strzałka do góry
13.01.2023 15:18:02
Zduńska Wola

TAK dla In vitro - akcja zbierania podpisów w Zduńskiej Woli

TAK dla In vitro! In vitro to Ludzie! - to hasło projektu ustawy obywatelskiej, która żeby mogła trafić pod obrady sejmu, musi podpisać się pod nią 100 tys. obywateli. Podpisy pod tą inicjatywą jutro, 14 stycznia, zbierane będą w Zduńskiej Woli.

(fot. nasze.fm)

Założeniem obywatelskiej ustawy "TAK dla In vitro" jest przeznaczenie środków na politykę zdrowotną w obszarze leczenia niepłodności, w tym finansowanie procedur medycznych wspomaganej prokreacji, między innymi in vitro. Ma być to co najmniej 500 milionów złotych rocznie.

Na sobotę w Zduńskiej Woli została zaplanowana szeroko zakrojona akcja zbierania podpisów pod projektem ustawy.

- Podpisy będą zbierane pod wszystkimi wielkimi marketami przy ul. Łaskiej, Getta Żydowskiego czy na osiedlu Południe. Będziemy również na ryneczku przy ul. Osmolińskiej oraz w Karsznicach. Serdecznie zapraszamy. Jest to bardzo ważny temat. Chcemy, żeby wszystkie place zabaw, które są w Zduńskiej Woli, z roku na rok były wypełnione dziećmi, a ich uśmiech wynagradzał nam wszystko, ten czasem szary nasz świat - podkreśla Paulina Przytuła, jedna z organizatorek akcji i dodaje, że podpisy zbierane będą w godz. 9:00-13:00.

Więcej o inicjatywie "TAK dla In vitro" można przeczytać na stronie: https://www.takdlainvitro.pl/

