strzałka do góry
12.03.2012 16:13:25
Sieradz

"Konkretne pytanie"

Do biura poselskiego posła Cezarego Tomczyka w Sieradzu zapukali dziś przedstawiciele sieradzkiej Solidarności.

(fot. nasze.fm)

Na ręce parlamentarzysty chcieli złożyć pytanie na piśmie w kwestii tego, czy zamierza on zagłosować za wnioskiem o poddanie pod ogólnokrajowe referendum sprawy podniesienia wieku emerytalnego. Solidarność zebrała w tej sprawie półtora mln głosów poparcia. W biurze poselskim Cezarego Tomczyka pojawili się dwaj przedstawiciele podregionu Solidarności w Sieradzu - Mirosław Owczarek i Krzysztof Sokołowski. W rękach pytanie na piśmie o rzecz ważną mogącą zdecydować o losach przyszłych emerytów nie tylko z Sieradza, ale całego kraju - mówili:
%relacja01%
Z rozmów z posłem Tomczykiem nic nie wyszło, bo miał poranny dyżur poselski w Wieluniu, a potem pojechał na rozmowy z Chińczykami w Warszawie. W przedłożonym piśmie czytamy m.in. że przedstawiciele sieradzkiej Solidarności poparli stanowisko regionu Ziemi Łódzkiej wyrażające sprzeciw wobec działań rządu mogących skazać ludzi po 50 na "brak perspektyw w zatrudnieniu w przypadku utraty pracy, lecz również niewielkie możliwości uzyskania prawa do renty chorobowej lub socjalnej".

Poseł Tomczyk na pytanie nie odpowiedział, bo był nieobecny. Rano miał dyżur w biurze w Wieluniu, a potem spotkanie z delegacją chińską w Warszawie.

- Jedna i najważniejsza zasada, którą wyznaję. Nie sztuką jest robić rzeczy popularne, tylko sztuką jest robić rzeczy słuszne. Trudne, ale słuszne. W przypadku reformy emerytalnej właśnie tak jest.

To oznacza, że poseł Cezary Tomczyk propozycji emerytalnego referendum nie poprze tym bardziej, że wg niego stawiane w nim pytanie jest złe. Poseł podkreśla, że obecnie razem z Platformą pracuje nad gwarancjami dla najstarszych Polaków, że nie stracą pracy tuż przed 67 rokiem życia bez mozliwości znalezienia nowego zatrudnienia.



