strzałka do góry
26.07.2012 17:26:02 (Aktualizacja: 26.07.2012 17:26:02)
Zduńska Wola

Nowy inwestor w Zduńskiej Woli?

Na drugą połowę sierpnia zapowiadane jest otwarcie supermarket Lidl w Zduńskiej Woli. Tymczasem Miasto już od pewnego czasu prowadzi rozmowy z kolejnym inwestorem.

(fot. nasze.fm)

Wszystko wskazuje też na to, że zaniedbany teren między ulicami Zieloną i Łódzką będzie zagospodarowany. Pojawił się inwestor, który chce zbudować tam market, mówi wiceprezydent Krzysztof Jędrzejewski:

- Z inwestorem rozmawiamy od ubiegłego roku. To trudne rozmowy z uwagi na to, że teren jest skomplikowany. Wszystko jednak wskazuje na to, że inwestycja dojdzie do skutku. Nie wiem czy w tym roku, ale w przyszłym na pewno. Od strony ulicy Łódzkiej ma powstać obiekt handlowy jednej z sieci działającej na terenie Niemiec i Europy zachodniej.

Nieoficjalnie mówi się, że na terenie pomiędzy Łódzką, a Zieloną ma powstać market techniczny. Ma go otworzyć firma, która jest największym producentem farb i lakierów. W ramach inwestycji ma również powstać nowa droga dojazdowa łączącą ulicę Zieloną z Łódzką.

Ulica Zielona jest miejska, z kolei Łódzką zarządza Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Inwestor póki co otrzymał jedynie zgodę na prawoskręt.

- To jest największy problem dotyczący zjazdu do tej nieruchomości. Jeśli chodzi o inwestora - otrzymał już zgodę na prawoskręt, czyli jadąc od Sieradza będzie możliwość skręcenia z ulicy Łódzkiej na tę działkę, o której mówimy, natomiast GDDKiA nie wyraziła zgody na lewoskręt, ale inwestor czyni działania, żeby taką zgodę otrzymać - dodaje Jędrzejewski.

Zgodnie z ustaleniami Miasto ma wykupić grunt pod drogę, natomiast jej budowa leży już w gestii inwestora. Planowana droga ułatwiłaby też dojazd do szpitala.

ws
Komentarzy: 29

Komentarze

Adaś 18.08.2012 12:33:26
Na tej działce przyległej do szpitala powinno być lądowisko dla helikopterów. Do chwili obecnej nie ma u nas takiego i wkrótce okaże się że znów ktoś nie zdążył przeżyć, bo jechał cztery godziny do specjalistycznego szpitala.
mick 29.07.2012 20:31:08
Trzcinskiemu nie na reke jest S 8 bo kto sie zatrzyma w jego mc donaldzie
Rumburak 27.07.2012 15:18:08
Markety mają do pewnego stopnia w nosie, czy mieszkańcy miasta będą w nich robić zakupy. Albo umiejscawia się molochy przy głównych trasach (reklama) i potencjalni klienci dla sieci (jak nie tu to 10 km dalej) albo buduje przy przelotówkach (klienci z mniejszych miasteczek i wsi).
Po pewnym czasie rezultatem działania marketów jest brak alternatywy. I wtedy mieszkańcy i tak muszą kupować w nich bo nic innego już nie istnieje.
Prezydent Sieradza ma dobre podejście do tematu:
"Prezydent przyznał również, że woli aby w Sieradzu powstawały nowe zakłady, a nie supermarkety."
http://www.nasze.fm/news,9445
Stach 27.07.2012 13:25:37
Ludzie dajcie spokój z tą prostacką wiarą w to, że markety do waszych miast sprowadza jakiś tam Niedźwiedzki, Trzciński czy Walczak. Gdyby markety nie chciały w was inwestować, to żadne starania, błagania na klęczkach, polityczne zabiegi ww. panów nic by nie pomogły. Mielibyście w swych miastach po 3 sklepy na krzyż z cenami jak z Księżyca, czyli, jak wcześniej napisał pewien geniusz rodzimego biznesu, nie popsuty "lokalny rybek sklepów i hurtowni", a po atrakcyjniejsze w miarę tanie towary nadal jeździlibyście do Łodzi, Warszawy, ewentualnie Kalisza.
bez_przesady 27.07.2012 12:39:48
"ludzie tyrają na 1/4 etatu,rozliczani są z towaru który jest przeterminowany itd.."

