strzałka do góry
23.04.2015 17:55:49
Sieradz

Kontrola urzędu wojewódzkiego w sieradzkim magistracie

Urząd wojewódzki w Łodzi rozpoczął kontrolę w sieradzkim urzędzie miasta. Dotyczy ona utworzenia stanowiska dyrektora urzędu, który znaczną część kompetencji odbiera sekretarzowi. Pismo z wnioskiem do wojewody łódzkiej wysłał radny opozycyjny, Arkadiusz Góraj.

(fot. nasze.fm)

Reorganizacja w sieradzkim magistracie odbiła się szerokim echem nie tylko na korytarzach urzędu. Na początku kwietnia stery nad nowymi wydziałami objęli naczelnicy, a pieczę nad poszczególnymi referatami, nowymi i starymi, sprawują nadal kierownicy. Novum było wprowadzenie stanowiska dyrektora urzędu, który część kompetencji odebrał sekretarzowi. I to właśnie tego dotyczy kontrola wojewody łódzkiej. Z wnioskiem do biura prawnego w Łodzi, zgłosił się radny opozycyjny z Platformy Obywatelskiej, Arkadiusz Góraj.
- Chodzi o zarządzenie pana prezydenta, które dotyczy naboru na nową funkcję, dość specyficzną, dyrektora urzędu miejskiego w Sieradzu - przyznaje Arkadiusz Góraj - Przeanalizowałem to zarządzenie i skonfrontowałem z polskim prawem, a dokładnie z rozporządzeniem Rady Ministrów, które dotyczy wynagrodzeń pracowników samorządowych. Taka funkcja tam nie widnieje. Stąd moja wątpliwość i postanowiłem po prostu zapytać urząd wojewódzki i dział kontroli i nadzoru prawnego wojewody łódzkiej, czy takie zarządzenie pana prezydenta jest zgodne z prawem. Okazuje się, że urząd wojewódzki podziela moje wątpliwości i wszczął w tej sprawie kontrolę.

Radny dodaje, że gdyby wszystko było w porządku, kontrola by nie miała w ogóle miejsca.
- Gdyby sprawa była jasna i oczywista po prostu uzyskałbym informacje, że wszystko jest właściwe i prawidłowe.

Konkurs na dyrektora urzędu już został zamknięty, a Góraj wystąpił z wnioskiem do prezydenta o zatrzymanie działań rekrutacyjnych na czas kontroli.
- Poprosiłem pana prezydenta o to, żeby wstrzymał się z realizacją wszystkich kroków - dodaje - Mam nadzieję, że nie dojdzie do takiej sytuacji, w której urząd miejski zatrudni kogoś na to stanowisko, w oparciu o umowę pracę, bo wojewoda może unieważnić to zarządzenie. Wtedy mielibyśmy duży problem w urzędzie miejskim. Chciałem tego uniknąć.

Prezydent Sieradza, Paweł Osiewała, potwierdza, że do magistratu wpłynęły już pierwsze pisma kontrolne.
- Prawdą jest, że łódzki urząd wojewódzki przysłał do nas pismo, nakazujące zgodnie z art. 88 ustawy o samorządzie gminnym, dostarczenie dokumentów dotyczących konkursu na stanowisko dyrektora urzędu oraz zarządzenia zmieniającego regulamin organizacyjny urzędu miasta.

Prezydent stwierdza również, że zapoznał się z pismem od radnego Góraja, jednak jak przyznaje, ma prawo kreować politykę zatrudnienia.
- Dotarło do nas pismo od jednego z radnych, które dotyczy wstrzymania się z decyzjami co do wyboru na stanowisko dyrektora, do czasu rozstrzygnięcia sprawy przez urząd wojewódzki - mówi prezydent - Radny podnosi tutaj zasadność tworzenia funkcji dyrektora. Moje stanowisko jest jednoznaczne. Prezydent ma prawo kreować politykę zatrudnienia.

