strzałka do góry
13.09.2011 16:00:08 (Aktualizacja: 13.09.2011 16:00:08)
Sieradz

Masz psa? Zapłacisz...

Kolejne opłaty dotkną mieszkańców Sieradza. Tym razem uderzą one w posiadaczy psów. Opłaty można uniknąć pod warunkiem, że spełni się dwa podstawowe warunki jakie stawia urząd miasta.

(fot. nasze.fm)

Opłaty nie będą duże, bo wyniosą 100 zł rocznie. Nie dotkną jednak wszystkich posiadaczy psów. Takiej opłaty mogą uniknąć ci, którzy zaczipują swojego pupila i zgłoszą to do urzędu miasta. W ten sposób magistrat chce przede wszystkim pozyskać pieniądze na utrzymywanie bezpańskich psów, które rocznie kosztują kilkaset tysięcy złotych. Dzięki wprowadzonej opłacie do budżetu wpłyną dodatkowe środki, które będą przeznaczane właśnie na opiekę nad bezdomnymi psami:

- Problem jest, bo w ciągu ostatnich ośmiu lat dziesięciokrotnie wzrosły nam koszty utrzymywania psów bezdomnych. One jeszcze w 2003 roku były na poziomie 40 tys. zł, teraz jest to już 400 tys. To są ogromne środki. Będzie odpłatność 100 zł dla tych, którzy się nie dostosują i to będziemy chcieli wyegzekwować - wyjaśnia prezydent Jacek Walczak.

Ponadto urzędnicy chcą, by psy, które nie są bezdomne, były oznakowane, co ułatwiłoby chociażby wyciągnięcie konsekwencji względem nieodpowiedzialnych właścicieli. W jaki sposób magistrat chce egzekwować nowy przepis? Tego jeszcze nie wiadomo, bo pomysł jest w powijakach. Nad sprawą jutro będą debatować radni. Jeśli zgodzą się z proponowaną uchwałą, to urzędnicy wspólnie z odpowiednimi służbami opracują projekt, który pozwoli na kontrolowanie właścicieli.

Chipy? Psa to nie boli!

Urzędnicy dopuszczają inną formę oznakowania psa, nie musi to być czipowanie. Przekonują jednak do tego weterynarze, którzy zapewniają, że psa to nie boli, a koszt takiego zabiegu waha się od 50 - 100 zł. Jest to jednak jednorazowy wydatek, bo taki chip zostaje w psie na zawsze:

- Są to wszystko jednorazowe rzeczy. Jedno ukłucie, troszkę grubsza igła jest niż w przypadku szczepienia. Pies nie jest usypiany, bez obaw, to jest w formie zastrzyku. Nigdy w swojej karierze nie spotkałem się z przypadkiem powikłań po wszczepieniu takiego chipu - przekonuje weterynarz Wojciech Szymczak.

Sieradzanie kręcą nosem

Niby 100 zł rocznie to nie jest duża suma, bo po przeliczeniu wychodzi trochę ponad 8 zł na miesiąc. Ale na samo słowo "opłata" sieradzanie krzywią się i pytają - ale właściwie po co?

%relacja01%

Wprowadzenie takiej opłaty nie jest jeszcze przesądzone. Najpierw stosowną uchwałę muszą przyjąć radni. Głosowanie nad tym odbędzie się już jutro podczas kolejnej sesji.

