strzałka do góry
05.11.2024 12:53:45
region

Zmiany w złoczewskiej oświacie

Rada Miejska w Złoczewie (pow. sieradzki) podjęła niedawno uchwałę dotyczącą zamiaru likwidacji jednej ze swych szkół. Chodzi o placówkę w miejscowości Uników. Na tym końca może nie być.

(fot. arch. Pixabay/zdjęcie ilustracyjne)

Główną przyczyną takich decyzji jest w gminie Złoczew demografia. Liczba uczniów zmniejsza się i organ prowadzący jakim jest gmina może wkrótce mieć kłopot, by tak małe placówki, jak szkoła w Unikowie, utrzymać.

- Firma zewnętrzna opracowała dla nas specjalny raport z którego wynika, że w najbliższych 3 - 4 latach liczba uczniów w tych najmniejszych placówkach to może być raptem kilkanaście osób. Ich utrzymywanie będzie wówczas ekonomicznie nieuzasadnione. Ale mamy teraz o tyle szczęśliwy czas, że uczniów damy radę przenieść i dowozić do szkoły w Złoczewie. Znajdziemy też zatrudnienie dla nauczycieli tym bardziej, że trwa budowa nowego przedszkola. A część nauczycieli ze szkoły w Złoczewie nabędzie za kilka lat uprawnienia emerytalne i na ich miejsce przejdą nauczyciele z likwidowanej ewentualnie szkoły w Unikowie - wyjaśnia Dominik Drzazga, burmistrz Złoczewa.

Miejscowy samorząd nie ukrywa, że w gminie podobny los, jak szkołę w Unikowie może też spotkać podobne placówki w Broszkach i Stolcu. Tam również da o sobie znać niż demograficzny. Jeżeli do likwidacji tych trzech szkół rzeczywiście dojdzie to co dalej z tymi obiektami?

- Oczywiście nie będziemy ich wyburzali, ale poszukamy nowych funkcji, a pomysłów już trochę jest. To chociażby mieszkania komunalne, czy ośrodek publicznej służby zdrowia, którego w gminie brakuje. Zasadniczo ja chcę, by z tej infrastruktury mogli korzystać przede wszystkim mieszkańcy danego sołectwa. Ci już proponują też, by w miejsce szkół realizacji doczekały się jakieś projekty pod najmłodszych mieszkańców - dodaje burmistrz Złoczewa.

Jakie ostatecznie decyzje wejdą tu w życie dowiemy się za kilka lat o ile do likwidacji wspomnianych szkół rzeczywiście dojdzie.