Prezydent dodaje, że będąc jeszcze radnym opozycyjnym, nie podważałby takiej decyzji, gdyby jej autorem był poprzedni włodarz, Jacek Walczak.
- Kiedy byłem radnym opozycyjnym nawet przez myśl mi nie przeszło, żeby mojemu poprzednikowi kreować politykę zatrudnienia - przyznaje Paweł Osiewała - To jest ta jakość w bycia w opozycji. Nie życzę nikomu, aby osoby trzecie dobierały współpracowników do pracy prezydentowi.

Temu zarzutowi Góraj stanowczo zaprzecza.
- W żaden sposób nie ingeruję w to, jak prezydent kieruje pracami urzędu. Po prostu chodzi mi tylko i wyłącznie o jasną i klarowną sytuację. O to, żebyśmy byli pewni czy wszystko jest w porządku i o nic więcej. Zależy mi na tym, żebyśmy uniknęli organizacyjnego chaosu.

Jednym z powodów utworzenia stanowiska dyrektora urzędu miasta jest fakt, że obecny sekretarz, Jarosław Zienkiewicz, przebywa na zwolnieniu lekarskim. Większość jego kompetencji ma przejąć właśnie dyrektor, pozostawiając sekretarzowi dział BHP i Urząd Stanu Cywilnego. Więcej o tym pisaliśmy tutaj.
- Przypomnę tylko, że sekretarz jest już długotrwale na zwolnieniu lekarskim - przyznaje Osiewała - Prezydent powinien się zajmować zdobywaniem inwestorów, a nie bieżącą pracą, stąd ten dyrektor urzędu. Stanowisko sekretarza w dalszym ciągu pozostaje.

Funkcja dyrektora urzędu nie jest powszechna w jednostkach samorządu terytorialnego, choć jak wymienia prezydent, takie stanowisko istnieje w urzędzie w Gliwicach.
Konkurs na nie został już zamknięty, a koperty z wnioskami komisyjnie otwarte. Co jeśli wyniki kontroli wojewody będą negatywne?
- Zgodnie z prośbą, dokumenty zostały wysłane do Łodzi - mówi prezydent - Sam proces rekrutacji trwa jakiś czas i mam nadzieję, że kiedy będę podejmował decyzję dotyczącą rozstrzygnięcia konkursu, ta informacja o wyniku kontroli zostanie nam już przekazana. Jeżeli będą zastrzeżenia, to się do nich dostosujemy albo odwołamy.

as
Komentarzy: 57

Komentarze

obserwator 29.04.2015 05:56:03
Warto by się przyjrzeć jeszcze problemowi mobbingu w urzędzie. Ma to duży wpływ na jakość pracy urzędników, a za ich pracę przecież płaci Pan i Pani.
heheh 28.04.2015 05:35:50
pociotkom sieradzkiej GTW zabrakło kontrargumentów na rzeczowe zarzuty pod adresem ich chlebodawców...
żenada 26.04.2015 18:25:11
do gościa o nicku "PO to dno"

jak narazie w tej kadencji radny Góraj wykazuje się wielokrotnie większa inicjatywą, niż prezydent, jego vice i przewodniczący rady razem wzięci...
szkoda gadać 26.04.2015 18:22:14
niestety, ale to, co się ostatnio dzieje w mieście i na szczytach władzy, gdzie przecież zapadają najważniejsze decyzje odnośnie przyszłości miasta powoduje, że kolejne młode osoby myślą o wyjeździe za granicę. Niedługo mało kto tu będzie płacił podatki, skąd wtedy władza weźmie pieniądze na limuzynę?
co za koleś 26.04.2015 18:20:03
Krzysiu, sam napisałeś, że już nigdy nie zagłosujesz na PO, bo uważasz, że "to szczyt konfidencji, żeby kablować na swoje miasto".
Wg twojego tłumaczenia prawo do "kablowania na swoje miasto" maja tylko wybrani i ich za to nie powinno się oceniać...
Poza tym, jeśli okaże się, że obecna władza łamie prawo, to donos na nich też uznasz za "szczyt konfidencji"?
Puknij się chłoptasiu w główkę i pomyśl, zanim następnym razem pójdziesz na wybory, ale naprawdę pomyśl, NAPRAWDĘ!!!
Krzysiek 26.04.2015 15:10:33
Nie bronię żadnej partii ani polityków. Donosicielstwa pochwalać nigdy nie będę, bez względu kto to robi. Jeżeli wydarzeniami z przeszłości chcesz już teraz zawsze tłumaczyć konfidenctwo i je usprawiedliwiać to gratuluję moralności i podejścia. W ten sposób na pewno naprawimy nasze miasto i kraj.
mieszczanin 26.04.2015 14:54:32
wyyyyyyyyyy kmioty sieradzkie. zal mi was. ale tylko troszke:)
@antykonfident krzysiek 26.04.2015 14:47:10
Antykonfidencie Krzysiu, a co powiesz na to http://www.nasze.fm/index.php?a=news&b=997

