Do sieradzanin
13.07.2024 15:06:43
Ty chory jesteś
Antek
07.07.2024 21:01:12
Szanowni radni i radne . zacznijcie myśleć samodzielnielnie . Liczy się Sieradz.
Tak być nie może
04.07.2024 15:56:12
Nie może tak wyglądać praca Radnych na rzecz miasta i ludzi. Po prostu nie może! Kompetencji zero, a cwaniactwa pełno.
pracownik samorządu
03.07.2024 14:04:13
raport o stanie miasta przyjmuje rada miasta ale ten raport nie jest tylko dla radnych a dla mieszkańców aby mogli zobaczyć i ocenić czy i co robi się w mieście publikowany na stronie internetowej i solidnie czytany przez mieszkańców co czynię corocznie, funkcja kontrolna radnego opiera się na jego mandacie i może sięgać do prawie wszystkich dokumentów wyłączenie niektórych określa ustawa . Tak sobie myślę że doświadczony samorządowiec wieloletni prezydent sekretarz to rozróżnia funkcję?? Jest radnym zakres OBOWIĄZKÓW ale i uprawnień RADNEGO rozpoznaje??? a JA ZE ZDUMIENIEM SŁUCHAM WYPOWIEDZI PYTANIA I STWIERDZENIA PREZYDENTEM TO JUŻ BYŁ I BYŁO SIĘ WTEDY WYKAZAĆ!??
Do nicość
02.07.2024 20:38:53
Reprezentujesz właśnie nicość
Zachodnia/Zakładników
02.07.2024 16:22:46
Ktoś się wreszcie zlituje i zrobi te drogę od POW do Wojska Polskiego? WSTYD, WSTYD że ulica w takim stanie jest w prawie 900letnim mieście!!!
Dzidek
02.07.2024 12:10:20
A czy na ostatniej sesji trochę sfrustrowany Walczak nie zaczął straszyć Prezydenta?
Sieradzanin
02.07.2024 11:39:20
Prezydentowi NIGDY nie chodziło o Sieradz czy Sieradzan. Zawsze tylko niszczył prywatnych wrogów i zgarniał kasę dążąc do władzy. A teraz, kiedy rada wybrana przez mieszkańców uniemożliwia niszczenie Sieradza, to wielkie płacze i straszenia jego kolegów.
symetrysta
02.07.2024 09:45:19
Czas szybko leci a pamiętam takiego gościa z Błaszek był burmistrzem miał swoich doradców i budowali mu drogę polityczną dzisiaj wszyscy zapomnieli o " wybryku wyborczym" i wróciło wszystko do normy już mieszkańcy wyrabiają sobie zdanie żadne polityczne wieści lajwy ani informację nie pomogą życie ludzie lubią być zaopiekowanym , bezpiecznym, bez awantur przysłowiowego wyważania drzwi można mieć inne poglądy można się różnić ale zemsta nękanie straszenie buta i arogancja nigdy z żadnej strony nie popłacała i nie popłaca .Czas leci a faktów nie oszukasz przykład Geotermia przed wyborami mówili że jej nie ma zła generalnie krytyka dzisiaj działa czy ktokolwiek wyszedł przeprosił powiedział że się mylił ????
ciekawy
02.07.2024 09:35:37
odtworzyłem tą sesję i wniosek mam taki merytoryki niewiele ale rzuca się jedno kłopoty z czytaniem człowieka podającego uchwały a może je widział po raz pierwszy na sesji????
Szanowni Państwo Radni Miejscy
02.07.2024 09:21:19
Uszanujcie demokratyczny wybór większości mieszkańców Sieradza i zabierzcie się do uczciwej i rzetelnej pracy. Sieradz i mieszkańcy potrzebują WSPÓŁPRACY, a nie preferowanej przez Państwa rywalizacji i uprawianej przez Was polityki.
Radni
01.07.2024 22:10:01
Po to wybraliśmy was, żeby Sieradz wrócił do normalności. A nie wywalanie pieniędzy i propaganda. Kłamstwa powinny być uczciwie rozliczone. Za to wam płacimy i tego od was oczekujemy - uczciwości.
Panie Prezydencie dopóki nie dopuści nas do przejęcia wszystkiego w mieście , dopóty scenariusz w mieście będzie podobny. Wydaje mi się obecnej większości nigdy nie chodziło o dobro mieszkańców a o swoje. Dla sieradzan będzie to czarna kadencja.
Co do tirów w mieście to jest fakt , Panowie radni weście się roboty , zapracuje na diety , wyjdźcie na ulicę.
Zaufanie
01.07.2024 11:16:29
Szkoda że Prezydent nie może oceniać pracę i aktywność radnych na rzecz naszego miasta . np pozbawiając ich wysokich diet . Radni powinni ponosić odpowiedzialność za swoje decyzje.
