Uzupełnić artykuł
14.04.2024 11:08:36
Co z psami po za terenem miasta komu zgadzać ? Kto pamięta dziewczynkę z Lasku pogryzioną przez psy ? A po za tym to chyba wszedł przepis w prawie, że wystarczy, że zachowanie psa spowoduje poczucie zagrożenia drugiej osoby i już właściciel podlega każe. Więc proszę uzupełnić artykuł bo w tym nowym przepiszie jest wyższa kara niż za kupe.
Stanisław
12.04.2024 14:18:43
Ciekawe jaki to efekt przyniesie, część ludzi nadal będzie tak robić czyli nie będą sprzątać bo przyzwyczajeń tak łatwo się nie zmieni ale jak by dostał mandat 500 złotych raz drugi to może by dało to efekt.
A ja się pytam, dlaczego po każdym poważnym incydencie nie składacie zawiadomienia na komendzie? Kto ma wreszcie załatwić problem biegających luzem psów szczególnie dużych jak nie my? Duży pies to zawsze jak odbezpieczona broń, nigdy nie wiadomo kiedy zaatakuje a skutki są już nie do odwrócenia!
Szkoda
12.04.2024 09:11:14
Szkoda, że mam słaby wzrok. Przez 60 lat nie widziałem aby w Zduni ktokolwiek sprzątnął po swoim pupilu.
do "taka prawda"
11.04.2024 19:33:05
sądzisz,że jakieś 75% współobywateli pochodzi zza Uralu??
sorry,taki mamy naród
11.04.2024 18:47:06
no i jeszcze miłośnicy "małpek"- Polska jest usiana tymi flaszeczkami; np.w Hong Kongu -za wyplucie gumy na chodnik dostaniesz bardzo wysoki mandat, i jest czyściutko...
Do Mieszkaniec
11.04.2024 18:37:20
Dokładnie. Woźniki to samo...
Franek dolas
11.04.2024 17:14:01
Już dajcie spokój tej żabce na boh wrzesnia sam często bawię. Się tam z malpkami
Właściciel psa - potwora
11.04.2024 16:00:01
W artykule poruszony był głównie temat skweru i przestrzeni znajdującej się za Inwarem. Do osoby opisującej sytuacje w parku - domyślam się, że chodzi o Park Broniewskiego. Niezależnie od miejsca - każdy właściciel czworonoga przyuważony na zostawianiu odchodów swojego pupila może być przez Pana / Panią przecież upomniany. W zasadzie nawet powinien być upominany przez każdego kto jest świadkiem takiej sytuacji. Bez różnicy czy to "mała kupa czy duża kupa". Jeśli sami nie będziemy działać w takich sytuacjach to na nic się nie zdadzą wymiany zdań między mieszkańcami. Na koniec odnośnie szczekania - przecież to psi sposób na komunikację! W jaki inny sposób mają to robić? Szczeknięcia przecież nie oznaczają, że pies za moment rzuci się innemu do gardła. Sygnałem ostrzegawczym są wyszczerzone zęby i zjeżony grzbiet. Psy małe i duże potrafią się spokojnie ze sobą bawić i potrzebują tego jako zwierzęta stadne. Psy świetnie wyczuwają wszystkie nasze emocje - zestresowany / przestraszony właściciel spowoduje takie same odczucia u psa. Większość takich psich konfliktów da się uniknąć naszym spokojem.
Kiedy sytuacja tego wymaga - konfrontujmy się z innymi. Każdy z nas jest mieszkańcem - Sieradza czy jakiejś jego dzielnicy.
Do ,,właściciel psa- potwora'
11.04.2024 12:44:12
Wystarczy przejść po parku i zobaczyć jakie są rozmiary odchodów ,czy to małe psy mogą tak zanieczyscic teren? A właściciele tych dużych psów przywolawczych beż smyczy najczęściej vchodzs z rekoma w kieszeniI i oglądają chmury żeby nie widzieć że pies sie zalatwia. Tak samo na skwerku gdzie psy biegają a właściciele siedzą na ławce tyłem, małych psów tam raczej nie ma bo przecież maluch może zaszczekać a nie wiadomo jaka będzie reakcja psa ,,przywoławczego potwora'
pimpek
11.04.2024 12:40:57
A może by tak mandaty za wyrzucanie niedopałków na schody, do windy, na chodnik. Bo jakoś psy przeszkadzają a palacze nie.
