strzałka do góry
09.04.2019 12:07:55
region

Co z egzaminem gimnazjalnym?

W związku z trwającym od wczoraj strajkiem nauczycieli pojawiają się wątpliwości z zaplanowanymi na ten tydzień egzaminami. Sprawdziliśmy jak ta sytuacja wygląda w naszym regionie.

(fot. nasze.fm)

O strajku nauczycieli pisaliśmy obszernie TUTAJ. Dziś sprawdzamy, czy zaplanowane na ten tydzień egzaminy gimnazjalne są zagrożone. W Zduńskiej Woli egzaminy odbędą się zgodnie z planem, zapewnia Anna Paszkiewicz - Banaś z magistratu:
- U nas we wszystkich szkołach egzaminy się odbędą. Szkoły Podstawowe nr 4, 9, 12 i 13 przeprowadzą egzaminy w swoich budynkach. Egzamin dla uczniów SP nr 5 odbędzie się w sali gimnastycznej I LO. Jest to związane z tym, że szkoła ma za małą salę gimnastyczną. W związku z tym dyrektorzy tych dwóch szkół się porozumieli i egzamin dla SP nr 5 odbędzie się w I LO. Zgodnie z przepisami dla każdej ze szkół są skompletowane zespoły nadzorujące podczas egzaminu. 

Problemy z egzaminami mogą pojawić się w placówkach podległych gminie Zduńska Wola. Choć części humanistyczna i matematyczno - przyrodnicza nie są zagrożone, to problem może być podczas egzaminów językowych zaplanowanych na piątek. Ze względu na wymagania (mała sala, pytania dotyczące tekstu słuchanego) dyrektorzy mają trudności ze skompletowaniem składów komisji egzaminacyjnych. Póki co jednak za wcześnie, by oceniać czy egzaminy się odbędą. Jak zapewnia nas Ewa Padzik, sekretarz gminy - dyrektorzy robią wszystko, by skład komisji także na piątkowe egzaminy zapewnić.

W tej sprawie zwróciliśmy się także do Rafała Matysiaka, wiceprezydenta Sieradza. Na szczęście uczniowie sieradzkich szkół mogą być spokojni o zbliżające się egzaminy:
- Chciałem uspokoić i rodziców i uczniów - spokojnie przygotowujcie się do egzaminów. Nie mamy sygnałów, że będą jakieś przeszkody. Taka sytuacja jest w Sieradzu i myślę, że się ona nie zmieni - wyjaśnia Rafał Matysiak, wiceprezydent Sieradza.

Harmonogram Egzaminów Gimnazjalnych:
1. część humanistyczna – 10 kwietnia 2019 r. (środa) z zakresu historii i wiedzy o społeczeństwie – godz. 9:00, a z zakresu języka polskiego – godz. 11:00.

2. część matematyczno-przyrodnicza – 11 kwietnia 2019 r. (czwartek) z zakresu przedmiotów
przyrodniczych – godz. 9:00, a z zakresu matematyki – godz. 11:00.

3. język obcy nowożytny
– 12 kwietnia 2019 r. (piątek) na poziomie podstawowym – godz. 9:00, a na poziomie rozszerzonym – godz. 11:00.

kp/hk
Komentarzy: 49

Czytaj również...