Starsza pani
01.07.2024 09:47:18
My mieszkańcy okolicy ronda Kaczyńskiego już jesteśmy na skraju wytrzymałości.To co się tu dzieje to już jest przesada.Tir za tirem . Gdzie ten zielony ład.Czy na prawdę panie prezydencie nie można wyprowadzić tego tranzytu z miasta. Ciągle kłótnie we władzach nikt nie myśli o mieszkancach.
Kołtuński
01.07.2024 08:16:40
Ale się odrywani od żłoba produkują - prezia nie było, prezio był i jest, będzie następny prezio, a Sieradz będzie. Nas straszyć nie trzeba, bo nie takie rzeczy przeżylismy. Życie bez PIS i POP istnieje, a karma zawsze zna adres powrotu.
Co Wy robicie
01.07.2024 02:01:53
Zachowują się, jakby nadal prowadzili kampanię. Zamiast współpracować, rozwiązywać problemy i tworzyć skuteczny dla mieszkańców Samorząd, oskarzają się, sieją ferment i wprowadzają chaos.
Nie do wiary..
30.06.2024 22:49:52
Jak tak sobie patrzę, to same stare cwaniaki partyjne. Ci Radni to jakieś nieporozumienie.
Proponuję opublikować wykształcenia aktualnych radnych i zdziwicie się jakie tęgie umysły zarządzają budżetem Miasta!
Nicość
30.06.2024 17:43:31
Radni tz opozycji nic nie mają do zaproponowania , mają na celu rozwalać , niszczyć oraz rozrabiać w UM . Postępować tak samo jak posłowie w Sejmie.
Bazar
30.06.2024 16:59:19
Radni a raczej przeciw radni miasta Sieradza
dopiero początek, a czachy już wszystkim dymią
30.06.2024 15:55:32
wszyscy pod kurtynę przy ryneczku!
Każdy widzi..
30.06.2024 15:46:25
Że problemy mieszkańców dla nowej Rady Miasta są mało ważne.
do do Polska wstaje z kola
30.06.2024 15:31:20
Opisałeś dokładnie ostatnie 8 lat po kierownictwem PIS, tylko Kaczora zamieniłeś na Donalda. Reszta zgadza sie idealnie.
Ciekawe czemu komisja i wszystkie media nagle zapomnieli o Obajtku? Kto miał rację? Ruszcie glowami
Mieszkaniec
30.06.2024 14:02:30
Słabe rozpoczęcie kadencji radnych nic lub niewiele zrobili a Prezydentowi zamiast pomagać to kłody pod nogi słabe...
Do Polska wstaje z kolan
30.06.2024 12:59:59
Jak w Polsce nie będzie PiSu to będziemy mieli miękkie społeczeństwo, zapatrzone w przekaz tv, nie mające własnego zdania, dające się zmanipulować na wszystkich frontach. Będziemy mieli społeczeństwo nieudolne, min. do obrony własnej Ojczyzny, idące za przykładem wodza Donalda i jeszcze niszczące własną historię w oczach Świata. Będziemy mieli społeczeństwo zakłamanego kolesiostwa, mającego usta pełne frazesów i strategie na to - lub jedynie strategie jak zmanipulować naród i wszystko podporządkować pod siebie. Po prostu stracimy w końcu sami siebie.
Tylko Donald zrobi z Wami porządek. Do czego to doszło, żeby było w Polsce aż 150 pomników Lecha. Pis byłby u władzy to byłoby kolejne 150.
Głos Ludu
30.06.2024 11:56:08
W Sieradzu chcemy prawdziwego Samorządu i wspólnej pracy na rzecz mieszkańcow, a nie gierek politycznych i partyjnej błazenady!
Wszyscy wiedzą
30.06.2024 05:49:33
że Dziadek Jacek odgrywa się za przegraną sprzed lat.
Do wyborcy
29.06.2024 23:29:27
Masz 100% racji, tylko lans, rzadnej merytoryki.
Bardzo to smutne i prawdziwe. Marionetki bez swojego wlasnego zdania. Mają być i już. Resztą zajmują się inni.
Sieradz
29.06.2024 23:06:20
Ścieżki rowerowe w Sieradzu ……kiedy ??????? …..8 lat ……
Do K2
29.06.2024 22:56:09
To co wymieniłeś, to normalne rzeczy, które wszędzie sie robi - nic specjalnego. Podasz coś ponad średnią, co wymyślił sam i zrealizował dobrze? Bo spaprane to ja ci wymieniłem - ZOM, kultura, usuwanie niepokornych, wrogość z gminą - komunikacja oddzielna, budynek Teatru, który odda do użytku jego następca. Ale o kasie dla siebie pamiętał zawsze - zawsze górna granica. A tu teraz jeszcze radni, których zawsze olewał, odpłacają mu się. Albo się zmieni, albo jego zmienią.
Wyborca
29.06.2024 21:46:00
Rozmarynowski, Szustak i Ulas to jakieś nieporozumienie i wielka pomyłka.
Żądnego pojęcia o samorządzie. Są tylko maszynkami do głosowania bez pomysłu i własnego zdania. Smutne.
