strzałka do góry
07.02.2024 13:51:45 (Aktualizacja: 09.02.2024 10:10:09)
region

Dziś protest rolników

Dziś protest rolników. To wydarzenie może oznaczać utrudnienia na drogach powiatu sieradzkiego. Policja zachęca do szukania alternatywnych tras oraz unikania podróży, gdy nie jest to konieczne. Traktory wyruszyły o godz. 10 ze Złoczewa, Kościerzyna (gm. Wróblew) i spod Zduńskiej Woli. Cel to pl. Wojewódzki w Sieradzu.

(fot. arch. KPP Sieradz/zdjęcie ilustracyjne)

W związku z protestem utrudnienia mogą wystąpić głównie na drodze wojewódzkiej numer 482, drodze krajowej numer 12 oraz na ulicach Sieradza, Piłsudskiego, al. Pokoju i Jana Pawła II do ronda NSZZ Solidarności Rolników Indywidualnych. Traktory mają też przejechać drogą ekspresową S-8 od węzła Sieradz Południe do węzła Sieradz Wschód. 

W proteście ma wziąć udział ponad sto ciągników rolniczych. Sieradzka policja zwraca się z prośbą do wszystkich uczestników ruchu drogowego o zachowanie ostrożności oraz stosowanie się do poleceń wydawanych przez funkcjonariuszy.

Aby zminimalizować wpływ protestu na codzienne życie, sugeruje się unikanie podróży samochodem, jeśli to tylko możliwe. Jeżeli jednak konieczne jest przemieszczanie się, warto wcześniej zaplanować trasę i skorzystać z dostępnych dróg alternatywnych.

Część traktorów wjedzie o godz. 11 na pl. Wojewódzki w Sieradzu z petycją do rządu, która ma być wręczona na ręce władz samorządowych powiatu.

