strzałka do góry
03.03.2011 16:01:17 (Aktualizacja: 03.03.2011 16:01:17)
region

Zduńska Wola: chcą zabrać strażnikom samochody

Niewykluczone, że wkrótce zduńskowolscy strażnicy miejscy będą przemieszczać się tylko pieszo, bądź na rowerach. Prezydent rozważa wydanie zarządzenia, które zakaże im używania służbowego samochodu.

(fot. nasze.fm)

Prezydent Piotr Niedźwiecki chce w ten sposób uaktywnić strażników oraz wpłynąć na zmianę wizerunku Straży Miejskiej:

- Straż Miejska powinna egzekwować przede wszystkim elementy związane z porządkiem, czystością, a niekoniecznie z karaniem za to, że ktoś źle zaparkował.

Zwolnienia niemal pewne

Prezydent od jakiegoś czasu mówi też o zmniejszeniu liczby strażników z 13 do 6, a w perspektywie czasu nawet o likwidacji tej jednostki:

- Damy czas do końca roku, jeżeli Straż Miejska udowodni, że jest przydatna, potrzebna i dobrze postrzegana, to wtedy pozostawimy tę formację. Oczywiście w zmienionym ilościowo składzie.

Gdyby doszło do likwidacji straży miejskiej, wówczas w planach jest wykupienie policyjnych patroli, które miałyby przede wszystkim dbać o porządek w czasie weekendów.

"To bardzo utrudni pracę"

Nie można całkowicie pozbyć się samochodu, ale jedynie ograniczyć. To wynika z naszej specyfiki pracy - twierdzi strażnik miejski, Wojciech Cieślak:

- Kwestia jest taka, żeby się przemieścić z jednego miejsca na drugie, gdy jest zgłoszenie, czasowo byłoby to bardzo utrudnione, gdyby tego pojazdu nie było. Samochodu używamy też do pomocy mieszkańcom. Transportujemy osoby bezdomne do schroniska w Henrykowie.

Pomysł z zakazem używania samochodu ma zainspirować strażników do aktywniejszej pracy w terenie. Czy pieszo lub na rowerze będą działać sprawniej? Pokażą to najbliższe tygodnie.