Ja mówię ci co zrobił dla miasta a prywatnie mnie nie interesuje czy chodzi na pielgrzymki czy nie czy się przeflancował na bezpartyjnego czy nie.
do K2
29.06.2024 16:41:23
Średniaczki? Ty chyba niedowidzący jesteś. Promocja, OHF czy inne wydarzenia po odejściu Sosnowskiej umarły, nowe pomysły czy trendy bez Marzuchowskiej nie istnieją, a z Teatru i Dni Sieradza to zostały zgliszcza bez Jurkowskiej. Sieradz tylko cierpi pod POP i cofa się. Za to mieliśmy najlepiej zarabiającego prezia w Polsce, który rozmodlony i nabijający kilometry pielgrzymkami otaczał się swoimi BMW. A jak źródełko z kasą wysychało, to sie przed wyborami przeflancował na bezpartyjnego.
Do lol
29.06.2024 16:40:55
To pretensje do województwa a nie do miasta
do K2
29.06.2024 15:39:27
Z tą Sosnowską,Marzuchowską i Jurkowską to sporo przesadziłeś ! Zwykłe średniaczki tyle,że:rozkrzyczane,osadzone w układach,mające plecy i łokcie,którymi torują sobie drogę do stanowisk.Nic ponad przeciętność.
ul. Jana Pawła zarośnięta chwastami, brud na ulicach, na Pow od czasów PRL nic nie robione,w centrum miasta płyty chodnikowe z czasów PRL. O taką wiocha w Sieradzu.
Zabrać emerytom trzynastki i czternastki. Dosyć tego panoszenia i chodzenia po czerwonych dywanach. Tylko Donald zrobi z Wami porządek!
do K2
29.06.2024 13:05:05
Dodaj jeszcze - sprzedany ZOM, budynek teatru bez wnętrza (bo jakoś zapomnieli funduszy na wyposażenie), przejechaną na kacu, cyrki Waszczykowskiego i Lichockiej, propagandę KDP, którego nie będzie. I odejście najbardziej kreatywnych z UM - Sosnowskiej, Marzuchowskiej, Jurkowskiej. Roszta z wymienionych przez ciebie jak na 8 lat - cienko i słabo. A Tubadzin to za Walczaka sprawa ruszyła...
Alleluja i do przodu!
29.06.2024 12:39:59
Pisia mentalność - radni nie głosują po myśli pisiorów, więc wielki krzyk, że nieudolni i do wymiany, a to jest jedna z lepszych rad miejskich ostatnich lat.
Dałbym
29.06.2024 12:08:11
Im po pigułce dzień po. Ciekawe czy mieliby rozwolnienie. ?
Filozofy jak patrze. Jedyn mundrzejszy od drugiego. Uff
Niemowa
29.06.2024 11:58:54
Ten vice przewodniczący od ubezpieczeń, -----obserwujemy co będzie ubezpieczał.
Ci co mówią że za Osiewały nic się nie działo przez te kadencję to oczywiście ci co nie lubią Prezydenta I wszystko. Za Walczaka tylko stare Miasto było zrobione co ma wiele do życzenia. S8 to PO a nie on. Natomiast za obecnego to można wymieniać długo między innymi : baseny na postiwie, plaża nowa z boiskami do piłki plażowej, stadion, park koło stadionu, place zabaw, fabryka schnne, mc donald i inne galerie, sala w szkole na Szlacheckiej, sala w szkole nr 4, mój rynek przy JP II, przebudowa biblioteki w parku Broniewskiego, nowe budynki przy Teatrze, Ceramika Tubądzin, fabryka obok i hurtownie asklepios, wiele dróg, lerua Merlin i obok sklepy, elektryczne autobusy i wiele innych, czasu by brakło i co źle robiłeś trzeba cię ukarać nic nie robiłeś. Jak się urzędnicy w urzędzie miasta czują. To Walczak jak był powinien co roku nie dostać wotum i absolutorium. A co do prywatnych spraw Prezydenta to nie nasze sprawy, patrzmy co zrobiono. Wstrętnie się zachowujecie.
Klemens
29.06.2024 08:47:47
Za PiS miasto się cofało. Sieradz jest zarośnięty brudny zaśmiecony TIRy rozjeżdżają rondo.POW jak z lat 80/90 nic. Zresztą ludności napływowej z okolicznych wiosek nigdy nic nie potrzeba oprócz zapomóg zasiłków dotacji dopłat socjalu.Wyglad miasta jaki jest każdy widzi. To samo Mickiewicza Żenada.Byly zabór rosyjski .To tkwi w mentalności spadkobiercy chłopa folwarcznego
Walczak klapa brak mu własnego zdania ,wykonuje polecenia innych by zasłużyć na lepszy stołek , zupełnie brakowało mu merytorycznych przesłanek by mówić o wetowniu . Jacyszyn ta z kolei była przygotowana jak sama mówiła motorycznie.Ogólnie cieniutka argumentacja .
