strzałka do góry
20.03.2024 15:31:42 (Aktualizacja: 21.03.2024 13:46:46)
Zduńska Wola

Nie ma zgody na budowę spalarni śmieci

Prezydent Zduńskiej Woli odmówił wydania decyzji środowiskowej dla budowy w mieście spalarni śmieci. - Kierowałem się opiniami mieszkańców - wyjaśnia. Dziś, 21 marca, inwestor - Elektrociepłownia Zduńska Wola wydał oświadczenie w związku z odmową wydania decyzji środowiskowej.

(fot. UM Zduńska Wola)

- Planowane przedsięwzięcie może mieć negatywny wpływ na zdrowie ludzi, powodować zwiększenie emisji zanieczyszczeń, zwiększenie natężenia ruchu samochodowego oraz emisji spalin, (…) ponadto może nastąpić zmniejszenie wartości nieruchomości (mieszkań, gruntów) - czytamy w uzasadnieniu do decyzji, które liczy ponad 60 stron.

- Te racje podnosili zduńskowolanie, zarówno podczas zorganizowanego przeze mnie wysłuchania publicznego, jak i w petycjach oraz korespondencji kierowanej do urzędu miasta. Elektrociepłownia nie wyjaśniła dostatecznie wnikliwie wszystkich wątpliwości, zgłaszanych przez mieszkańców. Dlatego stanąłem po ich stronie i odmówiłem wydania decyzji - mówi prezydent Konrad Pokora.

Urząd miasta w odmowie precyzyjnie wylicza i uzasadnia wszystkie argumenty mieszkańców. Przypomina więc, że odpady do spalarni będą dostarczane z instalacji segregowania śmieci, co może powodować duże natężenie ruchu samochodowego, a to przyczyni się do wzrostu hałasu i zanieczyszczenia powietrza.

- Z tego samego powodu nie spadnie koszt zagospodarowania odpadów zbieranych w mieście, a więc i cena płaconych przez mieszkańców rachunków - zauważa prezydent Pokora. - Śmieci ze Zduńskiej Woli nadal musiałyby być bowiem transportowane do sortowni - wyjaśnia.

Urzędnicy punktują też inny ekonomiczny argument inwestora.

- Podczas konsultacji elektrociepłownia zwracała uwagę, że produkowane ciepło będzie tańsze, bo dziś w jego cenie są ujęte koszty emisji dwutlenku węgla, a w przeciwieństwie do węgla, spalanie odpadów nie jest objęte systemem handlu uprawnieniami ETS - przypomina Konrad Pokora. - To prawda, choć w 2026 roku Parlament Europejski ma podjąć decyzję o włączeniu do tego systemu również instalacje spalania śmieci, a to podniesie koszty produkcji ciepła z tego paliwa - dodaje.

Właściciele działek i budynków położonych w sąsiedztwie elektrociepłowni podnosili też obawy o spadek wartości ich nieruchomości.

Zielone światło dla budowy spalarni dał wcześniej Marszałek Województwa Łódzkiego, a także Wody Polskie, Sanepid i Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska.

- Żadna z tych instytucji nie wyjaśniła dostatecznie wszystkich wątpliwości zgłaszanych przez mieszkańców. Nie zrobiła tego również elektrociepłownia. Działając w imieniu zduńskowolan, nie mogłem więc wydać decyzji pozytywnej - podsumowuje Konrad Pokora.

Inwestorowi przysługuje teraz prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego.

Pełną wersję decyzji znajdziecie TUTAJ.


Dziś, 21 marca, do naszej redakcji Zarząda Elektrociepłowni Zduńska Wola Sp. z o.o. przesłał oświadczenie w związku z odmową wydania decyzji środowiskowej. Poniżej publikujemy jego treść:

OŚWIADCZENIE ZARZĄDU SPÓŁKI ELEKTROCIEPŁOWNIA ZDUŃSKA WOLA

Od 40 lat Elektrociepłownia Zduńska Wola produkuje ciepło dla mieszkańców miasta oraz parę technologiczną na potrzeby zduńskowolskich firm i zakładów przemysłowych. Chcąc realizować to zadanie, ze względu na obowiązujące przepisy, niezbędnym jest w perspektywie najbliższych lat wdrożenie programu dekarbonizacji. W związku z tym, w 2022 r. spółka rozpoczęła formalne prace nad projektem budowy nowego, niskoemisyjnego i tańszego źródła energii w oparciu o paliwo z odpadów nienadających się do recyklingu.


Mamy świadomość, że inwestycje dotyczące energetyki i zagospodarowania odpadów wiążą się
z dużym zainteresowaniem i obawami wśród mieszkańców. Nie zgadzamy się jednak z argumentacją uzasadniającą odmowę wydania decyzji środowiskowej dla budowy instalacji do produkcji energii z odpadów w Zduńskiej Woli. M. in. doświadczenia z funkcjonujących w Polsce tego typu instalacji oraz opinie władz miast, w których są zlokalizowane, wskazują jednoznacznie, że są to obiekty bezpieczne dla otoczenia i środowiska, produkujące tańszą energię dla mieszkańców. Zamierzamy w tej sprawie skorzystać z przewidzianej prawem procedury odwoławczej.

Jesteśmy otwarci na merytoryczny, konstruktywny dialog oraz współpracę z różnymi środowiskami
i podmiotami w celu zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego miasta i wdrożenia niezbędnego procesu dekarbonizacji.