Komentarze

WNM 14.04.2019 13:49:02
Gdyby wynagrodzenie nauczyciela było zależne od opini uczniów których uczy oraz rodziców to 99% procent nauczycieli poszłoby na ulice żebrać.wg mnie nauczyciel mógły zarabiać wtedy z 20 tysiecy .wypłata taka jaka praca!!!!
rodzic 11.04.2019 08:34:16
Szanowni nauczyciele . W tym momencie chyba nie macie wiele do roboty . Więc domniemam , że czytacie informacje w internecie na mediach społecznościowych itp w sprawach waszego strajku. Mam nadzieje , że czytacie również wszystkie komentarze i te najbardziej negatywne na wasz temat również. Nie wypowiadam się co do merytorycznej oceny waszych poczynań. Tylko pytam , czy wy w ogóle wyciągacie jakiekolwiek wnioski po tym jak jesteście przez społeczeństwo oceniani w tym również krytycznie. Czy ten tzw. hejt pod waszym adresem ma szanse zmienić w przyszłości wasze postawy wobec uczniów , rodziców i własnym samokrytycyzmem Macie szanse zastanowić się nad sobą i nad prawdziwą oczekiwaną postawą nauczyciela . Życzę powodzenia .
do Moniki 11.04.2019 07:57:48
Kochana .... radach miast i powiatów zasiadają nauczyciele niebędący dyrektorami szkół. Poszukaj popytaj - sprawdź oświadczenia majątkowe. Faktem jest , że nie są to nauczyciele stażyści tylko np dyplomowani czy inni starsi stażem . Ale średnie wynagrodzenie brutto wskazuje ok 5 koła.
Cerw 10.04.2019 13:51:36
Zalegalizować korepetycje
Oburzony rodzic 10.04.2019 11:00:39
A ilu to nauczycieli i dyrektorów zasiada w radzie gminy, powiatu, miasta??? A sesje rady kiedy się odbywają? Czy aby nie w godzinach lekcyjnych? I kto z dziećmi wtedy ma lekcje? A wypłata nie jest potrącona o nieprzepracowane godziny, ba, jest nawet podwójnie zapłacone, bo za sesyjke wpadnie kaska! Brawo "biedni i zapracowani" nauczyciele!
"40 godzin" 10.04.2019 10:10:59
40 godzin w szkole to bardzo często poruszany wątek. Czy trudny do wyobrażenia ? nauczyciel wf : 4 lekcje + przerwy, 1 godzina na uzupełnienie wszelkiej dokumentacji, 1 godzina na przegląd i przygotowanie sprzętu. Pozostały 2 godziny. Można poprowadzić inne zajęcia i zapisać jako inne statutowe zadania szkoły (organizacja czasu wolnego). O 16.00 zbieramy "manatki" i idziemy do domu. Przypadek drugi nauczyciel j. angielskiego: 4 lekcje + przerwy, 1 godzina na uzupełnienie wszelakiej dokumentacji, 1 godzina na sprawy organizacyjne, w tym rozmowy z rodzicami. Pozostały 2 godziny na pracę indywidualną lub grupową z dziećmi mającymi trudności i np. przygotowującymi się do konkursów. O 16.00 jak powyżej. Ostatni przypadek nauczyciel j. polskiego: pierwsze 5 godzin jak powyżej, organizacja i rodzice jak powyżej, pozostałe 2 godziny na przygotowanie kolejnych zajęć ewentualne sprawdzenie prac. W miesiącu to 40 godzin na przygotowania i sprawdzania (j. polski), 20 godzin na sprawy organizacyjne i rozmowy z rodzicami ( w tym ewentualna rada pedagogiczna - 3 godziny). 20 godzin !!! na uzupełnianie dokumentacji. I kilkadziesiąt godzin na dodatkową pracę z dziećmi. Wycieczki i wyjścia tylko zaplanowane i tylko w ramach tych 8 godzin i tzw wolnych dni dyrektorskich oraz dodatkowych dni okołoświątecznych, podobnie szkolenia (często bezsensowne)można zorganizować w dodatkowym czasie wolnym od pracy z dziećmi. Połowa (co najmniej) papierologii wymyślanej przez dyrektorów, wizytatorów i organ prowadzący jest nikomu (poza urzędnikami) do niczego niepotrzebna. W dobie internetu połowa tzw narad potrzebna jest chyba tylko dyrektorom !. Prace domowe to przeżytek, a korepetycje są złem koniecznym i dodatkowym źródłem dochodu dla wybranych grup nauczycieli (najgłośniej krzyczących o strajku - zdjęcia na fb) . Przy takiej organizacji, 22 godzinach pensum i 8 godzinach w szkole oraz pensji 7 tys. brutto można normalnie pracować, a szkoła zaczęłaby funkcjonować jak instytucja dla dzieci, a nie kolejny biurokratyczny moloch. Jestem za! Nauczyciel dyplomowany z 20 letnim stażem (w oczach "tolerancyjnych" koleżanek i kolegów tzw łamistrajk). Pozdrawiam tych najbardziej aktywnych na fb ( przy okazji w pracy związkowej i lokalnej polityce).
