dooobre
08.08.2011 17:39:58
"radosne malarstwo pokryło płytę parkingową"
buahahahaha dobry text ;-P
Gregory
08.08.2011 16:40:04
pracuje specjalista,były szef drogówki
HMMMM
05.08.2011 23:59:35
NOOOOO rewelacja... jaki Picasso zawitał na parking!... radosne malarstwo pokryło płytę parkingową jak szales .. to szaleć! .. Niooo niooo droga pożarowa zamknięta zespawanym szlabanem... i zabawa w kółko i krzyżyk na środku parkingu!!! Jeszcze ladowisko dla helikoptera poproszę!!!!
świadek
05.08.2011 15:47:05
Policja nic nie robi bo sama ignoruje ten przepis. dzisiaj tj 05.08.2011 r. o godz. 11.15 radjowóz nr boczny F615 złamał nakaz skretu w lewo i mało mnie nie rozjechał.
szofer
04.08.2011 20:31:55
a może by tak domalować strałke do jazdy na wprost a przy podcieniach dla wyjężdżajacych nakaz skrętu w lewo i sprawa rozwiązana jest bezpiecznie i żaden baranek wyjeżdzajacy z podcieni nie bedzie blokował i wciskał sie na siłe w prawo do ulicy JP II bo bedzie musiał skręcic w lewo. HMM ale myślenie nie jest najlepsza stroną naszych włodarzy a o sprawach oczywistych trzeba debatować zamiast działac i zaradzić zanim stanie sie komuś krzywda. Hmm ja staram sie jeździc prawidłowo a tu mamy paradoks. Żeby jechac w Jana Pawła z Alei Pokoju musze narazić sie na to że jakis baran nieprzestrzegajacy nakazu skretu w lewo w podcienie uszkodzi mi samochód gdy ja bede prawidłowo zmieniał pas lub muszę stosować taktykę chcesz przejechac w miare bezpiecznie ignorój nakaz skretu w lewo i zmieniaj pas juz za wysepka ale co na to POLICJA. Policja oczywiście nie widzi problemu lepiej stac w krakach z radarem.
patelka
03.08.2011 12:10:37
nie zgadzam sie. z miasta az tak duzo, zeby mialy byc korki, samochodow nie jezdzi na wroclaw.
zreszta o czym my rozmawiamy - odkad namalowano znaki kierowcow jadacych poprawnie mozna policzyc na palcach jednej reki - cala reszta jedzie normalnie prosto przez obydwa pasy, od razu na skrzyzowaniu z pilsudskiego wjezdzaja na lewoskret w dupie majac przepisy... ale i tak najlepszymi mistrzami sa ci, ktorzy stana na srodku i z podcieni wyjechac w lewo na pas na lodz nie mozna. wtedy dopiero sa korki! xD
patelka
03.08.2011 12:07:03
Zgadzam sie z Toba prawie w calej rozciaglosci - nie zgadzam sie co do przerywanej linii, zeby na rondzie pas zmieniac gdzies na wysokości jana pawla - obecne rondo jest takie, ze nie powinno byc kolizji i niepotrzebnych zmian pasa ruchu. zrobilibysmy przerywana - dostalibysmy tylko udziwnione stare rondo. teraz jest - o ile kierowcy jada zgodnie ze znakami (pomijajac te strzalki na wjazdach moze) - bezkolizyjnie i bezpiecznie.
tez lubilam jezdzic po starym rondzie, bo znam przepisy i umiem jezdzic zgodnie z nimi. ale niestety zarowno po starym jak i po nowym ronadzie, a takze po zwyklych skrzyzowaniach, jak to z artykulu, sieradzcy kierowcy jezdzic nie potrafia. xD zdecydowana wiekszosc powinna isc ponownie na kurs jazdy.
chociaz nie wiem co by to mialo - bo z tego co dzisiaj widzialam - nauki jazdy jada po omawianym tutaj skrzyzowaniu BARDZO NIEPRZEPISOWO. moze wypada instruktorow wyslac na ponowne egzaminy jakies?
Wojtek
03.08.2011 10:06:39
Na rondzie znaki poziome (malowane na jezdni) nie zgadzają się ze znakami pionowymi. TRZEBA TO POPRAWIĆ a nie uczyć się na pamięć na którym pasie trzeba się wcześniej ustawić żeby móc wyjechać z ronda w tę ulicę którą potrzeba.