cvv Do Sieradzak
11.04.2024 11:14:39
A ty też dziecko jesteś że nie wiesz co z psem zrobić? Biorąc psa trzeba też o takiej sytuacji pomyśleć zawczasu. Mimo wszystko ci powiem co zrobić . Zawozisz psa do hotelu dla zwierząt płacisz za usługę i to cała filozofia.
stefan
11.04.2024 10:30:33
Woźniki ten sam problem z tym, że psy biegają całkiem luzem...
mieszkaniec
11.04.2024 09:47:00
Mam nadzieją , że te komentarze czytają również nowowybrani radni z tzw. opozycji obecnego i pewnie przyszłego włodarza. Polecam im szczególnie tą lekturę. Panowie modzi rajcy wykażcie się działaniem skutecznym na rzecz mieszkańców i swoich wyborców. Do dzieła czekamy na efekty.
Klonowy
11.04.2024 09:42:16
Posiadam średniego psa, najczęściej atakowany jest przez małe pieski z ciekawymi fryzurkami i pomimo tego, że nie raz został ugryziony nigdy się nie odgryzł. Pozdrawiam
psiarz
11.04.2024 09:27:11
zgadzam się z właścicielem psa potwora :)
Mieszkaniec
11.04.2024 09:08:54
Straż miejska nie jest od tego Oni są służącymi prezydenta miasta i tylko to ich interesuje a nie jakieś wasze głupoty
Myślę , że komentujący mieszkańcy Sieradza wystawili odpowiednią laurkę straży miejskiej i próżności strażników w całej okazałości
Mieszkanka
11.04.2024 08:51:07
Jeśli chodzi o teren zielony Braterstwa Broni oraz okolice tzw. Inwaru to już dawno powinien być tam monitoring i reakcja policji lub straży.
W lasku bardzo często można zauważyć grupy młodzieży i nie tylko. Idąc na spacer widać tylko osoby spożywające alkoholu i nie tylko... zaśmiecone jest butelkami po alko i torebeczkami po środkach wiadomo jakich.
Często też można zaobserwować młodzież która dymi z butelki wiadom co.
Więc chyba najwyższa pora aby służby podeszły poważnie do tematu.
Mieszkaniec
11.04.2024 08:12:08
Chciałbym zwrócić uwagę, że na Woźnikach jest ten sam lub nawet gorszy problem. Psy biegają bez właścicieli po ulicy Złotej i Nadwarciańskiej. Wybiegają z podwórek na przejeżdżających rowerzystów lub osoby, które biegają. Bywa, że agresywne psy siedzą przed swoimi posesjami lub obok i niemożliwe jest dojście na przystanek. Już nie raz tutaj doszło w ostatnich latach do jakiegoś pogryzienia i pozostaje tylko czekać aż tym razem będzie to przypadek śmiertelny. Właściciele nie potrafią upilnować swoich psów. Nie mówię tutaj o łańcuchu czy kojcu ale po prostu o zwykłym zamknięciu bramy. Nikt z nich nie widzi problemu a ich psy (często agresywne) spędzają więcej czasu poza posesją niż na niej. Proszę redakcję o interwencję również w tym przypadku.
Ble ble ble .......cała rozmowa z p. komendantem! Osiem osób ukaranych ... przez okres 1 roku??? W tym obszarze można spokojnie 10 osób dziennie ukarać mandatem. Wiem co mówię bo tam mieszkam, strach wyjść z kijami o zmroku o rowerze nie wspomnę. A straży miejskiej patroli nie widziałam nigdy. Przejechanie się autem główną ulicą to tylko próżne zużycie paliwa - na koszt podatnika! Panie komendancie radzę więcej działać i kontrolować swoich pracowników co robią i jakie skutki w postaci mandatów dochodów miasta ????
Mieszkanka tej ulicy
11.04.2024 04:27:48
Na wyspianskiego jedna pani wypuszcza psy na ulicę samopas owczarka i kundla psy straszą dzieci załatwiają swoje potrzeby też po nich nie sprzata
Juras
11.04.2024 02:36:59
Osiedle za szpitalem okolice boiska i górki,psy robią kupkę a właściciele patrzą w niebo albo w telefony....
Stanisław
11.04.2024 01:08:07
Podatek od jednego psa 1000 złotych/rocznie i zaraz zobaczymy tych miłośników zwierząt ile ich zostanie. W naszym mieście straży miejskiej nie ma !
