Do Qaz
06.04.2020 19:21:10
wy tylko widzicie nasz niski KRUS. A gdzie nasiona, a gdzie rozsady, nawozy, środki ochrony roślin, pracownicy, prąd w przechowalniach, opakowania, woda są tacy co nie płacą ale są tacy co płacą. Podatki, paliwo, Fundusz owoców i warzyw od każdej wystawionej faktury, park maszynowy. No tak ten niski KRUS. Ale nie wiem czy wiesz, że my mamy chorobowego 10zł za dzień, naszym żonom nie należy się teraz 80% wypłaty jak ma dziecko poniżej 8 roku życia i nie chodzi przez wirus do szkoły. Ze my tak samo jak Wy przy wysokim ZUSie chodzimy prywatnie do lekarzy. To po co ten wysoki ZUS? Teraz jesteście z niego zwolnieni przez 3 miesiące a my z KRUSu nie. I tu i tu są zalety i wady. Ważne, że nam rośnie za darmo bez wkładu finansowego i tylko zarabiamy. Tak teraz może drugi rok zarobimy a co będzie w kolejnych latach? Pamiętaj, że my na wsi się wyżywimy a Wam w mieście będzie trudno. My chodzimy w ubraniach wyprodukowanych przez Was, kupujemy maszyny, które Wy zrobiliście, Wy nam w mieście sprzedajecie. Koło się zatacza. Po co te głupie komentarze, ze rolnik to prawie złodziej i oszust?
Do qaz
06.04.2020 16:28:47
A sflustrowany mieszczuch jak zwykle o całe zło tego świata oskarża rolników. Brawo Ty. Po tegorocznej suszy i załamaniu gospodarczym na całym świecie na pewno zapłacisz więcej
Dlaczego 100% marży ZUS od pracownika ok 1430 zł plus wypłata dla niego, podatki za sklep, prąd i wiele innych obciążeń finansowych więc sklep musi z tych 1,70 zł co mieć zysku i wyjdzie mu pewnie 20 groszy od kilograma. Banany muszą przypłynąć z Ameryki południowej i to są dopiero koszty a cena tych bananów w promocji 2,50 Producenci warzyw lali hektolitry wody na pola bo susza za tą wodę nie płacą a jeszcze odszkodowanie weźmie za suszę i warzywa drogo sprzeda.
Do qaz
06.04.2020 00:32:14
Ja Ci odpowiem. Cena jabłka u producenta sadownika to max w hurcie 1.70 zł/ kg. Czemu płacisz 3,50 zł ? Pytaj pośredników, markety, handlarzy czemu narzucają 100 % marży.
Mateusz
05.04.2020 21:11:39
Róbcie tak dalej. Nie zdajecie sobie sprawy co może wyrządzić wirus który nie będzie miał kontroli. A ja wiem. Zobaczycie ludzie na jesieni co to dopiero strach.. Poza tym udowodnione jest naukowo, mimo że ludzkość przeszła przez kilkanaście giga pandemii nigdy nie nauczy się rozumu. Bo zawsze ma swoje zdanie kiedy właśnie nie trzeba. Rzad was nie straszy. Ludzie, rząd was uspokaja!
Biegacz
05.04.2020 19:21:13
Basia mam prywatny las, możesz ze mną jechać biegać.. Chcesz nr.?,
basia
05.04.2020 18:03:01
Ja juz sama nie wiem ..to mozna isc w laki pobiegac?
Seniorzy rzadko przestrzegają przepisów. Nie boją się wirusa bo jak to mówią swoje już przeżyli
@superhenio
05.04.2020 16:52:12
Byłem wczoraj po ziemniaki - o fajnie , ja też lubię ziemniaki.
