strzałka do góry
18.10.2023 11:54:06 (Aktualizacja: 09.11.2023 10:12:39)
Zduńska Wola

Zduńska Wola. Uwagi ws. spalarni odpadów

Do 16 listopada br. mieszkańcy mogą składać wnioski i uwagi w sprawie instalacji termicznego przekształcania odpadów komunalnych, która ma powstać w Zduńskiej Woli, na terenie Elektrociepłowni. Natomiast dziś, 9 listopada, w zduńskowolskim Ratuszu odbędzie się rozprawa administracyjna o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla tego przedsięwzięcia.

(fot. materiały UM Zduńska Wola)

Mieszkańcy Zduńskiej Woli mogą wypowiedzieć się w sprawie administracyjnej o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla przedsięwzięcia polegającego na "Budowie Instalacji Termicznego Przekształcania Odpadów Komunalnych w Zduńskiej Woli na działkach o nr ewid. gruntu: 32/4, 98/1, 98/4, 98/6, 160/11, 160/12, 160/9, 160/5, 160/6 oraz 160/7 w miejscowości Zduńska Wola obręb 0010".

Dokumentacja sprawy jest wyłożona do wglądu w siedzibie Urzędu Miasta Zduńska Wola, Biuro Zarządzania Energią i Ochrony Środowiska, pokój nr 501, ul. Stefana Złotnickiego 3 - budynek nr 5. Można zapoznać się z nią od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30 po uprzednim umówieniu się z pracownikiem urzędu pod nr tel. (43) 825 02 65.

W ramach udziału społeczeństwa zduńskowolanie mogą składać uwagi i wnioski. Przyjmowane są od 18 października do 16 listopada 2023 r. włącznie. Zgłosić je trzeba w siedzibie Urzędu Miasta Zduńska Wola.

Uwagi i wnioski mogą być wnoszone:

  • w formie pisemnej na adres: Urząd Miasta Zduńska Wola, ul. Stefana Złotnickiego 12, 98-220 Zduńska Wola
  • w formie ustnej do protokołu w siedzibie Urzędu Miasta Zduńska Wola
  • przez internet, np. e-mail, bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym pod adresem: urzad_miasta@zdunskawola.pl
Uwagi i wnioski rozpatrzone zostaną przez prezydenta miasta Zduńska Wola, a odniesienie się do nich nastąpi w decyzji środowiskowej. Ponadto prezydent wyznaczył termin rozprawy administracyjnej otwartej dla społeczeństwa na 9 listopada 2023 r. na godz. 17:00. Rozprawa odbędzie się w sali konferencyjnej Miejskiego Domu Kultury Ratusz przy pl. Wolności 26 w Zduńskiej Woli.

Rozprawa nie rozstrzyga realizacji inwestycji, jest elementem postępowania administracyjnego i służy zapewnieniu udziału społeczeństwa w ocenie oddziaływania na środowisko dla przedsięwzięcia. Służy zagwarantowaniu komunikacji pomiędzy społeczeństwem, organami administracji i inwestorem oraz wyjaśnieniu wątpliwości związanych z oddziaływaniem przedsięwzięcia na środowisko.