ws
Komentarzy: 73

Komentarze

Obcy 17.01.2023 13:23:26
Grać bałwanem czy Nim być,czy się szczepić a później tylko iv.
-.- do realistka 16.01.2023 22:09:04
Czy kliniki państwowe nie mogą przeprowadzać tych zabiegów? Czyja to wina jeżeli tego nie robią? (Chętnie usłyszę kogoś kto ma jakieś sprawdzone źródła i je poda czy tylko to są kliniki prywatne). Druga sprawa moralnie wątpliwe? Nieetyczne? Jakiś argument takiej tezy? Co w nich niemoralnego? I też poproszę o jakieś źródło niż gadanie co ślina przyniesie na język. Nie leczy bezpłodności? Może chodzi o niepłodność? Dla prywatnych celów? Czy socjale jak dodatki dla rodzin, dawanie mieszkań, dopłaty do czegokolwiek nie są kierowane do prywatnych osób? Zgadzam się, że nie powinno w tym być polityki, tylko jak chodzi o politykę to kilka lat temu pieniądze, które mogły zostać przeznaczone na leczenie dzieci zostały przekazane na państwową telewizję. I szczerze mówiąc wtrącanie tematu aborcji do in vitro jest obrzydliwe i wątpliwie moralnie.
realistka 16.01.2023 21:15:13
Pytanie - Dlaczego z Naszego Wspólnego budżetu mają być finansowane moralnie wątpliwe i nieetyczne Sztuczne Zabiegi dla Prywatnych Celów i realizowane TYLKO w Prywatnych klinikach, gdzie Kasta lekarzy PO PROSTU ZARABIA na tych zabiegach :-(! I nie Kłamcie, że to ... ,,leczenie" Bezpłodności, bo NIC nie leczy, a TYLKO pozwala zarabiać PRYWATNYM klinikom i lekarzom... Tego BIZNESU, który ma bardzo duże ... wparcie medialne :-(! Podobnie ... jak Prywatne aborcje !!! Jest dużo więcej Potrzeb Leczenia ... również Dzieci i nie powinno się uszczuplać Zawsze za małego budżetu NFZ dla PRYWATY i BIZNESU oraz ... modnego celu polityczno-medialnego :-(!!! Wiem, że To Zaboli niektórych... ale mówmy o Faktach i ... Konkretnych Pieniądzach :-(!!!
Zdw 16.01.2023 16:53:52
Ja tu widzę kilkoro radnych i to takich decyzyjnych. Co zrobili by w Stworzyć zdunskowolki program wspierania in vitro? Zamiast lansowac się na ulicach niech zagłosują za finansowaniem in vitro! Czy w zduni nie ma dziennikarzy, którzy by wywarło nacisk na Radę Miasta!!!
xd 16.01.2023 12:42:35
mi się wydaje, że blond jola, ziółek i pawłowska to spece od wszystkiego- czyli kabaret zduńskowolski,
przecież można 16.01.2023 11:21:55
Dlaczego UM w Zduńskiej Woli nie stworzył ankietki na temat in vitro? W razie zainteresowania wprowadza do budżetu na 2023 i finansuje mieszkańcom. To takie proste, niektóre samorządy tak robią, ale u nas lepiej wołać kasę gdzie indziej.
-.- 16.01.2023 08:30:31
I to kolejny punkt którego nie rozumiem. Przyczepienie się do funduszy. Jak ktoś pisał wcześniej o weryfikowaniu zarobków czy ktoś utrzyma potomka to rozumiem, że też uważa że kraj powinien badać zarobki wszystkich rodziców i na danym pułapie zabierać im dzieci bo ich nie utrzymają? W końcu należałoby się wszystkich traktować równo. Tak przy okazji jak ok. 10 tysięcy jest małą sumą łatwą do uzbierania to rozumiem że 500 zł, które jest około 5% wyżej wymienionej wartości to jest to groszowa sprawa i program 500+ nie jest potrzebny, bo to kieszonkowe dla przedszkolaka. Poza tym in vitro to nie jest wyrwanie zęba i pary starają się wcześniej przez lata. Może wydali już sporą sumę na różne leki, badania i lekarzy specjalistów? Może dochodzą do wszystkiego jeszcze inne czynniki o których zwykły Kowalski sprzed krzesła nie ma pojęcia, bo nawet nie chciało mi się zagłębić w problem? Kto wie. Jak chodzi o ilość kobiet to tutaj powinno brać się pod uwagę pary. Nie tylko kobiety mogą mieć problem.
Do -.- 16.01.2023 07:32:32