Zarząd Elektrociepłowni Zduńska Wola Sp. z o. o.

mka / źródło: UM Zduńska Wola
Komentarzy: 101

Komentarze

łodzianin 24.03.2024 16:53:25
Do największego truciciela jakim jest miasto Zduńska Wola w województwie łódzkim jesteście szkodnikami nr 1 powinniście płacić potężne kary za trucie środowiska
PO TYLKO 23.03.2024 11:42:52
DO JANUSZ jak słusznie dostrzegłeś zd jest w czołówce jeżeli chodzi o choroby płuc czy jest to wina spalarni czy palenia w kopciuchach . zrezygnujcie jako miasto z kopciuchów na rzecz ekologicznej spalarni a gwarantuje że powietrze będzie lepsze od obecnego i w kieszeni mieszkańców zostanie więcej pieniędzy
niezalezny 23.03.2024 11:32:02
Tak dla spalarni.zdunskowolscy zieloni sa żałośni opłacani prze jednego z przedsiębiorcow do tego prowadzili agitacje w kosciołach jak pis.Jestescie złem ktore trzeba lekcewarzyc .pani od zielonych lepiej niech dopilnuje meza bo bedzie rozwod
Tuptuś 23.03.2024 10:03:48
Zielona Wola jesteście szkodnikami,dobrze że wiadomo gdzie mieszkacie ,mieszkańcy podziękują wam za wasze protesty.SPALARNIA I TAK POWSTANIE!
Kiki 23.03.2024 06:53:20
Ludzie nie płaczcie przecież Wy go sami wybraliście POczka
Henryk 22.03.2024 18:06:42
W tę sobotę 23.03.24 o godz 9.00 Zarząd Powiatowy Nowej Lewicy organizuje konferencję prasową z Wiceminister Klimatu i Środowiska Anitą Sowińską w przedmiocie lokalizacji spalarni odpadów komunalnych w EC.Miejsce: Bazar przy ulicy Osmolinskiej
Janusz 22.03.2024 15:56:52
Do po tylko - ludzie w Twoim mieście zaczną się bać za jakiś czas jak będą musieli biegać do pulmonologa , wiadomo nie od razu wdychanie toksycznych substancji przekłada się na problemy zdrowotne układu oddechowego , ale uwierz mi Zduńska Wola bez spalarni jest w czołówce gdzie są największe problemy z płucami więc nie opowiadaj farmazonów że ludzie są szczęśliwi że powstała spalarnia tylko nie są świadomi co im grozi po kilku latach wdychania szkodliwych substancji . Nie pomogą tutaj rządne filtry które będą oczyszczać powietrze. Proponuje poszerzyć wiedzę w tym zakresie i wmawiać ludziom jaki to byłby dobrobyt dzięki spalarni - byłby dla włodarzy dotychczasowych tego miasta i nowych stołków i jeszcze może tego kto to będzie budował nie dla ,, szarego człowieka „ ani ekonomiczne ani zdrowotne
Do bamborowa8 22.03.2024 14:05:44
Temu czemuś, co to wypisuje, to już żaden lekarz nie pomoże! Przestań obrażać ludzi bezmózgu i wypisywać te bzdury. Kompletne zero!!!!!!!!!
Bamborowa8 22.03.2024 13:24:01
Jakie oburzone głosy słyszę. Osiem lat rząd uczył obywateli nienawiści do każdego kto nie jest heteroseksualnym mężczyzną a teraz - "Olaboga bo nas obrażajo" (chlip, chlip). Jesteście odpadami ludzkiej godności, których nawet nie można nazwać osobami wykonującymi najstarszy zawód świata żeby znowu tamtych nie obrazić. Wymiotą pisowski syf z Polski i znowu będzie przepięknie, znowu będzie normalnie.
Też mieszkaniec 22.03.2024 11:25:45
Vimes masz krótką pamięć że nie pamiętasz. To ci przypomnę, basen, ratusz, budynek Pogoni, sala gimnastyczne przy sp5 i sp13 termomodernizacja szkół i przedszkoli. Rozbudowa sp7 przedszkole na południu remont dużych i ważnych ulic, orliki, ronda, kamienice na pl.wolnosci i Dąbrowskiego rozpoczęcie inwestycji na kempinie. To tak z grubsza sprawy z którymi PO nie ma nic wspólnego
Do Vimes 22.03.2024 11:19:04
No niestety nie zgodzę się z rozmówca. Po pierwsze POkora zmienił plan tak zeby mogla ta spalarnia tam powstać i wpisał je w strategię miasta, a po drugie jedynie zmienił stanowisko. Gdyby Pokorze naprawdę zalezalo na niewybudowaniu spalarni pierwszym krokiem była zmiana planu zagospodarowania przestrzennego. Wtedy kolegium odwoławcze miałoby związane rece, ze przepisy nie pozwalają na to a tak slowa Pokory pod publiczkę rzucone sa na na wiatr i są bez znaczenia. On już dawno z inwestorem przybil piątkę. Samo to ze wpisał do strategii miasta inwestycję zewnętrzna nie mając podpisanych oficjalnie umow z inwestorem pokazuje jakie ma zamiaru. Pan Mazurkiewicz od samego początku był przeciwny budowie spalarni. Mało tego zanim Pokora podjął wymęczona decyzję, Radni PiS złożyli projekt uchwały na sesję 21.03 Rady Miasta blokujący inwestycję Pokory i inwestora. Przez ostatnie lata nie było Prezydenta z Pisu więc nie może Vimes tego pamiętać. Proszę nie wprowadzać ludzi w błąd.
Kolo 22.03.2024 11:13:29
Do Vimes - nie trzeba dotacji z budżetu państwa aby przyciągnąć miejsca pracy. Prezydent w mieście może dużo tylko musi chcieć i mieć ludzi kompetentnych a nie samych nauczycieli wokół siebie, którym jak zamknąłeś szkołę w parku to dał stołeczek bez konkursu w urzędzie - osobie bez kompetencji w zarządzaniu. Później każdy się dziwi jak to jest że miasto się wyludnia