bp / źródło: KPP Sieradz/nasze.fm
Komentarzy: 173

Komentarze

Do Gościa który nie wierzy 12.02.2024 20:33:49
Znam osoby które mają 10-15 hektarów i taka jest prawda ze 3200 mają na dwa miesiące. jak dobrze pójdzie. A z czego dokładają? Bo sobie wszystkiego odmawiają bo ich nie stać, oczywiście większi rolnicy co mają po 100-200 hektarów mają znacznie większe zyski . Ale taki zwykły rolnik z niedużą ilością hektarów ma naprawde ciezko .
wUkrainu 10.02.2024 19:27:02
Nie przepadam za narzekaniem Polskich rolników, u nich zawsze klęski urodzaju albo nieurodzaju. Jednak Rolnicy walczą przeciw dalszemu panoszeniu się ukraińców w Polsce a i w przyszłości w Europie. Ukry to lLudzie bez zasad którzy znają tylko rozwiązania siłowe. Do protestu powinny dołączyć jeszcze inne zagrożone grupy zawodowe, np transportowcy. Polski nie stać na utrzymywanie drugiego narodu. Polacy pokazali żółtą kartkę Pis za postępowania wobec ukrainy, notabene bez wzajemności wobec nas. Tuska interesują tylko wytyczne z UE, to co ukraińcy zrobią z naszą gospodarką czy rolnictwem go nie interesują.
Przeciw Zielony Ład 10.02.2024 13:47:33
Rolnicy protestują przeciwko tzw Zielonemu ładowi, który poparli europosłowie PSl, KO, Lewicy, a tylko PiS był przeciwko.
Zwykły człowiek 10.02.2024 12:42:54
Jak młodzież? Bida z nędzą, ale grunt że już pis nie rządzi?! Sprzedaliście dlaszy rozwój kraju za kawałek pizzy! Oddaliście kraj w władnie koalicji 13 grudnia - za chwilę zobaczcie skalę nadużyć i rozkradania majątku narodowego.
Do Strajk 10.02.2024 08:11:19
To w całej Europie PiS też narobił bałaganu że rolnicy we Francji i Niemczech protestują ?
PiT nie bo nie 10.02.2024 07:34:32
Wszyscy Ci chłopo rolnicy mają zryta berety przez PIS.Z tego się biorą wszystkie problemy. Chłop to łatwy okaz do kupienia i wciskania mu kitu. Byle by tylko państwo opłaciło KRUS .A w tedy można protestować i jest git.
Kucharski 09.02.2024 21:53:28
Precz z tym gościem. PiS precz
Prawy 09.02.2024 21:07:44
***** cala tą koalicję rządową
rezać lachów 09.02.2024 18:50:44
Dlaczego Polaczki tach chętnie wchodzą w tyłek Ukraninie ? Pomarańczowa rewolucja wcześniej, nikogo z zagranicy nie były tylko My pchamy palce między drzwi. To co odwalił Dudenko i Pisiorki w 2022r to zakrawa na hit stulecia. Na tzw drugi dzień dali im wszystko. Pesel, socjal itd. Ukraińcy robią z nami co chcą, bez szacunku roszczeniowo i beszczelnie w stosunku do Polaków. Nowy rząd nie zmieni błędnej polityki PiSu. Tusk nie wziął Kołodziejczaka ponieważ kocha rolników i się o nich martwi.
Do Dumny Kołtun z urodzenia. dla Cię 09.02.2024 16:03:27
Tak. Tak. Będziesz jadł robaki spod Gorzowa Wielkopolskiego. Właśnie szykują dla Ciebie fabrykę. Jesteś typowym....z Pacanowa! Poczytaj trochę co przez zielony Ład robią z rolnikami w całej Europie a jak lewacy się dobiorą do władzy to jak w Holandii że zaczynają wywlaszczac rolników z ich własnych ziem. Naprawdę z Ciebie inteligent! Kupisz bo ściągniesz. Napewno. Wiesz co możesz sobie ściągnąć?
Dumny Kołtun z urodzenia 09.02.2024 15:15:06
do "do 987" ...no i to jest odwieczna Wasza argumentacja :-) ..gdyby nie my to byście nie mieli co jeść . Bzdura! Mielibyśmy co jeść bo to nie czasy komuny . Jest import i jedzenia jest mnóstwo. Ciotka mi tak zawsze bzdurzyła i się pokłóciliśmy "gdy nie wieś to byście nie mieli co jeść ..bla bla bla" . Walka idzie o co innego . To WY jesteście naszymi rolnikami i WY powinniście zarabiać pieniądze na swojej ciężkiej pracy. Bo to również dzięki WAM może rosnąć popyt wewnętrzny na maszyny , środki ochrony roślin ,nawozy ,materiały budowlane i wiele innych rzeczy oraz usług. Nie może być sytuacji że suweren jakim jest polski rolnik jest traktowany jak śmieć we własnym kraju przez własne kolejne rządy. Nie dajcie się ! Dla mnie to jest niepojęte żeby tak niszczyć polskie rolnictwo ... ALE NIE PISZ MI TYCH WYŚWIECHTANYCH SLOGANÓW O TYM ŻE NIE BĘDZIE CO JEŚĆ BO TO ŚMIESZNE :-)...i co to za podziały na miasto -wieś . Jesteśmy Polakami po prostu.
Mmm 09.02.2024 15:08:32
Ciekawe co by ci protestujący powiedzieli jak bym jeździł przez pół dnia przed ich chałupą i trąbił? Czy by cierpliwie to znosił, czy wyszedł do mnie z widłami albo wezwał policję.
Strajk 09.02.2024 15:03:55
PIS NAROBIŁ BAŁAGANU a teraz wspierający protestują Ardanowski , Puda, Kowalczyk i Telus przyklepali i wdrażali ZIELONY ŁAD. Miljony ton zboża otworzyli wrota które teraz trudno zamknąć!!!
Zwykły gość 09.02.2024 14:52:49
Gdyby ktoś rok w rok do wszystkiego dopłacał to raczej nie utrzymałby gospodarstwa. Bo i skąd brałby pieniądze żeby dopłacać? Trochę to oszukane. Rolnik zarabia na czysto 3200 na dwa miesiące? Wątpliwa sprawa. Ale jeśli już... Mi po odjęciu czynszu i kredytów na czysto zostaję 1200 więc 3200 na czysto to wcale nie mało.
Jarosław 09.02.2024 14:49:11
Ktoś z polityków "dobrej zmiany" zrobił złoty interes na zbożu z Ukrainy.Teraz ogon podkulili i jak zwykle " WINA TUSKA "-krzyczą!!
Nikuś 09.02.2024 14:48:40
Chłopu zawsze mało. niech zrezygnują z dopłat i nie muszą realizować ugorowania czy też wdrażać zielonego ładu. Chłop to taki stwór że jakby mógł to sąsiadowi zorałby podwórko i zasadził ziemniaczki a po nich pekinkę. Pazerni i rozwydrzeni.
Rolnik 09.02.2024 14:48:13
Chłopy wiedzą, że ta "Koalicja" sprzeda ich w Unii za stanowiska dla siebie, tak jak niedawno Tusk pozwolił na niszczenie polskiego przemysłu by przypodobać się Niemcom.
Aaa 09.02.2024 14:47:42
Brawo ,brawo pięknie się zjednoczyliście rolnicy
Taka prawda 09.02.2024 14:47:24
Za Kaczyńskiego SOLIDARNOŚC NIE PROTESTOWAŁA. wtedy Ukraina była okej.
Całe życie się nie opłaca nic 09.02.2024 14:47:21
Nie popieram. Nigdy nic im się nie opłaca, taka mentalność. Prawdziwych rolników już nie ma. Działalności gospodarcze pozakładane, w budżetówkach panie pracują, KRUS zamiast ZUSU na działalność, wycieczki po kilka razy w roku i ciągle źle. Przedsiębiorcy nikt nie pyta czy ma na ZUS i podatki i nikt mu dopłat nie daje, a tu na wszystko dopłaty. Łącznie z większym limitem na prąd.Wystarczy, że się ma hektary, mogą leżeć odłogiem, a dopłata cyk i śmieją się ludziom w twarz. I ciągle straszą. Jeszcze za czasów istnienie zakładu SIRA w Sieradzu, pamiętam jak całymi autobusami ich przywozili do pracy i też straszyli, że dadzą sobie radę w razie czego, a "wy mieszczuchy z głodu pozdychacie". Ciągniki na strajk, niejeden milion kosztuje. A że na raty? Jak 90% przedsiębiorców ma samochód w leasing, tylko, że na ratę trzeba mieć i to tłumaczenie o ratach jest śmieszne. Kto dziś nie ma rat? Bardzo dobrze, że panowie rolnicy konkurencję mają, bo już nie wiedzą ile brać za wytwory swojej pracy.
Aaa 09.02.2024 14:47:13
Brawo ,brawo pięknie się zjednoczyliście rolnicy
Marianna 09.02.2024 14:43:03
I bardzo dobrze. Przynajmniej wygodniacy jeżdżący autami po Sieradzu 500 m do sklepu bo nie chce im się iść na nogach to ruszą tyłki, albo zakwitną w korkach za swoje lenistwo!
Niecny 09.02.2024 14:32:30
Niby popieram, niech strajkują. Jedyne to dlaczego blokują miasto? Co ma zmienić blokada miasta i utrudnienie życia zwykłym ludziom? Koniecznie chcą, żeby ludzie ich jeszcze bardziej nie lubili. A politycy piją kawkę w Warszawie i się śmieją.
kolo 09.02.2024 14:20:26