Tu nikt nie jest przeciwko in vitro. Ja się dziwię że ktoś kto chce mieć dziecko, nie potrafi uskladac okolo 10 tys zł na to, tylko państwo musi mu za to płacić. Bo jeśli ktoś nie ma takiej sumy to skąd weźmie na utrzymanie dziecka ? To chyba naprawdę ktoś bardzo biedny musi być że nie potrafi odłożyć parę tysiecy. Chcecie by było dofinansowywane jakby to nie wiem jakie wielkie koszty były. A potem co ? Niech sobie radzą ? Przecież większość z was krzyczy zabrać socjal ? To dać pieniądze na in vitro ale socjal zabrac. Taki rok myślenia ma opozycja dzisiejsza i ich wyborcy. Ciekawe ile w rzeczywistości kobiet nie może mieć dzieci i czy in vitro nie jest grą polityczna.
Kinga 15.01.2023 19:41:18
Dobra inicjatywa, popieram
Kuba 15.01.2023 16:02:07
Do Tak tak. A ty uważasz, że babulinki to tylko do rad nadzorczych Orlenu i innych za 150 tysi. A te co walczą o wolność dla młodego pokolenia to są be...Zastanów się zanim coś napiszesz
-.- 15.01.2023 15:18:18
Proszę nie mieszać do worka wszystkiego co przychodzi do głowy. In vitro to nie aborcja tak samo jak trumna to nie respirator. Inne tematy jak aborcja, eutanazja, 14stki, 15stki, mieszanie wiary z prawem to zupełnie inne tematy.
-.- 15.01.2023 15:14:16
Może powinna powstać taka ankieta w której każdy wybierze na co chce by szły jego składki. Oczywiście w ten sposób każdy podatnik nie miał by możliwości pomocy z strony państwa na to na co się nie zgadza. Ciekawe jakby szybko wiele osób pozmieniało swoje zdanie i jakby niektóre socjale zmalały.
Przestańcie 15.01.2023 14:58:53
Wszystko krytykować a zacznijmy się szanować ludziska i będzie dobrze.
lala 15.01.2023 14:18:00
Faszystami są ludzie którzy każą się składać innym przymusowo. To są faszole. BTW, dlaczego chętni na in vitro nie mogą założyć zrzutki samodzielnie? Dlaczego państwo i samorządy mają ich w tym wyręczać?
Bob 15.01.2023 13:33:27
Test przed wyborami szukają paliwa poparcia na którym można wygrać wybory albo zasiać społeczny ferment potem to wiadomo jak traktują głupich którzy oddają na nich głos.
Do -.- do tak tak 15.01.2023 12:04:57
"Lepsze życie dla swojego potomstwa". Aborcja na życzenie , in vitro , eutanazja , LGBT, seks edukacja. To jest lepsze życie ? Do czego to doprowadzi ?
Babulinka 15.01.2023 11:08:29
Jak to co ? Chcemy zostaćw końcu babciami do diabła!!
-.- do tak tak 15.01.2023 10:38:46
Większość babulinek? Podaj mi proszę ile widzisz na zdjęciu starszych pań (banulinka to chyba będzie wiek jakoś 60-65+?), oraz sumę wszystkich widocznych osób. A może o innym zdjęciu mówisz? Poza tym czy starsza osoba nie może iść starać się o lepsze warunki życia dla swojego potomstwa? Tak wiem, że to dla wielu może wydawać się dziwne, może znają tylko takie starsze osoby, które myślą tylko o swoich potrzebach.
Tak tak 15.01.2023 10:01:32
Co większość Babulinek na zdjęciach tam robi. Czyżby czekały na okazję ?
Muniek 15.01.2023 08:36:54
Połóż pistolet na stół i uprzedzenia wyrzuć w kąt, na całym świecie są faszyści...Tylko nie mów, że nienawidzisz..Nie wszystkich możesz zabić, to niemożliwe uwierz mi.
Hubert 15.01.2023 08:13:42
Bogu, Ojcu i Synowi, dołóżcie też sąsiadowi. Taka modlitwa Polaka.
Imwszystko 15.01.2023 07:24:42
Urząd powinien sprawdzać warunki i dochody rodziców którzy decydują się na in vitro. Nie może być tak że ludzie ci nie potrafią uskladac 8 tys na in vitro i chcą mieć to dziecko. Nie porównywać choroby . Bo choroba to choroba. Każdy się leczy. Każdy płaci składki. Nie jestem przeciw in vitro. Ale mówienie że " ja chcę mieć dziecko i państwo powinno mi dać na to pieniądze bo ja chcę mieć dziecko i już " , jest egoistyczne bo to jest mały człowiek mała istota. " Chce in vitro bo chcę mieć dziecko i już " .
Henryk 15.01.2023 07:11:54
Wspieram tę akcję PO ale intencje organizatorów w przedmiocie wsparcia invitro nie napawają mnie optymizmem. Wiele już miast rzadzonych przez KO i Lewicę uruchomiło ten program, natomiast nasze miasto zrobiło niewiele wiadomo tym zakresie. Głęboko wierzę, że po wygranych wyborach parlamentarnych wiele się w Polsce zmieni i wszystko tym zakresie.
