Dziękujemy wszystkim niestrajkującym nauczycielom i ludziom pomagającym podczas egzaminów naszej młodzieży, chytry plan Schetyny i Broniarza niedługo legnie w gruzach.
samorządowiec
15.04.2019 10:59:05
nauczyciele nie poddawajcie się, strajkujcie dalej, nic nie zapewni nam lepszych oszczędności i poprawy budżetów samorządowych jak wasze kolejne dni strajku! Brawo Wy ;)
zaniepokojony rodzic
15.04.2019 10:51:39
Jest mi bardzo smutno jak czytam charakter wypowiedzi nauczycieli skierowanej przeciw nam rodzicom i uczniom.
Od kiedy moje dziecko poszło do szkoły zawsze byłam za reformą szkolnictwa.Wielokrotnie o tym rozmawiałam i pisałam na portalach społecznościowych.
Zdaje sobie sprawę z fatalnego systemu nauczania w Polsce.Żaden rząd tego nie chciał zmieniać.Nauki neurobiologiczne już dawno pokazują ,że system nastawiony na czytanie przeładowanych podręczników promuje tylko kilka procent uczniów.Cała reszta uczniów jest skazana na pewnego stopnia wykluczenie.
Zgadzam się również z tym,że pensje nauczycielskie wymuszają selekcję negatywną.
Wiem,że to trzeba zmienić.
Jednak przez te wszystkie lata nie słyszałam o strajku nauczycieli walczących z programem.Nie słyszałam też zarzutów ,kiedy PIS wyrzucił z kanonu lektur szkolnych Gombrowicza czy Bułhakowa.
Teraz czytam słowa nienawiści do rodziców czy dzieci w stylu "wy głupi rodzice jedzący z PIS-owskiej ręki" (ja na PIS nigdy nie głosowałam)czy "najważniejsze nie dopuścić do rady pedagogicznej to wtedy maturzyści nie będą klasyfikowani,nie odbędą się matury i będą musieli powtarzać rok"
Cz naprawdę ta selekcja negatywna tak zdegenerowała to środowisko,ze już mylą swoich wrogów i swoją frustracją chcą zniszczyć życie uczniom,bo ci są słabi,a takich najłatwiej zaatakować.
Szanowni nauczyciele daliście się zaangażować w walkę polityczną jak nikt inny, na szczęście nie wszyscy! Niedługo powróci z Brukseli rycerz na białym koniu(koniec kadencji) i was wyzwoli z pod ucisku Pisiorów, przywróci godziny karciane, wiek emerytalny (67), zamrozi wzrost płac na kilka lat itd. w końcu wróci normalność.
BRAWO JA BRAWOMY
15.04.2019 08:34:40
DO liceum na warszawskim Żoliborzu chodzili bracia Kaczyńscy. Kłopot w tym, że go nie ukończyli, bo jeden z nich nie otrzymał promocji do klasy maturalnej z języka polskiego
Buziaki
14.04.2019 23:36:09
Jo ma ha, jo ma so...., Szery szery Lejdy
Pewne ze to zagrywka polityczna skończcie ten Cyrk Broniarz to stary cwaniak dostał polecenie od Schetyny
niestrajkujaca nauczycielka
14.04.2019 21:13:19
Do Xxx Dziękuję :) jutro zaczynamy kolejny maraton egzaminacyjny i jeśli będzie taka potrzeba (w co głęboko wierzę, że nie!!) to i maturzystom pomogę. Powodzenia ósmoklasisci!!
Eugenia
14.04.2019 21:06:52
No i cel został osiągnięty. Naszczuto nas wzajemnie na siebie. My się kłócimy, chociaż nie zawsze wiemy, że jest drugie dno. Pod przykrywką strajku nauczycieli dzieją się inne ważniejsze społecznie sprawy, które dotyczą szerszego wymiaru. Strajkowały przecież inne grupy zawodowe i zawsze kończyło się tak samo. ,,Zabłysło, zawrzało i zgasło".Ale nam rzucono temat,żebyśmy mieli pożywkę,żebyśmy nie byli jednością. Pomyślcie proszę.o co chodzi !?
Nie straszcie teraz maturzystów, już straszyliście gimnazjalistów i ośmioklasistów i co? Po trupach do celu. Żałosne.
oburzony rodzic
14.04.2019 20:08:35
Czegoś w tym wszystkim nie rozumiem: nauczyciele nie dostawali podwyżek w 2013r., 2014r. i dlaczego wtedy nie strajkowaliście, dlaczego nie strajkowaliście jak szkoły wam zamykano, jak musieliście pracować 2 godziny w tygodniu za darmo tzw.karciane, jak PO chciało ruszyć wam kartę nauczyciela, gdzie wtedy był wasz obrońca Broniarz? Dziwię się wam strajkującym, że słuchacie i wykonujecie plan Broniarza, mówią że to nie strajk polityczny, a niby jaki? z kim się pokazuje Broniarz? z jakimi politykami? Cel jest jeden, a termin strajku został wybrany nieprzypadkowo. Poza tym trochę wstydu moi drodzy, dostawać podwyżki i jeszcze wołać, że mało? zrozumiałym byłoby gdybyście nadal nie dostawali podwyżek, ale wy dostajecie, dostaliście podwyżki w kwietniu 2018r., dostaliście podwyżki i w styczniu tego roku i przewidziane są kolejne. Niejeden z nas może pomarzyć o takiej częstotliwości podwyżek, razi was 500+, krytykujecie, a sami bierzecie, razi was jednorazowa trzynastka emerytów, a sami swoją co roku bierzecie. Trochę samokrytyki drodzy nauczyciele.
Nauczycielka pracująca w przedszkolu
14.04.2019 17:05:07
Odnośnie komentarza "nauczycielko pracująca w przedszkolu, chcesz wpisy z imienia i nazwiska to daj przykład, jak na belfra przystało i się podpisz pod swoim wpisem." powiem tyle: nie czuje potrzeby podpisania się ponieważ ja nikomu nie ublizam. Moje słowa nikogo nie rania. Nie nazywam nikogo nierobem i leniem. Nie zarzucam nikomu że bierze łapówki i terroryzuje dzieci. Nie strasze nikogo adwokatami, sądami, ZUSem, zwolnieniami z pracy itp. Skoro ktoś ma odwagę mówić, że nauczyciel jego dziecka jest idiota, który nie umie przekazać wiedzy, to niech ma także odwagę się podpisać. Tyle w temacie.
Lewandowski Ci się marzy :)
Mówienie że nauczyciele pracują 3godz dziennie to tak jakby mówić że Lewandowski pracuje 2godz w tygodniu bo rozegrał 1 mecz.
do kaz
14.04.2019 15:03:56
Słupki poparcia dla piskòw już nigdy nie zaczna rosnać, aż do samego kńca w październiku, panie suwerenie
Czytaj,
14.04.2019 14:43:44
nauczycielko pracująca w przedszkolu, chcesz wpisy z imienia i nazwiska to daj przykład, jak na belfra przystało i się podpisz pod swoim wpisem.
dla wszystkich mówiących, żeby nauczyciel zm iniła pracę.
14.04.2019 13:28:00
Wszyscy dla wszystkich
Murarz domy buduje,
Krawiec szyje ubrania,
Ale gdzieżby co uszył,
Gdyby nie miał mieszkania?