Jestem typowym mieszczuchem ale popieram akcje rolników. Jacy wszyscy są krótkowzroczni. Rolnicy przezciwstawiaja się unijnym głupim dyrektywom które nas już też dotyczą! Ludzie obudźcie się. Władza zlikwidowała stoczniowców, pozbywa się w dużej mierze górników. Jak już rolników zabraknie to kto się w końcu ruszy? Dosyć już z tą Ukrainą i wszystkiego co z nią związane. My jako naród okazalismy im sece wystarczająco. A co oni z nami robią? A Bruksela co funduje? Nakazy i zakazy tylko kosztem zwykłego Kowalskiego. Niech Bruksela je robaki ja tam wolne naszego schabowego i ziemniaki! Brawo rolnicy! Jestem z Wami!
Brak zajęcia 09.02.2024 14:16:53
To jest protest czy parada nowoczesnych maszyn? Komu nie pasuje niech idzie do pracy na 8 godzin tam będzie miał na pewno ,, lepiej " . Większość ludzi nie ma tak nowoczesnych i drogich samochodów jak wy macie traktory.... Zobaczymy jak przyjdą żniwa i będziecie jeździć z założonym hederem oby ludzie nie zjeżdżali i blokowali was tak jak wy blokujcie nas teraz .
Wiedząca 09.02.2024 14:09:13
Tak płaczą,ale domy wypasione i samochody też.Gdzie ich lider co ich nawoływał?Masakra zawsze narzekali i narzekają nadal.To się ciągnie już 30 lat zawsze mało.
Ja 09.02.2024 14:08:49
Ale wypasione te traktory... To z Uni?
A. 09.02.2024 14:02:52
Popieram protest polskich rolników! Tak trzymać! Ukraińcy mieli karmić głodujących w Afryce, nas tu nie muszą! Polska żywność i polski rolnik!
wolne media=wolność słowa' 09.02.2024 13:44:18
Ale się sieradzkie dochowało wiceministra rolnictwa, że pożal się Boże.
Irina i padrugi 09.02.2024 13:41:46
Dawajta na Stawiszcze my tu czekajem
Rolnik ale nie protestuje 09.02.2024 13:41:10
Przeciez to Pis organizuje protest "wilk w owczej skórze " nie moga sie dalej pogodzić z przegraną. Ludzie obudźcie sie
wolne media=wolność słowa' 09.02.2024 13:30:53
⭐⭐⭐⭐⭐kołodziejczaka to POwskie
Luki 09.02.2024 13:27:58
A czemu nie protestujecie w żniwa coo batalion czołgów na was wysłać i po kłopocie
wolne media=wolność słowa' 09.02.2024 13:17:26
Michał Kołodziejczak to
Popieram! 09.02.2024 13:11:00
Ludzis sobie nie zdają sprawy jakie czasy nas czekają dzięki UE. Ta organizacja dawno straciła swoje pierwotne korzenie współpracy a zamienia się w organizację państwową i narzuci powoli wszystko.
Pan Pani 09.02.2024 13:06:33
Jak żyć ...
Do 987 09.02.2024 13:02:49
Oni strajkują żebyśmy mieli co jeść... żebyśmy nie byli głodni, goli i trzeźwi, taki tekst napisany na jednym z traktorów, niech jadą tam gdzie są rządzący a nie destabilizują życie ludziom pracującym inaczej niż oni, co my jesteśmy im winni...tak na marginesie półki a nie pułki
jaźdka 09.02.2024 13:02:43
Widac nic do roboty teraz nie majom. A listonosze i owszem :-)
Heh 09.02.2024 13:02:18
Skoro tak źle być rolnikiem to sprzedać sprzęt i ich na etat do fabryki.
Fazi 09.02.2024 12:53:00
...sugeruje się unikanie podróży samochodem... Pozostaje osiołek lub piechotą...
karl 09.02.2024 12:50:40
ja wszytko rozumiem , ale ja chce dojechac do pracy , bo musze zarabiac zeby miec co jesc . a jak mnie zwolnia to pojade w zniwa i bede blokowal im dojazd do pól . ciekawe co wtedy rolnik powie na mnie
Gość 09.02.2024 12:49:26
✌️
gosc 09.02.2024 12:45:57
Nawet na czerwonym swietle wjezdzaja na skrzyzwanie przy kamerach jestem ciekawe czy mandaty sie posypią
W.M. 09.02.2024 12:45:24
Mam 10 ha na zbyciu może by ktuy wziął i popróbował tego luksusu.
Ksawek 09.02.2024 12:37:44
Czy protest upoważnia rolnika do przejazdu przez skrzyżowania na czerwonym świetle? Mam nadzieję, że policja skorzysta z kamer, które są na skrzyżowaniach i wyśle mandaty. Strach jechać przez miasto bo nie wiadomo kiedy cię taki rozpędzony rolnik staranuje.
Monika 09.02.2024 12:31:49
Rolnicy strajkują przeciw zielonemu ładowi,coraz większe koszty produkcji które narzuca UE oraz napływ produktów rolno spożywczych z Ukrainy do całej Unii. Polscy rolnicy jaki i rolnicy w całej unii muszą dostosowywać się do wymogów przy produkcji żywności a Ukraina już nie . Pszenica techniczna która zalała nasz rynek nie pochodzi z pół biednych Ukraińców ale wielkich korporacji. To wyjaśnienie dla tych ,którzy tak jadą po protestujących rolnikach.
Przedsiębiorca 09.02.2024 12:14:17
Jacy Oni są biedni, ciągniki po pół miliona złotych ... Dopłaty do wszystkiego, powodziowe , suszowe, kredyty nisko procentowe , dofinansowania za grube tysiące, KRSU 600zl na kwartał... Tylko narzekać nauczyli ... z rozliczeń z Urzędem Skarbowym zwolnieni , pieniądze w skarpetach pochowane kiełbasy się na jedzą i leżą pół roku ... W takim razie przecież nie mają przystawionego pistoletu do głowy niech zmienią zawód. Czy to są biedni ludzie ? Patrząc na ich majątki to chciałbym być taki biedny ... Zwykłego drobnego przedsiębiorcę doją na hajs wyciskają każdą złotówkę ... tak że nawet nie ma czasu pomyśleć o strajku ... To jest sprawiedliwość???!!!
Jan 09.02.2024 12:07:35
Ciągniki to chyba nie były stare
Bns 09.02.2024 11:54:50
No tak w pole teraz nie wjadą bo jest za mokro
lisek 09.02.2024 11:46:11
Skoro mają tak źle to może ruszą cztery litery i pójdą do pracy w fabrykach!!! Tylko że tak nie zarobią na te ich wypasione traktory!
głupota nie boli 09.02.2024 11:42:19
takie formy "protestu" na pewno nie przysporzą sympatyków sprawie chłopskiej... wręcz odwrotnie
konsument 09.02.2024 11:41:08
prawda jest taka , trudno nie popierać rolników , chyba nie chcemy jeść ....... tzw. odpadów produkcyjnych z U.....
Jaca 09.02.2024 11:41:02
A dlaczego do od 11 do 15? Po 15 urzędasów w drodze do domu blokować. Może wtedy się przejmą
Mib 09.02.2024 11:32:10
Czemu nie w lipcu czy w sierpniu nie protestujecie.a wtedy macie zajęcie na gospodarach .a gdzie lider agrouni .ma was pewnie głęboko w d..........
POW 09.02.2024 11:28:16
Początek kolumny ciągników jechał OK. Ci dalsi z małpia złośliwością zajęli dwa pasy , w tym lewoskręt do Saranskiej . Tak by nikt ich nie mógł wyprzedzić.
Xjz 09.02.2024 11:26:37
Biedota wyjechała na drogi. Zbierają po 2,3 razy plon w roku z jednego pola a później płaczą, że nie ma ceny i zejścia towaru
smutne 09.02.2024 11:24:47
Zniszczenie rolników indywidualnych to początek wielkich zmian w stylu naszego odżywiania. Wieś w obecnym kształcie przestanie istnieć. Zostanie zastąpiona dumwiratem rządowo-korporacyjnym. Rolnictwo będzie albo wygaszane (przywracanie ziemi naturze po przez zalesianie i zalewanie) albo stanie się wielkopowierzchniowym tworem należącym do wielkich korporacji. Mięso zniknie z naszego jadłospisu zastąpione "mięsem" pochodzącym za laboratoriów, insekto-karmą i suplementami witaminowymi. Ludzie w poszukiwaniu pracy przeniosą się do miast. Obszary wiejskie wyludnią się co jest w interesie zielonej polityki. Duopol państwo-korporacja będzie kontrolować nasze nawyki żywieniowe. Twój jadłospis będzie odgórnie sterowany. Natomiast elity w dalszym ciągu będą jeść naturalne mięso, warzywa, latać prywatnymi samolotami, jeździć pojazdami spalinowymi, produkować śmieci, a ty biedny miastowy człowieku wpędzony w niewolnictwo będziesz za to wszystko płacił.
Kil 09.02.2024 11:24:16
Poruszanie się ciągnikiem po drodze ekspresowej jest zabronione. Czy Policja zamierza tolerować bezprawie, czy jakoś reagować?
Cwaniaki 09.02.2024 11:20:10
Straciliście resztkę mojego szacunku. Mnie nie stać na nowe maszyny, nawet na kredyt. I nie protestuje. Macie za dobrze, oby rolnictwo wróciło do lat 80tych i ręcznych kopaczek. Tego życzę