lala 15.01.2023 01:44:29
Aaaaaa, jak dla pani Pawłowskiej to chętnie się dorzucę! Jeszcze zasponsoruję wyprawkę i będę łożyć co miesiąc na bąbelka... A nie... sorry. Przecież już się na to składam BUAHAHAHAHAHA
Rozumny 15.01.2023 01:12:03
Kacza partia nakazała finansowanie polskich i ukraińskich bombelkow wraz z ich dziadkami.Nikt nie pytał się mnie o zdanie.Nie mam ochoty finansować kolejnych,bo już ledwie zipie a tu ZUS lupie podatnika aż wióry lecą.Nie stać mnie na spełnianie marzeń innych. Są dzieci niechciane.Nimi trzeba się zaopiekować.
Tomek F. 14.01.2023 23:00:39
Tak dla In vitro! Popieram
do janek 14.01.2023 22:25:22
coś ci się chłopie pomerdało- misiewicze są ulubieńcami hołubionymi w partii obecnie rządzącej /na nasze nieszczęście/.. antoni lubił co rusz przygruchać sobie takiego chłopczynę..
-.- 14.01.2023 21:05:10
No proszę, teraz już jest, że to zachcianki 40+ latków. Tak naprawdę to to już emeryci są i mają zachciankę, a ich nie stać. Bo przecież para po kilku latach starań musi mieć na oewno 40+ lat. Nie 25, nie 30 tylko 40+. Poza tym choroba to choroba, jeżeli mnie nie dotyczy cukrzyca, tarczyca... Może jeszcze alkoholizm i inne uzależnienia to czemu mam płacić komuś na jego zdrowie jak może sam opłacać swoje leczenie. Idąc dalej tym rozumowaniem podatków "nie chce by wydane były na to bo mnie to nie dotyczy" to dlaczego idą pieniądze na 500+ z podatków pracujących osób nie posiadających dzieci, albo idą podatki na TVP osób, które nie posiadają telewizora.
Do do Marta 14.01.2023 20:30:18
I znowu stereotypy... Proszę o fakty,a nie gdzieś usłyszane mądrości ;) pozdrawiam
do wiktor 14.01.2023 20:26:24
naprotechnologia leczy bezpłodność ale nie każdego można wyleczyć, proste?
Do Marta i innych. 14.01.2023 20:23:41
Jeśli kogoś nie stać na in vitro to na utrzymanie dziecka będzie go stać ? Koszt ten to od 7 do 10 tys . To nie jest duża suma. Dziecko nie jest rzeczą . I choroba czy przeszczep to nie żadne porównanie. Jarek miał rację. Dużo kobiet dziś pije pali. Decydują się w późnym wieku na dziecko a potem zdziwienie bo zajść w ciążę nie mogą.
do marta 14.01.2023 19:59:22
cukrzyca zagraża życiu, brak dziecka nie, widzisz różnicę? dlatego finansowanie metod ratujących życie ma sens, a spełnianie zachcianek 40+ latkom, którzy przeczekali swoją szansę na dziecko, nie ma sensu, to był ich wybór, ich poglądy, więc dlaczego ma być moja kasa?
Marta 14.01.2023 19:29:38
A i jeszcze do osoby, która uważa,że w procedurze in vitro kupuje się komórki rozrodcze... Skąd wy bierzecie tą wiedzę??? Czekam tylko na stwierdzenie,że in vitro robią sobie homoseksualiści... Czy naprawdę nie możecie uwierzyć,że do procedury on vitro podchodzą w znacznej większości pary heteroseksualne, które mają własne komórki i własne plemniki?
Marta 14.01.2023 19:26:08
A dlaczego ja mam że swoich pieniędzy finansować leczenie cukrzyków, chorych na choroby serca, alkoholików i innych chorób, które mnie nie dotyczą (zgodnie z logiką wielu osób,które tutaj się wypowiadają)? A do Pani, która się wypowiadała o adopcji. Chyba ma Pani jakieś żale do osób, które adoptowały i oddały dzieci, więc proszę je kierować do odpowiednich osób. Lecząc się wiele lat z powodu niepłodności ( nie bezpłodności) uważam,że pary powinny być leczone adekwatnie do swoich problemów i tak samo jak jest finansowana naprotechnologia dla par, którym może pomóc, tak samo powinno być finansowane in vitro dla par, które nie mogą mieć dzieci. I to jest wybór każdej pary czy chce adoptować - zmuszajcie ludzi do adopcji to będą dzieci oddawane i doskonale o tym więcej. Poza tym dajcie żyć każdemu. A w związku z tym,że niepłodność jest choroba to dajcie ludziom leczyć chorobę,a nie zabraniajcie. Ciekawe czy chorym na raka też powiecie,że Big tak chciał i po co się leczy?
