29.10.2025 14:50:31
region

W Posesji o bieżących sprawach Złoczewa

Realizacja tegorocznego budżetu gminy, inwestycje drogowe, czy drugi etap rewitalizacji parku za pałacem. Do tego sprawa modernizacji amfiteatru, czy zmiany w obszarze zbiornika wodnego Bania. Na antenie Naszego Radia gościem był burmistrz Złoczewa (pow. sieradzki).

(fot. nasze.fm)

Zgodnie z formułą programu Posesja samorządowiec odniósł się najpierw do pytań przygotowanych przez redakcję rozgłośni, a potem do kilku wybranych spośród nadesłanych przed audycją przez słuchaczy rozgłośni.

- Do końca roku kalendarzowego dwa miesiące i to jest ten moment, gdy można powoli mówić o realizacji tegorocznego budżetu naszej gminy. I tu są powody do zadowolenia, bo jeśli nie dojdzie niespodziewanie do jakiejś naprawdę trudnej sytuacji to Złoczew nie zaciągnie w tym roku kredytu. Co więcej, odnotujemy spłatę bieżącego kredytu kwotą 1,5 mln zł. Warto dodać, że tegoroczny budżet Złoczewa jest na wysokim poziomie 65 min zł, z czego 20 mln zł to wydatki majątkowe - mówił Dominik Drzazga, burmistrz Złoczewa.

Włodarz podkreślił jednocześnie, że tak jak w innych samorządach bardzo duży koszt dla gminy to utrzymanie oświaty. W roku 2024 było to o 1,5 mln zł mniej, niż w roku bieżącym. A prognozy są takie, że w roku 2026 będzie to jeszcze wyższy wydatek.

W dzisiejszej rozmowie na antenie Naszego Radia burmistrz Złoczewa mówił też o tegorocznych i dalszych inwestycjach drogowych, na które gmina pozyskała aż 10 mln zł w ramach zewnętrznych środków finansowych. Tu realizacja jest póki co na poziomie mniej więcej 30 proc. zaplanowanych zadań. Wciąż obowiązuje też plan przebudowy skrzyżowania z drogą wojewódzką 482 na tzw. rondo w pobliżu klasztoru Kamedułek w Złoczewie.

- Tutaj współpracujemy z Urzędem Marszałkowskim Województwa Łódzkiego. Z początkiem przyszłego miesiąca powinniśmy ogłosić przetarg pod opracowanie dokumentacji projektowej i liczę, że jeszcze w listopadzie podpiszemy umowę z wykonawcą. Firma będzie potem miała blisko 16 miesięcy, by nam ją przygotować. Mamy już też deklarację Urzędu Marszałkowskiego Województwa Łódzkiego, że realizacja przebudowy skrzyżowania Lututowskiej z Wieluńską powinna ruszyć w 2027r. i potrwać dwa lata - wyjaśniał D. Drzazga.