Pola 09.02.2024 11:15:05
Ukryte bezrobocie tylko w rolnictwie. Może mam ograniczone kontakty ale nie znam biednych rolników za bardzo wielu mieszkających w miastach ledwo wiąże koniec z końcem. Żyją z promocji w sklepach ale nie na polską żywność. Czas to wreszcie uregulować takie same szanse musi mieć rolnik jak i prowadzący jednoosobowe firmy. A był ktoś w sanatorium KRUS za które rolnik nie płaci a schorowani mieszkańcy miast rezygnują z sanatorium NFZ bo ich nie stać na opłaty kiedy to się skończy??
Dfhe 09.02.2024 11:10:12
Jeżeli im nie pasuje niech zmienią pracę!! Niech idą na etat i zarabiają minimalną, skoro im tak źle. Praca w rolnictwie jest ciężka, ale skoro tak nieopłacalna to zapraszamy do firm na etaty! Poza tym protestować traktorami wartymi kilkaset tysięcy to jak żebrać siedząc w Bentleyu! Chyba nie są tacy biedni tylko liczą na więcej i są zachłanni.
Do do987 09.02.2024 11:03:07
Ja dziekuje to ich jedzenie. Warzywa spryskane czym tylko się da. Sama trucizna nie polecam
Do XXX 09.02.2024 10:59:22
A Unia skąd ma pieniądze geniuszu? Oczywiście że z naszych podatków
zenek 09.02.2024 10:52:07
Jak nie wiesz o co chodzi - to chodzi o stanowisko w rządzie! Gdzie ten mądruś Kołodziej !?
zenek 09.02.2024 10:51:54
Jak nie wiesz o co chodzi - to chodzi o stanowisko w rządzie! Gdzie ten mądruś Kołodziej !?
fazi 09.02.2024 10:48:47
Poczekajcie jak aparatczyki z Brukseli przyjmą Ukrainę do Unii bez okresów ochronnych to nasi rolnicy / inni w Europie zresztą też/mają pozamiatane. Ukraina jest w stanie wyżywić całą Europę i pewnie z pół Afryki. Ogromne połacie czarnoziemu i tania siła robocza. Tak samo jak z ekologią. Cały świat ma ro głęboko w ..., a ci chcą Europę uczynić krainą szczęśliwej elektryfikacji z wiatru i słońca. Tylko co bardziej kumaci już widzą ,że jeszcze technika na to do końca nie pozwala no ale bić pianę trzeba. Potentaci zarobią na elektryfikacji typu pompy, foto itp a aktualny konsument jak zwykle zostanie wydymany. To się może zacząć opłacać za kilka, kilkanaście lat jak dopracują aspekty techniczne i zmodernizują linie przesyłowe i wymyślą nowe baterie o długiej żywotności.Propagują odejście od gazu ale rozbudowują gazoporty i sieci przesyłowe a także potencjalne złoża gazowe.
Do do Wojtek 09.02.2024 10:39:04
W jaki sposób produkujecie kierowcą jedzenie? Gotujecie obiady czy co robicie? Wy tylko warzywa i i różne zboża hodujecie, ale od was to jest tak spryskane i chemiczne że tego nie da się jeść
Farmer roku 09.02.2024 10:37:25
Miasto to ma takie pojęcie ze jak wejdą do obory i zobaczą zakolczykowana krowę to myślą że to ceny
Farmer roku 09.02.2024 10:35:16
Rolnik bez sklepu przeżyje a sklep beż rolnika nie.... dajcie sobie koledzy spokój i tak miasto nie zrozumie... niech sprzedadzą mieszkania w bloku kupią posiadłości na wsi i niech pędzą gospodarkę i zarabiają krocie..a przepraszam nie zrobią tego bo wtedy by musieli pracować troszkę dłużej niż 8 h...
Szkoda 09.02.2024 10:34:25
Szkoda że latem jak są żniwa zapominacie o protestach. Osobówki w tym roku powinni was latem nauczyć i zablokować wam wyjazd z pól.
Traktory 09.02.2024 10:33:21
Traktory mają zakaz jazdy po drodze ekspresowej. Dać im takie mandaty żeby im się odechciało. Mają traktory po kilkaset tysięcy złotych a ciągle im źle. Do pracy na pełny etat jak wam się nie podoba. Biedny rolnik nie protestuje tylko bogaty
Obserwator 09.02.2024 10:22:54
No właśnie na drogach widać jaka jest bieda na wsi
N 09.02.2024 10:14:00
Dziś nie ma rolników - SĄ BIZNESMENI . Rolnik - utrzymywał się z ciężkiej pracy własnych rąk , miał ze 2- 3 hektary ziemi , kosił kosą hektar pola i trzymał krowę , 2 świnki i 7 kur ...Nie mylcie pojęć !
Kto bogatemu zabroni... 09.02.2024 09:57:25
Dawno na polskich drogach nie jeździło jednocześnie aż tylu milionerów!
rolnik 09.02.2024 09:42:59
takich doczekaliśmy czasów że żyto w zeszłym roku sprzedawałem za 120 złotych a dziś jest po 50 złotych, to jak by w mieście mieć wypłatę 4tysiące i nagle pracodawca powiedział że dostajesz 1800złotych , a chleb w sklepie nie jest tańszy o połowę . A obywatele z za wschodniej granicy odwiedzają rolników jak widzą duże gospodarstwo i proponują pszenicę po 35-40zł za kwintal .
Knur 09.02.2024 09:40:08
Ludzie nie kucta sie
Zero pokory 09.02.2024 09:24:00
Branża, ktora najbardziej odżyła i najwięcej wyciągnęła od unii, a płaczą jakby nie mieli za co żyć. Traktory i chłodnie to oczywiście firma, ale domy wielkie wille odpicowane, mercedesy nowe Bentleye, co najmniej dwa razy w roku wakacje itp itd. Straszna bieda…. Chociaż trochę pokory chłopy!!!!!
Rolnik 09.02.2024 08:52:00
Przez osiem lat Rządów PiS takich protestów nie było, rolnicy wiedzieli, że mają polski rząd po swojej stronie. Teraz wiedzą, że sami muszą walczyć o przetrwanie.
Marta 09.02.2024 08:47:58
Paradoksem jest to że ludzie ze wsi jaka jest Sieradz uważają się za miastowych którzy cierpią finansowo przez mieszkańców okalających Sieradz wsi.Szkoda tylko że tak niewielu wieśniaków z Sieradza rozumie to że ich skromne dochody w większości są generowane przez mieszkańców wsi na około ich centrum wszechświata.Wiec jeśli oni nie bendą mieli pieniądzy to i wy zginiecie.Wiekszosc firm w Sieradzu utrzymuje się dzięki zamowienią i usługą dostarczanym okolicznym wsią więc zalecam więcej samokrytyki.
do do 987 09.02.2024 08:46:30
A ile zastosowałeś pestycydów? Kiedyś się pieliło dzisiaj w użyciu rakotwórczy rundop.
ewa 09.02.2024 07:57:20
rolnicy to bogacze wystarczy przejechac prez wies
do rolników 09.02.2024 07:35:47
To strajkujcie tam gdzie jest siedlisko problemów i przeszkadzajcie rządzącym a nie zwykłym obywatelom chcącym wrócić do domu po pracy. Sami sobie psujecie opinie i tego nie rozumiecie...
Apel 09.02.2024 07:04:27
Rolnicy nie dajcie się, "mieszczuchy" też są z wami! Tu kiku malkontentów wiecznie z wszystkiego nie zadowolonych. Nie dajcie się mamić kolejnymi obietnicami lub standardami w stylu "bo poprzednicy"! Kołodziejczak was sprzedał za posadkę i teraz będzie różne bajki opowiadał!
Ali baba 09.02.2024 06:30:51
Skąd rolnicy mają gotówkę na mieszkania w Sieradzu i innych miastach???
Qaz 09.02.2024 05:35:42
Ustawić w końcu znaki zakaz wjazdu ciągników do miasta.
Ja 09.02.2024 05:04:54
Dużo tu troli z platformy. Niech się wasz Tusk za spełnienie obietnic wyborczych weźmie , bo póki co bierze się za demolkę państwa. Wymienia w spółkach państwa ludzi na swoich. Z TVP zrobili drugi TVN. Zaczyna sie już gadanie że pieniędzy nie ma. To było pewne . Dług publiczny zwiększyli a miał być mniejszy. Jak będzie trzeba to i rząd rolnicy obala . Haha .a wy za robotę a nie miunczenie że macie tak źle bo na najniższej krajowej jesteście. Skoro wyborcy Tuska taka elita , a pracuje za najniższą ? To chyba nie elita ? Tylko narzekać i zazdrośćic potraficie komuś komu się chce pracować w rolnictwie 7 dni w tygodniu od świtu do nocy. Weźcie kredyt kupcie ziemie i pracujcie i splacajcie kredyty jak rolnik .
Heh 08.02.2024 23:53:45
Zagranicznych warzyw nie kupować bo są złe, tylko polskie. To dlaczego większość z tych rolników jeździ zagranicznym sprzętem, a nie polskim? Wybaczcie ale ja nie mam ochoty na wasze protesty w Sieradzu, możecie jechać sobie do Warszawy pod Jarka dom i tam protestować.
