzie to niezwykle opornie. Zbudowano nam wspaniałą, bezpieczną drogę, jednakże nie jest to droga dla polczaków - oni nadal wola się rozbijać co kilometr, wpadać do rowów, przyklejać się do drzew a potem... stawiać kolejne, kolejne i wciąż następne krzyże.
praktyk 17.11.2010 10:42:42
Gdyby nie Trzciński, Niedżwiecki ,Kaczmarek, Juszczak, Kolęda, Królewiak to w Zduńskiej Woli też by było ładnie
papierek 17.11.2010 09:30:29
Brakuje tylko muzyki irlandzkiej i jest totalny odjazd,jak po laksygenie.
smok 17.11.2010 09:18:49
@Kushiel masz rację - należy iść z biegiem czasu - jednak obawiam się, że klocek na rynku za jakiś czas będzie podobnie postrzegany jak Arsenał na rynku w Poznaniu. Pewnie w czasie, gdy był budowany również mówiono o tym, że doskonale się komponuje z otoczeniem, a teraz nikt nie wie co z tym brzydalem zrobić!
majeczka_30 17.11.2010 09:06:23
...może to ładnie wyglądać pod warunkiem , że nikt tego nie zdewastuje...bo przecież nasz kochana ''młodzież'' ma w tym kierunku zadatki.
sędzia 17.11.2010 08:55:31
Plomba na rynku w Pradze, to tak jakby jej nie było. Samo światło i dlatego jest efekt. Mnie tu brakuje tego światła.