Do Vimes 22.03.2024 11:09:47
W Sieradzu prezydent jest bezpartyjny a rozwój miasta bardzo duży , także nijak ma się to do Twoich argumentów … a i jeszcze jedno miasto Sieradz nie jest osadzone Towarzystwem Wzajemnej adoracji jak u nas tylko ludźmi znającymi się jak pozyskać środki na rozwój miasta. Swoje nieudacznictwo w zarządzaniu można zwalić na wszystko - albo się nadajesz i walczysz o miasto albo szukasz wytłumaczenia dlaczego Ci nie wyszło .
Vimes 22.03.2024 08:23:33
Najlepsze jest to, że wszyscy krzyczą, że ta decyzja nic nie zmienia i Pokora to zło. Ale jak myślicie, co zrobiłby Mazurkiewicz? Dokładnie to samo. Brak zgody prezydenta na spalarnie, wielkie hurra, bo Mazurkiewicz nie pozwolił. A potem odwołanie Remondisu i efekt ten sam. Upolitycznienie tematu spalarni niczemu nie służy. A jak chcecie kolejną kadencję mieć władzę lokalne z opozycji do władz rządzących, to potem nie płaczcie, że nie ma pieniędzy na inwestycje. Bo zapewniam was, że to będzie główny argument: "bo oni są źli i nie chcą nam dawać, bo są z koalicji. My dawaliśmy". A prawda jest taka, że nie pamiętam, żeby w mieście tyle się zmieniło za władz PiSu, co od momentu jak PO weszło do samorządu.
PO TYLKO 22.03.2024 08:19:37
Witam mieszkańcy miasta ZW jestem zdumiony waszą decyzją w sprawie spalarni odpadów świat idzie z postępem a miasto dalej 19 wieku o sprawie spalarni jest głośno i dlatego znam sprawę w moim mieście był identyczny problem ludzie bali się spalarni jak ognia a po latach słychać ale byliśmy zacofani rachunki spadły to i ludzie zrozumieli że byli w błędzie życzę wam rozsądku w tej sprawie
Mieszkaniec gminy 22.03.2024 08:04:57
Mieszkańcy Zduńskiej Woli, Czego wy nie rozumiecie. Było wiadomo od początku, że wstrzyma się z decyzją do ostatniej chwili i tuż przed wyborami nie wyrazi zgody aby tym samym zwiększyć swoje poparcie nie tylko zielonych ale przyjaciół miasta, bo przecież każdy głos się liczy. A skoro tylko prezydent miasta nie wyraził zgody, EC pójdzie do sądu i tam trybem administracyjnym wygra sprawę i tym samym będziecie mieszkańcy mieć spalarnie śmieci a prezydent na kolejną kadencję będzie mieć ciepła posadkę. Więc drodzy mieszkańcy, kiedy pójdziecie do urny oddać swój głos zastanówcie się głęboko czy to rozwiązanie będzie dla was dobre. Bo jeśli argumenty EC i spółki Remondis będą przytłaczające to taki ktoś jak wasz pionek prezydent nie będzie miał głosu a inwestycja wcześniej czy później i tak powstanie. WYBÓR NALEŻY DO WAS.
Nie 22.03.2024 03:59:31
Koalicję rządząca wybrali młodzi naiwni Polacy którzy nie znają historii. Tylko tiktoki siedza i oglądają. Oni rządów Tuska nie pamiętają bo mieli po 10 czy 8 lat wtedy. Wmówiono im że PiS i konfederacja to obciach , i że dzięki Tuskowi będą mieć aborcję na życzenie i tabletkę dzień po. No i poszli jak zaczarowani i zagłosowali . A dziś mamy co mamy. 60 tys kwoty wolnej od podatku nie będzie . Aborcji na życzenie nie będzie. Jest jeden wielki bałagan . Dziura budżetowa powiększona .
do Dexter 21.03.2024 22:48:11
kwota wolna od podatku - podniesiemy - może tak , może w tej kadencji, a może nie wiemy bo będzie może wojna...., podwyższona składka zdrowotna może tak może nie zobaczymy może dla części zlikwidujemy, a może nie,... Kłamali w kampanii Tusk, Hołownia - głosowałem na nich i teraz jestem wściekły
Kasis 21.03.2024 22:39:51
Dlaczego nie wykreślił Pan zapisów dotyczących spalarni ze strategii miasta? Nie mógł Pan zmienić planu zagospodarowania w tym miejscu? Nie dałoby to inwestorowi skutecznej możliwości odwołania się. Na chwilę obecną jeśli się odwołają mają nadal 50% szans na realizację inwestycji. Jeżeli się mylę, proszę wyprowadzić mnie z błędu... ponawiam zapytanie tutaj...., Panie Prezydencie
tylko platforma 21.03.2024 20:32:25
ZLE WAM ZA Tuska ?! Pensje poszły w górę , paliwo tanie , Europa w końcu się cieszy że Tusk rządzi i dała nam pieniądze, czego wy jeszcze chcecie ? Wybierzcie PiS to zobaczycie . Dzięki Tuskowi ludzie w końcu domy przymusowo ociepla i klimat się poprawi, nie będą się po mieście spalinowymi autami tłuc i nas truć . Jak wejdzie w końcu w życie podatek od aut spalinowych i zakaz wjazdu do miasta tychże aut to zobaczycie jak będzie fajnie.
Ja 21.03.2024 19:14:28
Zgodnie z planem prezydent mówi, że nie chce spalarni,remondis się będzie odwoływał. Pokora przejdzie i spalarnia będzie . Nawet nasza lokalna gwiazda nagle jest przeciw spalarni,a przecież jest zgodna ideowo z całą platformerską kliką. Wybory, ach wybory korytko czeka...ile możliwości. Można mówić do woli. Honor to już prehistoria. Po wyborach wszystko wróci do normy . Każda opcja będzie dbać o swoje kolesiostwo. A Zdunia umiera ... dosłownie . Bez młodych, pracy, mieszkań, perspektyw ... Chciałabym doczekać się,że losy naszego miasta będą w rękach zapaleńców, ideowców, ludzi z charyzmą dla których nasze miasto jest najważniejsze ,a nie jakieś lokalne kliki.