istra 08.02.2024 23:03:17
A wiceministra Kołodziejczykowa będzie
Podatnik 08.02.2024 22:52:33
A od kiedy to ciągniki mogą jeździć po drogach ekspresowych? Policja powinna się tym zainteresować. Kiedy oni się zorientują że my tu na dole nic nie możemy i powinni blokować wille rządzących?
987 08.02.2024 22:29:59
Rolnik mi przeszkadza w codziennym życiu a ja mam się obudzić. Litości.
miast 08.02.2024 22:14:35
Do XXX : nie żyjecie z naszych podatków, tylko z dotacji? Żeby dostać kasę unijną trzeba najpierw wpłacić tam składki, a składki płacone są z naszych - miastowych -podatków... Poza tym wy nam tej żywności nie dajecie, tylko sprzedajecie. A że nie chce wam się sprzedawać bezpośrednio, tylko przez łańcuch pośredników, to macie to co macie. Wiem też, że wielu z was sadzi np.ziemniaki dla siebie - na innym poletku, bez chemii, a na sprzedaż - na pozostałym areale.
do 987 08.02.2024 21:21:09
a fajnie sie je kartofle,buraczki ,marchewki itp co nie?? sadzisz,ze to wszystko rośnie na pułkach w sklepach? Boże ludzie obudzcie sie wreszcie a nie krytykujecie ,ze Rolnik strajkuje :O Rolnicy strajkuja o was zebyscie mieli co jeść
Et 08.02.2024 21:16:04
Masakra, jaka w ludziach jest nienawiść. Kto Ci zabroni mieć gospodarstwo. Zrozum to, że jak zazdrościsz tych domów to na pewno jesteś na tyle ogarnięty że masz lepsza wile. Ale do Senda....MUSIsz chyba zacząć jeść robale z chin aby docenić żywność polską.
ET 08.02.2024 21:11:15
Niech każdy ma swoje warzywa i mięso po co rolnictwo. Serio.....???? Większość rolników ma sprzęt w kredycie, bo aby była opłacalność i szybkość pracy a nie. Tak jak po co ludzia komputery skoro mogą pisać od ręcznie dokumenty.
ET 08.02.2024 21:09:11
Uważam że ziemniaki powinny kosztować 20 zł/ kg, schab 70 zł/ kg wtedy miasto doceni wieś.... I pracę 24h.
Koles 08.02.2024 20:11:58
Ja czegoś nie rozumiem rolnicy 30 lat dopłacają do interesu bo się nie opłaca pytanie skąd mają żeby dopłacać
do Zdzisław 08.02.2024 19:17:51
Rolnik który ma 10-15 hektarów to 3200 na ręke ma ale za dwa miesiące, i to jeszcze jak dobrze pójdzie.
Strefa zdetuskowana. 08.02.2024 18:56:06
Te rolnicze protesty to już chyba jedna z niewielu możliwych szarż przeciwko PO -targowicy, bolszewii i nowej komunie, berlińskim namiestnikom. Życzę im powodzenia!
XXX 08.02.2024 18:53:04
Rolnik żyje z podatków ?! Co za bzdury !! Rolnik żyje ze swojej pracy ciężkiej a podatki płaci w środkach produkcji które kupuje ! A dopłaty nie są z waszych podatków tylko z pieniędzy unijnych ! Żyto pszenica za grosze a mąka po ile ? Po ile chleb ?! Czy wy wydajecie tysiące miesięcznie na środki produkcji ?! Nie ! My rocznie wydajemy więcej na środki produkcji niż dopłat dostajemy! Gdyby nie rolnik to byście nawet tych sklepów nie mieli bo było by w nich pusto. To my produkujemy żywność która wy kupujecie w tych waszych sklepach. Od rolnictwa wszystko się zaczyna. Od myszy do cesarza każdy żyje z gospodarza !
Strefa zdetuskowana. 08.02.2024 18:47:26
Te rolnicze protesty to już chyba jedna z niewielu możliwych szarż przeciwko PO -targowicy, bolszewii i nowej komunie, berlińskim namiestnikom. Życzę im powodzenia!
Jolka 08.02.2024 18:45:02
Niech rząd lepiej weźmie się za KRUS. Przykład z życia. Dorosła osoba, matka dwójki dzieci , zamężna. Mieszka w nowym domu, mąż wyjeżdża do pracy za granicę. Ona zameldowana w domu rodziców, gospodarzy jako- ( uwaga) - domownik. Nie ważne, że mieszka w innej miejscowości. Ciągnie wszystko z KRUSU, co się da, nawet na dzieci, a pieniàdze nie są małe. Obecnie stara się o rentę z KRUS na kręgosłup, młoda dziewczyna, która z gospodarstwem nie ma nic wspólnego. Jak mogą być takie patologie, ile jest takich osób? W ZUSIe żeby dostać rentę można pomarzyć, w KRUSie to nie trudne. Ta rodzina korzysta z wszelkich benefitów KRUSu, łàcznie z feriami dla dzieci, np. W Zakopanem , za które płacą grosze. Tylko dlatego, że osoba ta nosi miano ,, domownika” w KRUS. Jak mogą być takie sytuacje?czy ktoś to w ogóle sprawdza, że tej pani w tym domu fizycznie nie ma.
11.11 08.02.2024 18:35:18
Polskie prawo kategorycznie zabrania poruszania się ciągnikami po drogach ekspresiwych i autostradach. Mam nadzieję że mandaty się posypią.
As 08.02.2024 18:13:32
Zablokować Starostwo- PSL ma kontakty z władzą niech rozwiążą problemy polskiej wsi!
Koniec tego 08.02.2024 17:46:29
Trzeba powołać SAMOOBRONĘ MIEJSKĄ i jak będa do miasta przyjeżdżać blokować im droge ! Nie ma innego wyjścia!
rolnik 08.02.2024 17:39:10
TUSKU SŁOŃCE PERU RATUJ.
987 08.02.2024 17:33:44
Z dumą przyjeżdżają do nas na zakupy i z dumą będą nam blokować miasto. Fajny ten rolnik.
Do do Zdzisław 08.02.2024 17:32:11
Walczy o mnie, śmiech na sali. Rolnik truje mnie nawozami i żyje z moich podatków.
pik 08.02.2024 17:07:23
Na Plac Wojewódzki ? Przecież tam nawet miejsca dla malucha nie znajdą, a traktorem chcą wjechać ???? Gratuluję pomysłu, typowo wiejski...
S8 zakaz wjazdu- drogówka 08.02.2024 16:52:33
A niech mi który wjedzie tym New Holandem czy Deerem to od razu mandat
Do do Zdzislaw 08.02.2024 16:18:41
Jak chłop zawalczy o Ciebie to zostaniesz w samych kalesonach i sandałach w zimie Jak by kto Polskiego chłopa nie znał. Jeden zazdrosny o drugiego . Dlatego nie ma spółdzielni wiejskich w tym kraju
Do Zdzisław 08.02.2024 14:59:46
Widzę jesteś bardzo nieświadomym człowiekiem z klapkami na oczach, a unia nie nakazuje tylko niszczy zniewala i upadla każdego z nas, rolnik walczy nie tylko o siebie ale i o ciebie. Ja co prawda całe życie w mieście ale bardzo popieram rolników ich działania.
podatnik 08.02.2024 14:19:00
Dlaczego strajkują na lokalnym terenie, utrudniając życie i pracę "pobratymcom" ??? Decyzje zapadają w stolicy, niech więc tam jadą.
Lew 08.02.2024 14:18:53
Oj ..przecież macie wiceministra i jeszcze źle
124 08.02.2024 14:13:23
Od dzisiaj ziemniaki kupuje z Cypru, Izraela czy Hiszpanii.
Emi 08.02.2024 14:05:10
Uf dobrze że to tylko przejazd przez miasto... myślałem że będą drogi blokować...
Ja 08.02.2024 14:00:14
Czyli raczej to przejażdżka będzie po mieście?
N 08.02.2024 13:32:58
Protestują bo chcą się wreszcie dowiedzieć kto konkretnie zwoził do Polski tanie zboże ukraińskie, a od b. pisowskiego ministra rolnictwa i PiS-u chcą się też dowiedzieć czy minister dlatego apelował do polskich rolników by swego zboża nie sprzedawali, aby w polskich elewatorach i magazynach było miejsce na zboże ukraińskie?
pawlak nr 2 08.02.2024 13:26:55
Kosinak i Kołodziejszak to awangarda Europy.
Zdzisław 08.02.2024 13:22:32
Niech oddadzą w dzierżawę i pójdą pracować za 3200 na rękę w fabryce jak im ciągle mało, wtedy by nie stać ich było na ciągniki za 300 tys i extra domy, samochody. Mijają ferie oni mogli jechać z dziećmi na wypoczynek za darmo bo są na KRUSIE a inni którzy płacą ZUS i zarabiają najniższą krajowa już się nie należy.Niech się zastanowią czego chcą.Dotacje z Uni chętnie biorą,na wszystko im się należy,susze zalania,mrozowe, dotacje do hektara itp. ale gdy Unia coś nakazuje to już jest be.
Wera 08.02.2024 13:05:40
Jak przyjdzie wiosna to nie będą strajkować, teraz się nudzą i coś muszą robić im zawsze mało
Dumny Kołtun z urodzenia 08.02.2024 12:48:45
