strzałka do góry
13.06.2023 08:28:24
Sieradz

Sieradzanie w obronie skweru

Mieszkańcy osiedla Pisarzy w Sieradzu nie chcą planowanej przez miejscowy magistrat inwestycji drogowej. Ciąg komunikacyjny miałby być docelowo łącznikiem pomiędzy al. 1 Maja, a ul. Broniewskiego. Ludzie z osiedla mówią temu rozwiązaniu stanowcze nie i w obronie cichego, bezpiecznego skweru zebrali 250 podpisów.

(fot. nasze.fm)

Spotkanie mieszkańców z przedstawicielem Urzędu Miasta Sieradza oraz projektantem przebudowy ul. Orzeszkowej odbyło się wczoraj po południu. Przyszło kilkadziesiąt osób podkreślając, że w miejsce cichego zakątka powstanie niemal autostrada tuż po oknami.

- Tyle lat nic się tutaj nie działo, niczego oficjalnie nie planowano. I nagle dowiadujemy się, że będzie przebudowa i łączenie 1 Maja poprzez Orzeszkowej i dalej Kowalskiego aż do ulicy Broniewskiego. Tutaj nikt tego nie chce. Tu małe dzieci wychodzą z domów niemal wprost na ulicę. Proszę popatrzeć za to na stan uliczek i chodników na osiedlu. Do tego na te stare przerdzewiałe latarnie. Dlaczego z tym nic nie robicie? Pobliska ulica Porazińskiej, gdzie mieszkam od 1978 roku prosi się o porządną deszczówkę, bo po każdych większych opadach jest zalana - mówiła pani Małgorzata z osiedla Pisarzy.

Takich uwag i wątpliwości co do zasadności przebudowy ul. Orzeszkowej wraz z miejscami parkingowymi oraz ścieżką rowerową było wczoraj więcej. Część mieszkańców stała m.in. na stanowisku, że cała inwestycja to raczej ukłon w stronę dewelopera, który według ich wiedzy ma stawiać wzdłuż pobliskiej ul. Słowackiego dużą nieruchomość w ramach budownictwa mieszkaniowego.

- Chcę podkreślić, że dzisiejsze spotkanie z mieszkańcami tego osiedla odbywa się z inicjatywy Urzędu Miasta Sieradza. Są też przedstawiciele projektanta tej ulicy. Skoro państwo stoją na stanowisku, że zmiany w tej części miasta nie są konieczne to sprawa będzie w urzędzie dogłębnie analizowana - podkreślał obecny na wczorajszym spotkaniu Tomasz Bekalarek, naczelnik Wydziału Infrastruktury Komunalnej i Inwestycji UMS.

W rozmowach z mieszkańcami os. Pisarzy uczestniczyli m.in. radny miejski Juliusz Góraj oraz sieradzcy radni powiatowi Michał TerkaKonrad Wilczyński.