ws / źródło: UM Zduńska Wola
Komentarzy: 70

Komentarze

Nasze miasto 21.11.2023 21:37:38
Bardzo dziwna sprawa niedawno zakończono budowę portu przeładunkowego w Zduńskiej Woli ogromna inwestycja wszystko zostało uruchomione a rocznie miało być tam obsługiwanych według deklaracji 400 tysięcy kontenerów czyli ponad 1000 sztuk dziennie. Prawie codziennie jeżdżę tamtędy i nie widzę żadnego ruchu po prostu wszystko stoi. Czy to może przypadek że po zakończeniu inwestycji chcą wybudować spalarnie śmieci i będziemy dostawać 1000 kontenerów ale śmieci z unii europejskiej wtedy port będzie pracował pełną parą. Zduńska Wola jest jednym z 50 najbardziej zanieczyszczonych miast w Europie !!! Powietrze jest już teraz tragiczne. Byliśmy z dzieckiem u lekarza ponieważ rok temu było w szpitalu z powodu duszności przebadaliśmy je pod względem wszystkich chorób płuc alergii i bakterii wywołujących kaszel. Pani doktor po obejrzeniu wszystkich wyników stwierdziła jednoznacznie to nie jest ani choroba ani alergia to zduńskowolski smog. Do domu zakupiliśmy oczyszczacz powietrza a dziecko pojechało na tydzień nad morze nastąpiła całkowita poprawa kaszel ustąpił niestety jest to chwilowe wszystko wróci wraz ze smogiem. Pozdrawiam rządzących i ludzi którzy piszą że spalarnia nie będzie szkodzić ludzie opuszcza Zduńska Wole ...
Zdwolak 12.11.2023 19:18:46
Nie zgadzam się na zwożenie śmieci do mojego miasta. I nie ważne czy będą to śmieci z Sieradza z Piotrkowa czy z niemiec!!!!!!!!!!!!!
ekolog 11.11.2023 20:21:10
Nie wiedziałem ze tylu debili chodzi po zdunskowolskich ulicach!Spalarnia to przyszłość,tańsza energia,tańszy wywóz smieci,tansza energia.Debile dale wola wywozić odpady na wysypiska gdzie wszystko idzie w wody gruntowe zatruwa srodowisko naturalne a co za tym idzie - ludzi.Tych naszych zduńskowolskich ekologów sponsoruje były senator ktory sam postawił mało ekologiczny zakład produkujacy profile okienne.Ciekawe czy tez bedziecie protestowac jak ceny ciepła i energi spadna .
Zatroskana 11.11.2023 09:05:54
Byłam na tym spotkaniu od początki do końca. Jak ktoś mówi, że mieszkańców było jak na lekarstwo to KŁAMIE. Jak na ograniczony sposób informowania przez urząd o rozprawie to był duży tłum i miejsc brakowało. Inwestorom i profesorowi, który sam zaprzeczał swoim słowom, dano dużo czasu na wypowiedź a mieszkańcom chciano dać zaledwie po 2 minuty. Było mnóstwo słusznych argumentów: zła lokalizacja, emisja trujących chorobotwórczych dioksyn, furanów i metali ciężkich, która jest tu największa ze wszystkich działalności przemysłowych człowieka, przewymiarowanie inwestycji do 120 tys. ton spalanych odpadów rocznie gdy miasto wytwarza 15 tys. ton rocznie, kolejne wytwarzanie ogromnej ilości ( 30% palonego wsadu zostaje) niebezpiecznych odpadów w postaci żużli, mówienie przez inwestorów, że palenie węglem jest takie wysoko emisyjne ( nie porównywano dioksyn i metali ciężkich tylko emisję CO2, która w spalaniu odpadów też występuje i będzie niedługo również obciążona opłatami za emisję) abyśmy na koniec dowiedzieli się, że inwestor wyłączy tylko jeden piec z czterech a więc opalanie węglem pozostaje obok palenia odpadów. Inne argumenty to spadek wartości nieruchomości, za który nie będzie odszkodowań i potencjalne wyludnianie się miasta oraz ogromne problemy najbardziej wrażliwych na takie emisje organizmów jakim są pszczoły, o których nikt nie myśli oprócz Stowarzyszenia Pszczelarzy. Raport oddziaływania na środowisko jest pisany na zamówienie inwestora, poprawiany wielokrotnie tak aby dopasować się na papierze do wymagań instytucji. Rzeczywistość nie jest taka idealna. Wysoko żrące, kwaśne substancje w procesie spalania powodują występowanie częstych awarii a inwestor pisze, że nie jest to zakład o zwiększonym ryzyku awarii, więc nie będzie podlegał wyśrubowanymi reżimowi w tym zakresie. Monitoring dioksyn i metali ciężkich nie będzie ciągły a jedynie co pół roku. Normy dopuszczają wielokrotne występowanie awarii systemu monitoringu. Powyżej 10 awarii urząd wzywa inwestora do wykonania naprawy.a jak to egzekwuje…?
Twarde dane 11.11.2023 08:36:17