A i murarz by przecie
Na robotę nie ruszył,
Gdyby krawiec mu spodni
I fartucha nie uszył.
Piekarz musi mieć buty,
Więc do szewca iść trzeba,
No, a gdyby nie piekarz,
Toby szewc nie miał chleba.
Tak dla wspólnej korzyści
I dla dobra wspólnego
Wszyscy muszą pracować,
Mój maleńki kolego.
Nauczyciele chcieli uderzyć w rząd i PiS, a tu z każdym dniem poparcie dla strajku nauczycieli w społeczeństwie maleje. Prestiż i szacunek dla nauczycieli również. Jeszcze kilka dni strajku, a słupki w sondażach zaczną PiS-owi rosnąć. Gratulacje.
Od czwartku pewnie wszyscy nauczyciele na L4 bo przerwa świąteczna...
Nauczycielka pracująca w przedszkolu
14.04.2019 12:13:25
Powiem tak, od tygodnia obserwuję coś,co mimo całej dla nauczycieli przykrej sytuacji, bardzo mnie bawi! Dlaczego wszyscy hejtujący nauczycieli nie wypowiadali się na ich temat 3 miesiące temu, pół roku temu, 3 lata temu? Czy wtedy nie byli źli, wtedy nie udzielali korepetycji, wtedy nie zadawali prac domowych? Teraz, gdy nie jesteście zmuszeni pobyć z własnymi dziećmi dłużej niż zawsze zrobił się problem!! Wcześniej, to nauczyciele(zwłaszcza przedszkolni- ja nim również jestem) spędzali z Waszymi dziećmi najwięcej czasu. I wtedy Wam nie przeszkadzali. Wtedy było cudnie, bo dzieci miały zorganizowany czas. A teraz, gdy nauczyciele powiedzieli DOŚĆ! nagle pojawił się straszny problem! Oni nie powiedzieli dość Wam i Waszym dzieciom, oni powiedzieli dość złej edukacji, złemu zarządzaniu, złym pensjom! Dlaczego, jeśli mieliście pretensje do nauczycieli, nie poszliście na spotkanie indywidualne i im tego nie powiedzieliście? Bo lepiej wylewać na nich błoto anonimowo? A za chwilę, gdy daj Boże zakończy się strajk z uśmiechem na twarzach zaprowadzicie pociechy do szkół i przedszkoli. Za chwilę na Dzień Mamy i Taty będziecie ze wzruszeniem patrzeć, na pięknie przygotowaną przez te złe nauczycielki uroczystość! Za chwilę będzie Dzień Dziecka i znowu te wstrętne nauczycielki, które podobno biorą swoje dzieci za zakładników zorganizują im atrakcje. Znowu te straszne Panie sprawią, że na buziach Waszych pociech pojawi się uśmiech, gdy poznają nową zabawę albo zrobią piękną pracę plastyczną. I wtedy nauczyciel będzie ok! A teraz, kiedy to Wy możecie spędzić z dziećmi więcej czasu, kiedy to Wy możecie być dla nich takim nauczycielem, kiedy możecie wymyślać im codziennie nową pracę plastyczną, uczyć nowej piosenki, wiersza, zabawy, to nagle jest źle! Ludzie, opamiętacie się! My nauczyciele też mamy uczucia. Nam i naszym dzieciom też może być przykro, gdy czytamy te komentarze!I Nam też z tym strajkiem jest źle. Ale Wy niestety widzicie to tylko ze swojej perspektywy! Jest to bardzo smutne! Odważcie się podpisać imieniem i nazwiskiem, podajcie do jakiego przedszkola lub szkoły chodzi Wasze dziecko albo zwyczajnie przyjdzie do nas i powiedzcie nam prosto w oczy co o nas myślicie? Nie zrobicie tego? Dlaczego?
komentator
14.04.2019 12:07:33
Brawo Jagiellończyk, brawo Żeromski. Trzymajcie się, słychać zapowiedzi nowych protestòw w kilku kolejnych branżach - wiosna Wasza, jesień wszystkich i po pislandii
Myślę że również nauczycielą należy się podwyżka i reforma tej karty nauczyciela ale ZNP i Broniarz narobili tyle szkód wizerunkowych na lata czasem zastanawiałem się czy to nie specjalnie..
Jagiellończyk
14.04.2019 10:39:15
Nauczyciele Jagiellończyka strajkują dalej.
rodak
14.04.2019 09:48:46
Pretensje do nauczycieli? Obowiązek zapewnienie edukacji ma rząd, a nie nauczyciele.. Piszcie pozwy tylko najpierw zdobądźcie wiedzę przeciw komu je kierujecie. Co robi prezydent kraju w którym miliony dzieci nie chodzą do szkoły - podziwia wiosnę i piecze baby. Premier - nie ma czasu, może ewentualnie po świętach wpadnie porozmawiać. Aktualnie wczoraj w Lublinie popisał się wiedzą na temat UE."Szwajcaria i Norwegia nie spieszą się z przyjęciem euro" Pytam w jakim kraju żyję? Nawet gimnazjalista wie, że Szwajcaria i Norwegia nie należą do UE. Nauczyciele walczcie dalej, nie ugnijcie się. Chcę, żeby moje wnuki żyły w kraju, w którym szanuje się wiedzę i prawa obywateli.
Czytam dzisiaj opublikowane zarobki w TVP za 2018r. Jacek Kurski - 33,8 tyś/miesiąc, przeciętny etatowy dziennikarz prawie 20 tyś. Toż to 4 średnie krajowe. Nauczyciel grubo poniżej 1 średniej. Teraz wiem, dlaczego dziennikarze polskiego radia i telewizji publikują tyle audycji, by tylko poniżyć i zmieszać z błotem nauczycieli. Gdyby rząd podzielił dochód narodowy bardziej sprawiedliwie, ich koryto mogło by się zmniejszyć.
popierający
14.04.2019 08:15:45
Nie użalajcie się piskowe trole i suwereni, że spotyka was kpina. Poczytajcie ze słownikiem w ręku wasze komentarze, o tym jaka jest jakość waszej pisaniny na temat pracy nauczyciela, zarobkach i wysiłku nie wspominam, bo macie takie samo pojęcie jak o większości cywilizowanych tematów, czyli żadne. Ale zgodnie z suwerena zasadą: "nie wiem, to się wypowiem" klepiecie głupoty. Piski robią to bo muszą albo służą, trole czasem dla kasy, pozostali bo taki mają prosty i nienawistny rozumek. Tymczasem, o ironio, wagę każdego wydarzenia w pislandii mierzy się ilością trolskich wpisów - każda wzmianka o proteście nauczycieli i setki wpisów...czyli boli
matka
14.04.2019 08:11:45
do asa Jestem matką maturzysty wiec wiem co przeżywa i mówi o nauczycielach ta młodzież,bo wczoraj spotkali się u mnie ok 10 uczniów i Jagiellończyka i Żeromskiego.Wczoraj na mesendzere maturzyści Jagiellończyka dostali informację,że w poniedziałek mają przyjść do szkoly.Oni naprawdę się ucieszyli.Potem niestety już atmosfera była tragiczna,bo grupka uczniów była z różnych szkół
Nauczyciel!!!