Tez kablowali na swoje miasto, wg Ciebie? Jak to teraz Krzysiu, antykonfdencie nazwiesz?
Krzysiek 26.04.2015 14:13:07
Też uważam, że to szczyt konfidencji , żeby kablować na swoje miasto. Nigdy nie zagłosuję na PO.
prawdziwy antyKonfident 26.04.2015 13:45:42
nie na swoje miasto, tylko na kombinatorów, którzy zawłaszczyli sobie prawo do decydowania o wszystkim, co się dzieje w Sieradzu...
antyKonfident 26.04.2015 13:22:59
Żeby donosić na własne miasto, wstyd panie radny, wstyd!
zorientowany (gość) do seweryna 26.04.2015 11:21:55
Prawdziwą twarz radnego przez wszystkie dotychczasowe kadencje pokazywał obecny przewodniczący rady M.A.Owczarek, dla którego nie był ważny interes miasta lecz dyskredytowanie tych którzy mieli odmienne zdanie niż on, nawet wtedy kiedy przedstawiane przez nich incjatywy były korzystne dla miasta. Z uwagi na to, że obecny prezydent w poprzedniej kadencji jako radny nie odbiegał od sposobu działania M.A.Owczarka, teraz ma możiwość doświadczyć tego osobiście.
aby żyło się normalnie 26.04.2015 09:30:03
Pan radny właśnie myśli o mieszkańcach. Ktoś kto nie wie jaka atmosfera panuje w UM może myśleć, że działania radnego to zwykła złośliwość. Ale prawda jest taka, że cała ta niedopracowana i nieprzemyslana reorganizacja i awansowanie niekompetentnej osoby na stanowisko kierownika największego referatu, który zajmuje się organizacją pracy urzędu, doprowadziło do tego, że powstały takie właśnie "boby" niezgodne z przepisami. Gratulacje dla Pana radnego za odwagę! Może ta kontrola doprowadzi do tego, że w urzędzie wprowadzi się kompetentne osoby na ważne stanowiska, a pracownikom będzie się dzięki temu lepiej pracować na rzecz mieszkańców. Bo z niewolnika nie ma dobrego pracownika.
sdz 25.04.2015 23:43:27
przecież to jest jakaś kpina, to, co się teraz dzieje w Sieradzu to kiepski żart
przez ostatnie lata Sieradz się rozwijał i co, źle wam było? ważniejsze było stworzenie nowego układu, nieważne z jakim skutkiem dla miasta.
to teraz macie ekipę, która nie ma pojęcia o kierowaniu miastem nawet rej wielkości, co Sieradz plus żenujące ekscesy
Jeśli ten donos okaże się zasadny, to gwóźdź do trumny obecnej władzy.
I niech frustraci ich wspierający i ich pociotki przestaną wypisywać te głupoty na po i wszystkich, którzy nie są z nimi, bo to już zaczyna być żenujące
Walczak zapłacił stołkiem za kilka nietrafionych pomysłów, wy wylecicie na zbite r... za afery i pomysły 10 razy gorsze, a minęło zaledwie kilka miesięcy
i gdzie te efekty obietnic z kampanii???
i nie piszcie bzdur, że to początek kadencji, bo czas mija nieubłaganie
Seweryn 25.04.2015 12:23:27
Takie zachowanie to prawdziwa twarz radnego z PO. Jako że wybory za nami to możemy zobaczyć co na prawdę liczy się dla polityków tego pokroju. Nie liczy się już dobro mieszkańców miasta, najważniejsze jest przeszkadzanie i utrudnianie. Walka polityczna na najniższym poziomie sięgającym bruku. Przed wyborami to samo schowane jest za fasadą mdłych frazesów typu "by żyło się lepiej, żeby nie było głodu i wojen na świecie". Teraz ma głęboko gdzieś co pomyślą wyborcy na temat jego moralności - do kolejnych wyborów jeszcze się ich urobi.
PO to dno 25.04.2015 01:13:39
Dzieki takim radnym nasi rządzący zamiast wykazywac sie inicjatywami i dzialaniem na rzecz wspolnego dobra beda chodzic po sądach i bronić się przed donosami. Panie radny, trochę honoru i myślenia o mieszkańcach Sieradza a nie marnowanie pieniędzy podatników na wyjaśnianie donosów spowodowanych egoizmem zawiścią i chorym dążeniem do kariery politycznej.
allo allo 24.04.2015 18:47:11
Ojjjj igor złośliwy jesteś bardzo. I bardzo niemerytoryczny.Zazdrość to zły doradca- pamietaj człowieka poznaje sie po czynach, a nie po wyglądzie, bo inaczej jest to zaściankowa dyskryminacja.
pro publico bono 24.04.2015 16:18:24
Do szalonego ślimaka
Chyba nie ogarniasz całości tematu, ale to już nie moja sprawa.