To wszystko nie jest takie fajne jak się może wydawać. Taka Francja mocno zredukowała ilość spalarni wcale nie dlatego, że produkuje mniej śmieci. Spalarnie faktycznie spalają śmieci w bardzo wysokiej temperaturze, likwidując około 75% fizycznej objętości odpadów. Jest to jednak efekt głównie „wizualny”. Przy spalaniu powstaje po prostu nowy rodzaj bardziej toksycznych odpadów pod postacią popiołu dennego (nadal 25% masy tego co wjechało do spalarni) oraz bardzo, bardzo dużo toksycznego dymu i oparów, nie wspominając o ściekach czyli bardzo zanieczyszczonej wodzie i płynach używanych do filtracji lub gaszenia popiołu dennego.
Ja 11.11.2023 08:28:33
O jakich śmieciach że Zduńskiej Woli mówicie!!? Przecież do spalarni trafiają śmieci posegregowane w "segregowniach" , a nie prosto że śmieciarki. A więc śmieciarki zawiozą zduńskowolskie śmieci do posegrowania tam je zmieszają że śmieciami z np. Częstochowy, Sieradza, Wielunia, Radomska itd , posegregują, a później te posegregowane śmieci przyjadą do Zduńskiej Woli żeby je spalić. To gdzie tu obszar na oszczędności!!!! Zarobi tylko właściciel spalarni bo niby dlaczego ma palić nasze śmieci jeżeli ɓedzie miał możliwość spalić niemieckie śmieci i zarobić więcej. My w Polsce zostaniemy z górami polskich śmieci, a my w Zduńskiej Woli będziemy wdychać dym i pyły że spalarni nie mówiąc już o spalinach z 30 ciężarówek przywożących codziennie śmieci dziennie
Mieszkanka 10.11.2023 21:49:09
Byłam na tym spotkaniu . I mogę wypowiedzieć się na ten temat. Takiej szopki jak tam i takiego cyrku nie widziałam już dawno. Mieszkańców jak na lekarstwo ale za to prężnie działający niby ekolodzy, stowarzyszenia co o ekologii nie mają zielonego pojęcia - mnóstwo. Ludzie jakby dopiero teraz się obudzili, przecież o spalarni EC trąbi od 1.5roku. Wielkie mi zdziwienie. Jak nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o pieniądze. Niektórzy na tym chcą się dorobić, dyrektorzy Elektrociepłowni również (ktoś myśli, że dadzą pracownikom to się grubo myli) Na wiosnę są wybory prezydentów miast, wójtów i innych. Jedni na tym chcą wypłynąć, drudzy nieźle zarobić. Ludzie przecież wasi rodzice składowali śmieci w waszym lesie Paprockim na którym teraz jest las. Wasze śmieci są w lasach Ptaszkowice, Młodawin czy Rojków. To tam niestety wasi przodkowie składowali swoje odpady komunalne. Jakby ktoś był naprawdę zainteresowany pojechałby w tamtym roku do spalarni śmieci w Czerwonce lub teraz do Bydgoszczy i opowiedział prawdę. Jakoś nie widziałam by ktoś zabierał w tej sprawie głos. Na nowy rok życzę wam wszystkim sporych podwyżek za wywóz waszych śmieci może wtedy coś zrozumiecie.
Typowe 10.11.2023 21:28:41
Trochę faktów bez mitów 1 Śmieci z miasta i okolic do 100km bo takie będzie zapotrzebowanie, aby zastąpić węgiel 2 Zero szczurów i robactwa, śmieci w zbiorniku zamkniętym z zapasem na 3dni pracy ciągłej żadnego składowiska 3 Nowoczesne spalarnie to i nowoczesne rodzaje filtrów 4 Ile z osób negujących spalarnie było w Poznaniu czy Bydgoszczy, aby sie przekonać jak to wygląda 5 przeszkadza nowoczesna spalarnia nie przeszkadzają osiedla kopciuchow i zakłady pana T
Bunga Bunga 10.11.2023 20:18:37
mi nawet pasuje ta spalarnia
cukiernik 10.11.2023 18:37:32
ostatnio byłem w biedornce i spotkałem tam takiego Jarka, Jarek jak to Jarek na początku nic mądrego nie powiedział, ale później napomknął i wykrzustil z siebie: stop spalarni śmieci w Zduńskiej woli, unia za nasze pieniądze chce nam urządzić piekło na ziemi my na to nie pozwolimy, trzeba Polski suwerennej i wolnych od śmieci z Afryki i Niemiec
Ja 10.11.2023 12:44:18
Byłam wczoraj na spotkaniu . Najważniejsze moje wnioski: śmieci będą zwożone od Turka po Sieradz , Poddębice i Łódź. To przynajmniej 10 razy więcej niż produkuje Zdunia, odpadów po spaleniu będzie przynajmniej 3razy więcej niż mieszkańcy tworzą.Co najmniej 24 tiry będzie dziennie przewozić w/w śmieci, nasze miastowe dalej będą wywożone,bo spalarnia musi mieć już po jakieś obróbce, bo na takie prosto ze śmieciarki nie mają pozwolenia w projekcie. 5 km od spalarni obejmuje całe miasto to te 39 tysięcy mieszkańców. Najbliższe tereny od spalarni to domki ,przedszkole ... Żadnych badań,kosztów i zysków dla mieszkańców Mówię NIE DLA SPALARNI
Wszędzie 10.11.2023 12:31:28
Smrodzą, niestety. Czym mniejsza dziura tym więcej syfiarzy. W miastach też niestety jak pospacerujesz po zmierzchu to aż strach oddychać gdzieniegdzie. Gdzie ludzie mają rozum, nie wiem. Dlaczego tak smrodzą? Sami to przecież wdychają. Po nowym roku jak dołożą podwyżek to będzie ciekawie.
. 10.11.2023 10:33:26