Tak sobie gadam
03.08.2011 06:56:25
Ten nakaz jest totalna bzdurą, wystarczy pomyśleć ile samochodów skręca do podcieni a ile na Wrocław lub w stronę ronda. Przy obecnym malowaniu i dostosowaniu się do niego będzie na Al.Pokoju jeden gigantyczny korek. Na lewoskręcie do Wrocławia zmieści się z pięć samochodów i wystarczy jeden chętny więcej i blokada pasa ze skrętem w prawo, oraz tego do podcieni, a co za tym idzie mega sznureczek do zajęczej a nawet dalej. I tak już występują tam takie korki po likwidacji pseudo dwóch pasów w kierunku Jana Pawła i zastąpieniu ich pasem do skrętu w Piłsudskiego.
Także generalnie jak zwykle chcieli dobrze ale nie wyszło.
kierowca
02.08.2011 23:53:39
Powiem tak: Jak w kazdej branzy, tak i w DGDP zatrudniono ,,młodych, kreatywnych". Nie zarzucam takim osobom braku wiedzy, natomiast wyrzucam brak doswiadczenia. Ostatnie, wszelkie zmainy w ruchu drogowym na terenie naszego miasta, są zgodne z kodeksem drogowym ale niezgodne z ludzką logiką. Kierowca, jadąc przez miasto nie powinien interpretować przepisów ruchu, tylko jechac bezpiecznie, intuicyjnie. Nie ma czasu na pierdoły. W niemczech są rozwiązania sprzed 50 lat, moze archaiczne, ale bezpieczne i czytelne.... Włodarze naszego Sieradza... plis! włączcie myślenie!!!
Zjazdy z ronda to zupełnie inna sprawa i jest tak jak piszesz - zawsze pas skrajny plus kierunkowskaz w prawo. My tutaj jednak piszemy o całości przebiegu toru jazdy na rondzie, począwszy od wjazdu do zjazdu.
Jeśli na skrzyżowaniu zamierzamy skręcić, wjeżdżając na nie, zajmujemy pas skrajny, czyli lewy, (gdy skręcamy w lewo lub zawracamy albo prawy do skrętu w prawo. Jadąc prosto, możemy (o ile znaki nie wskazują inaczej) zająć dowolny pas, choć najwygodniej będzie jechać prawym. Nasze rondo całkowicie burzy tą podstawową zasadę i dlatego są niejasności. Oznakowanie nie odzwierciedla rzeczywistych kierunków jazdy przez co kierowcy zajmują złe pasy i później muszę łamać przepisy.
Aktualnie najprostszym rozwiązaniem tego problemu byłoby zrobienie linii przerywanej tak, aby samochody z pasa wewnętrznego przed zjazdem mogły przeciąć pas zewnętrzny i następnie wyjechać na Łódź.
PS. ja lubiłem jeździć po starym rondzie, bo stosując się do podstawowych zasad ruchu można było je przejechać bardzo sprawnie i szybko:)
kolego z wielkiego miasta trzeba zerknac na tablice informacyjne nad pasem i tam sie ustawic gdzie jest łódz napisane czyli na prawym pasie a potem jadac masz spokojny wyjazd jak pojedziesz lewym to nawet zjechac nie masz prawa bo jest linia ciągła przy zjeździe na wielką łódz wiec oczka do góry i poczytać infirmacje jakie drogowcy podaja no chyba ze czytac nie nauczyli w łódzi
BlackEyes
02.08.2011 20:15:06
moze rozwiązaniem problemu byłoby zlikwidowanie wysepki pomiędzy lewoskrętem do sedala i lewoskrętem na wroclaw. byłby wtedy jeden ciągły pas do lewoskrętu, nie byłoby naruszeń i korków zarazem
Parus
02.08.2011 20:08:37
W Łodzi to w ogóle wiele rzeczy robi się inaczej - u nas ludzie sikają do sedesu, w Łodzi robi się to w bramie.
patelka
02.08.2011 19:14:34
To jak chcesz byc taki bardzo przepisowy, to moze pamietasz z kursow nauki jazdy, ze rondo jest typem skrzyzowania, na ktorym nie ma jazdy na wprost ani skretu w lewo. to skrzyzowanie, na ktorym wszystkie zjazdy sa z definicji w PRAWO (z tego powodu nie powinno sie uzywac kierunkowskazu w lewo, o ile nie zmienia sie pasa), wiec teoretycznie oznakowania powinny byc wszystkie ze strzalkami w prawo, hehehe
patrzec na tablice i bedzie dobrze, oznakowania poziomego moim zdaniem nie powinno w ogole byc, bo nie da sie go prawidlowo namalowac.
patelka
02.08.2011 17:07:27
hahaha masz: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/2cc43b334e7c9055.html
w okolicy miejsca 1 konczy sie jeden lewoskret, a w okolicy miejsca 2 zaczyna drugi. Kierowcy niestety (ignorujac ten (1) nakaz skretu w lewo) jada prosto na drugi pas i powoduja zagrozenie w ruchu.
patelka
02.08.2011 16:55:09
Naprawde nie wiecie co to podcienie? Podcienie to przejazd pod budynkiem wzdluz Alei Pokoju, ten, ktorym mozna sie dostac na parking do Sedala czy Witaminki albo do wiezowca przy Alei Pokoju 13.