Polska wstaje z kolan
29.06.2024 07:28:41
Dopóki w Polsce będzie PIS i jego sztywny elektorat to w tym państwie nigdy nic nie powstanie Chyba tylko w kościele.
Tak było
29.06.2024 00:15:29
A Walczak jeszcze niedawno biegał z tabliczką za tygrysem po Rynku. Stary chłop a taka dziecinada.
Sieradzak
28.06.2024 22:56:09
Boli Oj boli gdzie ta geotermia z 7.04 miała działać, co z ulica Sikorskiego ,a podatki wysze źle obiczenia wyborcze i nabici w butelkę wyborcy Pana Osiewaly.Brawo Panowie Radni tak dalej
jak może nowy radny
28.06.2024 22:54:50
oddać głos na tak jeśli w zeszłej kadencji nie brał udziału w rządzeniu budżetem? No ja bym też nie zagłosowała na tak nie znając inwestycji, budżetu, założeń i stopnia zrealizowania tych założeń
Marionetka Walczaka nie zmieściła się w kadrze na zdjęciu....o jaka szkoda , tak ślicznie wyglądał.
Do Wyborca
28.06.2024 22:17:21
No mnie także ten kolektyw nie leży. Takie młode wilczki bez programu, bez idei.. byle do koryta. Wolę Pawła.
krzykaczom od POP i PIS
28.06.2024 21:58:00
Najpierw było w Sieradzu SLD, teraz jest PIS. SLD nie robił nic, BMN - nic, przeszedł Walczak - przynajmniej jest S8, PIS z powrotem nie robił nic. Nie jarajcie się tym referendum, bo Sieradz znów może być anty, a w następnych wyborach Walczak rozłoży trutnia POP ...
Wyborca
28.06.2024 21:06:33
Walczak,Góraj,Pabich,Rozmarynowski,Pawłowski tylko przypominam wynik wyborów OSIEWAŁA 58.82 - Pabich 44.18. Referendum też wygra,a jak dojdzie do nowych wyborów to wy i wasze panienki pożegnacie się z mandatami.Nie pomoże wam żaden minister,wystawanie na dworcu kolejowym,w klatkach schodowych czy latanie po mieście z cukierkami.
Realista
28.06.2024 20:07:28
w zasadzie to ta rada powinna składać się z radnych (kolejność przypadkowa): Walczak, Góraj, Pabich, Kiełbasa, Owczarek M., Rozmarynowski, Jacyszyn, Słupińska, Dęga-Frątczak, Czapnik, Owczarek MA i Kostka; pozostałym powinno się podziękować, nic nie mówią, nic nie wnoszą, zdania swojego nie mają, maszynki do głosowania i brania diety!
Mieszakniec
28.06.2024 20:02:15
Paweł co ty opowiadasz, ty z nikim nie rozmawiasz bo wszystko wiesz najlepiej. Wszędzie widzisz spiski, w każdym zdrajcę - słuchaj dalej durnych wymysłów MAO, króla intryg i pomówień! Skrzywdziłeś na swojej drodze polityce tyle osób, że nie wiem jak wygląda twoje sumienie, nadal czyste?!
zdjęcie mówi więcej niż tysiące słów - radni bezradni. Woźniki przepraszają za swój wybór!
No coż
28.06.2024 19:58:09
Kłania się brak informowania mieszkańców od lat o tym co dzieje się w miescie.Jedna geotermia na wzór Rydzyka za mało aby dostać absolutorium.Pycha, buta, chamstwo i ociekające krwią chrześcijaństwo Panu zaszkodziły.Brak jawności,transparentności,merytorycznej dyskusji.Zastraszanie i szantażowanie ludzi przez takie jak Bohosiewicz ,Żywica, Markowa.Sucz
sierszcz
28.06.2024 19:09:21
No cóż sam sobie Osiewała zasłużył na to... może w końcu zacznie coś robić, bo tylko zwija to miasto. Jak ktoś myśli, że będzie siedział, nic nie robił i brał co miesiąc tłustą wypłatę a jak go nie poprą to płacz, że to polityczne...ha,ha,ha. Niech każdy obiektywnie spojrzy co takiego Osiewała przez ostatni rok (tak jak i przez ostatnie 9 lat) zrobił dla tego miasta (a koniunkturę miał dobrą -wszak rządziło jego PiS)... niewiele. Dla mnie to najsłabszy prezydent w historii naszego miasta. Trzeba się wziąść za robotę Panie prezydencie to i wotum zaufania będzie i absolutorium a nie płacz, że wszystko jest polityczne
Do jak dziś pamiętam
28.06.2024 18:41:27
Bujaj się. Co w tym złego że pokazała? Każdy w życiu robi głupie rzeczy których żałuje. Z tą różnicą że jej towarzyszą kamery. Jak Tusk kłamie publicznie to jest ok? Jak Palikot pokazuje różne przedmioty tez? Ogarnijmy się, jak ja dostałbym się do sejmu to pokazałbym więcej :)
Siedzanka
28.06.2024 18:11:56
Brawo Radni! Wlasnie po to was wybraliśmy!