bp
Komentarzy: 91

Komentarze

Rodzic 27.11.2024 20:48:40
Wstyd burmistrzu i hańba
Ha 23.11.2024 07:59:19
Najlepsza to była mina Burmistrza na PIERWSZYM spotkaniu z RODZICAMI kiedy się dowiedział ile naprawdę jest dzieci w Unikowie to przerażenie na jego twarzy szok niedowierzanie ... Ma Pan złych doradców Szanowny Panie Burmistrzu
P. 21.11.2024 23:05:10
"Dzieci z Grójca czy robaszewa też mają bliżej do Braszewic a jakoś chodzą do Złoczewa" - no co za bzdeta. Przed dodaniem komentarza proszę się najpierw upewnić czy tak faktycznie jest, a nie siać nieprawdziwe informacje. Polecam chociażby skorzystać z Google Maps.
Trarara 21.11.2024 22:51:18
A po co utrzymywać taka placówkę skoro dzieci nie mają normalnych lekcji wf sali gimnastyczne na oczy nie zobaczą nawet.. lepiej jedna porządnie wyposażona placówka gdzie będzie dostęp do cywilizacji i technologii XIX wieku..Poziom wykształcenia może się zmieni
Ja 21.11.2024 21:45:56
Masakra... te komentarze o utrzymywaniu dzieci z Klonowy przez gminę Złoczew... wy widzicie co piszecie wogole...zdajecie sobie sprawę jak poczują się te dzieci i rodzice czytając te brednie ....
Ojciec 21.11.2024 20:31:26
Szkoda słów. Kadencja ostatnia to burmistrz ma nas w .. brawo. A byliśmy za Tobą. Pokazałeś. Brawo.
Yhy 10.11.2024 21:24:01
Przecież w Złoczewie już jest przedszkole, od września zmieni się tylko budynek, to z jakiej racji będzie tam potrzeba więcej nauczycieli jak wszędzie rodzi się mniej dzieci?
Nini 09.11.2024 10:07:15
Oglądałam sesje i padło zapewnienie że praca jest dla każdego. Dlaczego pani kłamie ???
Phi 09.11.2024 01:23:02
Z informacji z sesji wynika że dla co najmniej jednego nauczyciela ze Złoczewa nie ma już na ten moment pracy po likwidacji natomiast jak widać nauczyciele z Sieradza Klonowej i okolic Wielunia mogą spać spokojnie ...
Tak 08.11.2024 18:00:54
A czy ktoś wie ile jest nauczycieli z gminy zloczew w tej szkole im dać pracę trzeba
Hmm 08.11.2024 17:59:46
Dziwicie się, klonowa ma dwie szkoły a my 4 i w każdej szkole oddział przedszkolny. To bogaci jestesmy
Tak 08.11.2024 17:58:24
Bardziej wolę dołożyć do modernizacji dróg, fontanny, rewitalizacji niż utrzymywać nie rentowne szkoły. Jestem daleko za murzynami jeśli chodzi o Lututow, Wroblew, Burzenin które takie decyzje podjęły z 10 lat temu
Rozsądna 08.11.2024 17:53:55
Ja poczekam na spotkanie burmistrza z rodzicami i będę komentować. I tak zastanawiałam się nad przeniesieniem dziecka do Złoczewa ( przedszkolne dziecko)
O matko 08.11.2024 17:51:54
Kto tutaj pogrywa dziećmi z Klonowej ? Mogą być nawet z krakowa jak chcą tu chodzić to niech chodzą. Pani źle zrozumiała mój komentarz. Pani napisała że gmina zarabia na dzieciach a tutaj mam wątpliwości i nie znam się na tym dlatego poprosiłam o wytłumaczenie jak zarabia ? Bo nie znam się na tym
Matko 08.11.2024 17:50:25
Czy ktoś pisze że dzieci z Klonowej są niedobre ? Sa dobre. Kwestia że ktoś napisał że gmina na nich zarabia. A to chyba kłamstwo ? Jak żadna gmina nie zarabia na oświacie. Chyba że tu jest wyjątek. Moze warto poczekać na spotkanie burmistrza z rodzicami i będzie wiadomo jaki jest plan. Czy ktoś mówi o pieniądzach? Oglądałaś sesje ? Chodzi o to że zaraz gmina może mieć problem bo nie będzie pracy dla nauczycieli. To co Zloczew ma zatrudniać nowych nauczycieli, nowe przedszkolanki a później nie będzie pracy dla nauczycieli z unikowa. Zobaczcie co się dzieje w gminie mamy 6700 mieszkańców a w Unikowie urodziło się chyba 3 dzieci. Może w Klonowej jest lepiej to niech klonowa przejmie ta szkołę
Szkoły 1 08.11.2024 17:27:39
Odpowiedź do Szkoły coś chyba źle z matematyką bo do Unikowa uczęszcza ponad 60 z oddziałem przedszkolnym.
D 08.11.2024 14:03:30
W komentarzach osób popierających likwidację pojawia się tylko jeden argument: pieniądze. A czy ktoś z Was pomyślał choć przez chwilę o tych dzieciach, o ich dobru? W Unikowie czują sie bezpiecznie, u siebie, znają szkole, nauczycieli i innych uczniów. Teraz każe im się przejść do szkoły kilka razy większej i nikt sie nie zastanawia co czuja. Za co burmistrz chce odbierać im tę szkole, co zrobi za zaoszczędzone pieniądze? Kolejną fontannę, kwiaty w parku, a może dni złoczewa na ktorych za nasze pieniądze będzie bawić się pół województwa. Bo dla swoich to nigdy nie ma
O 08.11.2024 13:38:56