Zdunskowolanka 21.03.2024 18:59:08
Nie wierzę, że spalarnia obniżyłaby jakiekolwiek opłaty. To samo mówili tworząc spółkę śmieciową, ceny za wywóz śmieci nie zmalały, ale dzięki utworzeniu spółki mają kolejne stanowiska do obsadzenia... starczy już lekcji pokory, powodzenia Dawid!
Aqpnh 21.03.2024 18:55:08
Coś mi i się wydaje że po wyborach jak lewizna wygra to ta spalarnia w mgnieniu oka powstanie... peło i dobro ludzi , ta jasne.
ESI 21.03.2024 16:42:50
Podobno w Sieradzu ma być ta spalarnia, przy geotermii będzie wspomagała ogrzewanie wody
Dexter 21.03.2024 16:36:03
Nikt wam nie obieca tyle, co KO i nikt was tak nie zawiedzie jak KO. Przed wyborcza obiecanka. Pan Mazurkiewicz może wnieść nowe życie w to miasto. Ma głos mojej rodziny
A 21.03.2024 16:35:51
A to nie dlatego że Czcziński ma tam działki i to by mu obniżyło wartość? W sumie mieszkaniec a nie mieszkańcy.
ogłoszenie 21.03.2024 16:18:12
WSZYSCY KTÓRZY CHCĄ SPALARNIE ŚMIECI TO NIECH WYPROWADZĄ SIĘ NA STAŁE DO MIASTA TAM GDZIE ONA JUŻ JEST A MIESZKAŃCOM MIASTU ZDUŃSKA WOLA DAJCIE ŻYĆ BEZ SPALARNI. FIRMA NASZE ŚMIECI ZE ZDUŃSKIEJ WOLI PRZYWIEZIE DO WASZEGO MIASTA I WSPANIAŁEJ SPALARNI KTÓRĄ TAK BARDZO CHCECIE I JE SPALI. BĘDZIECIE MIELI WIELKĄ RADOŚĆ I KAŻDY BEDZIE ZADOWOLONY.
Iga 21.03.2024 15:51:31
Brawo panie prezydencie, popieram
jaro 21.03.2024 15:23:36
u Ciebie na działce zrobimy spalarnię
cala ja 21.03.2024 14:21:27
jakim trzeba byc idiota zeby zaglosowac na pokore ludzie obudzcie sie
WARSZAWA może ,a Zduńska nie może 21.03.2024 14:20:06
Prezydent Warszawy mowi o oddaniu spalarni która obnizy koszty utylizacji odpadów a Zdunska nie może. To gdzie- w Szadku , w Zapolicach??
Nos pitery poza UE 21.03.2024 14:16:53
100 konkretów ,Baa, bez kozery powiem pińcet i tak UWIERZYCIE ! Beeee
Joker 21.03.2024 13:53:50
Ciekawe ile i co mają obiecane piszący niby ,,fachowcy" za promowanie budowy tej,,fabryki śmierci " Argumenty mają raczej utopijne - obniżka kosztów centralnego dla mieszkańców
EZD 21.03.2024 13:41:48
Spalarnia i tak powstanie,Remondis pojdzie do sadu a ten wyda pozwolenie.Inwestycja tylko troszke sie przeciagnie w czasie.Tak dla spalarni smieci nie dla prezydenta Pokory!
Transportowiec 21.03.2024 13:20:33
Prezydencie POKOra taczka już czeka, więcej taczek też się znajdzie dla pana towarzyszy i miłośników.
Do bamborowa 21.03.2024 13:17:36
Jego Rodzina ma się bardzo dobrze, ale grunt to wypisywać chamskie hejterskie komentarze... jak się nie ma czego czepic trzeba powymyślać. PROSZĘ ogarnąć własne podworko bo musi być bamborowa bardzo smutnym sfrustrowanym i zakompleksionym człowiekiem.
Do fachowiec 21.03.2024 13:05:24
To proszę podaj przykład miasta w którym po wybudowaniu spalarni spadły koszty c.o i ćw dla mieszkańców . Co ma że spalarnią wspólnego palenie w piecach w domkach ? Kto będzie kontrolował czy są przestrzegane normy spalania ,kto będzie kontrolował jaki syf do spalarni jest zwożony z całego świata ? Nasze państwo posiada ,,niewidome" służby, które przez pół roku nie zauważyły tysięcy ton zboża skażonego rakotwórczymi substancjami wjeżdżającego do kraju i my to zjedliśmy
Renata 21.03.2024 13:04:49
Tańsze ogrzewanie dzięki spalarni już to widzę, przypominam że partia PO wprowadziła segregację śmieci abyśmy mieli mniej płacić za odpady i jakoś nie przełożyło się to na ekonomię obywateli , cisną ciemnotę ludziom że dzięki spalarni byłyby miejsca pracy - śmiech na sali . To jest partia oderwana od rzeczywistości i dbająca i własne interesy i interesy przyjacielu partii . W Sieradzu spalarni nie ma a ile jest nowych przyciągniętych dużych firm zatrudniających sporo ludzi . To jest zarządzanie miastem jak najwięcej miejsc pracy aby miasto się rozwijało , a nie truło ludzi sprania w imię ekonomii , której jak przy segregacji śmieci nie ma. Mam nadzieję że mieszkańcy będą myśleć samodzielnie przy wyborach i rozsądek zwycięży .
Do bamborowa8 21.03.2024 12:59:41
Psy szczekają, a karawana jedzie dalej! Bardzo sfrustrowana osobo, radzę zmienić lekarza i zacząć leczyć nogi, bo na głowę już zbyt późno!!!
bamborowa8 21.03.2024 12:08:32
Mazurkiewicz nawet 30% nie osiągnie. Jest wzorem pisowskiego apartczyka, który dla własnych korzyści zrobi wszystko, łącznie ze zniszczeniem własnej rodziny. Nawet się nie dziwię bo to standardy Pisu od wielu lat. Pozdrawiam rolników obniżających notowania pisu i hołowni. Do zobaczenia 8 kwietnia - bez pisowkich politruków.