Komentarze

net 16.03.2012 08:33:35
Czy Pan Owczarek podczas tej wizyty był na uropie czy w czasie pracy w PK
ono 16.03.2012 08:31:20
do posła prrzyszły dwa sieradzkei asy i co posła nie było - wiedzieli o tym wcześnie ale przyszli z tv nawet , a czy byli juz u swoich wybrańców z Bydgoszcy i Łodzi I CO TEZ ICH OLALI bez tv
po 13.03.2012 23:46:46
Jak się nie ma odpowiednich argumentów na poparcie swoich racji to trzeba używać epitetów. Ci panowie reprezentują dośc liczną część społeczeństwa i to że pan Tomczyk nie miał dla nich czasu żle świadczy o nim. Bo cóż to za polityk który czmycha przed społeczeństwem.
sieradzanka 13.03.2012 22:19:03
Rząd jest kompromitujący, a nie związki! Bliższy jest mi Kosmopolityzm. Kosmopolita to ktoś, kto nie czuje więzi ze swoją ojczyzną, tak dla wyjaśnienia.
Jimu 13.03.2012 19:25:46
Na razie Sieradza:) Ale byłoby mi Milo mieć takiego Prezydenta:)
dion 13.03.2012 17:52:49
dion,czy nie odezwał się CEKAEM.Biedaku.
ja 13.03.2012 13:59:15
w internecie już krąży taki ponury żart, że nawet jeśli ktoś umrze wcześniej niż w wieku 67lat to jego rodzina będzie musiała opłacać za niego składki do zus póki pośmiertnie nie osiągnie wieku emerytalnego
cienki 13.03.2012 13:44:45
cienki Cezary -tak to jest jak tacy zostają parlamentarzystami
leszek B 13.03.2012 13:41:03
jaka reforma?Im więcej ludzi w tym czasie umrze tym dla ludzi typu Balcerowicza i PO lepiej.Rząd za ,skórki,,zaoszczędzi trochę grosza a reszta hołoty na bruk. Ludzie to wszystko ma na celu wyciągnięcie z kieszeni podatnika następnej kasy nawet od tych ,którzy nie do żyją do67 lat.
fachowiec 13.03.2012 13:29:17
Spytaj się jak powstała dziura budżetowa za rządu AWS :))) kto był ministrem finansów i POGADAMY .
dion 13.03.2012 13:21:53
Czy ktos zmusi Owczarka do uczciwej pracy,prezesie PK wstyd ,ze do dzis sie to panu nie udalo.
jur_się_turla 13.03.2012 13:06:14
Prof. Balcerowicz w dzisiejszym Kontrwywiadzie RMF potwierdził to o czym i ja myślę - reforma emerytalna i tak jest zbyt łagodna jak na obecne warunki a związki się kompromitują.
eloelo 13.03.2012 11:30:25
"Dogonić Zachód", "podniesienie wieku jest koniecznością wynikającą z demografii" - masz mózg tak przepalony propagandą PO, że nie potrafisz samodzielnie myśleć. W kapitalizmie żyje się z KAPITAŁU, a nie z PRACY - to primo. Po drugie: nasz wzrost gospodarczy jest spowodowany nie tylko tym, że pracujemy jak niewolnicy ale mamy głodowe pensje w stosunku do wypracowanych zysków (znów w Europie gorzej jest tylko w Rosji). Po trzecie: najbogatsi płacą najniższe podatki w Europie, a najbiedniejsi jedne z najwyższych!!! Ot cały sukces Tuska! Podniesienie wieku emerytalnego nic nie da, bo i tak przepracowujemy więcej godzin w życiu niż w krajach gdzie wiek emerytalny jest wyższy, a do tego mamy gorszą opiekę zdrowotną, krócej żyjemy, częściej chorujemy na raka - to wynika z demografii, czy raczej statystyki. Ale o tym się nie mówi, lepiej siać propagandę Słoneczka Peru.
celnik 13.03.2012 11:27:46
Szukacie kasy ? na przedszkola , szkoły i szpitale.
Polska traci na przemycie alkoholu, papierosów i paliwa ok. 6 mld zł rocznie. Dostęp do nielegalnie sprowadzonych towarów ułatwia internet. – Wystarczy wpisać odpowiednie hasło do wyszukiwarki – przyznaje Jacek Jankowski z Pracodawcy RP. Więcej na onet .pl
zyta 13.03.2012 11:18:24
o ile wiem związkowcy umawiali się z Tomczykiem od jakiegoś czasu, nigdy nie miał wolnego dnia.Oczywiście wszystko można zakwalifikować jako działania pod publiczkę , tylko nikt do pana posła się nie wybrał.Owczarek robi tyle nie podobających się ludziom władzy rzeczy które godzą w interes mieszkańców że trudno to ocenić jako działania pod publiczkę. Natomiast chodzenie pana Tomczyka po sieradzkim rynku i wręczanie kobietom kwiatków w dniu ich święta,jednocześnie będąc za podniesieniem im wieku emerytalnego to dopiero działania pod publiczkę.
elo 13.03.2012 10:54:27