Trzeba nie mieć sumienia żeby tak pogrywać tymi dzieciakami z Klonowej. Gmina nie robi im łaski, dostają na to subwencje. Czy te dzieci są czy by ich nie było to klas jest tyle samo, więc to żadne dodatkowe koszty, a większa subwencja. Każdy z tych okolic wie, jak wygląda podział terenów pomiędzy gminy, są one bardziej związane ze Złoczewem niż z gminą do której faktycznie należą. Robienie teraz z dzieci kozłów ofiarnych tego, że ktoś kiedyś podzielił to tak a nie inaczej jest bezczelne! Jakoś przez tyle lat nikomu to nie przeszkadzało, a teraz wielkie halo bo niedobre dzieci. Wstyd!
Co 08.11.2024 11:37:22
Dzieci z Grójca czy robaszewa też mają bliżej do Braszewic a jakoś chodzą do Złoczewa
To 08.11.2024 11:36:37
To kto dokłada do utrzymania tych dzieci w placówce ? Pytam bo się nie znam i być może się mylę Wszędzie wszyscy mówią że na oświacie się nie zarabia a tu nagle na dzieciach z Klonowej się zarabia a na zloczewskich nie ?
Cyrk 08.11.2024 10:48:45
Dzieci z Klonowej jak mówisz mają bliżej do Unikowa niż do Klonowej więc logiczne idą do tej szkoły gdzie mają bliżej i gmina złoczew nawet grosza nie dokłada na ich dowóz bo wożą je rodzice. Do szkoły do Unikowa nie ma dojazdu autobusem każdy dowozi dziecko na własną rękę więc Twoje cierpienie z powodu dzieci z Klonowej nie jest niczym uzasadnione
Tak 08.11.2024 10:25:37
Uników i Zloczew to jedna gmina. Jeden budżet. Dzieci z unikowa wożone do Złoczewa a z Klonowej do unikowa. Wstyd.
Yy 08.11.2024 06:12:22
A szkole w Złoczewie stać na utrzymywanie dzieci z Unikowa ich jest ok 50 tu problemu nie widzicie
Hmm 07.11.2024 22:27:05
A nauczyciele ile tam mają godzin? Nauczyciel w Złoczewie pracuje z 25 dziećmi a tam z 5. Ta sama pensja
Serio? 07.11.2024 22:26:21
Czyli szkoła w gminie Zloczew przyjmuje dzieci z innych gmin? Bogaci jesteśmy.. gdyby nie te dzieci to tej szkoły by nie było. Subwencja ? 6000 zł na dziecko a wynika że koszt utrzymania jednego dziecka to 20000 zł. Co miesiąc dokładamy 15 000 zł złotych na jedno dziecko z gminy sąsiedniej. Tych dzieci jest 13? Bo tak wyczytałam. 13 x 14000 =182 000 zl. Stać nas na to ?
Abc 07.11.2024 22:19:39
Pani chyba nie umie czytać ze zrozumieniem, napisałam o najmniejszym oddziale. A ta 2 dzieci to broszki pani nie umie czytać
Bbb 07.11.2024 21:30:22
Mam nadzieję że do zamknięcia szkoły w Unikowie nie dojdzie .
Abc 07.11.2024 20:42:34
A dlaczego Złoczew chce przejąć te dzieci z klonowej po likwidacji szkoły no dlatego że dostanie na nie subwencje jak już ktoś wcześniej napisał jest klasa w której jest 8 osób więc proszę nie kłamać tutaj w tak małej szkole rodzice raczej powinni wiedzieć ile dzieci liczy ich klasa więc bzdur nie piszcie o dostępie do danych i jeszcze jedno wg raportu w klasie 8 są dwie osoby co jest kompletna bzdura dziwne że nauczyciele i Pani Dyrektor widząc ten raport nie widzą że dane tam choćby w liczebności poszczególnych klas nie są prawdziwe
Szkoły 07.11.2024 18:38:01
Liczba dzieci Złoczew - 463 Stolec -51 Broszki -44 Uników - 39 Najmniejszy oddział w Unikowie to 4 dzieci…
Jestem rodzicem 07.11.2024 18:36:56
Jestem rodzicem i miałam okazję rozmowy z burmistrzem, mam raport dzieci w szkole jest 40. Reszta to oddział przedszkolny. Po prostu rodzice podejmują decyzję że jak dziecko już idzie do szkoły i jest starsze to rodzic bierze dziecko do Złoczewa. Problemu szukajmy u się ie dlaczego z 22 dzieci w przedszkolu rodzic zawozi dziecko do Złoczewa do szkoły bo do Złoczewa chodzi 20 dzieci z unikowa a do nas dzieci z Klonowej
zaniepokojona 07.11.2024 18:36:00
podobno na jakims spotkaniu burmstrz powiedział ze tym autobusem również będą mogli jedzić osoby starsze do lekarza, po zakupy mieszkańcy oraz młodzież do leceum również
Hmm 07.11.2024 18:23:37
Te dane pisze pewnie ktoś kto ma dostęp do tego raportu. Albo nauczyciel
Hmm 07.11.2024 18:21:23
Czemu nie napiszecie że z tych 62 dzieci 13 jest z innej gminy, że w 2023 roku urodziła się 2. Dzieci i za 2 lata powstaną oddziały przedszkolne. Że gmina utrzymuje dzieci z innej gminy. Ze żaden oddział ( czyli klasa) nie przekracza 7 osób. Ktoś manipuluje faktami .
Szok 07.11.2024 09:13:20