Stanisław
11.04.2024 01:08:03
Podatek od jednego psa 1000 złotych/rocznie i zaraz zobaczymy tych miłośników zwierząt ile ich zostanie. W naszym mieście straży miejskiej nie ma !
mieszkanka Sieradza
10.04.2024 22:32:22
A co z właścicielami psów, którzy wyprowadzają psy na rowerze? (Na Reymonta jest to nagminne)
Co z otwartymi bramami i psami, które wyskakują z posesji na ulicę wprost pod auto albo rozwścieczone atakują przechodni?
Co zrobić w takiej sytuacji?
Taka prawda
10.04.2024 22:07:23
Nie sprzątają po psach tylko osoby które mają azjatyckie albo rosyjskie geny. Nie pomoże żadne upominanie TYLKO MANDATY I KARY
Mieszkaniec Klonowe
10.04.2024 21:46:55
Wszędzie jest to samo, właściciele puszczają psy samopas ,a sami idą na małpkę lub piwo,alternatywa wyjścia z domu, Najgorsze jest to , że dzisiaj więcej się dba o psa czy kota niż o CZLOWKiEKA !!!!!
Na Mickiewicza nie sprzątają po psach. Kilka osób sprząta, inni nawet gdy pies się załatwi przy podajniku woreczków to nie sprzątną. Nie sprzątają też ci, którzy puszczają pieski bez smyczy. Uważają, że nie trzeba sprzątać. A kupa to kupa i nie ważne, czy mniejsza czy większa.
Sieradz.
10.04.2024 21:31:29
Prawda jest taka, że Staż Miejska w ogóle nie zapuszcz się w te tereny .........ze strachu. To są zwykli urzędnicy w mundurach. Oni nic tu nie poradzą. Trzeba na policję dzwonić. Łyse karki z amstafami. Z nimi nie jest łatwo.
Właściciel psa - potwora
10.04.2024 21:18:47
Właściciel psa nie ma obowiązku trzymania psa na smyczy jeśli pies jest odwoływalny i nie stanowi zagrożenia dla innych użytkowników terenów zielonych. Sam jestem właścicielem jednego z tych większych czworonogów i paradoksalnie większość z nie przyjemnych sytuacji z innymi psami w jakich się znalazłem nie było z winy dużego psa, a właśnie tych małych - najgłośniejszych. Ich ujadanie, czasami z drugiej strony ulicy, czasem i z dalszych odległości jest zapalnikiem nieprzyjemnych zdarzeń. Właściciel / właścicielka zazwyczaj wtedy ciągnie szczekającego pupila w innym kierunku byle jak najszybciej się oddalić lub jak autorka wypowiedzi powyżej - całkowicie unika kontaktu pies - pies. Winą za cały ten raban obarczony zostaje oczywiście właściciel dużego psa bo jak wiadomo - duży to niebezpieczny. Nagminnie też można zobaczyć, że większość nie posprzątanych odchodów zalegających na trawnikach jest efektem przemiany materii właśnie tych mniejszych psów. Państwo raczących się napojami pod drzewem rzeczywiście mogli by jednak trochę bardziej zwracać uwagę na swoje czworonogi.
Na koniec bardziej chciałbym zwrócić uwagę na fakt wyrzucania resztek jedzenie przez okna i balkony dookoła całego tego skweru.
Kości, spleśniałych chleb, parówki, ryby - kuchnie z całego świata!
Podobnie jest z jedzeniem wieszanym na wiatach od śmieci.
Wszystko to powoduje pojawianie się w nocy szczurów buszujących po osiedlach w coraz to większej liczbie.
Przy próbie konfrontacji z osobami "dokarmiającymi" takimi resztkami nie działają żadne argumenty.
Brak treningu zachowania się psa u Pani poruszającej temat skweru i najwyraźniej strach przed możliwością socjalizacji pupila nie powinno przyklejać łatki tym, których pies jest wyższy niż do kolana.
Najwyższy czas wprowadzić podatek od psa
Żabka
10.04.2024 20:24:25
Zapraszam patrol pod sklep żabka na rogu Boh Września i Strzelców. Są tam miłośnicy napojów % i jeden delikwent z psem rasy niebezpiecznej tylko na smyczy, bez kaganca, szczekający na ludzi. A panowie tylko się śmieją...