Fachowiec 21.03.2024 11:44:02
Szkoda.. Spalarnia to szansa dla miasta m.in. na tańsze ciepło. Brak opłat za emisję dwutlenku węgla. Odnośnie emisji zanieczyszczeń....to tego typu instalacje posiadają odpowiednie instalacje oczyszczające spaliny. Ale żeby to wiedzieć to trzeba być fachowcem. Sami się trujecie w tych swoich osiedlach jednorodzinnych. Spalacie odpady i kiepskiej jakości węgiel.... zaduch niesamowity. Na budowę domów stać ale na opał już nie...Świat się zmienia, postępu nie można zatrzymać.
Myśląca Kaśka 21.03.2024 11:37:22
Mazurkiewicz mówił że jest przeciwny spalarni? Jakoś nie słyszałam żeby mówił jak marszałek z PiS wydawał pozytywną decyzję.
Bozena 21.03.2024 11:25:24
Zawiedziony platforma , puste obietnice, brak rozwoju , puste lokale do wynajęcia, piękne doniczki, ziemia przy łączniku rośnie mleczem , szpital w ruinie, zostało tylko hasło, miasto z ambicjami , jedyna atrakcją to raz na jakiś czas festyn .
Znajomy 21.03.2024 11:08:43
Jeśli ktoś wierzy pokorze,tz. ze albo go nie zna albo jest bardzo naiwnym człowiekiem.
Prawda 21.03.2024 10:47:28
Okręt tonie? Chyba to pisze ktoś z marszałkowa bo tam to dopiero będzie topielców wystarczy popatrzeć na listy do rady miasta i powiatu z PiS o kandydacie na prezydenta to nawet nie ma co pisać bo wszyscy wiedzą ale chyba nie wszystko.
OLO 21.03.2024 10:00:27
Webry to taka rasa nic i nikt im nie pasuje żaden prezydent w tym mieście nie był chwalony żadna inwestycja czy decyzja bo Webry nigdy nie dojdą do porozumienia z nikim całe województwo się z nich śmieję . Spalarnia owszem tak ale w innej lokalizacji a nie od razu do widzenia to dla miasta wielka szansa na tańsze ogrzewanie tylko nie w tym miejscu .
Okręt tonie 21.03.2024 09:37:41
Patrz Pan Panie Pokora, jak Pana okręt tonie, jak te wystraszone szczurki z UM i spółek miejskich oraz powiązanych z UM jednostek się bronią przed utratą intratnych posad. Lajki i zachwyty już nie pomogą. Kapitan Pokora zawiódł, zbierajcie zabawki i wypad!
Jola 21.03.2024 09:32:08
Hejtują tzn. że się boją. Gorzej jakby nic nie pisali.... chcieli się zbudować na spalarni...nie udało się.....nic się nie nauczyli w debilum humanum....
Mieszkańcy 21.03.2024 09:07:11
To Mieszkańcy są przeciwko spalarni, a Pan Pokora TERAZ nie wydał pozytywnej decyzji.... po wyborach się zobaczy...
adam 21.03.2024 08:50:18
brawo chyba prezydent wystraszyl sie wyborow
Platforma kretactwa 21.03.2024 08:41:02
Znowu manipulacje , jak z radna. Zabetonowali urzad ludźmi z KoD i teraz udają ze coś blokują., całe miasto zablokowali przed wyborami żeby pokazać jakie inwestycje idą w mieście a 3 lata stawiali doniczki w mieście I malowali murale
Rozbawiony 21.03.2024 08:24:05
Polityczny bełkot przed wyborami aby się przypodobać części społeczeństwa! Spalarnia i tak powstanie! Wszystko wyjdzie po wyborach
Wyjaśniam 21.03.2024 08:10:53
Dobra zagrywka polityczna pana prezydenta miasta, kiedy grunt pali się pod nogami. Ówczesna władza boi się, że kiedy ktoś inny wygra wyjdzie na jaw gdzie podziały się pieniądze z MPK i ukarają winnych tej sytuacji, wyjdzie na jaw kto i gdzie kogo finansuje i kto gdzie kogo zatrudnia. Więc jest się o co bić, kiedy szambo zaczyna wybijać.
Kaziu 21.03.2024 07:48:55
Końcowy efekt będzie taki, że Samorządowe Kolegium Odwoławcze unieważni decyzję prezydenta i spalarnia bez przeszkód powstanie.
Pikondo 21.03.2024 07:40:34
Hahah jakie te ludzie są głupie. A już szczególnie sztab komentatorów od Mazurkiewicza. Szczególnie Karol Karol z FB - lol xD
Zdunskowolanka 21.03.2024 07:31:12
Starczy już lekcji pokory, powodzenia Dawid!
Maja 21.03.2024 07:15:54
PO-KO-rze strach w oczy zajrzał, bo Marek Trzciński puścił w miasto list szkalujący obecnie rządzącego. Niestety Trzciński wprowadził w błąd mieszkańców mówiąc, że temat spalarni jest przez kandydatów pomijany. Dawid Mazurkiewicz od razu mówił, że jest przeciwny spalarni.
Ciemnogród 21.03.2024 06:58:47
Najgorsza decyzja z możliwych! Wczoraj, przedwczoraj Zduńska dusi się w smogu. A w 2 połowie roku zacznie się płacz, że drogie ogrzewanie, że rachunki grozy za podgrzanie wody. Węgiel się kiedyś skończy, śmieci nie...
Kul 21.03.2024 06:10:13
Napewno na Ciebie nie oddam glosu
Jan 21.03.2024 04:50:10
TUSK OBIECYWAŁ STO KONKRETÓW NA STO DNI , i gdzie te konkrety ?! Teraz winę na PiS zwala że PiS im dziurę budżetową zostawił , a oni co ?! Powiększyli deficyt budżetowy i gdzie te pieniądze są ? ! zamówili nowe limuzyny bo ministrów mają więcej niż PiS miał , a ledwo co zaczęli rządzić to nagrody sobie przyznali ! Dziadostwo! Kidawa ostatnio całą ulicę zablokowała bo do restauracji poszła. Znów się zaczyna. Państwo teoretycznie i ośmiorniczki . Gdzie kwota wolna od podatku ?! Gdzie to paliwo po 5 zł ? ! Znowu ludziki daliście się nabrać ! Miało być i gdzie ten tani prąd i żywność ?