Panowie rolnicy...macie telefony , maile ,fejsbuki i inne takie ..skontaktujcie się z kolegami po fachu z całej unii i jedźcie do Brukseli obić py.ski tym lewackim urzędnikom . ni macie dość upokorzeń ? Teraz jeszcze jakieś pomysły o 4% obowiązkowego odłogu...co wszystko ma być? Świnki , kury ,krowy nie można sobie trzymać na własne potrzeby ? Przecież to są jakieś jaja ( nie kurze) ! Tutaj nam nie blokujcie dróg bo inni spoza branży też mają ciężko a blokując drogi to raczej sojuszników sobie nie przysporzycie . Myśleć proszę i szanować innych .
Joker 08.02.2024 12:22:28
A co rolnika obchodzi miastowy. Miastowy wszystko zeżre.
Pawlak 08.02.2024 12:06:18
Kosiniak z PSL wicepremier, Kołodziejczak z Agrounii wiceminister rolnictwa i co???? Zawsze było "nie rzucim ziemi skąd nasz ród" a tu nagle rzucim???
Kargul 08.02.2024 12:03:42
Sadzynioki tam przebirać a nie utrudniać innym życie i pracę
Taka sprawiedliwosc 08.02.2024 11:29:59
Ciągle tylko dotacje zapomogi dopłaty zasiłki upusty preferencje.O co ty chodzi. Wszystko opłaca państwo.I ciągle narzekanie.Ile można. Czarna strefa nie płacenie podatków.A mu nie rolnicy nie chłopi co dla nas Nie mam wideł nie umie się wydzierać nie pójdę protestować. Żenada.
Tera 08.02.2024 11:21:20
Rolnicy protestujecie pod domami posłów tam gdzie mają swoje rodziny bo tak to oni się z was śmieją , dopiero było by ich oburzenie
Rajmund 08.02.2024 10:42:03
Chłopi odizolujcie sie od PiS. A zacznie wam się lepiej wieść.
Nick 08.02.2024 09:51:54
Rozumiem, że protestują bo chcą się wreszcie dowiedzieć kto konkretnie zwoził do Polski tanie zboże ukraińskie, a od b. pisowskiego ministra rolnictwa i PiS-u chcą się też dowiedzieć czy minister dlatego apelował do polskich rolników by swego zboża nie sprzedawali, aby w polskich elewatorach i magazynach było miejsce na zboże ukraińskie?
Rolnik 08.02.2024 09:44:56
co teraz robi Koalicja, ograniczenie emisji gazów cieplarnianych o 90% do 2040 r. , będziemy jeść robaki a rolnictwo całkiem upadnie
Nie spadkobierca chłopa folwarcznego 08.02.2024 09:44:36
Należy oddzielić rolników.Od spadkobierców chłopa folwarcznego na 5 hektarach ziemi. Siedliska nygustwa nieróbstwa darmozjadztwa. Nie rentowne działanie na boku pracy na czarno. Tu jest problem .To grupa społeczna gotowa do pracy .Nimi bo nie bo są na KRUS .Państwo wszystko opłaci i da .Po co pracować lepiej wegetować. Na golłymbie można Pogwizdac. Tu jest problem z tymi ludźmi.Prawdziwy rolnik nie ma czasu na głupoty.Produkuje i chce zarobić uczciwie. I ma rację. KRUS do likwidacji to jest zasiłek dla bezrobotnych. To niszczy nasz kraj Nygus do pracy .Wszystko uczciwie Anię jak do tej pory wszystko za darmo.
pracujący 08.02.2024 09:10:38
Skoro protestują rolnicy w całej europie, to chyba za dobrze w rolnictwie nie jest. W godzinach kiedy wyjadą na drogi jestem w pracy, także mi osobiście życia nie uprzykrzają.
Strajk 08.02.2024 08:32:18
PIS narobił bałaganu , zielony ład negocjował Ardanowski, Puda , Kowalczyk , Telus zatwierdził Wojciechowski wszyscy z Pisu chwalili się , że to sukces. Ukrainę otworzyli szerokimi wrotami zboże techniczne miljony ton koledzy z PIS a teraz kto ma być winny
Mona_ona 08.02.2024 08:28:03
hmmm.... no, ale przecież lider agrounii został ministrem - czyli rolnicy mają swojego przedstawiciela we władzach (już chyba bardziej się nie da), który był z nimi na barykadach podczas wcześniejszych protestów i chyba ma teraz już kto zadbać w rządzie o interesy rolników??? to po co te protesty??? rozumiem, że protesty były wcześniej, bo poprzedni rząd nie dbał o interes rolnika, ale teraz??
Mieszkaniec 08.02.2024 08:02:58
I co Wam to rolniki daje? Tylko pokazówka dla telewizji chyba i nic więcej, bo akurat Ci w Warszawie zwrócą uwagę że jakiś rolnik w Łódzkiem blokuje sobie drogę..utrudniacie tylko życie zwykłym ludziom tymi swoimi "protestami" oraz utrudniacie pracownikom firm transportowych i nie tylko którzy chcą na weekend pojawić w się w domu i spędzić czas z rodziną. Tacy rozszczeniowi jesteście to protestujcie w Warszawie tam gdzie odpowiadają za kraj a nie w miastach gdzie zwykły Kowalski nie ma na to wpływu. Zacznijmy też od tego że zacznijcie płacić normalne pełne składki jak w ZUS oraz inne zobowiązania a nie tylko KRUS to wtedy będziemy mogli polemizować że dostajcie kosztami po tyłkach..serio ten ciągły płacz stał się nudny i nic w sumie nie wnoszący.
Nick 08.02.2024 07:54:47
"może wspólnie z rolnikami z innych krajów doprowadzą do obalenia tej parszywej uni europejskiej" - rosyjskie trolle zawsze aktywne, zawsze podczepiają się pod tego typu akcje.
Pod urząd a nie na drogi. 08.02.2024 07:49:01
Ja mając firmę płacę ponad 2tys zusu podatki składka zdrowotna żadnych dopłat też muszę chyba strajkować. Szkoda że nie ma związków zawodowych firm jednoosobowych.
do PSL 08.02.2024 07:16:49
Kiedy spełnienie obietnic wyborczych? (wymienię kilka z brzegu): 1. koniec kolejek do specjalistów i podwyższenie limitów przyjęć na studia medzyczne; 2. zwiększenie dopłat dla rolników, zwiększenie dopłat do paliwa i trwały zerowy (stały)vat na żywność; 3. kiedy "Własny kąt" i bezpłatne żłobki; 4. Wsparcie dla osób niepełnosprawnych, emerytura bez podatku, stażowa i dziedziczona; 5. 6% pkb na edukację, posiłek na każdego uczni i akademik za złotówkę. I TO DOPIERO 4 DZIAŁY A JEST ICH 12!
Rolnik 08.02.2024 06:27:20
Do Wojtek. Zrozum człowieku że rolnictwo to jedno z kół zamachowych gospodarki. Marze najczęściej są niskie a jak rok się trafi to rolnik za kilka lat wstecz sobie odbija dopiero wtedy. Robisz w transporcie to na pewno wiesz ile się transportuje do i od rolników, zbóż, nawozów, warzyw, mAterialow budowlanych i innych. Na wsi masz 100 tys wpływu to dla ciebie zostaje 5 tys a czasem nic. Resztę wydajesz na naprawy, maszyny, magazyny, a to się traktor popsuje, a to się pług zużyje, a to ci UE każe płytę na obornik wylać....ciągle koszty. A na wczasy z dziećmi żeby jechać i spokojnie tydzień odpocząć mogą sobie pozwolić nieliczni rolnicy. Albo brak czasu bo hodowla albo brak kasy bo trzeba opony w ciągniku wymienic
A 08.02.2024 05:09:33
Jest protest, ale przeciw czemu?
Marcin 08.02.2024 05:08:53
Tyle hejty, ale może któryś rolnik niech policzy za ile produkuje, i po tyle plus marża sprzeda. Chętnie od rolnika kupię, tylko który w detalu swoje produkty oferuje i to dobre produkty.
Dkdndmd 08.02.2024 05:08:39
ZUS co miesiąc 1600 zł - KRUS za kwartał ok 600 zł. Przedsiębiorca podatek dochodowym - rolnik brak podatku dochodowego. Podatek za działaność gospodarczą na działce wzrósł o 400% za rządów PiS.Rachunki za media przedsiębiorca po kilka miesięcy co miesiąc. Rolnik dopłaty od wszystkiego.
Xo 08.02.2024 03:57:46
Ludzie czy wy żeście do reszty ... ? ! ,, nie kupujmy od polskiego rolnika to upadnie " . Ile jadu jest w tych wypowiedziach. Myślicie ze nie kupując polskich produktów nam źle zrobicie ? Zrobicie źle małym sklepom które te polskie produkty kupują od nas rolników. Jak rząd zadłużał państwo i drukował pieniądze żeby tarcze co niektórzy dostali to się ręce wyciągało po tarcze kowidowe nie ?! Nikt nie protestował żeby nie zamykali biznesow. Przekupili lekarzy potrójnymi pensjami i przedsiębiorców tarczami i każdy cicho siedział. Nikt nie protestował że z waszych podatków pójdzie na spłatę ich tarcz. A dziś jak unia i rząd chce nam ograniczyć produkcję i doprowadzić do tego by wielkie zagraniczne korporacje produkowały dla nas żywność w Ukrainie to mamy siedzieć cicho i nic nie robić nie ?! Ten KRUS was tak boli ? Ile razy można tłumaczyć że KRUS jest po to by żywność nie była droga ! Gdyby wszyscy rolnicy i ich domownicy płacili ZUS to wyobraźcie sobie ile kosztowała by dziś żywność by ci rolnicy zarobili na ten zus ! Za czasów komuny to państwo wam dopłacało do żywności !