Komentarze

tomkra 09.03.2011 16:20:02
straż miejska na rowery!!!
ekonom 06.03.2011 09:34:55
Miasto oczywiście może dać pieniadze, ale to komendant wojewódzki policji zdecyduje gdzie trafią. Wcale nie koniecznie do Zduńi bo może uznać że w Szadku są bardziej potrzebne. takie jest prawo.
Jest możliwość wykupienia patroli ponadnormatywnych gdzie za jeden taki patrol policjant otrzymuje ok 100 zł na ręke. czyli policji chyba trzeba zapłacić dwa razy tyle. Chyba jednak ekonomicznie straż wypada taniej.
maruda170 05.03.2011 21:10:24
między wjazdem na targowisko a Dolną i chowali się w krzakach, aby pewnie ktoś im nie zabrał radaru. Czemu tak mało chodzą po ulicach? czemu nie karzą mantami za złe parkowanie na miejscach dla inwalidów? może lepiej niech miasto postawi warunek i da policji na większą ilość dzielnicowych i też aby byli widoczni nie tylko w radiowozach
radek 05.03.2011 20:09:29
jak chcecie sprawdzić kto lepiej pracuje straż czy policja to powiadom jednych i drugich ze w parku na ławce śpi pijany facet i zobacz kto pierwszy przyjedzie. Stawiam sto zł ze pierwsza bedzie straż miejska. Nie macie pojęcia o pracy sm.
"tez michał" dzięki za komentarz. Zawsze dobrze poczytać jak ktoś ma coś mądrego do powiedzenia.
sieradz 05.03.2011 14:45:50
bardzo dobrze! proszę też o takie zarządzenie w Sieradzu. Tutaj tylko straż miejska jest od tego, aby karać za parkowanie. Niech rowarami jeżdżą !
SA 05.03.2011 14:29:43
LEPIEJ WIĘCEJ POLICJI WCZORAJ STALI NA PRZEMYSŁOWEJ I BAJERA Z RADIOWOZEM OK 1GODZ I KTO ZA TO PŁACI
Też michał 05.03.2011 11:58:36
Czyżby?
Zobacz rotacje etatów w urzędzie miasta we Wrocławiu.
Po za tym jak zarabiasz 900 zł za miesiąc na łapę brak premii dodatków i służba w koło czyli i niedziele i święta nie będziesz sam chciał pracować za takie pieniądze. Zgodnie z ustawą strażnik miejski nie może podjąć pracy dodatkowej bez zgody komendanta i uwierz nikt takiej nie dostaje. ja przynajmniej takiego nie znam.
A w dobie kiedy fachowcy wyjechali za granice do pracy za godne pieniądze, każdy murarz ma prace i jeszcze trzeba go prosić.
Uważam że ta dyskusja idzie w złym kierunku, bo wiemy już ze trzeba zlikwidować straż miejska, urzędników, policjantów.
czekam na dalsze propozycje. idąc tym tokiem myślenia czeka nas epoka kamienia łupanego, sami sobie wszystko zrobimy, zapolujemy, obronimy się, odbierzemy poród,przecież jest niż demograficzny to po co położne.
ludzie opamiętajcie się. podobno jesteśmy narodem katolickim czyli "nie sądź nie będziesz sądzony".
z życzliwym nastawieniem żyje się łatwiej.
prywaciarz 05.03.2011 11:27:17
Z tymi murarzami, to nie do końca tak.
Murarz jak obibok, to zatrudnią go tylko raz i to nie do końca, natomiast strażnicy, policjanci, urzędnicy, to ludzie na etatach i tych trochę trudniej zwalniać za unikanie obowiązków.
Też michał 05.03.2011 10:26:26
Drogi Michale, nie znam sytuacji w ZD, natomiast dziwi mnie twoja ocena w szerokim pojęciu. Rozumiem, że twoje rozgoryczenie płynie z otrzymania mandatu przez tą formacje. Jednakże, jeżeli nie zgadzasz się z decyzją strażnika przysługuje ci prawo do odmowy, wtedy sąd wyda werdykt. Ale pewnie strażnik cię o tym poinformował. Jednakże gdyby nie było wykroczenia nie było by mandatu. Może trzeba by tu podjąć rozmowę o zbyt liberalnej policji.
Zachęcam do przeczytania Ustawy o Strażach miejskich/gminnych i zajrzenie na kilka stron internetowych innych formacji a przekonasz się o wynikach i realizowanych celach.
Zaznaczę, że w tej chwili jestem policjantem, ale posiadam 6 letni staż w straży miejskiej. Odszedłem, bo niestety ta formacja płaci za prace żebracze pensje a nie, że praca nie taka bądź bycie policjantem to jakiś prestiż. Zaznaczę, że posiadam studia i to dzienne na Uniwersytecie Wrocławskim w kierunku Administracja państwowa z tytułem magistra i nie czuje się osobą, której nie wyszło w życiu.
Pamiętam, że pracując w straży każdą nockę pracowałem z policjantem, realizując zadania wyznaczone przez Policje. A więc podejmowałem interwencje domowe, załatwiałem bójki w knajpach, jakoś nie bałem się i żaden z moich kolegów. Na dowód współpraca z policją trwa do tej pory, więc policja chyba zadowolona. Zadowolona też, bo zapycha sobie strażnikami etaty, których brakuje, niejednokrotnie wychodziłem do służby z policjantem na jego pierwszej służbie, uwierz mi niewiele umiał i to ja załatwiałem interwencje. Czyli coś nie tak w policji nie uważasz?
Na służbie dziennej niejednokrotnie ujmowałem osoby poszukiwane, sprawców rozbojów, dlatego że znałem ludzi. W policji jest tak ze policjant patrolówki jeździ 3-4 miesiące i pisze raport o przeniesienie. Nie zna topografii miasta ani społeczeństwa. W policji nie można robić więcej niż inni, bo wtedy jesteś piętnowany.
Nie roszczę prawa do stawiania znaku równości między strażą a policją, ale też nie pozwolę by sfrustrowane jednostki, które w realnej rozmowie twarzą w twarz nie miały by odwagi wypowiadać się bezpośrednio opluwały instytucje, która robi wiele dobrego.
Typowe zachowanie polaka, gdyby tu była rozmowa np. o murarzach to pewnie bym czytał, że wszyscy to pijacy, poaproki i nieroby. I ja tu mam o murarzach również zgoła inne, bo dobre zdanie. Żyjemy w czasach gdzie Internet dając anonimowość pozwala lżyć wszystkich. Dlatego ja pozdrawiam wszystkie grupy zawodowe w każdej są fachowcy i obiboki. Jeśli sami w uczciwej ocenie uważamy swoją prace za dobrze wykonaną to gratuluje, bo każdemu z nas zdarza się lepszy i gorszy dzień. Krytykę zawsze zaczynajmy od siebie.
Michał 04.03.2011 19:50:09
a każdą najmądrzejszą propozycję krytykujecie - no chyba, że to sami strażnicy i ich rodziny wypisują te bzdury co też jest wielce prawdopodobne. SM tak naprawdę została powołana do realizowania konkretnych celów. Ich obowiązki to pilnowanie porządku a nie dublowanie zadań policji, a dotychczas tak było. Prym wiódł łatwy zarobek głównie z mandatów. Przecież kierowców najłatwiej gnębić bo się nie stawiają jak małolaty i tu SM miała "niepodważalne osiagnięcia". Ich ulubiona technika to rozstawić radar, rozłożyć leżaki przy krajowej "czternastce" i kasa niech leci, a "... my sączymy przez słomkę chłodne napoje w cieniu naszego wózka inwalidzkiego". Wiele miast ma ten sam problem SM wybiera łatwy zarobek a cała reszta ich nie interesuje. Skąd bierze się ich fatalna opinia wśród mieszkańców? Przecież nie z powietrza. Przeciętna osoba w tym również ja postrzegam tą instytucję jak wrzód na d miasta. "Strasznik wiejski" to ktoś komu nie powiodło się w życiu, może nie dostał się do policji i teraz próbuje udowodnić wszystkim (wszystkim praworządnym) obywatelom - bo do niebezpiecznych się nie zbliża - jaki to on jest ważny. Jaką ma władzę.