14.04.2019 06:26:03
Nie dajmy się podzielić pisowskim internetowym trolom! Wytrzymamy! Nasz strajk nie może być złośliwy - musimy przeprowadzić egzaminy. Nasz strajk musi stać się uciążliwy dla wszystkich obywateli! Niech zobaczą co powoduje brak nauczyciela i jak wiele jego dziecko zyskuje gdy jest w szkole!! TRZYMAJMY SIĘ!! Nawet do wakacji jeśli będzie trzeba!!
Krystyna P.
14.04.2019 00:30:56
Myślicie o przyszłości własnych dzieci? Tydzień bez fizyki to zniszczy ich przyszłość?? Ważniejsze, żeby nauczyły się cicho siedzieć i w państwie prawa nauczyły się tego, że walczyć nie można zgodnie z prawem - bo prawo zmienić można w nocy. Tego nauczy ich ten strajk. Całe szczęście, że jest poparcie w innych miastach dla nauczycieli. Wszystkie szkoły, które przystąpiły do strajku trzymają się razem i nadal strajkują.. Pisowskie trolle wracajcie na swoje prawicowe fora i nie róbcie za 2 zł. wodę z mózgu sieradzanom.
Do Rodzic1234
13.04.2019 22:38:13
Skoro nie popierasz nauczycieli, którzy uczą Twoje dziecko, zapisz je do płatnej szkoły. Nie stać Cię na taką ?? Zmień pracę!
"Jagiellończyk" nadal strajkuje.
Szkoły ponadgimnazjalne razem z przedszkolami i szkołami podstawowymi.
Rodzic123
13.04.2019 19:11:49
To dlaczego nauczyciele nie zmienią pracy jak mają tak bardzo źle i ciężko... jest tyle innych zawodów, w których z tytułem mgr powinni bez problemu sobie poradzić.
matka
13.04.2019 18:57:30
Jagiellończyk od poniedziałku wraca do pracy.Uff.
Ziomuchna
13.04.2019 18:57:12
Moim zdaniem jedyni którzy dali się tu zmanipulować to nauczyciele. Pytanie do pana Broniarza : Do kiedy będzie trwał strajk?
Broniarz : Strajk będzie trwał dopóki kochany pan Grzegorz nie będzie premierem.
Przemyślcie to sobie bo ZNP traktuje Was jak marionetki.
Do rodzic 123
13.04.2019 17:44:44
Jak Ci tak źle to dlaczego nie zmienisz pracy?
do pogody
13.04.2019 17:21:41
Bardzo proszę, redagujcie. Usłużne sądy już macie, pozamykajcie nas wszystkich. Efekt będzie taki sam - brak ludzi w zawodzie. A 10 młodych ludzi na etat nauczyciela to twoje pobożne życzenia. Często pół etatu, albo etat rozłożony na pracę w 4 szkołach (4 razy tyle rad, wywiadówek, szkoleń, dni otwartych, sprawozdań, wycieczek itd) czy zerowym szacunku i ciągłych roszczeniach z zarobkami na poziomie 1800 zł z pewności przyciągną miliony obywateli składających podania o pracę. To są tylko Twoje mrzonki.
pogoda
13.04.2019 16:58:41
Myślę za najwyższy czas zacząć redagował pozwy przeciwko nauczycielom uniemożliwiającym dzieciom realizację obowiązku szkolnego. Proszę nie zasłaniać się rządem. To nie rząd strajkuje tylko nauczyciele. Nauczyciele zlekceważyli dzieci. To barbarzyńcy. uważam,że powinni zostać zwolnieni z pracy. Na każdy etat będzie 10 chętnych do pracy. Proszę przyjąć do Wiadomości, że dla pozostałych pracowników sfery budżetowej pensja nauczyciela to szczy marzeń.
Do Renata
13.04.2019 16:43:13
Mnie też poniosło i zgłosiłam do prokuratury. Przyjęli zgłoszenie i powiedzieli że się tym zajmą. Łatwo teraz namierzaja. W ciągu miesiąca przyjdzie wezwanie chyba że przyjdziesz do szkoły i przeprosisz to wycofa zgłoszenie
uczitiel
13.04.2019 16:40:04
do bezimiennego ...
Owszem, że wyzwiska i różnorodne afery sprzed 4-8 lat raziły mnie i obrzydzały. Jeśli chcesz wiedzieć to ja od wyborów samorządowych w 2014 roku zawsze głosowałem na PiS. Wiele moich koleżanek i kolegów również. Ale po tym, jakie piekło Ci podli ludzie za pomocą propagandowych mediów próbują nam teraz zgotować nastawiając całe społeczeństwo przeciwko nam przelało czarę goryczy. Dodam jeszcze, że świat nie jest czarno-biały. Nie każdy, kto nie z PiS to od razu popiera PO. Jesteście chorzy z nienawiści i pozbawieni własnego myślenia... to Kurski mówi Wam co macie myśleć. To tylko potwierdza w jak złą stronę zmierza edukacja od wielu lat, gdzie ludzie pozbawieni są samodzielnego myślenia czego współczesna szkoła nie uczy prawie w ogóle i łykają wszystko co w TVP czy TVN powiedzą. Proponują zacząć używać własnego rozumu o ile to potraficie, wówczas z czystym sumieniem będziecie mogli napisać, że chociaż próbowaliście zrozumieć ten czy inny problem. Dziś Partia zamiast rozmawiać z nauczycielami, starać się rozładować konflikt urządza jak w każdy weekend tanią propagandę wyborczą. A od poniedziałku będą wmawiali przy dalej stojących szkołach, że to Ci źli nauczyciele "użyli waszych dzieci za tarcze a rząd czeka na podpisanie porozumienia". Jakiego porozumienia ? Porozumienie zawiera się między wszystkimi stronami w sporze, a nie sami ze sobą, tj. PiSu z Radnym PiSu Proksą. I tak słuchacie takiej papki medialnej od tygodnia burząc się na nauczycieli nie mając świadomości że to właśnie Nierząd podsyca ten konflikt co chwilę obrażając nauczycieli ustami swoich poszczególnych członków i działaczy nawet nie próbując rozwiązać sporu, bo ważniejsza jest propaganda wyborcza. Zrozumcie - my nauczyciele chcemy wrócić do pracy, nikt nie cieszy się z bezczynności. Ale podła kłamliwa i przepełniona hipokryzją propaganda i honor, który całe szczęście nie jest pojęciem obcym wśród nauczycieli nie pozwala im zawiesić strajku. Pretensje o zaistniałą sytuację proszę kierować do Rządu a nie do nas. My strajkować nie chcemy - nas do strajku zmusiła sytuacja. I będzie on trwał dopóki Partia tego nie zrozumie. My jesteśmy zdeterminowani. Albo rząd wyciągnie wnioski ze swoich haniebnych działań, albo szkoły będą stały. Ewentualnie jak pisałem wcześniej zwyczajnie odejdziemy z zawodu - nikt nie będzie w nieskończoność znosił upokorzeń za takie pieniądze. A wtedy stojące szkoły staną się nie sytuacją przejściową, a codziennością. Wtedy przejrzysz drogi narodzie na oczy.