Wiek emerytalny miałby być podniesiony od... DWA TYSIĄCE CZTERDZIESTEGO roku, więc nie dotyczy pokolenia powojennego (raczej). To oczywista konieczność wynikająca z tendencji demograficznych. Jeśli chodzi o godziny pracy w Polsce w stosunku do reszty Europy... chyba musimy dogonić Zachód, bo jesteśmy jakieś 50 lat za nimi. Czy się mylę? Dziś w Polsce mamy wzrost gospodarczy (właśnie dzięki naszej PRACY) na tle pogrążonych w kryzysie Włoch czy Grecji. Właśnie, jeśli chcecie mieć Grecję to nie pracujcie, państwo NIECH DA, a jak Was na coś nie stać to zaciągajcie kredyty:) Tak właśnie bankrutują państwa- przez socjalizm (tu przytyk do szanownych związkowców). Poseł Tomczyk ma rację, popieram go w pełni. (Choć do cholery zróbcie coś z ZUSem!!!!)
felczer 13.03.2012 10:52:26
Mówisz że łykasz i to działa działa ?
wyborca PO 13.03.2012 10:40:39
Jak ktoś krytykuje rząd i posła PO to Twoim zdaniem PISOWIEC? Zawsze głosowałem na PO, ale już nie zamierzam. Czasy kiedy jedyną alternatywą dla PiS-u było PO na szczęście mijają. Zagłosuję na Ruch Palikota i spora część moich znajomych chce zrobić tak samo
dziwak 13.03.2012 10:22:27
Po co tam w ogóle poszli?
jks59 13.03.2012 10:11:02
Pomijając meritum sprawy - argumenty typu; psychole, oszołomy, bydło itp. epitety - to typowe dla tych postępowych, spoglądających na innych z góry i mających zawsze rację, oczywiście w/g ich mniemania.
ja 13.03.2012 10:07:04
sam sobie weż xanax, dobrze napisał, takie są fakty a jak uważasz że nie, to chyba na innej planecie żyjesz, albo na tej mitycznej zielonej wyspie
łoł 13.03.2012 09:42:54
widzę że oglądałeś nowy odcinek "Ranczo" z przyszłej niedzieli :)
a po co 13.03.2012 09:36:47
PISOWSKIE PSYCHOLE SIĘ ODZYWAJĄ..... XANAX WEŹCIE
"bidny najmita" 13.03.2012 09:17:41
....a co poseł Tomczyk musi słuchać "wodza" PO który ma monopol na wiedze i musi słuchać Tych w Brukseli , a naród polski ma siedzieć cicho i nie gadać.Bezrobocie, nędzne płace ,likwidacja zakładów pracy,wprzedaż .Demokracja i wolność ale dla kogo????-"COVADIS"
słuszny 13.03.2012 09:06:07
Rzeczy słuszne? Czy młody poseł wie, że Polacy przepracowują najwięcej godzin w roku w całej Europie (więcej - o godzinę rocznie pracują tylko Rosjanie)! Młody poseł nie ma o tym pojęcia i mówi to, co mu każe partia.
max 13.03.2012 08:35:27
Wiek emerytalny trzeba podnieść, tylko na pewno nie już teraz, bo najpierw trzeba znaleźć pracę dla tych ludzi i na pewno nie ludziom urodzonym w latach 50 ub. wieku, w latach tuż powojennych, latach największej biedy i niedostatku i kiedy to opieka lekarska, zwłaszcza na prowincji, była mniej niż minimalna. Nie każdy miał szczęście urodzić się w rodzinie kombatanta obcej armii.
pracownik 13.03.2012 07:44:09
Nie popieram prpopzycji rządu o podniesieniu wieku emerytalnego w takiej postaci jakie zaproponowano ale działania SLD i solodarności o przeprowadzenie referendum są wyraźnie pod publiczkę. Wiedzą że nie ma to mocy sprawczej ale jest to nośne hasło. Pytanie tak zadane to jakby zadał księdzu czy jest za aborcją. w obu przypadkach odpowiedź znana. Propozycja minimalnej emerytury to dopiero czyste draństwo po przepracowaniy na 40 lat i opłacaniu składek. ćzyżby już nie obowiązywała emerytura kapitałowa. Dlaczego nie proponować procentowego udziału. Niby dlaczego nawet na częśc etatu nie wolno dorobić. Co jedni to mogą pracować na emeryturze nawet 20 lat a dla innych basta.Jest wiele innych rozwiązań które przypuszczam po ich zastosowaniu nie blokowały podniesienie wieku emertalnego ale widać za trudne do dyskusji liderów. Wracając do propozycji emerytury minimalnej to jednych się będzie okradać z ich odłożonego kapitału a innym się będzie dopłacać bo nawet na minimum nie odłożyli . To wg rządu ma być reforma. Podejrzanie coś cicho o rolnikach . Czyżby Pawlak coś ugrał że na wszystko się godzi
pielgrzym 13.03.2012 07:32:00
Było OFE będzie tylko ZUS . poczytajcie na temat OFE np. na WP.pl. Szeroko-słusznej drogi panie pośle i ku świetlanej przyszłości . Ale Kosmos.
pielgrzym który uda się do Warsz 13.03.2012 06:55:23
Półtora miliona ludzi mówi nie plus jakieś SLD a pan poseł mówi że to jest "Słuszne" :))) można się uśmiać .
" Słuszna Droga " to była po 46 roku kiedy komuna doszła do władzy . Pośle Tomczyk trzeba iść tą" słuszną drogą " jak mówi wasz guru . Czy w Chinach też czasem nie było "Słusznej Drogi " za czasów MAO ?
a po za tym to pachnie mi plagiatem ?