bp
Komentarzy: 84

Komentarze

subito 15.06.2023 15:23:18
park Broniewskiego upomina się o nowe ławki ,kosze na smieci ,nowe nasadzenia
do "Ja nie zgadzam się .. 14.06.2023 23:07:26
"Ja nie zgadzam się na przedłużenie Wyspiańskiego do Broniewskiego bo ja tam mieszkam i chcę mieć spokój. Obok sąsiadów sobie przedłużajcie!" CZYLI INNYM MOŻNA PRZEBUDOWAĆ DROGĘ I PRZEJAZD, ZABRAĆ KAWAŁEK DZIAŁKI, ALE NIE NAM . MÓJ SPOKÓJ JEST BARDZIEJ MOJSZY NIŻ TWOJSZY!
J23 14.06.2023 20:37:43
Dziadki chcą mieć cicho to kupić działkę na wsi i tam się przeprowadzać.A tu widzę naczelny architekt miasta na emeryturze i radny buntownik ludzi. Czym się zajmujecie !!!!
Pogotowie 14.06.2023 20:15:08
Nie ma jak dojechać pogotowie w te ulice bez wylotu
Rodowity od pokolen 14.06.2023 18:51:23
Czy w tym mieście ktoś nad tym wszystkim panuje. Na Sienkiewicza od kilku dni w nocy włączone latarnie uliczne ciemno za TIRy na długich jeżdżą.A teraz w tej chwili dzień widno 18 30 wszystkie lampy oświetlone czy to już jest upadek nadzoru nad tym miejskim przybytkiem. Kto tu rządzi. Na dworcu PKP na peronie takie dziury że babka kółka pourywala .U M kupta tej koleji tira asfaltu niech ten obraz tego miasta nie tonie. Wszędzie bałagan zarośnięte koszy brak. Co się dzieje. Nie ma pieniędzy.To powiedzieć nie ma nie umiemy rządzić. Sort wybaczcie .Idą te wybory trochę przesunięte no no bo za tej władzy to już nie można ogarnąć co się dzieje Ale nie upiecze się wam nie upiecze przy urnach.
Zakładnicy Zakładników 14.06.2023 16:00:23
Kiedy wreszcie zrobicie Zakładników/Zachodnia??? XXI wiek a tu takie dziurska, że plomby z zębów wylatują jak się jedzie. Ta droga znacznie odciążyłaby Sarańską, Wojska Polskiego i Rondo, ale nikt nie chce sobie popsuć zawieszenia.
Członek wspólnoty 14.06.2023 15:09:55
Chalo U M na Pułaskiego mieliście udrożnić kratke przepustową Pisać piękne laboraty i bić pianę marnować kwity potraficie znakomicie. Może do Brukseli mamy się zwrócić.Nie ma deszczu.A jak się zdarzy ulewa i woda z waszego terenu znów zaleje nasze piwnice . Znów odbije piłeczkę
Obserwator 14.06.2023 14:52:38
Wszystkie ślepe ulice .Wszystkie utrudnienia i zapory w mieście powinny być zlikwidowane .Np Warszawska koło KRUS .Jakieś kamienie krzaczory.Tylko chlają tam i sikają. Zrobić wyjazd jednokierunkowy.Wiele jest takich głupot w mieście. Tylko zakazy utrudnienia .Ale żeby tranzytu tirów przez miasto nie było to nie mądrego nie ma.
Urbaniści i władze do roboty i na spacer 14.06.2023 14:52:04
Wielka zagatka czyli brak ciągłości ulicy Orzeszkowej na wysokości Konopnickiej, urywa się ciągłość i dodatkowo wbetonowano słupki uniemożliwajac przejazd dalej ??? gps pokazują że nawet łaczy się z Drogą Brzezinską? Co ciekawe ta droga Brzezińska też nie ma ciągłości bo zaczyna się od ul. Żeromskiego a nie dociera do ul. Orzeszkowej (polecam przejechac się tam i porównać z mapą google), Nie dziwię się czemu nic się nie buduje w rejonie krasawnej jak tak wygląda dojazd z centrum mimo niesamowitej bliskości tych terenów. A potem gadanie o ekologii i rowerach jeśli ludzie muszą budować się na końcu Reymonta lub Wiejskiej gdzie do centrum jest 5km?!?! i zdziwko że rynek pusty wieczorem?
Kura 14.06.2023 14:32:11
Należy dać tytuł "Blokady Roku" osobom które nie chcą inwestycji obok , kirka osób nie chce ?? Ale reszta chce...
Mich 14.06.2023 14:27:29
"Od skrzyżowania JP II i Sikorskiego wybudować łącznik z Orzeszkowej, który można połączyć z Wyspiańskiego." Dokładnie od lat się dziwię czemu tego nie zrobiono?? Tylko przy okazji rozliczyć urbanistę który wydał zgodę na powstanie szeregów i ulicy Azaliowej. Która zakłóciła logiczne przedłużnie ul.Sikorskiego w stronę Orzeszkowej. Wystarczy zerknąć na mape miasta aby zobaczyć jak ograniczono możliwości. Mozna było zrobić drugi ring coś na wzór Broniewskiego o większym promieniu. A w przyszłości łączący Kraswaną z Reymonta bo na obu ulicach jest potencjał na nowe duże osiedla.