Malina 17.11.2010 06:22:14
Zniszczyc wszystko,co ladne,potrzebne ludziom.Ile przez te 4 lata zniszczono zieleni w Sieradzu?Ale najwazniejszy jest kibel w Rynku.
Obiektywny Sie 17.11.2010 01:47:34
Była totalna wiocha, a teraz zaczyna to dobrze wyglądać. Ktoś pisał o dobrym starym bruku...oj chyba takiego nie było w ogóle, a kamienice - sami widzicie jak wyglądał nasz rynek, jak z XIX wieku. Brakuje tylko kuni, jarmarku i gówna. Pozdrawiam. Zapyziały Sieradzu - pobudka.
Kalina 16.11.2010 23:10:06
Czy tylko mnie się nie podobają? Były piękne żywopłoty,które oddzielały od jezdni i chroniły przed ochlapaniem , teraz jest wstrętnie.Czy my jak barany musimy się zgadzać na wszystko co robi Generalna Dyrekcja ?Czy jest jakiś architekt miasta lub spec od zieleni w pasach dróg,z którym uzgadnia się takie działania ?
Andrzej 16.11.2010 22:56:18
Rozumiem, że polegała na postawieniu szaletu, i wymianie kostki ze starej na nową ? Czyżby tamta stara była zła ? Dołożono fontannę. Ale za tyle kasy i utrudnień, myślę, że nie było warto. To samo spotka wszystkie remonty dróg. Z dwupasmówek zrobiono jedno, postawiono wysepki i teraz nastąpi zakaz poruszania się na zapalonym silniku. Trzeba będzie pchać pojazdy, żeby było wolniej i bezpieczniej. Wszystko idzie chyba nie w tym kierunku co miało iść.
Kushiel 16.11.2010 22:56:11
O gustach się nie dyskutuje ale na temat dobrego smaku już można. Dzięki prostym modernistycznym liniom, minimalistycznej formie budynek postawiony na rynku dobrze wkomponowuje się w otoczenie dodając mu nowego charakteru, a jednocześnie nie burząc całości, Czarne "obicie" budynku dodaje mu elegancji i stylu. To, że miejsce ma historyczny charakter nie oznacza, że nie można tchnąć w niego nowego ducha, architektura żyje i wciąż się się zmienia.Modernizacja naszego rynku jest świetną próbą połączenia starego z nowym. Doskonałym przykładem agresywnej ingerencji w starą zabudowe jest HOTEL METROPOL w Pradze. Ten nowoczesny budynek świetnie wkomponował się pomiędzy Praskie kamienice : http://bryla.gazetadom.pl/bryla/1,85298,7513567,Szklana_szafa_w_Pradze.html
Parus 16.11.2010 22:50:43
Wrzeszczeć, fajnie, że nie masz w zwyczaju, a i owszem, komentarze są formą wyrażania opinii. Mozaiki nie będzie, a bryła jest bardzo ładna i jak się przejrzy wszelkie portale architektoniczne, to się widzi od razu jaki panuje teraz "prąd" w sztuce. Trzeba iść z duchem czasu, a nie kopiować stare wzorce, bo w 99% przypadków wychodzi kiczowato. Ale dobra, zdania Twojego nie zmienię, tak samo jak Ty mojego. Miłego wieczoru!
Rocco Siffredi 16.11.2010 22:20:40
Parus.. n1 :P
brrrrrrrrrrrrrr 16.11.2010 22:12:30
postawić taki klocek na starówce to tak jak na starym mieście w krakowie wybudować nowoczesny mariott.mam nadzieję że nowy prezydent poda konserwatora zabytków do prokuratóry.owszem wszystko ok fontanny nowa kostka ale ten klocek to kosmosssssssssssssssssssss.
Kalina 16.11.2010 22:11:36
Za mało zieleni ,za dużo wybrukowanych powierzchni.Jak zacznie padać deszcz-kanalizacja nie odbierze całej wody.
sędzia 16.11.2010 22:08:34
Powiedziałem, że są okropne, bo tak je postrzegam - puste, szare, bez żadnego światła, jeżeli wiesz o co mi chodzi. Może planują jakąś mozaikę - nie wiem, bo tak w szczegółach to się nie dowiadywałem.
Jeżeli już, to pisząc nie mam zwyczaju wrzeszczeć i w ogóle nie mam zwyczaju wrzeszczeć i nie mam też na imię Marek, chociaż imię ładne, takie historyczne.
Co Ty z tym wrzeszczeniem? Mówisz, że zima będzie dopiero za miesiąc?
Parus 16.11.2010 21:41:08
A dlaczego są okropne? Bo są minimalistyczne? Mniej znaczy więcej! Może Ci się nie podobać, ale jedyne co zrobiłeś, to nawrzeszczałeś nie wnosząc nic do tematu. I do zimy - za miesiąc zobaczysz, skoro teraz nie widzisz.
Marek 16.11.2010 21:39:15
Spokojnie Marku- nie musisz się tak denerwować!!! Weź kilka głębokich oddechów i idź spać- do jutra Ci przejdzie.......chyba:)
sędzia 16.11.2010 21:31:30
Ściany szczytowe szaletu są okropne - zrobią coś na nich jeszcze?
Woda przy budynku, to jeszcze czysta jest, czy już są tam śmieci?
A co to za straszne kratki na fot. 1?
Taaaaaaaaaaaaaaa tylko dzieci tam nie wolno prowadzać.
Nic na to nie poradzę, ale to rozwiązanie mi się nie podoba, ale może mi się nie podobać.
NIE WIDZĘ TEGO W OGÓLE ZIMĄ
Parus 16.11.2010 21:29:53
Na razie to Webry przyjeżdżają do nas, żeby sobie windą pojeździć!
wyborca 16.11.2010 21:28:03
to u nas w Zduni już by się rewitalizował Plac Wolności i budował ratusz. Ale dzięki wyborom, 3P i Platforma zostanią odsunięte od władzy i za 3 lata w Zduni będzie ślicznie.
Parus 16.11.2010 21:27:51
Kamienice należą do prywatnych właścicieli. Miasto zachęca ich do wyremontowania elewacji poprzez zawieszenie obowiązku płacenia podatku od nieruchomości na cały rok.
Parus 16.11.2010 21:24:59
Tylko żebyś sikać za Urząd Miasta nie chodził. Wiesz - jedno wino, drugie wino, szum wody...
jule 16.11.2010 21:02:47
będzie gdzie winko popijać w tak sprzyjających okolicznościach przyrody.
8ball3r 16.11.2010 20:47:13
Kamienice sa prywatne więc miasto nic nie moze z tym zrobić.
Ktoś Tam 16.11.2010 20:27:14
Widzę, że wszystko idzie w dobrym kierunku. Oczywiście mogłabym się czepiać szczegółów, wiadomo każdy w swoim domku zrobiłby po swojemu a w publicznym trzeba pójść na jakiś kompromis. Generalnie jest OK.
Miałam taką myśl by na szczytowych ścianach od strony fontann widniały ogromne fotografie dawnego Sieradza. Myślę, że to mogłoby trochę oswoić ludzi z kontrowersyjną formą przyszłej "kawiarni". A może stworzyć tam jakąś galerię fotografii z prezentacją prac w witrynach?