nie wiem, kto ci takich głupot nagadał, ale nawet w marketach nie pracuje się na 1/4 etatu ani też nikt pracowników nie obciąża finansowo za straty sklepu, ok, jest wiele umów na 1/2 czy też 3/4 etatu, często jest za dużo pracy a za mało rąk do tej pracy w efekcie czego żeby się wyrobić, trzeba zostawać po godzinach, za które nikt nie płaci, więc to jest problem, ale nie gadaj głupot, że komuś się ucina wypłatę za przeterminy, bo to jest niezgodne z kodeksem pracy, a to bardzo łatwo udowodnić
oli 27.07.2012 12:36:01
na zieloną dostaliśmy dotację w ramach schetynówki ale ze względu na brak pieniędzy na wkład własny (pieniądze wiadomo na co są potrzebne) zrezygnował nasz prezydent z tej dotacji.
sxz 27.07.2012 12:26:06
Markety inwestują stawiają nowe sklepy żeby nie płacić podatków. Tak samo przebudowa skrzyżowania czy w swoim czasie rondo przy Inter Marche czy Kauflandzie to im się opłaca.
1. Sieć wrzuca to w koszty i podatek mniejszy lub wcale
2. Budują się i robię coś dla społeczności lokalnej (super kawałek drogi) ludzie postrzegają je jako dobro.
3. Jak po pół roku a max po roku nie osiągną danego pułapu obrotów to zwijamy interes...

My jeździmy tam gdzie taniej (makaron i kawa jest w sumie o 2 zł taniej, ale już przecier pomidorowy i cukier droższy ale jak już jesteśmy...)

Firmy produkcyjne mają większe wymagania co do punktu żeby był łatwy dostęp do dróg szybkiego ruchu, uzbrojenia działki, potencjalnych pracowników wyszkolonych w danej dziedzinie. Trudniej się z nimi rozmawia przez to.
To co Pan Niedźwiedzki, Jędrzejewski pod opieką Trzcińskiego wyprawiają przechodzi ludzkie pojęcie. Pomijam fakt ratusza i innego mydlenia oczu.
Jeden jest taki element, który będzie miał wpływ na poziom nowych inwestycji w mieście i okolicy. Zjazd z S8 na tą chwile ci trzej panowie wypinają się na innych samorządowców i nie chcą uczestniczyć w projekcie budowy osobnej drogi łączącej S8 z krajówką. Potencjalni inwestorzy będą szukali terenów przy zjazdach S8, które są w powiecie sieradzkim i łaskim.

Należy pamiętać, że politycy kreują rzeczywistość w której żyjemy dlatego my jako społeczeństwo powinniśmy jak najmocniej uczestniczyć w kreowaniu tej rzeczywistości poprzez wybieranie ich, dyskutowanie z nimi i pilnowanie, aby ich decyzje nie krzywdziły społeczeństwa teraz i w przyszłości.
jks59 27.07.2012 12:00:46
Jakie są sukcesy współczesnych speców od biznesu pokazjue doprowadzony do ruiny "Zwoltex". Zamiast jego świetnych wyrobów, mamy JYSK i "wspaniałe" produkty duńskie i chińskie, tylko kupować, po cholerę się męczyć z produkcją !
Rośniemy na największą potęgę handlową Europy, a każde miasto w Polsce jest miastem marketów, brawo !
jks59 27.07.2012 11:51:31
Tak, obsiadają nas jak muchy i pasożytują !
bez pracy 22 lata 27.07.2012 11:49:35
jeden filozof chciał mieć miasto fontan a drugi chce mieć miasto marketów....
ani w tym mieście prezydenta ani opozycji !!!
ehhh 27.07.2012 11:43:47
każde miasto w Polsce jest miastem marketów...
sieradzak daniel 27.07.2012 11:27:58
masz kolego 1000% racji wystarczy zobaczyć co dzieje się w Sieradzu prezydent jara się nowymi Marketami (ludzie tyrają na 1/4 etatu,rozliczani są z towaru który jest przeterminowany itd....)a lokalny przedsiębiorca który jest na celowniku(PIP,ZUS,US,SANEPID,PIH)musi się zamknąć
teorys 27.07.2012 09:47:33
i nie załatwił tego Marek trzciński - jestem w szoku, że bez jego udziału mogło cos się wydarzyć - SZOK !!!!
Hdeniek 27.07.2012 09:30:58
"Market, jako placówka handlowa psuje lokalny rynek sklepów i hurtowni." Chłopie, nie pisz takich wiców tak wcześnie rano, bez specjalnego ostrzeżenia, niektórzy jeszcze dobrze się nie obudzili i tak ostry dowcip może mieć katastrofalny wpływ na nie rozbudzony do końca organizm. Może nawet dojść do niejednego zejścia!
Olaboga 27.07.2012 09:06:32
Dobrze, że radni w ub. r. obniżyli podatki supermarketom. Nasi radni to geniusze dbający o rozwój handlu!! Jeszcze raz brawo!!! W ramach tej polityki Brodzki wtrzuca kupców z ul. osmolińskiej.
Cogito2 27.07.2012 09:02:16
WIKI: Inwestycja to nakład gospodarczy na tworzenie lub zwiększanie majątku trwałego.