Zdjęcie nie pokazuje o które zjazdy chodzi. A chodzi o pas lewoskrętu na parking za Sedalem dla jadących od zajęczej i zaraz za nim drugi lewoskręt w Jana Pawła na Wrocław. Sieradzkie cwaniaki wykorzystują ten pierwszy, ale nie skręcają na sedal tylko jadą po fragmentach wyłączonych z ruchu, żeby dalej ustawić się na tym drugim lewoskręcie w Jana Pawła. W sumie mam zderzak do naprawy to muszę się tam wybrać w któryś dzień:)
A od kiedy to tablice informacyjne przejęły prym nad znakami nakazu?
krasnal
02.08.2011 15:57:00
podcienie? smiem sadzic ze "pani redaktor" chodzilo o pas wylaczony z ruchu. a jak juz mowa o rondzie w pozostalych komentarzach to chcialbym zaznaczyc, ze rondo od strony kosciuszki nie ma tablicy informacyjnej.
No powiem tak: trochę racji w tym jest ale...na tej al. Pokoju bedzie tak ciasno i tak zakorkowane , że jazda będzie w żółwim tempie. Dlaczego? Ano dlatego , że jeśli się zastosujemy i nie będziemy wjeżdżać na ten lewoskręt do ''podcieni'' a będziemy go mijać to i tak nie dostaniemy się na ten lewoskręt na Jana Pawła...bo ktoś nam wcześniej się tam wpakuje..a nawet gdyby nam nikt nie zajechał to ile tych autek tam wejdzie???. i co? I korek !! Moje pytanie jest....kto i po co to wymyślił bo nie rozumiem...przedtem było dobrze a teraz poprawili ale w mojej ocenie na gorzej...a skoro już to jest jakiś znak informujący do czego ten pierwszy lewoskręt jest?
kierowca
02.08.2011 15:32:13
Popieram jeden z wcześniejszych wpisów że do wszelikich zmian w ruchu i ustawiania znaków powinni być zapraszani również przedstawiciele kierowców. Może wtedy połowę znaków mielibyśmy mniej. Nie ma to jak dobrze zmalować ulicę. Firma która maluje zarobi, ktoś kto robi projekt malowania zarobi, Urząd Wojewódzki zarobi na mandatach, bohaterskie patrole policji wyrobią limity mandatów a kierowcy w żółwim tempie. Było dobrze, trzeba koniecznie popsuć. W Pabianicach jest szeroka na trzy pasy główna ulica i żadnych wysepek namalowanych nie ma, jeźdźi się aż miło i wypadków nie widać.
patelka
02.08.2011 15:32:03
zeby wjechac poprawnie na rondo trzeba czytac tablice nad jezdnia. Rondo jest niesymetryczne i nie ma szans tych poziomych znakow namalowac dobrze dla kazdego zjazdu.
Na rondzie jest złe oznakowanie. Znak C4 widoczny podczas wjazdu na rondo od POW "oszukuje" kierowców chcących jechać na Łódź. Z racji, że wyjazd na Łódź znajduje się z lewej strony osi ronda, kierowcy ustawiają się na pasie wewnętrznym. Jadąc dalej pasem wewnętrznym, muszą przekraczać linię ciągłą, by zjechać z ronda na Łódź.
juchu
02.08.2011 13:57:17
zróbcie może nowe zdjęcie dla niezorientowanych i pokażcie wjazd z Aleji Pokoju na Jana Pawła a nie wjazd na Piłsudskiego !!
kierowca
02.08.2011 13:29:12
Można zrobić al. Pokoju jednokierunkową od strony Jana Pawła II.
Łodzinin
02.08.2011 13:08:59
Ale ronda to trzeba Wam pogratulować.