Adi 08.02.2024 00:02:49
Szanujcie prace rolnika bo dzieki nim mamy co jeść. Każdy taki mądry w internecie a pewnie siana od słomy nie odróżni i jak by mu dać ha ziemi to by nie wiedział jak się zabrać za jej uprawe.
obywatel 07.02.2024 22:25:24
Jeżeli ministrem mógł zostać niejaki Michał Kołodziejczak to czego można się spodziewać. Wespół z podobnymi osobowościami to Bantustan wyżej jest notowany.
Kasia14 07.02.2024 22:14:25
DLACZEGO ROLNICY PROTESTUJĄ PRZECIWKO OGRANICZENIU STOSOWANIA RAKOTWÓRCZYCH PESTYCYDÓW I KE MUSIAŁA SIĘ Z TEJ PROPOZYCJI WYCOFAĆ ?
Sieradzanin 07.02.2024 21:50:21
Jestem z Wami i popieram. Małymi krokami, nie od razu. Pewnie zebym wolał żeby wjechali na wiejska i ich wywieźli ale chyba nie przejdzie ten numer. Takich inteligentow żeśmy od lat wybierali to teraz mamy co raz to lepiej. Brawo rolnicy. Jeszcze chwila i oponęci pójdą z wami bo w końcu kopary poopadaja jak ich ten dobrobyt sięgnie.
Kołodziejczak to POlityczny 07.02.2024 21:47:04
Czy Sieradz jest daleko od Łasku, bo nawet tu zajeżdża
Do do dosc 07.02.2024 21:46:35
Jak rolnicy przestali kupować Ursusa to Ursus upadł. Gwarantuje ,że jak przestaną robotnicy kupować polska żywność to też rolnicy upadną.
.... 07.02.2024 21:44:38
Może niech biznesmeni rolniczy zaczną płacić normalnie jak wszyscy podatki, ZUS, skladki zdrowotne? Ewentualnie wszystkich mieszkancow Pokski zapisujemy do KRUSu i wszyscy przestaja płacić podatki.
Qwerty 07.02.2024 20:49:52
Miastowi płacą podatki a z tych podatków rolnik ma dofinansowanie.. Miastowy kupuje warzywa które zostały wyprodukowane z jego podatków.
Dość już dość 07.02.2024 20:19:47
Polski chłop narzekał narzeka i będzie narzekać ma to w genach. Od 60 lat nie słyszałem aby chłop nie narzekał. Nigdy .Zawsze źle zawsze mało tylko płacz.
Do Wojtek... 07.02.2024 20:02:06
Mam nadzieję że nie skorzystałeś z żadnej dotacji... nie wzioles śmiesznego kowidowego... każdego pracownika masz legal... ile zarobią tyle maja na kwicie... ze tak piszesz... każdy litr paliwa który kupisz wypalasz na drogach i je niszczysz my na drogach wypalamy może 10 procent paliwa a w każdym litrze płacimy drogowe i tak dalej ... a no i nie idź do sklepu po żywność bo ona jest wyprodukowana przez rolnika... chyba nie będziesz nam napychal kieszeni ...
Kleo 07.02.2024 19:56:38
Jakby w telewizji chętniej pokazywali a nie cenzurowali to byście byli bardziej świadomi protestów, które odbywają się w całej Europie przeciwko chorym wymysłom Unii. U nas i tak jest delikatnie w porównaniu do prostokątów z Belgii lub Francji. Życzę wam aby oczy się nie otworzyły za późno
Gość 07.02.2024 19:31:42
Szkoda strzepic. Mieszczuchy i tak nie zrozumieją. Można tłumaczyć i jak grochem o ścianę. Rolnika uszanujesz jak głód poczujesz. Jak unia zakaze hodowli zwierząt i wprowadzi sztuczne mięso . Zobaczymy w tedy. Rolnik sobie uchowa dla siebie . No i tyle było już tłumaczone że rolnik nie ma miesięcznej wypłaty żeby płacił ZUS co miesiąc , a jeśli miałby zapłacić ZUS to ceny produktów wzrosną. Tyle już się tłumaczy że dopłaty unia wymyśliła a chłop w cale nie chciał do uni wchodzić , i brać dopłat i tak nie dociera. Nie dociera ze dopłaty po to są żeby była niska cena w sklepach. Ludzie nie pamiętają jak że komuny pszenica była po 4 tys tona . Rolnik mogł sprzedać kilkanaście ton i miał nowy ciągnik . Dziś jest to nie realne.
Do Wojtek 07.02.2024 19:19:17
My produkujemy dla takich jak wy jedzenie. W ciężarówkę każdy potrafi wejść i jechać. Kto tu ciężko fizycznie pracuje ? Możemy płacić ZUS , ale musimy mieć za co. Podniesiemy ceny żywności żeby mieć na ZUS.
Do dość 07.02.2024 19:15:57
Jakie masz polskie maszyny i ciągniki?
Pol 07.02.2024 19:00:07
A jest jeszcze jakaś polska produkcja ciągników... Tak na marginesie
Miastowy 07.02.2024 18:36:23
Popieram rolników, może wspólnie z rolnikami z innych krajów doprowadzą do obalenia tej parszywej uni europejskiej. Walczą nie tylko o siebie ale i o każdego z nas.
Wojtek 07.02.2024 18:35:22
jestem przedsiębiorcą w tym transportowym pracującym i kolejny raz patrzę na takie protesty i coraz więcej mam wzgardy - obrzydzenia do rolników, którzy w taki sposób w kraju blokują i protestują, co myślicie , że takie protesty obniżą ceny ? - wręcz przeciwnie, bo należy podnieść ceny aby przez takie protesty zabezpieczyć rentowność firmy; pozbawiają mnie pieniędzy oraz wpływają na moje zdrowie; Rolniku elektoracie roszczeniowy: dokładamy wam do waszych emerytur (bo te składki co płacicie to pożal się .... ), MY płacimy wyższe składki zdrowotne abyście mogli korzystać z op.medycznej przy swojej śmiesznej składce; macie dostęp do kredytów poniżej inflacji; ciągłe dopłaty do ha. ... robicie "pod górkę" każdemu przedsiębiorcy i normalnemu człowiekowi, ....
Wezuwiusz 07.02.2024 18:06:34
Pod domy polityków protestować
agrounista 07.02.2024 18:05:29
CZY MINISTER MICHAŁ KOŁODZIEJCZAK PRZYWIEZIE GNOJOWNICE CZY KAPUSTĘ? TAK MI GO BRAKUJE NA TYCH BLOKADACH. PANIE TUSK DAJ MU PAN DELEGACJĘ NA AKCJĘ, ON TAK PIĘKNIE SIĘ REALIZOWAŁ.
Qaz 07.02.2024 17:58:18
Zakaz powinien być wyjazdu rolników do Sieradza. Rozjeżdżają nasze drogi, parkują na osiedlach, nie potrafią autem jeździć po mieście. W markerach wykupują towar i wszystko co jest w promocji biorą całe kartony. Robią bałagan na sklepie i myślą, że są sami. Nie płacą podatków i trzeba im jeszcze dawać pieniądze.
rolnik z wągłczewa 07.02.2024 16:53:21
teraz organizatorem protestu co ludzi na ulice jest PIS a i pan z smardzewa co go prezydet odwiedza pis nie moze sie pogodzic z utrata władzy
Do abc 07.02.2024 16:51:35
Chłop któremu ciągle wystaje słomą z butów tego nie zrozumie.
Asik 07.02.2024 16:49:39
Zablokować cały plac Wojewódzki może pani wojewoda ponownie zawita i przekaże wyżej postulaty. Albo jej rzecznik prasowy.
zmartwiony 07.02.2024 16:22:22
Jakoś nie widać guru Agrouni Kolodziejczaka. Nie ma blokowania dróg, wylewania gnojówki, kapusta podrożała, więc też jej nie rozrzucaja. Agrounia ucichła. Słusznie, przecież Kołodziejczak ma ciepła posadkę, po co protestować?
hj 07.02.2024 16:21:24
Jestem za, ale żeby protest przyniósł skutki należy protestować przed sejmem i domach polityków.
Dość 07.02.2024 16:12:06
Dość tych niemieckich,amerykańskich, czeskich , włoskich i japońskich ciągników na polskiej ziemi. My robotnicy będziemy blokować pola dlatego,że rolnicy nie chcą od nas kupować maszyn!
Krajowo 07.02.2024 15:38:15
Poprzednicy zawinili, teraz obrywa się obecnym. I zwykłym użytkownikom dróg.
X 07.02.2024 15:27:41
Dobrze niech protestują. Polskie plony w magazynach, a jemy ukraińską żywność nie wiadomo jakiej produkcji.
do roboty 07.02.2024 14:47:54
lenie ..
Fan 07.02.2024 14:30:33
Protest znudów i dobrobytu.
abc 07.02.2024 14:06:30
Taka forma protestu będzie uciazliwa tylko dla ""zwyklych" mieszkańców - a chyba nie oto chodzi