Inwestycja to wydatki przedsiębiorstw na dobra, które mogą być użyte do produkcji innych dóbr i usług. Jest to tzw. "efekt korzyści odroczonych w czasie".

Inwestycja to wyrzeczenie się obecnych, pewnych korzyści na rzecz niepewnych korzyści w przyszłości.

Inwestycje dzielą się na inwestycje w kapitał trwały oraz inwestycje w zapasy. Inwestycje w kapitał trwały są to inwestycje mieszkaniowe (zakup mieszkań i bloków mieszkalnych niezależnie od podmiotu nabywającego) oraz inwestycje niemieszkaniowe, gdzie wchodzą pozostałe zakupy przedsiębiorstw niepowiększające zapasów. Inwestycje są strumieniem nowego kapitału w ciągu roku i są dodawane do zasobu kapitału. Są to inwestycje brutto. Inwestycje brutto pomniejszone o amortyzację tworzą inwestycje netto.

Do grupy inwestycji długoterminowych należą:

nieruchomości
wartości niematerialne i prawne
długoterminowe aktywa finansowe

Przeciwieństwem inwestycji jest konsumpcja!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
abcabc 27.07.2012 08:21:05
faktycznie, teren ten jest przy szpitalu. Mógłby sie w tym miejscu rozbudować szpital z prawdziwego zdarzenia-nawet prywatny.
Cogito 27.07.2012 08:20:51
To śmieszne, że promuje się marketyzację, jako działalność "inwestorską". Market, jako placówka handlowa psuje lokalny rybek sklepów i hurtowni. Sieci handlowe (czyli markety) większość usług, towarów biorą " z zewnątrz", anie od lokalnych firm. Szkodzą rynkowi pracy, bo preferują minimalne płace, pracę 7 dni w tygodniu i formy zatrudnienia zleceniowe, 1/2 etatowe. Podatki najczęściej są nikłe, gdyż znane są zabiegi zmian nazwy marki celem unikania płacenia podatków. Drobne inwestycje są próbą zjednania lokalnej społeczności, władz, natomiast nie wnoszą wiele nowego, nie są żadną łaską, prezentem, tylko koniecznością i ICH potrzebą, bo towar do marektu musi dowieźć ciężki samochodów, który przy okazji niszczy nasze lokalne drogi, środowisko zatruwa bardziej niż osobówki, nie wspomnę o korkach, tłoku, hałasie. Więc szanowna władzo, nie czyń z porażki sukcesu, aż tacy głupi nie jesteśmy! No i pomyślmy ile ludzi straci pracę w okolicznych hurtowniach, sklepach...
jks59 26.07.2012 22:43:41
Ma racją ~ikar, to jakiś kiepski żart - kolejny market, to faktycznie "poważna" inwestycja. Spadochroniarze z Sieradza chcą powielać sieradzki styl inwestowania, a niech was Merkury kopnie ;-) !!!
ja 26.07.2012 22:06:51
miasto marketów;d
Rumburak 26.07.2012 21:54:44
Nie jestem fanem marketów bo markety zabijają miasta. Doprowadzają do wyludnienia i większego bezrobocia. Kadra z zewnątrz, towary z zewnątrz, kasa idzie za granicę, zero wsparcia dla lokalnych firm. Nie ożywiają rynku, dobijają go. Owszem, ktoś napisze podatki ale zwykle na wejściu są różne umorzenia. Jaki interes ma miasto żeby ściągać takich inwestorów? Chyba naprawdę są zdesperowani.
Plus, że zrobiliby (?) Zieloną :)
sadzio 26.07.2012 21:05:32
Wszystko jedno co tam będzie, tylko błagam - ZRÓBCIE WRESZCIE ZIELONĄ !!!!!!!
ikar 26.07.2012 21:01:43
"Inwestor" to wg naszych władz kolejny market... Trzeba pogratulować władzy poczucia humoru oraz tupetu, z jakim robi sobie kpiny z mieszkańców. Pieniądze na zakupy trzeba najpierw gdzieś zarobić...
knur 26.07.2012 20:37:42
u Was w zdunskiej woli same lenie i próżniaki więc Wam zakłady pracy nie potrzebne.U nas w Sieradzu to sa pracowite ludzie .
pytanie 26.07.2012 19:41:11
Skoro Lidl potrafił przebudować skrzyżowanie i zrobić światła, to może i tajemniczy inwestor dołożyłby się do Zielonej, bo na razie wychodzi na to, że miasto będzie miało do utrzymania dodatkową droge prowadzacą tylko do marketu. Jaka więc tu korzyść?
all.. 26.07.2012 17:54:23
dokładnie ! ale, czy ten teren nie jest aby prywatny ? miasto w tym parycypuje czy pomaga ?
Marcin. 26.07.2012 17:41:43
szkoda ze nie mamy z prawdziwego zdarzenia szpitala :(, właśnie szkoda że to nie producent farb tylko kolejny market, nie chce krytykować ale nie potrafię się cieszyć ta inwestycja
Liza 26.07.2012 16:08:05
a może by tak włodarze powiatowi pomysleli o tym, żeby zrobić furtkę z płocie do pogotowia z ul. łódzkiej, czasem byle co, a trzeba objeżdżać dookoła
abcabc 26.07.2012 15:48:41
szkoda, ze nie powstanie tu fabryka tego producenta.