kaz 10.04.2019 09:33:26
Były starosta Wojciech Rychlik afiszuje się, że popiera nauczycieli. A ja mam pytanie do pana Rychlika. Czy gdzieś w Polsce są niższe dodatki za wychowawstwo płacone przez samorząd niż w szkołach podległych starostwu zduńskowolskiemu?
kaz 10.04.2019 09:22:44
Czy naprawdę tak mało dostaną nauczyciele, że muszą dalej strajkować? Nauczyciel dyplomowany dostanie podwyżkę zasadniczego wynagrodzenia ok 500 zł. Jeżeli pracuje w zawodzie 20 lat, przełoży się to na wyższy dodatek stażowy o kolejne 100 zł. Jeżeli jest wychowawcą, to zamiast 80 zł które daje starostwo zduńskowolskie za wychowawstwo, dostanie 300 zł. Jeżeli ma więcej zajęć w tygodniu niż 18 godzin, to od nadgodzin też dostanie większe pieniądze (przy 4 godzinach ponad pensum dodatkowa stówka podwyżki, a większość nauczycieli ma więcej niż 18 godz.). To daje już ok 900 zł podwyżki, a nauczyciele wołają MAŁO, MAŁO. A ci co najgłośniej krzyczą to właśnie nauczyciele dyplomowani z 20 letnim stażem, którzy takie pieniądze od tego rządu dostaną.
WNM 10.04.2019 09:19:36
popierałabym strajk gdyby odbywał sie kilkadziesiąt lat temu,bo nauczyciele mieli ciężko.pracowali i uczyli wtedy.a dziś? na lekcjach siedzą z telefonami,lub grają w pasjansa na laptopie.temat na tablicy interaktywnej,tablecie,komputerze.i dziecko samo z tym zostaje.nie ma wytłumaczenia tematu ,pomocy bo przecież w dobie internetu dziecko samo może znaleźc na necie .wygodnictwo i lenistwo wśród nauczycieli.nawet dziennik jest elektroniczny! pseudo nauczyciele ukończący gimnazjum,liceum i studia pedagogiczne bo mama kazała....bo Krysia też na studia poszła to ty też musisz iść.....a potem 99 % nauczycieli pracuje w szkole bo musi,bo tatuś załatwił prace,bo dyrektorem jest wujek .i siedzą w tych szkołach i wyżywają sie na dzieciach ,uczyć nie potrafia.robią z dzisiejszej młodzieży kompletnych idiotów,obwiniają ich i rodziców za brak inteligencji.pozdrowienia dla pani Moniki O. z ZSP w Warcie ...jedynego nauczyciela z powołania w tej placówce.
Do męża nauczycielki 10.04.2019 09:13:07
Ale niestety ZNP nie domaga się tego co pan. ZNP nie chce żadnej reformy systemu edukacji tylko pieniędzy. Chce podwyżek w takiej wysokości jaka niemożliwa jest do spełnienia. Chyba, że zabierze się dzieciom, emerytom i innym grupom. Ale nie byłoby to sprawiedliwe, gdyby państwo wspierało tylko nauczycieli kosztem innych. Broniarz razem z Kijowskim, Schetyną, Petru, Wałęsą 2 lata temu podpisał się słowami: "Dziś nadeszła chwila, by wypowiedzieć posłuszeństwo tej władzy" I nie chodzi mu o nauczycieli, tylko o wprowadzenie chaosu.
niesioł 10.04.2019 09:08:37
Czytając komentarze, gdzie każdy jest anonimowy śmiało można wyciągnąć wniosek, że prawie nikt nie popiera strajku nauczycieli? To dlaczego już oficjalnie, przed kamerami, w mediach społecznościowych i wszędzie tam gdzie komentujący nie jest anonimowy mówi lub pisze się coś odmiennego, że nauczyciele za mało zarabiają, że popieramy ich płacowe wymagania, że strajk jest słuszny? Nikt, a szczególnie nikt z rodziców, których dzieci uczęszczają do szkół nie odważy się oficjalnie krytykować postawy nauczycieli bo boi się o jakąś formę zemsty na swoim dziecku ze strony nauczycieli gdy wrócą już do pracy. Czy nauczyciele mało zarabiają? I tak i nie. Porównując ich pensje ze średnią krajową to jest ona niska, ale pracują tylko 18 godzin w tygodniu, gdy wszyscy inni 40. Do tego dochodzą wakacje, ferie, przerwy świąteczne, wyjazdy na wycieczki itp., itd. Nikt też nie pisze o korepetycjach, które większość nauczycieli udziela dodatkowo sobie dorabiając i śmiem twierdzić, że większość nie odprowadza z tego tytułu podatków. No i najważniejsze zawsze można zmienić pracę na lepiej płatną.