Z mojej okolicy jest b. mało śmieci. Większość spala śmieci w piecach. Nie muszą się wypowiadać. TO. CZUĆ. PREZYDENT ,jeśli jest dla wszystkich. - mógłby pospacerować w ramach godzin pracy po osiedlach domków jednorodzinnych . Może szkoda chłopa. Rak płuc murowany.
Mieszkaniec 10.11.2023 06:45:10
Pokora na Szkolnej jest podłączony do miejskiej sieci cieplowniczej,więc czego nie rozumiecie???
Anymous 09.11.2023 20:03:55
Tylko czekali żeby afery przed wyborami nie było i żeby Ziółkowski jak najwięcej głosów zebrał. PO równa się zło. A PISIORKI poszły na ciepłe stołeczki do Urzędu Marszałkowskiego i mają miasto w czterech literach. Jak odsuną od władzy Schreibera to wrócą do miasta i będą walczyć z PO.
Bydom 09.11.2023 19:18:18
Webry wąchać plasktyk i inne ścierwo. No co?
I znowu źle 09.11.2023 18:05:29
Jak budują w zduni parki, to niezadowolenie że inwestorów nie ma. Jak jest inwestor to też źle. Co wam mają w tej zduni postawić jak tylko są takie oferty.
Ps 09.11.2023 17:44:33
Tak czytam i jeśli Pan T. Rzeczywiście się tak zaangażował to niech najpierw pomyśli o zabezpiecEniu zeby z jego zakładu ckm nie śmierdziało plastikiem....dziwnym trafem śmierdzi najbardziej w nocy i nad ranem
Karol 09.11.2023 15:18:23
To niemiecka firma buduje wiec pytanie my smrod i syf a oni zyski. Nie zgadzam sie na spalarnie
Ja 09.11.2023 14:30:06
Myślę,że Zdunia nie tworzy takiej ilości śmieci , żeby musiała mieć spalarnie. W związku z tym ,że będzie za mało śmieci więc będzie przywozić nie wiadomo skąd i nie wiadomo jakie . Może się okazać ,że oprócz masy szczurów dostaniemy dodatkowo w prezencie jakieś chemiczne i biologiczne odpady. Przecież nikt tego nie będzie kontrolował, bo to duże pieniądze . Ile wysypisk śmieci kończyło się podpaleniem ,żeby przykryć przekręty. Dlaczego niemiecki Lidl chce wozić swoje śmieci do Gietrzwałdu? U siebie nie mają sortowni ?,spalarni? To my mamy mieć cały syf. Zduńska to kolejny przykład. Oczywiście,że z przyzwoleniem zdradzieckich władz czy to krajowych czy lokalnych. Niektórzy za judaszowe srebrniki zrobią wszystko.
Talent 09.11.2023 12:52:58
Zduńskowolanie słusznie narzekają na wysokie koszty ogrzewania i ciepłej wody, ale jakoś nie widzą skąd się to bierze. A to polskie kopalnie nas doją gdyż ich kiepski węgiel jest znacznie droższy niż na giełdach światowych. Tam tanieje a u nas drożeje -bo to „polskie złoto”! Gdy był tani i kopalnie były nierentowne to wyciągali rękę do nas po dotacje a jak podrożał to dotacji nie zwrócą tylko przyznają sobie podwyżki i nagrody 13-tki; 14-tki… Prąd z takiego węgla zawsze będzie drogi, więc potrzebna mu konkurencja a śmieci jako paliwo nic nie kosztują -ba mogą mieć cenę ujemną, bo za odbiór się przecież płaci. PS. Wymogi emisyjne dla spalarni odpadów są wielokrotnie ostrzejsze a emisja mniejsza niż dla spalania węgla w elektrociepłowni o podobnej mocy, nie mówiąc już o setkach kopciuchów trujących nasze miasto zaraz po zmroku. Jest to chyba jedyna szansa na szybkie wyrwanie naszego miasta z czołówki rankingu najbardziej zatrutych.
Nick 09.11.2023 12:22:23
Bajdy internautów o robactwie, gryzoniach i muchach to zwyczajna fantazja, banialuki amatorów prostych sensacji, podobnie jak o ewentualnych wyziewach z komina, a co do zanieczyszczeń mogących wylatywać z komina, to z uwagi na jego wysokość sama Zduńska Wola jest zagrożona w niewielkim stopniu a większość ewentualnych zanieczyszczeń może opadać w gminach sąsiednich a nie w samym mieście.
cala ja 09.11.2023 11:53:49
w innych krajach takie spalarnie sa juz na porzadku dziennym nawet w centrach misdt i nic nie smierdzi i ceny nizsze ludzie poczytajcie troche w necie a nie pieprzenie trzcinskiego wierzycie jemu to po prostu nie na reke wykupuje powoli tereny po woli i robi to po cichutkuva pani gzik niech lepiej sie z nim nie solidaryzuje bo ludzie to zapamietaja spalarnia jedyny minus ze ludzie ktorzy niedaleko tam mieszkaja to na pewno ich nieruchomosci straca na wartosci no bo glupil madry polak nie kupi domu obok spalarni poczytajcie ze ta spalarnia wyjdzie naszemu miastu na dobre.
Qaz 09.11.2023 10:59:27
Super i jak najwięcej takich tablic w mieście.
Andrzej 09.11.2023 10:27:46
Zobaczycie ile robactwa gryzoni i much się zleci do tych śmieci i będą w regionie umilać mieszkańcom letnie wieczory
do Romek,co ma wesoły domek 08.11.2023 15:11:07
w każdym mieście wszystko drożeje /pokaż mi miasto gdzie wszystko tanieje/- takie mamy rządy w tym kraju, odejdą wkrótce ale zostawią nam syf na wiele lat sprzątania