Masakra- to znaczy w jakim sensie? . Ceny z kosmosu - to znaczy po ile te ziemniaki???? i pełno emerytek- a co zabronione emerytkom chodzić na targ - w czasie gdy superhenio wybrał się po pyry? Nie można spokojnie kupić, bo zachodzą z jednego boku, albo z drugiego - jasne powinny ustępować miejsca superheniowi., doradzę też podejdź z jednego lub drugiego boku Gadają i zwyczajnie przeszkadzają- wrażliwy jesteś, o zakazie milczenia nie słyszałem , ale może jestem niedoinformowany. Za nic mają wszelkie przepisy- to znaczy jakie , szanowny znawco wszelkich przepisów. Powinien tam stać policjant przez cały dzień, a nie łazić gdzieś nad rzeką. - Jak zostaniesz komendantem policji , to będziesz decydował o pracy policjantów, Kilka mandatów po 5 stówek. Poszłaby fama i sytuacja opanowana- to znaczy 500, na podstawie paragrafu.....czy po Twoim uważaniu? Druga sprawa,to ceny. Teraz jest chyba najlepszy czas na tych pseudo rolników-spekulantów.Siedzą na krusach. Mają marże kosmiczne i nie płacą podatków. Tylko im płacić i dawać. Zdecydowanie lepiej chodzić do sklepów i starać się kupować polskie produkty. - czyżby do pracy w służbach policyjnych albo skarbowych nie przyjęli i stad taka frustracja???? Tak z ciekawości - z czego żyjesz. Może też się ponabijamy z wartości Twojej pracy?(http://www.nasze.fm)
Jak to jest, że polskie jabłka są droższe od bananów, jak to jest, że polskie ziemniaki są droższe od francuskich? Opowie ktoś na to pytanie?
Ochroniarze supermarketów nie wpuszczają Coronowirusów. Są uzbrojeni we WC Picker.
Do młodych, nerwowych: - seniorka na zakupach, żeby tym młodym obiadek ugotować... Więc po co te nerwy?
superhenio
05.04.2020 13:17:53
Byłem wczoraj po ziemniaki. Masakra. Ceny z kosmosu i pełno emerytek. Nie można spokojnie kupić, bo zachodzą z jednego boku, albo z drugiego.Gadają i zwyczajnie przeszkadzają. Za nic mają wszelkie przepisy. Powinien tam stać policjant przez cały dzień, a nie łazić gdzieś nad rzeką. Kilka mandatów po 5 stówek. Poszłaby fama i sytuacja opanowana. Druga sprawa,to ceny. Teraz jest chyba najlepszy czas na tych pseudo rolników-spekulantów.Siedzą na krusach. Mają marże kosmiczne i nie płacą podatków. Tylko im płacić i dawać. Zdecydowanie lepiej chodzić do sklepów i starać się kupować polskie produkty.
Niech się sygnalistka sobą zajmie, a nie sieje niepotrzebnie panikę.
Wyjście awaryjne
05.04.2020 12:01:53
A jak wyglądały statystyki sprzed wybuchu epidemii ? Jaka śmiertelność 65+ ? Nowotwory i inne we wszystkich grupach wiekowych ? Może jakieś słupki, wykresy, zestawienia...
Renata
05.04.2020 11:28:00
To nie jest tak do konca sprawiedliwy obraz tego co sie dzieje na sieradzkim ryneczku.Pani zrobila zdjecie z takiej pozycji ze objela 3 stanowiska handlowe.sluzby odpowiedzialne za przestrzeganie norm sa na miejscu i pionuja aby bylo bezpiecznie zarowno dla kupujacych i sprzedajacych..
do "o co biega?"
05.04.2020 10:23:46
Jeśli dotrwasz do emerytury zapewne też będziesz chodził na ryneczek po 1 kg jabłek i po to by z kimś zagadać. Dla wielu starszych osób wyjście po zakupy są pretekstem by z kimś żywym zamienić kilka słów.
Powoli widać że ludzie mają dosyć. Wielki szum i sensacja minęła. Zaczynają się przyzwyczajać do sytuacji. Jeszcze chwila i wszystko wróci do normy. Strajki, Protesty, Polityczne spory itd
Do Wat
05.04.2020 09:47:37
Co Ty piszesz człowieku tylko 60tys zmarło a liczysz cały świat a czy wszyscy już się zarazili?
Pewnie nieoficjalnie tych co zachorowali jest kilka razy wiecej niż oficjalne 1,3mln ale jak Ty te liczy chcesz porównać?
Poczekaj z rok może 1,5 roku jak wirusem zarazi się większość ludzi na świecie i wtedy licz ofiary i porównuj do ogółu ludność i świata.
Dodaj do tego ,że wirus chyba zamiast slabnac staje się coraz bardziej zjadliwy a ofiary smiertelne coraz mlodsze juz trafiaja sie dzieci.
piszecie emeryci to ,emeryci tamto... Nie ważne czy ktoś jest emerytem, zachowanie nie zalezy od wieku. Mam kolezanke , która juz jako bardzo młoda osoba była bardzo niezdecydowana i upierdliwa i dzisiaj bedąc na emeryturze taka pozostała. Rozejrzyjcie sie młodzi wokół siebie i ocencie czy nie mam racji
Do Wat
05.04.2020 09:02:31
Taki mały procent ze względu na podjęte kroki i izolacje. Bez tych działań doszło by do 30% lub więcej.