Nawet jak przegramy to i tak będziemy mieli niezłe pensje, a wy którzy tak krzyczycie na nas będziecie zasuwać za najniższą krajową.
szkoda tylko,że nie udało się zrealizować programu np.chemii przez 2,5 roku.Kto weźmie odpowiedzialność, chociażby finansową ,za nieprzygotowanie do matury.
Rodzic123
13.04.2019 15:41:20
Drodzy nauczyciele! Jak macie tak źle to zapraszam do sklepu na kasę. Będziecie mieli wszystko urlop, wczasy pod gruszą, kilkanaście tygodni wonego, trzynastą wypłatę, bezprocentowe pożyczki, lata pracy, zdrowtony urlop roczny płatny, a przede wszytskim UMOWĘ ZLECENIE i wszystko Wam się wtedy będzie należało, a pracę w sklepie dostaniecie bez problemu i tam będziecie mieli szansę strajkować. Pozdrawiam
do Rumcajs
13.04.2019 15:34:25
Opowiadasz baśnie jak Andersen. Powielasz liczby, które są wygodne dla strajkujących. Według oficjalnych wskaźników kwota bazowa dla nauczycieli 3000 zł. Nauczyciel stażysta 100% tej kwoty (gwarantuje karta nauczyciela) A nauczyciel dyplomowany powyżej 160% - 5 000 zł. Mówimy o całym etacie. W komunie (tam gdzie jest jeszcze ZNP) nie było podatków, były kwoty netto. Poproś kolegę, koleżankę nauczyciela aby pokazał Ci swój PIT za ubiegły rok, niech Ci powie na jakim etacie pracuje, podziel przez 12 i daj nam znać. NIE POPIERAM STRAJKUJĄCYCH NAUCZYCIELI
Rodzice!! W każdym strajku za punkt główny podaje się warunki płacowe, a dopiero późnej dochodzą kolejne postulaty. Dlatego jest tak głośno o podwyżkach dla nauczycieli. Oczywiście, że chodzi o pieniądze. Nikt tego nie ukrywa,ale nikt też nie zapomina, że walczymy o lepszą edukację dla Waszych dzieci. Zdajemy sobie sprawę z tego na co narażamy Was rodziców. Wiemy, że musicie brać wolne i martwcie się, jak to rozwiązać. Ale nie rozumiem dlaczego macie pretensje do nas nauczycieli? My walczymy o siebie. Każdy z Was na naszym miejscu robiłby to samo. My też mamy dzieci. Stąd moja prośba. Zacznijcie dzwonić, pisać maile do Ministerstwa. Zacznijcie zdawać pytania kiedy to się skończy. Kiedy zrobią ruch. Ze strony nauczycieli było już kilka propozycji. Celowo użyłam stwierdzenia "nauczycieli", a nie ZNP bo zaraz stwierdzicie że ZNP to czysta zagrywka polityczna. Być może. Ja osobiście nie należę do ŻADNEGO związku a jednak walczę o siebie, o moje dzieci i o moje koleżanki i moja placówkę, a także o Was rodzice. Jeśli nie zmieni się edukacja ucierpa Wasze dzieci, a jeśli ucierpia one ucierpicie i Wy. Już się powoli tak dzieje chociażby z podwójnym rocznikiem. Moja prośba. Rodzice! Przestańcie nas oczerniac a zacznijcie rozumieć!
Renata
13.04.2019 14:02:19
Do radca prawny. Użyłam nazwisk nauczycieli, ale ich nie obraziłam. Chyba nie powinnam tak zrobić. Co Pan/Pani na to. Chodzi o wpis z 11.04. (wcześniejsze strony na "nasze fm").
Rodzice i uczniowie pomysł taki.....na koniec roku itp. uroczystości kupujecie dla nauczycieli różne prezenty składając się klasowo no i jeszcze niektórzy oprócz tego sami też.......proponuje zebrane pieniądze na takowe prezenty przeznaczyć np. na pomoc komuś w potrzebie blisko nas zapewniam że zawsze ktoś taki jest lub przeznaczyć na zakup czegoś potrzebnego dla szkoły będzie z pożytkiem i mamy ani uczniowie nie będą tracić czasu na bieganie za prezentami itp......ciekawe czy któraś szkoła tak zrobi .......
.
Do Renata
13.04.2019 13:06:19
Ktoś Cię zastrasza? O który wpis chodzi?
Komentujesz problem. Wolno Ci. Radca prawny.
Renata
13.04.2019 12:42:40
Chciałam odnieść się do wpisu z 11.04 i przeprosić za użycie nazwisk. Poniosło mnie. Wszyscy się chyba trochę gubimy w tym całym zamieszaniu.
ciekawa
13.04.2019 11:45:30
Tak z ciekawości. Kto to powiedział? "ciemny lud to kupi", "niech pracują za miskę ryżu" "ci głupi ludzie w to wierzą"
Broniarz
13.04.2019 11:41:31
Sprzedam autorytet w dobrej cenie. 1000zl.
Czy Pan Broniarz w geście solidarności z nauczycielami zrezygnuje z wynagrodzenia? Jako przywódca strajku powinien też finansowo stracić, tym bardziej, że pensje ma wysoką.
Nie długo obecna władza nas wyprowadzi z UE i rolnicy i inni będą handlować z biedną Ukrainą lub biedną Białorusią.
Przyszedł PIS i zbawił tych co nic w życiu nie robili i są bez wykształcenia Wciska im kit we wiadomościach bo takimi ludzmi najłatwiej sterować. Przecież obecny rząd pluje na UE i bierze od nich pieniądze. Wstyd. To rząd pis nie chce UE tak samo jak nie chciał budować S8 koło Sieradza.
Rumcajs
13.04.2019 09:56:30
Tyle zarabiają kwoty netto: 1 835 - stażysta, 2 059 -kontraktowy, 2 132- mianowany 2 493- dyplomowany. Tyle chcą zarabiać 2 255 - stażysta, 2 319-kontraktowy, 2 625- mianowany, 3 071. Nie ich wina że mają wpisane 18 h. Żołnierz jadąc na poligon na kilka tyogdni jest tam 24/h do dyspozycji i czasem nie ma nic więcej do wypłaty. Policjant obstawiając rocznice smoleńskie też więcej nie zarabiał, nie był miejscowy tylko zjeżdżali się z całej polski. Tak się właśnie pracuje w budżetówce Jedni będą mieli średnią 5 zł na godz drugi będzie miał 25 zł h ale wszyscy muszą godnie zarabiać.
rodzic
13.04.2019 09:55:38
Nauczyciele mają prawo walczyć o swoje wynagrodzenie, ale nie takim kosztem, nie w takiej formie. Chyba żadna grupa zawodowa nie strajkowała w ten sposób. Pielęgniarki i lekarze nie pozostawiali pacjentów bez opieki, nie szkodzili ich zdrowiu i życiu. Wy opuściliście dzieci w najważniejszym dla nich czasie. Zaszkodziliście im i szkodzicie nadal. Mam dużo szacunku dla wszystkich osób, które zgłosiły się do komisji egzaminacyjnych, dzięki którym egzaminy się odbyły.
Nauczyciele strajkujący w czasie egzaminów, jak spojrzycie w oczy swoim uczniom na zakończenie roku szkolnego, co im powiecie na pożegnanie, co będziecie chcieli od nich usłyszeć? Jak będziecie z nimi wspominać szkołę po latach? Wszystko zepsuliście...