Murki i schody wokół fontanny genialne! ;) Będzie miło posiedzieć na nich z paczką znajomych w letnie wieczory....ahh....rozmarzyłam się przypomniały mi się czasy 4 ogródków na rynku i obsadzonych murków przez młodzież sieradzką. Wtedy wieczorami rynek tętnił życiem...
fajnie będzie 16.11.2010 20:25:20
Mimo że nie wszystko podoba mi się w Sieradzu to muszę przyznać że Rynek zaczyna przypominać cywilizowane miejsce. Właściciele kamienic niech biorą się do roboty z remontami bo sama piękna płyta nie przyciągnie dobrych najemców. Ja bym jeszcze zamknął nocny na Kolegiackiej aby menele nie mieli gdzie kupować winiaczy i wygonić ich na Elewatorową aby nie szpecili Rynku i nie straszyli ludzi.
TYNKA 16.11.2010 19:59:00
sie europejsko w sieradzewie zrobilo heh
ebusia 16.11.2010 19:35:44
Wiedziałam, że będzie pięknie... :)
Kushiel 16.11.2010 19:13:35
Projekt od początku był dobry. Nie wiem czemu przez dłuższy czas ta realizacja budziła tyle negatywnych opinii, chociaż to pewnie przede wszystkim ten nasz kołtuński charakter :). Architektura nie może stać w miejscu, świat się zmienia, nowoczesna aranżacja płyty rynku podkreśla jego klimatyczność i wbrew pozorom tworzy bardzo spójną całość. Charakter tego miejsca zniszczonoby gdyby stawiano na pseudohistoryczna tandete. Widziałem nie jeden wyremontowany rynek w naszym kraju i uważam, że Sieradzki projekt jest jednym z najładniejszych, z jednego z wielu małomiasteczkowych ryneczków stanie się on perełką, która zapadnie w pamięć tym którzy go odwiedzą, lecz aby całość się dobrze komponowała potrzeba teraz wyremontować kamienice, lecz nie powinna być to jakaś samowola właścicieli kamienic, potrzebny jest wspólny projekt modernizacji aby poszczególne budynki nie rzucały się zbytnio w oczy, w przypadku gdy mamy doczynienia z pierzejami zbudowanymi w jednym stylu to po remoncie dalej powinny stanowić spójną całość...

Pozdrawiam Kamil
kika 16.11.2010 18:55:58
No nie będzie jedno do drugiego pasowało, ale będzie pewnie czysto i odciągnie może wzrok od zaniedbanych kamienic z tymi strasznymi dachami.
Endriu 16.11.2010 18:33:44
a gdzie niby ma stac ta brzydka i obskurna pompa pana W.
Lecytyna 16.11.2010 18:06:23
Oj chyba kogoś tu pamięć zawodzi , ale cóż jak chce się kogoś skrytykować, a brakuje argumentów to się wypisuje różne dziwne rzeczy!!! Dla mnie Starówka jest o.k. a przecież to dopiero początek!!!!!
myślący 16.11.2010 18:01:09
Jako mieszkaniec Sieradza powiem- mnie się podoba ,a wiosną czy latem będą zapewne wrażenia jeszcze lepsze!!!:):):) Pozdrawiam sieradzan nie umoczonych w żadne "przetargi lub rozgrywki " polityczne:)
Aga 16.11.2010 17:56:32
Wam nie tryska? No tytuł błyskotliwy.... ale czego innego się spodziewać po wątpliwym redaktorku...

Co do rynku. Wygląda to lepiej niż się wydawało. Zgadzam się z przedmówcą, że nieodnowione kamienice będą trochę jednak straszyć - może da się coś z tym zrobić?
I miejmy nadzieję, że na wiosnę będzie więcej zieleni: drzew, krzewów, może kwiaty?