Obudźcie się. Mamy do czynienia z bronią biologiczną, specjalne opuźnienie objawów do 7 dni w celu infekcji jak największej liczby osób. Tak działają nawet najprostsze trutki na szczury.
Nawet osoby w młodym wieku potrzebują czasami respiratora, i nikt cię nie zapewni że dla ciebie starczy.
A czy przejdziesz chorobę czy umrzesz rozstrzyga się w całkowitej izolacji bez możliwości pożegnania się z bliskimi osobami. Każdy ma 50%szans na przeżycie, i nie porównujcie tego do grypy bo grypa nie zabija tylko powikłania po niej.
Papa Smerf
05.04.2020 08:08:01
Odstęp 1,5 metra trudno zachować jak taki wąski ryneczek zbudowali. Myślę że taki odstęp ma zastosowanie gdy chce się z kimś mówić. Nawet w markecie nie da się ominąć innych zachowując taki dystans. Jak muszę kogoś wyminąć - po prostu nie mówię nic w jego stronę.
Ferdek
04.04.2020 22:42:24
Jutro idę na bazar po koronawirusa.. Ciekawe jakie ceny, może potanieje w końcu..? Pieprzycie takie dyrdymały ze mnie już się udzieliło.. Ech.
Góral
04.04.2020 21:37:16
Oj coś się Wam moi drodzy poprzestawiało w główkach. I WY za chwilę będziecie 65+ i co wtedy ???? A nie wiadomo co przyniesie WAM przyszłość.
Ferdek
04.04.2020 21:17:00
EEE no widzę zachowana odległość między gostkami.... witki opadają Halinka! Robić zakupy to każdy by chciał ale 10ego to nie bydzie chyba komu głosować!!!
Wicek
04.04.2020 20:32:46
Ludzie opamiętajcie się. Chleb z prywatnej piekarni (zielony ryneczek) jest smaczny cały tydzień, kiełbasę można obsuszyć,masło, ser i wiele innych produktów zachowuje długo świeżość. Mleko można kupić w proszku jogurty i przetwory, owoce i warzywa w/g zapotrzebowania na cały tydzień. I czego więcej potrzeba? Alkohol i piwo jak ktoś pije można kupić na zapas . Wychodzę na zakupy raz w tygodniu i to mi wystarcza. Towarzystwa mi nie potrzeba a jak spotkam znajomego to 2 metry część część co słychać zadzwoń jak chcesz pogadać. Zdrówka życze
stach
04.04.2020 20:13:14
Żadna masakra, tylko młodzi ludzie nie kupują na bazarach i targowiskach, warzywa wolą z pierwszej ręki z marketu, pięknie ułożone i przygotowane do kupna, a przy okazji za jednym zamachem, jednym wyjściem z domu kupią pozostałe potrzebne produkty i... do domu.
Z 7,6 miliarda ludzi na świecie zmarło na koronawirus ok. 60000. Ile to procent? Czy warto było wprowadzać takie restrykcje, kosztem krachu gospodarczego? Myślę, że kiedy epidemia wygaśnie więcej osób umrze z rozpaczy, biedy, samobójstw, zabójstw,-które będą skutkiem zapaści gospodarczej. A ile osób zubożeje. Myślę, że niepotrzebne były aż takie obostrzenia. A stosunki międzyludzkie będą w najbliższych miesiącach fatalne. Każdy na każdego patrzy wilkiem. A co niektórzy jak by mieli dostęp do broni to wybili by te osoby co mają odwagę na dwór wyjść. Straszne to. Dużo zdrowia wszystkim.
Werka
04.04.2020 19:31:11
Może by raj jeszcze młodzi, w średnim wieku i starsi przestali wyrzucać zuzyte rękawiczki gdzie popadnie. Bo niedługo Sieradz i nie tylko upatrzony będzie psimi kupami i jednorazowo zowymi rękawiczkami. Pomyślcie o tych, ktorzy muszą to posprzątać.