Ano 14.06.2023 12:56:29
Byłem dziś obejrzeć teren pod przyszłą drogę na osiedlu Poetów. Wg mnie wystarczy połączyć ul Broniewskiego z Wyspiańskiego i za ostatnim szeregiem domków zrobić połączenie z ul Orzeszkowej..Proste i do rozwiązania,przy mniejszych nakładach finansowych. Komentrze niektórych ludzi sae że nie znają planu ani topografia Sieradza albo nigdy nie byli w tych okolicach. Pozdrawiam i popieram mieszkańców osiedla pisarzy.
ja 14.06.2023 12:46:08
Oni chcą mieszkać w spokoju a pozostali ich nie obchodzą
BŁOTNA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Osiedle ZAPUSTA 14.06.2023 12:35:27
Tam pieniądze marnować, a BŁOTNA jak dziurawa była tak jest!!!! Miała być robiona i co ani widu ani słuchu.......!!!!!!
Mieszkaniec 14.06.2023 12:33:51
A ja też mam pytanie kiedy wreszcie zaczną remontować Uniejowska- Męka??bo mieli od 1 czerwca ale nie wiadomo którego Roku bo jest już połowę czerwca a nadal nic nie widać ani nie słuchać
Tomasz 14.06.2023 12:01:43
Bardzo dobry pomysł, taki łącznik bardzo by pomógł w ruchu drogowym w Sieradzu. Trzymam kciuki!
Do wwe 14.06.2023 10:55:57
"jak zwykle dziadki układają życie młodym ludziom, masakra" - skoro młodzi na to się zgadzają, jest im obojętne, że 70, 80-latkowie decydują o ich losach, o losach ich dzieci, więc o co chodzi?
GÓRAJU CZY CI NIE ŻAL?? 14.06.2023 10:48:55
A GDZIE DRUGI GÓRAJ, AREK? AAA ZAPOMNIAŁEM, Z WARSZAWY BEZ SZYBKICH POCIĄGÓW NIE MOŻNA SOBIE OT TAK WRÓCIĆ NA KAŻDY PROTEST...
Nick 14.06.2023 10:36:52
Ja zapraszam przedstawicieli magistratu na inne ulice, gdzie mieszkańcy będą wdzięczni za wybudowanie asfaltowej drogi zamiast pseudo tłucznia, gwarantuję że z sąsiadami żadnego protestu nie zorganizuję...
sieradzak ;-))) 14.06.2023 10:35:31
to może powstaną te wieżowce na Słowackiego co miały być na Podmiejskiej ??? ;-)))) a w piwnicy kino 3D , a pod osiedlem poetów tunel łączący zd-wole ze złoczewem i będzie git
Do Zimi nie oddom 14.06.2023 10:28:54
Wychodzi z Ciebie brak wychowania !! Ci emeryci pracowali na te 13-ki i 14- ki w pocie czoła abyś teraz mógł się swobodnie wypowiadać ! Patrz że zanim się obejrzysz sam będziesz tego chciał a .......może Ci je zabiorą ?
Do Juzia 14.06.2023 10:24:58
Furmanki już nie wrócą.Sa tam zakłady budowlane drogowe to te TIRy muszą gdzieś jeździć.Trazyt tirów nie bo co.Bo 400 mieszkańców lepiej niech jadą przez miasto gdzie jest 40 000 mieszkańców i szereg innych środków transportu i zagrożeń cywilizacyjnych. Czemu jo niech inni biorą rozwija cywilizacyjny na siebie .
Tracz Ola 14.06.2023 10:08:07
ja bym proponował aby wypowiadali się nie tylko emeryci czy osoby co i tak na co dzień mieszkają z dala od Sieradza , tylko ci którzy nie przyszli . Ludzie tam ta droga i chodniki jest konieczna a na chodnikach i bezpieczeństwie dzieci proponuje nie uprawiać polityki !!!! a czy radni gdyby tam mieszkali na osiedlu za i przed urzędem skarbowym chcieli by mieć drogą , chodnik , latarnie , przejścia dla pieszych ?????? Czy krzaki i niepewność przy powrocie dziecka ze szkoły?????
Ciekawy 14.06.2023 09:55:19
kilka lat temu w 2014r. był protest mieszkańców przy Popiełuszki, na zdjęciach do dnia dzisiejszego widać Pana Pawła Osiewałę z protestującymi stojącego z megafonem... jak punkt widzenia zależy od punktu siedzenia, dziś Pan Prezydent nie ma na uwadze głosu mieszkańców robiąc coś wbrew nim?? Panie Prezydencie nadal murem za mieszkańcami, nie przeciwko nim...
zaskakujące 14.06.2023 09:50:37