EZD 08.11.2023 11:27:04
Musi to być gruby wałek, że tak inwestują w posty Przerob będzie tak duży że trzeba będzie śmieci zwozić do Zduńskiej Woli. Na początku będą to śmieci z okolicznych gmin, ale skończy się na niemieckich śmieciach.
niemiecki żyd 07.11.2023 23:20:17
Byłem w spalarni śmieci w Poznaniu i nie czuć żadnego smrodu,skąd ci ludzie wiedza ze będzie śmierdziało?Może to śmierdziele co sami śmierdzą i nie lubią konkurencyjnego smrodu?
Romek 07.11.2023 17:58:35
Za wodę już płacimy sporo i będziemy więcej płacić, za śmieci tez b dużo płacimy a będzie więcej. Ta spalarnia obniży zanieczyszczenie w mieście. Może czas najwtższy rozliczyć władzę miejską za skok na nasz hajs, w tym mieście wszystko drożeje i znika,ale kieszenie wielbicieli i darczyńców Pokory i spółki rosną. Trekner uciekł z RM , gdzie PiS jest, działał w sprzeczności interesu Miasta zasiadając jak paff w fotelu Wice Prezesa Spółdzielni i doi wszystkich teraz mieszkańców ze spółdzielni. Taka to jest platforma w tym mieście. Swoi na swoim za NASZE!!!
Mateusz - student 07.11.2023 17:52:20
Nowoczesna spalarnia jest w Poznaniu i nikt tam nie płacze i nie narzeka. Mają z tego energię elektryczną i cieplną. Kto ma postawić tą spalarnię,jeśli Hitachi jestem ZA. Mega oszczędność dla mieszkańców to będzie. Szkoda, że mało tu profesjonalnej informacji nt tej spalarnii, tylko krzyk polityczny.
ed 07.11.2023 13:14:09
No ikomu przeszkadza spalarnia? Dzisiaj rano w skrzynkach na listy pojawiło się pismo byłego senatora i posłanki ze Zd.Woli, która niestety jeszcze nie złożyła ślubowania poselskiego, że spalarnia to wielkie nieszczęście dla Zd. Woli, że potanieją okoliczne nieruchomości, ludzie się potrują smrodem. Okazuje się, że spalarnia sąsiaduje z CKM Extrusion Profile Okienne będącą własnością autora wspomnianego pisma. Teraz wiadomo komu spalarnia jest solą w oku, kto jej nie chce. Lepiej niech mieszkańcy płaca coraz wyższe opłaty za transport śmieci aniżeli je spopielić na miejscu i mieć z tego jeszcze energię elektryczną.
luk01 07.11.2023 13:05:41
Żadnej spalarni, bo śmierdzi, bo zanieczyszczenia. Jak jeden z drugim produkuje te śmieci w domu to im nie śmierdzi i nie zanieczyszcza? Lepiej zakopać żeby dzieci lub wnuki na tym mieszkały bo ziemia przerobi? Latami ludzie palili w kopciuchach i nie przeszkadzało. Ludzie, mamy 21 wiek i na dzień dzisiejszy spalarnia to najlepsza opcja. Produkujcie mniej śmieci to będzie mniejszy problem.
Obserwator 07.11.2023 12:42:46
Pracowałem kiedyś w elektrociepłowni tylko ze w Sieradzu i widziałem jakie są zabezpieczenia przed niedozwoloną emisja spali i jak często jest to sprawdzane przez instytucje państwowe. Ta spalarnia to strzał w dziesiątkę nie dość że jest szansa że śmieci mogą być tańsze to jeszcze i centralne ogrzewanie i ciepła woda też
Mieszkaniec 07.11.2023 11:50:30
Vimes tzn.Konrad zjedz snickersa i przyjmij krytykę z ...pokorą !!!
Vimes 07.11.2023 08:18:29
Ja idę na tę rozprawę administracyjną do ratusza. I biorę popcorn, bo to będzie lepsze niż jakikolwiek cyrk. I tak i tak wybudują... Będzie czyściej i bez problemu się dogadają z okolicznymi gminami jak będą chcieli... Wszyscy mogliby być zadowoleni. Poza oczywiście ludźmi, którym spalarnia śmieci kojarzy się tylko z wrzucaniem wszystkiego jak leci do otwartego ognia. Jakoś ludziom nie przeszkadza ani dawna Izolacja w tej okolicy, ani produkcja plastikowych profili przez Budvar... A te są bardziej w mieście niż elektrociepłownia. W sensie bliżej centrum, bo ta okolica jest tak bardzo częścią miasta, że większość mieszkańców musiała najpierw sprawdzić na mapach, gdzie jest ulica Struga, Murarska albo Kryształowa. Ludzie biją pianę, bo mogą się na czymś wyżyć. W życiu tej spalarni nie zobaczą inaczej niż na zdjęciach, bo nigdy nawet nie pojadą w jej okolice. Mamy XXI wiek i wypadałoby skorzystać z jego dobrodziejstw w końcu, a nie mentalnie tkwić w ubiegłych dziesięcioleciach i dawać się nakręcać wszystkiemu, co znajdziecie w internecie. Hah, chcecie rozliczać prezydenta w wyborach? Brawo, macie pełne prawo do tego. Ale powiem Wam coś na ucho. Jedyny zły krok w całej tej inwestycji to było wypuszczenie elektrociepłowni z miejskich rąk. Ale na pewno nie klepnięcie decyzji o budowie NOWOCZESNEJ spalarni śmieci. Chyba że faktycznie idźmy w drugą stronę i zrezygnujmy z cywilizacyjnych osiągnięć. Zróbmy program "Wygódka+", budujmy je wszędzie (no i koniecznie w blokach oddzielna dla każdego mieszkania, takie małe szeregowce pod blokami) i przestańmy korzystać z sieci kanalizacyjnych, bo to przecież zło, a z oczyszczalni potem śmierdzi i truje... Ech. Popcorn. Nie zapomnieć o popcornie w czwartek.