hahaha 24.04.2015 16:18:23
chcieliśta, to mata...
źle wam było?
obibok 24.04.2015 14:52:06
Poprzedni sekretarz tylko w garniturku szpanował i palił przed Urzędem ..fajna fucha ...
igor 24.04.2015 14:48:48
Który lekarz wystawił zwolnienie Zienkiewiczowi?!!!!!!!!!!!!!!!1
Anty 24.04.2015 13:19:11
Nie rozumiem zastanawiania się.
Sekretarz wiedząc, że wyleci sprytnie poszedł na zwolnienie. Długoterminowe. Kasa to 80% normalnej pensji, czyli kupa szmalu na zwolnieniu za nic nie robienie. Osiewała zwolnić go nie może, bo JEST NA ZWOLNIENIU. Czyli co można zrobić? Można mianować kogoś "pełniącym obowiązki", ale to tymczasowe? Dlatego robi reorganizację i spycha sekretarza do pilnowania administracji, a do pracy przyjmuje kogoś DO ROBOTY. A problemu by nie było, gdyby tylko Zienkiewicz kombinował.
samorzadowiec 24.04.2015 12:44:37
tak wiem ale na prezydenta mogl powolac kogos innego z pis ajego zostawic jako sekretarza
tyle ze zaduzo lisow w korniku
do samorządowca! 24.04.2015 12:34:30
Walczak nie zatrudnił poprzednika ( Przybyłka) na stanowiska sekretarza , bo powołał go na stanowisko wiceprezydenta, więc został wakat na stanowisku sekretarza !
Paula do samorządowiec 24.04.2015 11:10:55
Walczak nie zostawił poprzednika na stanowisku sekretarza....bo powołał go na stanowisko zastępcy, wiec stanowisko było wolne.. A z tego co mi wiadomo od ludzi zwiazanych z um, sekretarzowi nie zawsze było po drodze z Walczakiem, różnili się w podejściu do funkcjonowania urzędu, ale dochodzili do kompromisów
jaro 24.04.2015 10:57:45
Miejmy nadzieję, że dokumenty wysłano do Łodzi pocztą a nie zawieziono je służbowym Volkswagenem Passatem Limousine w kolorze czarnej perły, z wnętrzem również w kolorze czarnym i radiem z dotykowym wyświetlaczem, bo w Łodzi gotowi są pomyśleć, że oto nawiedził ich jakiś sieradzki nabab, krezus i do rozpatrzenia sprawy mogliby podejść z zupełnie innego punktu widzenia...
samorzadowiec 24.04.2015 10:46:37
piszecie bzdury jak byscie wiedzieli to jest to praktyka stosowana od lat np dlaczego walczak nie zostawil na stanowsku poprzednika tylko zatrudnil zienka bedacego w strukturach PO. bo kazdy dobiera sobie wspolpacownikow zaufanych a jarek takim raczej dla pawla nie jest
szalony ślimak 24.04.2015 10:36:48
do odpowiadającego salus publica suprema lex