do do -, - 14.01.2023 19:09:14
Nie masz racji, nie koniecznie trzeba pobierać komórki od obcego dawcy.
lewica 14.01.2023 19:02:45
jeśli kobieta popiera lewice i czeka na dziecko do 35 roku życia później się okazuje, że nie może mieć dziecka to nie jest wina państwa tylko jej, że uwierzyła w takie poglądy, ile 20-sto latek ma problem z zajściem w ciąże?
-.- 14.01.2023 17:01:21
Ludzie, ja nie rozumiem co Wam tutaj strzeliło do głowy z tymi podatkami. Nie przeszkadza Wam to, że okradają nas na paliwie, że telewizja z podatków dostaje krocie itd, podczas gdy jak chodzi o zdrowie to jakoś nagle potraficie jadem kąsać. Ciekaw jestem czy by Ci wszyscy mądrale mówili tak samo gdyby w ich rodzinie pojawił się kłopot. Zwykłem mówić, że jak w totka to zawsze chętnie taki zagra bo przecież jest szansa że może się wygra, ale jak to że problem może dotyczyć też i ich dzieci, wnuków to nagle to poczucie statystyki znika. Przecież to ma być pomoc dla Waszych być może Waszych znajomych lub i sami skorzystacie. Jak dla mnie to mogło by 500 plus zniknąć na rzecz in vitro. A i pozdrawiam z góry tych co i tak do nich nie dotrze przekaz.
do -.- 14.01.2023 15:55:54
in vitro nie leczy bezpłodności tylko pomaga zakupić komórki rozrodcze męskie lub żeńskie od innego zdrowego człowieka, stać cię na taki zakup to zrób sobie dziecko z in vitro, ale ja nie mam zamiaru ci do takiego zakupu dopłacać
do Janek 14.01.2023 15:47:56
co ma piernik!!??
To Janek 14.01.2023 13:50:04
No właśnie zadłużenie budżetu państwa przez 7 lat rządów PiS większy osi o 750 miliardów złotych bieda już taka ich przycisła że bez pieniędzy z KPP wszystkie obiecanki za który kupują ciemny lud mogą sobie do kosza wyrzucić. Jakoś to że Polaków ubywa w ogóle ich nie martwi tak wmawiali ludziom że 500 plus załatwi sprawę i będzie baby boom i co jest bum na upijanie się tani winem przez patologię może tym byś się Janku zajął.
Ja89 14.01.2023 13:48:43
A po 500+ to chętnie wyciągacie ręce prawda? Jakoś nie mówicie że to rozdawnictwo. Ale pomóc para które pragną a nie mogą to już rozdawnictwo... zenada
Wiktor 14.01.2023 13:41:44
Odsetek par które nie mogą mieć dzieci systematycznie wzrasta dziś do półtora miliona za jedno dwa pokolenie może to być połowa jeśli dziś odmawiamy finansowanie in vitro to gwarantuję wam że w tym momencie kiedy Polaków zacznie w sposób widoczny ubywać nie tylko nastawienie partii typu PiS ale nawet kościoła do in vitro się zresztą kościół katolicki jest jedynym kościołem który jest przeciwny in vitro prawosławni protestanci muzułmanie Żydzi nie tylko dopuszczają ale wielu sytuacjach wręcz pomagają zwłaszcza jeżeli ma to otrzymać więź małżeńską. A jak wygląda dzisiaj leczenie niepłodności w Polsce? Naprotechnologia która tyle pomoże co umarłemu kadzidło bo to jest dawanie witaminek mikroelementów uzupełnianie niedoborów ich i liczenie na cud to promuje dzisiaj rząd a in vitro to sposób leczenia niepłodności nie bezpłodności tylko niepłodności jak ktoś tej różnicy nie rozumie lepiej nie głosu nie zabiera. Ta metoda jest znana od 40 lat szeroko stosowana na całym świecie tak samo jak przeszczep serca czy nerki bo nikt nie powiedział że jeżeli kobieta ma zarośnięte jajowody albo mężczyzna cierpi na azo spermie to Bóg tak chce i dzieci już mieć nie powinni w takim razie skoro Bóg tak chce nie przeszczepiajmy narządów nie lećmy chorych na raka to może sami wyzdrowieją A jak nie wyzdrowieją po umierają No to widocznie Bóg tak chce. Posiadanie własnych dzieci to nie jest chciejstwo to nie jest przywilej to jest prawo i każde państwo powinno zadbać jak najlepiej by to prawo funkcjonowało. A jakie prawa mają w Polsce rodziny mające problemy z płodnością a no takie chcesz mieć dzieci to se zarób i idź prywatnie na in vitro No to ja proponuję chcesz mieć nową nerkę to sobie zrób sfinansuj skoro ma być równość wszystkich wobec prawa to niech będzie.