Komentarze

obserwator 10.10.2011 10:18:09
ludzie przecież trzeba mieć kasę na podwyżki dla swoich i siebie to zawsze najłatwiej wymyślić jakiś bzdurny podatek - I KTO GO Z URZĘDASÓW NIE POPRZE JAK BĘDZIE MIAŁ Z TEGO KASĘ dla siebie i swoich !!!!!!!!!!
łolaboga 18.09.2011 11:26:12
a psom też będą uszy nacinać?
hehehe 18.09.2011 11:23:47
w ramach protestu proponuję pozbierać wszystkie psie kupy i zawieźć pod urząd
no?Błąd_critical! 18.09.2011 11:22:53
@niegapa, a ile masz takich przypadków?
alex 17.09.2011 15:20:08
Podatek to opłata PRZYMUSOWA i NIEEKWIWALENTAN. To znaczy masz płacić a o przeznaczeniu opłaty decyduje osoba , która ją ustaliła. To samo dotyczy innych podatków VAT , PIT i od nieruchomości. Płacisz i nie masz prawa niczego wymagać.
gapa 17.09.2011 14:44:32
Błędne koło i żadne wyjaśnienie dla tej opłaty. Jeżeli już, to działanie schroniska chroni wszystkich, więc albo płacą na schroniska dodatkowo wszyscy, albo nikt. A może ktoś niechcący za mało pieniędzy z budżetu przeznaczył na schronisko?
gapa 17.09.2011 14:18:48
Nigdy bym na to nie wpadła, ale czemu to dotyczy tylko zaczipowanych psów. Przecież jak ma obrożę z numerem, to też wiadomo czyj.
Wcale mnie to nie przekonuje i dalej mówię, że to szantaż i jakieś działania sterowane.
Świat ma podatek od psów, kotów i czego tam jeszcze, ale podatek.
Bo albo czipowanie jest obowiązkowe i wtedy płacę mandat, jak pies nie ma wszczepionego czytnika, albo koniec balu.
No to jak taka z Ciebie niegapa, to powiedz proszę
A skad będzie wiadomo, od kogo ściągać opłatę. I co zrobią jak jej ktoś nie zapłaci? Zabiorą siłą psa do schroniska? Naślą komornika?
Przecież wiadomo, że wszystkie opłaty i tak spadają na solidnych, pracujących, płacących podatki. Lepiej niech z puszkami po ulicach przejdą, to szybciej pieniądze trafią do schroniska.
Będzie opłata za psa, to zaraz zrobi się stanowisko dla pani lub pana w magistracie od ewidencji psów i tak to idzie
sdz 17.09.2011 14:15:56
Osobiście nie mam zwierzaka ale skoro wy jesteście tacy troskliwi i chcecie mieć pupila nie dyskutujcie tylko płaćcie, bo każdy z was jest taki troskliwy miś, ale jak się dzieje krzywda bezpańskim to odwracacie kota ogonem. Ten podatek trafia do tych którzy wiedzą ile kosztuje utrzymanie zwierzaka, a i również chroni wasze pupile przed dzikimi zapchlonymi zwierzakami które ktoś musi wyłapać a nikt za darmo tego nie robi.
niegapa 17.09.2011 12:54:09
Nie wiem z czym masz problem. Chodzi o to, że jak się piesek znudzi właścicielowi albo mu ucieknie, to w przypadku zaczipowania psa służby wiedzą czyj on jest i go oddają właścicielowi. A gdy nie ma oznaczenia czyj piesek jest, to trafia do hotelu i musi być karmiony, przebadany, odrobaczony, szczepiony, kwarantanna dwa tygodnie czy ileś - niepotrzebne koszty, których można uniknąć, jeżeli pies ma właściciela i wiadomo kim on jest.
gapa 17.09.2011 11:52:35
To jest bardzo niesprawiedliwa opłata, a nawet typowy szantaż.
Wg tego co zrozumiałam, pieniądze idą na schronisko. czyli to coś w stylu alimentów.
A jeżeli pies jest wysterylizowany, to nie ma szczeniaków, które z różnych powodów trafiają do schroniska.
Moze inne wytłumaczenie tej opłaty powinno byc, a może nie powinno być jej wcale.
Jest tyle organizacji, które "pasą się " na schroniskach, że to chyba powinno wystarczyć.
A może ktoś mi powiedzieć, jaki związek ma zaczipowanie psa ze zwolnieniem z tej opłaty? Przecież taki pies, czy suczka, też może dostarczać potencjalnych pensjonariuszy do schroniska.
Coś mi tu nie pasuje.
ciekawa 17.09.2011 10:37:23
Ale problem się nie skończy. Właściciele psów nadal NIE BĘDĄ SPRZĄTAĆ po swoich psach i nadal będzie trzeba płacić na to sprzątanie z Urzędu Miasta.