To jak to jest, jeżeli wszystkich dzieci w Unikowie szkoła i przedszkole jest razem 62 i są dzieci z tamtych wiosek które już chodzą do Złoczewa, to ile razem dzieci trzeba będzie dowozić z tego kierunku do szkoły w Złoczewie? 80? 100? To przecież nie zmieszczą się w jeden autokar, to burmistrz kupi dwa autokary dla Unikowa? Bo przecież nie można do autokaru wpakować więcej dzieci niż miejsc. Czy to będzie zgodne z prawem? Jeśli nie to zaraz ktoś to zgłosi na policję lub do inspekcji transportu drogowego i będzie problem, co wtedy, kto weźmie odpowiedzialność? burmistrz? dyrektorka? To już nie te czasy żeby wozić dzieci do przedszkola i podstawówki jak tuczniki do masarni!!! Tu chodzi o maluszki a nie nastolatków czy dorosłych!!! Trochę więcej empatii życzę burmistrzowi i radnym, którzy za tym zagłosowali, choć chyba nie do końca wiedzieli za czym głosują. To że nie macie własnych dzieci nie znaczy że możecie lekceważyć inne!!!
XY 07.11.2024 08:39:23
Ale kogoś ukłuło to, że chciało mi się znaleźć i przedstawić dane. Chyba o to chodzi w dyskusji żeby opierać się na merytorycznych argumentach, czyli na danych, a nie tylko krzyki "tak tak zamknijmy wszystko hurra!!!" Podaje dane z oddziałami przedszkolnymi bo ich również dotyczy likwidacja, czy o czymś nie wiem i burmistrz zamyka tylko klasy 1-8 a przedszkola zostawia? Jeśli też mają być zamknięte, to dlaczego ktoś przedstawia wybiórczo dane, tylko te które pasują do jego narracji? Nawet jeśli do Unikowa chodzą dzieci z gminy Klonowa to subwencję z budżetu państwa dostaje za nich gmina Złoczew, więc nie rozumiem czemu się ich czepiacie, może komuś zależy na tym, żeby skłócić ludzi? Koszty utrzymania szkół podał burmistrz z analizy przygotowanej przez tę cudowną zewnętrzną firmę, która wzięła kasę za to, że odwaliła robotę za urzędników, którzy nie potrafią dodać do siebie kilku liczb i wyciągnąć wniosków. Jeżeli ktoś jest nauczycielem to powinien wiedzieć, że rząd planuje zwiększyć pensum nauczycielom, więc jeśli liczymy etaty dla obecnego pensum to po podwyższeniu pensum - godzin dla nauczycieli po prostu braknie. Wtedy żadne deklaracje i obietnice nie będą miały żadnego znaczenia.
L 07.11.2024 07:41:53
A ja jakbym była nauczycielem z Unikowa to bym tej szkoły broniła a gdybym była Burmistrzem to bym szukała sposobu żeby małe szkoły utrzymać i może rzeczywiście trzeba się przyjrzeć dlaczego w szkole w Złoczewie uczą się dzieci z Unikowa czy Broszek czy naprawdę jest ku temu powód jeśli tak to szukany rozwiązania aby kolejne roczniki już takich powodów nie miały wtedy maleją koszty w małych szkołach a nauczyciele w Złoczewie mają mniejsze klasy więc i dzieci będą lepiej nauczone bo automatem dla tych uczniów nauczyciel będzie miał więcej czasu
Do xy 07.11.2024 06:40:02
Ale głupoty piszesz w tych danych nie ma kosztów utrzymania budynków. Bo za to płaci gmina. W tych danych masz subwencję oświatową i to co dokłada gmina. W stolcu masz bodajże więcej dzieci przedszkolnych a na dzieci przedszkolne nie dostajesz subwencji. Jako nauczyciel w tej gminie zgadzam się argumentacja że jeśli nie wykorzystacie szansy na pracę, to młodzi nauczyciele nie będą mieć pracy za te 4-5 lat. Gdybym była nauczycielem w takiej szkole to pierwsze co bym robiła to korzystała z takiej okazji.
Do XY 07.11.2024 06:36:55
Podajesz dane z oddziałami przedszkolnymi. Mówiłem o dzieciach szkolnych bo gmina i tak zawsze ponosi koszt utrzymania przedszkolaków. W tym masz chyba 13 dzieci z nie naszej gminy!! (Nie pamiętam dokładnej liczby) Jesli Broszki połączyć ze Stolcem (czy na odwrót) to można to zrobić .lza jakiś czas. Teraz oddawanie przedszkola, więc kiedy to zrobić? Jak za kilka lat bodajże 4 lata będzie tam 17 dzieci i 14 nauczycieli? Jak tak liczysz wszystko to koszt kształcenia dzieci w małych szkłach to 25 tysięcy c(średnio) a w Złoczewie 6000 zł
Min 06.11.2024 23:11:11
Nie powinien pan burmistrz zamykać szkoły w Unikowie i mam nadzieję że nie będzie zamknięta
XY 06.11.2024 20:20:40
Jeżeli chodzi o twarde dane to: w internecie można sprawdzić liczebność uczniów w szkołach z całej Polski w Rejestrze Szkół i Placówek Oświatowych prowadzonym przez Ministerstwo Edukacji (www.rspo.gov.pl). Wynika z niego, że aktualnie do szkoły podstawowej w Unikowie jest zapisanych 62 dzieci, w Broszkach 55 dzieci, w Stolcu 67 dzieci. Jeśli chodzi o Uników 62 dzieci dzielone na 9 (oddział przedszkolny + 8 klas podstawówki) daje dokładnie 6,89 dzieci na jeden oddział. Więc nawiązując do wcześniejszych komentarzy: to nie jest szkoła dla kilkunastu uczniów tylko dla 62 uczniów, nie ma tam klas dla 4-5 uczniów tylko dla 6-7 uczniów średnio, nie jest większa od Broszek o 1-2 dzieci tylko o 7 dzieci. Czy klasy 6-7 osobowe są tak strasznie małe, że trzeba je natychmiast likwidować? Czy jesteśmy aż tak biedną gminą, że nie stać nas na utrzymanie tej szkoły dla tych 62 dzieciaków jeszcze chociaż kilka lat? Jaki argument przemawia za likwidacją właśnie tej szkoły jako pierwszej, dlaczego nie zacząć od najmniejszej? Jak to możliwe, że szkoła w Unikowie na dwóch budynkach generuje mniejsze koszty niż szkoła w Stolcu na jednym budynku? Jestem zdecydowanym przeciwnikiem likwidacji tej szkoły, bo argumenty podawane przez burmistrza są nie do obronienia.