Komentarze

Dokaldnie
04.11.2025 06:51:29
Art 23 I 24 kc
Heh
03.11.2025 19:40:39
Zaskakujące że nikt nie odniósł się do argumentem z nauczycielem.
Uhuuu
03.11.2025 15:21:33
Ciekawe czy kiedyś ktoś na porządnie weźmie się za takie oskarżenia.
Złoczek
02.11.2025 09:46:57
Z zainteresowaniem przeczytałem dyskusję mieszkańca z do mieszkaniec i muszę przyznać dużo racji mieszkańcowi... A co do mieszkańca to mam wrażenie, że pisze to sam burmistrz. Co do oceny p. Drzazgi jako burmistrza to oceniam go na 3-. A do mieszkańca - przestań oceniać burmistrza po jego wrzutkach facebookowych a przejdź się po mieście i idź skorzystaj z urzędu oczywiście jak zastaniesz burmistrza czy jego zastępcę
Mieszkańcy
31.10.2025 23:15:36
Czyli my według Ciebie byłby idealnym burmistrzem? Wieczorek? :) :) dajmy już spokój tym dywygacjom
Do mieskzniec
31.10.2025 19:39:10
No ale co ma z tym wspólnego Drzazga? Czy będzie Tu Drzazga czy Kowalski, czy Bednarek to każdy będzie brał pieniądze publiczne taka to rola. A co przyszłości trudno powiedzieć bo część burmistrzów znajduje zatrudnieie w firmach doradczych lub sama zakłada działalność i pisze wnioski bo mają wejścia. Jeśli ktoś się urodził społecznikiem czy samorządowcem to dla mnie tak samo jak pilot, nauczyciel czy inna osoba
mieszkaniec
31.10.2025 09:01:51
Do tych wszystkich, którzy tak bronią burmistrza. Myślę, że wszyscy są ciekawi, co będzie robił obecny burmistrz po skończeniu kadencji? Ciekawe, czy znajdzie zatrudnienie w przedsiębiorstwie rynkowym? według mnie nie. Będzie szukał możliwości zatrudnienia się w samorządzie. Różnica pomiędzy samorządem a biznesem jest taka, że w samorządzie (urząd, szkoły itd..) tam zawsze jest wynagrodzenie które jest z podatków i pokrywa się koszty funkcjonowania (wydaje się pieniądze z podatków). W biznesie, w sklepie czy innej działalności trzeba się nagłówkować aby wypracować z działalności pieniądze na wypłaty dla pracowników i pozostałe koszty. Dlatego niektórym biznes nie wychodzi, innym nie sprzyja koniunktura itd. a w urzędzie wydaje się pieniądze podatników i tylko tyle ile gmina otrzyma z podatków lub subwencji (otrzyma a nie wypracuje). To są podstawowe różnice pomiędzy urzędnikami a osobami zatrudnionymi w biznesie.
kaziu
30.10.2025 15:11:47
Odnośnie zmniejszenia kosztów utrzymania oświaty proponuję zamknąć szkoły w Broszkach i Unikowie. Nauczycieli jest więcej niż dzieci uczęszczających do tych placówek.
Do mieszkaniec
30.10.2025 14:20:32
Podaj przykład przedsiębiorcy który jest dobrym politykiem. Przedsiębiorcy często prowadzą swój biznes na majtku gminnym a burmistr musi wydawać decyzję administracyjne . Nie ma zakazu? Jest nawet zakaz łączenia stanowiska burmistrza wójta prezydenta z prowadzeniem działalności gospodarczej co fakt zgadzam się jest chore!. „y. Chociaż jestem przeciwnikiem ograniczania kadencyjności bo to zabieranie wolności i nad tym zakazem również bym się zastanowił bo za kilka lat braknie ludzi którzy będą chcieli pełnić ten urząd i dojdziemy do braku wyboru lub wyboru emerytów mamy przykłady przedsiębiorców w Złoczewie którzy nie potrafili swoim majątkiem zarządzać albo się zachłysnęli czsami możesz mieć 30 lat a więcej mądrości niż 50 latek nie oceniałbym tak drastycznie
mieszkaniec
30.10.2025 13:00:53
Argumentów można by przytoczyć i to wiele. Faktem jest, że do samorządów (polityki) garną się ludzie, którzy nie sprawdzili się w realu (w różnych obszarach). Widać to po samorządach wokół nas i wyżej np. w Sejmie. Świat urzędnika nie pokrywa się ze światem mieszkańców zarówno tych co prowadzą biznes jak i tych którzy pracują jako pracownicy najemni. Inaczej do spraw mieszkańców podchodzi przedsiębiorca a inaczej urzędnik. Dla urzędnika liczy się kwit, papier itd. Cały problem polega na tym, że większość ludzi np. przedsiębiorców, z dobrym wykształceniem, mających doświadczenie życiowe i zawodowe nie staruje w wyborach. A są tacy, którzy "przykleili" się a z braku innych kandydatów mieszkańcy na nich głosują.
Hahh
30.10.2025 11:22:41
Mieszkaniec piszesz głupoty i szukasz argumentów na siłę. Jak zwykle. Teza nie poparta faktami 8 argumentami
Do mieszkaniec
30.10.2025 11:17:34