Akcję prezydenta popieram. Oby tak dalej a jak panom sie nie podoba to "fora ze dwora". Lepiej "dogadać" się z Policją i tylko małą część środków przejadanych przez SM przeznaczyć na Policję. Będzie bezpieczniej i taniej. Środki zaoszczędzone można przeznaczyć np. na szkoły o których w ostatnim czasie zrobiło się głośno za sprawą (świadomie to piszę) nie samorządów a rządu który daje coraz większe przywileje nauczycielom obiecuje cuda, a pieniędzy na nic nie daje.
Pączek przewodniczącym to kabare 04.03.2011 15:13:30
A ja mam pomysł żeby zlikwidować Niedzwieckiego,jego zastęocę i 21 osobową Radę Miasta.Ta Rada jest nikomu niepotrzebna.Banda wałkoni co mamiła ludzi po rynkach pączkami,w sklepach oszukiwała ,splajtowała bo firmy nie umiała prowadzić siedzi teraz na urzędzie i głosuje robiąc korupcję i obciach.Bo jak można było zagłosować za pensją Niedzwieckiego w wys.12 tysięcy za nic, ale z naszych pieniędzy.A w mieście syf,kiła i mafia co udaje,że coś robi,Wstyd i hańba.
Piotr 04.03.2011 13:12:39
W Łasku w środę RM postanowiła o likwidacji SM. Tylko 2 radnych wstrzymało się od głosu. Reszta poparła wniosek burmistrza :)
Dobrze że w Zd. Woli równiez jest wola ukręcenia łba hydrze - SM. Skończa się może polowania na kierowców i "wozactwo". Wg. ostrożnych szacunków Łask oszczędzi rocznie 300 tys złotych. Warto skorzystać z tego wzorca.
prokurator 04.03.2011 12:47:49
Jeżeli pijak budzi uśmiech i politowanie na ulicach to długo nie będzie dobrze.
Inna bajka 04.03.2011 12:33:51
wiesz co ja do kilku lat jestem policjantem, wcześniej strażnikiem. wiele przykładów mogę ci przytoczyć np strażnicy z mojej komendy ratowali ludzi z pożaru przy ul. Zamkowej.
Na policje możesz liczyć ale w godz 21-5 rano wcześniej po mieście buja sie jeden patrol i drogówka
no 04.03.2011 12:20:30
a jak leży i nie chodzi?
antystrażnik 04.03.2011 09:49:30
Od pilnych interwencji to jest policja. Straż miejska jest głównie od utrzymywania porządku. Nawiasem mówiąc chyba trochę się dzieje bo dzisiaj o 9,05 na Łaskiej widziałem pieszy patrol straży. Szkoda, że boją się chodzić po bocznych ulicach, lub tam gdzie jest niebezpiecznie.
A urzędnicy samorządowi powinni się poruszać prywatnymi samochodami i jedynie jeżeli jadą w sprawie służbowej powinni mieć płacone za używanie auta prywatnego do celów służbowych, tak jak wielu prowadzących działalność gospodarczą. Jak auta są służbowe to kupuje się jak najbardziej wypasione bryki bo płacą podatnicy.
Zniechęcony 04.03.2011 09:46:45
A ja mam już dość" Trójcy Świętej" Zduńskiej Woli... ludzie, to chore co się wyrabia!!Straż miejska, policja - awantury o wpływy i władzę... a moje dziecko nosi 10 kg plecak do szkoly z książkami bo nie ma szafek... a basen?? to był super pomysł..niestety, chyba niedoczekanie nasze... Dajcie już spokój z tą strażą... czy będzie czy nie nikt z nas tego nie odczuje tak naprawdę...fajnie że jest to najważniejszy temat w naszym mieście... gratuluję!!!!
Vincennt 04.03.2011 08:23:20
Może to i dobry pomysł żeby na nogach straznicy chodzili, ale mam obawy jeżeli zabierze im się samochód to w jakim czasie przyjdą na interwencję. teraz samochodem przybywaja w ciągu 20 minut a co będzie jak będą musieli pieszo iść?
Tak po za tym skoro straznikom zabiera się auto to Niedźwieckiemu i zastępcom prezydenta tez zabrac służbowe auto. CO ON MYŚLI ŻE NA NASZE PODATKI BĘDIE UTRZYMYWAĆ SŁUŻBOWE AUTO I D... WOZIĆ.
JAK ZABIERAĆ TO WSZYSTKIM !!!!!!!!
Czyż nie mam racji?
gapa 04.03.2011 08:14:37
To już na Policję nie ma co liczyć?
Jaką potrzebę masz na myśli?
Podaj przykład, kiedy byli potrzebni Tobie.
trzeźwy 04.03.2011 08:08:29