Skąd przeświadczenie, że protestują ludzie starsi i "dziadki" pomijając że mają takie samo prawo. W żadnej grupie społecznej osiedlowej nie ma samych "dziadków", samych rodzin z dziećmi czy wyłącznie ludzi młodych! takie rzeczy nie są oczywiste??? ktoś dokonał wyboru takich, a nie innych zdjęć, ktoś wybrał takie wypowiedzi co nie świadczy o tym że że nie protestują ludzie młodzi z rodzinami z dziećmi. Im szczególnie zależy by dzieci były bezpieczne, przy wyborze mieszkania czy domu pewnie to było jednym z kluczowych argumentów dlatego nie zamieszkali np na osiedlu klonowym. 250 osób to duża grupa.
wwe 14.06.2023 09:00:08
jak zwykle dziadki układają życie młodym ludziom, masakra
Jozia 14.06.2023 08:13:40
Władza nie liczy się z nikim i niczym. To samo jest na Uniejowskiej. Na krótkim jej odcinku wycinają stuletnie drzewa odbierają mieszkańcom posesję, przesuwają bardzo duży ruch samocodowy pod same okna by zrobić 2 chodniki i ścieżkę. Dalej jest tylko jeden chodnik i jakoś to władzy nie przeszkadza. Oczywiscie sa posesje gdzie sprytnie je ominęto i innym zrobiono lepszy wjazd dla tirów jak widać interes jednostki nad komfortem życia wielu mieszkańców. Buta i arogancja władzy przekracza wszelkie gtanice
Juliusz 14.06.2023 07:35:04
Ja jako Juliusz jestem za ,a nawet przeciw budowie ścieżek rowerowych. Tam gdzie nie ma ścieżek to krzyczę,że trzeba budować, jeśli chcą budować to protestuję by nie budowali !
do do eryka 14.06.2023 06:51:22
Ja nie zgadzam się na przedłużenie Wyspiańskiego do Broniewskiego bo ja tam mieszkam i chcę mieć spokój. Obok sąsiadów sobie przedłużajcie!
Zdziwiona 14.06.2023 06:06:12
Mieszkańcy powinni mieć wplyw na otaczającą ich przestrzeń, w tylu miejscach jest już budżet obywatelski a w Sieradz nie. To jest zacofanie. Ktoś zazdrości ludziom życia na osiedlu pisarzy to mógł nabyć dom czy mieszkanie i żyć w spokojnej okolicy. Podejście w stylu ja mam drogę niech inni też mają jest słabe. Osiedla jednorodzinne zwykle wyróżnia ich spokojny charakter. W żadnym mieście przez takie osiedle nikt nie wymyślił drogi publicznej! Luszie płacą od 40 lat podatek i mają prawo do wymiary latarni czy nawierzchni czego nie otrzymują. Dlaczego nie zaspakaja się potrzeb mieszkańców tylko dewelopera z niepewną inwestycją?
Do Samoluby 13.06.2023 21:47:34
Z całym szacunkiem do starszych ludzi: masz Panie Samoluby rację!!!!!
Danka 13.06.2023 21:09:55
Głównie chodzi oto że płoty na ulicy nie zgadzają się z mapką. BĘDZIE coś takiego jak na tym łączniku przy Klasztorze
Basia 13.06.2023 20:52:28
Lepiej pomyśleć o ścieżce rowerowej nad zbiornik Próba,fajnie by było
Orlik 13.06.2023 20:48:45
Park Mickiewicza to ma chyba 80 lamp
Maja 13.06.2023 20:42:29
A ja jestem bardzo ciekawa komu naprawdę ma służyć ta inwestycja, obecnym mieszkańcom czy deweloperowi, który między ul. Konopnicką a Słowackiego chce 2 bloki wybudować. Choć na dzień dzisiejszy inwestycja nie pewna sprawa trafiła do Sądu.
Taki 13.06.2023 20:21:40
Mieszkam na JP2 i niechce żeby osoby z osiedla pisarzy jeździli mi pod blokiem autami ot rozumowanie starszego pokolenia mieszkam w dzigozewie i niechce żeby zabierano śmieci z osiedla pisarzy i tak dalej niestety z postępem trzeba iść starsi panowie i panie
Ss 13.06.2023 20:21:00
Taki łącznik jest bardzo potrzebny. Dobro ogółu jest ważnejsze niż kaprysy mieszkańców którzy chcą mieć swoją enklawę.
Ja radny/bezradny 13.06.2023 20:09:37
Nowe ulice w Sieradzu są potrzebne ale w innych lokalizacjach. Ta inwestycja jest zbędna.
do eryka 13.06.2023 18:48:31
wystarczy przedłużyć ul. Wyspiańskiego do ul. Broniewskiego i droga do centrum miasta otwarta
Do Polska wstaje z kolan 13.06.2023 18:16:32