To właśnie Ty powinieneś czytać przepis ze zrozumieniem.

Jest w nim mowa wyłącznie o zatrudnieniu na czas zastępstwa. Nie ma w nim zaś mowy o tworzeniu NOWEGO STANOWISKA, nowym podziale zadań, obowiązków i kompetencji oraz związanej z tym zmianie podporządkowań organizacyjnych, w tym regulaminu organizacyjnego.
saxa 24.04.2015 09:39:25
Confident
do: do salus publica suprema lex 24.04.2015 09:02:47
Sama lektura nie wystarczy, trzeba czytać ze zrozumieniem.
USTAWA
z dnia 21 listopada 2008 r.
o pracownikach samorządowych Art 12. pkt 2.
Nie wymaga przeprowadzenia naboru zatrudnienie osoby na zastępstwo w związku z usprawiedliwioną nieobecnością pracownika samorządowego.
Piotr 24.04.2015 08:58:44
-Miejscowy- zgadzam sie z tobą opozycja straciła kurę która znosiła złote jaja i robi wszystko by w jakiś sposób miec wiekszy wpływ na decyzje które im zdaniem sa nie wygodne dla nich, biznesmenów, a może stowarzyszeń sportowych ? Góraj mysli że wszystkie rozumy pozjadał, a tak naprawde jest sterowany!!!! Jak ktoś napisze, że się mylę to widocznie za mało wie! Pozdrawiam !!!
Mao 24.04.2015 08:29:27
Byłem dobrym ochroniarzem...
gosć 71 24.04.2015 07:39:19
Pan Góraj to nowa twarz peło w Sieradzu jest ambitny i agresywny i ma być nowym szefem peło w mieście. cóż jak partia takie kadry
maryś 123 24.04.2015 07:38:55
zgadzam się "dyrektor urzędu miasta" to ewenement w skali kraju, a także zakamuflowane po części stanowisko zastępcy prezydenta, prawnicy w urzędzie są, tyle że Owczarkowi dwojga imion prawnicy są nie potrzebni, on wie wszystko najlepiej, również zgadzam się co do kontroli zwolnień lekarskich nie tylko sekretarz UM nagle zaniemógł, ale i wicestarosta Krasiński też bardzo ciężko zachorował zaraz jak nie dostał nominacji, co nie przeszkadza mu wykonywać innych czynności.......... a ja już tyle razy sugerowałem Prezydentowi Osiewale by Owczarka dwojga imion wysłał na dłuuuuugiiiiiii urlop wyjdzie to wszystkim z korzyścią
do radnego bezradnego 24.04.2015 07:31:46
kolego radny pomyśl zanim coś napiszesz
krytyka Pana Góraja jest bezzasadna - sprawdź którzy radni z obecnego otoczenia Pana Prezydenta mają największe doświadczenie w pisaniu donosów do NIK (jest ich trójka + jeden zaufany członek rady nadzorczej)
tutaj szczegóły:
http://www.nasze.fm/index.php?a=news&b=997 (http://www.nasze.fm)
do salus publica suprema lex est 24.04.2015 07:08:16
Otóż nie można na stanowisko sekretarza powołać osoby pełniącej czasowo obowiązki tegoż urzędnika, spośród pracowników urzędu - polecam lekturę ustawy o pracownikach samorządowych. Sama łacina w nicku nie wystarczy :)
Miejscowy 24.04.2015 05:06:13
Jedno jest pewne. Wlasnie zostal stworzony nowy standard pracy naszego samorządu. Standard oparty na donosach, szpiclowaniu, nagrywaniu i podsłuchiwaniu. Kadencja 2014-2018 zamiast na pracy upłynie na wzajemnym podgryzaniu politruków marnego sortu. Tylko bojkot kolejnych wyborów i nie pójście do urn może przewietrzyć ten zgniły odór samorządowej bylejakości.
JOnes 24.04.2015 02:02:19
Kasia do rowerowni piwo rozlewać, ewentualnie pupila gościć, ale bzdur nie wypisywać a lepiej fantastykę w wolnej chwili poczytać;)
law-er 24.04.2015 00:10:37
czy tak trudno zatrudnić prawnika w UM? prezio byłby pewny czy jest to zgodne czy nie, po za tym mógł wysłać zapytanie do organów w Łodzi czy jest to zgodne z prawem i czy może takie stanowisko utworzyć a nie byłoby kontroli i dojazdów z Łodzi na nasz koszt