Fan 07.11.2023 04:42:32
Nikt z komentujących nigdy nie widział spalarni na oczy, a ma tyle do powiedzenia w komentarzach.
Do Maniek 06.11.2023 22:15:54
Maniek obudź się, ta spalarnia będzie produkować dużo, dużo mniej smrodu niż twój kopciuch. O jakim truciu bajdurzysz? Co ty w ogóle popalasz?
Maniek 06.11.2023 20:48:17
Przecież ta spalarnia to poroniony pomysł , nie dość że sąsiedni zakład mocno truje mieszkańców to jeszcze to chcą nam dołożyć ? Jeśli to powstanie będzie trzeba rozliczyć PO w przyszłorocznych wyborach samorządowych .
Waldek 06.11.2023 20:23:02
Ano Niemcy będą zwozic śmieci do Polski i tutaj spalać.... Macie pseudo ekologię a zabawa zacznie się gdy wprowadza liczenie śladu węglowego i imigrantów żeby wymiesza naród. Platforma jest postepowa nie zatrzyma tego
Nowy 06.11.2023 20:14:08
Śmierdząca na całą Zdunska Wolę oczyszczalnia ścieków nikomu nie przeszkadza a z powodu spalarni taki hałas?
Eco 06.11.2023 18:32:21
Przy obecnej technologii spalania i filtracji tylko się cieszyć i zarabiać na tym. Po co te dyskusje???
zmartwiona 06.11.2023 15:02:19
Warto zapoznać się z artykułem, bez spalarni i tak jesteśmy wysoko w niechlubnym rankingu najbardziej rakotwórczych miast. Po uruchomieniu spalarni na pewno nie będzie lepiej... https://wydarzenia.interia.pl/kraj/news-niechlubny-ranking-polskich-miast-wyroznia-sie-jedno-wojewod,nId,7124706
Tuptuś 03.11.2023 07:07:27
Z tego co słyszałem to tylko pracownicy EC będą zadowoleni ze spalarni bo wypłaty gdy ruszy spalarnia mają im podnieść o około 40% to który z nich będzie przeciwko?
będzie lepiej 29.10.2023 00:01:16
W spalarni mają być spalane śmieci z miasta i okolic nic z niemiec...
Do "NIEMIECKI BIZNES" 20.10.2023 23:52:37
A Ty to jakie śmieci produkujesz? Polskie czy niemieckie, a może własne i co z nimi robisz? -Mam tylko nadzieję że sam nie ich spalasz. Nie rozumiem też jakie ma znaczenie kto jest właścicielem elektrociepłowni. -Mogłeś ją kupić.
Mieszkaniec ale nie Zduńskiej Woli 20.10.2023 13:00:42
Tak czytam te niektóre komentarze i wszystko ładnie pięknie drodzy mieszkańcy miasta Zduńska Wola ale wysypujcie sobie te śmieci u siebie. Dzisiaj odpady są wywożone pod górę Kamieńsk a ludzie którzy tam mieszkają też nie chcą Waszych śmieci.
Niemiecki biznes 20.10.2023 10:50:52
Najpierw sprzedali elektrociepłownię niemcom, teraz będą w niej spalać niemieckie śmieci, a Polacy będą kupować od niemców zielone certyfikaty bo przedsiębiorstwa będące na terenie Polski zatruwają środowisko. Business level hard
Obywatel 20.10.2023 06:36:32
Nie chcecie spalarni śmieci przy Elektrociepłowni Zduńska Wola. Ja mam dla was idealne rozwiązanie. PRZESTAŃCIE PRODUKOWAĆ ŚMIECI. Nie ma śmieci, nie ma spalarni.
do młody mieszkaniec 19.10.2023 22:54:03
jesteś podatny na propagandę TVNPO a PLATFORMA OBYWATELSKA prowadzi cię jak konia do zagrody, przez drogę zrobią ci krzywdę a ty powiesz że jest dobrze
Mieszkaniec 66 19.10.2023 13:51:48
Kopalnie pozamykać, węgiel truje. Spalanie śmieci czysta ekologia.
Kola 19.10.2023 11:20:45
Lepiej spalać śmieci w przemysłowych spalarni niż to co się teraz dzieje po osiedlach domków. Zapraszam wieczorem na spacer po po mieście .
Mieszkaniec 19.10.2023 10:53:24
Najpierw zlikwidujcie smród z oczyszczlni ścieków na Spacerowej
Młody mieszkaniec 19.10.2023 10:51:26
Czytając komentarze to na nie są sami "patrioci" z TVPIS, ludzie obudźcie się z waszego pięknego snu i zacznijcie myśleć! Można było jechać i obejrzeć na żywo jak wygląda taka spalarnia, szkoda, że wtedy was tam nie było, a od nowego roku ceny jak wystrzela w górę co wtedy powiecie?
ekolog 19.10.2023 10:20:31
Zobaczcie jaka obłuda. Przed wyborami do Parlamentu bali się wyjść z taką informacją. Ponieważ by PO w mieście dostało ileś tam głosów mniej. Teraz gdy już są znane wyniki wyborów to nawet nie czekali tydzień czy miesiąc tylko jak PKW ogłosiła oficjalnie wyniki wyborów to środa rano mamy już informację. Ale zapomnieli że będą niedługo wybory samorządowe. Wyrzucimy te niemieckie śmieci z miasta!!!
Realista 19.10.2023 10:10:17