Za Tuska lepiej bylo co nie ? " Nie wiem gdzie pieniądze są Zakopane" czyje to słowa ? Lub pieniędzy nie ma i nie będzie". Dziwne że sam Tusk przyznał się że za jego rządów pieniędzy nie ma , Polska była w ruinie a mimo to tyle owieczek za nim. . I nadal naiwnie myślą że jak powróci do władzy to lepiej będzie. Hahaha ha .
tymek 13.06.2023 17:19:06
miasto w ciemnosciach a park przy Mosirze jak luna park oswietlony cała noc
Zimi nie łoddom 13.06.2023 17:14:15
Dostaliście 13 i 14ki to siedzieć cicho w domu
Polska wstaje z kolan 13.06.2023 16:59:34
Dlaczego odbywa się tranzyt TIR ów przez centrum miasta.Tir za tirem.Na co ta obwodnica.Tiry z biedronki też przez miasto. Betoniary firm drogowych wanny z kruszywem no Ci akurat nie mają innej alternatywy.Mimo to drogi w mieście niszczone .JP i Sienkiewicza Wojska Polskiego to dramat. W nocy TIRy w mieście jeżdżą na długich taka ciemnica lampy na Sienkiewicza zgaszone co 3 stopień zasilania a taki dobrobyt w kraju .Kiedy ktoś wymyślił obwodnicę północno zachodniej miasta Mało tego CPK ruszy to dopiero miasto zrujnują
Centrum 13.06.2023 16:59:33
Ja chce mieszkać w centrum i mieć blisko do sklepu,szkoły, przedszkola, kościoła, mieć drogę, park, boisko, basen i ciszę!
Nic 13.06.2023 15:30:18
Elektorat opozycji . Ciemność widzę ciemność. . .
A... 13.06.2023 15:28:27
Zrobili... Ścieżkę rowerowa na 11listopda a ludzie i tak po chodniku na rowerach jeżdżą a i jeszcze przystanku MPK... i ile osób z tego korzysta? Niewiele... Dobra zmiana :(
iks 13.06.2023 15:27:58
Jak budować i łączyć to od skrzyżowania JP II i Sikorskiego wybudować łącznik z Orzeszkowej, który można połączyć z Wyspiańskiego. Miejsce jest można sprawdzić pojechać, zobaczyć pomierzyć. Miejsca na czteropasmową drogę ekspresową. Może PZŁ odda część działki na drogę ?
odsłuchiwacz 13.06.2023 15:18:44
Może się okazać że jak zaczną wytyczać pas drogowo-uliczny to pewne ogrodzenia trzeba będzie rozebrać... eee bo to wie Pan, te mapki kiedyś nie były takie dokładne. Więc też bym bronił osiedla jak Częstochowy.
W pole 13.06.2023 14:54:04
Może zrobić drogę na górce woźnickiej między miedzą , a miedzą ! Nie ma ludzi , nikt nie będzie protestował.
iks 13.06.2023 14:53:34
połączyć Wyspiańskiego z Broniewskiego droga prosta i szeroka,
Igor 13.06.2023 14:39:13
Sami emeryci dzielnie walczą i pewno zablokują część robót. Na lata zostanie ten bajzel i objazdy
mieszkaniec 13.06.2023 13:55:20
Zamiast tej drogi na os. pisarzy, zrobić ul. Krasawną z chodnikiem i ścieżką rowerową od ul. Żeromskiego do ul. 1 Maja
Ziuta 13.06.2023 13:47:18
Może by gdzie indziej naprawić drogę.Po co ten łącznik, chyba jest coś na rzeczy.Znow beton i asfalt!
Olej Napędowy 13.06.2023 13:44:24
Można by zaadaptować ulicę Krasawną na taki łącznik, od ul. Żeromskiego albo od ul. Kowalskiego, ulica Krasawna ma niemały potencjał i od razu w jej okolicy pojawiły by się nowe budynki. Ale niestety, Krasawna to sam piach, więc trzeba by ja wybudować od podstaw za niebotyczne cebuliardy pyrkonów.
Czaka 13.06.2023 13:23:41
Jak ja podziwiam niektórych radnych! Nic nie zrobią pozytywnego, ale nie opuszczą żadnej okazji, aby zaistnieć w mediach. To już nie jest śmieszne, to jest żałosne.
Samoluby 13.06.2023 13:10:10
"Ja tu mieszkam od 1978".... pomieszka z max 10 lat i zawinie do św.Piotra... przyjdzie w jej miejsce młoda aktywna rodzina i będzie rozwaloną drogę bez ścieżki rowerowej pod blokiem miała bo jakaś babcia 10lat wcześniej blokowała inwestycje.
do wyważona decyzja 13.06.2023 13:06:53
Oczywiście korki się tworzą, ale rozładowanie ich raczej wąskimi uliczkami osiedlowymi szerokości na 1 samochód z mijanką i wyjazdami z posesji, gdzie chodnik to pojęcie względne i umowne, czyli czasami jest a czasami nie ma. Samochodami dostawczymi do Vobiano. a może rozładować korki na skrzyżowaniu drogami osiedlowymi przy blokach wzdłuż ul. JP II a potem przez parking koło sedala do Alei Pokoju albo Spóldzielczą przez MPK. Zawsze można puścić nową ulicę przez park Broniewskiego jedną jako przedłużenie J. Piłsudkiego drugą jako przedłużenie Polnej a na środku rondo !!!!