Nie popieram nauczycieli. Popieram sprzataczki i kucharki w szkołach i przedszkolach ich praca jest ogromna.
Program krowa i świnia . Naczelne hasło nauczycieli w strajku. Wyjaśniam o co chodzi:Z programu dopłat dla małych i średnich gospodarstw zajmujących się tradycyjnym chowem bydła i trzody „korzysta się tak, że dostaje się dopłaty do każdej sztuki świni i do każdej krowy". Tak Unia Europejska to wymyśliła. I na to daje pieniądze.
Rząd PO-PSL nie zadbał o to, by Polska była wpisana do takiego programu na lata 2014-2020.
Wypowiedź prezesa PiS oznaczała, że Warszawa będzie zabiegać o wpisanie Polski do programu na lata 2021-2027. Jeżeli ktoś tego nie rozumie to ma problem z czytaniem ze zrozumieniem.
1. Ile nauczycieli nie pobiera 500plus? Skoro uważacie że rząd dał dla patologii to kto z Was nie pobiera? Bierzecie bo się należy to nie nazywanie nikogo patologia... 2. Który nauczyciel nie skorzystał z 300plus we wrzesniu? Skoro uważacie że rząd źle rozdaje to po co korzystacie? Po co bierzecie? 3. Dlaczego po raz pierwszy w historii Polski rząd dał RENCISTOM i emerytom tzw 13sta pensje - dlaczego Was to tak boli? Skoro sami otrzymujecie 13te pensje CO roku? Czy jak zrezygnujecie z 13tki to będzie Wam źle?. Renciści dostali JEDNORAZOWO a nie tak jak Wy co miesiąc. JESTEM ZA REFORMA 1.ZNIEŚĆ KARTĘ NAUCZYCIELA - wprowadzić 40h czas pracy zamiast 18h - podnieść pensje o 500-1000zl - urlop 26 dni zamiast 56dni. - znieść roczny urlop na podratowanie zdrowia.
Do uczitiel...."Czy o taką Polskę nienawiści, wzajemnego opluwania i poniżania elity narodu walczyli nasi dziadkowie " WIDAĆ DROGI PSNIE ZE NIE PAMIĘTASZ CZASÓW SPRZED 4-8 LAT JAK RZĄDZIŁ RZĄD DONALDA TUSKA - WTEDY MOWA NIENAWIŚCI I WYZYWANIE OD "KACZEK " MUSIAŁO CIĘ NIE RAZIĆ. DODOBALO CI SIE ZE LUDZIE STRACILI PIENIĄDZE Z AMBER GOLD GDZIE SYN DONALDZIA ZA TO NIE ODPOWIEDZIAŁ. GDZIE JEST 250 MLN ZŁ ZA RZĄDÓW PO? PRZYNAJMNIEJ DZIECI ZA TE 500PLUS NIE CHODZĄ GŁODNE ALE GODNE. WOLĘ ŻEBY ONE MIAŁY 500 NIŻ TY 1000 KTÓRY NIE SPOWODUJE ŻE WIĘCEJ NAUCZYSZ MOJE DZIECKO. ZMIESC KARTĘ NAUCZYCIELA URLOP 26 DNI I 40 GODZINNY CZAS PRACY I PROPONUJĘ 500ZL PODWYŻKI. A I ZNIEŚĆ 13TA WYPLATE I LEPIEJ DAC RENCISTOM. PAPA ELITO(http://www.nasze.fm)
stary nuczyciel
13.04.2019 08:32:29
Na autorytet się pracuje drodzy nauczyciele.Wyceniliscie swój autorytet na 1000zl. Tyle jesteś wart nauczycielu strajkujacy.
Jurek Owsiak
13.04.2019 08:31:24
Dziki kraj..
pracodawca
13.04.2019 08:07:25
@ uczitiel zacznij od siebie, może znajdziesz zatrudnienie u mnie. Tylko pamiętaj Karta Nauczyciela u mnie nie obowiązuje
W kraju w którym minimalne wynagrodzenie za pracę 2250 nauczyciele stażysta zarabiający 3000 odrzuca 450 podwyżki, nauczyciel dyplomowany zarabiający 5300 odrzuca 795 podwyżki. Znasz ten kraj ????
Popieram nauczycieli. Kto nie zna rzeczywistości szkolnej, jej codzienności wylewa tylko pomyje na ich głowę.
Dzieci nie ważne
13.04.2019 07:22:11
Czemu nie strajkowaliscie jak zamykano szkołę w Monicach?
Do PrawdziwyNauczyciel...."A kto je sprawdzi? "- nie martw się kto sprawdzi egzaminy.... strajkuja dalej. Rząd posadził sobie bez Was i egzaminy się odbyły to i poradzi sobie z ich sprawdzeniem WIDAC MOŻNA WAS ZASTĄPIĆ I NIE JESTEŚCIE DO NIEZASTAPIENIA. Miłego strajku w flustracji
AAAnkaaa
13.04.2019 01:12:15
Polecam artykuł:
Ksiądz z Lublina szczerze na temat nauczycieli. "My też nie pracujemy za powołanie"
https://mobile.natemat.pl/269797,ksiadz-z-lublina-poparl-strajk-nauczycieli-i-skrytykowal-innych-duchownych
A nasi wykształceni nauczyciele, tęgie głowy z wiedzą nie do zdobycia przez zwykłych obywateli, pamiętają może Pana Janusza Korczaka? To był pedagog...
Niestrajkujaca nauczycielka .Brawo jest Pani Wielka dobro ucznia najważniejsze tym bardziej kiedy piszą pierwszy egzamin , choć podwyżki Wam się należą co nie oznacza, że w takiej wysokości .
A jaka pensję pobiera przywódca strajkujących dlaczego nikt z nauczycieli tego nie kwestionuje .
Dla mnie żenujące jest nie dopuszczenie naszych maturzystów do matury .Ludzie co wy z nimi robicie młodzież nie radzi sobie że stresem a wy dowalacie z nawiązką.
Oglądając TVN24 jak strajkującym układają pieśni to jedno nasuwa się
Nauczyciele co robicie próby do kabaretu bo cyrk to już mamy.
uczitiel
12.04.2019 23:40:39
Ja mam propozycję do koleżanek i kolegów po fachu - złóżmy w ramach strajku wszyscy wspólnie wymówienia. Darujmy sobie walkę z bezmózgim systemem i opłaconymi socjalem rodzicami i trolami, którzy niczego nie są w stanie zrozumieć bo dostali resztki z Pańskiego Pisowskiego stołu w tym także za sianie nienawiści, w czym są wybitnymi fachowcami. Jak w szkołach zaświeci pustkami, to Ci mądrzy rodzice przyjdą za te kolosalne pensje pracować te symboliczne 18 godzin i będą użerali się z swoimi kochanymi dziećmi tylko razy 20. Przy okazji zobaczą co jeszcze robi nauczyciel przy "wsparciu" wielkiej reformatorki Zalewskiej. Niejednokrotnie zapłaczą z bezradności ale będzie za późno. My mamy wiedzę i tęgie głowy. Poradzimy sobie. Ostatecznie rodziców w nauczaniu wspomogą eksperci z PiSu - "profesorowie", "pedagodzy", "historycy", "matematycy" itd. W Sejmie i ministerstwach ich pełno. Niech wreszcie wezmą się za uczciwą pracę za którą dostaną pensję urągającą o ludzką godność i kubły pomyj na twarz. Dokąd zmierzasz Narodzie ? Tylko na to Cię stać ? Jak bardzo dałeś upodlić się i zmanipulować za plusy. Czy o taką Polskę nienawiści, wzajemnego opluwania i poniżania elity narodu walczyli nasi dziadkowie ? Polskę pozbawioną elementarnej uczciwości, w której ceny wzrastają o 50 %, a pensje o 20 % albo wcale ? PRL u schyłku też ledwo chwiał się na nogach od zniszczenia gospodarki, postępująca inflacja wypchnęła ludzi nie mających nic do stracenia na ulice. Oby to wszystko nie zakończyło się rewolucją, bo nastroje w zradykalizowanym i coraz bardziej nienawidzącym się społeczeństwie nie wróżą niczego dobrego.