Heje 06.11.2024 14:50:29
Takie same działania w innych gminach. U nas w warcie też się szykują. Nie oszuka się
Logik 06.11.2024 13:00:13
Myślę że problemem dużym jest obcięcie subwencji państwowych na oświatę ale to jest w każdej gminie więc drodzy Wójtowie i Burmistrzowie czy wy jako samorządy nie możecie wpłynąć na rząd aby przestał zabierać wam czyli nam obywatelom na pewno jest sposób aby dzieci uczące się w małych szkołach nie musiały finansować większych szkol
Ciekawy 06.11.2024 12:27:31
Na mieszkania komunalne dla kogo? To sobie nowy budynek przedszkola zrobicie na mieszkania pod wynajem dla gminy i dziura budżetowa się sama załata
Lhej 06.11.2024 12:17:29
Właśnie przedszkole było budowane po to żeby móc zlikwidować te małe szkoły. Żeby mieć powód do przejęcia tych dzieci. Spójrz ile dzieci z broszkę czy unikowa już chodzi do szkoły w Złoczewie. Wiesz kogo utrzymuje Uników? Bodajże 13 dzieci jest z gminy… uwaga Klonowa (informacja z sesji) rozumiesz? Złoczew utrzymuje dzieci z gminy klonowa? Wytłumacz to. Na 40 coś tam dzieci, blisko 30% dzieci jest z innej gminy…
Oburzona 06.11.2024 11:02:24
Skoro demografii się nie oszuka, jak już tu ktoś napisał, to po diabła budować takie wielkie przedszkole. Przecież to brak logiki. I na takie przedszkole będą pieniądze i to nie małe. Czy to dlatego zamykana jest szkoła w Unikowie Czyżby brakowało pieniędzy? I jak już ktoś napisał dawał słowo a nawet ręczył swoim słowem bo to słyszałam na własne uszy że szkoły w Unikowie nie zamknie puki będzie burmistrzem i co...? Tym słowem można teraz sobie wytrzeć......
Złoczewianka 06.11.2024 10:42:32
Najbardziej racjonalna decyzja to połączyć szkołę w Unikowie ze szkołą w Złoczewie oraz szkołę w Broszkach ze szkołą w Stolcu. Budynki w Broszkach i Unikowie przeznaczyć na mieszkania komunalne, których tak bardzo w gminie brakuje. Wydaje się, że to najlepsza opcja.
Tak 06.11.2024 10:39:02
Drogi mieszkańcu Złoczewa, gdzie można zapoznać się z raportem bo pięknie posługujesz się danymi. Jako zwykły mieszkaniec Złoczewa jestem za likwidacją małych szkół. Proszę uwierzyć że w całej gminie jest więcej zwolenników tego zadania niż przeciwników. Więc wskaż mi proszę informacje i źródło swoich danych. Chyba że jestes zwykłym krzykaczem których w Złoczewie było od lat wielu. Tylko skończyli jak skończyli.
Ktoś 06.11.2024 10:38:41
A gdzie jest spotkanie z rodzicami, ja się pytam ? Pani dyrektor i rada rodziców miała już nie jedno zebranie . Rodzice dowiedzieli się przypadkiem po dniu nauczyciela, a gdzie jest oficjalną informacja od Pana Burmistrza? Rodzice nie mieli żadnego zebrania z burmistrzem, dlaczego są postawieni pod faktem dokonanym?
Obywatelka 06.11.2024 10:22:07
Zamiast narzekać na burmistrza to powinniście dawno zabrać się do roboty i powiększyć stan osobowy swojej miejscowości chyba jakiś pomyślunek macie?. Ja też w 1971 r z małej wejskiej szkółki zostałam wysłana do dużej szkoły do Złoczewa. Historia kolo zatoczyła.Tak więc zamiast biadolić bieżcie się do roboty bo w innym przypadku lepiej nie będzie.
Panie burmistrzu 06.11.2024 10:13:25
Naprawdę ciekawi mnie, dlaczego pan burmistrz jeszcze nie przyjrzał się tej osobie, która zamieszcza tak szczegółowe komentarze z wyjątkowo precyzyjnymi danymi i faktami, pomawia i obraża. Gwarantuję, że to nie jest typowy mieszkaniec Złoczewa! To rodzi pytania, skąd taka wiedza i jakie mogą być jej źródła...
Mieszkańcy 06.11.2024 09:11:31
Już od dawna wiadomo, że pan burmistrz to "tchórz" i boi się spotkań z ludźmi. Nigdy nie ma czasu, no bo przecież rzadko kiedy jest w urzędzie. Taki zapracowany.
zlocz 06.11.2024 00:34:48
Zasadniczo Pan chce, by z tej infrastruktury mogli korzystać przede wszystkim mieszkańcy danego sołectwa. publiczny ośrodek zdrowia tylko dla solectwa, z mieszkań komunalnych sołectwo też raczej nie skorzysta za to ze szkoly która juz jest - wystarczy ją zostawić w spokoju i dbać o nią tak jak o inne w miescie zloczew- korzysta kilka solectw
no ciekawe 06.11.2024 00:28:53