art 23.04.2015 23:51:53
MAO rządzi! Jaka kultura i pojęcie takie rządzenie... niestety Osiewała to kukiełka do tego niemądra.
POlitycy 23.04.2015 22:45:54
Ludzie czytający te komentarze, pamiętajcie, że w dużej części piszą je sami politycy i to po kilkanaście używając różnych podpisów aby powstało wrażenie, że cała masa ludzi jest za tą czy inną opcją. Reszta ulega instynktom stadnym i pisze to samo bo łatwiej jest się nie wychylać, nie trzeba wtedy niczego uzasadniać i tak wszyscy biją brawo.
radny, bezradny 23.04.2015 22:38:04
Widać do czego posuwa się PO jeśli nie może rządzić. Przeszkadzanie i donosicielstwo na własne miasto. Ten radny nie ma żadnych sensownych pomysłów tylko pieni się a teraz donosi. Dostał od komitetu centralnego PO jedno zadanie, niszczyć , przeszkadzać, siać panikę i szczekać w mediach na władze ile się da. Widać wziął sobie to do serca, kiedyś się obudzi i spojrzy na to z dystansem pukając się w głowę.
Uprzejmie donoszę. 23.04.2015 22:09:32
Jako uczciwy podatnik III Rzeczypospolitej uprzejmie donoszę do Wielmożnych Pań i Panów Redaktorów w sprawie konieczności niezwłocznego skontrolowania przez właściwe służby i inspekcyje zasadności zwolnienia lekarskiego p. Sekretarza który zapadł na zdrowiu. Ponieważ okoliczności owej zapaści są dość niejasne, a koszty wypłacanego zasiłku ponoszę tak ja jak i wszyscy obywatele tego pięknego kraju - kontrola jest zasadna i wskazana. Nie wyrokuję broń boże o próbie wyłudzenia, a zwolnienie może okazać się niezbędne dla dalszej rehabilitacji chorego. Ale jak mówiono za PRL - KONTROLA NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA!
W ogóle po wyborach samorządowych ABW wespół z NIK powinno kontrolować wszelkie nagłe zachorowania samorządowców z urzędu!
Rolnik 23.04.2015 21:44:14
urzędy zjadają się nawzajem...... najwyższa pora
słuchacz 23.04.2015 21:43:28
panie prezydencie weź się pan do roboty a nie jesteś pan tylko pionek owczarka, wiadomo że mirek rządzi a ty tylko pionek
Jacek 23.04.2015 21:17:36
Panie Prezydencie , niech Pan nie uważa wszystkich za idiotów. Szykuje Pana zmiany organizacyjne ( i ma Pan do tego oczywiście prawo ) od początku kadencji - jak pan mówił wszem i wobec, miały wejść na początku lutego , potem na początku marca, udalo się z początkiem kwietnia. Więc niech Pan nie wciska kitu, że wymyślił Pan stanowisko Dyrektora bo sekretarz jest na długotrwałym zwolnieniu. Jak Pan się do nich szykował to był zapewne jeszcze w pracy a Pan po prostu chciał ograniczyć jego kompetencje i do tego dążył. Tylko ze to jest dublowanie stanowisk i jeszcze większe koszty administracyjne, które należy zmniejszać a nie zwiększać. I z tym zapewne zgodzą się mieszkańcy Sieradza!!!!! Nie sprawdzają się Pana doradcy i „pomagierzy w um”, nie maja podstawowej wiedzy. Trochę głupio że radny w swojej pierwszej kadencji wie więcej niż np. kierownik Referatu Administracyjnego , osoba która powinna wiedzieć, że takie stanowisko jest niezgodne z przepisami.
Kasia 23.04.2015 20:49:23
Żal czytać te bzdury. Jak Walczak przecinał wstążki na drogach to robił a Osiewała jak nie przecina bo nie ma parcia na szkło to nic nie robi. A może tak zróbmy referendum i go odwołajmy? Bo się nic nie dzieje. Ciołek nie strzela do policjantów, media nie opowiadają o chorych pomysłach Walczaka. Nuda. Problem owszem jest ale w waszych głowach