Ale jaja 20.03.2024 23:26:19
Dopiero jak Dawid Mazurkiewicz wyraził jasne stanowisko przeciw budowie spalarni i radni PiS wnieśli uchwałę na sesję rady miasta o zakazie budowy spalarni I lokalizacji w mieście notabene która jest jutro 21.03, prezio Pokora zmienił zdanie. Żal
Dziwne 20.03.2024 23:23:17
Żadnej inwestycji typu pasaż na fabrycznej gdzie nikt nie chodzi, ale wiadomo restauracja brata zastępcy, plac wolności czy drogie mieszkania na Juliusza nie były konsultowane z mieszkańcami czyli co lepsi specjaliści to my zwykli Kowalscy niż urzędnicy wykształceni...niech więc nie udają nagłej zmiany bo i tak kazdy wie ze to klamstwo
Dajcie spokój 20.03.2024 22:23:22
A pokora i przydupasy już tort podzielili...
Kinia 20.03.2024 22:20:35
Pokora to wszystko obieca zeby nie oddać stanowiska. . Mam nadzieję ze ludzie nie uwierzą ... tak jak z kucharska zrobił.. obiecał jedno zrobil drugie... to asia miala plecki... inwestor od śmieci pewnie też ma... w strategii zapisów nie zmieniono dla jasności... nie ufajcie mu
Obserwator 20.03.2024 22:18:29
Przyjechał Cezar z Sieradza , pomógł , doradził i wypocili wspólnymi siłami tę decyzję bez wartości . Jak to swój do swojego itd.
Maciek 20.03.2024 22:18:21
Można by ograniczyć ruch aut spalinowych w ścisłym centrum miasta to by też pozytywnie wpłynęło na jakość powietrza .
Zagłosuję na Dawida Mazurkiewicza 20.03.2024 22:13:01
Ojjjj Panie Pokora czuć strach o stołek.... chyba zacząl sie Pan bac rywala nawet zaczął Pan rozmawiac z mieszkańcami jak Pan Dawid a gdzie był przez 5 lat... Dawid Mazurkiewicz- Prezydentem Miasta. Tylko Pan Dawid ma jasne niezmienne stanowisko przeciw spalarni i świetny program rozwoju miasta.
Haha 20.03.2024 22:07:57
I to ma być prezydent? Przez miesiące ignorował głosy ludzi. .. układał się z inwestorami... cyrk ...Nie wierzymy
Precz z POKORA i resztą spóły 20.03.2024 22:05:12
Panie Pokora a zmienił Pan w strategi Miasta zapisy czy znowu Pan kłamie bezczelnie, żeby ludzie zagłosowali?.. ps: nie zagłosujemy obiecujemy!!!!
POkora klamczuch 20.03.2024 22:02:43
Powtórka z rozrywki jak z Panią Kucharska nic dodać nic ująć.. trudno wierzyc osobie która już raz okłamała cale Miasto.
Weber 20.03.2024 22:00:57
Wszyscy narzekają, że w tym mieście nic nie powstaje a istniejące firmy tylko upadają. Jednocześnie większość mieszkańców głosuje przeciw powstaniu nowoczesnego zakładu. Wasze życzenie zostanie spełnione i nikt tu nic nie zainwestuje. Kiedyś byliśmy miastem prężnym przemysłowo w przeciwieństwie do mniejszego Sieradza. Teraz zostajemy w tyle we wszystkich kategoriach. –I to na własne życzenie.
Komisarz 20.03.2024 21:51:35
Emisja szkodliwych substancji: Mimo zaawansowanych systemów filtracyjnych, spalarnie wciąż mogą emitować do atmosfery szkodliwe substancje, takie jak dioksyny czy tlenki azotu. Wysokie koszty budowy i eksploatacji: Budowa i utrzymanie spalarni są kosztowne, co może być barierą, zwłaszcza dla mniejszych gmin i miast. Do tej pory spalarnie zostały wybudowane w zaledwie kilku największych miastach Polski. Przypominam, że Zduńska Wola nie jest ani bogata ani duża, a i z walką z zanieczyszczeniami w atmosferze wypada też bardzo słabo na tle innych polskich miast.
Mieszkaniec 20.03.2024 21:39:25
To teraz jeszcze otworzyć przedłużenie ul.Złotnickiego i przed wyborami można sie szczycić ze coś robi dla miasta.
Obserwator 20.03.2024 21:20:41
Co oprócz chorych powiązań ? Oczywiście tą decyzją można sobie wytrzeć .... , a właściwie nie można , bo nawet do tego się nie nadaje. W tej sytuacji większe znaczenie ma papier toaletowy .
Obserwator 20.03.2024 21:06:18
POpaprańcy wiedzą jak oszukiwać i mydlić oczy społeczeństwu ! Już cała Polska ma dość tych rządów , a Zduńska Wola , to mała Sycylia. Rozejrzyjcie się , jak kwitnie kolesiostwo i powiązania.
Aldona 20.03.2024 21:04:41
Okienny to jest porażka dla tego miasta
Bez prawka 20.03.2024 20:40:11
ZIELONA I CZYSTA POLSKA , powinni zakazać jeszcze wjazdu samochodom spalinowym do Zduńskiej Woli bo nie mogę chodzić w takim smogu.
Kierowca 20.03.2024 20:31:13
Który kandydat ogłosi że zgadza się na spalarnie na tego zagłosuje! Nawet na pisiora.
Piotr 20.03.2024 20:28:30
I właśnie stracił pan mój głos!
x 20.03.2024 20:26:14
5 lat temu przed wyborami tez obiecał, że pewna radna miejska nie obejmie mandatu. Po wyborach zdanie zmienił, teraz będzie tak samo, obym się mylił ;]
podsumowując 20.03.2024 20:25:19