cytat A część nauczycieli ze szkoły w Złoczewie nabędzie za kilka lat uprawnienia emerytalne i na ich miejsce przejdą nauczyciele z likwidowanej ewentualnie szkoły w Unikowie a przez te kilka lat co maja robic nauczyciele z unikowa skoro teraz Pan już che szkołe zamknąć
Great 06.11.2024 00:27:51
Czyli co w Złoczewie zatrudnić nowych ludzi jak można dać pracę ludziom z małej szkoły? Jedna i ta sama osoba dodała 4 komentarze pod rząd
a 06.11.2024 00:24:10
przed pierwsza kadencją była mowa ze w kazdym sołectwie bedzie plac zabaw dla dzieci placu nie ma a teraz nawet szkoła przeszkadza i biblioteka równiez
Mirek 06.11.2024 00:22:11
A zostawić tą szkołę, będą płakać za 4-5 lat.
Ludzie 06.11.2024 00:20:17
Bardzo dobra decyzja. Jak nauczyciel w Złoczewie ma klasę 25 dzieci a w Unikowie broszkach czy gdzieś tam 6-7 uczniów i zarabia tyle ile zarabia. Zróbcie coś z tym
dobra rada 06.11.2024 00:19:58
po co likwidowac 3 małe szkoły kiedy można zlikwidować jedną dużą w zloczewie
Ciekawe 06.11.2024 00:18:35
Ciekawe skąd ktoś ma takie informacje odnośnie ilości dzieci w danej szkole, informacja o tym ilu pracuje nauczycieli. Kurczę, jestem szarym miekszkancem Złoczewa i nie wiem do której szkoły chodzi ile dzieci, jakie są koszty a tu ktoś posługuje się takimi danymi. Proponuję przyjrzeć sie temu bardziej, bo gwarantuję ze 90% mieszkańców naszej gminy nie ma takiej wiedzy.. Zadziwiające.
o nierozumni 06.11.2024 00:05:10
zamykając szkołę zabiera sie pracę nauczycielom chyba logicznym jest ze jak teraz są 3 klasy dwie w zloczewie 1 w unikowie to po likwidacji będą dwie klasy wiec etaty uciekają nie dosć że nauczyciele w Unikowie TRACĄ prace w Unikowie to jeszcze nauczyciele ze Złoczewa traca etaty bo muswzą ustąpić miejsca nauczycielom z Unikowa
Koko 05.11.2024 22:38:04
Szkoła w Unikowie jest od bardzo dawna i nie powinna być zamykana.Tym bardziej ci którzy chodzili do tej szkoły i się uczyli są bardzo zżyci z tym miejscem.Mam pytanie dlaczego nie poinformowano nas o zamknięciu dużo wcześniej .Chciałam zaznaczyć że pan obiecał że szkoły nie zamknie a obietnice do czegoś zobowiązuja.
Name 05.11.2024 22:17:32
Czas na szkoły w gminie warta bo tam też jest nie lepiej
Xyz 05.11.2024 22:09:35
Powstanie zapewne ośrodek dla imigrantów w nie długim czasie burmistrz na razie nic nie mówi ale przykazy już przyszły z województwa a wtedy zamiast dzieci uczących się będą wiadomo kto.
Mam 05.11.2024 21:49:23
Może przydałaby się rejonizacja i wtedy byłoby o wiele więcej dzieci!!! Tyle serca włożone w każdy kąt tej szkoły,aby było dzieciom jak najlepiej a teraz niech Pan jakiś (obcych) wpuści na mieszkania komunalne. Bo swoim się nie będzie należało
Ona 05.11.2024 21:46:31
Panie Burmistrzu a może trzeba jeszcze z 3 fontanny pobudować?? Na to kasa jest! Nawet nie miał pan odwagi na spotkanie z rodzicami!!! WSTYD
Nka 05.11.2024 21:41:29
Dlaczego Pan Burmistrz obiecywał,że żadna szkoła za jego kadencji zamknięta nie będzie a robi na odwrót!!!! Obiecanki były po to aby być kolejną kadencję a teraz z ludzi robi pan sobie nic.... Może jeszcze z trzy fontanny w Złoczewie trzeba wybudować!!! Na to kasa jest
Tak 05.11.2024 21:10:04
Przepraszam ale obronie burmistrza. Pani dyrektor poinformowała rodziców że spotkanie z burmistrzem się odbędzie si to przed sesją, po podjęciu uchwały zamiarowej przez radę i chyba 5 rodziców uczestniczyła w spotkaniu Taka była decyzja wszystkich . Ja przynajmniej wiem że takie spotkanie się odbędzie . Informacje chyba z 31.10
Leon 05.11.2024 21:08:15
A może by tak obciąć dotacie na Zloczewie po co komu taki klub jak nawet najwierniejsi kibice nie znają swoich zawodników szkoly na bok drugi klub sportowy w gminie na bok a najemnicy na czele z trenerem doją Zloczewie i naiwniaków z urzędu miasta
Popieram 05.11.2024 21:04:36
Popieram! Nie robiąc nic będziecie szkodzić dzieciom i nauczycielom. Dajcie pracę i zamknijcie te szkoły
Co? 05.11.2024 21:03:43
Nie wiem gdzie jest mniej dzieci. Licytować się będziesz o 1-2 dzieci? ! W unikowie są dwa budynki. Koszty. Niestety. Co do spotkania z rodzicami to sądzę że takie spotkanie nastąpi przed ostateczną decyzją. Moje dziecko chodziło do tej szkoły, ale z całym szacunkiem popieram decyzję burmistrza. Podobnie jak pewnie większość gminy. Na wyborach nie byłam, ale porozmawiajcie z ludźmi żadne zaskoczenie
Ludzie 05.11.2024 20:58:46