do "Caro"
04.04.2020 19:30:22
cyt:"Jak widać na załączonym zdjęciu towarzystwo 65+. Masakra" Zapytam Cię dlaczego masakra, że w widać ludzi 65+ ? może w kolejce po zakupy stoi ktoś z twojej rodziny komu powinieneś pomóc, a tymczasem grzejesz d... w domu siedząc przed monitorem? A może rozejrzyj się w sąsiedztwie by zaoferować pomoc komuś w wieku 65+ i wtedy nie będzie ..... masakry. Zdrowia życzę
obserwator
04.04.2020 19:26:50
Niestety seniorzy w czasie epidemi mają wszystko w głębokim powarzaniu wiecznie ich pełno w sklepach mają byc zakupy robione szybko a im się nie śpieszy bo gdzie ,ale do kasy to najlepiej ich przepuścić żeby byli pierwsi, poprostu żenada. I gdzie jest wtedy policja i straż miejska , podobno mamy zostac w domu.
do na logike
04.04.2020 18:38:26
Teraz zakupy robię szybciej niż przed wirusem. Oznaczać to może, że ludzie nie potrzebowalio tyle jedzenia i je wyrzucali.
śpieszą się wydać trzynastkę
tycjan
04.04.2020 17:59:48
memento mori,,,,
kierowca PKS
04.04.2020 16:51:57
Niestety starsi sa roszczeniowi wladczy mlodzi bardzo grzeczni przynajmniej wiekszosc Tak jest w komunikacjach miejskich
na logikę
04.04.2020 16:51:34
Najpierw wyśmiewaliście tych , którzy na poczatku tej zawieruchy , wykupywali co się dało ze sklepów. Teraz ci wyśmiewani mają zapasy , a Wy stoicie godzine na zimnie , wietrze albo deszczu pod sklepem , warczycie na siebie , i podejrzliwie patrzycie - bo każdy może być śmiertelnym zagrozeniem. Pomoc psychologiczna potrzebna od zaraz.
@Pawlo
04.04.2020 16:47:54
Polskie sklepiki padną - bo klienci zostali w domach. Za to zagraniczne sieci handlowe mają się znakomicie.
sukces ewolucji
04.04.2020 16:46:23
No dobrze dystans 2m - no to prosze o instrukcję jak sie wyminąć na chodniku o szerokości 1,5 m albo na klatce schodowej?!??? Za to do lasu wstep wzbroniony.
Zapolice
04.04.2020 16:35:43
Ot maja tam EMERYTEN PARTY !!!
Pawlo
04.04.2020 16:34:46
Dodają do poprzedniego wywodu ; Zastanówmy się w ciągu miesiąca raptem 80 zgonów na 40 milionowe społeczeństwo gdzie tu logika?. Na drogach ginie więcej a jeździć nie zabraniają
Pawlo
04.04.2020 16:16:29
Ludzie , opamiętajcie się, Firmy , sklepy , bazary muszą być otwarte tą są jedyne źródła utrzymania jak tak dalej będziecie wszyscy wymyślać za ok. miesiąca zaczną się rozboje i kradzieże emerycie się nie martwią bo mają swoje stałe źródełko. Wszystko powinno wrócić do normalnego funkcjonowania, 95% ofiar śmiertelnych to są ludzie 65+ jako oni mają to gdzieś to czym my się martwimy.
o co biega?
04.04.2020 16:02:02
No to naród ma nowego wroga - EMERYTA, co to po kilka jabłek na targ poszedł. Poszedł - bo mu wolno.
Fan do 123
04.04.2020 15:41:24
Masz rację. Rano jadę do pracy i 20 min czekam przed piekarnią bo najpierw muszą zrobić zakupy emeryci i bezrobotni.
gosc1
04.04.2020 15:31:55
Ludzie nie denerwujcie się tak bo jak was wirus nie zabije to zawał.. Nie wiadomo co gorsze.
bravo
04.04.2020 14:54:35
Bravo sygnaliści - to wasz czas!