@Monika 10.04.2019 08:57:12
3 tys to mało. Kobiety np. totalnie olewają faceta , który ma mniej niż 5-6tys na rękę.
cela 10.04.2019 08:53:34
Mam wrażenie, że tego rodzaju akcje niestety coraz bardziej deprecjonują zawód nauczyciela.
dobra zmaina 10.04.2019 08:44:30
Józef z lazaretu 12 min. temu żal tych ludzi, którzy dla chleba zmuszeni są publicznie opowiadć dzieciom i młodzieży nomen omen, niestworzone historie i pod grożbą mąk piekielnych oraz innych kar doczesnych w nie wierzyć, jet to tym trudniejsze, że dociekliwa i krytyczna z natury młodzież niechętnie i z dużymi oporami godzi sie na poważne traktowanie tej "nauki
Magdalena 10.04.2019 08:36:25
Nauczycieli namnożyło się bo powstały studia w szkołach niepanstwowych byle papierek mieć. Dla mnie nauczyciel powinien mieć papierek państwowych szkół. Dzienne 5 letnie a nie zaoczne!!!! Płatne.
do męża nauczycielki 10.04.2019 08:30:11
niech żona idzie do Lidla lub gdzie indziej po co sie kurczowo trzyma pracy w szkole?????nikt jej nie przyspawał do tej pracy!
Monika 10.04.2019 08:17:37
Szanowni Państwo "brawo" nauczyciele jako pierwsi zaczeliscie ten chaos. Tak jak wcześniej pisałam za wami pójdą kolejne grupy. Nauczyciele rolnicy pielęgniarki lekarze budżetowka. Na Facebookach piszą nauczyciele " dlaczego ja nauczyciel j. Polskiego mam zarabiać tyle ile nauczyciel Wf? " są nauczyciele którym się chce... i są którzy odbebnia i ida do domu. I w służbie zdrowia jest to samo - są pielęgniarki które nie czekają na " dary od pacjentów " o im się chce i da zołzy ktore powinny dostac wypowiedzenie za traktowanie zle pacjentów. Ten Chaos się skończy. Tylko patrząc na oświadczenia majatkowe w Zdunskiej Woli dyrektorow szkół i przedszkoli zastanawiam się czy oby tak źle byli oplacani nauczyciele. Od rocznego dochodu dyrektora ile mniej zarabia nauczyciel " połowę?" Średnia dyrektora to 75 tyś na rok czyli 6tys z hakiem. To niech nauczyciel ma połowę z tego czyli na rękę te 3 tyś czy to jest naprawdę mało?
Judyta 10.04.2019 07:17:29
Już żałuję, że nie jestem nauczycielem.
Do mąż nauczycielki 10.04.2019 07:17:01
Niech zmieni zawód, wakacje są lipiec sierpień nikt nikogo nie zmusza do tej czy innej pracy , ale dzieci mają mieć egzaminy..Taka specyfika zawodu . Pielęgniarki muszą pracować 24 na dobę również w święta, taka specyfika zawodu
STOP 09.04.2019 23:42:23
Czara goryczy przelała się. PiSowcy w większości nauczyciele z wykształcenia, oderwani od rzeczywistości na stanowiskach państwowych (ministerialnych, spółkach Skarbu Państwa, agencjach rolnych) pobierający za swoją "pracę" kilkadziesiąt lub kilkaset tysięcy złotych rocznie śmią oczerniać i pouczać nauczycieli żebrzących od wielu lat o podniesienie głodowych pensji prosząc o kilkuset złotowe podwyżki. To jest skandal. Zapraszam serdecznie wszystkich twardogłowych do szkoły, może jak spadną z piedestału na ziemię i przypomną sobie pracę u podstaw to otworzą szeroko oczy. A Koalicjantom Europejskim, szKODnikom i innym tworom za wsparcie dziękujemy. Przez Waszą "troskę" nasz oddolny protest połączony z podłą propagandą PiSu wygląda na upolityczniony, a fakty są takie .... to jest walka o powstanie z bruku, na który polski nauczyciel od wielu lat jest spychany i przyciskany butem !!! STOP !!! (http://www.nasze.fm)