Do Marta 14.01.2023 13:29:42
Dlaczego mam finansować im vitro z moich ciężko zarobionych pieniędzy. Jeśli chcą to niech te pary finansują z własnej kieszeni. Skoro niektórzy nie mogą adoptować dzieci to musi być jakiś powód a często jest psychologiczny. Przykro mi pani Marto...Niestety niektórzy naprawdę nie nadają się na rodzica. Osobiście znam dwie rodziny gdzie adoptowali nie jedno dziecko a rodzeństwo. Więc nie wmawiaj nikomu, że się nie da adoptować dziecka. Sama jestem dorosłym już dzieckiem adopcyjnym, sama adoptowałam rodzeństwo nastolatków i przeszłam przez wiele par które rzekomo chcą adoptować. Potencjalni przyszli rodzice adopcyjni wybierają dzieci z domu dziecka jakby byli w sklepie z lalkami. Ile tych niby rodziców oddają z powrotem dzieci do bidula.
Ona 14.01.2023 13:29:16
Zenujace są te komentarze, myślę że większość osób wypowiadajaca się negatywnie nigdy nie miała problemu z zajściem w ciążę bądź zupełnie nie chce posiadać potomstwa i nie ma zielonego pojęcia co czują osoby które w naturalny sposób nie mogą zajść w ciążę. A adopcja? Jasne jest wiele samotnych dzieci ale czy wiecie jak trudno jest "dostac" takie dziecko? Jakie są ciężkie procedury adopcyjne? Myślę że nie macie o tym żadnego pojęcia
Janek 14.01.2023 12:47:44
We wszystkich spółkach komunalnych straty na niespotykaną dotąd skalę a misiewicze z PO zajmują się invitro. Proponuję się skupić na "fachowcach" z tych spółek komunalnych oraz na działaniach członków rad nadzorczych by obniżyć te straty.
Kinia 14.01.2023 12:41:51
Jeszcze zlikwidować gotówkę, wprowadzić dochód gwarantowany, płatność tylko przelewem, aborcję, eutanazję i lewica z hołownia happy. Pis peło jedno zło... a o pseudo PSL to nawet żal się wypowiedzieć. Ciepła woda i szczaw z rowu.
Człek orkiestra 14.01.2023 11:59:03
Ziółek jest jakaś rzecz na której się znasz-fav uważaj bo znowu cię pogonimy
do jeśli 14.01.2023 11:46:56
fundusz pomagający chorym czekającym na przeszczep nerki pomógłby bardziej niż in vitro
do do viki 14.01.2023 11:42:26
rozdawnictwo to danie kasy klinikom i lekarzom ktorzy wyjadą za granice na wakacje i tam zostawią twoje pieniądze z funduszu in vitro, pieniądze z emerytury i 500+ zostają u lokalnych sprzedawców i lokalnych lekarzy
Marta 14.01.2023 11:36:18
Jedne aktywistki protestują przeciwko zakazu aborcji (zabijaniu dzieci poczętych), a inne chcą na siłę mieć dzieci. Skoro nie mogą mieć dzieci to widocznie tak natura czyni, aby nie było potrzeba robić aborcji bo dziecko poczęte ma wady genetyczne. Chcesz bin vitro to zapłać ze swoich pieniędzy, a nie szukaj ich w budżecie. Nie widzę potrzeby finansowania z publicznych pieniędzy zachcianek aktywistek. Tym paniom na fotce to już nawet in vitro nie pomoże. A czy te panie wcześniej też nie protestowały za aborcją nawet 2 razy dziennie?
Nos pitery poza UE 14.01.2023 10:52:45
@Obserwator Oczywiście ToWarzyszka Joanna była już w każdej partii, w tym również była członkinią ...... PIS !
Smlokator.pl 14.01.2023 10:13:08
A Trenkner w pracy czy urlopik. Bo taczka już jedzie. Płatek to samo. I reszta Po
Maniec 14.01.2023 10:12:19
Czy pod pseudo Viki ukrywa się pisowski ciemny lud?
-.- 14.01.2023 09:43:31
W końcu jakiś słuszny cel na który mogłyby iść podatki. A jak ktoś mieszka problemy ludzi z tym że Bóg tak chce to po co chodzą do lekarzy. W końcu jak Bóg będzie chciał to bez leczenia wyzdrowieją.
do viki 14.01.2023 09:23:02
rozdawnictwo na kretyńskie pomysły trwa w najlepsze od 8 lat.. ale beneficjenci tegoż nie widzą i to dla nich nie jest dziadostwo i fanaberie
Obserwator 14.01.2023 09:07:46