Jak potrącił staruszkę bo podobno jej nie widział( tak swoją drogą jeżeli nawet przyjąć to wątpliwe tłumaczenie to ciekawe co ma oczęta zamgliło ?), To spora część piszac7ch tutaj wieszała na nim psy. Teraz gdy większość radnych wreszcie z innej opcji politycznej zagłosowała przeciw to płacz. Pojęcia nie macie czy faktycznie ( cyferki) się zgadzają,czy wszystkie decyzję były transparentne itd. ale oceniać pierwsi. Ja tam nadal czekam na bliższe informacje ( w tym w rozliczenia co i ile) o geotermii i jakoś się od predzia doczekać nie mogę.
Radni robią co do nich należy. Są zdecydowanie lepsi bo wybór p. Lichockiej do sejmu świadczy o... no właśnie o czym. Dajmy szansę wszystkim, poprzednicy już rządzili i Sieradz nic nie zyskał może teraz coś się zmieni. Trzymam kciuki za wszystkich.
Kumpel kolo
28.06.2024 16:39:14
To jest jakaś masakra ci śmieszni radni z pod szyldu 13 grudnia zapomnieli że w Sieradzu Pan prezydent wygrał wybory i gro ludzi którzy na nich głosowali oddali głos na Osiewałe nie ze wzgledu na barwy polityczne, a na człowieka. A oni takie numery bez wstydu i honoru. A miał być Sieradz ponad wszystko, a są gry polityczne, a nie merytoryczne. Zacznijcie się dogadywać bo kij zawsze ma dwa końce pamiętajcie o tym bo czas leci szybko. Pozdrawiam
Agent
28.06.2024 16:31:18
Tak potraktowanie Prezydenta, godzi również w urzędników, jak oni się czują.
Partyjne zagrywki w naszej małej ojczyźnie, PO i 3 droga kierowana przez Gór..a , a te dzieciaki zdziwieni że weszli przypadkiem do RM podnoszą łapki jak tatuś karze. Weście się w garść bo to wstyd. Ten bez włosów na głowie na siłę chce być prezydentem i koniec tak ma być.
ochotnik
28.06.2024 16:24:58
a Andrzejek to jeszcze nie odwołany z dyr. ośrodka zamiejscowego ?
Pani Marszałek najwyższy czas
Przypomnijcie mi co zrobiono za Walcz... bo nie pamiętam, chyba prawie nic i on zabiera głos negatywny w sprawie Prezydenta, nieporozumienie, co za zarzuty , głosowałem na Pana Jacku ostatni raz, choć nie jestem zwolennikiem pisu
Wiceprzewodniczący wreszcie zabrał głos, niemowa zabrał głos, pokazać co potraficie a później nagroda pieniądze
Jurek
28.06.2024 16:03:24
To jest słabe nie jestem zwolennikiem pisu, ale to jestnasza ojczyzna, jakiś jeden z PO niewybieralny na prezydenta kołuje wszystkimi radnymi, wstyd.
Do odsłuchiwacz
28.06.2024 16:00:03
To nie miasto będzie budować przystanek kolejowy klocu, chcesz się cofać
Pan Prezydent - w celu zwiększenia budżetu miasta-powinien ściągnąć kary pieniężne (maksymalnie!) od kandydujących, których plakaty wisiały i niektóre nadal wiszą ... Długo po ustawowym terminie . Kto jest chyba rekordzistą...- nie wskażę, ale nawet jego viceprezydencka kieszeń poczułaby.... Trzymajmy się WSZYSCY przepisów....
realistka
28.06.2024 15:16:35
,,Na złość odmrożę sobie uszy", bo nie wybraliście Naszego miernego-wiernego ,,geniusza" z KO-PO, to teraz Zawsze będziemy Przeciw :-(! Na szczęście Można Dobrze rządzić BEZ zgody Radnych-polityków, co już Wielu burmistrzów/prezydentów w Całym Kraju Udowodniło, a jednym z pierwszych Zwycięskich w tych ,,partyjnych, mściwych gierkach" radnych opozycyjnych był dawno temu Prezydent Kropiwnicki w Łodzi!
Jak dziś pamiętam.
28.06.2024 15:15:47
Czy sieradzanie są dumni ze swojej wybranki z dumnie uniesionym środkowym palcem.
Jak prezes wskaże kota, to też zostanie wybrany?
"Koalicja"
28.06.2024 15:08:51
Dlaczego nie dali absolutorium? Bo matka partia nie kazała. Innych argumentów nie podali.
do XYZ
28.06.2024 14:53:25
masz racje stracone przez tych z peło co nic nie potrafią
Sukces :)
28.06.2024 14:52:44
No nareszcie ktoś mu utarł nosa! Należało się że lata arogancji i lekceważenia mieszkańców.
Pisia mentalność - radni nie głosują po myśli pisiorów, więc wielki krzyk, że nieudolni i do wymiany a to jest jedna z lepszych rad - alleluja I do przodu!