W zakresie obowiązków strażnika jest napisane, że jeżeli osoba po spożyciu alkoholu źle się zachowuje, to należy ją DOPROWADZIĆ na izbę wytrzeźwień lub do miejsca zamieszkania.
Inna bajka 04.03.2011 07:46:15
to ci musieli strażnicy za skórę zajść że ci racjonalne myślenie odebrało. obyś w chwili potrzeby czekał na patrol pieszy
antystrażnik 04.03.2011 07:39:03
Się musieli strażnicy narobić, żeby tyle wpisów w obronie swoich czterech kółek naumieszczać.
A moim zdaniem zabrać stanowczo samochody!
Pieszy bądź rowerowy patrol więcej widzi i słyszy co się dzieje. Czy jest za głośno, czy ktoś woła pomocy itp. Straż miejska nie jest od ścigania kierowców i samochodów. "Leżaków" po sprawdzeniu jeżeli nie są w stanie się poruszać sprzątnie policja, pogotowie bądź zakład pogrzebowy. Pozostałe czynności jak szukanie psich kupek, sprawdzanie rynku, spisywanie ogłoszeń z drzew i ścian, sprawdzanie porządku przy i na posesjach najlepiej zrobi patrol pieszy, bądź rowerowy. Zimą tylko pieszy, przy okazji naocznie stwierdzi które ulice są nieodśnieżone i którym chodnikiem nie da się przejść. Muszą tylko dupy ruszyć ze swojej ciepłej siedziby.
A od samochodów i kierowców jest "drogówka" a tym cieciom wara.
Szanowny 03.03.2011 22:53:14
W koncu zaczyna pan dostrzegać o co chodzi podatnicy panu Podziekuja za męska decyzję rozwiązania tej bandy
Szadek 03.03.2011 19:47:42
Najlepiej to zabrac,ale Niedzwieckiemu i Jedrzejewskiemu i w miesiacu zaoszczedzimy na tych dwoch niepotrzebnych ponad 20 tys a w roku 250 tysiecy zl.Niech wsiadaja obaj na rower i na rynku sprzedaja swoje chore pomysly.
ello 03.03.2011 19:32:19
zimą sanki proponuje ,a latem jak kolega napisał wózek do roweru hehehehehe, paranoja w XXI wieku !!
ale jaja 03.03.2011 19:00:12
jeden będzie nosił akumulator a drugi fotoradar i pod SP9
sieradzanin 03.03.2011 18:44:54
przynajmniej będzie się można pośmiać.
Olaboga 03.03.2011 18:43:42
Myślę, że jednak z Niedźwieckim jest coś nie tak. Założyć, że SM bez samochodu będzie lepiej pracować niż z samochodem!? O co tu chodzi? Czy w zduńskowolskim ratuszu przedawkowali?
Merci 03.03.2011 18:43:36
A propos. Na zdjęciu widać, że ich samochód zaparkowany jest niezgodnie z przepisami. Czy wypisali sobie mandat?!
Merci 03.03.2011 18:42:21
A ja akurat ten pomysł popieram. Te darmozjady tylko wożą się samochodem, od czasu do czasu podjeżdżając do źle zaparkowanych samochodów. Ale przecież nawet wtedy dupy nie wysadzą. Każą źle parkującemu kierującemu podejść do nich i sterczeć na zimnie, aż oni wypiszą mandat. Nie jeden raz byłem tego świadkiem. Przecież w ten sposób ostatnio przyczynili się do śmierci człowieka! Mało wam argumentów?
michał 03.03.2011 18:39:30
haahh bym chodził z aparatem i zdjęcia robił.
Tinky Winky 03.03.2011 18:31:04
będą musieli wózki doczepiać do rowerów żeby tych bezdomnych wozić :)
lolek 03.03.2011 18:22:23
A ja myślałem, że w UM pracują mądrzy ludzie, a jak jest... widać jak na dłoni. A może by im też zabrać kurtki, buty, czapki? Na pewno będzie taniej.
gapa 03.03.2011 17:56:03
A jak dotąd sobie "leżak" radził?
kantar 03.03.2011 17:03:52
a moze by tak pan prezydent tak pojezdzil w mrozie -15 rowerkiem? polecam te przyjemnosc
Jędrzej 03.03.2011 16:12:51
Straż dawno emerycie Niedzwiecki udowodniła,że jest potrzebna.To ty emerycie szadkowski jesteś w tym mieście nikomu niepotrzebny,a wręcz szkodzisz tylko i zawadzasz.Wracaj na rynek staroci,gdzie twoje miejsce.A jeśli potrzebny jesteś tylko senatorkowi to niech on ci płaci 12 tysięcy miesięcznie za twoje głupie gadanie.
Z obawą 03.03.2011 16:10:10
A jak strażnicy zabiorą "leżaka"? Na ramę czy na barana?
Gratuluje pomysłów włodarzom miasta