Rocky
04.04.2020 14:46:05
W małych miejscowościach praktycznie nikt nie przestrzega zakazów niestety :/ prawda jest taka, że najmniej przestrzegają tych zasad osoby starsze i to jest najbardziej przykre
Emerytka
04.04.2020 14:42:40
Nie jestem najmłodszą osobą lecz zgadzam się z niektórymi komentarzami. Wiele starszych osób uważa się za niezniszczalnych. Szafują nie tylko swoim zdrowiem i tym samym zdrowiem najbliższych, rodziny, sąsiadów. Lekceważą stosowanie się do aktualnych zaleceń i w ogóle są..... niereformowalni. Wczoraj przelotem byłam na ryneczku. Miałam okazję obserwować jak ludzie "pakują się" wręcz na siebie, a na prośby o odsunięcie się reagują 2oburzeniem. Co ciekawe, zalecenia o zachowanie odległości przestrzegają najczęściej młodsi. Pomysł godzin dla seniora pewnie był słuszny, ale czy tak do końca trafiony? Nie jestem o tym przekonana i najbliższe, przedświąteczne dni pokażą czy się sprawdzi. Jest i druga strona medalu: samotnym seniorom oferowana jest pomoc, lecz starsi ludzie nieczęsto o nią proszą. Powodów jest wiele. Najczęściej jest to obawa przed absorbowaniem innych swoją osobą, sprawianiem kłopotu, zabieraniem czasu i obarczaniem innych własnymi problemami dnia codziennego. Akcje polegające na niesieniu pomocy starszym pięknie wyglądają w spotach telewizyjnych. Wielu ludzi pomaga starszym sąsiadom lecz często ci starsi nie mogą liczyć na wsparcie swoich bliskich. Bywa i tak.
Mimo to róbmy swoje i pomimo pogarszającej się sytuacji cieszmy się z każdego dnia. Dodam bhp święta to okazja do rodzinnych spotkań i wyjazdów. Moim zdaniem nadchodzące święta powinniśmy spędzić w domach w jak najmniejszym gronie. Kiedy będzie dużo spotkań możemy nie dotrwać kolejnego świętowania. Zdrowia życzę wszystkim. Pozdrawiam
do si
04.04.2020 14:39:57
mlodych trzeba zamykac bo to co sie obserwuje co robia na osiedlach masakara mysla ze sa bogami
Seniorów widać dziś we wszystkich kolejkach od 6.00 rano, więc czemu na ryneczku miałoby być inaczej. Wróciła sytuacja jaką dobrze znają z PRLu z młodych lat, wszędzie kolejki, no to robią zapasy na zasadzie kto pierwszy ten lepszy, bo dla nich zabraknie. Zresztą co się dziwicie, oni w tygodniu jak jest mniejszy ruch są najbardziej zapracowaną grupą społeczną...
Mieszkanka
04.04.2020 14:37:25
Bardzo dobrze nich robią zakupy to jest powietrze nie sklepy brawo na spacer i zakupy wolno wyjść
lilka
04.04.2020 14:23:00
i tak jest dzień w dzień potrzeba czy nie …..ale z domu trzeba wyjść na pogaduchy.Czy naprawdę zakupy trzeba robić dzień w dzień...Pan miał w reklamówce trzy jabłka a chodził po ryneczku dobre pół godziny
Straż Miejska to się sama boi wyjść. Po co oni są?
Do Bzyk
04.04.2020 14:11:44
Nie chodzi o to czy była to ich godz czy nie ale przyjrzyj się dokładnie tam "wisi" człowiek na czlowieku a gdzie 2 metry odstępy?.
Gdybym tam był dostali by taki opeer ,że kapcie z nóg by im pospadaly.
Dziś w Aldim gdzie są 3 kasy (9 osob) godz 8.00 starsza pani pcha się bez kolejki ,mało tego gdy na nią inni wsiedli,ze tez czekaja na wejscie i prosze dwa metry odstepu od człowieka ,ona mówi co Ci ludzie tacy nerwowi się zrobili to ja jej mówię to dlatego ,żeby Pani przeżyła, ja raczej nie umrę młody jestem ale Panią jeśli jestem zarazony bezobjawowo zabije,chce Pani już umierać.Zmyla się.
Emeryci do bogatych nie należą ale jakby im wlepili mandaty choćby po skromne 100-200zl ,nauczyloby ich to rozsądku.
A gdzie Policja może by się nauczyli ze mają siedzieć w domach czy mają po co czy nie to chodzą
A może to godzina 10-12 co się czepiacie? Ich czas to jest.
Młodych uwiązano w domach a cały geriatryk hasa po mieście. Niedorzeczne jest to, że młodzi kiszą się w domu by Ich chronić a oni maja to głęboko w du^&e.
starsi ludzie mysla ze sa niesmiertelni....
Sluchaczka
04.04.2020 13:07:45
Nie tylko na bazarze nie przestrzegają na wioskach w sklepach tez nie są przestrzegane zasady wprowadzone przez ministerstwa
Koronowirus wyleczył ludzi starszych z wielu chorób.
Gringo
04.04.2020 12:54:30
Zastanawia mnie średnia wieku osób uwiecznionych na powyższym zdjęciu.... :)
Jak widać na załączonym zdjęciu towarzystwo 65+. Masakra