Blaszki
28.06.2024 14:47:00
A tu układ ma się dobrze
jolanta skuteczna))))
28.06.2024 14:21:44
MAMY POSŁA ZE ZDUŃSKIEJ WOLI ALE ZNIKA z podręczników?? i muzeum? Maksymilian Maria Kolbe, właściwie Rajmund Kolbe (ur. 8 stycznia 1894 w Zduńskiej Woli, zm. 14 sierpnia 1941 w KL Auschwitz) – polski franciszkanin konwentualny, prezbiter, gwardian, misjonarz, męczennik, święty Kościoła katolickiego.
Założyciel organizacji Rycerstwo Niepokalanej, miesięcznika „Rycerz Niepokalanej” i Radia Niepokalanów oraz najliczniejszego klasztoru na świecie w Niepokalanowie (762 osoby w 1939).
Pierwszy polski męczennik okresu II wojny światowej wyniesiony na ołtarze podczas beatyfikacji jako wyznawca w 1971, a następnie kanonizacji jako męczennik w 1982.
Życiorys
Dzieciństwo
Urodził się 8 stycznia 1894 w Zduńskiej Woli przy ulicy Browarnej 9, o godzinie 1:00[1], w miejscowości położonej w Królestwie Polskim należącym do Imperium Rosyjskiego, jako drugi syn Juliusza Kolbego[a] i Marianny[b] z domu Dąbrowskiej w rodzinie wielodzietnej. Miał czterech braci (Franciszka[c], Józefa – późniejszego o. Alfonsa[d], który został również franciszkaninem oraz Walentego i Antoniego[e], którzy zmarli w dzieciństwie)[2]. Jego pradziad, Paweł Kolbe przybył do Zduńskiej Woli z południa Czech (miejscowość Štoky koło Igławy (cz. Jihlava)) w I połowie XIX wieku (około 1840)[2] i zajmował się tkactwem, matka Marianna również pochodziła z rodziny tkaczy. Oboje rodzice należeli do Trzeciego Zakonu św. Franciszka[2].
odsłuchiwacz
28.06.2024 14:02:13
Takie pytanie mi się nasunęło: po co Sieradzowi koniecznie przystanek na KDP?
Przecież to ruch pasażerski. Czym mamy tu ludzi ściągać? Czy wszyscy sa tu tak majętni że potrzebują szybki dostęp do portów lotniczych na codzień? Do Łodzi można w 40 minut dojechać czy to Intercity czy samochodem. Kto na przystanku KDP będzie w Sieradzu wysiadał i wysiadał codziennie? A taki przystanek trzeba za kilka milionów zbudować i utrzymać. Może są pilniejsze potrzeby w mieście?
Karol
28.06.2024 13:57:52
Robienie sobie na złość i pod górkę. Nigdy więcej PO w RM, mamy przykłady jak zarządza się miastem. Banda nierobów która zwykle jest na nie, tak działa platformiana mafia. Wstyd na dziesięc pokoleń do przodu!
Niech wszyscy radni Rady Miejskiej pamiętają , że ich też można odwołać w formie referendum, które przy odpowiedniej frekwencji rozwiązuje Radę Miejską.
Jednego nie rozumiem, radni z KO głosują za przyjęciem sprawozdania finansowego za 2023 , a już wstrzymują się od głosowania za udzieleniem absolutorium za wykonanie budżetu miasta za 2023 ??
Gdzie tu sens i logika , prawda jest taka że liczy się dla nich tylko polityka , stanowiska , a nie dobro miasta ...za wszelką cenę robiąc na złość prezydentowi, ale czy w istocie jemu czy tak naprawdę miastu....??
Ciekawy
28.06.2024 13:41:30
Referendum proszę zrobić i Pan Prezydent Paweł Osiewała wygra ale to sposób na pozbycie się niemotów z rady miasta którzy tam trafili , jak można nie docenić skoku cywilizacyjnego np. Geotermii????? Hali sportowej nr4 pięknych dróg chodników ???
PO np w Zduńskiej Woli doceniło prezydenta ??? a słyszeli państwo o spalarni odpadówPomysł, aby w Zduńskiej Woli wybudować spalarnię odpadów dla całego województwa, nie jest nowy. Obecne postępowanie administracyjne rozpoczęło się w 2021 roku. Dziwi więc fakt, że dopiero w listopadzie 2023 roku dowiedzieli się o nim mieszkańcy. Nie stało się to bynajmniej za sprawą lokalnej prasy, ogłoszeń urzędu miasta czy samego inwestora, którym jest właściciel zduńskowolskiej elektrociepłowni, prywatna firma. Zduńskowolanie dowiedzieli się o pomyśle dopiero dzięki zakrojonej na szeroką skalę akcji informacyjnej zorganizowanej przez Stowarzyszenie Zielona Wola. MOŻE TAKIE INICJATYWY przynoszą sukces w oczach radnych PO????????