Szkoła numer 10 09.04.2019 23:19:34
Ciekawy jestem czy w sobotę nauczyciele w-fu z 10 będą nadal strajkować, no bo przecież mają w budynku szkoły prywatne korepetycje i lekcje basenu dla dzieci ?? Na służbowym basenie zarabiają dodatkową kaskę.,..wstyd...wybudujcie sobie prywatny basen i tam uczcie dzieci....a dyrekcja szkoły zasłania oczy udając , ze nic nie widzi, Panie Prezydencie....trzeba to skończyć.....proszę się za to zabrać........
Przeciw 09.04.2019 23:12:13
Jak ten strajk ma się do KARTY NAUCZYCIELA, w której zapisany jest obowiązek egzaminowania podczas matur, egzaminu gimnazjalnego czy innych zawodowych przedmiotów? Brak przystąpienia do egzaminów wiąże się z rozwiązaniem umowy nauczyciela. A łamanie praw dzieci ? Które mają zapisane w konstytucji obowiązek nauki do lat 18? A gdzie są ci wszyscy z koszulkami KONSTYTUCJA? I niech nauczyciele nie liczą na wynagrodzenie z samorządów, przypominam że podczas strajku jest zakazane wypłacanie wynagrodzeń, także uwaga dla wójtów itp którzy jednak zgodzili się wypłacać pensję podczas strajku. Jest to łamanie prawa za które grozi droga dyscyplinarna.
mama 09.04.2019 23:04:50
Powodzenia i połamania długopisów!
do mąż nauczycielki 09.04.2019 22:50:10
jak ci nie pasują wakacje w lipcu i sierpniu to niech żona zmieni pracę na inną, sieciową lub biznes prywatny, każdy się może przebranżowić. To, że żona ma wykształcenie pedagogiczne to nie znaczy, że do końca życia ma pracować w oświacie i na przymus musi pracować 180 dni w roku. Popieram rząd, za mało godzin pracują nauczyciele, liczą się wyniki, połowa z nich nie jest nauczycielami, poszli na lekki chleb.
Do męża nauczycielki 09.04.2019 22:24:47
Niestety masz rację.... A do innych - nic tylko studiować i zostać nauczycielem. Polecam!!!
Do niby kierunek 09.04.2019 21:54:37
Zgadzam się w 100% z tobą. Pracuję w szkole jako sekretarka więc widzę jak jest
Emerytowana nauczycielka 09.04.2019 21:48:22
Od kilku lat jestem na emeryturze ale ciągle interesują mnie sprawy szkoły.Uważam,że obecnie ok 30% nauczycieli nadaje się do tej pracy
Do męza nauczycielki 09.04.2019 21:33:32
Ma Pan rację po za godzinami pracy cały czas tylko szkola wywiadowki wycieczki klasowki ja tez mam dosc mam źonę nauczycielkę
Rex 09.04.2019 21:20:25
Jak wypłatę wezmą o 1/4 mniejszą to ciekawe czy Broniarz zapłaci A ma na ten cel PIENIĄDZE z funduszu strajkowego...gwarantuję że nie..
Rex 09.04.2019 21:20:03
Jak wypłatę wezmą o 1/4 mniejszą to ciekawe czy Broniarz zapłaci A ma na ten cel PIENIĄDZE z funduszu strajkowego...gwarantuję że nie..
Magdalena 09.04.2019 21:06:21
POŁAMANIA DŁUGOPISÓW GIMNAZJALIŚCI!!!
Ciekwaski 09.04.2019 20:47:09
A korepetycji udzielają w czasie strajku?
Tys 09.04.2019 20:13:55
Moja koleżanka z Jagielończyka z klasy teraz obsługuje świetlicę w jednej z sieradzkich szkół ostatnio z kolegami z radością na twarzy wspominaliśmy jej dokonania edukacyjne A dziś nauczycielka , dobre kanapki robiła stawialiśmy że pójdzie w gastronomię , kucharka, kelnerka, bądź baranka. Pozdrawiam gąski i Gesiarkę
mąż nauczycielki 09.04.2019 19:35:03