Więcej informacji

Zduńska Wola

Miasto Zduńska Wola przystąpi do przygotowania Miejscowego Planu Zagospodarowania Przestrzennego dla terenu przy ulicy Murarskiej, na którym mieszczą się obiekty Elektrociepłowni. Uchwała w tej sprawie została dziś, 6 marca, przyjęta przez radę miasta podczas kolejnej sesji.

0

region

Słoneczna aura sprawia, że na drogach z dnia na dzień przybywa motocyklistów. To doskonały czas, aby przypomnieć o elementarnych zasadach bezpieczeństwa. - Szanujmy się na drodze! - apeluje policja do wszystkich uczestników ruchu drogowego.

2

region

Będą liczyć auta na drogach i sprawdzać ruch, aby w przyszłości unikać "korków" i poprawić płynność jazdy. Rozpoczął się Generalny Pomiar Ruchu (GPR), czyli obowiązkowe, ustawowe badanie przeprowadzane co pięć lat. W województwie łódzkim już pojawili się monterzy systemu. Pomiary będą prowadzone do 7 grudnia br.

3

Nasze Radio 104,7 FM

19:45

GAJA
Justyna Steczkowska

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

19:45

Właśnie z Tobą
Wawele

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

06.03.2025

Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

07.03.2025

Zaprojektuj Swoją Pracę - warsztaty
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Dzień Kobiet - Koncert ŁUKASZ ZAGROBELNY z zespołem
Warckie Centrum Kultury
Koncert - Andrea De Luca
Teatr Miejski w Sieradzu
Piątkowy Wieczór Muzyczny
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Zduńskiej Woli, al Kościuszki 3
Wykład nt. Żołnierzy Wyklętych
Filia AHE w Sieradzu, ul. Mickiewicza 6

08.03.2025

Miejski Dzień Kobiet
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Koncert Janusza Radka
Gminny Ośrodek Kultury we Wróblewie
Panel dyskusyjny - Zrozumienie i wsparcie we współczesnym świecie
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
Dzień Kobiet z Gorseciarą
Sieradz - Centrum Edukacji Historycznej
Spektakl "Kobieta, która ugotowała męża"
Teatr Miejski w Sieradzu
Spektakl "Kobieta, która ugotowała męża"
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
2+1Lola Young
Messy
3+5David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young