Pawłowska pcha się wszędzie gdzie tylko może, żaby tylko być zauważoną. Jeszcze moment i przebije Ibisza z Polsatu. Nudna kobieta tak jak i jej koleżanki lanserki, nieróbki. One powinny pracować dla Kaczyńskiego, propagandzistki zduńskowolskie. Idealnie by spełniły się w roli "krzykaczy". Akcja "TAK dla Invitro" jak najbardziej godna poparcia.
Kaziu 14.01.2023 06:53:33
Dlaczego szef partii, która zablokowała finansowanie In vitro, nie ma dzieci?
viki 14.01.2023 06:37:18
Nie dla in vitro, nie będę finansował ze swoich podatków czyjejś fanaberii, ani in vitro, ani aborcji, ani eutanazji. Koniec z tym dziadowaniem i rozdawnictwem na kretyńskie pomysły.... i żadne wycie i rozdzieranie szat przez kilka osóbek nie pomoże.
Marta 14.01.2023 01:08:58
Do Zduńska Wola a zdajesz sobie sprawę, że bardzo często sytuacja prawna tych dzieci jest nieuregulowana? A znasz jakie trzeba spełnić warunki, aby adoptować dziecko? To nie jest takie proste jak się wydaje wszystkim, którzy tak łatwo doradzają , aby pary, które nie mogą zajśc w ciążę zadoptowały dziecko. A poza tym dlaczego ktoś układa innym życie? Zasanawiam się ile tych doradzających adopcję samemu adoptowało dzieci? Czy tylko wychodzą z założenia ,, ja mam swoje to nie muszę, ale się wypowiem"
Zawiedziona 14.01.2023 00:13:54
Kurcze nie wierzę w to co czytam... To jakaś zaściankowa masakra.... Niektórzy latami starają się o dziecko i in vitro to ich jedyna szansa ... A jak im się uda to kochają swoje dziecko najbardziej na świecie!!! A nasze państwo takie prorodzinne a wcale nie chce pomagać tylko ciągle rzuca kłody pod nogi... Jaka adopcja w naszym kraju gdzie nie widzi się człowieka tylko biurokrację która strasznie długo trwa i tylko odstrasza
Jas 13.01.2023 22:29:27
Najzabawniejsze jest to, że na zdj. Za in vitro tutaj głosują osoby już dzietne, albo takie które mają inne orientacje… ahh to lewactwo :))) lewactwo to największa hipokryzja polityczna :)
Hmm 13.01.2023 19:07:10
Co za głupoty niektórzy piszą, to aż głowa boli. Nie każdy może wychowywać adopcyjne dziecko i nie każdy się do tego nadaje. Dobrze, ze widzicie dramat tych porzuconych dzieci. Ale dlaczego sami ich nie adoptujecie? Dlaczego chcecie innym dyktować jak mają żyć?
jeśli 13.01.2023 18:18:42
Jeśli ktoś ma chore obie nerki, albo serce, czy inny narząd, to nie jest mu dane dalej żyć? Obyś nie czekał kiedyś na przeszczep. Średniowiecze jest już dawno za nami. IN VITRO będzie w tym kraju wkrótce powszechnie stosowane czy się to komuś podoba, czy nie
Tomek 13.01.2023 18:12:37
Specjalnie przyjadę z Szadku podpisać się w słusznej sprawie... brawo
Xo9 13.01.2023 17:29:43
Jeśli ktoś nie może mieć dzieci widocznie jest mu to nie dane je mieć. A chęć za wszelką cenę posiadania dziecka jest egoistycznym podejściem. Posiadanie dziecka wiąże się z odpowiedzialnością za nie i za jego przyszłość. Wiele ludzi mających dzieci na które się zdecydowali z potrzeby ich posiadania nie dba o nie, zaniedbują je.
Zyx 13.01.2023 17:24:49
Brawo.
nie 13.01.2023 17:24:16
in vitro nie leczy bezpłodności, nie ma obowiązku posiadania dzieci, tym bardziej nie ma sensu finansowanie zakupu dziecka szczególnie, że jest adopcja
BRAWO 13.01.2023 17:19:20
jestem na TAK
Mieszkanka 13.01.2023 16:55:54
Urzędniki z UM występują z wolnej stopy, czy ktoś im zasugerował, że lepiej by było?
Tratra 13.01.2023 16:36:06
Paulina wracaj lepiej do Kazika
Parafianin 13.01.2023 16:34:26
A co na to sw.pawel
Kajtek 13.01.2023 16:33:11
To się urlopów nabrali ale inicjatywa słuszna
Zduńska Wola 13.01.2023 16:27:39
Osobiście nie mam nic do in vitro. Ale co roku około 800 noworodków jest porzucanych w szpitalach w całej Polsce niekiedy te maluchy nie mają szans na adopcję. Ile dzieciaków jest w domu dziecka gdzie nie mają szans na nowy dom. Ile dzieci jest w czarnej dziurze systemu bez możliwości adopcji ze strony rodziny. To się samo komentuje..