Mieszkaniec, piszesz totalne głupoty. Dla mnie ma znaczenie, bo chcę żeby w polityce byli ludzie z doświadczeniem samorządowym, z doświadczeniem w zarządzaniu i menadżerowie. Dziś premier Polskiego rządu zarabia 11 tysięcy złotych, prezydent 12 tysięcy a na stołkach w ministerstwie są nie specjaliści tylko zwykli ludzie którzy nie mają zielonego pojęcia o rządzeniu. Możesz mieć inne zdanie, ale samorządowcem politykiem czy społecznikiem się człowiek rodzi. Jeden skończy studia i chce być lekarzem, drugi mechanikiem a trzeci idzie do pracy w administracji. Podałem przykład nauczyciela który nigdy nie powinien być burmistrzem, mimo że miał doświadczenie zarządzania dużą szkołą, mimo że miała doświadczenie życiowe nie zmieniła Złoczewa. Nie jestem powiązany z burmistrzem i myślę że dobrze że dodałeś lub. Mam swoje zdanie, pewnie jesteś osobą starszą, a ja jestem przedsiębiorcą i w tej gminie płacę podatki i nie mam prawa narzekać. Jakie większe błędy popełnił burmistrz Drzazga od błędów Sobanskiej czy Muchy? Czy mniejszym błędem jest sprzedaż gminy, sprzedaż majątku gminnego, brak równego wsparcia dla przedsiębiorców, czy zadłużanie gminy do poziomu z 2019 roku prawie 12 mln? Jakie to błędy popełnił ten burmistrz od bardziej doświadczonych życiowo poprzednich burmistrzów? Czekam na konkrety. Tylko nie pisz że wsiąl na zastępcę kogoś z poza gminy bo poprzednicy robili to samo.
mieszkaniec
30.10.2025 11:00:53
Do podpisu "Tak" i "Haha". To, co piszecie, to nie są argumenty. Jeśli ktoś jest w samorządzie od 12 lat i ma dopiero 34 lata, to czy wie więcej o gminie i potrzebach jej mieszkańców niż ten, kto nie pracuje i w gminie i w samorządzie a jest jej mieszkańcem i ma np. 60 lat? Co to za argument, że skończył studia i uczestniczył w panelach samorządowych? Żaden. W gminie mieszkańców, którzy skończyli studia są setki o ile nie tysiące. I co zrobił dla tych ludzi burmistrz aby pozostali w gminie? A podawanie skrajności dotyczącej wieku np. 80 lat, to już przejaw dyskryminacji. Podtrzymuje swoje stanowisko, że jeśli ktoś chce się uczyć to na swoich błędach a nie na organizmie gminy. Burmistrz, to taka ciepłą posada i dobrze opłacana. Widać, że te komentarze piszą ludzie powiązani z burmistrzem lub on sam.
Bo tak
30.10.2025 10:59:52
O braku doświadczenia większej głupoty pod postami o Złoczewie nie przeczytałem. Mlodzi w rządzeniu mają to czego brakuje starszym. Widzą inny świat. Widzą i wprowadzają zmiany. Nie dyskutuje dalej
Haha
30.10.2025 09:09:45
Znajdź mi bardziej doświadczonego samorządowca w wieku 34 lat w naszej gminie! Na nawet w wieku 50 lat! Większej głupoty tu nie przeczytałam
Tak
30.10.2025 08:56:49
Ten pan ma 33 lat i od 13 lat jest w samorządzie gminnym. Bo chyba w 2012 roku był już radnym, pracował w urzędach, skończył studia chyba z administracji i prawa samorządowego, uczestniczyl w panelach samorządowych. Czyli za 3 lata wybierzemy kogo? Kto ma tak ogromne doświadczenie w tym Złoczewie żeby zostać burmistrzem? Z całym szacunkiem to pasuje chyba Pan Mucha, powyżej 80, 40 lat doświadczenia w samorządzie. Idźmy drogą USA. Wybraliśmy już nauczycielkę, nauczyciela, i co z tego było?
mieszkaniec
30.10.2025 08:14:39
Do wszystkich, którzy wychwalają burmistrza. W tak młodym wieku popełnia się więcej błędów niż podejmuje właściwe i rozsądne decyzje. Szkoda tylko, że ten młody pan uczy się na błędach, które dotyczą gminy i jej mieszkańców. Myślę, że większość z nas była młoda i wieku około 25 i 30 lat i wie ile i jakie błędy popełniła. Można tylko współczuć pracownikom Urzędu Gminy i mieszkańcom.
Bo tak
30.10.2025 08:09:09
Na ten moment było to 7 lat najlepszego burmistrzowania w xxi wieku
Hah
29.10.2025 20:52:21
Ja podchodzę z dużym dystansem do burmistrza ale fakt pewnych rzeczy nie można mu zabrać.
Starata
29.10.2025 19:47:46
Zgadzam się, szkoda że nie będzie 3 kadencji i nie dokończysz tych rzeczy! Z takim burmistrzem co roku coś się działo.. i dzieje. Narzekacze zawsze będą ale większość bardzo chwali burmistrza.
Mikołaj
29.10.2025 18:43:20
Podchodzę do chłopaka z szacunkiem. Rządził w czasach covida wojny na Ukrainie, inflacji a ogarnął gminę. Moście co chcecie, mało kto w nie w niego wierzył. Ok można zarzucić że zastępca z Pajeczna czy Sieradza, ale w urzędzie większość ludzi to Zloczew, w szkole podobnie. To również sztuka dobrać sobie dobrych współpracowników .
Juzek
29.10.2025 17:59:47
Dobrze że nie ma go już w Błaszkach
Szok
29.10.2025 17:37:32
Broszki! W końcu
Złoczew
29.10.2025 17:21:38
I to się nazywa efektywne zarządzanie gminą. Panie Burmistrzu trzecia kadencja by się przydała.
Do Brawo
29.10.2025 16:00:16
Czekaj bo i tak komuś coś pasować nie będzie za 3,2,1. Za normalnie by było
Brawo
29.10.2025 15:48:24
Brawo! Brawo! Posłuchajcie sobie w jakich sołectwach jeszcze będą robione drogi. I to robi wrażenie, przebudowa drogi wojewódzkiej - mam nadzieję że to będzie zwieńczenie Twojego dobrego burmistrzowania! Trzymam kciuki i nie będę uprawiał tu polityki. Możemy mi nie pasować platformą, PiS czy PSL ale dla Złoczewa to kawał roboty