eb 17.09.2011 10:32:24
Każdy pies może w każdej chwili odejść "za tęczowy most". Tak samo jak ludzie. I co, nie płacić ZUSu, bo można w każdej chwili odejść? Nic nie róbmy, bo po co, w każdej chwili można odejść i tego nie skończyć. ;)
maja 17.09.2011 09:28:51
Przecież podatek od psa już był po co było go likwidować. Powinnam mieć jeszcze wpłaty podatku za poprzednie lata.
Odwrócenie uwagi od spraw istotnych. Straż miejska znów będzie się wyżywać na psach i ich właścicielach.... To to oni potrafią perfekcyjnie. Mam psa który ma 13 lat i co czipować go jeśli w każdej chwili może odejść za tęczowy most co w takiej sytuacji. A co z psami które w wyniku wszczepienia czipu mogą chorować czy UM pokryje lekarza.
Moim zdaniem ci co znęcają się nad zwierzętami powinni płacić słone kary i odpracować w schronisku niech ich zaboli.
A co do komentarza she to niech jeździ ostrożnie
ona 15.09.2011 22:13:27
tobie powinni uszy obciac i cie wysterelizowac
she 15.09.2011 20:48:53
Czipowanie? Jestem ZA!! Dlatego miedzy innymi, że jak się np: jakiegoś pieska uderzy autkiem i sobie człowiek pouszkadza co nie co...to nie będzie się taki migał, że to nie jego. Zapłaci raz i drugi to nauczy się psa za bramę nie wypuszczać. A tak? Bezpański pies i już.
tenisuwkiRomana 15.09.2011 20:26:50
Na Łokietka 19 i 27 posrane sa trawniki przez psy.. FUUUJ!!!
staś 15.09.2011 00:08:39
A wszystko to zawdzięczamy prezydentowi desygnowanemu na to stanowisko przez Platformę Obywatelską. Pamiętajmy o tym 9 października!
ania 14.09.2011 20:15:38
A może należyy zorganizować akcję sterylizacji psów za jaką symboliczną opłatę.. Podejrzewam że dużo osób posiadających psy chętnie by z takiego rozwiązania skorzystało. Bo 100 zł podatku nie spowoduje że jakaś suczka nie urodzi 4-5 szczeniaków które właściciel wyrzuci na ulicę.. nawet zaczipowana suczka.. Ale najwyrażniej pan walczak nie szuka rozwiązania problemu z psami tylko szuka kasy na kolejne premie dla siebie i urzędników!! referendum o odwołanie prezydenta i skrócenie kadencji rady!!
... 14.09.2011 13:36:01
DION - masz problem z czytaniem ze zrozumieniem??? to poproś normalną osobę dorosłą żeby przeczytała ci i wytłumaczyła tekst wyżej umieszczony, który komentujesz!
dion 14.09.2011 12:31:31
A za szczury w piwnicy w blokach komunalnych przy Jagiellonskiej i Lokietka tez trzeba placic.
obywatel1 14.09.2011 11:21:54
a ja mam nadzieje ze takim bezmuzgowca wprowaza podatek za oddychanie a sobie wprowadza ustawe o oddaniu nieslusznej premi z odsetkami z prowidentu
... 14.09.2011 10:41:13
większy wpływ z podatków pozwoli w przyszło rocznym budżecie pozwoli zapewne zaplanować więcej koszeń i czyszczeń terenów zielonych w mieście!
Wl 14.09.2011 10:40:02
Dlaczego wymyśla się kolejne głupie podatki a nie próbuje się rozwiązać problemu generalnie - raz a dobrze? Przecież pieniądze, które idą obecnie na przetrzymywanie bezdomnych zwierząt można przeznaczyć na powszechną sterylizację psów i kotów, na obowiązkowe chipowanie, a tych wszystkich,którzy teraz tak ochoczo prężą się na plakatach wyborczych zobowiązać, aby po wyborze w trybie pilnym uchwalili przepisy zakazujące niekontrolowanego rozmnażania zwierząt.
Przecież podatek proponowany przez J. Walczaka, członka Platformy Obywatelskiej, nie rozwiąże problemu porzuconych psów! Prosty rachunek pokazuje, że aby pokryć koszty w wys. 400 tys. zł, podatek winien wpłynąć za 4 tysiące psów, co jest niemożliwe i nieprawdopodobne. Jeśli zapłaci w ogóle 500 mieszkańców, to będzie SUKCES, wielki SUKCES Platformy Obywatelskiej w Sieradzu.