"Dobra zmiana"- tylko dla nauczycieli, więcej zarobią. A gdzie dobro ucznia.
AAAnkaaa
12.04.2019 22:55:32
Na życzenie społeczeństwa, przeprowadzona została przez obecny rząd - reforma "dobra zmiana". Nauczyciele nie będą się domagać zmian w oświacie, ponieważ społeczeństwo chciało tej reformy - to ją ma. Teraz nauczyciele oczekują gratyfikacji finansowych za wdrożenie "dobrej zmiany". I słusznie. Jestem z Wami.
Trzeba sprawdzić, czy nauczycielom należą się takie wysokie pensje. Co robią przez 45 minut. A ... przecież oni przychodzą na zajęcia 10 minut po dzwonku. To nie przesada, ale szkolna rzeczywistość. Zanim sprawdzą obecność i zorientują się co było na poprzedniej lekcji... Nie dziwny się więc, że w szkole robią jedno zadanie, a do domu zadają dzieciom 10.
Mazieh
12.04.2019 22:31:36
własne uśrednione dane? Zobacz link, który podałem i sam wyciągnij wnioski. Prawda jest lepsza niż robienie ludziom z mózgów sieczki. Spójrz na plakat ze strajku o wysokości zarobków (zarobki nauczycieli zaczynają sie od 1834 zł) i odpowiedz sobie na pytanie jakie jest minimalne wynagrodzenie za pracę w 2019 r. Nie łamiesz ustaleń strajkowych?
Pewnie nie Ty jeden złamałeś ustalenia strajkowe. Każdy ma prawo do wyrażania swoich opinii, ale nie ma prawa obrażać kogokolwiek.
mam dość głupich postów
12.04.2019 22:11:10
Nauczyciele nic tutaj nie piszą, bo takie są ustalenia strajkowe, ( niestety złamałem)
Do Mazieh
12.04.2019 22:07:54
Jak Ty jesteś dobrze poinformowany. Pierwszy do oceniania innych, wyciągania wniosków na podstawie własnych uśrednionych danych. Widzisz jak oni mają dobrze. Droga przed Tobą otworem. Przy tak analitycznym umyśle i tak wielkiej wiedzy o świecie, pewnie znasz co najmniej dwa języki obce. P.S Zapomniałeś napisać coś o korepetycjach. Po prostu się wyluzuj i zmień swoje podłe życie.
Mam wrażenie, że nauczyciele komentujący tutaj zniżyli się już do tych prostaków zwykłych, niewykształciuchów tak zwanych, którzy nie potrafią walczyć o swoje i pracują za najniższą krajową. Ale po lajkach rzeczywiście widać największą aktywność w godzinach kiedy odbywa się strajk. A może ktoś podszywa się pod magistrów, pedagogów. A szacunek i godna płaca za pracę należy się KAŻDEMU człowiekowi niezależnie od wykształcenia.
Mazieh
12.04.2019 21:35:48
Bieda aż piszczy (dane z Krakowa) https://portaledukacyjny.krakow.pl/zalacznik/326992
nauczyciel stażysta 2900,20 zł
nauczyciel kontraktowy 3219,22 zł
nauczyciel mianowany 4176,29 zł
nauczyciel dyplomowany 5336,37 zł
Drodzy Nauczyciele - dosyć manipulowania opinią publiczną, dosyć postkomunistycznej oświaty - do pracy, dzieci i młodzież czekają. Aha nie ma w tych danych grosza z 15% które leżą na stole od niedzieli 7 kwietnia. To są kwoty ze stycznia. Zanim zaczniesz hejtować zobacz link i źródło danych. Miłej lektury
Konrad
12.04.2019 21:33:17
Ludzie 500 + plus biorą a nic nie robią. Do 2019-04-12 17:33:10, 500 + nie jest wliczane do dochodu nauczycieli i każdej innej osoby. Tylko znaczna część naszego społeczeństwa zrobiła sobie z tego dochód a partia rządząca głosy społeczeństwa.
rodzic
12.04.2019 21:31:42
Popieram nauczycieli. Nie było komentarzy jak strajkowali lekarze i pielęgniarki. To było dużo gorsze bo niejeden stracił życie i to było w porządku. Ludzie skąd u was tyle jadu.
niestrajkujaca nauczycielka
12.04.2019 21:27:40
Jesteśmy już po egzaminach gimnazjalnych i powiem wam, że cieszę się, że nie strajkuje, cieszę się, że mogłam razem z koleżankami, bo jest nas kilka, wesprzeć młodzież w ważnych dla nich chwilach. Niektórzy na spokojnie, bez stresu, inni lekko poddenerwowani, ale z uśmiechem na twarzy wchodzili na salę, ale wszystko poszło dobrze, młodzież ma to już za sobą i wiecie co, oni są naprawdę super! Uśmiech i słowa "dziękuję" przy wyjściu z sali utwierdzilo mnie, że stanęłam po słusznej stronie. Dla nich warto było wyjść z "towarzystwa wzajemnej adoracji" i iść za głosem własnego sumienia i mieć własne zdanie. Od poniedziałku zaczynamy egzaminy ósmych klas, powodzenia i do zobaczenia na egzaminach!
Tarcza
12.04.2019 21:19:10
@mjane n-l Postulaty zmian w oświacie? Pokażcie chociaż jeden postulat dotyczący zmian w oświacie poza Waszym korytem. Oderwaliście się od rzeczywistości, lewitujecie w kosmosie i dobrze czujecie się w tym bałaganie stworzonym przez kilka ekip rządzących. Dlaczego nie pokazaliście swojej siły kiedy likwidowano gimnazja ?
Spójrz na swój PIT za rok 2018 dodaj 15% i odpowiedz sobie czy w porównaniu z średnią płacą w gospodarce żle zarabiasz? Pamiętaj o korepetycjach, płać podatki
Kto nie popiera protestu nauczycieli, wyborcy PIS. Protest uderza w ich partie.
Nie wiem co ci nauczyciele biorą ale moj kuzyn sobie chwali. Zus ma zapłacony. Dogadał sie z dyrektorką i ma piątki wolne. W pozostałe dni pracuje 4-5h a popołudniami sprzedaje ubezpieczenia.