obserwator 23.04.2015 20:34:27
Radny się szybko uczy - zresztą miał dobry przykład.
poczytajcie -- http://www.nasze.fm/index.php?a=news&b=997
zorientowany (gość) 23.04.2015 20:27:51
Jeżeli Prezydent mówi, że nie będzie zajmował się bieżącymi sprawami urzędu a jedynie poszukiwaniem potencjalnych inwestorówm to przyszłośc naszego miasta widzę w czarnych kolorach - upłyneło kilka miesięcy i poza deklaracjami o konieczności pozyskiwania inwestorów nic się nie dzieje.Jak dobrze pamiętam prowadząc kampanię wyborczą obiecywał Pan sprowadzenie przynajmniej kilku nowych inwestorów.Jak nie udaje się Panu sprowadzić nowych inwestorów to niech Pan przynajmniej dba o te firmy co już funkcjonują, Przypomnę Panu, że będąc organem założycielskim dla spółek miejskich tj MPEC, MPWiK, PK, MPK i ZOM obowiązany jest Pan sprawować bieżący nadzór nad ich działalnością, a z tego co wiem wyniki ekonomiczne przynajmniej w części z nich są niezadowalające żeby nie powiedzić złe.
salus publica suprema lex esto 23.04.2015 20:09:44
Kompetencją Prezydenta jest przestrzeganie prawa i działanie w jego ramach.
Urząd Wojewódzki ma prawo skontrolować podległą jednostkę.
A na stanowisko sekretarza można powołać osobę pełniącą czasowo obowiązki tegoż urzędnika, spośród pracowników urzędu, bez konieczności tworzenia nowego stanowiska.
W tej chwili wygląda to tak, jakby Prezydent chciał się pozbyć aktualnego sekretarza, albo bardzo ograniczyć jego kompetencje.
Kto ne jest z po 23.04.2015 20:09:24
pójdzie na dno...
takie mamy panstfo!!!!
osiewała 23.04.2015 20:05:23
Nie panie Pawle, urząd to nie pana prywatny folwark, żeby sobie pan przygotowywał go do obsadzania swoimi ludźmi. Zmiany w promocji, zmiany na stanowisku sekretarza, zmiany w spółkach. Robi pan co chce, bo za dużo naobiecywał kumplom przed wyborami? Teraz trzeba obietnice spełnić? Pan był pierwszy do krytykowania Walczaka za WSZYSTKO, a teraz co? Nagle pan twierdzi, że "nie wyobraża sobie, żeby się poprzednikowi wtrącać"? trochę uczciwości, naprawdę...
koleś z donosami 23.04.2015 19:03:42
wojewoda nie ma nic do powiedzenia , organizacja pracy urzędu wyłączna kompetencja prezydenta,
sekretarz zajmuje się wyborami -- obowiązek- dlatego nie może być partyjniakiem)))
--- ale chyba jest na zwolnieniu ??? a wybory za pasem,,
-----zachowanie radnego oceniam rób rób a ja ci piasek w tryby ))))))a po co to.ale kontrola najwyższą formą zaufania i radny będzie ufał prezydentowi.
fazi 23.04.2015 18:40:17
osiewała ty się weź do roboty, a nie za tworzenie nowych miejsc pracy dla pociotków - bo tak to wygląda.
Paula masz całkowitą rację mogą być jaja :)
do Paula 23.04.2015 18:38:29
Bo młody jeszcze nie ma zapędów do kombinowania i załatwiania kierowniczych posad, ma jeszcze za małe grono "przyjaciół" do stołków.
Takich młodych ambitnych nam potrzeba!!!
Kariera ponad honor. 23.04.2015 18:25:02
Widać niektórzy radni tęsknią za czasami w których przedstawiano się "uprzejmie donoszę".
Paula 23.04.2015 18:09:25
Zastanawiam sie gdzie były służby prawne urzędu w czasie tworzenia tego zarządzenia?
Jeżeli dojdzie do unieważnienia tego zarządzenia a tym samym naboru to wyjdzie na to ze młody doświadczeniem radny ale umiejący czytać ma większe pojęcie o stosowaniu prawy niz doradcy Prezydenta. A tak nawiasem mówiąc ktoś wpuścił prezydenta na niezłą minę.