Dajcie mojej żonie nauczycielce pracować w szkole 40 godzin w tygodniu, wszystkie na terenie szkoły. Stwórzcie jej takie warunki do pracy jakie mają pracownicy w urzędach czy innych biurach. Praca od 7 do 15-tej i do domu, rodzinnie spędzać czas. Rodzicom wyznaczyć czas na zabrania i wywiadówki na godzinę 13.00. Żadnych wycieczek szkolnych dla dzieci, żadnych dłuższych wyjazdów poza szkołę. Do tego, po godzinach lekcyjnych (przy tablicy) proszę stworzyć żonie stanowisko pracy z komputerem z dostępem do internetu, drukarką i innym sprzętem potrzebnym do przygotowania się do następnych lekcji, sprawdzianów, kartkówek, itp. Rady pedagogiczne, też oczywiście mają odbywać się do godziny 15.00. Nadgodziny płatne zgodnie z kodeksem pracy. A zapomniałem jeszcze o jednym. Chcę z żoną jeździć na urlop tydzień w maju i 2 tygodnie w październiku, a w wakacje niech pracuje, i tak wtedy wszystko jest najdroższe i wszędzie jest tłok. Nie życzę sobie również, żeby rodzice wydzwaniali do mojej żony, ona nie ma służbowego telefonu, i nie będzie odbierała takich połączeń.
Ja 09.04.2019 18:13:31
Zobaczcie gdzie są pozatrudniani PiS - owcy. Który jest tu w zduni? Wszystkie intratne fuchy połapali a hejtuja nauczycieli. To typowe.szkoda słów. Jak dług o Jeszcze?
Joker 09.04.2019 17:22:46
Warszawa, Kraków, Poznań, Gdańsk, Szczecin spróbujcie w tych miastach wyżyć za 2000 zł. W tych miastach 2000 zł znaczy tyle co u nas 1000 zł. Trochę jeżdżę po Polsce i widzę gdzie i za ile się żyje.
Ania 09.04.2019 17:11:49
Nauczyciele!? Darmozjady pół roku w domu, kwartał na zwolnieniach i jeszcze strajkują, że przepracowani! Wstyd!!!
niby kierunek 09.04.2019 16:44:28
Niestety, ale jest masa prywatnych niby uczelni, na których wiodącym kierunkiem jest pedagogika i wytłumaczcie mi proszę, skoro tak źle, tak niedobrze jest nauczycielom, skoro taka "ciężka" praca, to po jakiego grzyba tyle ludzi nadal idzie na pedagogikę??? idzie taka "żaba-baba" do prywatnej uczelni, żeby tylko papierek był i potem mama/tata/ciocia/wujek itd. wciska do szkoły, żeby się córcia/synuś czasem nie przepracowali, a drugi po studiach dziennych na państwowej uczelni i nie za kasę tylko za swoje 5 lat zdobytych wiadomości roznosi cv od szkoły do szkoły, bo nie ma żadnych wujków i cioć żeby wcisnęli na jakieś godzinki.
Ewa 09.04.2019 16:39:31
Tylko ZNP może zapłacić za strajk nikt nie chce ich słuchać, Broniarz już ma pewne miejsce na liście do sejmu
cała ja 09.04.2019 16:23:43
moze pani starosta poprze swoich pracownikow i da podwyzke bo wstyd zarabiac mniej niz nauczyciel stazysta a miec 10 lat stazu a moze strajk co pani na to
Ewa 09.04.2019 16:15:33
Egzaminy będą w całym powiecie Broniarz to nie my wszyscy
Rex 09.04.2019 16:14:30
Zero ustępstw
Konrad 09.04.2019 15:34:12
A komu pasuje w dzisiejszych czasach 2000 zł na rękę. Nie bądźcie śmieszni.
Do Jasne 09.04.2019 15:05:18
A komu takie warunki odpowiadają? Skoro nawet nie chcą zostać nauczycielami osoby negatywnie odnoszące się do strajku.
Brr 09.04.2019 14:42:02
Zadziwiające jest to, że tylko się opluwa i wyzywa nauczycieli. Widać że PiS wziął się do roboty. Zamiast politykowac niech idą uczyć. Ale nie za takie pieniądze Co?
Coś 09.04.2019 14:39:03
Jesteś w pracy od 7 do 15 cały tydzień czyli 40 godzin, Płacą ci z 1 może 1,5 etatu czyli 18 lub 27 godzin, Kto chce siedzieć w pracy 40 godzin a mieć płacone za 27, ilu z was wracało by na wolną godzinę do domu, ile osób zostaje po godzinach na dodatkowe spotkania /szkolenia w pracy ( wywiadówki /szkolenia), ile osób w domu przygotowuje się do pracy? Niektórzy sami własnym dzieckiem nie potrafią się zająć i oczekują tego od innych.
Jasne 09.04.2019 14:07:28
Zwolnić dyscyplinarnie albo odejść z honorem i zatrudnić tych, którym warunki odpowiadają. Nic na siłę.
Pytanie 09.04.2019 13:47:57
Czy nie można zmienić pracę jak jest tak źle? Inni z chęcią zastąpią tych, którym to nie pasuje.
kaz 09.04.2019 13:26:05
Jeszcze troszkę i nauczycielom odechce się strajkować. Jak sobie taki nauczyciel dyplomowany policzy, że na każdym dniu strajku traci ok 200zł to nie będzie tego długo ciągnął. A Broniarz swoje 12 czy 18 tysięcy i tak weźmie. Członkowie ZNP zapłacą.