Władysław Gomułka - Możemy z ufnością patrzeć w przyszłość, idziemy bowiem słuszną drogą, posiadamy pewnych przyjaciół i wiernych sojuszników, przewodzi nam nieśmiertelna idea socjalizmu.
przemówienie na wiecu 1–majowym, 1963
Naród ma pracować, a nie leżeć na piasku

"Chodźcie z nami słuszną drogą" Bronisław Komorowski w Kaliszu.
Cimoszewicz o UE: Federalizm - jedyna słuszna droga.
Powodzenia panie pośle.
Bywalec 12.03.2012 23:32:30
Owczarek znowu gra pod publiczkę widać że woli to niż prawdziwą sumienna pracę.
Sieradzak 12.03.2012 23:29:15
To oznacza, że poseł Cezary Tomczyk propozycji emerytalnego referendum nie poprze tym bardziej, że wg niego stawiane w nim pytanie jest złe. Poseł podkreśla, że obecnie razem z Platformą pracuje nad gwarancjami dla najstarszych Polaków, że nie stracą pracy tuż przed 67 rokiem życia bez możliwości znalezienia nowego zatrudnienia.
Uważam że Poseł Cezary Tomczyk zrobi wszystko a nawet więcej, jest osobą która już nie jednemu pomogła a więc proszę nie szargać Osoby POSŁA
Panie Mirosławie Owczarek i Krzysztofie Sokołowski tylko wziąć się do prawdziwej roboty.
brrrrrrrrrrrrr 12.03.2012 23:03:06
poseł tomczyk drodzy mieszkańcy ma was obecnie w d. tak samo jak pan prezydent miasta wszak wybory wygrali kasa leci dziwi mnie jednak to że od tylu lat wiadomo że obietnice wyborcze to blef i tyle teraz peło ma podnieść akcyzę na gaz do samochodów o 400% więc nie pozostanie nam nic innego jak wymontować butle na gaz z aut a przewód wsadzić sobie w du.. szerokiej drogi...
ref 12.03.2012 21:56:37
Ważne że próbuje coś robi! Brawo Panie Mirku! W końcu dużo ludzi się podpisało! A co do wydłużenia pracy i wykręcania się że jest to niezbędne bo kryzys i brak pieniędzy w budżecie, Pan tusk pwinien wykazać się większą inicjatywą może są jakieś inne sposoby znalezienia pieniędzy
tyk 12.03.2012 21:51:16
Ale warto próbować, obiecał w końcu reprezentować ludzi ze swojego okręgu a nie partie
miki 12.03.2012 21:15:08
Pan Poseł Cezary wiele obiecywał.......w czasie kampanii wyborczej i ciekawe których obietnic dotrzyma:).......ps. jestem przeciwny podwyższaniu wieku emerytalnego i jak byłem za PO teraz pójdę przeciw
aaa 12.03.2012 21:07:39
A skąd wiedzą do licha, co jest słuszne. Co można powiedzieć o bezrobociu za trzydzieści lat. Przy takim tempie rozwoju technicznego może to będzie 70%.
Matylda 12.03.2012 20:37:03
Na drugi raz proszę Pana redaktora, aby napisał "z delegacja chińska" i przy tym został... A nie z "Chinczykami". A poseł Tomczyk ma racje. Najgorsze jest to, ze Pan Owczarek i spółka dobrze o tym wiedza. Poza tym, można było się umówić wcześniej a nie tak z partyzanta:)
jur_się_turla 12.03.2012 20:31:09
w Polsce nawet związki zawodowe mamy nieudane, bo jak wytłumaczyć skrajną lewicowość wpisaną w definicję związku zawodowego ze skrajnym klerykalizmem Solidarności?