Drodzy mieszkańcy Zduńskiej Woli. Nikt nie chce składować waszych śmieci. Każdy przejechany kilometr do składowiska odpadów komunalnych dodatkowo kosztuje 2zł. Z nowym rokiem będziecie płakać, że za śmieci płacicie jak za zboże. Mieszkańcy nie tylko spalarnia daje pozbycie się waszych śmieci ale także da wam ciepło. Chcecie by wasze miasto się rozwijało dawało nowe stanowiska pracy. Jak to ma się odbywać jak wszyscy są na NIE. Uważacie, że co metr ławeczka i klomby kwiatów na rondach to szczyt możliwości waszego miasta. Nie będziecie chcieli teraz tej spalarni, unia narzuci wam swoją wolę i w przyszłości tak czy siak powstanie. Teren przy Elektrociepłowni to idealne miejsce na taką inwestycję. Później mogą zrobić byle gdzie i wtedy będziecie mieli problem. Niestety unia narzuca nam odejście od węgla i gazu. Więc zapytam się was drodzy mieszkańcy z czego chcecie mieć ciepło w kaloryferach. Czym ma was ogrzewać ta wasza elektrociepłownia?
Do mieszkaniec 19.10.2023 09:57:39
Czy to na pewno tylko Niemcy przywozili śmieci do Polski? A czy nie było tak, że w większości to samochody należące do Polaków przywoziły śmieci z Zachodu inkasując za to naprawdę grubą kasę, a zwożone śmieci składowane były również za gigantyczne pieniądze na nieruchomościach należących niemal w 100% do Polaków?
mieszkaniec 19.10.2023 08:41:50
Czy to będą te śmieci, które Niemcy bezprawnie przywieźli do Polski u teraz mają je zabrać do siebie?
Stasiek 19.10.2023 08:27:57
Mniej szkodliwe dla środowiska jest spalanie NIEKTÓRYCH odpadów w profesjonalnych, zabezpieczonych instalacjach niż wywożenie tych samych śmieci na gigantyczne wysypiska albo, co z upodobaniem czynią Prawdziwi Patriotyczni Polacy, wywalanie ich do rowów przydrożnych albo wywożenie do lasu.
Do mazena 19.10.2023 07:17:11
Och marzena widzę z lewactwa. A co tobie pasuje. Może jak wybudują ta spalarnie to się przeprowadzisz w jej pobliże... To jak tobie nie pasuje to se jedz w inne strony. Nie masz pojęcia co to jest taka spalarnia. Rok dwa spokoju bo wszystko nowe później nikt filtrów nie czyści i nie wymienia. Syf smród i robactwo..jak to zbudują to wszystkie urzędy powinny być przeniesione w jej pobliże
Romanottt 19.10.2023 07:10:50
Niedawno składowisko olejów z Niemiec, teraz spalarnia niemieckich śmieci. Widać prezdento jest ostro sponsorowany przez naszych wrogów i znów zamierza narobić nam syfu pod nosem!!! Do tego beznadziejne śmieszne kawałeczki zieleni za grube setki tysięcy zł. Zaraz pozamyka centrum miasta aby ziomki sobie kawiarnie na placu pootwierały. A PYTANIE. Gdzie nowe zakłady pracy dające ludziom zatrudnienie??? Już teraz tłumy jeżdżą do łodzi marnując życie na dojazdy :/
Marzena 19.10.2023 06:07:59
Zdunskowolanie Wam to już nic nie pasuje? Jakikolwiek inwestor potrzebuje decyzji środowiskowej to wiecznie w tym mieście jest problem z ludźmi, na wszystko nie. Chcecie ttlko same sklepy i McDonalda?
Do "kuriozum" i EZD 18.10.2023 23:52:45
Ja wolę jedną profesjonalną spalarnię śmieci spełniającą normy niż setki takich w domkach na każdym osiedlu. Proszę tyko wyjrzeć za okno tuż po zmroku a wszystko będzie widać i czuć.
Piotr 18.10.2023 23:06:20
Czyli w zbliżających się wyborach samorządowych trzeba będzie podziękować prezydentowi za taki prezent dla miasta
Andrzej 18.10.2023 21:48:51
Już czuję jaki smród i ile robactwa i gryzoni przybędzie w okolicznych terenach
EZD 18.10.2023 21:36:37
ZDUŃSKA WOLA JEST W RANKINGU PIĘĆDZIESIĄTCE NAJBARDZIEJ ZANIECZYSZCZONYCH MIAST W EUROPIE według FOCUSA
EZD 18.10.2023 21:29:13
MY MIESZKAŃCY ZDUŃSKIEJ WOLI NIE CHCEMY SPALARNI ODPADÓW ŚMIECI !!!!!! ELEKTROCIEPŁOWNIA PRZEJĘTA PRZEZ NIEMIECKĄ FIRMĘ CHCE SPALAĆ ŚMIECI W POLSCE I ZARABIAĆ DUŻE PIENIĄDZE.ZAKŁAD Z ODPADAMI KTÓRY MIAŁ BYĆ NA ULICY PRZEMYSŁOWEJ DZIĘKI MIESZKAŃCOM ZDUŃSKIEJ WOLI NIE POWSTAŁ .TERAZ WŁADZE Z PLATFORMY OBYWATELSKIEJ WYMYŚLI ŻE CHCĄ SPALARNIE.Chodniki na całej ulicy Przemysłowej są potrzebne a nie spalarnie i więcej firm składujące odpady.
do Koriozum 18.10.2023 21:26:50
Lepiej śmieci wywieźć na wysypisko i tam spalić jak się uzbiera, co nie?
ktoś 18.10.2023 21:24:49
przeczytajcie i zobaczcie w internecie prawie 60 letnią spalarnie w Wiedniu i zastanowcie jaka to przyszlość ekologiczna i ekonomiczna dla mieszkanców
Kuriozum 18.10.2023 17:25:58
Spalarnia w mieście. Może to nie ścisłe centrum no ale bez przesady
Zielona Zdunska Wola 18.10.2023 16:21:05
Chyba cos tu nie gra. Powinni sie wypowierdziec mieszkancy w tym temacie. Spalarnia w zdunskiej woli ?