Bez wyobraźni 13.06.2023 12:56:10
Miasto chce udrożnić przejazd tylko na nieutwardzonym odcinku ul. Orzeszkowej. W starej części ulicy wzdłuż szeregu z lat 80-tych nie ma możliwości przejazdu dwóch samochodów obok siebie (szerokość jezdni nie pozwala). Dla tych którzy wyobrażają sobie przeniesienie tam ruchu z Jana Pawła polecam wizję lokalną i trochę wyobraźni, co by tam się działo ...
Pawlak z Samych swoich 13.06.2023 12:29:48
'A gdzie ty mi tu latasz tym samolotem nad moim polem'.To samo dotyczy mieszkańców , ktorzy nie chca mieć blisko siebie ruchu samochodów. Ale przy mieszkaniach innych to by jeździli pod samym oknem. Ot cała prawda o człowieku ,który na temat potrzeb rozwoju infrastruktury wie tylko jedno- jestem za ,ale tylko wtedy gdy zyskuję , a nie tracę. Pospolite to nad Rzeczpospolitą . A co niektórzy chcą się w temperaturze społecznego wrzenia mimo ,że na dworze gorąco
Alicja 13.06.2023 12:24:29
Miasto musi się rozwijać. Wygoda kilka mieszkańców nie może stać ponad dobrem ogółu.
Sieradz 13.06.2023 12:22:00
Remont przy ul. Strzelców Kaniowskich, ul. Andersa w Sieradzu - też nikt nie pytał mieszkańców jakie są potrzeby, jakie oczekiwania itp. Pracownik Urzędu Miasta Sieradza, który mieszka w Bogumiłowie, Kłocku lub innej miejscowości wokół Miasta ma na to wywalone. Nie interesuje go zdanie mieszkańców, nie interesuje go miasto bo on w nim nie mieszka. Jednym słowem władza nie liczy się z mieszkańcami i dlatego trzeba ją zmienić!
ewa 7 13.06.2023 11:52:47
czy ci obrońcy ludu nie chcą mieszać słuchać fachowców Planistów i mieszkańców którzy tam nie przyszli , bo mają nadzieję że rozsądek zwycięży ..?
eryk z Różanej 13.06.2023 11:48:53
Planowanie przestrzenne powinno rozstrzygnąć , a co mają krzaki porastać ? Ta inwestycja pozwoli z całego osiedla za szeregami wjechać do miasta , dzieci chodnikami i oświetloną ulicą pójdą do szkoły a kilku emerytom nie podoba ??? Rozsądku
Stary 13.06.2023 11:42:56
Tylko przy przebudowie tej drogi ludziom chcą działki zabierać,żeby wywalić niepotrzebnie nie wiadomo jaka drogę. Nikt tych ludzi o to nie pytał. Projekt zrobiony po cichu za plecami mieszkańców,bez pytania ich o zgodę. Ewidentnie pod deweloperska inwestycję. Można zrobić drogę, utwardzić i zrobić ścieżki, ale nie takim kosztem dla mieszkańców
jabuuu 13.06.2023 11:27:48
O jakim udrożnieniu ruchu poprzez planowane połączenie wy marzycie? Przecież wkrótce te ulice zostaną dokładnie zabudowane i pierwsze co mieszkańcy zrobią, to wystąpią o progi zwalniające, których tam wkrótce będzie 20, 30 i... jedźcie sobie.
xyz 13.06.2023 11:23:12
Niech każdy organizuje swoje otoczenie i miejsce życia do czego ma prawo!!! Należy brać pod uwagę głos mieszkańców bo to ich życie się zmieni. Komunikacja w mieście jest, a jak ktoś ma problem z korkami polecam rower czy spacery. Betonoza w mieście. Panu Prezydentowi zależy ponoć na zieleni, nie niszczmy jej do reszty!!!
mieszkanka 13.06.2023 11:15:14
Na osiedlu pisarzy istnieje wiele potrzeb, chodnik wzdłuż Wyspiańskiego czy Konopnickiej, wymiana oświetlenia po 40 latach, wypadałoby szczególnie że brak światła na osiedlu zaczyna być normą, wymiana nawierzchni dróg, brak drogi przy ul. Rodziewiczówny. Nie ma potrzeby robić drogi zbiorczej kiedy ul. Wyspiańskiego pełni taką rolę. Oczywiście należy utwardzić ul. Orzeszkową co można zrobić jumbami bez konieczności zmiany charakteru osiedla. Jeśli miasto jest tak bogate to prosimy o odpowiedź na nasze prośby kierowane od lat. Skąd odpowiedzi odmowne, że na nic nie ma pieniędzy??