Tuskowe podnóżki chcą zniszczyć Sieradz. Niech się pan trzyma Panie Prezydencie
obserwator
28.06.2024 12:55:52
jesteśmy za prezydentem a szanowną radę zapraszamy na sesje i bynajmniej nie zdjęciową ... do roboty się weźcie merytorycznie a nie złośliwości...wasze ciągłe selfie sa oburzające ...to nie cyrk to przyszłość naszego miasta, którą tak mieliście na ustach podczas wyborów a teraz macie w d...
Andrzej
28.06.2024 12:41:01
Jak ktoś pisze pisze źle o obecnej sytuacji w kraju, zaraz zarzucają mu komunę i cyrylicę . Ministra nauki to Lewica i razem współrządzą
trzeźwo myślący
28.06.2024 12:40:39
Nosił wilk, to poniosą i jego. Kiedy Osiewała zrozumie, że MAO, Matysiak, Erenc ciągną go w dół? A nieumiejętność rozmowy i zawzietość sprowadzą na niego klęskę? Jeżeli nigdy - to tylko refendum zostaje. A w obecnej sytuacji tylko Pabich może coś dla Sieradza ugrać.
mieszkaniec
28.06.2024 12:36:54
Do wpisu :ul. Puławska". Całkowicie popieram wpis. Nie ma czegoś takiego jak "trzecia droga". To połączenie PO (Polska 20250) i lewicy (PSL).Czy wiecie ilu członków liczy partia Polska 2050 - 721 członków stan na 25 listopada 2022 r. źródło https://pl.wikipedia.org/wiki/Polska_2050. Czy można mówić o czymś masowym? to jest zlepek kilkuset osób, które trafiają lub chcą trafić na stanowisko tylko dlatego, że ludzie na nich zagłosowali. Panie Prezydencie mieszkańcy są za panem !!!
Referendum
28.06.2024 11:56:46
Niech zrobią referendum a i tak mieszkańcy poprą osobę prezydenta.
ul.Puławska
28.06.2024 11:54:38
Będzie referendum i niech będzie bo mnie trzecia droga oszukała zagłosowałem na nich , Prezydent dostanie poparcie bo ludzie widzą co robi ale wtedy rada do rozwiązania a mieszkańcy już w kolejkach mówią że wszystko drogie za PO i PSL a jeszcze nie podnieśli prądu i gazu ??? W moim przekonaniu wybryk natury wybór tych radnych to się już nie powtórzy???
W ten sposób PO mści się na Osiewale, że ten wygrał w uczciwych wyborach z beznadziejnym kandydatem, którego PO wystawiła. Wstyd mi, szkoda Sieradza.
Zadziwiony
28.06.2024 11:48:37
Blokowanie PO idzie od góry z CPK zrobili kropkę na mapie bez dojazdu i odjazdu pomineli Sieradz z kolej dożej prętkości a tu porównanie Zd Woli inwestycje 10% tego co Sieradz i jest absolutorium i wotum a w Sieradzu nie ma PO daje sygnał nie robić????? Nic??? Ten PSL z 2050 też taki partyjny ????
Rozmawiać trzeba umieć to po pierwsze, już radni PiS i prezydenta nie pamiętają jak traktowali opozycję przez lata i teraz to się mści. Cpk to będzie rozwój Sieradza o ile Pan prezydent będzie potrafił rozmawiać z władzami bo na razie tylko ubolewa. Gdyby nie radni ko i trzeciej drogi nadal byłoby tylko kolesiostwo i swoi, którzy bez żadnej refleksji podnosili rączki. A przykładem jest ciągły pobyt Pana Matysiaka na stanowisku wice, każdy inny mieszkaniec już by odpowiadał przed sądem i nie chodzi mi o wyrok skazujący ale o przyzwoitość i i sprawiedliwość. Dla mnie najważniejsze jest to że jako mieszkańcy będziemy mieli większy dostęp do prawdziwej informacji. A wtedy podejmę decyzję czy dla mnie i moich rówieśników jest miejsce w Sieradzu.
Do Marek
28.06.2024 11:22:23
Widać,że komuna zrobiła Ci wielka krzywdę. To nie czerwony pasek tylko bialo- czerwony, flaga Polski ! Świadectwo z wyróżnieniem. Twój komentarz był pisany cyrylicą!
Niezapokojony mieszkaniec Sieradza
28.06.2024 11:21:57
No cóż stało się.
Panie Osiewała- zalecam dialog i tylko dialog.
Jeśli pan będzie nadal taki "nieomylny" , doczeka się pan REFERENDUM.
Skończyły się czasy nakazowe.
Układ w Radzie Miasta jest, jaki jest i nic pan nie zrobi bez kompromisu.
To jest na razie ostrzeżenie.
Panie Osiewała do roboty dla dobra Miasta.
"12 radnych wstrzymało się od głosu."
To jest jakaś kpina z ludzi, po co oni są na tych stołkach? żeby się wstrzymywać od głosu w najważniejszym głosowaniu w ciągu roku?