Więcej informacji

region

Gmina i Miasto Szadek to kolejny samorząd w naszym regionie, który podnosi stawki lokalnych podatków. Te od nieruchomości od przyszłego roku pójdą do góry o około 5 procent. Uchwały w sprawie nowych stawek podatków zostały zatwierdzone przez gminnych radnych na ostatniej sesji.

0

Sieradz

W Sieradzu odbyła się dziś kolejna w tej kadencji sesja Rady Powiatu Sieradzkiego. Nie zabrakło wyjątkowo ważnego akcentu.

0

Zduńska Wola

Zduńskowolscy policjanci w ramach działań ukierunkowanych na zwalczanie przestępczości narkotykowej zatrzymali w listopadzie 5 osób, które posiadały środki odurzające i substancje psychotropowe. Zatrzymani usłyszeli zarzuty. Prokurator zastosował wobec nich policyjne dozory. Każdemu z podejrzanych grozi kara do 3 lat pozbawienia wolności.

0

Teraz gra:

Nasze Radio 104,7 FM

16:46

Gdzie Jesteś, Gdzie Jestem?
Hey

Nasze Radio 92,1 FM... nostalgicznie

16:46

Voila Voila
Rika Zarai/Paul Mauriat

Kontakt do studia

kontakt@nasze.fm

502 27 11 11

43 827 11 11

Co, gdzie, kiedy

28.11.2024

Andrzejki
Spółdzielczy Dom Kultury w Sieradzu

29.11.2024

Kabaret Paranienormalni
Teatr Miejski w Sieradzu

30.11.2024

10. kolejka II ligi siatkówki: Tubądzin Volley MOSiR Sieradz - Gwardia Wrocław
Hala Szkoły Podstawowej nr 10 w Sieradzu
8. kolejka II ligi siatkówki kobiet: Akademia Siatkówki Zduńska Wola - Amagraf Libero Aleksandrów Łó
Hala Szkoły Podstawowej nr 5 w Zduńskiej Woli
Spektakl "Klimakterium 2 czyli Menopauzy Szał"
Teatr Miejski w Sieradzu
Więcej...








Lista przebojów HitFM Naszego Radia
1+1sanah
Miłość jest ślepa
2+9Jonatan, Bletka, Gibbs
Róż
3+2Oskar Cyms
Nie musisz się bać