Zyga 13.06.2023 11:11:38
I co na to radny Góraj , jest trochę za i trochę przeciw .
Wyważona decyzja 13.06.2023 11:11:09
Należy wziąć pod uwagę nie tylko głos i interes mieszkańców tych ulic planowanych do modernizacji, ale i tych mieszkańców Sieradza, którzy skorzystaliby z umożliwienia przejezdności tymi ulicami. Trzeba pamiętać jakie korki tworzą się w godzinach szczytu np. przy wyjeździe z Broniewskiego w JPII. Po modernizacji byłoby zdecydowanie lepiej, bo ruch rozładowałby się. Uważam, że trzeba dobrze wyważyć decyzję.
s 13.06.2023 11:03:31
Kiedy będą załatane dziury w drogach na terenie miasta Sieradza?
Filip 13.06.2023 11:03:15
Chcą robić drogę niech robią,nie robi miasto nic to płacz i lament bo nie robi się nic .
Kamień w wodę 13.06.2023 10:54:56
Co z przejazdem kolejowym na ul Zachodniej .Czy ktoś to konsultuje z CPK.
Obserwator 13.06.2023 10:53:36
Mijają miesiące a na Sienkiewicza studzienka kanalizacyjna UM jak klawiszowała tak klawiszuje. Stan się pogarsza.Ida wyboru może tak jak poprzednio jakiś bezradny będzie się chciał na tym temacie wyróżnić.
Mieszkaniec 13.06.2023 10:47:44
Nikt Ci tyle nie da co Ci obieca urzędnik. Z U M można tylko stracić a nie zyskać.
abc 13.06.2023 10:33:56
A czy podjęto ze strony miasta jakieś kroki w sprawie tajemniczej inwestycji przy ul. Broniewskiego 17b ? ( dawny pawilon handlowy) Jakaś tajemnicza sala imprez, dyskoteka ze sprzętem nagłaśniającym i kolorofonami. Nikt mieszkańców okolicznych osiedli( bloków i domków jednorodzinnych nie informuje. Jakie zmiany się szykują. Jakie utrudnienia, kiedy imprezy i jakie, czy ktoś sprawdzał jaki może być poziom hałasu i dopuszczalną odległość takiego obiektu od mieszkań? Czy przetrwa to łąka kwietna i boisko? czy też inwestor zamieni je na parking? Czy ktoś prowadził z okolicznymi mieszkańcami jakiekolwiek konsultacje- NIKT !!!
Mieszkaniec 13.06.2023 10:25:28
Łącznik by się przydał. Nie musi być tam zaraz droga szybkiego ruchu ale wewnętrzna z strefa wiadomo zamieszkania i naprawdę wystarczy. Może przy okazji wyremontują te pordzewiałe latarnie i jaki chodnik w tym miejscu powstanie. Równie mogę napisać po co to osiedle poetów. Przecież tam rosły takie piękne porzeczki.
SIS 13.06.2023 10:23:34
Polaczenie 1Maja z Broniewskiego bardzo dobra propozycja komunikacja jest bardzo waźna. Oby do tego doszlo.
* 13.06.2023 10:11:35
Kiedy ten "przepiękny " promujący wizerunek (podjazd - odpadające płytki klinkierowe, ławka z wystającymi śrubami) przed Urzędem Miasta Sieradza będzie naprawiony? Wstyd obraz nędzy i rozpaczy.
relax 13.06.2023 09:47:54
ścieżki rowerowe są konieczne w tym miejscu, naprawa chodników, przejście dla pieszych przy US między Słowackiego a Wyspiańskiego i utwardzenie ul. Orzeszkowej od Słowackiego do Kochanowskiego i wystarczy. Cisza, spokój, zieleń.
As 13.06.2023 09:33:19
Musi tam być wreszcie przejazd. Niech się na wieś przeprowadza jak chcą ciszy. Kilka osób nie może niszczyć rozwoju komunikacji w mieście. Ps. Dlatego na wieś i tam założyć swoją kolonie na polach. Nikt wam nie będzie przeszkadzał a WUJT SIE ucieszy, bo ma niedługo ogłosić prawa miejskie gminy Sieradz, a sam się koronować w Chojnym na cesarza.
Z tego osiedla 13.06.2023 09:25:58
Garstka ludzi chce blokować przebudowę ulicy służącej udrożnieniu ruchu. Już się podłączyli znani radni.
esi 13.06.2023 09:20:07
Chyba o wiele lepiej jeśli zbudowano by całą ulicę Krasawna do 1-go Maja.
Sieradzanin 13.06.2023 08:58:50
Kochana ta nasza władza. To czego mieszkańcy chcą - nie robi. To czego nie potrzebują - ochoczo realizuje za nasze pieniądze. Partia się nie chwali, ale to jej zasługa.
Tajemniczy ogród 13.06.2023 08:54:48
Nie budować.i nie remontować niech osiedle porośnie trawa i bluszcz .