Więcej informacji

Talenciaki na scenie

Dzisiaj, 21:07:51
region

W Teatrze Miejskim w Sieradzu swój dorobek artystyczny prezentowali artyści, którzy na co dzień szlifują swój talent w placówce. Wczoraj w Teatrze Miejskim odbyło się uroczyste podsumowanie pierwszego półrocza 2024/2025 działalności społeczno-kulturalnej Spółdzielczego Domu Kultury Sieradzkiej Spółdzielni Mieszkaniowej.

0

region

Sieradzcy policjanci zorganizowali debatę społeczną poświęconą bezpieczeństwu osób starszych „Bądź czujny, nie daj się nabrać&rdquo, która odbyła się w Szkole Podstawowej w Rzechcie. Omówiono metody działania oszustów, poruszono zagadnienie bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Spotkanie uświetnił występ przedszkolaków, które przygotowały specjalny program z okazji obchodzonego niedawno Dnia Babci i Dziadka.

0

Zduńska Wola

Miejski Dom Kultury Ratusz w Zduńskiej Woli zaprasza na pierwszy w tym roku koncert z cyklu Miasto Muzyka Projekt! Na scenie w sali kameralnej pojawią się cztery kapele, w tym wyjątkowi goście z Włoch.

0

Nasze Radio 104,7 FM

23:52

Underneath The Blue
Mosimann/Joe Ceere

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

23:51

Cada dia mas
Julio Iglesias

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

31.01.2025

Koncert Noworoczny Uczniów PSM I st. w Sieradzu
Teatr Misjski w Sieradzu
Opowieść o wyprawie
Sieradz, Rynek 6

01.02.2025

Gala Sportów Walki
Hala Szkoły Podstawowej nr 6 w Zduńskiej Woli
10. kolejka III ligi futsalu: Ławeczkowcy - Futsal Team Parzęczew
Hala Sportowa w Warcie
Premiera albumu "Jidzie burzo!"
Filharmonia Łódzka

02.02.2025

Spacer ornitologiczny
Park im. A. Mickiewicza w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
10ROSE & Bruno Mars
APT.
2+1Sylwia Grzeszczak
Latawce
3+9Damiano David
Born With A Broken Heart