Jestem z sąsiedniej gminy (nazwę zostawię dla siebie) nasz wójt wtedy zamykał szkołę w naszym sołectwie. Strasznie protestowałam. Do szkoły uczestniczyło 44 dzieci. Dzisiaj wiem że to była dobra decyzja, dla dzieci, sołectwa i gminy.
Ludzie 05.11.2024 20:56:34
Za 5 lat będzie więcej dzieci ? Demografi nie oszukasz. Rzeczywiście burmistrz mowil ze szkoły nie beda ruszane ale ma racje ze może zatrudnić nauczycieli w nowym przedszkolu czy szkole.. a za kilka lat ? Raczej ciężko
Pomyślmy 05.11.2024 20:46:35
W powyższym wywiadzie burmistrz deklaruje, że chce, tu cytat: "by w miejsce szkół realizacji doczekały się jakieś projekty pod najmłodszych mieszkańców". To może otwórzmy tam jakieś przedszkole albo szkołę... a nie moment, przecież to właśnie likwiduje... Czyli kolejne piękne deklaracje dla głupiutkich wyborców.
Brawo 05.11.2024 20:35:32
Tak wygląda prawdziwa troska o Gminę i jej rozwój.Zaoszczedzone środki przeznaczyć na opiekę nad Rodzinami i dziećmi które już są na świecie oraz stworzyć warunki do zakładania rodzin i likwidacji niżu demograficznego.
Wdzięczny wyborca 05.11.2024 20:31:44
Burmistrz, który łamie obietnice wyborcze choćby dla zasady powinien zostać odwołany. Przed wyborami obiecywał, że żadna szkoła nie zostanie zlikwidowana. Skoro złamał tą to złamie też inne...
Marco 05.11.2024 20:22:01
Panie Burmistrzu. Czas zacząć spełniać wyborcze obietnice. Drogi Panie Burmistrzu.
Ona 05.11.2024 19:57:41
To po co było dofinansowywać szkołę w Unikowie skoro planował ją zamknąć. Wyrzucanie pieniędzy w błoto. Po co było wydawać pieniądze na świetlice i mural.
Ta jasne 05.11.2024 19:49:14
Dowożenie uczniów do szkół to też są koszty a skoro nauczyciele też mają być przeniesieni to koszty nadal zostaną jaka to różnica czy będą uczyć w Złoczewie czy w Unikowie skoro i tak będą uczyć koszty zostają te same więc po co niszczyć coś co jest dobre
Aaa 05.11.2024 19:30:27
Pan Burmistrz szuka oszczędności w szkole w Unikowie a szkoła w Zloczewie najwięcej kosztów nieuzasadnionych generuje i z tym nie robi porządku i nie widzi w tym problemu. Robić imprezy to potrafi a teraz pokazuje że likwidować szkoly też potrafi tylko nie potrafi zrobić nic dla mieszkańców Miasta i Gminy.
Zlocz 05.11.2024 19:29:05
A Złoczewa to niż demograficzny nie dotyczy? Tam też liczba dzieci będzie malec więc po co było takie ogromne przedszkole budować i generować takie niepotrzebne koszty
Oo 05.11.2024 17:36:13
To się pan burmistrz popisał nie stać go na utrzymanie szkoły ale stać go na firmę zewnętrzną do raportu który tak naprawdę niewiele mówi poza tym że mała szkoła jest mała to już z definicji wynika
do aaa 05.11.2024 17:34:12
a wiesz o tym ze istnieje coś takiego jak urząd stanu cywilnego?
Feli 05.11.2024 16:29:59
A w Broszkach czasem nie ma mniej dzieci niż w Unikowie ?
sier 05.11.2024 15:57:10
Ta szkoła i szkoła w Broszkach już dawno powinny być zlikwidowane. Utrzymywanie szkoły dla kilkoro dzieci to marnotrawstwo
Abc 05.11.2024 15:43:51
A dlaczego pan burmistrz nie chce się do tej pory spotkać się z rodzicami?
Och 05.11.2024 15:40:20
A może za 5 lat będzie więcej uczniów niż Pan Burmistrz przewiduje po co już ta likwidacją na to zawsze będzie czas
Nika 05.11.2024 15:00:53
Tylko dlaczego likwidowany jest Uników skoro większe koszty generuje Stolec a uczniów w szkole w Broszkach jest mniej niż w Unikowie i one zostają a Uników likwidują. I dlaczego rodzice dzieci z Unikowa dowiadują się pokątnie a nie od władz. Czyżby Pan burmistrz nie miał odwagi spotkać się z rodzicami i porozmawiać o sytuacji jak z ludźmi tylko stawiać ich przed faktem dokonanym?
Ja 05.11.2024 14:41:38
Bardzo dziwne zachowanie burmistrza wyskakuje ni z gruszki ni z pietruszki z likwidacją szkoły w Unikowie jak zapewniał jeszcze w sierpniu, że szkoły nie zamknie a miesiąc później robi wszystko żeby ją zamknąć. Tak samo na spotkaniach przedwyborczych obiecał a nawet ręczył swoim słowem że żadnej szkoły nie zamknie i co? Widać co sobie robi z ludzi. Tylko obiecanki nie ma co mu wierzyć w ani jedno słowo. Ludzie z wiosek i rodzice uczniów byli mu tylko potrzebni przed wyborami żeby oddali na niego głosy.
Oo 05.11.2024 14:31:32
A czy pan Burmistrz już znalazł czas żeby o likwidacji szkoły powiadomić rodziców?
W końcu! 05.11.2024 14:26:30
W końcu ktoś się za to bierze! W końcu! Ile może być szkół gdzie jest 4,5 uczniów! Najwyższy czas, brawo za decyzję
aaa 05.11.2024 13:58:23
a ta firma zewnętrzna to chodziła po domach i sprawdzała ile dzieci w domu!