I tego mi brakuje odkąd BMN nie jest prezydentem! Pani Basiu! Za pani prezydentury Sieradz kwitł! Było pięknie zadbane o zieleń, pełno kwiatów - za pana Jacka remonty i nowoczesność... a ja chyba wolę zieleń - czekam aż i ona pojawi się na sieradzkiej starówce.
Olgierd 16.11.2010 17:52:12
Mnie się naprawdę podoba. Widziałam na żywo i jest fajny klimat na Starówce, światła naprawdę dobrze oświetlają i jest widno. Będzie jeszcze widniej, jak pojawią się klosze i żarówki na kamienicach i rozświetli się wszystko obok fontanny na środku. Ale jedna rzecz jest tutaj do zrobienia wręcz na wczoraj - mianowicie elewacja kamienic. Panie Prezydencie, Udało się pozyskać tyle pineiędzy z Unii na Rynek, do pełnego efektu potrzeba zrobić kamienice, inaczej całość na tym traci, a ma szansę wyglądać na to, aby było naprawdę pięknie od "a" do "z". Na razie jest od "a" do "s". Trzymam kciuki i proszę, pomyślcie nad kamienicami. Chociaż je odmalować w jednym kolorze.
kika 16.11.2010 17:45:59
Ja tak na gorąco to mam uwagę do fosy przy szalecie. Nie jestem tak do końca przekonana, że to nie jest kłopotliwe rozwiązanie i to przy budynku.
Dla mnie to rozwiązanie zanadto nowatorskie. A na ścianie budynku, to maja być lustra, czy to już koniec?
Schody w nawierzchni tez uważam - niebezpieczne.
Na pewno na spacer z bardzo wszędobylskim dzieckiem to nie jest dobre miejsce.
tbk 16.11.2010 17:28:06
No właśnie, ale to nie bardzo pasuje do tego miejsca. Jak te kamienice się teraz prezentują? Świetnie by to wyglądało, gdyby ładnie je odnowić, pomalować w grafitowe barwy, dodać jakieś czarne elementy (dach, parapety), aaaaale - czy tak ma wyglądać historyczny rynek? Moim zdaniem nie.
zduńskowolanin 16.11.2010 17:27:25
blokowała budowę ratusza i rewitalizacji centrum. Więc przegrają te wybory i Prezydent Niedźwiecki zrobi piękny Plac Wolności i wy wtedy z Sieradza będziecie przyjeźdzać do nas do Zduni.
ewa 16.11.2010 17:26:25
mam taką swoją sugestię i chciałabym się nią podzielić:
uważam, że byłoby piękniej gdyby, znalazło się więcej zieleni na naszym rynku, (miejsce na zasadzenie pięknej choinki lub sosny watykańskiej), piękne markizy przy obiektach i wielkie zewnętrzne donice np. z bukszpanem,
donice SWISSPEARL
hmm 16.11.2010 17:24:16
ładnie
zapisy od jutra 16.11.2010 16:49:33
Ludzie,toc to palac na wodzie.Cudo,wodtryski,swiatlo i audio.Niech inne miasta na kolana padna przed wizjonerem z Boleslawca.

Więcej informacji

Sieradz

Nie żyje Halina Kolińska, ps. Średzka. To uczestniczka Powstania Warszawskiego, która po II wojnie światowej związała się z Sieradzem. W ubiegłym roku skończyła 100 lat.

0

region

Złoczewscy policjanci zatrzymali w pościgu sprawcę kradzieży miedzianych elementów instalacji sanitarnej. Złodziej kilkakrotnie wszedł na teren prywatnej posesji, gdzie w budynku mieszkalnym zdemontował metalowe części instalacji. Następnie sprzedał je w punkcie skupu złomu. Łączna wartość strat oszacowana została na 1500 zł. Policjanci odzyskali część skradzionego mienia, która powróci do właściciela. Za kradzież grozi kara do 5 lat pozbawienia wolności.

0

region

Rozmowa z Przewodniczącym Rady Miejskiej w Sieradzu, Michałem Pabichem.

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

13:08

Góra Dół
Krzysztof Cugowski

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

13:06

O Mnie Się Nie Martw
Czerwono Czarni/Katarzyna Sobczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

12.03.2025

18. kolejka III ligi: Warta Sieradz - Legia II Warszawa
MOSiR Sieradz

15.03.2025

20. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Chrobry Głogów
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
X Nocny Maraton Pływacki Otyliada 2025
Pływalnia Zduńska Woda
X Nocny Maraton Pływacki Otyliada 2025
Pływalnia Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu

16.03.2025

Zbiórka krwi u strażaków
OSP Chlewo (gm. Goszczanów)
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young
2-1sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
3+7Alan Walker, MEEK
Dancing In Love