PIS który jest niby przeciw, a ma kandydata, który pracował w spółce budującej spalarnie odpadów medycznych w Łodzi i Marszałka Województwa, który już wcześniej zgodził się na spalarnie w Zduńskiej Woli. PO ma Prezydenta, który mówi spalarni w mieście nie. Aha i jeszcze jest okienny, który w mętnej wodzie próbował coś złapać, ale ani nic nie złapie, ani radnym nie zostanie. Czyli nie ma się czym przejmować.
do Welwiczja 20.03.2024 20:14:55
Ciebie nie wybiorą i tak, niebieskie gazetki i listy do mieszkańców nie działają, nie wiadomo o co chodzi
EZD 20.03.2024 19:31:50
Cóż, takie bujanie mieszkańców. Za kilka lat jak nie będzie czym grzać miasta, to wtedy będzie działo.
rozgrzebanebudowy 20.03.2024 19:27:16
Nie wierzę mu ani na niego nie zagłosuję!
Ustawka 20.03.2024 19:09:30
To jest ustawka , by dobrze wypaść przed wyborami
Zniesmaczony 20.03.2024 18:54:14
Spokojnie, teraz nie ma zgody, ale...jeżeli (nie daj Boże) Prseezyyydeennttt fleeegmatyk wygrałby ponownie, to cyk i następnego dnia po wyborach zgoda będzie.
XXX 20.03.2024 18:25:15
No niestety, pod naciskiem średniowiecza wycofano się z tego co już w wielu miastach funkcjonuje i przynosi realne korzyści. Będą nas truć węglem, ale tym średniowiecze się nie przejmuje.
Eko 20.03.2024 18:22:17
Wszystkie instytucje we władaniu PIS wydały pozytywną opinię a niby są tak bardzo przeciw spalarni.
WWDZ 20.03.2024 18:03:35
Mam nadzieję że potężne stowarzyszenie Zielona Wola odpaliła szampany w swoim biurze - a nie czekaj, teraz też będą niezadowoleni bo za późno decyzja przyszła. Jeden z drugim jęczy o braku rozwoju miasta, tylko że cokolwiek by się nie zrobiło to o tak ich nie zadowala - vide ostatnia informacja o pociągnięciu ciepła do Karsznic. Żeby nie było - daleko mi do gloryfikowania obecnej władzy, mam wiele żalu o to jak upadła nasza Pogoń, ale zdaje sobie sprawę że są rzeczy ważniejsze niż sport w mieście na ten moment.
sołtys 20.03.2024 17:56:24
po wyborach będzie zgoda i wyda ją ten czy inny prezydent, coś z tymi odpadami trzeba zrobić nie da się w nieskończoność wywozić na wysypisko to po pierwsze, a po drugie to kasa, duża kasa.
Mirka 20.03.2024 17:42:24
Super jako mieszkańcy mamy wpływ, zrobiliśmy dobra robotę i pokazaliśmy sygnał platformie w zdunskiej woli , czas pokazać następny sygnał przy wyborach
Andrzej 20.03.2024 17:24:24
Spokojnie, Remondis się odwoła, ale już będzie po wyborach ;)
Widz 20.03.2024 17:11:49
5 % do kampanii wyborczej ? Słuchając ostatni artykułu nie dało się tego słuchać
Welwiczja 20.03.2024 16:54:25
Brak jasnej deklaracji kandydata na przyszłego Prezydenta Miasta, że zrobi wszystko, by zatrzymać tę szkodliwą dla mieszkańców inwestycję (wystarczyłoby zobowiązanie do uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z odpowiednimi zapisami). Skoro spalarnia została wpisana do strategii rozwoju Miasta, to po odwołaniu Inwestora, po wyborach zagrożenie wróci. TYLKO JASNA DEKLARACJA, KANDYDACI!!!
eko 20.03.2024 16:50:23
Lepsze kontrolowane spalanie w nowoczesnej instalacji niż tworzenie gór odpadów na wysypiskach i samozapłony. Niestety najbardziej przeciwni są Ci, którzy sami palą wszystkim w kopciuchach.
ezd 20.03.2024 16:40:53
Wreszcie mądra decyzja przed wyborami ,bo Zduńska Wola jest zbyt dużym zanieczyszczonym miastem.
Wybiorca 20.03.2024 16:36:33
Albo rozwój miasta, albo obawy przed wzmożonym ruchem samochodów
Brawo KONRAD POKORA 20.03.2024 16:27:38
Marszałek Schreiber z Pis za spalarnią w Zduńskiej Woli, Pokora z PO przeciw
Mariola 20.03.2024 16:23:24
Oj grunt się zaczął palić przed wyborami i jest decyzja , nie wierzę :) ciekawe dlaczego mieszkańcy musieli o nią walczyć skoro tak pan o nas dba? Zapamiętam przy wyborach
Robson 20.03.2024 16:18:48
Brawo Mieszkańcy wygraliśmy naszą małą wojnę z władzą w naszym mieście .
Maciej 20.03.2024 16:05:37
I tak na Pana obecnego prezydenta nie zagłosuje . To dzięki temu że mieszkańcy się zbuntowali spalarni nie będzie a żeby wyjść z twarzą przed wyborami wydał Pan negatywną decyzję . Pytanie moje brzmi dlaczego musiało dojść do takiego bojkotu Zduńskowolan? Dlaczego w innym mieście w ogóle nie było nawet myśli na temat otworzenia tam spalarni i ludzie nie musieli walczyć jak u nas o rzeczy, które dla Pana prezydenta powinny być oczywiste . Drodzy Mieszkańcy gdyby nie zjednoczone siły przeciwko obecnej władzy spalarnia by była, a Pan obecny prezydent chce tylko przedstawić się od najlepszej strony przed wyborami. Pamiętajmy o tym przy wyborach bo jak znów wygra będziemy musieli walczyć o kolejne inne ważne tematy miasta , a widać jak to miasto funkcjonuje : zero nowo powstałych firm i miasto emerytów i oczywiście przyjacielu na stołkach niekompetentnych obecnej władzy .