Jadąc z Kalisza w kierunku Łodzi na rondzie trzeba od początku trzymać się prawego, bo z lewego możesz nie zdążyć zjechać. W Łodzi jeździ się inaczej.
franc
02.08.2011 11:49:32
Oznaczenia na rondzie to jeden wielki b.r.el!!! Firma która stworzyła tego potworka komunikacyjnego a zwłaszcza projektant poziomego oznaczenia drogi powinien z roboty na zbity pysk wylecieć razem z tym co do podpisał!!!
Bo tam jest złe oznakowanie od strony POW.
Oczywiście będą zaraz sypać się na mnie gromy,ale uważam ,że nowe oznakowania są jak najbardziej słuszne i czytelne.Tak na Al.Pokoju jak i na rondzie.Problem polega na tym,że sieradzcy kierowcy jeżdżą na pamięć,zarówno ci,którzy uczyli się jeździć 20 jaki 2 lata temu.Obserwuję bacznie i wiem co mówię
"ignoruje nakaz skrętu w lewo do podcieni i swobodnie jedzie prosto " niech mi to gmoch rozrysuje bo nie wiem o czym mowa , i co to sa podcienie ?
patelka
02.08.2011 10:34:29
chodzi o to, ze na alei pokoju na wysokosci wjazdu na parking sedala sa trzy pasy - 1. dla jadacych z jana pawla w strone polnej, 3. dla jadacych od pilsudskiego i polnej w prawo w jana pawla, a 2. srodkowy jest krociutkim pasem dla lewoskretow w podcienia - na ten wlasnie parking sedala. tuz za nim znajduje sie pas dla lewoskretow w jana pawla, ale kierowcy z sieradza (buehehehe) jada tym wczesniejszym pasem zamiast na parking sedala to prosto i wjezdzaja jadacym prawidlowo (czyli zmieniajacym pas ruchu z 3. na lewoskret w jana pawla) np w dupe.
nic nowego, ze sie po swoim podworku nawet nie potrafia poruszac
patelka
02.08.2011 10:30:19
jest wyznaczony nakaz skretu w podcienie. potem jest koniec tego pasa, a za nim nakaz skretu w lewo w jana pawla. tam sa normalnie dwa oddzielne pasy dla lewoskretow, przyjrzyj sie kiedys.
patelka
02.08.2011 10:29:09
mnie oznakowanie na rondzie nie myli. ja umiem jezdzic i po rondzie i po innych skrzyzowaniach w miescie i w polsce. jak sie komus nie chce przyjrzec znakom, to potem wychodza takie kwiatki. a wystarczyloby raz podjechac na rondo wieczorem, kiedy nie ma ruchu, i rozeznac sie na spokojnie, jezeli w dzien sie ktos nie wyrobi z rozeznaniem.
konrad
02.08.2011 10:24:36
nie ma co się dziwić tak będzie cały czas instruktorzy nawet prostych zasad nie znają wystarczy spojrzeć jak uczniowie skręcają zamiast do osi jezdni to podjeżdżają do pobocza itp,
dezerter
02.08.2011 10:11:16
akurat nie to, oni po prostu wiedzą lepiej jak się powinno jeździć. Widuje często jak zagraniczni kierowcy, którzy są w Sieradzu po raz pierwszy jeżdżą po rondzie prawidłowo
Ale o so chodzi???
Pier Dzoncy
02.08.2011 09:22:10
regulować będą wszystkowiedzący i wszechmogący urzędnicy zza biurka. Będą wymyślać jazdę baletową za pomocą farby na jezdniach, wysepek, spowalniaczy itp. "wynalazków". Kierowców to traktują jak baranów, których trzeba prowadzić na sznurku i "strzyc" ich z kasy za każde przewinienie. A może by tak zaprosić do tej super komisji kierowców i ich zapytać o sposób rozwiązania tego problemu?
Nie ma tam nakazu skrętu w podcienie tylko jest wyznaczony pas skrętu w lewo, czyli jedni jadą w podcienie , a inni skręcają w lewo w ulicę Jana Pawła II
słuczacz
02.08.2011 08:37:48
To co się dzieje na Alei Pokoju to jest pikuś z tym co jest na sieradzkim rondzie.
Tam mimo wyrażnych znaków na jezdni 70% kierowców jeżdzi po swojemu jak mu wygodnie,linia ciągła ,przekraczana jest na okrągło,wymuszanie pierszeństwa .Tam Policja powinna się przyjżeć i wysunąć wnioski,może dojazd do ronda i oznakowanie myli kierowców a może coś innego.
patelka
02.08.2011 08:26:53
jak zwykle sieradzcy kierowcy maja problem z prawidlowa jazda, a ja nie mam. Co wy sie w Sieradzu uczyliscie jezdzic? Hahaha