Więcej informacji

Wojownicy z Sieradza

Dzisiaj, 00:13:30
Sieradz

Dobre występy zawodników Sieradzkiego Klubu Karate Kyokushinkai. Podopieczni Roberta Wajgelta zdobywali medale na turniejach w Kole i Radomsku.

0

Trzy szybkie sety

Wczoraj, 22:09:13
Zduńska Wola

Nieudane spotkanie zawodniczek Akademii Siatkówki Zduńska Wola w II lidze. W meczu 7. kolejki przegrały u siebie z wiceliderem KS Pajęczno 0:3. W wyniku porażki zduńskowolanki spadły na ostatnie miejsce w tabeli.

0

PATRONAT

Porażka z wiceliderem

Wczoraj, 21:55:26
Sieradz

Tubądzin Volley MOSiR Sieradz przegrał na wyjeździe z Chrobrym Głogów 1:3 w meczu 9. kolejki siatkarskiej II ligi. Sieradzanie pozostają na 10. miejscu w tabeli.

2

Nasze Radio 104,7 FM

07:00

Dni, Których Nie Znamy
Marek Grechuta

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

07:02

Księżyc i legenda
Waganci/Anna Jantar

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

24.11.2024

Turniej z cyklu Grand Prix Sieradza w halowej piłce nożnej
Hala 15. Sieradzkiej Brygady Wsparcia Dowodzenia w Sieradzu
Otylia Swim Tour
Basen Zduńska Woda
Projekcja filmu "U Pana Boga w Królowym Moście"
Centrum Kultury w Błaszkach
Festiwal roślin
Hala sportowa II LO, ul. Żeromskiego 8, Sieradz
Obchody Dnia Kolejarza
Osiedle Karsznice w Zduńskej Woli

25.11.2024

Festiwal "Między zmysłami"
Centrum Integracji Ratusz Zduńska Wola
Wykład
Sala Konferencyjna na ul. M. Tarnowskiego (nad Biblioteką Publiczną w Warcie)

26.11.2024

Zbiórka krwi
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli, ul. Długa 4
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3Teddy Swims
Bad Dreams
2+18Zalia
diament
3-1Lady Gaga, Bruno Mars
Die With A Smile