Więcej informacji

Sieradz

Do pożaru w piwnicy w bloku przy ul. Polnej w Sieradzu doszło dziś, 24 grudnia, około godz. 12:00. Trzem osobom udzielono pomocy medycznej. Przez duże zadymienie konieczna była ewakuacja mieszkańców budynku.

3

Kolęda na rockowo

24.12.2024 13:55:48
Sieradz

Taki prezent sprawił nam w tym roku na święta Bożego Narodzenia Paweł Krasiński, który z innymi czołowymi polskimi, gitarowymi youtuberami nagrał instrumentalną wersję kolędy Przybieżeli do Betlejem.

4

Zduńska Wola

Teren zielony, na którym utworzono nowy park w Zduńskiej Woli będzie miał oficjalną nazwę "Trzy Korony". Nowemu parkowi przy ulicy Sieradzkiej Rada Miasta Zduńska Wola nadała także regulamin.

0

Nasze Radio 104,7 FM

04:32

Kiedy Pada Śnieg
T-Raperzy Znad Wisły

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

04:29

Ostatni Raz Zatańczysz Ze Mną
Krzysztof Krawczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

31.12.2024

Koncert sylwestrowy
Teatr Miejski w Sieradzu
Sylwester w Kinie Ratusz
Kino Ratusz

05.01.2025

Koncert świąteczno-noworoczny Miejskiej Orkiestry OSP w Sieradzu
Teatr Miejski w Sieradzu

06.01.2025

Koncert Urszuli
Hala Sportowo-Widowiskowa przy SP w Charłupi Małej
Miejskie Kolędowanie
Kościół Chrześcijan Baptystów w Zduńskiej Woli, ul. Dąbrowskiego
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Zalia
diament
2+10Sylwia Grzeszczak
Latawce
3-2Coldplay feat. Burna Boy, Little Simz, Elyanna & Tini
WE PRAY