Powiat sieradzki
12.04.2019 20:54:49
My w Sieradzu też wstydzimy się za kuratela. (czyt. Kuratora)
Absolwentka
12.04.2019 20:21:14
Nauczyciele - szacunek dla Was za desperację i odwagę, a za nerwy Rodzice i Nauczyciele to podziękujcie wybitnym negocjatorom z rządu
Czesław Niemen
12.04.2019 20:17:29
Dziwny jest ten rząd.
PrawdziwyNauczyciel
12.04.2019 20:10:35
Rodzicu - niw martw się. Matura sie odbędzie wszędzie. Przecież nie walczymy z "naszymi dziećmi", tylko z chorym systemem i o większe uznanie dla naszej pracy. Pieniężne też. I pytanie do oburzonych - czy myślicie, że egzaminy to koniec sprawy? A kto je sprawdzi?
Powodzenia ósmoklasiści i połamania długopisów!
do nauczycielka
12.04.2019 19:41:21
Mam nadzieję, że pani nie uczy moich dzieci!! to co zgotowaliście gimnazjalistom, ośmoklasitom i planujecie zgotować maturzystom jest przepotworne! walczcie sobie ale nie kosztem dzieci!!! ja wszystko rozumiem ale jak nauczyciel, który przygotowuje dziecko w szkole kilka lat może je zwyczajnie zlekceważyć podczas ważnego dla tych młodych ludzi egzaminu :-( ja bym nie mogła spojrzeć sobie w twarz (i też mam wyższe wykształcenie i kilka podyplomówek ale chyba mam serce-tak mi się wydaje) i nieee, to nie o moje dzieci chodzi bo one są w klasie I-szej szkoły podstawowej.
rodzice
12.04.2019 19:27:23
Szacunek i podziękowania dla nauczycieli SPG SIERADZ którzy przeprowadzili egzaminy. Wdzieczni rodzice
Praca
12.04.2019 19:14:09
Prosimy o strajk od pierwszego lipca a nie w czasie egzaminow taki stres dla dzieciakòw zgotowaliście możecie być z siebie dumni
NAŁUCZYCIELE OPAMIĘTAJCIE SIĘ !!!!!
Nauczycielka
12.04.2019 18:53:51
Co złego jest w tym, że nauczyciel, osoba wykształcona, z kilkoma dyplomami oczekuje szacunku i wynagrodzenia na przyzwoitym poziomie?
Pamiętajcie, że nauczyciel to nie tylko w szkoła ale i przedszkola, świetlice, poradnie, domy dziecka. Praca od 18 do 30 godzin plus to co w domu.
Ferie, wakacje i przerwy świąteczne dotyczą tylko nauczycieli szkolnych, chociaż też obowiązują dyżury i rekrutacja....
Mamy odwagę sprzeciwić się temu co dzieje się wokół nas i dlatego strajkujemy. Jeśli wy narzekacie, że mając mgr (bądź bez wyzszego wyksztalcenia) pracujecie za najniższą krajową to świadczy tylko o was. Skoro się na to godzicie to nie narzekajcie. Jeśli wam z tym źle poprzyjcie nauczycieli i dołączcie się do strajku w waszej grupie zawodowej.
Zacznijmy działać, żeby w naszym kraju żyło się godnie!!!
Skoro są pieniądze na rozdawnictwo w formie 500+, 300+, emerytura+, na mieszkania socjalne dla rodzin, w których rodzice nie pracują, na opał dla ludzi niepracujacych, na obiady i paczki żywnościowe dla bezrobotnych to JA, osoba wykształcona i pracującą nie mam żadnych wyrzutów sumienia. Uważam, że ta podwyżka się nam należy. Tak samo jak godna płaca dla wszystkich pracujących!!!
Działamy dla naszego wspólnego dobra, nie walczmy ze sobą
P.s. też mam dzieci, akurat one wcale się nie stresują zamkniętymi przedszkolami i szkołami mimo tegorocznych egzaminów
Mazieh
12.04.2019 18:44:01
@ Mazieh Dodam tylko jedno zdanie podsumowujące mój poprzedni komentarz: Podwyżki nie załatwią sprawy a wręcz zabetonują chory postkomunistyczny system oświaty. Bierzcie 15% podwyżki i do roboty. NIE POPIERAM STRAJKUJĄCYCH NAUCZYCIELI
Kto za?
12.04.2019 18:17:13
My w Zduńskiej Woli wstydzimy się za kuratora. Dyrektor.
płatny trol
12.04.2019 17:58:48
1. Upublicznijmy ile poszło na pensje nauczycieli za 2018r i ludzie ocenią czy to mało czy dużo
2. Zwiększmy etat np 30h tygodniowo, trzeba bedzie wtedy zmniejszyć liczbę nauczycieli co spowoduje automatyczną podwyżkę pensji. Dodatkowe 2h dziennie powinno wystarczyć na rady, przygotowanie zajęć, kawę - wtedy pełen etat 40h tygodniowo i wypłaty 4tyś w górę z czystym sumieniem można dawać.
3. Kontrola poziomu nauczania, wprowadzić obiektywne narzędzia oceny nauczycieli, zwolnić wszystkich bez magistrów, tych do których rodzice latami maja obiekcje
4. zlikwidować urlop na podreperowanie zdrowia- nie rozumiem czemu nauczyciele maja płatny rok, nikt tak nie ma a ciężej ludzie pracują,
Do aga
12.04.2019 17:49:25
Kim Ty prostaczko jesteś. Trochę kultury i szacunku. Widocznie twoi znajomi preferują podobne tobie wartości. Lepiej się publicznie nie wypowiadaj, bo niewiele masz do powiedzenia.
Do brak słów
12.04.2019 17:43:49
We wrześniu 2018 dostali w marcu 2019 znów kase dostali i we wrześniu 2019 też mieli dostać.PO nie dało nic przez 3 lata i było cacy co wiecej za PO kazdy n-l musiał 2 godz tygodniowo dodatkowo pracować.
mjane n-l
12.04.2019 17:40:36
Witam. Ja jako nauczyciel nie walczę przede wszystkim o lepszą płacę. Jakoś sobie radzę. Niestety od wprowadzenia reformy p. Zalewskiej wielokrotnie próbowaliśmy przebić mur, że ta reforma to jest porażka. Rodzice podczas wywiadówek sami deklarowali, że ich dzieci siedzą po kilka godzin odrabiając materiał, a często ten rodzic siedzi z nimi i wspiera, odrabia zajęcia. Jako n-l języka angielskiego pracujący w zawodzie 8 lat odkąd pracuje "przerobiłam" 3 nowe podstawy programowe - w zaledwie 8 lat! co trochę inne wytyczne, wprowadzenia, stały monitoring. Ale czara się przelała. Likwidując gimnazjum (6lat podst.+3gimn.) program na 9 lat wcisnęli ten sam , nieokrojony program w 8 lat. Klasy 7-8 muszą realizować zakres materiału przewidziany na 9 lat. Ja jako anglista nie mam czasu na zwykłą konwersację po angielsku z dziećmi, bo muszę zmieścić się z programem gramatycznym - strona bierna, mowa zależna, okresy warunkowe... Dzieci są przemęczone, zbyt wygórowany i obszerny program sprawia, że dzieci szybko tracą chęci i motywację. Ale to nie tylko z mojego przedmiotu takie ananasy. Rodzice, my jako ostatni chcielibyśmy zrobić krzywdę Waszemu dziecku.. Na wywiadówkach oczekujecie od nas wsparcia, współpracy.. szkoda, że teraz to Wy (całe szczęście, że nie wszyscy) nie wspieracie nas. Przykre. Walczymy właśnie przede wszystkim o lepsze jutro - lepszą edukację. Proszę zapoznać się w podstawy programowe p. Zalewskiej, zgłębić temat to podyskutujemy. Niestety media wykreowały informację - że zależy nam TYLKO i wyłącznie na podwyżkach. Smutne.