Więcej informacji

Sieradz

Przedstawiciele trzech ukraińskich miast goszczą w Sieradzu. W ramach wizyty ukraińscy samorządowcy poznają działania podejmowane przez Miasto w zakresie pomocy społecznej, planowania strategicznego oraz współpracy między samorządami

0

Zduńska Wola

Zapowiada się niezwykłe wydarzenie. Zabierz ze sobą drewnianą szkatułkę, pudełko na herbatę lub skrzynkę i oczaruj wszystkich efektem własnoręcznie wykonanej metamorfozy.

0

Zduńska Wola

Sześć przedstawicielek samorządów z Ukrainy odwiedza Zduńską Wolę w ramach wizyty studyjnej poświęconej działaniu opieki społecznej w Polsce. W mieście odwiedzają placówki opieki społecznej oraz zapoznają się z działaniami fundacji.

0

Nasze Radio 104,7 FM

10:22

Po Prostu Bądź
Maanam

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

10:20

Od nocy do nocy (walc z filmu Noce i Dnie)
Halina Kunicka

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

15.05.2024

Tydzień Bibliotek - Spotkanie z Eweliną Dobrzyńską
Miejska Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Polna 36 A
30. kolejka III ligi: Warta Sieradz - Legia II Warszawa
MOSiR Sieradz
Tydzień Bibliotek - Fantastyka, komiksy i przygoda z VR
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Żwirki i Wigury 4

17.05.2024

Piknik Rodzinny
Teren przy filii MDk w Karsznicach

18.05.2024

Międzynarodowy Festiwal Melos - koncert w ramach Nocy Muzeów
Muezum Okręgowe w Sieradzu
Quadball Cup - 1. dzień
Stadion PMOS-u w Zduńskiej Woli
IV Zduńskowolskie Dni seniora
Więcej...









Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1Daria Zawiałow
Złamane serce jest OK
2+7Artemas
i like the way you kiss me
30Ariana Grande
we cant be friends (wait for your love)