ps. pamiętajmy o jeszcze jednym: podatki od psów to nie koniec podatków jakie planuje wprowadzić Platforma Obywatelska po wygranych wyborach!
... 14.09.2011 10:30:00
kolego opłata os psa i odchody na trawnikach ma BARDZO WIELE ze sobą wspólnego - chociażby to że większy wpływ z podatków pozwoli w przyszło rocznym budżecie zaplanować więcej koszeń i czyszczeń terenów zielonych w mieście!
Tak Tak 14.09.2011 09:47:10
Zgadzam się mieć psa to przyjąć odpowiedzialność za jego życie, za jego utrzymanie - nie każdy komu sie przyśni pieseczek musi go mieć, poza tym duże psy w blokach ? czy to nie jest dręczenie takich zwierząt? czy naprawdę tak bardzo je kochacie?
Weterynarz 14.09.2011 09:20:07
Nie powinno być przyzwolenia na bezprawie i kolejne sięganie do pustych kieszeni podatników.Sięgnijcie po pieniądze do spółek komunalnych,jak PEC ,które powinny być "non profit",a generują zyski w wys 1milion 600 tyś. z kasy podatników.Dość bezkarnośći zarządu i nie panowania nad gospodarką i podatkami przez 3 "prezydętuf"Zgadnijcie po co z jednej strony podnoszą biednym,a z drugiej robią takie zyski?, Odp. jest bardzo prosta.
ewa 14.09.2011 08:46:59
Niedawno cała Polska dowiedziała się o genialnym pomyśle sieradzkim na ucinanie kawałka ucha bezpańskim kotom, które zostały wysterylizowane.Szkoda, że niektórym osobom nie da się uciąć kawałka bezużytecznego i tak mózgu.
KTOŚ 14.09.2011 07:54:39
Mam nadzieję,że opłata zostanie uchwalona bo dla mnie oprócz wymiaru ekonomicznego ma ona także wymiar czysto ludzki. Zanim ktoś zdecyduje się na kupno lub przygarnięcie psa zastanowi się dobrze czy zapewni mu właściwą opiekę a pies po chwili zachwytu nie wyląduje w lesie, a potem w schronisku. Miasto, czyli My podatnicy płacimy olbrzymie kwoty za utrzymanie psów w schronisku.
reksio 14.09.2011 02:52:27
Ogarnijcie się trochę ludziska! Co ma podatek z gów... na trawniku wspólnego? Psy opodatkowane nie będą srały? Co ma piernik do wiatraka? Chodzi jedynie o wyciągnięcie kasy od ludzi i o nic więcej. Podatki od chodzenia po chodniku też będziecie popierać?
gapa 14.09.2011 01:19:02
"teściowa", to dosyć niespotykane imię dla psa, a może pytasz o podatek od luksusu?
Ona 13.09.2011 23:29:14
Właściciele pchlarzy? Zazdrość Was bierze, bo sami nie macie na tyle chęci, aby przygarnąć jakiegoś pieska i zagwarantować mu godne życie? Bo sami nie żyjecie na poziomie... Ludzie, opanujcie się! Nie musicie od razu obrażać innych. A psy to łatwo poniżać - one nie mają jak się obronić, co??
Ona 13.09.2011 23:26:06
Ciebie powinni wykastrować, bo widocznie nawet nie wiesz po co są obcinane uszy tym kotom... Bezdomne kotki zostają łapane i sterylizowane, aby zapobiec ich rozmnażaniu. A znakowane są po to, aby nie były łapane po raz drugi...
Ona 13.09.2011 23:21:41
Kasiu, poczytaj sobie o tym, że to właśnie kundelki są najzdrowszymi psami... Nie mają żadnych chorób dziedzicznych, itp. I nie masz racji pisząc, że psy z rodowodem mają wszczepionego chipa... Według mnie należy to do obowiązku właściciela... ODPOWIEDZIALNEGO właściciela...
strach 13.09.2011 22:39:28
Zapowiadanie na miesiąc przed wyborami wprowadzenia kolejnego podatku, to szczyt odwagi czy głupoty?
stach 13.09.2011 22:37:12
Za to za rok w Sieradzu zostanie wprowadzony podatek od głupoty, zwłaszcza głupoty osób wpedzających miasto w gigantyczne zadłużenie i wymyślających kolejne podatki.
dżejdżej 13.09.2011 22:34:11
Jaka decyzja? Na razie n ie ma żadnej decyzji, jest tylko samobójczy strzał w stopę!
Bolek 13.09.2011 22:27:27
a przepraszam czy za teściową też muszę płacić podatek??
ciekawA 13.09.2011 21:34:03
A czemu uważasz, ze problem psich kup się skończy? Przecież podatek nie idzie na sprzątanie - właściciel ma sprzątać po swoim psie i skoro nie robił tego do tej pory, to po zapłaceniu podatku tym bardziej nie zacznie. :(
Sieradzanin V 13.09.2011 21:05:17
W końcu!! Bardzo dobra decyzja, mam nadzieje że będzie odpowiednio egzekwowana. A bezpańskich psów w Sieradzu jest jak chyba w żadnym innym mieście. Od Chabia po POW.
Dominika 13.09.2011 20:50:09
Trzymam kciuki za rajców i że w końcu skończy się problem psich (wszechobecnych) kup! Jeszcze uczulić straż miejską na te pieski biegające bez kagańców ("pitbuli") w okolicach Piłsudskiego, Polnej, Targowej; oczywiście wyprowadzane przez pseudo dresów!!! (kojarzy mi się z nimi powiedzenie "ale bydle prowadzisz............................................................PIESKU!")
... 13.09.2011 20:44:05
POPIERAM - 1000 zł od psa!
alf 13.09.2011 20:41:00
DOJARKA myślę że jesteś nielicznym wyjątkiem wsród właścicieli pchlarzy!
... 13.09.2011 20:38:15
podłączam się do wypowiedzi normalnego - 100% racji; te barman jak zaczniesz jeździć na swoim psie i nauczysz go korzystać z toalety to będziesz płacić podatku za niego - bo powiesz że to koń!;)
Kasia 13.09.2011 20:22:39
A może tak zacząć kupować rasowe (tzn rodowodowe) psy? Od razu zachipowane nie ma dodatkowej opłaty. A jak zapłaci się > 1 000 zł za psa to już się go szanuje i sprzątanie kupki nie boli.