Więcej informacji

region

Od 1 stycznia przyszłego roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią. Renta ta jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

0

Diagnostyka kardiologiczna

Dzisiaj, 10:58:08
Sieradz

Nowoczesny system do badań siłowych wraz z bieżnią oraz modułem automatycznego pomiaru ciśnienia trafi do sieradzkiego szpitala. Pomoże w wykrywaniu chorób serca. Dzięki niemu lekarze będą mogli jeszcze precyzyjniej ocenić stan pacjentów, diagnozować schorzenia oraz sprawdzać postępy leczenia .

0

Zduńska Wola

120 dzieci ze Zduńskiej Woli mogło uczestniczyć w warsztatach Otylia Swim Tour. Wydarzenie zorganizowano w niedzielę, 24 listopada, na zduńskowolskim basenie krytym Zduńska Woda oraz w hali sportowej Szkoły Podstawowej nr 5, a uczestniczyła w nim znana polska mistrzyni olimpijska, dwukrotna mistrzyni świata oraz pięciokrotna mistrzyni Europy - Otylia Jędrzejczak wraz ze swoim zespołem.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

12:41

Róż
Jonatan/Bletka/Gibbs

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

12:41

Najgłębsza z cisz (Rzeczowa ballada o ciszy)
Maryla Rodowicz

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

25.11.2024

Festiwal "Między zmysłami"
Centrum Integracji Ratusz Zduńska Wola
Wykład
Sala Konferencyjna na ul. M. Tarnowskiego (nad Biblioteką Publiczną w Warcie)

26.11.2024

Zbiórka krwi
Komenda Powiatowa Państwowej Straży Pożarnej w Zduńskiej Woli, ul. Długa 4

27.11.2024

Świąteczne warsztaty
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu, Rynek 18
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+3Teddy Swims
Bad Dreams
2+18Zalia
diament
3-1Lady Gaga, Bruno Mars
Die With A Smile