Więcej informacji

Zduńska Wola

Nowo wybrana Rada Miasta Zduńska Wola spotkała się dziś, 6 maja, na pierwszej sesji w kadencji 2024 - 2029. Radni odebrali zaświadczenia o wyborze oraz złożyli ślubowanie. Podczas obrad wybrano też prezydium rady.

0

Sieradz

Pierwsze obrady w nowej kadencji. Tak było dziś w Starostwie Powiatowym w Sieradzu, gdzie przed południem odbyła się sesja inauguracyjna Rady Powiatu Sieradzkiego.

0

Zduńska Wola

Radni powiatu zduńskowolskiego spotkali się na pierwszej w kadencji 2024 -2029 sesji. Na starostę wybrany został dotychczasowy wicestarosta - Wojciech Rychlik. Wybrano również prezydium powiatowej rady.

0

Nasze Radio 104,7 FM

17:22

Shut Up
Black Eyed Peas

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

17:24

Nie bądź zła o byle co
Czerwono Czarni/Jacek Lech

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

07.05.2024

"Afryka oczami pracownika UNICEF. Jak skutecznie pomagać?"
Spółdzielczy Dom Kultury w Sieradzu

10.05.2024

Giełda winyli
Teren wokół Ratusza w Zduńskiej Wolo
Wystawa Prac sekcji plastycznej UTW
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskie Woli
Marleyki
Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli
"600 Lat Statutu Warckiego- Ochrona Cisa Pospolitego"
Warckie Centrum Kultury

11.05.2024

Koncert zespołu Raz Dwa Trzy
Teatr Miejski w Sieradzu
Międzynarodowy Festiwal Melos - "Fortepian na cztery ręce"
Muzeum Walewskich w Tubądzinie
I Warcki Festiwal Chóralny im. Marcina Warteckiego
Kościół parafialny pw. św. Mikołaja Biskupa w Warcie
Ogólnopolski Mityng Otwarcia Sezonu Lekkoatletycznego w Sieradzu
MOSiR Sieradz
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2sanah
hip hip hura!
2+4Ariana Grande
we cant be friends (wait for your love)
3-2Alan Walker & YUQI & JVKE
Fire!