Albo uratować ze schroniska - schroniska też coraz częściej (jak nie wszystkie) chipują - pies uratowany, handlarz bez kasy, a wy bez opłat za chipowanie i/lub do miasta :D

Polecam kupowanie psa z rozwagą,
pies kosztuje i 100 zł w tą w czy w tą...trzeba się z tym liczyć
a pies rasowy = zdrowy pies :)
fanka Walczaka 13.09.2011 20:16:40
Sprzątam zawsze po swoim psie, ale jak wybulę 100 zł to zlecam to zadanie służbom prezydenta.
szympans 13.09.2011 19:37:55
JA TEZ MAM DOSYC POSRANYCH TRAWNIKÓW PRZEZ PSY!!! 1000ZŁ powinni bulic albo sprzatac te klopsy!
Upierdas 13.09.2011 19:37:31
To może żeby uciąć wszelkie dyskusje dla tych, co nie znają przepisów

Rozdział 8
Obowiązki właścicieli zwierząt domowych mające na celu ochronę przed zagrożeniem lub uciążliwością dla ludzi oraz przed zanieczyszczeniem terenów przeznaczonych do użytku publicznego

§ 29.
Osoby będące właścicielami lub opiekunami zwierząt domowych są zobowiązane do
sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami. Jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym, bądź na terenie ogrodzonym gdzie nie można wykluczyć samodzielnego wydostania się zwierzęcia z tego terenu, powinno pozostawać pod stałym dozorem opiekuna.

§ 30.
1. Zwierzęta domowe powinny być utrzymywane tak, aby:
1) nie stwarzały i nie stanowiły zagrożenia dla zdrowia i życia ludzi oraz zwierząt;
2) nie były uciążliwe dla innych osób;
3) nie zanieczyszczały terenów przeznaczonych do użytku publicznego.

§ 31.
1. Do obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe należy:
1) dokonanie rejestracji w Urzędzie Miasta Sieradza w terminie 14 dni od daty nabycia zwierzęcia;
2) umieszczenie w widocznym miejscu przy obroży psa numerka ewidencyjnego
otrzymanego po zarejestrowaniu;
3) posiadanie świadectw szczepienia psa przeciwko wściekliźnie;
4) zabezpieczenie nieruchomości w taki sposób, aby zapobiec możliwości wydostania się psa poza jej granice oraz umieszczenie w widocznym miejscu tabliczki ostrzegawczej;
5) usuwanie niezwłocznie odchodów i innych zanieczyszczeń pozostawionych przez psy
i inne zwierzęta domowe w obiektach i na innych terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności na chodnikach, jezdniach, placach, parkingach, terenach zieleni; obowiązek ten nie dotyczy osób niewidomych korzystających z psów – przewodników.
2. Właściciel psa, wyprowadzając go na teren publiczny, zobowiązany jest do prowadzenia psa na smyczy lub kagańcu, a psa rasy uznawanej za agresywną albo psa w typie tej rasy – na smyczy i w kagańcu. Powyższe zasady obowiązują także w budynkach wielorodzinnych, w pomieszczeniach wspólnego użytku takich jak: windy, korytarze, klatki schodowe oraz w innych obiektach, w których administrator dopuścił wprowadzanie zwierząt.
3. Zwolnienie psa ze smyczy, ale z nałożonym kagańcem, jest dozwolone jedynie w miejscach mało uczęszczanych przez ludzi i tylko w sytuacji, gdy posiadacz ma możliwość sprawowania kontroli nad jego zachowaniem.
4. Zwolnienie psa ze smyczy bez kagańca jest dozwolone jedynie na terenie nieruchomości odpowiednio oznakowanej i ogrodzonej w sposób uniemożliwiający opuszczenie jej przez psa i zabezpieczonej przed dostępem osób trzecich.
5. Psy lub inne zwierzęta pozostawione bez dozoru w miejscach publicznych traktowane będą jako bezdomne, będą wyłapywane i doprowadzane do Punktu Przetrzymywania Zwierząt lub do Schroniska dla Bezdomnych Zwierząt. Właściciele pochwyconych psów będą mogli je odebrać w ciągu 14 dni po opłaceniu kosztów pochwycenia, dowozu i utrzymania w okresie pobytu w punkcie zatrzymania.
6. Utrzymywanie psa rasy uznawanej za agresywną wymaga zezwolenia Prezydenta Miasta Sieradza.
7. Utrzymujący gady, ptaki i owady w lokalach mieszkalnych lub użytkowych zobowiązani są uniemożliwić wydostanie się ich z pomieszczenia.
8. Zwierzęta egzotyczne, pozostawione bez opieki, będą oddawane do ogrodów
zoologicznych.
9. Szczepienia ochronne zwierząt określają odrębne przepisy.
10. Zasady przewożenia zwierząt środkami komunikacji zbiorowej określają podmioty świadczące te usługi.