Więcej informacji

Koncert Zuzy Wiśniewskiej i rozstrzygnięcie konkursów poetyckich

Dzisiaj, 16:09:18 (Aktualizacja: Dzisiaj, 15:14:02)
Zduńska Wola

To będzie wieczór wypełniony poezją z rozstrzygnięciem dwóch konkursów i koncerto-spektaklem na looper, gitarę elektryczną i ukulele. Opowieść pełna buntowniczej energii i nostalgii, ale również promyków nadziei w lirycznej odsłonie.

0

Rocznik Zduńskowolski Tom 2

Dzisiaj, 15:04:31
Zduńska Wola

Na chwilę przed Świętami Bożego Narodzenia ukaże się drugi tom "Rocznika Zduńskowolskiego". Promocję zaplanowano na czwartek, 12 grudnia.

0

region

Program "Aktywny Rodzic" ruszył 1 października br. Pierwsze wypłaty znalazły się już na kontach rodziców oraz żłobków. Zakład Ubezpieczeń Społecznych będzie przekazywał należne świadczenia w danym miesiącu za miesiąc poprzedni.

1

Nasze Radio 104,7 FM

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

10.12.2024

Bezpieczni po zmroku
OSP Ruda
Akademia Historyczna
Sala konferencyjna przy ul. M. Tarnowskiego(nad Biblioteką Publiczną) w Warcie
Ogołocenie. Między japońskim minimalizmem a chrześcijańską ikoną
Muzeum Okręgowe w Sieradzu

11.12.2024

Bezpieczni po zmroku
OSP Bogumiłów
Spotkanie "Ewolucja kobiet na przestrzeni dekad"
Gminny Ośrodek Kultury w Sędziejowicach, ul. Wieluńska 7

12.12.2024

Promocja 2. tomu Rocznika Zduńskowolskiego
Sala ślubów Ratusz Zduńska Wola
Świąteczne warsztaty dla dzieci
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu, Rynek 18
Spotkanie poświęcone Malcie
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+5Teddy Swims
Bad Dreams
2-1Oskar Cyms
Nie musisz się bać
3+9Sabrina Carpenter
Taste