Więcej informacji

Zduńska Wola

Podpisano porozumienie, które pozwoli na włączenie jednostki Ochotniczej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli do Krajowego Systemu Ratowniczo-Gaśniczego. Stanie się to decyzją Komendanta Głównego Państwowej Straży Pożarnej.

0

Ferie zimowe w regionie

Dzisiaj, 14:12:51
Sieradz i Zduńska Wola

W województwie łódzkim w najbliższy poniedziałek 17 lutego, rozpoczynają się ferie zimowe. Placówki z naszego regionu zaplanowały wiele interesujących zajęć. Co przygotowały?

2

Zduńska Wola

Muzeum Historii Miasta Zduńska Wola zaprasza na wykład pt Zduńskowolanin w okręgu wileńskim AK. Historia rtm. Mariana Kisielewicza "Ostrogi". Wygłosi go Daniel Buszyński w piątek, 14 lutego.

0

Nasze Radio 104,7 FM

23:27

Stany
Amnezja/Natalia Sikora

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

23:29

A jeżeli mnie pokochasz
Anna German

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

13.02.2025

Koncert Półroczny
Miejski Dom Kultury "Ratusz" w Zduńskiej Woli, plac Wolności 26

14.02.2025

Koncert walentynkowy
Sala widowiskowa Spółdzielczego Domu Kultury
Otwarcie wystawy czasowej "Moje skarby - kolekcja Marka Dawidowskiego"
Muzeum Okręgowe w Sieradzu
Średniowieczne Walentynki
Sieradz
Koncert walentynkowy
Kawiarnia "Nasze Niebo w Mieście" w Zduńskiej Woli, ul. Łaska 88
Wykład
Muzeum Historii Miasta Zduńska Wola
Koncert Magdy Macic Piskorczyk
Łaski Dom Kultury

15.02.2025

15. kolejka II ligi kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - Ostrów Łaskovia Łask
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
18.kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Rekord Volley Jelcz-Laskowice
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
Koncert muzyki francuskiej
Kawiarnia "Nasze Niebo w Mieście" w Zduńskiej Woli, ul. Łaska 88
Spektakl "Miłośc i polityka"
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+2Dawid Podsiadło
Pięknie płyniesz
2+5ROSE & Bruno Mars
APT.
3+9Daria Zawiałow
Ballada o Niej