§ 32.
Zabrania się:
1) wprowadzania psów i innych zwierząt domowych bez zgody właściciela do obiektów użyteczności publicznej, z wyłączeniem obiektów przeznaczonych dla zwierząt, jak schroniska, lecznice, wystawy itp.; nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów przewodników;
2) wprowadzania psów i innych zwierząt domowych na teren placów gier i zabaw,
piaskownic dla dzieci, plaż, kąpielisk, boisk szkolnych i sportowych, ogródków
przedszkolnych, a także na inne nieruchomości o ile ich właściciel wprowadził taki zakaz i umieścił go w widocznym miejscu;
3) utrzymywania zwierząt domowych w mieszkaniach budynków wielorodzinnych
w ilościach stwarzających uciążliwość dla zamieszkujących w nich ludzi,
w szczególności prowadzenia hodowli i chowu psów oraz kotów.


I może niech UM zajmie się egzekwowaniem istniejących już przepisów zanim wymyśli następne. Widział ktoś, żeby karano własciciela nie sprzatającego po psie? Idącego bez kagańca z psem rasy uznawanej za agresywną? Nie? To zacznijmy od tego panowie urzędnicy a później wymyślajcie nowe.

I dla mnie to nie problem, ubezpieczam mojego psa, płacę składki w ZK, jest zachipowany, zatatuowany, mogę zapłacić i w UM, mam psa i liczę się z kosztami, ale wolałbym aby UM najpierw zajęło się tym, co już kiedyś uchwaliło a później wymyślało następne.

Pozdrawiam,
sprzątający właściciel psów
Zen 13.09.2011 19:22:36
Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.

wow 13.09.2011 19:20:05
że nie musimy płacić za głupotę naszych prezydentów bo miasto by zbankrutowało hhhhhhhhhhhhhhhhhhhhaaaaaaaaaaaaaa
jorguś 13.09.2011 19:10:52
Nie oznacza to jednak, że właściciel może wypuścić swojego czworonoga jak mu się tylko podoba. Obowiązek szczególnej ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia nakłada bowiem na właściciela art. 77 kodeksu wykroczeń:

Art. 77. Kto nie zachowuje zwykłych lub nakazanych środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia, podlega karze grzywny do 250 złotych albo karze nagany.
jarek 13.09.2011 19:09:56
Dojarka jeśli jesteś fer to po co się denerwujesz nie odpisuj jeśli nie czujesz się urażona. Stare przysłowie mówi uderz w stół a nożyce ..........
MK 13.09.2011 19:04:37
1000zł powinno być, a nie 100zł!! Wszystko zafajade: chodniki, trawniki, place zabaw. Im więcej będą musieli płacić, tym mniej psów w blokach będzie, i bardzo dobrze!!
MK ("wielbiciel" psów) 13.09.2011 19:03:16
za przeproszeniem, ale wszystkie chodniki i trawniki są obsrane przez psy. Kto ma psa niech buli!!! I bardzo dobrze. Może będzie w końcu jakiś porządek i może mniej tych psów w Sieradzu. Im mniej tego dziadostwa tym lepiej.Małe pieski to jeszcze rozumiem, ale dogi czy wilczury? Oby ta ustawa przeszła ;)
Aga 13.09.2011 18:49:22
Wystarczy, że straż miejska da kilku osobom mandaciki - 500 zł i po robocie, od razu ludzie zaczną sprzątać. Ja jak widzę to podchodzę z torebeczką - zwykła jaką mam pod ręką od razu ssprzątaja bo im głupio
Aga 13.09.2011 18:46:40
Nie, jeśli zarejestrujesz psa w Urzędzie Miasta. Przy okazji polecam sprawdzić czy pies jest gdziekolwiek zarejestrowany
Aga 13.09.2011 18:45:50
Nie ma obowiązku prowadzania w kagańcu i na smyczy. Na smyczy bądź w kagańcu, chyba że są to psy ras uznawanych za agresywne. Doczytaj najpierw
jorguś 13.09.2011 18:23:23
za to szczurów jest mniej.
gan 13.09.2011 18:19:27
Ciebie powinni zaczipowac i wysterylizowac .. Jakbys sie wtedy czuła? !!!!
kermit 13.09.2011 18:14:55
Psa wyprowadzą na spacer ,ale sprzatnąc po nim nie potrafia. Powinno byc 1000 zł opłat !!!!! Dosyc mam tych zasranych trawników!!!Dziadostwo i tyle!!!!
Dojarka 13.09.2011 17:51:28
Jarku. Jestem właścicielem psa - srającego - ale właściciel sprzątający. Regularnie i zawsze. Sprzątam, bo sam nie widzę przyjemności wchodzenia w gówno, nawet jeśli należy do mojego psa.
Bardzo proszę nie uogólniaj, bo trochę mnie dotknął Twój post. Mam psa - opiekuję się nim. Idzie nam razem nieżle. Ani ja, ani on nie wchodzimy nikomu w drogę. Powinno się mnie skazać na banicję? Bo co? Dajcie żyć ludziom. Nie lubię jak ktoś jest tak przepełniony nienawiścią i zawiścią. Wyluzuj trochę. Jestem człowiekiem! Nie traktuj mnie jak śmiecia, bo mam psa. Co? Będę wdzięczny.
;-(- zmartwiona 13.09.2011 17:50:47
Pies to przyjaciel i obowiązek. A jeśli jego właściciel nie ma pracy, to powinien go zostawić pod urzędem , żeby zwiększyć liczbę bezdomnych zwierząt i nie będzie musiał dzielić się jedzeniem. Bo teraz proponuje się bezpłatne czipy, a później będzie ewidencja właścicieli. A może najpierw pozyskać inwestorów , to ludzie będą mieli pracę i podatki spłyną do urzędu.
alka 13.09.2011 17:25:38
a koty to co? też łażą po osiedlach i nie wiadomo czy to kocisko niczyje bytujace w piwnichach czy wlasciciel na spacerek go wypuscil? tez zaczipowac! wystarczy juz tych kotow co roku jest ich coraz wiecej
szok 13.09.2011 17:22:01
tego weterynarza co obcina kotom uszy w sieradzu to powinni wykastrowac...
jarek 13.09.2011 16:48:10
Ale tu raban oburzonych właścicieli zasrańców trawnikowych. Wszyscy sprzątają, nikt nie puszcza kundli do piaskownicy szkoda was zakłamani ludkowie najlepiej widać rano miedzy 5 a 6,30 jak sprzątacie po waszych "pupilach" a jeszcze lepiej zima jak jest śnieg. Za psa powinno się płacić w mieście 500 zeta rocznie no chyba że jest to pies przewodnik albo ratownik i proszę mi nie szczekać śmieszni obrońcy piesków.
normalny 13.09.2011 16:42:43
Ty lolo jak jadę rowerem to nie sram gdzie popadnie kumasz?????
sdz 13.09.2011 16:21:44
Kierowcy płacą już wystarczająco dużo podatków, więc nie truj!
Frytka 13.09.2011 15:56:43
bardzo dobrze...dla mnie psy w mieście w ogóle nie powinny istnieć:))). Tak jest mandaty i sprzątać to mi się podoba...a nie przyjdzie właściciel z sąsiedniego bloku i pod "moim"blokiem wali kupę....kiedyś zaniosłem właścicielowi na wycieraczkę i teraz tez tak zrobię jak zobaczę jeszcze raz....te psy potrzebne w bloku lub w mieście jak ...nie powiem:).
barman 13.09.2011 15:46:22
Dlaczego właściciele psów maja być poszkodowani ?? Dlaczego nie opodatkować właścicieli samochodów bo też smrodzą człowiekowi pod oknem , parkują gdzie popadnie że przejść nie można, i nieraz zanieczyszczają ( często widoczne choćby plamy oleju). Opodatkujmy właścicieli rowerów bo jeżdżą po chodnikach ! Opodatkujmy wszystkich aby naszemu Sołtysowi Walczakowi żyło się lepiej a nasze miasto rosło w siłę !?
jorguś 13.09.2011 15:21:34
J-23,jak ktoś jest odpowiedzialny za swojego pieska to nie potrzebuje torebek z UM.U mnie w klatce jest 6 psów ale tylko jeden z właścicieli sprząta po pupilku a reszta właścicieli to podejrzewam, nawet po sobie wody nie spłukuje.Jedyne na plus to to że włamań do piwnic nie ma bo rejwach podnoszą.
J-23 13.09.2011 14:57:59
Powinni płacić podatki isporzątać po swoich pieskach odchody. Kiedyś już była akcja rozdawania torebek na sprzątanie po swoich pieskach. Nic to nie dało. Na próżno wydane pieniądze na tę akcję. Nawet pracownice UM ze swoimi pieskami wychodzą pod mój blok żeby piesek się załatwił i nie sprzątają. Radzę więc Panu Walczakowi i pozostałym z jego najbliższego otoczenia zacząć właśnie od swoich pracowników. Bo najlepiej niech inny się stosują do przepisów a pracowników UM to nie obowiązuje.
jorguś 13.09.2011 14:54:55
Opłata wprowadzona może być jedynie na właścicieli psów, w konsekwencji posiadanie innych zwierząt domowych nie może być nią opodatkowane. Posiadacze kotów, gekonów, myszy, węży, pająków, rybek i innych zwierząt nie zapłacą zatem podatku. Co więcej, rada gminy nie może uchwalić takiej daniny.
jorguś 13.09.2011 14:42:39
podobno mu zęby pousuwali he he
AAA 13.09.2011 14:36:35
Nie bardzo rozumiem. Ja go karmię, ja po nim sprzątam, ja go wyprowadzam, ja mu daję dach nad głową. Dlaczego mam za niego płacić podatek. Tak zupełnie szczerze pytam jakie uzasadnienie jest dla podatku od psa?
firma 13.09.2011 14:32:20
mam pytanie ile zapłacił były radny PiS za psa, który pogryzł dziecko??
mm 13.09.2011 13:51:05
ty powinnaś nosić kaganiec
cekaem 13.09.2011 13:50:37
Wszyscy ktorzy posiadaja psy powinni placic podatki.Chyba ,ze jest to np.pies przewodnik, albo pies ratownik.Zadne czipowanie nie powinno z tego z3walniac.
maca 13.09.2011 13:23:51
Mam psa ze schroniska już z czipem, czy też będę musiała płacić podatek?
... 13.09.2011 13:10:40
Nareszcie - mam tylko nadzieje, że to wprowadzą. Jeszcze powinno się lepiej respektować obowiązek wyprowadzania psów w terenie miejskim na smyczy i w kagańcu!