Kiema
10.04.2024 20:14:15
Niektórych ludzi też powinno prowadzić się na smyczy. Są psy którym powie się coś raz i zrozumieja. Człowiekowi mówi się kilka razy i nie zrozumie. Tak więc spokojnie proszę Pani z tymi smyczami. Co innego z kupkami i tutaj panią popieram trzeba po sobie sprzątać. Miłego wieczoru....
mirka
10.04.2024 19:52:45
A do kogo mam zgłosić wałęsające i atakujące psy na wsi lub w lesie, które są bez nadzoru? Na to pytanie dostanę odpowiedź?
Marek
10.04.2024 19:13:46
Sprawa dotyczy praktycznie większości miejsc zieleni gdzie właściciele psów mają za nic czyste trawniki i bezpieczeństwo innych osób.
Ci co mają psy bez kaganca i ci co po nich nie sprzątają powinni się wstydzić a mandaty powinny być na tyle suruwe aż jeden z drugim się nauczy skoro uważa że ma wszystko w....
Bardzo dobrze, bo nie wiadomo kogo bać się bardziej, spuszczonego ze smyczy psa czy agresywnego właściciela po piwku.
Sieradzak
10.04.2024 18:42:18
Idę na zabieg do szpitala będę tam jedna doba,martwię się bo nie mam co zrobić z psem/sąsiedzi odpadają albo starsi albo małe dzieci,mieszkam w bloku.Prosze o rady.
ten numer
10.04.2024 18:27:03
Obecnie numer 112 to się nie nadaje do zgłoszenia takich rzeczy.Operator 112 jak stwierdzi że nie ma zagrożenia to zakończy rozmowę i powie że sami musimy to zgłosić na komisariat policji. Niestety takie są realia chyba że natraficie na innego operatora 112 .Ja kiedyś zgłaszałem jak młodzież podpaliła śmieci i siano które później tliło się i nie było zagrożenia oraz inne ich zabawy tego samego dnia TO NAWET FORMATKA ANI ŻADNA INFORMACJA NIE TRAFIŁA NA KOMISARIAT POLICJI
Właściciel
10.04.2024 17:40:01
Właściciel psa puszczonego luzem bez kagańca powinien być surowo karany a podwójnie za nie sprzątanie po swoim pupilki.
Straż Miejską zapraszam po Żabkę na Boh. Września to nałożą nie 7, a 107 mandatów. w okolice skaytparku też zapraszam!
kibic
10.04.2024 15:43:44
Może nowy prezydent nałoży opłaty od zwierząt trzymanych w domach .
Zapraszam na Osiedle Za Szpitalem, teren przy Zielonym Osiedlu. Kupa na kupię, właściciele psów widząc jak pupil załatwia potrzebę patrzą w niebo i ogladają chmurki. Są tez odpowiedzialni właściciele, którzy sprzątają ale ich jest garstka. Najbardziej przykre jest to, że tam chodzą mamy z wózkami, biegają dzieci, grają w piłkę i niestety wychodzą z kupą pod butami.
Posiadacz pieska
10.04.2024 15:14:11
Każdy pies powinien być oznakowany elektronicznie.Powinien być rejestr i podatek od posiadania psa lub kota.Pieniadze z tego podatku powinny iść na zabezpieczenie warunków socjalno bytowych tych zwierząt i sterylizację To samo na wsi. Również powinien być kategoryczny zakaz wiązania psów na łańcuchach Stać cię na psa to powinno stać cię na kojec. Każde takie zwierzę powinno mieć paszport.. Na terenie miasta zawsze na smyczy Niektórzy ludzie są ograniczeni i sami wyciągają rękę .I są problemy. Wielkość podatku .Do 15 kg 50% powyżej 100% rasy nie bezpieczne i mieszance tych ras 200% Psy wyprowadzające dwunogie ameby na smyczy i karki 300%
Gosia
10.04.2024 15:13:51
Dlaczego straż miejska nie patroluje parku Broniewskiego i innych zakamarków gdzie idzie spotkać bezpańskie psy,bądź psy z właścicielami.pan komendant ładnie muwi i poucza ale zero widoku ich
nie tylko tam
10.04.2024 15:06:38
dobrze, może ktoś się w końcu weźmie za tą "tradycje", polecam przejechać się po jagiellońskiej, często widać w tych okolicach niezbyt miłą panią z wyjątkowo grzecznymi pitbullami które biegają freewolnie albo innych równie "poważnych" właścicieli np. z owczarkami.