Marek
28.06.2024 11:10:08
CPK nie będzie, atomu nie będzie , lektur polskich nie będzie, ważnych dat z historii się uczyć nie będą( Grunwald) , świadectw z czerwonym paskiem, bo po co nauka, ale imigranci będą . Brawo
Sieradzanie
28.06.2024 11:02:32
zamiast facebooka do pracy a jak sie nie podoba na Zumbe
Przyjrzyjcie się dokładnie sieradzanie wybranym radnym z ko i psl. Przekładają swoje popaprane i złośliwe intencje nad dobro mieszkańców miasta. Nie potrafią uszanować wyników wyborów samorządowych i ewidentnie działają na szkodę miasta i mieszkańców.
Andrzej
28.06.2024 10:52:21
Powiem Wam tylko tyle, mieszkańcy Sieradza, na tych potyczkach partyjnych nie straci ani prezydent, ani radni opozycyjni, stracicie tylko i wyłącznie Wy. Sieradz stanie na 5 lat, zwaśnione strony będą się przerzucać winą, a miasto się cofnie.
Dajcie spokój.
28.06.2024 10:41:56
Dramat ta radę co wybraliśmy. Idźmy wszyscy na Zumbe teraz.
Bez-radni
28.06.2024 10:39:06
Było do przewidzenia, że tak będzie. Jakby to samo zrobił Dyzma to byłoby wtedy super
Sieradzanka
28.06.2024 10:34:46
po co Wy zostaliście wybrani ja się pytam ? by teraz wszystko blokować..czy tak ciężko Wam zaakceptować, że Sieradzanie na prezydenta wybrali p.Osiewałę , czy się z tym ktoś zgadza czy nie...każdy z Was ślubował on tez ..pracujcie..a nie słit focie i lans... do pracy Rodacy
Taka prawda
28.06.2024 10:23:32
Po rozwaleniu CPK kumple Tuska biorą się za rozwalanie Sieradza
mieszkaniec
28.06.2024 10:21:56
Panie Prezydencie, niech Pan się nie da kupić, bo tym radnym z PO i tzw. Trzeciej drogi, chodzi tylko o stanowiska. Sieradza nie można oddać w ręce tych ludzi. Proszę wzmocnić swoją pozycje w Urzędzie i odsunąć tych pracowników, co już przed wyborami myśleli, że Pan nie wygra. Proszę wziąć swoich oddanych ludzi do pracy szczególnie w kluczowych obszarach jak w inwestycjach i infrastrukturze czy oświacie aby nikt nie opóźniał tych spraw,
mieszkaniec
28.06.2024 10:17:15
Czy to coś zmienia. Psy szczekają karawana jedzie dalej.
Tak się POP- owi wydawało , że jest jak car , że będzie ręcznie sterował wszystkim, a tu demokracja wygrała! Za rok będzie referendum i POP zostanie odwołany, a po nim przepadną falszywi nominaci że spółek miejskich!
Mieszkaniec
28.06.2024 10:02:12
Panie prezydencie, z ludźmi trzeba tozmawiac. A Pan publicznie przyznaje że nie rozmawiał z radnymi mającymi teraz większość w radzie. Tak łatwo jak Pan miał przez 9 lat już nie będzie, to se ne wrati. Jak Pan nie rozmawia o tak ważnej sprawie jak absolutorium i wotum zaufania to znaczy że nie chce/ nie będzie chciał rozmawiac o przyszłości Sieradza przez najbliższe 5 lat ....a to dla mieszkańców Sieradza bardzo zła wiadomość. Duma do kieszeni!!!!! zakasać rękawy i wykorzystać dobra koniunkturę polityczna w Warszawie
Sieradz
28.06.2024 09:58:20
Zasłużenie! Masz co chciałeś. Prawie 10 ignorował opozycję to mu teraz podziękowali
To co się tam dzieje to jakiś cyrk.Jak powie Pan Goraj tak wszyscy mają robić.Pani Ulas być radną to nie zabawa a Pani chyba robi sobie jaja z mieszkańców przed sesją w trakcie sesji po sesji robi Pani sobie zdjęcia i na fejsa, wybraliśmy Panią żeby Pani pomagała mieszkańca a nie lansować się w trakcie rady miasta tak było wczoraj . Żałuję że na Panią głosowałem..Panie Osiewala jestem za Panem.A Pan Panie Walczak nie Pan przypomni sobie co Pan za swojej kadencji zrobił a przepraszam rewitalizację starego miasta gdzie nieda się przejść pieszo,na rowerze to już w ogóle.tego Pan nie pamięta a wytyka Pan Panu Osiewale.
Andrzej
28.06.2024 09:22:01
Zastanawia mnie dlaczego pewien radny PIS nie stosuje się do obowiązującego prawa,może nie potrafi czytać?
No. I prawidłowo. To będzie niestety pięć lat straconych dla Sieradza.
sprawozdanie finansowe przyjęte , wiec konsekwencji z nieudzielenia absolutorium brak.?