Więcej informacji

region

38-letnia Kasia Stańczyk z Lenartowa w powiecie łowickim wybudziła się ze śpiączki po makabrycznym wypadku. Dzięki funduszom unijnym jej rodzina może liczyć na codzienną pomoc, wsparcie i rehabilitację.

0

region

Korzystanie z telefonu podczas prowadzenia samochodu lub roweru wyraźnie obniża koncentrację i powoduje utratę kontroli nad sytuacją na drodze. Zduńskowolscy policjanci w ramach ogólnopolskiej akcji "Łapki na kierownicę" edukują kierowców i przestrzegają, że nawet parę sekund spojrzenia na telefon, zamiast na drogę, może doprowadzić do wielu niebezpiecznych następstw.

3

Zduńska Wola

4 marca w II Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Pawła II w Zduńskiej Woli odbył się II etap Olimpiady ZUS "Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych". Najlepiej test rozwiązały uczennice z I Liceum Ogólnokształcącego im. Jarosława Dąbrowskiego w Tomaszowie Mazowieckim. Będą teraz reprezentowały województwo łódzkie w ogólnopolskim finale, który 15 kwietnia odbędzie się w Centrali ZUS w Warszawie.

0

Nasze Radio 104,7 FM

10:38

Under Pressure
Queen and David Bowie

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

10:39

Rudy rydz
Zofia Framerowie i Zbigniew

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

06.03.2025

Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

07.03.2025

Zaprojektuj Swoją Pracę - warsztaty
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Dzień Kobiet - Koncert ŁUKASZ ZAGROBELNY z zespołem
Warckie Centrum Kultury
Koncert - Andrea De Luca
Teatr Miejski w Sieradzu
Piątkowy Wieczór Muzyczny
Państwowa Szkoła Muzyczna I i II stopnia w Zduńskiej Woli, al Kościuszki 3

08.03.2025

Miejski Dzień Kobiet
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Koncert Janusza Radka
Gminny Ośrodek Kultury we Wróblewie
Panel dyskusyjny - Zrozumienie i wsparcie we współczesnym świecie
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
Dzień Kobiet z Gorseciarą
Sieradz - Centrum Edukacji Historycznej
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
2+1Lola Young
Messy
3+5David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young