Więcej informacji

MATERIAŁ SPONSOROWANY

Bank Pekao S.A. przenosi placówkę w Sieradzu do nowej lokalizacji

Dzisiaj, 05:07:29

Bank Pekao S.A. informuje o przeniesieniu swojej placówki w Sieradzu, z ul. Jana Pawła II 52 (Titanic) do nowej siedziby zlokalizowanej przy Alei Pokoju 15/7. Zmiana obowiązuje od 4 grudnia, klienci mogą już skorzystać z pełnego zakresu usług bankowych w nowoczesnej, udoskonalonej przestrzeni.

Sieradz

Dworek Świętego Mikołaja

Wczoraj, 16:08:45

W pierwszy weekend grudnia Dworek Modrzewiowy w parku Staromiejskim zmieni się w "Dworek Świętego Mikołaja". Będzie tam mógł zajrzeć każdy chętny.

0
region

Miasta stroją się na nadchodzące święta

Wczoraj, 12:28:02

Czuć już atmosferę nadchodzących świąt Bożego Narodzenia. To m.in. za sprawą ozdób i oświetlenia, które są właśnie montowane w miastach naszego regionu. Przykładem Sieradz czy Zduńska Wola.

3
On AirTeraz gra

Michał Sieczkowski

michal.sieczkowski@nasze.fm
Nasze Radio 104,7 FM
Co teraz?
Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie!
Co teraz?
On Air
08:48
Wszyscy razem (Let kiss)
Halina Kunicka
00:00 00:00
4.12.2025 Jarmarki i wydarzenia świąteczne w regionie
4.12.2025 Odpady... jest ich coraz więcej, a ich zagospodarowanie coraz droższe - audycja nr 10
4.12.2025 Budżet 2026 Muzeum Okręgowego w Sieradzu
3.12.2025 Radiowa Posesja. Gościem Artur Ławniczak, burmistrz Gminy i Miasta Szadek
2.12.2025 Pasaż Feliksa Rajczaka w Zduńskiej Woli do przebudowy. Rozmowa z wiceprezydentem Pawłem Szewczykiem

Co, gdzie, kiedy

05.12.2025
2. kolejka III ligi futsalu: Ławeczkowcy - Bingo Futsal
Hala Zespołu Szkół Katolickich w Sieradzu
Otwarcie wystawy "Mirror - face to face"
Biuro Wystaw Artystycznych w Sieradzu
Zduńskowolski Jarmark - Mieszkamy i świętujemy razem już 200 lat!
Plac Wolności 26 w Zduńskiej Woli
06.12.2025
Mikołajkowy koncert Olka Grotowskiego i Olgi Leszczyńskiej
Centrum Informacji Kulturalnej w Sieradzu, Rynek 18
Spektakl "Następnego dnia rano"
Teatr Miejski w Sieradzu
Z tradycją i ze smakiem
Ogród Zmysłów w Poddębicach, ul. Mickiewicza 9
Zduńskowolski Jarmark - Mieszkamy i świętujemy razem już 200 lat!
Plac Wolności 26 w Zduńskiej Woli
07.12.2025
Zduńskowolski Jarmark - Mieszkamy i świętujemy razem już 200 lat!
Plac Wolności 26 w Zduńskiej Woli
Jarmark Adwentowy
Błaszki, pow. sieradzki
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1
sombr
12 to 12
2
Oskar Cyms
Zabierz mnie
3
Igo
Bruce
Nasze Radio 104,7 FM
🎵 Ładowanie...