Do konrada
12.04.2019 17:33:10
Nauczyciele biorą 500+ czy może zrezygnowali? Przecież to takie grosze
Widać po wpisach , że całą aktywność przenieśli do internetu Ciasteczka ipaluszki przejadły się? Byłam dziś w szkole , widziałam jak łby tylko wychylali i chowali się po kątach .Oj mocno sobie nagrabili.Rozmawiałam dziś z wieloma ludźmi, nie było zadnej osoby popierajacej nauczycieli.Aż wstyd powtarzać co onich mówili
Konrad
12.04.2019 17:19:44
Piszecie, że kasa to nie wszystko to nie bierzcie 500 + Polska nie stanie się drugą Grecją.
do oli
12.04.2019 16:55:18
ciekawy czy twoje przypuszczenia się sprawdzą.. bo może być ciężko na maturze.. albo może nie ..
Brak słów
12.04.2019 16:50:02
Ludzie, czemu Wy nie rozumiecie, że strajk nie jest przeciw Uczniom, Dzieciom. Nauczyciele domagają się pieniędzy za pracę, ale przede wszystkim godnego traktowania i poważnej, odpowiedzialnej dyskusji o zmianach w szkołach. Ten strajk nie jest polityczny, od stycznia nikt nie chciał rozmawiać z nauczycielami. DZIS jak strajk w całej Polsce, Sejm nie chce na ten temat nawet informacji.
Praca
12.04.2019 16:36:06
O swoje trzeba walczyć ale nie kosztem dzieci to nasze dzieci są waszymi zakładnikami przykład że hej
Mazieh
12.04.2019 16:30:17
Potrzeba prawdziwej, głębokiej i odważnej reformy. Takiego ustalenia płac i zasad, by do szkoły trafiali naprawdę najlepsi. By podziękować tym, którym się już nie chce, albo zwyczajnie do nauczania stracili zapał. Dziś, nawet jeśli jakiś nauczyciel jest marny i dawno już się wypaliła w nim potrzeba niesienia kaganka oświaty, jest praktycznie nieusuwalny, bo na jego miejsce i tak mało kto się garnie. Najlepsi nie zabijają się o pracę w szkole. Dziś, by uczyć, nie trzeba być wybitnym pedagogiem z zapałem i wiedzą, jak ze swoim przekazem trafić do młodych. Dziś zazwyczaj, nad czym ubolewam, wystarczy chcieć być nauczycielem. Chwaląc nauczycieli, musimy też pamiętać o tych, którzy w szkole czynią zło. Nie możemy zamykać oczu na to, że są i tacy, którzy zabijają chęć do nauki, wpędzają w poczucie winy jednych, by pokazywać, że to inni są lepsi.
Rysio
12.04.2019 16:29:39
DO PUKI RYSZARD NIE WYGRA TO BRONIARZ BEDZIE MĄCIŁ , A EDUKATORZY LICZYLI JUŻ KASĘ A TU PRZECIEŻ NI O TO.
Wstyd
12.04.2019 16:17:45
Między innymi kurator wprowadzał reformę. Jest współwinny dzisiejszej oświacie. Dzisiaj szuka wolontariuszy? Gdzie był jak wszyscy przed reformą przestrzegali. Dzisiaj dziękuje. To my nauczyciele i dyrektorzy panu dziękujemy. Ciekawe jak pan wróci do zawodu jak spadnie ze stołka. Tak jak pani Duda?
Nauczyciele opamietajcie się, kasa to nie wszystko
Rodzice
12.04.2019 15:53:38
Szykujcie taczki nie czekajcie.
Rodzice
12.04.2019 15:51:47
Obudzcie się, nie pozwólcie tak poniewierać swoimi dziećmi.Tu chodzi ich przyszłość .Jak możecie tak spokojnie czekać.Gdyby mojemu dziecku zafundowali taki stres nie darowałabym.Te trole broniarzowe siedzą i piszą te bzdury Korki są, lekcji nie ma
Do obserwatora
12.04.2019 15:31:40
Oni nie walczą o lepsza szkołę, tylko o lepszą kasę. Czy jest w postulatach strajkujących coś o szkole?
sieradzanin
12.04.2019 15:16:19
do tych wszystkich "zatroskanych" rodziców (a w rzeczywistości pewnie płatnych trolli)... nauczyciele dają zły przykład? Dają dobry przykład, że o swoje trzeba walczyć...
Obserwator
12.04.2019 15:03:01
"Takie będą Rzeczpospolite, jakie młodzieży chowanie" - cytat z klasyka. Zamiast wspierać nauczycieli w ich walce o lepszą szkołę, niektórzy piszący widzą tylko własny interes. Deforma oświaty wprowadzona przez rząd da jeszcze nie raz o sobie znać i to wcześniej niż się niektórzy spodziewają. Wystarczy poczekać do nowego roku szkolnego.
Do Maria
12.04.2019 14:59:52
A sama nie potrafisz dziecku pomóc. Mgr przed nazwiskiem po byle jakiej szkole.
Praca
12.04.2019 14:59:17
Nauczyciele niech się przygotują że jak się skończy strajk to po 8 godzin będą pracowć dziennie bo nie rodzice a oni będą nadrabiać zawalony program z dziećmi niech zobaczą jak to się pracuje 8 godzin państwo w państwie tracą w naszych oczach
rodzic
12.04.2019 14:47:04
Ja mam dość już tego strajku, moje dzieci również!!! Syn chodzi do 8 klasy, steruje się egzaminem a nauczyciele fundują mu dodatkowy stres. Wstyd nauczyciele, ładny przykład dajecie dzieciom....
Maria
12.04.2019 14:39:38
Zadałałam dzisiaj korepetytorce mojego dziecka pytanie czy strajkuje. Odpowiedziała, że tak, ale korepetycji udziela. Szkoda stracić 50zł. Ja muszę na tę godzinę pracować 4. Też mam przed nazwiskiem mgr.
Matura w LO nr 1 też będzie. To dla zainteresowanych. Dziś zadałam panu dyrektorowi pytanie, czy będzie. Był bardzo zdziwiony, że pytam. Zanim udzielił mi odpowiedzi sprawdzał w komputerze moje nazwisko. Ciekawe po co? Ja tylko chciałam wiedzieć, czy w tak bardzo ważnym momencie, ja matura, nauczyciele z taj szkoły nie powrócą się od uczniów. Nie chciałabym, żeby za 4 lata moje dziecko stało się "żywą tarczą". Nauczyciele! Zadajecie naszym dzieciom straszny ból, a jednocześnie pokazujecie jak mają się zachowywać w stosunku do was. Wszystkie chwyty dozwolone.