I to czym Solidarność z Owczarkiem na czele się zajmuje:
wymuszanie ulg i przywilejów pracowniczych w spółkach państwowych/komunalnych. Prywaciarze już dawno takich pogonili. Nikt w prywatnym przedsiębiorstwie nie myśli o protestowaniu.
Solidarność obudziła się z referendum, a czy nie powinni na bieżąco śledzić zmiany w prawie i negocjować? Od tego ponoć są - od negocjacji, więc czemu jeno protestują?

Pośle Tomczyk, celne słowa w kwestii reformy emerytur.
mirosław 12.03.2012 20:15:43
Spóźniona kolęda ? Szkoda, że w godzinach pracy - widać jak pracują ci pokrzywdzeni związkowcy.
posełpoło 12.03.2012 20:02:48
Tak to już jest. Lepiej gadać z Chińczykami niż z ludźmi ze swojego okręgu, których bolą ostatnie ruchy Platformy:( Wstyd panie pośle
werka 12.03.2012 18:41:35
gwarancja,że ktoś zatrudni 66 latka- co za fałsz. Posłowie natomiast bardzo intensywnie myślą nad zapewnieniem dla siebie praw do emerytury PO DWÓCH KADENCJACH ,im za ciężka orkę się należy,ja oczywiście jestem za- należy im się choćby za pomysły jak wyżej
mega 12.03.2012 17:13:33
"Nie sztuką jest robić rzeczy popularne, tylko sztuką jest robić rzeczy słuszne." Ma poseł rację.
Jimi 12.03.2012 17:08:14
Jak spotkałem posła Tomczyka w czasie kampani wyborczej na al. Pokoju to obiecał ze w tej kadencji reforma nie zabraknie. Trzeba mu przyznać ze ma racje. Tez mam mieszane uczucia co do emerytur ale wiem ze tak trzeba i tyle.
cekaem 12.03.2012 16:25:46
Czy oni z Tomczyka zartowali ,czy pytali o droge.Zeby byla jasnosc jestem przeciwny podnoszeniu wieku emerytalnego i w zadne obiecanki platformy nie uwierze.Jednak dzialanie Owczarka uwazam za dzialanie pod publiczke ,zeby czasem o nim nie zapomniec.Tomczyk bedzie glosowal t5ak jak mu platforma kaze.

Więcej informacji

PATRONAT

Zbliża się Puchar Mediów

Wczoraj, 16:45:39
region

W najbliższą sobotę i niedzielę w hali w Warcie rozegrany zostanie 23. Turniej Amatorów w Halowej Piłce Nożnej o Puchar Mediów. Dziś w redakcji Naszego Radia odbyło się losowanie fazy grupowej.

2

Zduńska Wola

Ponad 200 uczniów szkół ze Zduńskiej Woli wzięło udział z ekologicznej lekcji z gwiazdami. W Miejskim Domu Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli pojawili się prowadzący akcję "Eco Studio ELECTRO-SYSTEM", którzy zachęcali do recyklingu.

2

Zduńska Wola

Przez najbliższych kilka tygodni uczniowie z przedostatnich klas szkół średnich z terenu powiatu zduńskowolskiego będą szkolić się z zakresu udzielania pierwszej pomocy. Mowa o 15. już edycji projektu "Młodzież i Pierwsza Pomoc", który dziś, 3 marca, rozpoczął się w Komendzie Powiatowej Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli.

1

Nasze Radio 104,7 FM

01:54

Jestem Kobietą
Maanam

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

01:53

Oczy Marii
Krzysztof Krawczyk

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

06.03.2025

Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola

07.03.2025

Zaprojektuj Swoją Pracę - warsztaty
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Dzień Kobiet - Koncert ŁUKASZ ZAGROBELNY z zespołem
Warckie Centrum Kultury
Koncert - Andrea De Luca
Teatr Miejski w Sieradzu

08.03.2025

Miejski Dzień Kobiet
Miejski Dom Kultury Ratusz Zduńska Wola
Koncert Janusza Radka
Gminny Ośrodek Kultury we Wróblewie
Panel dyskusyjny - Zrozumienie i wsparcie we współczesnym świecie
Powiatowa Biblioteka Publiczna w Sieradzu, ul. Zwirki i Wigury 4
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3sanah, Krzysztof Zalewski
Eviva larte! (K. Przerwa-Tetmajer)
2+1Lola Young
Messy
3+5David Guetta & Alphaville, Ava Max
Forever Young